MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • Škoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroën
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
© 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • Škoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroën
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
© 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review
SUVCompacte Crossover SUVHybridePlug-in Hybride

2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:51 pm
Motor&Auto Team
Share
Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
Ervaar de toekomst van autorijden met de gestroomlijnde en stijlvolle Hyundai Tucson uit 2025
Een zijaanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, met zijn strakke lijnen en sportieve houding.
De Hyundai Tucson uit 2025: een slanke en stijlvolle SUV met een dynamisch profiel.
Een achteraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, met zijn opvallende achterlichten en opvallende styling.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn gedurfde en dynamische achterkant.
2025 Hyundai Tucson-stuurinrichting
2025 Hyundai Tucson-stuurinrichting
Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.
Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.
Een weergave van het dashboard en de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met het grote scherm en verschillende bedieningselementen.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte en hightech interieur.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
2025 Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
2025 Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
2025 Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
2025 Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
2025 Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
2025 Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
Straatmening van de stad Hyundai Tucson
Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
Ervaar de toekomst van autorijden met de gestroomlijnde en stijlvolle Hyundai Tucson uit 2025
Zijaanzicht van Hyundai Tucson uit 2025
Een zijaanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, met zijn strakke lijnen en sportieve houding.
De Hyundai Tucson uit 2025: een slanke en stijlvolle SUV met een dynamisch profiel.
2025 Hyundai Tucson-achteraanzicht
Een achteraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, met zijn opvallende achterlichten en opvallende styling.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn gedurfde en dynamische achterkant.
2025 Hyundai Tucson-stuurinrichting
2025 Hyundai Tucson-stuurinrichting
2025 Hyundai Tucson-stuurinrichting
2025 Hyundai Tucson dashboardaanzicht interieur
Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.
Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.
2025 Hyundai Tucson-cockpitopname
Een weergave van het dashboard en de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met het grote scherm en verschillende bedieningselementen.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte en hightech interieur.
2025 Hyundai Tucson klimaatregeleenheid
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
2025 Hyundai Tucson opbergruimte in middenconsole
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
2025 Hyundai Tucson beenruimte op de achterbank
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
2025 Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
2025 Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
2025 Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
2025 Hyundai Tucson interieur achterbank
Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
2025 Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
2025 Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
2025 Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
2025 Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
2025 Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
2025 Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
SHARE
4.2 Erg Goed
2025 Hyundai Tucson

2025 Hyundai Tucson Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
Motortype1.6 T-GDI (1.598 cc)1.6 T-GDI (1.598 cc)1.6 T-GDI (1.598 cc)
Versnellingsbak6-traps6-traps6-traps
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVierwielaandrijving
TransmissieAutomaatAutomaatAutomaat
Max Vermogen (Gecombineerd)215 pk / 5.500 tpm252 pk / 5.500 tpm252 pk / 5.500 tpm
Max Koppel (Totaal)350 Nm / 1.500-4.500 tpm350 Nm / 1.500-4.500 tpm350 Nm / 1.500-4.500 tpm
Motor- en transmissiespecificaties voor de Hyundai Tucson

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
BrandstoftypeBenzine (E10)Benzine (E10)Benzine (E10)
Brandstoftankinhoud52L42L42L
AccutypeLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeer
Accucapaciteit1,49 kWh13,8 kWh13,8 kWh
Accuspanning270V360V360V
Topsnelheid186 km/u186 km/u186 km/u
Brandstof- en prestatiespecificaties voor de Hyundai Tucson

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
AccutypeLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeer
Accucapaciteit1,49 kWh13,8 kWh13,8 kWh
Accuspanning270V360V360V
CO2-uitstoot (WLTP)128-134 g/km24-25 g/km29 g/km
Elektrische Actieradius (WLTP)–62 km62 km
Maximaal AC-laadvermogen–7,2 kW7,2 kW
AC-laadtijd (230V)–1,7u (32A)/6,5u (10A)/8,5u (8A)1,7u (32A)/6,5u (10A)/8,5u (8A)
Accugarantie8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km
Standaarduitrusting–– 11 kW 3-fase laadkabel– 11 kW 3-fase laadkabel
– ICCB-kabel (In-Cable Control Box)– ICCB-kabel (In-Cable Control Box)
Accu- en laadspecificaties voor de Hyundai Tucson

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Kenmerkeni-MotionComfortComfort SmartN Line Edition20th AnniversaryPremium/Premium SkyN Line/N Line Sky
BekledingObsidian Zwart stofStof/Leder combinatieStof/Leder combinatieSuède/Lederlook met rode stikselsSuède/Lederlook met groene stikselsLederSuède/Lederlook met rode stiksels
Bestuurdersstoel HoogteverstellingHandmatigHandmatigHandmatigHandmatigHandmatigElektrischElektrisch
Passagiersstoel Hoogteverstelling–✓✓✓✓✓✓
Bestuurdersstoel Lendensteun–ElektrischElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Passagiersstoel Lendensteun–ElektrischElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Geheugenfunctie Bestuurdersstoel–––––✓✓
Verwarmde Voorstoelen–✓✓✓✓✓✓
Geventileerde Voorstoelen–––––✓✓
Verwarmde Achterstoelen–––––✓✓
Verwarmd Stuurwiel––✓✓✓✓✓
Achterbank Verdeling40:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:40
Op Afstand Neerklapbare 2e Rij––✓✓✓✓✓
Sfeerverlichting––✓✓✓✓✓
Panoramadak–––––Alleen Premium SkyAlleen N Line Sky
Bagageruimte (HEV)616L/1.795L616L/1.795L616L/1.795L616L/1.795L616L/1.795L616L/1.795L616L/1.795L
Bagageruimte (PHEV)558L/1.721L558L/1.721L558L/1.721L558L/1.721L558L/1.721L558L/1.721L558L/1.721L
Specificaties voor zitplaatsen en bagageruimte van de Hyundai Tucson

INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES

Functie Categoriei-MotionComfortComfort SmartPremium/SkyN Line/Sky20th Anniversary
Opbergmogelijkheden & Bagage
Bekerhouders in Middenconsole✓✓✓✓✓✓
Opbergvak Voorportieren✓✓✓✓✓✓
Middenopbergvak✓✓✓✓✓✓
Middenarmsteun Voor✓✓✓✓✓✓
Bagagenet–––✓✓✓
Opbergvak Achter Voorstoelen✓✓✓✓✓✓
Opbergvak Achterportieren✓✓✓✓✓✓
Bagageafdekking✓✓✓✓✓✓
Op Afstand Neerklapbare 2e Rij––✓✓✓✓
Klimaat & Comfort
AirconditioningAutomatische dual-zoneAutomatische dual-zoneAutomatische dual-zoneAutomatische dual-zoneAutomatische dual-zoneAutomatische dual-zone
Automatische Voorruitontwaseming✓✓✓✓✓✓
Ventilatieopeningen Achter–––✓✓✓
Warmtewerende Voorruit✓✓✓✓✓✓
Regensensor✓✓✓✓✓✓
Stroom & Connectiviteit
12V Aansluiting Voor✓✓✓✓✓✓
12V Aansluiting Bagageruimte✓✓✓✓✓✓
USB-C Poort Voor✓✓✓✓✓✓
USB-C Poorten Achter (2x)✓✓✓✓✓✓
Draadloos Telefoon Opladen–✓✓✓✓✓
Interieurverlichting
LED Interieurverlichting Voor✓✓✓✓✓✓
LED Interieurverlichting Achter✓✓✓✓✓✓
LED Bagageruimteverlichting✓✓✓✓✓✓
Gekleurde Sfeerverlichting––✓✓✓✓
Interieurmaterialen & Afwerking
Soft-touch Deurpanelen––✓✓✓✓
Metaallook Binnengrepen✓✓✓✓✓✓
Premium Instaplijsten–––✓✓✓
Aluminium Sportpedalen––––✓–
Panoramadak & Ramen
Elektrische Ramen Voor/Achter✓✓✓✓✓✓
Achterraam Zonneschermen–––✓✓✓
Panoramadak–––Alleen Sky versieAlleen Sky versie–
Interieurkenmerken van de Hyundai Tucson per uitvoering

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

GewichtsspecificatiesHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
Rijklaar Gewicht (kg)1.5751.7501.814
Maximum Toegestaan Gewicht (kg)2.1902.3502.420
Max. Aanhangwagengewicht, Ongeremd (kg)750750750
Max. Aanhangwagengewicht, Geremd (kg)1.3601.2101.210
Max. Kogeldruk (kg)100100100
Max. Dakbelasting (kg)100100100
Kentekengewicht (kg)*1.6751.8501.914
Trekvermogen en gewichtsspecificaties voor de Hyundai Tucson
SpecificatiesHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
VanafprijsVanaf € 43.300Vanaf € 42.950Vanaf € 47.750
BrandstoftypeBenzine (E10)Benzine (E10)Benzine (E10)
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVierwielaandrijving
Transmissie6-traps Automaat6-traps Automaat6-traps Automaat
Prestaties
Maximaal Vermogen (Gecombineerd)215 pk / 5.500 tpm252 pk / 5.500 tpm252 pk / 5.500 tpm
Maximaal Koppel (Gecombineerd)350 Nm / 1.500-4.500 tpm350 Nm / 1.500-4.500 tpm350 Nm / 1.500-4.500 tpm
Acceleratie (0-100 km/u)8,2 sec7,9 sec8,1 sec
Topsnelheid186 km/u186 km/u186 km/u
Verbruik & Emissies
Brandstofverbruik (Gecombineerd WLTP)5,6 – 5,7 L/100km1,38 L/100km1,38 L/100km
CO2-uitstoot (WLTP)128 – 134 g/km24 – 25 g/km29 g/km
Accu & Elektrisch
AccutypeLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeer
Accucapaciteit1,49 kWh13,8 kWh13,8 kWh
Accuspanning270V360V360V
Elektrische Actieradius–62 km62 km
Beschikbare Uitvoeringen
Basisuitvoeringi-Motioni-MotionComfort
MiddenuitvoeringenComfort, Comfort SmartComfort, Comfort SmartComfort Smart
Speciale Editie–20th Anniversary–
Premium UitvoeringenPremium, Premium SkyPremium, Premium SkyPremium, Premium Sky
Sport UitvoeringenN Line, N Line SkyN Line, N Line SkyN Line, N Line Sky
Vergelijking van belangrijke specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Hyundai Tucson
AfmetingStandaard ModelN Line Model
Lengte4.510 mm4.520 mm
Breedte1.865 mm1.865 mm
Hoogte1.650 mm1.650 mm
Wielbasis2.680 mm2.680 mm
Bodemvrijheid170 mm170 mm
Overhang Voor905 mm905 mm
Overhang Achter925 mm935 mm
Exterieure afmetingen van de Hyundai Tucson
Categorie/Functiei-MotionComfortComfort SmartPremiumPremium SkyN LineN Line Sky20th Anniversary
Prijzen & Specificaties
HEV Prijs€ 43.300€ 46.500€ 47.700€ 51.100€ 52.400€ 51.100€ 52.400–
PHEV 2WD Prijs€ 42.950€ 46.250€ 47.450€ 50.850€ 52.150€ 50.850€ 52.150€ 48.950
PHEV 4WD Prijs–€ 47.750€ 48.950€ 52.350€ 53.650€ 52.350€ 53.650–
CO2 (HEV/PHEV)128/24 g/km129/24 g/km130/24 g/km131/24 g/km133/25 g/km132/24 g/km134/25 g/km-/24 g/km
EnergielabelAAABBBBA
Exterieur
Velgen17″ lichtmetaal17″ lichtmetaal17″ lichtmetaal19″ lichtmetaal19″ lichtmetaal19″ N Line19″ N Line19″ Anniversary
Bandenmaat215/65 R17215/65 R17215/65 R17235/50 R19235/50 R19235/50 R19235/50 R19235/50 R19
LED KoplampenBasisBasisBasisIFS systeemIFS systeemIFS systeemIFS systeemBasis
LED Dagrijverlichting/Achterlichten✓/-✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓
LED Mistlampen–––✓✓✓✓✓
Dakrails–✓✓✓✓✓✓✓
Privacy Glas–✓✓✓✓✓✓✓
Elektrisch/Verwarmde Spiegels✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓
Panoramadak––––✓–✓–
Interieur & Comfort
BekledingStofStof/LederStof/LederLederLederSuède/Leder RoodSuède/Leder RoodSuède/Leder Groen
BestuurdersstoelHandmatigHandmatigHandmatigElektrisch+GeheugenElektrisch+GeheugenElektrisch+GeheugenElektrisch+GeheugenElektrisch+Geheugen
Lendensteun–ElektrischElektrischElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Verwarmde Stoelen V/A-/-✓/-✓/-✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓✓/✓
Geventileerde Voorstoelen–––✓✓✓✓✓
Verwarmd Stuurwiel––✓✓✓✓✓✓
KlimaatregelingDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zone
Achter Airconditioning–––✓✓✓✓✓
Sfeerverlichting––✓✓✓✓✓✓
Neerklapbare Achterbank40:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:4040:20:40
Op Afstand Neerklapbaar––✓✓✓✓✓✓
Technologie
Digitaal Instrumentenpaneel4″+12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″Volledig 12,3″
Navigatiescherm12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″
Head-up Display–––✓✓✓✓✓
Draadloos Laden–✓✓✓✓✓✓✓
KRELL Audiosysteem––✓✓✓✓✓✓
Digitale Sleutel 2.0–––✓✓✓✓✓
Slimme Achterklep––✓✓✓✓✓✓
Veiligheid & ADAS
ParkeersensorenVoor/AchterVoor/AchterVoor/AchterV/A + ZijkantV/A + ZijkantV/A + ZijkantV/A + ZijkantV/A + Zijkant
Rondomzicht Camera–––✓✓✓✓✓
Dodehoek Detectie–BasisBasisMet cameraMet cameraMet cameraMet cameraMet camera
Highway Driving Assist––✓✓✓✓✓✓
Adaptieve Cruise ControlBasisMet Stop&GoMet Stop&GoMet Stop&GoMet Stop&GoMet Stop&GoMet Stop&GoMet Stop&Go
Uitgebreide vergelijkingstabel van uitvoeringen voor de Hyundai Tucson (Legenda: ✓ = Standaard, – = Niet beschikbaar)
Accessoire CategorieOmschrijvingPrijs (€)
Comfort & Technologie
LED VerlichtingBagageruimte en achterklep verlichting249
Voetenruimte verlichting voor (wit of blauw)269
Voetenruimte verlichting achter (wit of blauw) (vereist voorverlichting)209
Display BeschermingSchermbeschermfolie voor facelift model79
VeiligheidstechnologieDashcam voorzijde met parkeermodus449
Dashcam voor & achter met parkeermodus549
Ritregistratiesysteem (incl. RRS certificering)359
OplaadoplossingenThuislader (voor Plug-in Hybrid)299
Comfort VerlichtingUitstapverlichting met Hyundai logo219
Styling & Exterieur
Carrosserie BeschermingAchterbumper bescherming in geborsteld staal145
Achterbumper bescherming in piano zwart135
Achterbumper bescherming met reliëfpatroon125
Deurgreep beschermfolie75
Transparante bumperbeschermfolie65
Zwarte bumperbeschermfolie59
Decoratieve ElementenAchterklep sierlijst in geborsteld staal169
Achterklep sierlijst in piano zwart169
Deur sierlijsten in geborsteld staal299
Deur sierlijsten in piano zwart269
Spiegelkappen in geborsteld staal259
Spiegelkappen in piano zwart259
Styling PakkettenCarrosserie styling kit in geborsteld staal (achterklep sierlijst, deur sierlijsten, spiegelkappen)659
Carrosserie styling kit in piano zwart639
Sidesteps‘Sporty’ stijl in zilver939
‘Sporty’ stijl in zwart939
Met grijze accenten (niet voor PHEV)759
Met zwarte accenten (niet voor PHEV)759
Graphics‘Sport stripes’ in mat zwart239
‘Racing stripes’ in mat zwart259
Interieur & Bescherming
VloerbeschermingLuxe velours mattenset75
Basis tapijt mattenset55
Rubber mattenset95
N Line rubber mattenset109
N Line velours mattenset105
Middenconsole rubber mat35
Premium InterieurN-Style lederen interieur1.999
InstapbeschermingInstaplijsten (4-delige set)159
KofferbakbeschermingBasis kofferbakmat85
Heavy Duty kofferbakmat189
Omkeerbare kofferbakmat89
Laaddrempel bescherming39
VeiligheidsuitrustingDUO Noodpakket79
Transport & Bagage
DaktransportAluminium dakdrager set299
Dakkoffer ‘Hyundai’ 330L489
Dakkoffer ‘Hyundai’ 390L549
Fietsdrager Active (voor dakdragers)169
Fietsdrager Pro (voor dakdragers)299
Ski/snowboard drager (voor dakdragers)159
TrekhaakaccessoiresVaste trekhaak669
Afneembare trekhaak859
Semi-elektrisch inklapbare trekhaak1.939
7-polige bekabelingsset349
13-polige bekabelingsset399
FietstransportBasis fietsdrager (voor trekhaak)249
Uebler f24 inklapbare drager599
Uebler i21 inklapbare & kantelbare drager809
Bescherming & Onderhoud
OppervlaktebeschermingHyundai Glasscoat (exterieur & interieur bescherming met 5 jaar garantie)449
Optionele accessoires en hun prijzen voor de Hyundai Tucson
Pakket NaamInbegrepen OnderdelenAfwerking OptiesPrijs (€)Opmerkingen
Carrosserie Styling Pakket
Geborsteld Staal Pakket– Achterklep sierlijstGeborsteld Staal659– Creëert een samenhangend exterieur uiterlijk
– Deur sierlijsten– Alle onderdelen hebben dezelfde afwerking
– Spiegelkappen– Professionele montage inbegrepen
Piano Zwart Pakket– Achterklep sierlijstPiano Zwart639– Sportief donker accent uiterlijk
– Deur sierlijsten– Past bij bestaande zwarte sierelementen
– Spiegelkappen– Professionele montage inbegrepen
N Line Design Elementen
N Line Styling Set– N Line rubber vloermattenZwart/Rode accentenVariabel– Speciaal ontworpen voor N Line modellen
– N Line instaplijsten– Rode contrasterende stiksels
– N Line exterieur elementen– Sport design elementen
– N Line interieur sierdelen
20e Jubileum Pakket
Jubileum Editie Styling– Speciale 19″ lichtmetalen velgenModel specifiekInbegrepen in– Limited edition styling
– Unieke stoelbekleding met groene stikselsuitvoering prijs– Speciale exterieur en interieur elementen
– Jubileum badges– Exclusieve design elementen
– Unieke kleuropties
De Hyundai Tucson Pakketten
Hyundai Tucson Ultimate Red Kleur
Ultimate Red Kleur
Hyundai Tucson Shimmering Silver Kleur
Shimmering Silver Kleur
Hyundai Tucson Serenity White Kleur
Serenity White Kleur
Hyundai Tucson Sailing Blue Kleur
Sailing Blue Kleur
Hyundai Tucson Jupiter Orange Kleur
Jupiter Orange Kleur
Hyundai Tucson Engine Red Kleur
Engine Red Kleur
Hyundai Tucson Ecotronic Gray Kleur
Ecotronic Gray Kleur
Hyundai Tucson Cypress Green Kleur
Cypress Green Kleur
Hyundai Tucson Atlas White Kleur
Atlas White Kleur
Hyundai Tucson Abyss Black Kleur
Abyss Black Kleur

2025 Hyundai Tucson Prijzen

Trim LevelHybrid (HEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 2WD)Plug-in Hybrid (PHEV 4WD)
Base Pricing
i-Motion€ 43,300€ 42,950Not Available
Comfort€ 46,500€ 46,250€ 47,750
Comfort Smart€ 47,700€ 47,450€ 48,950
Premium€ 51,100€ 50,850€ 52,350
Premium Sky€ 52,400€ 52,150€ 53,650
N Line€ 51,100€ 50,850€ 52,350
N Line Sky€ 52,400€ 52,150€ 53,650
20th AnniversaryNot Available€ 48,950Not Available
Monthly Lease from
i-Motion€ 293€ 291Not Available
Comfort€ 315€ 313€ 324
Comfort Smart€ 323€ 322€ 332
Premium€ 346€ 345€ 355
Premium Sky€ 355€ 353€ 364
N Line€ 346€ 345€ 355
N Line Sky€ 355€ 353€ 364
20th AnniversaryNot Available€ 332Not Available

Is Het De Moeite Waard Om De Hyundai Tucson Te Kopen?

De Hyundai Tucson 2025 is iets bijzonders in de reis van het model. Het is moeilijk te geloven dat het al bijna twintig jaar geleden is sinds het in 2004 voor het eerst op de weg verscheen. Deze vierde generatie Tucson heeft een verse update gekregen voor 2025, wat laat zien hoe toegewijd Hyundai is aan vooruitgang—ook al bestaat deze generatie pas ongeveer drie jaar. Ze hebben grote aanpassingen gedaan, vooral als het gaat om de interieur technologie en de hybride aandrijflijn.

De Tucson is altijd een belangrijke speler geweest voor Hyundai, die het opneemt tegen zwaargewichten als de Toyota RAV4, Nissan Qashqai, Skoda Karoq en Volkswagen Tiguan, plus concurrenten als de Peugeot 3008 en Volvo XC40 in de drukke compacte SUV-markt. In 2023 werden er alleen al in de VS meer dan 210.000 exemplaren verkocht, waarmee het Hyundai’s bestverkopende model werd. Het heeft duidelijk een brede aantrekkingskracht!

Als we naar het grotere plaatje kijken, heeft de Tucson echt zijn stempel gedrukt in vergelijking met modellen als de Volkswagen Tiguan, Nissan Rogue en Subaru Forester—hoewel Subaru momenteel geen hybride optie heeft, wat een leuk weetje is. De Tucson komt naar voren als een betere deal in vergelijking met een vergelijkbaar uitgeruste Tiguan, plus het heeft een geavanceerder hybride systeem dan wat je krijgt met de Rogue. Een bijzonder interessante vergelijking ontstaat met zijn platformgenoot, de Kia Sportage Hybrid, die veel van dezelfde technologie deelt maar een lagere prijsklasse heeft, hoewel de Tucson marginaal betere interieurkwaliteit en meer verfijnde styling biedt.

Wanneer we hem vergelijken met de Toyota RAV4 Hybrid, haalt de Tucson misschien niet helemaal het brandstofverbruik van de RAV4—hij ligt ongeveer 3-4 MPG achter—maar hij biedt wel een veel stillere rit, vooral tijdens het cruisen op snelwegen. Dit pakt direct een veelgehoorde kritiek aan op het motorgeluid van de RAV4 tijdens acceleratie.

Het modeljaar 2025 brengt een zorgvuldig overwogen vernieuwing die zich richt op het verbeteren van de gebruikerservaring en verfijning in plaats van drastische herontwerpen. Deze aanpak weerspiegelt Hyundai’s begrip van hun klantenbasis, die praktische verbeteringen verkiezen boven radicale veranderingen. De vernieuwing introduceert nieuwe technologische functies terwijl de onderscheidende ontwerpelementen behouden blijven die de huidige generatie succesvol hebben gemaakt.

En natuurlijk is de vernieuwde Hyundai Tucson een grote stap voorwaarts in hun SUV-lineup, met zowel Hybrid (HEV) als Plug-in Hybrid (PHEV) opties. Het ontwerp is geïnspireerd op Hyundai’s Vision T concept, wat resulteert in een elegantere, meer verfijnde uitstraling. Je hebt verschillende uitrustingsniveaus om uit te kiezen, beginnend met de basis i-Motion en oplopend tot de luxe N Line en zelfs een speciale 20th Anniversary editie. Elk niveau komt met meer features en een vleugje luxe.

Wat de prijzen betreft, begint de HEV vanaf ongeveer €43.300, terwijl de PHEV vanaf ongeveer €42.950 start. Eerlijk gezegd is dat niet slecht als je kijkt naar alle technologie en features die je krijgt. Bovendien hebben beide versies solide milieuvriendelijke credentials, scoren ze goed op energielabels en houden ze de CO2-uitstoot onder controle.

Motor, Prestaties En Transmissie

Zowel de HEV als PHEV varianten hebben een geavanceerde 1.6-liter T-GDI turbobenzinemotor, die de basis vormt van hun hybride aandrijflijnen. De verbrandingsmotor alleen produceert 158 pk (117,6 kW) bij 5.500 tpm, wat Hyundai’s expertise in turbo-motoren met kleine cilinderinhoud demonstreert.

De Hybrid versie combineert deze motor met een 44,2 kW elektromotor en een 1,49 kWh lithium-ion-polymeer accu, wat resulteert in een gecombineerd systeemvermogen van 215 pk. Deze aandrijflijn levert een gebalanceerde mix van prestaties en efficiëntie, waarbij de elektromotor zorgt voor direct beschikbaar koppel voor verbeterde respons.

De Plug-in Hybrid verhoogt de elektrificatie met een krachtigere 66,9 kW elektromotor en een aanzienlijk grotere 13,8 kWh accu. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van 252 pk, wat het de krachtigere optie maakt. Dit extra vermogen gaat niet ten koste van de efficiëntie, waarbij de PHEV tot 62 km op pure elektrische kracht kan rijden.

Beide varianten maken gebruik van een geavanceerde 6-traps automatische transmissie, specifiek ontworpen om de unieke eigenschappen van hybride aandrijflijnen aan te kunnen. De transmissie biedt soepele, verfijnde schakelovergangen en helpt de interactie tussen de elektrische en verbrandingskrachtbronnen te optimaliseren.

Het PHEV-model voegt handige oplaadmogelijkheden toe. Je kunt hem opladen met een maximaal vermogen van 7,2 kW, wat betekent dat je een volledige lading kunt krijgen in ongeveer 1,7 uur als je een 32A lader hebt. Als je een standaard 10A huishoudelijk stopcontact gebruikt, duurt het ongeveer 6,5 uur. Dit zorgt voor praktisch gebruik bij zowel thuis als openbaar opladen.

Als het gaat om koppel, leveren zowel de HEV als PHEV een indrukwekkende 350 Nm tussen 1.500 en 4.500 tpm. Dit brede koppelbereik betekent dat je solide prestaties krijgt in het middenbereik en een soepele rijervaring ongeacht de omstandigheden.

In tests uit de praktijk valt het hybride systeem op door zijn soepele integratie van de elektrische en benzine krachtbronnen. De overgang tussen beiden is meestal naadloos, vooral in stadsverkeer waar de elektromotor dat directe koppel biedt voor snelle acceleratie. Er is echter een lichte vertraging merkbaar wanneer maximaal vermogen wordt gevraagd bij snelwegsnelheden, voornamelijk door turbovertraging van de benzinemotor.

Als je voor de plug-in hybrid gaat, heb je ook de optie van vierwielaandrijving. Dit systeem werkt mechanisch in plaats van de elektrische achteras-setups die je in sommige andere modellen vindt. Je kunt het zelfs vergrendelen voor zwaardere omstandigheden, waardoor je indien nodig een gebalanceerde 50/50 koppelverdeling krijgt. Bovendien helpt dit mechanische AWD-systeem het voertuig om tot 2.000 pond te trekken, wat hetzelfde is als de niet-hybride versie.

Wat prestaties betreft, tonen tests een gestage acceleratie, met 0-60 mph tijden tussen 7,6 en 8,2 seconden, afhankelijk van de omstandigheden en hoe de aandrijflijn is ingesteld. Deze cijfers plaatsen de Tucson Hybrid onder de snellere opties in zijn klasse, waardoor hij de meeste concurrenten qua acceleratie net voorbij kan streven.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De vooras heeft geventileerde schijfremmen, die geweldig zijn voor het koel houden tijdens die zware remmomenten. Ondertussen heeft de achterkant standaard schijfremmen. Qua formaat zijn de voorste rotors ongeveer 12,6 inch, en de achterste zijn iets kleiner met 11,9 inch. Samen zorgen deze voor substantiële remkracht, gezien het gewicht van de Tucson.

Als je kijkt naar tests uit de praktijk, is het behoorlijk indrukwekkend. De Tucson kan van 100 naar 0 km/u in slechts 2,76 seconden over een afstand van ongeveer 38,12 meter. Dat is niet slecht en plaatst hem in de beter presterende categorie voor zijn klasse—zeker geruststellend wanneer je snel moet stoppen.

Nu, over het regeneratieve remsysteem: het heeft drie niveaus van energieterugwinning die je kunt bedienen met schakelpeddels direct achter het stuurwiel. Dit zie je meestal in volledig elektrische voertuigen, en het stelt bestuurders in staat om aan te passen hoeveel regeneratief remmen ze willen op basis van hun eigen stijl en de rijomstandigheden. Er is zelfs een handige “Auto” modus die de regeneratieniveaus automatisch aanpast, afhankelijk van wat er op de weg gebeurt.

Een aspect waar Hyundai zich echt op heeft gericht is hoe het rempedaal aanvoelt. Ze hebben het zorgvuldig gekalibreerd zodat er een soepele overgang is tussen regeneratief en frictieremmen. Sommige hybriden kunnen wat vreemd aanvoelen wanneer je remt, maar de Tucson geeft je een mooie progressieve weerstand die het remmen soepel en gecontroleerd laat aanvoelen.

Voor 2025 heeft Hyundai de integratie van het regeneratieve remsysteem met de geavanceerde rijhulpsystemen van het voertuig verbeterd. Het systeem kan nu automatisch de regeneratieve remkracht aanpassen op basis van verkeersomstandigheden en volgafstand bij gebruik van adaptieve cruise control.

Het vermogen van het hybride systeem om energie terug te winnen via regeneratief remmen draagt aanzienlijk bij aan de brandstofefficiëntie in de stad, waarbij tests laten zien dat uitgebreid gebruik van regeneratief remmen het brandstofverbruik in de stad tot 10% kan verbeteren in vergelijking met lichter gebruik van deze functie.

Besturing En Ophanging

Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.
Een close-up van het stuur en het dashboard in de Hyundai Tucson uit 2025, met de verschillende bedieningselementen en beeldschermen.

De voorwielophanging maakt gebruik van onafhankelijke MacPherson-veerpoten met schroefveren en een stabilisatorstang, die zorgen voor goede initiële schokabsorptie terwijl de stuurprecisie behouden blijft. De achter multi-link opstelling met stabilisatorstang zorgt voor betere wielcontrole tijdens het bochtenwerk terwijl nog steeds een goed rijcomfort wordt behouden.

De stuurrespons is verschillend gekalibreerd voor de verschillende rijmodi. In de Normal modus biedt de besturing een lichter gevoel dat goed geschikt is voor stadsritten en parkeermanoeuvres. De Sport modus verhoogt het stuurgewicht en zorgt voor een directere respons, hoewel we opmerken dat zelfs in deze instelling de besturing wat feedback van de weg mist.

Als we kijken naar de afstelling van de ophanging, laat deze echt zijn kunnen zien op de snelweg. We hebben het getest bij snelheden tot 130 km/u, en raad eens? Er was nauwelijks overhelling en de stabiliteit was indrukwekkend. Bovendien handelt het systeem het extra gewicht van de hybride onderdelen uitstekend af, zonder de rijkwaliteit of handling aan te tasten.

Als je kiest voor de N-Line uitvoering, zul je merken dat de ophanging wat stugger is. Ondanks de strakkere setup behoudt het nog steeds een gebalanceerde mix van sportiviteit en comfort. En voor degenen die wat meer aanpassing willen, komen sommige uitvoeringen met een adaptieve ophanging. Dit stelt bestuurders in staat om de rijeigenschappen aan te passen op basis van hun voorkeuren of de rijomstandigheden die ze tegenkomen.

Wat betreft de impact van oneffenheden, deze wordt goed beheerst. De ophanging doet een behoorlijk solide werk in het filteren van die vervelende wegonvolkomenheden zonder controle over de carrosserie te verliezen. Je merkt dit echt op die hobbelige stadswegen, waar de Tucson zich beheerst gedraagt en niet te veel hardheid in de cabine laat doordringen. Het is eigenlijk best indrukwekkend.

Welke Banden Gebruikt Het?

De Tucson Hybrid komt op de hogere uitrustingsniveaus met 19-inch lichtmetalen velgen, voorzien van Michelin Primacy all-season banden in de maat 235/50 R19. Deze bandenkeuze vertegenwoordigt een zorgvuldige balans tussen comfort, handling en efficiëntie-overwegingen die vooral belangrijk zijn voor een hybride voertuig.

De Michelin Primacy banden tonen goede allround prestatie-eigenschappen, met voldoende grip in zowel droge als natte omstandigheden terwijl een redelijke rolweerstand wordt behouden om brandstofefficiëntie te ondersteunen. Het 50-serie zijwandprofiel biedt een goed compromis tussen handling-respons en rijcomfort.

Bandengeluid is goed onder controle, vooral bij stedelijke en voorstedelijke snelheden, hoewel er een merkbare toename is in bandengeluid bij snelwegen boven 130 km/u. Het akoestische glas dat in de Tucson wordt gebruikt, helpt dit effect in de cabine te minimaliseren.

Lagere uitrustingsniveaus komen standaard met 17-inch wielen, die potentieel beter rijcomfort en iets verbeterde brandstofefficiëntie kunnen bieden door verminderde rolweerstand. De kleinere wielomvang zorgt ook voor meer zijwand-demping bij ruwe wegomstandigheden.

De levensduur van de banden lijkt redelijk op basis van vroege tests, hoewel langetermijn-duurzaamheidsgegevens nog niet beschikbaar zijn voor het 2025 model. Het bandenspanningscontrolesysteem geeft nauwkeurige metingen en duidelijke waarschuwingen wanneer drukaanpassingen nodig zijn.

Het is vermeldenswaard dat het extra gewicht van het hybride model is meegenomen in de bandenspecificatie, met draagvermogenswaarden die geschikt zijn voor de toegenomen massa van de hybride aandrijflijncomponenten.

Interieur Uiterlijk

Een weergave van het dashboard en de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met het grote scherm en verschillende bedieningselementen.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte en hightech interieur.

De 2025 vernieuwing brengt significante verbeteringen aan het interieur van de Tucson, gecentreerd rond de nieuwe gebogen dubbele 12,3-inch display opstelling die het dashboard domineert. Deze nieuwe interface creëert een meer premium, technologisch geavanceerde atmosfeer die de algehele interieurambiance verheft.

De materiaalkwaliteit is zorgvuldig overwogen door de hele cabine, met zachte materialen op veelgebruikte plekken. Het bovenste dashboard is gemaakt van zacht aanvoelend spuitgegoten plastic met overtuigende nepstiksel-details. Als je kiest voor de N-Line uitvoering, krijg je microvezel bekleding met sportieve rode stiksels die de look echt versterken. En voor degenen die gaan voor de 20th Anniversary editie? Je krijgt deze exclusieve suède/leer combinatie met opvallende groene stiksels—een detail dat echt opvalt.

De middenconsole kreeg ook een make-over. Ze hebben een nieuwe elektronische versnellingskeuze toegevoegd die nu op de stuurkolom is gemonteerd. Dit herontwerp creëert ruimte voor opslag, wat de cabine een meer open en functioneel gevoel geeft. Plus, de klimaatregeling heeft nog steeds die fysieke knoppen—gelukkig maar! Het is zo’n praktische keuze, vooral tijdens het rijden.

De sfeerverlichting is verbeterd voor 2025, met 64 verschillende kleuropties beschikbaar. De verlichting is strategisch geplaatst om de architectonische elementen van het interieur te accentueren terwijl afleidende reflecties in de voorruit ’s nachts worden vermeden.

Sprekend over praktisch, ze hebben echt nagedacht over opbergruimte in deze cabine. Er is een nieuwe plank boven het handschoenenkastje voor je telefoon of andere kleine items, grote deurvakken en een diepe middenconsole bak. Zelfs de draadloze oplaadpad is herontworpen met een richel om je telefoon vast te houden en de koeling tijdens het opladen te verbeteren. Best slim, toch?

En laten we de N-Line uitvoering niet vergeten. Het brengt enkele unieke interieuraccenten zoals aluminium pedalen, die sportieve rode stiksels en speciale vloermatten. Deze elementen versterken niet alleen de esthetiek maar bieden ook duurzaamheid voor dagelijks gebruik. Over het algemeen is het een mooie balans tussen stijl en functionaliteit.

Exterieur Uiterlijk

Het nieuwe exterieurontwerp van de Tucson behoudt zijn gedurfde karakter terwijl het subtiele verfijningen introduceert die zijn visuele aantrekkingskracht versterken. De voorzijde heeft een vernieuwd grille-ontwerp dat naadloos integreert met de karakteristieke LED-dagrijverlichting, wat een unieke lichtsignatuur creëert die hem onderscheidt in het segment.

De N-Line uitvoering voegt sportievere elementen toe, waaronder een agressiever voorbumperontwerp, donkere chrome accenten en unieke 19-inch wielen die het voertuig een dynamischere uitstraling geven. Deze visuele verbeteringen compromitteren de fundamentele ontwerptaal van het voertuig niet, maar vullen deze juist effectief aan.

Als je naar de zijkant kijkt, zijn de karakterlijnen nog steeds aanwezig van het vorige model, met diepe vouwen en texturen die een cool lichtspel creëren over de oppervlakken. En dat 3D-effect op de zijpanelen? Het onderscheidt de Tucson echt van de meer conservatieve ontwerpen die je vaak ziet.

Wanneer je naar de achterkant kijkt, zie je volledige LED-achterlichten met een nette lichtstrip die over de hele achterkant loopt. De richtingaanwijzers zijn gewone lampen, die wat lager in de bumper zijn geplaatst—we vonden dit een kleine kostenbesparende beslissing die misschien beter doordacht had kunnen worden.

Hyundai heeft zijn logo slim geïntegreerd in het achterruitglas in plaats van een traditionele badge te gebruiken, wat een schone, moderne uitstraling creëert. Deze ontwerpkeuze vertegenwoordigt innovatief denken in merkidentiteitspresentatie terwijl de verfijnde uitstraling van het voertuig behouden blijft.

De daklijn heeft die sportieve helling die we waarderen, maar het beperkt de hoofdruimte binnen niet. Plus, dakrails voegen wat functionaliteit toe zonder het algehele design te verstoren. De verborgen achterruitwisser, weggewerkt onder de spoiler, draagt alleen maar bij aan die schone look.

Lakkleuren omvatten een nieuwe Shadow Gray kleur die een semi-matte uitstraling biedt zonder de onderhoudsuitdagingen van echte matte afwerkingen. Het kleurenpalet is zorgvuldig geselecteerd om de ontwerpelementen van het voertuig te accentueren terwijl een brede marktaantrekkingskracht behouden blijft.

De exterieurafmetingen zijn geoptimaliseerd om de binnenruimte te maximaliseren terwijl beheersbaarheid in de stad behouden blijft. De versie met lange wielbasis biedt extra praktisch nut zonder de gebalanceerde proporties van het voertuig te compromitteren.

En voor de voorverlichting? Het heeft projector-stijl LED-koplampen met zowel groot- als dimlicht die fantastische zichtbaarheid bieden terwijl die unieke stijl behouden blijft. Plus, die functionele zijventilatieroosters zien er niet alleen goed uit maar helpen ook met de aerodynamica.

Comfort En Gemak

De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
De Hyundai Tucson uit 2025 toont zijn op de bestuurder gerichte dashboard met verschillende bedieningselementen en displays.
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
Close-up van de middenconsole van Hyundai Tucson uit 2025
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.
Een close-up van de middenconsole in de Hyundai Tucson uit 2025, met de bedieningselementen en opbergruimte.

De Tucson zet echt een nieuwe standaard voor comfort in zijn klasse, beginnend met opnieuw ontworpen voorstoelen die volledig gericht zijn op betere ondersteuning en verstelbaarheid. Als je voor de Premium of N Line modellen gaat, krijg je elektrische stoelverstelling met een handige geheugenfunctie voor de bestuurder. Aan de andere kant houden de instapversies vast aan handmatige verstelling met hoogteregeling. In de hogere uitvoeringen geeft de bestuurdersstoel je 8-weg elektrische verstelling samen met 2-weg lendensteun, en raad eens? De passagiersstoel in de topmodellen heeft dezelfde functies.

De klimaatregeling is verbeterd met een automatisch dual-zone systeem dat een nieuwe luchtzuiveringsfunctie bevat. Het systeem handhaaft gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en passagier, met ventilatieopeningen achterin die zorgen voor goede luchtverdeling door de hele cabine. Het PHEV-model bevat een pre-conditioning mogelijkheid, waarmee de interieurtemperatuur kan worden ingesteld tijdens het opladen.

Je zult ook van het panoramadak houden dat standaard is op de hogere uitvoeringen; het strekt zich uit tot in het achterste zitgedeelte, wat de cabine echt opent en die luchtige sfeer geeft. En wanneer je de zon moet blokkeren, werkt het elektrische zonnescherm perfect.

Geluid, trillingen en hardheid (NVH) controle? Ja, het is serieus verbeterd dankzij akoestisch glas en betere geluidsisolatie. Weg- en windgeruis worden behoorlijk stil gehouden, zelfs bij snelwegsnelheden, hoewel je wat windgeruis kunt horen als je boven de 130 km/u gaat.

In de topuitvoeringen komen de stoelen met zowel verwarming als ventilatie, en het hybride model behoudt die comfortabele features zonder de batterij-efficiëntie aan te tasten. Het verwarmde stuurwiel heeft twee standen, maar we merkten wel wat occasionele problemen op die dealer-aandacht nodig hadden.

Opbergruimte? Hyundai heeft er veel over nagedacht. De middenconsole is opnieuw ontworpen en biedt veel meer ruimte, dankzij de nieuwe op de stuurkolom gemonteerde versnellingshendel. En de draadloze oplaadpad? Die is vernieuwd voor betere koeling en heeft een oppervlak dat je apparaten beter vasthoudt.

De nieuwe “Baby Mode” feature demonstreert Hyundai’s aandacht voor passagierscomfort, met soepelere acceleratie en zachtere algemene voertuigreacties. Deze innovatieve functie is bijzonder waardevol voor families met jonge kinderen of bij het vervoeren van gevoelige items.

De elektrische achterklep is ook een mooie toevoeging. Je kunt hem handsfree bedienen door simpelweg achter de auto te staan met je sleutelhanger. Het werkte betrouwbaar in onze tests, plus je kunt de openingshoogte aanpassen aan verschillende garage-opstellingen.

Nu, over dat hybride energiestroomdisplay — het geeft je real-time informatie over hoe energie wordt verdeeld, met duidelijke graphics die je helpen efficiënter te rijden. Er zijn drie niveaus van regeneratief remmen die je kunt bedienen met peddels aan het stuurwiel, en het PHEV-model voegt zelfs extra displays toe voor oplaadstatus en energiestroom.

Digital Key 2.0 is beschikbaar vanaf de Premium uitvoering, waarmee je compatibele smartphones als je autosleutel kunt gebruiken. Dit systeem stelt je ook in staat om digitale sleutels veilig te delen met familie en bevat afstandsbedieningsfuncties voor het voertuig.

Het KRELL premium audiosysteem, dat standaard is vanaf de Comfort Smart uitvoering, schittert echt met zijn hoogwaardige geluidskwaliteit dankzij een geoptimaliseerde speakeropstelling. Plus, het heeft geavanceerde geluidsverwerking om audiokwaliteit intact te houden ongeacht de rijomstandigheden.

En voor die krappe parkeerplekken laat de remote smart parking assist je het voertuig vooruit of achteruit manoeuvreren van buitenaf met je sleutelhanger. Het heeft veiligheidsfuncties die de auto stoppen als obstakels worden waargenomen, wat een fijn veiligheidsnet is.

Het head-up display is verbeterd met verhoogde helderheid en uitgebreide informatie-weergaveopties, inclusief navigatieaanwijzingen, snelheid en veiligheidssysteemstatus. Het display blijft duidelijk zichtbaar, zelfs in fel zonlicht.

Veiligheid En Beveiliging

De 2025 Tucson komt uitgerust met een uitgebreide suite van geavanceerde veiligheidsfuncties, waaronder verbeterde voorwaartse botsingsvermijding die nu voetgangers en fietsers beter herkent. Het systeem werkt effectief in zowel daglicht als bij weinig licht, wat consistente bescherming biedt.

De dodehoekbewaking is verbeterd met camera-gebaseerde visualisatie in het instrumentencluster, die real-time videobeelden van dode hoeken biedt wanneer richtingaanwijzers worden geactiveerd. Deze functie verbetert het situationele bewustzijn tijdens rijstrookwisselingen en bochten aanzienlijk.

Het Highway Driving Assist systeem is verfijnd voor 2025, met verbeterde rijstrookcentrering en adaptieve cruise control functionaliteit. Het systeem handhaaft goede rijstrookpositionering hoewel tests uitwezen dat het het beste werkt op goed gemarkeerde snelwegen in plaats van landelijke wegen.

Het nieuwe systeem voor bestuurdersaandachtmonitoring gebruikt een infraroodcamera om de alertheid van de bestuurder te volgen, en kan het voertuig tot een veilige stop brengen als ongeschiktheid van de bestuurder wordt gedetecteerd. Dit vertegenwoordigt een significante vooruitgang in actieve veiligheidstechnologie.

De structurele integriteit van het voertuig is behouden met de integratie van de hybride aandrijflijn, waarbij topveiligheidsbeoordelingen worden behaald. De plaatsing van de accu compromitteert de crashstructuur niet terwijl het bijdraagt aan een lager zwaartepunt.

De Premium uitvoering introduceert geavanceerde parkeerfuncties waaronder Surround View Monitor en zijparkeersensoren, die de standaard voor- en achtersensoren complementeren. Het systeem biedt meerdere cameraweergaven voor precies manoeuvreren.

Geavanceerde parkeerhulpfuncties omvatten een 360-graden camerasysteem met meerdere kijkhoeken en dynamische parkeerrichtlijnen. Het systeem biedt duidelijke visualisatie zelfs bij weinig licht, hoewel de beeldkwaliteit wordt beschreven als adequaat in plaats van uitzonderlijk.

Automatisch noodremmen werkt soepel en voorspelbaar, waarbij tests consistente reactietijden en gepaste interventieniveaus laten zien. Het systeem integreert goed met andere veiligheidsfuncties om uitgebreide botsingsvermijdingscapaciteit te bieden.

Het achterpassagiersalarmsysteem gebruikt geavanceerde radar-gebaseerde detectie, capable van het detecteren van zelfs subtiele bewegingen zoals ademhaling, wat uitstekende bescherming biedt tegen het per ongeluk achterlaten van kinderen of huisdieren in het voertuig.

ISOfix kinderzitverankeringen zijn gemakkelijk toegankelijk in de achterstoelen, met duidelijke markering en goede ruimte voor stoelinstallatie. Het systeem accommodeert een breed scala aan kinderzitontwerpen terwijl goede beveiliging behouden blijft.

Hoe Rijdt Het?

De Tucson hybrid blinkt echt uit als het gaat om dagelijks rijden. Je zult merken dat hij soepel vermogen levert, en de manier waarop hij carrosseriebewegingen beheerst is behoorlijk goed gecontroleerd. Een van de opvallende kenmerken? De elektromotor springt bij met direct koppel, wat echt helpt om turbo-vertraging te maskeren wanneer je door de stad zoeft.

Wanneer je de snelweg opgaat, is hij stabiel en verfijnd. Die hybride aandrijflijn houdt de vermogensafgifte constant, zelfs wanneer je snelheid opbouwt. Tot ongeveer 120 km/u doet hij uitstekend werk in het beheersen van wind- en weggeluid, maar ja, je zou wat meer windgeruis kunnen horen zodra je sneller gaat dan dat.

Het regeneratieve remsysteem biedt goede modulatie door zijn drie intensiteitsniveaus, waarbij de Auto-modus bijzonder effectief blijkt in gevarieerde verkeerssituaties. De overgang tussen regeneratief en frictieremmen is naadloos, een opmerkelijke verbetering ten opzichte van sommige concurrenten.

Als je kiest voor de PHEV-versie, krijg je wat extra EV-specifieke rijmodi. Dit betekent dat je kunt beslissen wanneer je elektrisch vermogen wilt gebruiken of het wilt bewaren voor later. Behoorlijk handig om het meeste uit je energie te halen, afhankelijk van het soort rit dat je maakt.

En als we het hebben over de rijervaring, wordt weggeluid tot een minimum beperkt dankzij solide geluidsisolatie en het gebruik van akoestisch glas. Dit helpt echt om een stille en verfijnde omgeving binnen te creëren. Plus, die hybride aandrijflijnen werken stil, wat alleen maar bijdraagt aan de rustige sfeer.

Wanneer je door de stad navigeert, zul je de goede zichtbaarheid en relatief krappe draaicirkel waarderen. Die volledig elektrische werking bij lage snelheden? Maakt parkeren en manoeuvreren in krappe ruimtes een fluitje van een cent, super soepel en stil.

De verschillende rijmodi van de Tucson veranderen zijn karakter behoorlijk. Eco-modus draait helemaal om efficiëntie, terwijl Sport-modus je een responsiever gaspedaal en wat meer punch geeft. Er is zelfs een Baby-modus die zorgt voor een super soepele rit, wat perfect is voor familieuitjes.

Qua handling slaat hij een mooie balans tussen comfort en controle. Je voelt niet te veel overhelling in de bochten, zelfs met het extra gewicht dat komt van het hybride systeem. De besturing? Die geeft fatsoenlijke feedback en is gemakkelijk te hanteren, zelfs bij lage snelheden.

Als je lange ritten plant, is het comfort indrukwekkend. Die ondersteunende stoelen gecombineerd met een consistente rijkwaliteit maken langere reizen echt minder vermoeiend. Plus, de efficiëntie van het hybride systeem laat je verder rijden zonder te hoeven stoppen voor brandstof—vaak meer dan 800 kilometer in praktijksituaties, wat behoorlijk goed is.

En laten we de tech niet vergeten—hij heeft adaptieve cruise control en rijstrookbehoudssystemen die echt goed samenwerken. Ze bieden semi-autonoom rijden op snelwegen, houden je netjes in je rijstrook en behouden veilige afstanden. Even een heads-up: het presteert het beste op goed gemarkeerde wegen. Dus, over het algemeen is de Tucson hybrid een solide keuze voor wie op zoek is naar een soepele, efficiënte rit!

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
Hyundai Tucson kofferruimte in interieur
Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank
Hyundai Tucson kofferbakruimte met neergeklapte achterbank

Als het gaat om laadruimte, is er een klein verschil tussen de HEV- en PHEV-modellen, voornamelijk vanwege waar ze de accu’s hebben geplaatst. De HEV geeft je een solide 616 liter ruimte met de stoelen omhoog, en als je die achterstoelen neerklapt, opent het zich tot een enorme 1.795 liter. Aan de andere kant beginnen de PHEV-modellen bij 558 liter, maar je kunt dat uitbreiden tot 1.721 liter wanneer je alles neerklapt.

Beide modellen hebben een vlakke laadvloer, wat super praktisch is. De hybride systemen zitten niet echt in de weg. Plus, sommige versies hebben een handige tweedelige bagagevloer die perfect is voor het opbergen van die oplaadkabels in de PHEV.

De bagageruimte ingaan is een fluitje van een cent dankzij een elektrisch bedienbare achterklep die je daadwerkelijk handsfree kunt bedienen, wat standaard is op de luxere uitvoeringen. Het werkt perfect wanneer je achter het voertuig staat met de sleutelhanger, en je kunt aanpassen hoe hoog hij opent om in je garage te passen.

Over die laadvloer gesproken—hij zit op precies de juiste hoogte voor gemakkelijk laden. Er is een gelaagd opbergsysteem, wat geweldig is voor het georganiseerd houden van je kleinere items. En hier is een leuk weetje: het hybride model vervangt de volwaardige reserveband door een reparatieset, wat wat extra ruimte onder de vloer vrijmaakt voor je oplaadkabels of misschien wat nooduitrusting.

De bagageafdekking? Die is behoorlijk doordacht. Het heeft solide bevestigingspunten en werkt soepel. Je kunt het gemakkelijk verwijderen als je het niet nodig hebt, en er is zelfs een plek om het op te bergen wanneer je grotere spullen vervoert. De achterstoelen zijn verdeeld in een 40:20:40 configuratie, wat handig is voor het vervoeren van langere items zonder te veel passagiersruimte op te offeren. Als je gaat voor de Comfort Smart uitvoering of hoger, vind je ook afstandsbediende ontgrendelingen, wat prettig is.

Wat cool is, is dat de plaatsing van de hybride accu niet ten koste gaat van de bagageruimte. Het behoudt die praktische vorm en capaciteit net als de niet-hybride versies. Dat is best een prestatie qua techniek, als je het mij vraagt.

Je zult merken dat er opberghaken en sjorpunten verspreid zijn door de bagageruimte, zodat je bagagenetten en andere uitrusting veilig kunt bevestigen. Plus, er is een 12-volt stopcontact achterin, wat je de flexibiliteit geeft om accessoires van stroom te voorzien.

Met een lage laaddrempel en een brede opening is het laden van grotere items vrij eenvoudig. Het rechthoekige ontwerp van de bagageruimte maakt ook optimaal gebruik van de ruimte. En voor 2025 hebben ze de verlichting in de bagageruimte verbeterd, wat een game changer is voor het laden van spullen ’s nachts.

De bagageruimte kan worden uitgebreid met de optionele dakrails en dwarsdragers, die extra bagageboxen ondersteunen met capaciteiten van 330 of 390 liter.

Comfort Achterbank

Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
Een zicht op de achterbank van de Hyundai Tucson uit 2025, met de ruime indeling en comfortabele stoelen.
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
Ervaar de toekomst van autorijden met de Hyundai Tucson 2025, met een comfortabele en handige zitplaats achterin.
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
2025 Hyundai Tucson armsteun op de achterbank met bekerhouders
Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten
Hyundai Tucson klimaatregelaars achter en USB-C-oplaadpunten

Het achterpassagiersgedeelte draait echt helemaal om comfort. Je hebt een hoofdruimte van 1.000mm (of 980mm als je kiest voor het panoramadak), en beenruimte is ook behoorlijk royaal—996mm voor de HEV-modellen en 955mm voor de PHEV-modellen. Dus ja, volwassenen kunnen hier zeker wat strekken. Het is eigenlijk een van de ruimste plekken in zijn klasse, wat een mooie bonus is.

Zitcomfort wordt verbeterd door verstelbare rugleuninghoeken, waardoor passagiers hun optimale zitpositie kunnen vinden. De buitenste zitplaatsen bieden goede dijondersteuning en comfortabele kussens voor lange reizen.

Als het gaat om klimaatbeheersing achterin, wordt dit geregeld via speciale ventilatieopeningen en USB-C-oplaadpoorten, wat handig is. Er is echter geen aparte klimaatzone speciaal voor de achterpassagiers. Toch doet de luchtverdeling behoorlijk goed werk in het comfortabel houden van alles rondom.

Het panoramadak strekt zich ver uit in het achterste zitgedeelte, wat een open en luchtig gevoel creëert. De elektrische zonnescherm biedt goede zonwering wanneer nodig, met minimale impact op de hoofdruimte.

De middenarmsteun bevat twee bekerhouders en biedt een comfortabele positie voor langere reizen. De stoelbekleding komt overeen met de kwaliteit van de voorstoelen, met bijzonder premium materialen in hogere uitrustingsniveaus.

Verwarmde achterstoelen zijn beschikbaar op hogere uitrustingsniveaus, een ongebruikelijke feature in deze klasse. De verwarmingsfunctie werkt effectief en voegt significant comfort toe tijdens koud weer.

Installatie van kinderzitjes is eenvoudig met gemakkelijk toegankelijke ISOFIX-punten en goede ruimte voor grotere autostoelen. De achterdeuren openen wijd, wat gemakkelijke toegang faciliteert voor autostoelinstallatie en in- en uitstappen van kinderen.

Wat betreft opbergruimte zijn er enkele royale deurvakken, zakken aan de achterkant van de voorstoelen, en nog wat kleine opbergplekken verspreid in het rond. De vlakke vloer maakt het comfortabeler voor iedereen die in het midden zit, hoewel, eerlijk gezegd, die middenstoel waarschijnlijk het beste is voor kortere ritten.

2025 Hyundai Tucson
Erg Goed 4.2
Rijdynamiek 4.2 out of 5
Besturing & Wegligging 3.9 out of 5
Features & Styling 4.4 out of 5
Brandstofefficiëntie 3.8 out of 5
Comfort 4.3 out of 5
Veiligheid 4.5 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.2 out of 5
Good Stuff Nieuw plankstijl dashboard-ontwerp met betere opbergoplossingen Premium materiaalkwaliteit met zachte oppervlakken Verbeterde fysieke bedieningselementen ter vervanging van aanraakgevoelige knoppen Digitale sleutelfunctie met telefoon-als-sleutel functionaliteit Verbeterd hybride systeem Soepele krachtlevering met conventionele 6-versnellingsbak Meerdere rijmodi waaronder nieuwe "Baby" modus voor soepel rijgedrag Instelbare regeneratieve remniveaus met automodus Toonaangevende beenruimte achterin met verstelbare rugleuning Verwarmde en geventileerde voorstoelen met geheugenfunctie Verwarmde achterstoelen op hogere uitvoeringen Verbeterde geluidsisolatie met akoestisch glas Vernieuwd Highway Driving Assist systeem Verbeterde parkeersensoren en assistentiefuncties
Bad Stuff Enige turbo-vertraging merkbaar bij agressieve acceleratie Transmissie kan aarzelend zijn in middenbereik versnellingen Piano zwarte afwerking gevoelig voor krassen en vingerafdrukken Sportmodus verbetert rijdynamiek niet significant Enkele ergonomische problemen voor langere bestuurders (kniecontact met middenconsole) Harde armsteunoppervlakken op middenconsole Tweede rij stoelen schuiven niet voor-/achterwaarts Aanhoudend snelheidswaarschuwingssysteem (vereist handmatige deactivering bij elke start) Sommige aanraakbedieningen nog minder intuïtief dan fysieke knoppen Ontwerp bagageruimteafdekking zou robuuster kunnen Deursluitgeluid minder solide dan sommige concurrenten Hogere uitvoeringen dringen door tot premium segment prijzen
Summary
De 2025 Hyundai Tucson vertegenwoordigt een doordachte evolutie in het compacte SUV-segment, met een overtuigende combinatie van technologie, comfort en efficiëntie. De vernieuwing brengt belangrijke interieurverbeteringen met zich mee, vooral de nieuwe dubbele 12,3-inch gebogen displays en verbeterde materiaalkwaliteit, terwijl het onderscheidende exterieurontwerp dat hem onderscheidt van concurrenten behouden blijft.Voor prijsbewuste kopers is de Comfort Smart-uitvoering met de HEV-aandrijflijn (vanaf €47.700) de ideale keuze in het assortiment. Deze combinatie biedt essentiële functies zoals het volledige 12,3-inch digitale instrumentenpaneel, KRELL-geluidssysteem, slimme achterklep en rijbaanassistentie, terwijl een goede brandstofefficiëntie wordt behouden met het 215 pk sterke hybride systeem. De standaard voorwielaandrijving is meer dan toereikend voor de meeste dagelijkse rijsituaties.Als u op zoek bent naar meer premium functies en toegang heeft tot regelmatig opladen, is de Premium-uitvoering met de PHEV-aandrijflijn (vanaf €50.850) een uitstekende keuze. Deze configuratie biedt de perfecte combinatie van vermogen en efficiëntie met een gecombineerd vermogen van 252 pk en 62 km puur elektrisch bereik. U krijgt ook extra luxe zoals geventileerde voorstoelen, verwarmde achterstoelen, head-up display en het 360-graden camerasysteem.De N Line-uitvoering (beschikbaar voor alle aandrijflijnen) is het overwegen waard als u een sportievere styling wilt zonder in te leveren op comfort. In combinatie met de HEV-aandrijflijn (€51.100) biedt het een aantrekkelijke balans tussen efficiëntie en visuele aantrekkingskracht, met unieke designelementen en sportief georiënteerde interieuraccenten terwijl de gebruikskosten redelijk blijven.Voor wie maximale waarde zoekt met PHEV-technologie, biedt de speciale 20th Anniversary editie (€48.950) een interessant voorstel. Deze is alleen verkrijgbaar in PHEV 2WD-configuratie en bevat vele premium functies zoals elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie en exclusieve suède/leder groene bekleding tegen een toegankelijkere prijs dan de Premium-uitvoeringen.
TAGGED: 2025, 2025 Hyundai, 2025 Hyundai Tucson, HEV, Hybride SUV, Hyundai, Hyundai Tucson, PHEV, Plug-in Hybride SUV
SOURCES: Hyundai
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Hyundai

2025 Hyundai Inster
12

2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review

2025 Hyundai Santa Fe Hybride
14

2025 Hyundai Santa Fe Hybride Specificaties Prijzen en Review

Show More
2024 Hyundai Ioniq 6
9

2024 Hyundai IONIQ 6 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
© 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.