MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: Nieuwe Nissan Qashqai 2025: Test, Specificaties en Prijzen
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > Nieuwe Nissan Qashqai 2025: Test, Specificaties en Prijzen
SUVCompacte Crossover SUVHybrideMild Hybride

Nieuwe Nissan Qashqai 2025: Test, Specificaties en Prijzen

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:50 pm
Motor&Auto Team
Share
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 in Fuji Rood met vernieuwde voorzijde
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 Exterieur Voorzijde
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red Kleur
Fuji Sunset Red Kleur
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 cockpit met digitaal instrumentenpaneel en infotainmentsysteem
Nissan Qashqai 2025 Dashboard en Stuurwiel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 volledig interieur met moderne cockpit
Nissan Qashqai 2025 Compleet Interieur
Digitaal instrumentenpaneel met rijmodi-selectie, energieverbruik en snelheidsmeter in eco-modus
Nissan Qashqai 2025 digitaal instrumentenpaneel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 360-graden camera met parkeerhulp
Infotainmentscherm Nissan Qashqai 2025
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 voorstoelen met premium leder en alcantara
Nissan Qashqai 2025 Voorstoelen
Detailed view of dual-zone climate control panel with digital display and physical rotary temperature controls
Nissan Qashqai 2025 Klimaatbedieningspaneel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone en start-stop knop
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 e-POWER versnellingspook en rijmodusknoppen
Nissan Qashqai 2025 Middenconsole
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 complete achterbank met middenarmsteun
Nissan Qashqai 2025 Complete Achterbank
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
List of Images 1/15
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 in Fuji Rood met vernieuwde voorzijde
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red Kleur
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 cockpit met digitaal instrumentenpaneel en infotainmentsysteem
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 volledig interieur met moderne cockpit
Digitaal instrumentenpaneel met rijmodi-selectie, energieverbruik en snelheidsmeter in eco-modus
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 360-graden camera met parkeerhulp
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 voorstoelen met premium leder en alcantara
Detailed view of dual-zone climate control panel with digital display and physical rotary temperature controls
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone en start-stop knop
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 e-POWER versnellingspook en rijmodusknoppen
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 complete achterbank met middenarmsteun
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 Exterieur Voorzijde
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 in Fuji Rood met vernieuwde voorzijde
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 Exterieur Voorzijde
2025 Nissan Qashqai Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
2025 Nissan Qashqai Fuji Sunset Red Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red Kleur
Fuji Sunset Red Kleur
Nissan Qashqai 2025 Dashboard en Stuurwiel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 cockpit met digitaal instrumentenpaneel en infotainmentsysteem
Nissan Qashqai 2025 Dashboard en Stuurwiel
Nissan Qashqai 2025 Compleet Interieur
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 volledig interieur met moderne cockpit
Nissan Qashqai 2025 Compleet Interieur
Nissan Qashqai 2025 digitaal instrumentenpaneel
Digitaal instrumentenpaneel met rijmodi-selectie, energieverbruik en snelheidsmeter in eco-modus
Nissan Qashqai 2025 digitaal instrumentenpaneel
Infotainmentscherm Nissan Qashqai 2025
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 360-graden camera met parkeerhulp
Infotainmentscherm Nissan Qashqai 2025
Nissan Qashqai 2025 Voorstoelen
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 voorstoelen met premium leder en alcantara
Nissan Qashqai 2025 Voorstoelen
Nissan Qashqai 2025 Klimaatbedieningspaneel
Detailed view of dual-zone climate control panel with digital display and physical rotary temperature controls
Nissan Qashqai 2025 Klimaatbedieningspaneel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone en start-stop knop
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone
Nissan Qashqai 2025 Middenconsole
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 e-POWER versnellingspook en rijmodusknoppen
Nissan Qashqai 2025 Middenconsole
Nissan Qashqai 2025 Achterbank Interieur
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nissan Qashqai 2025 Complete Achterbank
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 complete achterbank met middenarmsteun
Nissan Qashqai 2025 Complete Achterbank
Nissan Qashqai 2025 Achterventilatie
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nissan Qashqai 2025 Bagageruimte
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
SHARE
4.2 Stijl en kwaliteit, binnen en buiten.
Nissan Qashqai 2025
Contents
Nissan Qashqai 2025 SpecificatiesIs Het De Moeite Waard Om De Nissan Qashqai Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort AchterbankNissan Qashqai 2025 Prijzen

Nissan Qashqai 2025 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieMild-Hybrid 140 MTMild-Hybrid 158 MTMild-Hybrid 158 Xtronice-POWER
Motortype4-cilinder benzine4-cilinder benzine4-cilinder benzine3-cilinder benzine
Versnellingsbak6-versnellingen handgeschakeld6-versnellingen handgeschakeldXtronic CVTAutomatisch
Aandrijving2WD (voorwielaandrijving)2WD (voorwielaandrijving)2WD (voorwielaandrijving)2WD (voorwielaandrijving)
TransmissieHandgeschakeldHandgeschakeldAutomatische CVTAutomatisch
Max Vermogen103 kW (140 pk) @ 4500-6000 tpm116 kW (158 pk) @ 5500 tpm116 kW (158 pk) @ 5500 tpm140 kW (190 pk) @ 4500-7000 tpm
Max Koppel240 Nm @ 1750-4000 tpm260 Nm @ 1750-4000 tpm270 Nm @ 1750-3750 tpm250 Nm @ 2400-4000 tpm
Motor- en transmissiespecificaties voor de Nissan Qashqai 2025

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieMild-Hybrid 140 MTMild-Hybrid 158 MTMild-Hybrid 158 Xtronice-POWER
BrandstoftypeEuro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95
Brandstoftank Inhoud55 L55 L55 L55 L
Batterijcapaciteit10 Ah / 12V11 Ah / 12V12 Ah / 12V1.97 kWh / 346V
CO2-uitstoot (WLTP)142-145 g/km142-145 g/km141-144 g/km117-119 g/km
Topsnelheid196 km/u206 km/u199 km/u170 km/u
Brandstof- en prestatiespecificaties voor de Nissan Qashqai 2025

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkACENTAN-CONNECTAN-DESIGNTEKNATEKNA PLUSBUSINESS PREMIUMBUSINESS EXECUTIVE
Zitplaatsen5555555
Bagageruimte Volume (Standaard/e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER)
Achterbank Splitsen60/4060/4060/4060/4060/4060/4060/40
Voorstoelen HoogteverstellingHandmatigHandmatigHandmatigElektrischElektrischElektrischElektrisch
Verwarmde VoorstoelenOptioneelOptioneelOptioneelOptioneelStandaardStandaardStandaard
Lendensteun Bestuurdersstoel2-voudig elektrisch2-voudig elektrisch2-voudig elektrisch2-voudig elektrisch4-voudig elektrisch2-voudig elektrisch4-voudig elektrisch
Geheugenfunctie BestuurdersstoelNeeNeeNeeNeeJaNeeJa
Verstelling PassagiersstoelHandmatigHandmatigHandmatigHandmatigElektrischHandmatigElektrisch
BekledingZwarte StofZwart/Grijs Stof/KunstlederAlcantara/LederKunstleder (Zwart of Bruin)Premium Gestikt LederKunstleder (Zwart/Bruin)Premium Gestikt Leder (Zwart)
Verwarmd StuurwielOptioneelOptioneelOptioneelOptioneelStandaardStandaardStandaard
SfeerverlichtingNeeAlleen consoleAlleen consoleConsole en portierenConsole en portierenConsole en portierenConsole en portieren
Panoramisch Glazen DakOptioneelOptioneelOptioneelOptioneelStandaardStandaardStandaard
Massagefunctie VoorstoelenNeeNeeNeeNeeJaNeeJa
Specificaties voor zitplaatsen en bagageruimte van de Nissan Qashqai 2025

INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES

Opbergruimte & InterieurkenmerkenACENTAN-CONNECTAN-DESIGNTEKNATEKNA PLUSBUSINESS PREMIUMBUSINESS EXECUTIVE
Middenarmsteun OpbergruimteJaJaJaJaJaJaJa
Achterarmsteun met BekerhoudersJaJaJaJaJaJaJa
Bekerhouders Voor2x2x2x2x2x2x2x
KlimaatregelingDual-zone automatischDual-zone automatischDual-zone automatischDual-zone automatischDual-zone automatischDual-zone automatischDual-zone automatisch
Interieur SfeerverlichtingBasisAlleen consoleConsole & portierenConsole & portierenConsole & portierenConsole & portierenConsole & portieren
Zachte KniesteunNeeJa (PVC)Ja (PVC)Ja (PVC)Ja (PVC)Ja (PVC)Ja (PVC)
Interieur AfwerkingZwartMetallic lookMetallic lookMetallic lookMetallic lookMetallic lookMetallic look
Flexibele BagageruimteJaJaJaJaJaJaJa
Bagagehaken4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant4 vloer + 2 zijkant
ZonnebrilhouderJaJaJaJaJaJaJa
USB-poortenVoor USB-A2x USB-C voor & 2x USB-C achter2x USB-C voor & 2x USB-C achter2x USB-C voor & 2x USB-C achter2x USB-C voor & 2x USB-C achter2x USB-C voor & 2x USB-C achter2x USB-C voor & 2x USB-C achter
12V AansluitingenVoor & BagageruimteVoor & BagageruimteVoor & BagageruimteVoor & BagageruimteVoor & BagageruimteVoor & BagageruimteVoor & Bagageruimte
Interieurkenmerken van de Nissan Qashqai 2025 per uitvoering

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

GewichtsspecificatiesMild-Hybrid 140 MTMild-Hybrid 158 MTMild-Hybrid 158 Xtronice-POWER
Rijklaar Gewicht (kg)1305-14331322-14411368-14861587-1645
Maximum Toelaatbaar Gewicht (kg)1935193519852180
Max. Aanhangergewicht, Ongeremd (kg)700700725750
Max. Aanhangergewicht, Geremd (kg)140016501800750
Max. Kogeldruk (kg)100100100100
Max. Dakbelasting (kg)75757575
Trekvermogen en gewichtsspecificaties voor de Nissan Qashqai 2025
SpecificatieMild-Hybrid 140 MTMild-Hybrid 158 MTMild-Hybrid 158 Xtronice-POWER
Beschikbare UitvoeringenACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNAACENTA, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUSACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUSACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUS
Zakelijke UitvoeringenBusiness Premium–Business Premium, Business ExecutiveBusiness Premium, Business Executive
BrandstoftypeEuro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95Euro loodvrij RON 95
Motortype4-cilinder, 1.3L (1332cc)4-cilinder, 1.3L (1332cc)4-cilinder, 1.3L (1332cc)3-cilinder, 1.5L (1497cc)
Aandrijving2WD (Voorwielaandrijving)2WD (Voorwielaandrijving)2WD (Voorwielaandrijving)2WD (Voorwielaandrijving)
Transmissie6-versnellingen handgeschakeld6-versnellingen handgeschakeldXtronic CVTAutomatisch
Brandstofverbruik (Gecombineerd WLTP)6.3-6.4 L/100km6.3-6.4 L/100km6.2-6.4 L/100km5.2-5.3 L/100km
CO2-uitstoot (WLTP)142-145 g/km142-145 g/km141-144 g/km117-119 g/km
Maximaal Vermogen (Motor)103 kW (140 pk) @ 4500-6000 tpm116 kW (158 pk) @ 5500 tpm116 kW (158 pk) @ 5500 tpm116 kW (158 pk) @ 4600 tpm
Elektromotor Vermogen3.6 kW (4.9 pk)3.6 kW (4.9 pk)3.6 kW (4.9 pk)140 kW (190 pk) @ 4500-7500 tpm
Maximaal Koppel (Motor)240 Nm @ 1750-4000 tpm260 Nm @ 1750-4000 tpm270 Nm @ 1750-3750 tpm250 Nm @ 2400-4000 tpm
Elektromotor Koppel19.2 Nm19.2 Nm19.2 Nm330 Nm @ 0-3000 tpm
BatterijtypeLithium-ionLithium-ionLithium-ionLithium-ion
Batterijcapaciteit10 Ah / 12V11 Ah / 12V12 Ah / 12V1.97 kWh / 346V
Acceleratie 0-100 km/u10.2s9.5s9.2s7.9s
Topsnelheid196 km/u206 km/u199 km/u170 km/u
EnergielabelDDDB
Vergelijking van belangrijke specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Nissan Qashqai 2025
Exterieur AfmetingenAlle Varianten
Hoogte1625 mm
Breedte1835 mm (2084 mm met uitgeklapte spiegels)
Lengte4425 mm
Wielbasis2665 mm
Draaicirkel (stoep tot stoep)11.1 m
Spoorbreedte Voor1580-1596 mm (min/max)
Spoorbreedte Achter1580-1596 mm (min/max)
Exterieure afmetingen van de Nissan Qashqai 2025
CategorieACENTALIMITED EDITIONN-CONNECTAN-DESIGNTEKNATEKNA PLUSBUSINESS PREMIUMBUSINESS EXECUTIVE
Beschikbare Aandrijflijnen
Mild-Hybrid 140 MTโœ“โœ“โœ“โœ“โœ“–โœ“–
Mild-Hybrid 158 MTโœ“–โœ“โœ“โœ“โœ“––
Mild-Hybrid 158 Xtronicโœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
e-POWERโœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
Exterieur Kenmerken
Wielmaat17″18″18″20″19″20″19″19″
LED KoplampenBasis LEDBasis LEDBasis LEDMatrix LEDMatrix LEDMatrix LEDMatrix LEDMatrix LED
DakrailsOptioneelโœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
Panoramisch Glazen Dak–โœ“OptioneelOptioneelOptioneelโœ“โœ“โœ“
Interieur Kenmerken
BekledingZwarte StofZwart/Grijs Stof/KunstlederZwart/Grijs Stof/KunstlederAlcantaraKunstlederPremium Gestikt LederKunstlederPremium Gestikt Leder
KlimaatbeheersingDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zone
Verwarmde VoorstoelenOptioneelโœ“OptioneelOptioneelOptioneelโœ“โœ“โœ“
Verwarmd StuurwielOptioneelโœ“OptioneelOptioneelOptioneelโœ“โœ“โœ“
Technologie & Connectiviteit
Digitaal Bestuurdersdisplay7″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″
NavigatiesysteemOptioneelโœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
Audiosysteem6 Luidsprekers6 Luidsprekers6 Luidsprekers6 Luidsprekers6 LuidsprekersBOSEยฎ 10 LuidsprekersBOSEยฎ 10 LuidsprekersBOSEยฎ 10 Luidsprekers
Veiligheid & Rijhulpsystemen
ProPILOT Assist met Navi-Link––โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
Around View Monitor––โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“โœ“
Head-Up Display–โœ“OptioneelOptioneelโœ“โœ“โœ“โœ“
Opbergruimte & Praktisch Gebruik
Bagageruimte (Standaard)504L504L504L504L504L504L504L504L
Bagageruimte (e-POWER)479L479L479L479L479L479L479L479L
Achterbank Splitsen60/4060/4060/4060/4060/4060/4060/4060/40
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Nissan Qashqai 2025
CategorieKenmerkDetailsBeschikbaarheid/Prijs
Exterieur Lakkleuren
Metallic LakMonotone Optiesโ€ข NBV Fuji Sunset Red
โ€ข KY0 Zilver
โ€ข KAD Donkergrijs
โ‚ฌ0 (Fuji Sunset Red)
โ‚ฌ800 (Zilver & Donkergrijs)
Parelmoer LakMonotone Optiesโ€ข GAT Parelmoer Zwart
โ€ข KBY Ceramic Grijs
โ€ข QBE Parelmoer Wit
โ€ข RCF Magnetic Blauw
โ€ข FAP Ocean Deep
โ‚ฌ900
Twee-Kleuren LakDuotone Optiesโ€ข YAU Fuji Sunset Red & Zwart Dak
โ€ข XKJ Parelmoer Wit & Zwart Dak
โ€ข XEX Ceramic Grijs & Zwart Dak
โ€ข XGZ Magnetic Blauw & Zwart Dak
โ€ข YBJ Ocean Deep & Zwart Dak
โ‚ฌ600 (Metallic)
โ‚ฌ1.500 (Parelmoer)
N-Design: โ‚ฌ0/โ‚ฌ900
Interieur Materialen
StofStandaard BekledingG Zwarte StofStandaard op Acenta
Gemengd MateriaalMiddensegment BekledingG Zwart/Grijs Stof/KunstlederStandaard op N-Connecta, Limited Edition
Premium MateriaalLuxe Bekledingโ€ข H Bruin/Zwart Kunstleder
โ€ข G Zwart Kunstleder
โ€ข Z Zwart Alcantara/Leder
โ€ข Z Zwart Alcantara/Premium Leder
Optioneel op Tekna
Optioneel op Tekna
Standaard op N-Design
Standaard op Tekna Plus
Velgen & Banden
Velg OptiesBeschikbare Matenโ€ข 17″ x 7J
โ€ข 18″ x 7.5J
โ€ข 19″ x 7.5J
โ€ข 20″ x 8J
Varieert per uitvoering
Band OptiesBijbehorende Matenโ€ข 215/65 R17
โ€ข 235/55 R18
โ€ข 235/50 R19
โ€ข 235/45 R20
Past bij velgmaat
Technologie Accessoires
OpladenDraadloze Oplader15W draadloos smartphone opladenOptioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering
DisplayHead-Up Display10.8″ projectieOptioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering
GemakElektrische Functiesโ€ข Automatische achterklep met handsfree functie
โ€ข Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering
Comfort Kenmerken
Verwarmde ElementenComfort Pakketโ€ข Verwarmde voorstoelen
โ€ข Verwarmd stuurwiel
โ€ข Verwarmde voorruit
Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering
Glazen DakPanoramisch SysteemPanoramisch glazen dak met elektrisch zonneschermOptioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering
Afleverpakket
VeiligheidsuitrustingStandaard Itemsโ€ข Lampenset
โ€ข Lifehammer
โ€ข 4x veiligheidsvest
โ€ข Gevarendriehoek
โ€ข EHBO-set
โ‚ฌ195 compleet pakket
Extra ItemsInbegrepen Uitrustingโ€ข Zaklamp
โ€ข Schadeformulier
โ€ข Nissan pen
โ€ข Lichtstick
โ€ข Originele Nissan vloermatten
Inbegrepen in pakket
Optionele accessoires en hun prijzen voor de Nissan Qashqai 2025
Pakket NaamInhoudBeschikbaarheidPrijs
Comfort Pakketten
Koudweer Pakketโ€ข Verwarmde voorstoelen
โ€ข Verwarmd stuurwiel
โ€ข Verwarmde voorruit
โ€ข Optioneel op N-Connecta
โ€ข Optioneel op N-Design
โ€ข Optioneel op Tekna
โ€ข Standaard op Tekna Plus
โ€ข Standaard op Business Premium
โ€ข Standaard op Business Executive
Varieert per uitvoering
Technologie Pakketten
Connect Pakketโ€ข 12.3″ Google Automotive Services Navigatie- en infotainmentsysteem
โ€ข 3D Intelligent Nissan Around View Monitor (AVM)
โ€ข Draadloze smartphone oplader (15w)
โ€ข NissanConnect Services
โ€ข Optioneel op Acenta
โ€ข Standaard op hogere uitvoeringen
Vraag dealer naar prijs
Gemak Pakketten
Easy Pakket (N-Connecta)โ€ข Automatische achterklep met handsfree functie (voetsensor)
โ€ข Head-up display (10.8″ projectie)
Optioneel op N-Connectaโ‚ฌ800 – โ‚ฌ1.017
Easy Pakket (N-Design)โ€ข Automatische achterklep met handsfree functie (voetsensor)
โ€ข Head-up display (10.8″ projectie)
โ€ข Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Optioneel op N-Designโ‚ฌ1.050 – โ‚ฌ1.217
Glazen Dak Opties
Panoramisch Glazen Dakโ€ข Panoramisch glazen dak met elektrisch zonneschermโ€ข Optioneel op N-Connecta
โ€ข Optioneel op N-Design
โ€ข Optioneel op Tekna
โ€ข Standaard op Limited Edition
โ€ข Standaard op Tekna Plus
โ€ข Standaard op Business Editions
โ‚ฌ633 – โ‚ฌ800
Afleverpakket
Afleverpakketโ€ข Lampenset
โ€ข Lifehammer
โ€ข 4x veiligheidsvest
โ€ข Gevarendriehoek
โ€ข EHBO-set
โ€ข Zaklamp
โ€ข Schadeformulier
โ€ข Nissan pen
โ€ข Lichtstick
โ€ข Originele Nissan vloermatten
Beschikbaar op alle uitvoeringenโ‚ฌ195
Gecombineerde Pakketten
Koudweer + Easy PakketCombinatie van:
โ€ข Koudweer Pakket
โ€ข Easy Pakket
โ€ข Optioneel op N-Connecta
โ€ข Optioneel op N-Design
Prijs varieert per uitvoering
Panoramisch + Koudweer PakketCombinatie van:
โ€ข Panoramisch glazen dak
โ€ข Koudweer Pakket
Beschikbaar op bepaalde uitvoeringenPrijs varieert per uitvoering
Nissan Qashqai Beschikbare Pakketten – Alle prijzen zijn inclusief BTW. Beschikbaarheid van pakketten en exacte prijzen kunnen variรซren per markt en uitvoeringsniveau. Sommige pakketten kunnen standaard zijn op hogere uitvoeringen.
Nissan Qashqai Ceramic Grey Kleur
Ceramic Grey Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Fuji Sunset Red & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Ceramic Grey & Black Metallic Dak Kleur
Ceramic Grey & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Grey Kleur
Grey Kleur
Nissan Qashqai Fuji Sunset Red Kleur
Fuji Sunset Red Kleur
Nissan Qashqai Magnetic Blue & Black Metallic Dak Kleur
Magnetic Blue & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Magnetic Blue Kleur
Magnetic Blue Kleur
Nissan Qashqai Ocean Deep & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Ocean Deep & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Ocean Deep Kleur
Ocean Deep Kleur
Nissan Qashqai Pearl Black Kleur
Pearl Black Kleur
Nissan Qashqai Pearl White & Black Metallic Dak Kleur
Pearl White & Black Metallic Dak Kleur
Nissan Qashqai Pearl White Kleur
Pearl White Kleur
Nissan Qashqai Silver Kleur
Silver Kleur

Is Het De Moeite Waard Om De Nissan Qashqai Te Kopen?

De Nissan Qashqai heeft zich sinds zijn introductie in 2006 echt gevestigd als een belangrijke speler in het Europese crossover-segment. Het is behoorlijk indrukwekkend – deze auto rolt elke 140 seconden van de productielijn in Sunderland! Dit soort consistentie zegt veel over de populariteit en het belang ervan in de markt. Nu, met de facelift voor 2025, zien we een doordachte update van de derde generatie die in 2021 debuteerde. Deze zet is volledig gericht op het behouden van zijn concurrentievoordeel in een markt die met de dag drukker wordt.

Als je kijkt naar de concurrentie, staat de Qashqai tegenover enkele sterke tegenstanders in verschillende prijsklassen. Zo is er bijvoorbeeld de Volkswagen Tiguan, die een stapje hoger staat qua prijs en klassieke Duitse techniek en bouwkwaliteit biedt. Aan de andere kant zijn de Kia Sportage en Hyundai Tucson ook zeker het overwegen waard; ze bieden meer waar voor je geld met langere garanties en enkele zeer indrukwekkende features. Dan is er nog de Peugeot 3008, die een unieke Franse flair en een premium gevoel met zich meebrengt. En laten we de Toyota C-HR niet vergeten – die draait helemaal om hybride efficiรซntie en dat opvallende design.

Op de Nederlandse markt is de positionering van de Qashqai bijzonder interessant. Praktische gezinsauto’s met efficiรซnte motoren zijn daar de norm. Met een vanafprijs van ongeveer โ‚ฌ39.650 kan de Qashqai goed concurreren met zijn rivalen, hoewel de prijzen kunnen oplopen tot ongeveer โ‚ฌ50.000 voor de hoogwaardige modellen. Deze prijsstrategie maakt hem aantrekkelijk voor zowel mainstream kopers als degenen die op zoek zijn naar iets meer luxe. Echter, bij die hogere uitrustingsniveaus begint de waardepropositie wat af te nemen, vooral wanneer hij direct concurreert met premium opties zoals de Volvo XC40.

Bij de lagere en middelste uitrustingsniveaus komt de Qashqai echt tot zijn recht. Hij heeft een geweldige mix van praktisch gebruik, efficiรซntie en technologie. Bovendien onderscheidt hij zich van de massa met Google-aangedreven infotainment en verbeterde e-POWER aandrijflijnen, terwijl hij vasthoudt aan de kernkwaliteiten die hem in eerste instantie populair maakten.

Een ander groot pluspunt voor de Qashqai is dat hij hier in Europa wordt gemaakt. Productie in Sunderland betekent kortere levertijden en mogelijk betere kwaliteitscontrole voor de Europese markt in vergelijking met sommige concurrenten die in Aziรซ worden geproduceerd. Deze lokale productie helpt ook om de restwaarden sterk te houden, wat zeker iets is waar zowel particuliere kopers als wagenparkbeheerders om geven.

Wat betreft het 2025 model, de updates raken precies de juiste punten op gebieden waar andere merken voorop waren gaan lopen, vooral op het gebied van technologie en interieurkwaliteit. Dat nieuwe 12,3-inch infotainmentsysteem, met Google-integratie, gaat direct de strijd aan met die geavanceerde systemen die je vindt in Koreaanse en Duitse rivalen. En met de aandacht voor het interieur – denk aan Alcantara bekleding en betere materialen – lijkt het alsof de Qashqai zijn kwaliteit wil verhogen naar bijna premium niveau.

Motor, Prestaties En Transmissie

De 2025 Qashqai komt met twee belangrijke aandrijflijnopties, waarbij het e-POWER systeem de show steelt. Wat is er zo bijzonder aan deze e-POWER? Wel, het gebruikt een 1,5-liter driecilinder turbomotor voornamelijk om elektriciteit op te wekken, terwijl een elektromotor zorgt voor de aandrijving. Met deze opstelling krijg je een solide 190 pk en 330 Newton meter koppel, waardoor hij van 0 naar 100 km/u kan sprinten in slechts 7,9 seconden.

De werking van het e-POWER systeem is bijzonder verfijnd in zijn vermogensafgifte. Anders dan bij traditionele hybriden wordt de verbrandingsmotor zelden direct met de wielen verbonden, maar werkt deze op optimale efficiรซntiepunten om elektriciteit op te wekken. Deze opstelling zorgt voor de directe gasrespons die kenmerkend is voor elektrische voertuigen, terwijl actieradiusangst wordt geรซlimineerd door conventioneel tanken.

Maar hey, als je iemand bent die de voorkeur geeft aan een meer traditionele setup, heeft Nissan je gedekt met twee versies van een 1,3-liter viercilinder mild hybrid motor. Het basismodel geeft je 140 pk, en er is een krachtigere versie die dat opvoert naar 158 pk.

Bijvoorbeeld, de mild hybrid 140 MT variant is behoorlijk pittig, met 240 Nm koppel tussen 1750-4000 tpm, wat perfect is voor stadsverkeer. En de handgeschakelde versnellingsbak? Die heeft zes goed verdeelde verhoudingen die het controleren van je rit een fluitje van een cent maken, plus het schakelen voelt soepel aan, wat de hele rijervaring verbetert.

De krachtigere 158 pk versie biedt keuze uit een handgeschakelde of een Xtronic CVT transmissie, wat betekent dat je geweldige prestaties kunt hebben zonder in te leveren op efficiรซntie. De Xtronic transmissie is vooral prettig voor stadsverkeer, waardoor frequent stoppen en starten wat zuiniger wordt.

Het e-POWER systeem heeft voor 2025 enkele behoorlijk coole upgrades gekregen. Ze hebben aanpassingen gedaan aan de generator-motor en de elektrische aandrijfcomponenten. De verbrandingsmotor draait nu efficiรซnter met lagere emissies, terwijl de elektrische kant betere energierecuperatie heeft. Dus je kunt soepelere prestaties verwachten en, hopelijk, beter brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden.

Sprekend over brandstofefficiรซntie, de e-POWER variant is indrukwekkend, met een verbruik van ongeveer 5,1-5,3 liter per 100 kilometer in gemengd gebruik. Praktijktests hebben cijfers laten zien die dichter bij 5,5 liter per 100 kilometer liggen. Deze statistieken laten het e-POWER systeem echt uitblinken ten opzichte van traditionele hybriden.

De e-POWER variant werkt wat anders dan je gebruikelijke automaten. Hij regelt voornamelijk hoe het vermogen van de elektromotor wordt geleverd in plaats van mechanische schakelhandelingen uit te voeren. Dit betekent dat je een soepele acceleratie krijgt zonder dat typische schakelgevoel, wat bijdraagt aan een meer verfijnde rijervaring. Aan de andere kant bieden de mild hybrid versies automatische transmissies die goed werken, hoewel ze misschien niet zo verfijnd zijn als sommige high-end concurrenten.

Het e-POWER systeem komt ook met verschillende rijmodi, waaronder een EV-modus voor wanneer je gewoon kort op elektrische kracht wilt rijden. Ze hebben de vermogensafgifte echt afgestemd om natuurlijker aan te voelen, rekening houdend met feedback van eerdere modellen terwijl ze die directe respons behouden die elektrisch rijden zo aantrekkelijk maakt.

De mild hybrid aandrijflijnen hebben, hoewel niet zo hightech, ook hun voordelen. De handgeschakelde versnellingsbak geeft je wat meer betrokkenheid en zou je wat onderhoudskosten kunnen besparen. De automatische versies richten zich echter op een soepele rit en gebruiksgemak. Zeker, ze gebruiken misschien wat meer brandstof, maar voor veel bestuurders die overstappen van traditionele voertuigen, zouden ze een stuk vertrouwder kunnen aanvoelen.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De Qashqai heeft een behoorlijk geavanceerd remsysteem, met geventileerde schijven rondom. Het levert echt solide remkracht, ongeacht de omstandigheden. Wat cool is, is dat het remsysteem is voorzien van elektronische hulpmiddelen zoals Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake force Distribution (EBD) en Brake Assist.

De integratie van regeneratief remmen in het e-POWER model zorgt voor een uniek remgevoel. De initiรซle pedaalrespons geeft prioriteit aan energieterugwinning, waarbij soepel wordt overgegaan op wrijvingsremmen als meer remkracht wordt gevraagd. Hoewel dit systeem over het algemeen goed is gekalibreerd, kunnen sommige bestuurders een iets ander pedaalgevoel opmerken in vergelijking met conventionele remsystemen.

Dan is er nog de E-Pedal functie, die standaard is in e-POWER modellen. Het stelt je in staat om in veel situaties met รฉรฉn pedaal te rijden – hoewel, even ter verduidelijking, het je niet tot volledige stilstand brengt zoals sommige volledig elektrische auto’s. Voor 2025 is dit systeem verder verfijnd om nog beter te werken, wat de hele rijervaring soepeler maakt en de vertraging natuurlijker laat aanvoelen. Plus, je kunt de regeneratie-intensiteit aanpassen afhankelijk van de rijmodus die je kiest, inclusief een speciale B-modus.

De remrespons is echt goed afgestemd om je dat zelfverzekerde remvermogen te geven terwijl het ook gemakkelijk te moduleren is voor soepel rijden in de stad. Je krijgt een fijne initiรซle grip en een progressief gevoel als je het pedaal indrukt. Maar de overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen zou in bepaalde situaties wat soepeler kunnen zijn.

Wat betreft het reguliere remgevoel, dit blijft behoorlijk consistent ongeacht hoe je rijdt. Houd er wel rekening mee dat wanneer je in eco- of B-modus rijdt, je het effect van regeneratief remmen merkbaarder zult voelen. Dit kan een geweldige manier zijn om efficiรซnter te rijden, maar, weet je, het kan even wennen zijn voor de beste resultaten.

Besturing En Ophanging

Nieuwe Nissan Qashqai 2025 cockpit met digitaal instrumentenpaneel en infotainmentsysteem
Nissan Qashqai 2025 Dashboard en Stuurwiel

De 2025 Qashqai heeft een besturingssysteem dat is ontwikkeld om je een rijervaring te geven die zowel leuk als comfortabel is. De elektrische stuurbekrachtiging voelt behoorlijk natuurlijk en soepel aan. We zeggen zelfs dat het ons doet denken aan Mazda’s hoogwaardige besturing, vooral die van de MX-5 en CX-5. Het draait allemaal om het geven van dat vertrouwen terwijl het nog steeds makkelijk te hanteren is in stadsverkeer.

Wat betreft het stuurgewicht – Nissan heeft goed nagedacht over de verschillende rijmodi. In de normale modus zorgt het voor een solide balans tussen ondersteuning en feedback. Schakel over naar de sportmodus, en je voelt wat meer gewicht, maar het voelt niet te zwaar of geforceerd aan. Het gaat allemaal om precies de juiste respons te krijgen, vooral tijdens het bochtenwerk, terwijl het licht genoeg blijft voor die snelle parkeermanoeuvres.

Bij de vering hangt het allemaal af van welke wielmaat en aandrijflijn je hebt. Als je kiest voor de 20-inch wielen of vierwielaandrijving, krijg je een geavanceerdere onafhankelijke achterwielophanging. Deze setup, met zijn meerdere draagarmen, helpt echt bij het aanpakken van ruwe wegen en houdt alles stabiel. Je zult dus een soepelere rit ervaren in vergelijking met de eenvoudigere torsieas in de lagere specificaties.

Nissan lijkt een sterke focus te hebben op comfort bij de afstelling van de vering, en ze hebben ook de handling niet uit het oog verloren. De veer- en demperwaarden zijn specifiek afgestemd op Europese wegen, waarbij een mooie balans is gevonden tussen het opvangen van oneffenheden en het behouden van controle over de carrosserie. Dit geldt vooral voor die modellen met de onafhankelijke achterwielophanging, die uitstekend werk levert bij het gladstrijken van zowel kleine hobbels als grotere wegoneffenheden.

Je zult een echt verschil zien in rijkwaliteit afhankelijk van de wielmaat. De 17- en 18-inch opties? Die zijn absoluut het meest comfortabel. De 20-inch wielen doen behoorlijk goed werk qua comfort, maar ze laten wel wat meer van die wegtextuur door in de cabine. Dit merk je vooral wanneer je over hobbelige stadswegen rijdt of over voegovergangen op de snelweg.

Overhellen? Dit wordt onder controle gehouden tijdens het bochtenwerk, maar je kunt merken dat de Qashqai een hoger zwaartepunt heeft wanneer je hem wat harder pusht. De manier waarop de vering is afgesteld, neigt meer naar stabiliteit en voorspelbaarheid dan naar een volwaardige sportwagen, wat logisch is voor een gezinsvriendelijke crossover. Dit voel je vooral bij hogere snelheden in bochten, waar je wat progressief onderstuur kunt ervaren – gewoon een natuurlijke limiet aan hoe snel je door die bochten kunt gaan.

De geluidisolatie-eigenschappen van de vering zijn verbeterd voor 2025, met herziene busdesigns en bevestigingspunten die helpen om de overdracht van weggeluid naar de cabine te verminderen. Deze verfijning is vooral merkbaar tijdens snelwegritten, waar de vering stilletjes zijn werk doet zonder aandacht te vestigen op oppervlakteveranderingen.

Voor de modellen met het e-POWER systeem houdt de veringafstelling rekening met de gewichtsverschillen van de hybride componenten. Op deze manier kun je consistent rijgedrag verwachten over de hele linie, terwijl de rit comfortabel blijft voor elke variant.

Welke Banden Gebruikt Het?

De 2025 Qashqai komt met verschillende bandenmaten variรซrend van 17 tot 20 inch. Het model dat we testten had Michelin Primacy 4 banden in de maat 235/45 R20. Deze bandenkeuze laat echt zien hoe Nissan probeert een balans te vinden tussen comfort, handling en efficiรซntie, ongeacht welk uitrustingsniveau of wieloptie je kiest.

Als je kijkt naar de hoger gespecificeerde modellen met die Michelin Primacy 4 banden, zul je merken dat ze over het algemeen zeer goed presteren. Ze blinken vooral uit bij nat weer en zorgen ook voor een comfortabele rit. Ze passen dus perfect bij het gezinsvriendelijke karakter van het voertuig, maar maak je geen zorgen – er is genoeg grip voor die momenten waarop je je wat sportiever voelt!

Als je kijkt naar de lagere uitrustingsniveaus, zul je merken dat de 17- of 18-inch wielen meestal beter rijcomfort bieden. Wel, ze hebben die hogere bandenwangen die echt goed zijn in het opvangen van hobbels en het laag houden van weggeluid in de cabine. Dus, als comfort meer je ding is dan opvallende wielen, zouden die kleinere opties precies kunnen zijn wat je nodig hebt.

Wat geluid betreft, de 20-inch banden laten wel wat meer geluid door wanneer je op de snelweg cruist. Zeker, de cabine-isolatie helpt, maar je kunt nog steeds het verschil merken vergeleken met de kleinere wielen.

Als het gaat om bandenprofielen en -breedtes, zijn deze zorgvuldig gekozen om de belasting aan te kunnen en toch efficiรซnt te zijn. Dit is super belangrijk voor de e-POWER varianten omdat de rolweerstand echt van invloed kan zijn op hoe goed het systeem in het algemeen presteert. De bandenspecificaties zijn dus echt een goed doordachte mix van prestaties, efficiรซntie en draagvermogen.

Er is rekening gehouden met winterprestaties bij de bandenkeuze, met alle maten beschikbaar met passende winterbandopties van grote fabrikanten. De elektronische stabiliteitssystemen van het voertuig zijn gekalibreerd om effectief te werken met zowel zomer- als winterbanden, waardoor veiligheid en stabiliteit behouden blijven bij seizoenswisselingen.

Interieur Uiterlijk

Nieuwe Nissan Qashqai 2025 volledig interieur met moderne cockpit
Nissan Qashqai 2025 Compleet Interieur
Digitaal instrumentenpaneel met rijmodi-selectie, energieverbruik en snelheidsmeter in eco-modus
Nissan Qashqai 2025 digitaal instrumentenpaneel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 360-graden camera met parkeerhulp
Infotainmentscherm Nissan Qashqai 2025

Het interieur van de 2025 Qashqai laat echt zien hoeveel aandacht er aan is besteed vergeleken met het eerdere model. Er is een merkbare focus op betere materialen en technologie-integratie. De dashboard heeft bijvoorbeeld een fris design, met gebruik van veel soft-touch materialen. En als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, krijg je Alcantara bekleding die zich uitstrekt over de hoofdoppervlakken en zelfs doorloopt in de deurpanelen. Het geeft een meer premium uitstraling dan wat je normaal zou vinden in deze klasse voertuigen.

Het meest opvallende kenmerk? Dat moet wel het nieuwe 12,3-inch infotainmentdisplay zijn. Het is hoger op het dashboard geplaatst, wat het makkelijker maakt om te zien en te gebruiken. De manier waarop het is geรฏntegreerd voelt veel geraffineerder en doordachter aan dan in het oudere model, plus het heeft een strak profiel dat past bij de moderne look. En hey, ze hebben de fysieke klimaatregelingen direct onder het scherm gehouden, wat super handig is tijdens het rijden.

De sfeerverlichting is verbeterd voor 2025, met nieuwe aanpasbare kleuropties die een meer verfijnde atmosfeer creรซren tijdens het rijden in het donker. De verlichting strekt zich uit over het dashboard en in de deurpanelen, met verschillende kleurthema’s die corresponderen met de geselecteerde rijmodus. Deze feature voegt een premium touch toe die vooral effectief is in donkere omstandigheden.

Als het gaat om de stoelen, hebben ze de balans tussen stijl en comfort perfect getroffen. Je zult een uniek patroon opmerken met geperforeerde secties en contrasterende materialen. Als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, krijg je een mix van leer en Alcantara bekleding. Ze hebben duidelijk veel aandacht besteed aan het stikwerk en de vormgeving van de zijwangen, ervoor zorgend dat de stoelen niet alleen er goed uitzien maar ook comfortabel zijn. Het design is geรฏnspireerd op high-end meubilair, wat helpt vermoeidheid te verminderen tijdens langere ritten.

De middenconsole is gelaagd uitgevoerd, wat zorgt voor praktische opbergruimte terwijl het ook visueel interessant is. En er is een draadloze oplaadpad, hoewel, let op – deze is gepositioneerd waar telefoons in direct zonlicht van de voorruit kunnen komen.

Wat betreft het digitale instrumentencluster, het heeft enkele coole verbeteringen voor 2025. Je kunt de graphics aanpassen en er zijn een paar displaymodi om uit te kiezen. De standaard “enhanced” modus geeft een moderne draai aan de klassieke meters, terwijl de nieuwe “minimal” modus alles clean en gefocust houdt, wat afleiding vermindert.

Aandacht voor detail is ook te zien in de herontworpen versnellingsselector. Het heeft een modern uiterlijk dat de premium uitstraling van de cabine versterkt. Zeker, sommige mensen hebben misschien nog steeds een voorkeur voor de traditionele hendel, maar het nieuwe design is gebruiksvriendelijk en neemt minder ruimte in beslag, wat zorgt voor beter gebruik van de middenconsole.

De materiaalkwaliteit is over het algemeen behoorlijk indrukwekkend. We moeten echter wel opmerken dat er nog steeds wat harder plastic aanwezig is in minder aangeraakte gebieden en opbergruimtes. De mix van premium materialen op prominente plekken versus meer duurzame materialen in functionele zones laat een realistische benadering van interieurontwerp zien, vooral als je de prijs in overweging neemt.

Exterieur Uiterlijk

De 2025 Qashqai schudt de zaken flink op met zijn exterieurdesign, vooral als je naar de voorkant kijkt. Hij heeft deze nieuwe grille die is geรฏnspireerd op traditionele Japanse wapenrusting – best cool, toch? Het geeft de auto zeker een onderscheidende en premium uitstraling vergeleken met de oudere modellen. Je kunt de aandacht voor detail echt zien in dat ingewikkelde patroon en de getextureerde afwerking, terwijl het trouw blijft aan de stijl van het merk.

Nu, de verlichting? Dat is ook een groot ding. De nieuwe LED-koplampen hebben dit coole split design dat de dagrijverlichting scheidt van de hoofdlampen. Plus, de sequentiรซle richtingaanwijzers voegen een vleugje flair toe aan de voorkant. Wanneer je ’s nachts rijdt, schijnen die LED-elementen echt, wat zorgt voor een verfijnde signatuur die je niet kunt missen.

Aan de zijkant zijn de veranderingen wat subtieler, maar ze werken wel. De nieuwe lichtmetalen velgen komen in maten van 17 tot 20 inch en passen echt mooi bij de proporties van het voertuig. En als je kiest voor bepaalde uitrustingsniveaus, krijg je carrosseriekleurige wielkasten, vooral met de 20-inch wielen, wat het een veel stijlvollere look geeft dan de gebruikelijke zwarte kunststof bekleding die je op veel crossovers ziet.

Aerodynamica is hier ook duidelijk een aandachtspunt. Je zult merken dat de deurspiegels en bodemplaten zijn ontworpen om te helpen met de luchtstroom. Wat betreft de achterkant, het heeft die unieke boemerangvormige LED-achterlichten, en als je kiest voor de “Super RED” LED-optie, verbetert het echt de zichtbaarheid en geeft de auto een coole nachtsignatuur. Hoogwaardige uitvoeringen brengen stijlvolle touches zoals chromen accenten en hoogglans zwarte afwerking. Plus, de lagere achterbumper is wat opgeschoond, waarbij enkele van de meer polariserende ontwerpelementen van de vorige versie zijn verwijderd.

Als het gaat om kleuren, zijn er enkele opvallende opties beschikbaar, zoals Fuji Rood en Ocean Blauw, die het design echt laten poppen. En als je nog meer wilt personaliseren, is er een optie voor een contrasterende zwarte dak die het zwevende dakdesign benadrukt dat een kenmerk van de Qashqai is geworden.

Qua formaat is het mooi in balans – 4,43 meter lang, wat het precies in de compacte crossover-categorie plaatst terwijl het nog steeds substantieel aanvoelt op de weg. De manier waarop de wielmaten zich verhouden tot de carrosseriehoogte geeft het een zelfverzekerde stance, vooral bij modellen met grotere wielen.

Je kunt de focus op aerodynamica zelfs zien in de kleine details, zoals de geรฏntegreerde dakspoiler en die doordacht gevormde spiegelkappen. Ze maken het voertuig niet alleen mooi, maar helpen ook met efficiรซntie en het verminderen van windgeruis wanneer je op snelwegsnelheden cruist.

Het deurontwerp toont praktische overwegingen, met achterdeuren die bijna 90 graden openen, wat gemakkelijke toegang mogelijk maakt voor zowel passagiers als het installeren van kinderzitjes. Dit functionele aspect is geรฏntegreerd zonder compromissen te sluiten op het algemene design.

Comfort En Gemak

Nieuwe Nissan Qashqai 2025 e-POWER versnellingspook en rijmodusknoppen
Nissan Qashqai 2025 Middenconsole
Detailed view of dual-zone climate control panel with digital display and physical rotary temperature controls
Nissan Qashqai 2025 Klimaatbedieningspaneel
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone en start-stop knop
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 draadloze oplaadzone
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 voorstoelen met premium leder en alcantara
Nissan Qashqai 2025 Voorstoelen

De 2025 Qashqai gaat echt all-out als het gaat om het comfortabel houden van passagiers, en je kunt dit zien in de doordachte features en designs overal. Neem bijvoorbeeld de voorstoelen. Ze zijn ontworpen met lange ritten in gedachten, geรฏnspireerd op wat Nissan “zero gravity” principes noemt. Deze stoelen hebben een multi-density schuimopbouw en extra ondersteuning op de juiste plekken, wat geweldig is omdat het helpt vermoeidheid te verminderen tijdens die lange ritten.

Over klimaatbeheersing, het houdt vast aan de klassieke fysieke bediening die je gewoon kunt draaien en indrukken, wat super handig is. Met grote draaiknoppen en knoppen kun je gemakkelijk de temperatuur aanpassen, en er zijn aparte zones voor de bestuurder en voorpassagier. Plus, als je voor de hogere uitrustingsniveaus gaat, krijg je verwarmde stoelen met drie verschillende warmteniveaus en zelfs een massagefunctieโ€”dat is pas comfort!

Als het gaat om rijden, hebben ze echt nagedacht over de positie. Je vindt goede zichtbaarheid dankzij de hogere zitpositie typisch voor crossover voertuigen. Het stuurwiel is verstelbaar in hoogte en diepte, en als je de elektrisch verstelbare stoel hebt, kan deze behoorlijk bewegen om bestuurders van alle vormen en maten te passen.

Opbergruimte? Oh, ze hebben daar ook praktische oplossingen voor! De middenconsole heeft een tweetraps systeemโ€”er is een handige bovenste lade voor kleinere items en een diepere bak eronder voor grotere spullen. Plus, de deurvakken kunnen grotere waterflessen bevatten, en hoewel het handschoenenkastje niet enorm is vanwege de zekeringkast, biedt het nog steeds fatsoenlijke ruimte.

Geluid, trillingen en hardheid (NVH) zijn goed aangepakt. Vooral in de e-POWER versies hebben ze uitstekend werk geleverd bij het isoleren van de generator-motor. Je vindt extra geluidsisolatie en betere deurafdichtingen, wat echt helpt om de cabine mooi stil te houden. Even een heads-upโ€”bij hogere snelheden kun je wat windgeruis rond de A-stijlen opmerken.

Als je voor de hogere uitrustingsniveaus gaat, is er een panoramisch glazen dak dat de cabine echt opent, waardoor het ruim en licht aanvoelt. Het komt met een elektrisch zonnescherm voor wanneer je dat zonlicht moet blokkeren, en het glas heeft enkele slimme zonwerende features om de binnenkant koel te houden.

Technologische gemaksfuncties omvatten draadloos telefoon opladen, hoewel de locatie van de oplaadpad kan leiden tot apparaatopwarming tijdens langdurig gebruik. Meerdere USB-C-poorten door de hele cabine zorgen voor apparaatconnectiviteit voor alle inzittenden, wat moderne oplaabehoeften weerspiegelt.

Het nieuwe op Google gebaseerde infotainmentsysteem vertegenwoordigt een significante upgrade qua gebruiksgemak, met intuรฏtieve navigatie en spraakbesturingsfuncties. De integratie van Google Assistant zorgt voor natuurlijke taalinteractie voor verschillende voertuigfuncties, hoewel sommige geavanceerde features een actieve internetverbinding vereisen.

En dan is er nog het aanpasbare digitale instrumentencluster. Het heeft nu verschillende displaymodi, waaronder een minimale weergave die afleiding vermindert terwijl je nog steeds de belangrijke informatie krijgt die je nodig hebt. De graphics zien er scherp uit, en de responsiviteit is top, met vloeiende animaties en heldere displays ongeacht de verlichting. Dus, over het algemeen heeft de Qashqai echt een stap vooruit gezet op het gebied van comfort en tech!

Veiligheid En Beveiliging

De 2025 Qashqai neemt wat al een solide veiligheidsrecord was en tilt het naar een hoger niveau. Het heeft nu enkele behoorlijk indrukwekkende actieve en passieve veiligheidssystemen. Dankzij Nissan’s nieuwe platformontwerp is de carrosseriestructuur gebouwd met hoogsterkte staal op belangrijke punten. Dit betekent betere bescherming voor passagiers terwijl het gewicht laag blijft. En, hey, het is niet alleen maar pratenโ€”de Qashqai heeft een 5-sterren Euro NCAP veiligheidsbeoordeling in de wacht gesleept, met vooral goede scores voor zowel volwassen- als kinderinzittendenbescherming.

Nu, als het gaat om actieve veiligheidsfuncties, hebben ze het spel echt naar een hoger niveau getild voor 2025. Het ProPILOT assist systeem kreeg enkele serieuze software- en sensorupgrades. Het is alsof het intuรฏtiever is geworden, met een soepelere rijstrookassistentie en betere aanpassing aan verschillende wegomstandigheden. Even een heads-upโ€”bestuurders moeten nog steeds hun handen aan het stuur houden aangezien het geclassificeerd is als een niveau 2 autonoom systeem.

De vooruitgang in cameratechnologie is bijzonder noemenswaardig, met de introductie van een nieuw surround-view systeem dat een innovatieve onder-de-motorkap-weergave feature bevat. Dit systeem biedt real-time visualisatie van het gebied direct voor en rond het voertuig, wat vooral handig is in krappe parkeersituaties of bij het navigeren rond obstakels.

Het noodremsysteem? Ja, dat is ook verfijnd. Het kan nu voertuigen, voetgangers en fietsers effectiever detecteren. Plus, het werkt goed over een breder bereik van snelheden en lichtomstandigheden, wat je een betere veiligheidsnet geeft tegen potentiรซle botsingen.

Wat echt netjes is, zijn de aanpasbare rijassistentie-instellingen. Het is alsof ze hebben nagedacht over verschillende rijsituaties en het gemakkelijk hebben gemaakt voor bestuurders om hun veiligheidssetups snel aan te passen. Op deze manier blijven de systemen actief en behulpzaam zonder opdringerig te zijn.

Ook zijn de rijstrookvertrekpreventie en dodehoekinterventiesystemen opgepoetst om natuurlijker aan te voelen tijdens correcties. De dodehoekwaarschuwing is geรฏntegreerd met de deurspiegelindicatoren, waardoor het duidelijker is wanneer er een waarschuwing isโ€”zeker een plus wanneer je van rijstrook wisselt.

Aan de passieve veiligheidskant heb je meerdere airbags, geavanceerde gordelsystemen met gordelspanners, en ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes die het gemakkelijk maken om in en uit te stappen door die wijd openende achterdeuren. Plus, de gordelwaarschuwing dekt nu elke zitplaats, dus het voldoet aan alle nieuwste Europese veiligheidsnormen. Al met al lijkt het erop dat de 2025 Qashqai echt een stap vooruit zet in het veilig houden van iedereen op de weg!

Hoe Rijdt Het?

Het rijden in de 2025 Qashqai combineert echt comfort met een levendige aandrijflijn, vooral merkbaar in die e-POWER modellen. Ken je dat gevoel wanneer je het gaspedaal intrapt en de elektromotor direct reageert? Het is behoorlijk bevredigend, en geeft je die boost die je nodig hebt wanneer je wegrijdt vanaf stilstand of probeert iemand in te halen.

De wendbaarheid in de stad profiteert van het goed afgestemde stuurgewicht en goede zichtbaarheid, ondersteund door het uitgebreide camerasysteem. De draaicirkel van 11,1 meter blijkt praktisch voor stadsverkeer en parkeersituaties.

Op de snelweg is het zo stabiel als maar kan. Je kunt rechtuit rijden zonder constant het stuur bij te sturen. En hoewel wind- en weggeluid onder controle worden gehouden, laten die modellen met 20-inch wielen wel wat meer van de wegtextuur door, wat je zou kunnen merken.

Nu, het e-POWER systeem? Het is ontworpen om vrijwel onzichtbaar te zijn terwijl je rijdt. Je merkt nauwelijks wanneer de generator-motor aanslaat tijdens normaal rijdenโ€”alleen wanneer je het pedaal echt intrapt, maakt hij zich bekend.

Als het gaat om bochtenwerk, voelt het veilig en voorspelbaar aan, hoewel het duidelijk is dat de focus ligt op een comfortabele rit in plaats van sportieve sensaties. Overhellen wordt onder controle gehouden, vooral voor een crossover, maar als je eager bent en pusht, zul je zeker merken dat het meer neigt naar comfort.

De verschillende rijmodi veranderen effectief het karakter van het voertuig, waarbij de sportmodus de reacties aanscherpt en de eco-modus prioriteit geeft aan efficiรซntie. De E-pedaal modus met รฉรฉn-pedaal rijmogelijkheid blijkt vooral handig in stadsverkeer.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 bagageruimte

De bagageruimte biedt 504 liter capaciteit (479 liter in e-POWER versies) met alle stoelen op hun plaats, wat praktische opbergruimte biedt voor gezinsgebruik. De laadruimte heeft een brede opening en minimale drempelhoogte, wat het laden van grotere items vergemakkelijkt.

Het slimme split-level vloersysteem biedt flexibiliteit in cargo-organisatie, met de mogelijkheid om aparte opbergvakken te creรซren of de totale ruimte te maximaliseren. De omkeerbare vloerpanelen hebben tapijt aan de ene kant en gemakkelijk te reinigen materiaal aan de andere kant voor praktische veelzijdigheid.

De laadcapaciteit kan worden uitgebreid door de achterstoelen neer te klappen, hoewel de 60/40 split configuratie minder flexibiliteit biedt dan de 40/20/40 opstelling van sommige concurrenten. De verlengde laadvloer is vrijwel vlak, wat het praktisch maakt voor langere items.

De kofferbak bevat praktische features zoals tashaken, bevestigingspunten en een 12V-aansluiting. Zijopbergvakken helpen kleinere items te organiseren en voorkomen dat ze rondschuiven tijdens het rijden.

Opbergruimte onder de vloer, hoewel beperkt door de reservewielruimte of reparatieset, biedt nuttige ruimte voor nooduitrusting en kleine items die veilig en uit het zicht moeten worden gehouden.

De elektrische achterklep op hogere uitrustingsniveaus heeft handsfree openingsmogelijkheid, hoewel de reactietijd van het systeem sneller zou kunnen zijn. De openingshoogte kan worden geprogrammeerd om contact met lage garageplafonts te vermijden.

Comfort Achterbank

Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterbank met diamond-stitch leren bekleding
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 complete achterbank met middenarmsteun
Nissan Qashqai 2025 Complete Achterbank
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 achterste ventilatieopeningen en USB-poorten

Als het gaat om ruimte op de achterbank, zullen volwassenen het behoorlijk decent vindenโ€”er is genoeg hoofdruimte, zelfs als je kiest voor de modellen die komen met een panoramadak. Beenruimte? Ja, het is adequaat voor de meeste mensen van gemiddelde lengte. Maar als je aan de lange kant bent, zou je je wat krap kunnen voelen achter een bestuurder van vergelijkbare grootte.

Nu, die achterdeuren openen tot een volle 90 graden, wat een enorm pluspunt is voor het installeren van kinderzitjes of gewoon voor het gemakkelijk in- en uitstappen. En als je je afvraagt hoe het zit met de ISOFIX-bevestigingspunten, geen zorgenโ€”ze zijn super makkelijk toegankelijk, met duidelijke markeringen om je te helpen alles precies goed in te stellen.

Comfort in de stoelen is behoorlijk goed, dankzij enkele doordachte kussenontwerpen en ondersteunende rugleuninghoeken. Houd er echter rekening mee dat de vaste rugleuninghoek misschien niet ieders kopje thee is. De middenarmsteun komt met basis bekerhouders, maar ze zijn een beetje ondiep, dus je moet er voorzichtig mee zijn.

Voor degenen die hun apparaten moeten opladen, zijn er USB-C-poorten voor achterpassagiers. Dat is een mooie touch voor de connectiviteitsbehoeften van vandaag. Plus, er zijn ventilatieopeningen achterin om het klimaat in de hele cabine precies goed te houden. De transmissietunnel steekt niet veel uit, maar als je in het midden zit, is het waarschijnlijk het beste voor korte ritjes.

Nog รฉรฉn dingโ€”de verhoogde zitpositie geeft achterpassagiers een mooi uitzicht naar buiten, dankzij de grote ramen en het extra quarter-light glas. Als je kiest voor het optionele panoramadak, maakt het de achterruimte echt nog ruimtelijker en lichter aanvoelen.

Wat betreft de materialen achterin, deze komen goed overeen met wat je voorin vindt. Soft-touch materialen en Alcantara bekleding in de hoger gespecificeerde modellen helpen een gezellige atmosfeer te creรซren voor iedereen die achterin zit. Over het algemeen is het een goed doordachte ruimte voor passagiers daar.

Nissan Qashqai 2025 Prijzen

VersionPowertrainConsumer PriceยนNet Catalog PriceBPMVATCOโ‚‚Label
ACENTA
ACENTAMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ39,650โ‚ฌ24,583.95โ‚ฌ8,770โ‚ฌ5,148.05142D
ACENTAMild-Hybrid 158 MTโ‚ฌ41,540โ‚ฌ26,338.84โ‚ฌ8,770โ‚ฌ5,533.16142D
ACENTAMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ42,990โ‚ฌ27,776.55โ‚ฌ8,803โ‚ฌ5,832.47141D
ACENTAe-POWERโ‚ฌ43,990โ‚ฌ31,116.17โ‚ฌ4,428โ‚ฌ6,534.50116B
LIMITED EDITION
LIMITED EDITIONMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ39,790โ‚ฌ24,541.16โ‚ฌ8,271โ‚ฌ5,153.64145D
LIMITED EDITIONMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ43,290โ‚ฌ27,239.74โ‚ฌ9,154โ‚ฌ5,794.26144D
LIMITED EDITIONe-POWERโ‚ฌ44,290โ‚ฌ31,116.17โ‚ฌ4,762โ‚ฌ6,534.50118B
N-CONNECTA
N-CONNECTAMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ41,890โ‚ฌ26,434.71โ‚ฌ9,104โ‚ฌ5,551.29144D
N-CONNECTAMild-Hybrid 158 MTโ‚ฌ43,990โ‚ฌ28,087.60โ‚ฌ9,104โ‚ฌ5,898.40144D
N-CONNECTAMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ45,290โ‚ฌ29,405.79โ‚ฌ8,937โ‚ฌ6,175.22143D
N-CONNECTAe-POWERโ‚ฌ45,990โ‚ฌ33,053.72โ‚ฌ4,495โ‚ฌ6,941.28117B
N-DESIGN
N-DESIGNMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ43,990โ‚ฌ28,171.25โ‚ฌ9,104โ‚ฌ5,915.75144D
N-DESIGNMild-Hybrid 158 MTโ‚ฌ45,990โ‚ฌ29,823.14โ‚ฌ9,104โ‚ฌ6,262.86144D
N-DESIGNMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ47,490โ‚ฌ31,173.97โ‚ฌ9,104โ‚ฌ6,546.53143D
N-DESIGNe-POWERโ‚ฌ47,490โ‚ฌ34,821.49โ‚ฌ4,429โ‚ฌ7,312.51118B
TEKNA
TEKNAMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ43,990โ‚ฌ28,171.25โ‚ฌ9,104โ‚ฌ5,915.75144D
TEKNAMild-Hybrid 158 MTโ‚ฌ45,990โ‚ฌ29,823.14โ‚ฌ9,104โ‚ฌ6,262.86144D
TEKNAMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ47,490โ‚ฌ31,208.83โ‚ฌ8,937โ‚ฌ6,553.17143D
TEKNAe-POWERโ‚ฌ47,490โ‚ฌ34,789.26โ‚ฌ4,495โ‚ฌ7,305.74117B
TEKNA PLUS
TEKNA PLUSMild-Hybrid 158 MTโ‚ฌ49,490โ‚ฌ32,577.69โ‚ฌ9,271โ‚ฌ6,841.31145D
TEKNA PLUSMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ50,990โ‚ฌ33,955.37โ‚ฌ9,424โ‚ฌ7,130.63144D
TEKNA PLUSe-POWERโ‚ฌ50,990โ‚ฌ37,405.79โ‚ฌ4,929โ‚ฌ7,855.21119B
BUSINESS PREMIUM
BUSINESS PREMIUMMild-Hybrid 140 MTโ‚ฌ42,490โ‚ฌ26,792.56โ‚ฌ9,271โ‚ฌ5,626.44145D
BUSINESS PREMIUMMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ45,990โ‚ฌ29,823.14โ‚ฌ9,104โ‚ฌ6,262.86144D
BUSINESS PREMIUMe-POWERโ‚ฌ45,990โ‚ฌ33,411.57โ‚ฌ4,762โ‚ฌ7,016.43118B
BUSINESS EXECUTIVE
BUSINESS EXECUTIVEMild-Hybrid 158 Xtronicโ‚ฌ47,490โ‚ฌ31,062.81โ‚ฌ9,104โ‚ฌ6,523.19144D
BUSINESS EXECUTIVEe-POWERโ‚ฌ47,490โ‚ฌ34,651.24โ‚ฌ4,762โ‚ฌ7,276.76118B
Nissan Qashqai 2025
Stijl en kwaliteit, binnen en buiten. 4.2
Rijdynamiek 4.0 out of 5
Besturing & Wegligging 4.0 out of 5
Features & Styling 4.4 out of 5
Brandstofefficiรซntie 4.1 out of 5
Comfort 4.3 out of 5
Veiligheid 4.5 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.1 out of 5
Good Stuff Innovatief e-Power hybride systeem met EV-achtige rijervaring Soepele vermogensafgifte met directe acceleratierespons Verfijnd regeneratief remsysteem met B-modus optie Premium Alcantara afwerking op dashboard en deuren (hogere uitvoeringen) Goed gepositioneerde fysieke knoppen voor klimaatbeheersing Ergonomische rijpositie met goed zicht Comfortabele stoelen met massagefunctie in topuitvoeringen Goede geluidsisolatie, vooral bij snelwegsnelheden Verwarmde voorruit met volledige dekking Aanpasbare sfeerverlichting Fysieke snelkoppelingen voor belangrijke functies Ver openende (90 graden) achterdeuren 504L bagageruimte met flexibele laadoplossingen Gedeelde bagagevloer met praktische verdelers Uitgebreid pakket rijhulpsystemen Virtueel motorkap-zicht voor obstakeldetectie
Bad Stuff Niet-gekoelde draadloze oplaadpad Vaste bekerhouders zonder maataanpassing Geen verstelling van de rugleuninghoek achter Geen 40:20:40 gedeelde neerklapbare achterbank (alleen 60:40) Richtingaanwijzerhendel voelt ongeraffineerd Plaatsing van achteruitkijkspiegel creรซert kleine dode hoek Ondiepe bekerhouders in achter-armsteun Topuitvoeringen prijzen in premium SUV-segment E-Power systeem niet zo efficiรซnt als sommige conventionele hybriden Sportmodus verhoogt geluid zonder dramatische prestatieverbetering Geen plug-in hybrid optie beschikbaar Beperkt trekvermogen vergeleken met sommige concurrenten
Summary
De Nissan Qashqai 2025 vertegenwoordigt een doordachte evolutie van Nissans populaire compacte SUV, met een succesvolle combinatie van praktisch gemak, technologie en efficiรซntie. Het hoogtepunt van het aanbod is het innovatieve e-POWER systeem, dat 190 pk en 330 Nm koppel levert. Deze aandrijflijn biedt EV-achtige rijeigenschappen zonder actieradius-angst, waardoor het een uitstekende brug vormt naar volledige elektrificatie. Met een indrukwekkend brandstofverbruik van 5,2-5,3 L/100km en een B-energielabel is het de meest efficiรซnte optie in het assortiment. Voor prijsbewuste kopers verdienen de mild-hybrid varianten serieuze overweging, waarbij de 158 pk Xtronic een bijzonder aantrekkelijke balans biedt tussen prestaties en efficiรซntie. Het N-Connecta uitrustingsniveau komt naar voren als het zoete punt in het assortiment, uitgerust met essentiรซle functies zoals ProPILOT Assist en Around View Monitor, terwijl het een concurrerende prijs behoudt. Deze uitvoering in combinatie met de Mild-Hybrid 158 Xtronic aandrijflijn biedt mogelijk het meest evenwichtige pakket in het assortiment, met sterke prestaties tegen redelijke gebruikskosten. Wie maximale efficiรซntie zoekt, zou de Tekna-uitvoering met e-POWER systeem moeten overwegen. Deze combinatie biedt een uitstekende mix van premium functies, waaronder Matrix LED-koplampen en 19-inch wielen, terwijl het de beste brandstofeconomie in het assortiment levert. De luxueuzere Tekna Plus met e-POWER vertegenwoordigt het toppunt van het Qashqai-gamma, met premium gestikt leder, een BOSEยฎ 10-speaker audiosysteem en een standaard panoramisch glazen dak, hoewel de prijs daarmee wel in premium merkterritorium komt. Praktische functies zijn er in overvloed, waaronder een royale bagageruimte van 504L (479L in e-POWER versies), 90 graden openende achterdeuren voor gemakkelijke toegang, en een verbeterd Google-geรฏntegreerd infotainmentsysteem. Het voertuig excelleert vooral in stedelijke omgevingen, waar de directe respons en efficiรซnte werking van het e-POWER systeem het meeste tot hun recht komen. Het rijcomfort is opvallend goed, vooral met 18- of 19-inch wielen, hoewel de 20-inch opties op de hogere uitvoeringen de rijkwaliteit enigszins beรฏnvloeden. De Qashqai is het meest geschikt voor gezinskopers die op zoek zijn naar een praktische, efficiรซnte SUV met moderne technologie en die comfort belangrijker vinden dan sportief rijgedrag. Wie echter maximale laadruimte nodig heeft, zou de ล koda Kodiaq kunnen overwegen, terwijl bestuurders die dynamische rijeigenschappen prioriteren, beter kunnen kijken naar de Volkswagen Tiguan. Daarnaast zouden kopers die zich richten op garantiedekking de Kia Sportage of Hyundai Tucson aantrekkelijker kunnen vinden. Desalniettemin biedt de Qashqai 2025, vooral in zijn sweet-spot configuraties, een overtuigend pakket dat met succes voortbouwt op de sterke punten van zijn voorganger, terwijl eerdere tekortkomingen worden aangepakt door betekenisvolle updates en verbeteringen.
De 2026 BMW iX met de kenmerkende zwarte verticale nierengrille met geรฏntegreerde sensoren
23
Nieuwe BMW iX 2026: Alles Over Prijs & Specificaties in Nederland
BMW 1 Serie 2025 in stedelijke omgeving met nieuw frontdesign en bredere nierengrille
14
Nieuwe BMW 1 Serie 2025: Test, Specificaties en Prijzen
Driekwart vooraanzicht van de BMW X3 M50 uit 2025 in een stedelijke Nederlandse setting, met het nieuwe niergrille-ontwerp en LED-koplampen
18
2025 BMW X3 M50 Review | Specificaties en Prijzen
BMW M5 Sedan
13
2025 BMW M5 Specificaties Prijzen en Review
2024 BMW 5 Serie Diesel Mild Hybride
7
2024 BMW 5 Serie Diesel Mild Hybride Specificaties en Prijzen
Show More
2025 BYD Dolphin Surf
24
2025 BYD Dolphin Surf: Test, Specificaties en Prijzen
2025 BYD Sealion 7
25
2025 BYD Sealion 7: Test, Specificaties en Prijzen
2025 BYD SEAL U
8
2025 BYD SEAL U Specificaties Prijzen en Review
2025 BYD ATTO 3
11
2025 BYD ATTO3 Specificaties Prijzen en Review
2025 BYD SEAL
10
2025 BYD SEAL Specificaties Prijzen en Review
Show More
Witte Citroen eC3 2025 met de grille, koplampen en lichtmetalen velgen.
13
Citroen e-C3 2025 Specificaties, Prijzen en Review
De nieuwe Dacia Spring is compact en stijlvol en klaar voor stadsavonturen.
10
Nieuwe Dacia Spring Specificaties Prijzen en Review
Een vooraanzicht van een zilverkleurige Dacia Duster, geparkeerd in een geplaveide straat in Amsterdam, waarbij het gedurfde ontwerp van de voorkant goed te zien is.
13
Nieuwe DACIA DUSTER Specificaties Prijzen en Review
Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
15
2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review
2025 Hyundai Inster
12
2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review
2025 Hyundai Santa Fe Hybride
14
2025 Hyundai Santa Fe Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Hyundai Ioniq 6
9
2024 Hyundai IONIQ 6 Specificaties Prijzen en Review
2025 Hyundai Ioniq 5
15
2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Kia EV3
17
De 2025 Kia EV3: Test, Specificaties en Prijzen
2024 Kia Picanto
10
2024 Kia Picanto Specificaties Prijzen en Review
2024 Kia Stonic
8
2024 Kia Stonic Specificaties Prijzen en Review
2025 Kia EV6
12
2025 Kia EV6 Specificaties Prijzen en Review
2025 Kia Sorento Plug-in Hybride
14
2025 Kia Sorento Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor
23
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen
Nieuwe Peugeot E-3008
11
Nieuwe Peugeot E-3008 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot 208
11
2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot E-208
11
2024 Peugeot E-208 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot 2008
11
2024 Peugeot 2008 Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Renault 5 E-TECH
13
2025 Renault 5 E-Tech Elektrisch Specificaties Prijzen en Review
2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch
9
2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch Specificaties en Review
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
10
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Specificaties en Review
2025 Renault Captur E-Tech Hybride
11
2025 Renault Captur E-Tech Hybride Specificaties en Review
2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch
10
2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch Specificaties en Review
Show More
2025 Skoda Enyaq
30
2025 Skoda Enyaq: Test, Specificaties en Prijzen
Skoda Elroq in Timo Groen toont zijn stadsvriendelijke proporties en modern design
15
Nieuwe Skoda Elroq Specificaties, Prijzen en Review
2024 ล koda Enyaq Coupรฉ
11
2024 ล koda Enyaq Coupรฉ Specificaties Prijzen en Review
2024 Skoda Enyaq
11
2024 ล koda Enyaq Specificaties Prijzen en Review
2024 Skoda Karoq
9
2024 ล koda Karoq Specificaties Prijzen en Review
Show More
Land Cruiser 2025 in zandkleur getoond in een traditionele Nederlandse straatscรจne
19
Nieuwe Toyota Land Cruiser 2025: Test, Specificaties en Prijzen
2024 Toyota RAV4 Hybride
12
2024 Toyota RAV4 Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota RAV4 Plug-in Hybride
12
2024 Toyota RAV4 Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota Aygo X
8
2024 Toyota Aygo X Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota C-HR Hybride
10
2024 Toyota C-HR Hybride Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Volkswagen Tayron
25
2025 Volkswagen Tayron Test, Specificaties en Prijzen
Nieuwe Volkswagen Golf
13
Nieuwe Volkswagen Golf Review | Specificaties en Prijzen
2024 Volkswagen Polo
8
2024 Volkswagen Polo Specificaties Prijzen en Review
2024 Volkswagen T-Roc
9
2024 Volkswagen T-Roc Specificaties Prijzen en Review
2025 Volkswagen T-Cross
9
2025 Volkswagen T-Cross Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Volvo EX90
15
2025 Volvo EX90 Specificaties Prijzen en Review
2025 Volvo EX30
13
2025 Volvo EX30 Specificaties Prijzen en Review
2025 Audi A5
29
2025 Audi A5 Test, Specificaties en Prijzen
2026 Audi A6
22
2026 Audi A6 Test, Specificaties en Prijzen
2025 Audi Q6 e-tron
15
2025 Audi Q6 e-tron Specificaties Prijzen en Review
De 2025 Opel Frontera in levendig oranje toont zijn moderne Vizor-design in een typische Nederlandse winkelstraat
13
2025 Opel Frontera Review | Specificaties en Prijzen
2025 Polestar 3 elektrische prestatie-SUV in stedelijke omgeving
15
2025 Polestar 3 Test, Specificaties en Prijzen
Goudkleurige Polestar 4 in Nederlandse straat met moderne coupe-SUV styling en proporties
12
Nieuwe Polestar 4 2025: Test, Specificaties en Prijzen
De volledig nieuwe 2025 Honda CR-V in Soul Red
13
Nieuwe Honda CR-V 2025: Test, Specificaties en Prijzen
De nieuwe Honda HR-V 2025 getoond in een typisch Amsterdamse straat
13
Nieuwe Honda HR-V 2025: Test, Specificaties en Prijzen
TAGGED: 2025, 2025 Nissan, Hybride SUV, Mild Hybride SUV, Nissan, Nissan Qashqai, Nissan Qashqai 2025
SOURCES: Nissan
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Laatste Autoreviews

Zeekr 001

Zeekr 001 Test, Specificaties en Prijzen

4 out of 5Betaalbare premium met asterisken
2026 Audi A6

2026 Audi A6 Test, Specificaties en Prijzen

4.2 out of 5Fluisterstille luxe die boekdelen spreekt
2025 Volkswagen Tayron

2025 Volkswagen Tayron Test, Specificaties en Prijzen

4.1 out of 5Comfort en capaciteit in perfecte harmonie
2025 Ford Capri

2025 Ford Capri Test, Specificaties en Prijzen

3.7 out of 5Legendarische naam, gewone uitvoering
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen

3.5 out of 5Premium Cabine, Premium Prijs, Praktische Prestaties
Previous Next

Laatste Nieuws

ล koda Favorit Elektrisch Concept
Nieuws

ล koda’s Elektrische Favorit Concept Doet 1980s Icoon Herrijzen met Verbluffende Moderne Twist

30/05/2025
2026 Jeep Cherokee
Nieuws

Jeep Brengt Legendarische Cherokee Terug in 2026 โ€“ Nu met Hybride Power!

30/05/2025
2025 Toyota GR Corolla
Nieuws

Eindelijk! Toyota GR Corolla (300PK) Krijgt Europese Productie in 2026

30/05/2025
2025 Opel Frontera GRAVEL
Nieuws

Waarom Deze Opel’s โ‚ฌ30.000 Elektrische SUV Nederland’s Volgende Avontuurvoertuig Zou Kunnen Zijn

28/05/2025
2026 BMW M2 CS
Nieuws

2026 BMW M2 CS Ontketend: 530 PK Monster Bestormt Nederland voor โ‚ฌ166.700

28/05/2025
2025 Alpine A390
Nieuws

Alpine A390 Onthuld: 3,9-Seconden Sprint en 470pk Transformeren Familie-SUV in Circuitbeest

28/05/2025
Previous Next

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.