Nissan Qashqai 2025 Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Mild-Hybrid 140 MT | Mild-Hybrid 158 MT | Mild-Hybrid 158 Xtronic | e-POWER |
---|---|---|---|---|
Motortype | 4-cilinder benzine | 4-cilinder benzine | 4-cilinder benzine | 3-cilinder benzine |
Versnellingsbak | 6-versnellingen handgeschakeld | 6-versnellingen handgeschakeld | Xtronic CVT | Automatisch |
Aandrijving | 2WD (voorwielaandrijving) | 2WD (voorwielaandrijving) | 2WD (voorwielaandrijving) | 2WD (voorwielaandrijving) |
Transmissie | Handgeschakeld | Handgeschakeld | Automatische CVT | Automatisch |
Max Vermogen | 103 kW (140 pk) @ 4500-6000 tpm | 116 kW (158 pk) @ 5500 tpm | 116 kW (158 pk) @ 5500 tpm | 140 kW (190 pk) @ 4500-7000 tpm |
Max Koppel | 240 Nm @ 1750-4000 tpm | 260 Nm @ 1750-4000 tpm | 270 Nm @ 1750-3750 tpm | 250 Nm @ 2400-4000 tpm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Mild-Hybrid 140 MT | Mild-Hybrid 158 MT | Mild-Hybrid 158 Xtronic | e-POWER |
---|---|---|---|---|
Brandstoftype | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 |
Brandstoftank Inhoud | 55 L | 55 L | 55 L | 55 L |
Batterijcapaciteit | 10 Ah / 12V | 11 Ah / 12V | 12 Ah / 12V | 1.97 kWh / 346V |
CO2-uitstoot (WLTP) | 142-145 g/km | 142-145 g/km | 141-144 g/km | 117-119 g/km |
Topsnelheid | 196 km/u | 206 km/u | 199 km/u | 170 km/u |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Kenmerk | ACENTA | N-CONNECTA | N-DESIGN | TEKNA | TEKNA PLUS | BUSINESS PREMIUM | BUSINESS EXECUTIVE |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Zitplaatsen | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte Volume (Standaard/e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) | 504L/1447L (479L/1422L voor e-POWER) |
Achterbank Splitsen | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 |
Voorstoelen Hoogteverstelling | Handmatig | Handmatig | Handmatig | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Verwarmde Voorstoelen | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Standaard | Standaard | Standaard |
Lendensteun Bestuurdersstoel | 2-voudig elektrisch | 2-voudig elektrisch | 2-voudig elektrisch | 2-voudig elektrisch | 4-voudig elektrisch | 2-voudig elektrisch | 4-voudig elektrisch |
Geheugenfunctie Bestuurdersstoel | Nee | Nee | Nee | Nee | Ja | Nee | Ja |
Verstelling Passagiersstoel | Handmatig | Handmatig | Handmatig | Handmatig | Elektrisch | Handmatig | Elektrisch |
Bekleding | Zwarte Stof | Zwart/Grijs Stof/Kunstleder | Alcantara/Leder | Kunstleder (Zwart of Bruin) | Premium Gestikt Leder | Kunstleder (Zwart/Bruin) | Premium Gestikt Leder (Zwart) |
Verwarmd Stuurwiel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Standaard | Standaard | Standaard |
Sfeerverlichting | Nee | Alleen console | Alleen console | Console en portieren | Console en portieren | Console en portieren | Console en portieren |
Panoramisch Glazen Dak | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Standaard | Standaard | Standaard |
Massagefunctie Voorstoelen | Nee | Nee | Nee | Nee | Ja | Nee | Ja |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Opbergruimte & Interieurkenmerken | ACENTA | N-CONNECTA | N-DESIGN | TEKNA | TEKNA PLUS | BUSINESS PREMIUM | BUSINESS EXECUTIVE |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Middenarmsteun Opbergruimte | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Achterarmsteun met Bekerhouders | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Bekerhouders Voor | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x |
Klimaatregeling | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch |
Interieur Sfeerverlichting | Basis | Alleen console | Console & portieren | Console & portieren | Console & portieren | Console & portieren | Console & portieren |
Zachte Kniesteun | Nee | Ja (PVC) | Ja (PVC) | Ja (PVC) | Ja (PVC) | Ja (PVC) | Ja (PVC) |
Interieur Afwerking | Zwart | Metallic look | Metallic look | Metallic look | Metallic look | Metallic look | Metallic look |
Flexibele Bagageruimte | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Bagagehaken | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant | 4 vloer + 2 zijkant |
Zonnebrilhouder | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
USB-poorten | Voor USB-A | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter | 2x USB-C voor & 2x USB-C achter |
12V Aansluitingen | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte | Voor & Bagageruimte |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Gewichtsspecificaties | Mild-Hybrid 140 MT | Mild-Hybrid 158 MT | Mild-Hybrid 158 Xtronic | e-POWER |
---|---|---|---|---|
Rijklaar Gewicht (kg) | 1305-1433 | 1322-1441 | 1368-1486 | 1587-1645 |
Maximum Toelaatbaar Gewicht (kg) | 1935 | 1935 | 1985 | 2180 |
Max. Aanhangergewicht, Ongeremd (kg) | 700 | 700 | 725 | 750 |
Max. Aanhangergewicht, Geremd (kg) | 1400 | 1650 | 1800 | 750 |
Max. Kogeldruk (kg) | 100 | 100 | 100 | 100 |
Max. Dakbelasting (kg) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Specificatie | Mild-Hybrid 140 MT | Mild-Hybrid 158 MT | Mild-Hybrid 158 Xtronic | e-POWER |
---|---|---|---|---|
Beschikbare Uitvoeringen | ACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA | ACENTA, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUS | ACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUS | ACENTA, LIMITED EDITION, N-CONNECTA, N-DESIGN, TEKNA, TEKNA PLUS |
Zakelijke Uitvoeringen | Business Premium | – | Business Premium, Business Executive | Business Premium, Business Executive |
Brandstoftype | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 | Euro loodvrij RON 95 |
Motortype | 4-cilinder, 1.3L (1332cc) | 4-cilinder, 1.3L (1332cc) | 4-cilinder, 1.3L (1332cc) | 3-cilinder, 1.5L (1497cc) |
Aandrijving | 2WD (Voorwielaandrijving) | 2WD (Voorwielaandrijving) | 2WD (Voorwielaandrijving) | 2WD (Voorwielaandrijving) |
Transmissie | 6-versnellingen handgeschakeld | 6-versnellingen handgeschakeld | Xtronic CVT | Automatisch |
Brandstofverbruik (Gecombineerd WLTP) | 6.3-6.4 L/100km | 6.3-6.4 L/100km | 6.2-6.4 L/100km | 5.2-5.3 L/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 142-145 g/km | 142-145 g/km | 141-144 g/km | 117-119 g/km |
Maximaal Vermogen (Motor) | 103 kW (140 pk) @ 4500-6000 tpm | 116 kW (158 pk) @ 5500 tpm | 116 kW (158 pk) @ 5500 tpm | 116 kW (158 pk) @ 4600 tpm |
Elektromotor Vermogen | 3.6 kW (4.9 pk) | 3.6 kW (4.9 pk) | 3.6 kW (4.9 pk) | 140 kW (190 pk) @ 4500-7500 tpm |
Maximaal Koppel (Motor) | 240 Nm @ 1750-4000 tpm | 260 Nm @ 1750-4000 tpm | 270 Nm @ 1750-3750 tpm | 250 Nm @ 2400-4000 tpm |
Elektromotor Koppel | 19.2 Nm | 19.2 Nm | 19.2 Nm | 330 Nm @ 0-3000 tpm |
Batterijtype | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion | Lithium-ion |
Batterijcapaciteit | 10 Ah / 12V | 11 Ah / 12V | 12 Ah / 12V | 1.97 kWh / 346V |
Acceleratie 0-100 km/u | 10.2s | 9.5s | 9.2s | 7.9s |
Topsnelheid | 196 km/u | 206 km/u | 199 km/u | 170 km/u |
Energielabel | D | D | D | B |
Exterieur Afmetingen | Alle Varianten |
---|---|
Hoogte | 1625 mm |
Breedte | 1835 mm (2084 mm met uitgeklapte spiegels) |
Lengte | 4425 mm |
Wielbasis | 2665 mm |
Draaicirkel (stoep tot stoep) | 11.1 m |
Spoorbreedte Voor | 1580-1596 mm (min/max) |
Spoorbreedte Achter | 1580-1596 mm (min/max) |
Categorie | ACENTA | LIMITED EDITION | N-CONNECTA | N-DESIGN | TEKNA | TEKNA PLUS | BUSINESS PREMIUM | BUSINESS EXECUTIVE |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beschikbare Aandrijflijnen | ||||||||
Mild-Hybrid 140 MT | โ | โ | โ | โ | โ | – | โ | – |
Mild-Hybrid 158 MT | โ | – | โ | โ | โ | โ | – | – |
Mild-Hybrid 158 Xtronic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
e-POWER | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
Exterieur Kenmerken | ||||||||
Wielmaat | 17″ | 18″ | 18″ | 20″ | 19″ | 20″ | 19″ | 19″ |
LED Koplampen | Basis LED | Basis LED | Basis LED | Matrix LED | Matrix LED | Matrix LED | Matrix LED | Matrix LED |
Dakrails | Optioneel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
Panoramisch Glazen Dak | – | โ | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โ | โ | โ |
Interieur Kenmerken | ||||||||
Bekleding | Zwarte Stof | Zwart/Grijs Stof/Kunstleder | Zwart/Grijs Stof/Kunstleder | Alcantara | Kunstleder | Premium Gestikt Leder | Kunstleder | Premium Gestikt Leder |
Klimaatbeheersing | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone |
Verwarmde Voorstoelen | Optioneel | โ | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โ | โ | โ |
Verwarmd Stuurwiel | Optioneel | โ | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โ | โ | โ |
Technologie & Connectiviteit | ||||||||
Digitaal Bestuurdersdisplay | 7″ | 12.3″ | 12.3″ | 12.3″ | 12.3″ | 12.3″ | 12.3″ | 12.3″ |
Navigatiesysteem | Optioneel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
Audiosysteem | 6 Luidsprekers | 6 Luidsprekers | 6 Luidsprekers | 6 Luidsprekers | 6 Luidsprekers | BOSEยฎ 10 Luidsprekers | BOSEยฎ 10 Luidsprekers | BOSEยฎ 10 Luidsprekers |
Veiligheid & Rijhulpsystemen | ||||||||
ProPILOT Assist met Navi-Link | – | – | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
Around View Monitor | – | – | โ | โ | โ | โ | โ | โ |
Head-Up Display | – | โ | Optioneel | Optioneel | โ | โ | โ | โ |
Opbergruimte & Praktisch Gebruik | ||||||||
Bagageruimte (Standaard) | 504L | 504L | 504L | 504L | 504L | 504L | 504L | 504L |
Bagageruimte (e-POWER) | 479L | 479L | 479L | 479L | 479L | 479L | 479L | 479L |
Achterbank Splitsen | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 | 60/40 |
Categorie | Kenmerk | Details | Beschikbaarheid/Prijs |
---|---|---|---|
Exterieur Lakkleuren | |||
Metallic Lak | Monotone Opties | โข NBV Fuji Sunset Red โข KY0 Zilver โข KAD Donkergrijs | โฌ0 (Fuji Sunset Red) โฌ800 (Zilver & Donkergrijs) |
Parelmoer Lak | Monotone Opties | โข GAT Parelmoer Zwart โข KBY Ceramic Grijs โข QBE Parelmoer Wit โข RCF Magnetic Blauw โข FAP Ocean Deep | โฌ900 |
Twee-Kleuren Lak | Duotone Opties | โข YAU Fuji Sunset Red & Zwart Dak โข XKJ Parelmoer Wit & Zwart Dak โข XEX Ceramic Grijs & Zwart Dak โข XGZ Magnetic Blauw & Zwart Dak โข YBJ Ocean Deep & Zwart Dak | โฌ600 (Metallic) โฌ1.500 (Parelmoer) N-Design: โฌ0/โฌ900 |
Interieur Materialen | |||
Stof | Standaard Bekleding | G Zwarte Stof | Standaard op Acenta |
Gemengd Materiaal | Middensegment Bekleding | G Zwart/Grijs Stof/Kunstleder | Standaard op N-Connecta, Limited Edition |
Premium Materiaal | Luxe Bekleding | โข H Bruin/Zwart Kunstleder โข G Zwart Kunstleder โข Z Zwart Alcantara/Leder โข Z Zwart Alcantara/Premium Leder | Optioneel op Tekna Optioneel op Tekna Standaard op N-Design Standaard op Tekna Plus |
Velgen & Banden | |||
Velg Opties | Beschikbare Maten | โข 17″ x 7J โข 18″ x 7.5J โข 19″ x 7.5J โข 20″ x 8J | Varieert per uitvoering |
Band Opties | Bijbehorende Maten | โข 215/65 R17 โข 235/55 R18 โข 235/50 R19 โข 235/45 R20 | Past bij velgmaat |
Technologie Accessoires | |||
Opladen | Draadloze Oplader | 15W draadloos smartphone opladen | Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering |
Display | Head-Up Display | 10.8″ projectie | Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering |
Gemak | Elektrische Functies | โข Automatische achterklep met handsfree functie โข Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel | Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering |
Comfort Kenmerken | |||
Verwarmde Elementen | Comfort Pakket | โข Verwarmde voorstoelen โข Verwarmd stuurwiel โข Verwarmde voorruit | Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering |
Glazen Dak | Panoramisch Systeem | Panoramisch glazen dak met elektrisch zonnescherm | Optioneel/Standaard afhankelijk van uitvoering |
Afleverpakket | |||
Veiligheidsuitrusting | Standaard Items | โข Lampenset โข Lifehammer โข 4x veiligheidsvest โข Gevarendriehoek โข EHBO-set | โฌ195 compleet pakket |
Extra Items | Inbegrepen Uitrusting | โข Zaklamp โข Schadeformulier โข Nissan pen โข Lichtstick โข Originele Nissan vloermatten | Inbegrepen in pakket |
Pakket Naam | Inhoud | Beschikbaarheid | Prijs |
---|---|---|---|
Comfort Pakketten | |||
Koudweer Pakket | โข Verwarmde voorstoelen โข Verwarmd stuurwiel โข Verwarmde voorruit | โข Optioneel op N-Connecta โข Optioneel op N-Design โข Optioneel op Tekna โข Standaard op Tekna Plus โข Standaard op Business Premium โข Standaard op Business Executive | Varieert per uitvoering |
Technologie Pakketten | |||
Connect Pakket | โข 12.3″ Google Automotive Services Navigatie- en infotainmentsysteem โข 3D Intelligent Nissan Around View Monitor (AVM) โข Draadloze smartphone oplader (15w) โข NissanConnect Services | โข Optioneel op Acenta โข Standaard op hogere uitvoeringen | Vraag dealer naar prijs |
Gemak Pakketten | |||
Easy Pakket (N-Connecta) | โข Automatische achterklep met handsfree functie (voetsensor) โข Head-up display (10.8″ projectie) | Optioneel op N-Connecta | โฌ800 – โฌ1.017 |
Easy Pakket (N-Design) | โข Automatische achterklep met handsfree functie (voetsensor) โข Head-up display (10.8″ projectie) โข Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel | Optioneel op N-Design | โฌ1.050 – โฌ1.217 |
Glazen Dak Opties | |||
Panoramisch Glazen Dak | โข Panoramisch glazen dak met elektrisch zonnescherm | โข Optioneel op N-Connecta โข Optioneel op N-Design โข Optioneel op Tekna โข Standaard op Limited Edition โข Standaard op Tekna Plus โข Standaard op Business Editions | โฌ633 – โฌ800 |
Afleverpakket | |||
Afleverpakket | โข Lampenset โข Lifehammer โข 4x veiligheidsvest โข Gevarendriehoek โข EHBO-set โข Zaklamp โข Schadeformulier โข Nissan pen โข Lichtstick โข Originele Nissan vloermatten | Beschikbaar op alle uitvoeringen | โฌ195 |
Gecombineerde Pakketten | |||
Koudweer + Easy Pakket | Combinatie van: โข Koudweer Pakket โข Easy Pakket | โข Optioneel op N-Connecta โข Optioneel op N-Design | Prijs varieert per uitvoering |
Panoramisch + Koudweer Pakket | Combinatie van: โข Panoramisch glazen dak โข Koudweer Pakket | Beschikbaar op bepaalde uitvoeringen | Prijs varieert per uitvoering |
Is Het De Moeite Waard Om De Nissan Qashqai Te Kopen?
De Nissan Qashqai heeft zich sinds zijn introductie in 2006 echt gevestigd als een belangrijke speler in het Europese crossover-segment. Het is behoorlijk indrukwekkend – deze auto rolt elke 140 seconden van de productielijn in Sunderland! Dit soort consistentie zegt veel over de populariteit en het belang ervan in de markt. Nu, met de facelift voor 2025, zien we een doordachte update van de derde generatie die in 2021 debuteerde. Deze zet is volledig gericht op het behouden van zijn concurrentievoordeel in een markt die met de dag drukker wordt.
Als je kijkt naar de concurrentie, staat de Qashqai tegenover enkele sterke tegenstanders in verschillende prijsklassen. Zo is er bijvoorbeeld de Volkswagen Tiguan, die een stapje hoger staat qua prijs en klassieke Duitse techniek en bouwkwaliteit biedt. Aan de andere kant zijn de Kia Sportage en Hyundai Tucson ook zeker het overwegen waard; ze bieden meer waar voor je geld met langere garanties en enkele zeer indrukwekkende features. Dan is er nog de Peugeot 3008, die een unieke Franse flair en een premium gevoel met zich meebrengt. En laten we de Toyota C-HR niet vergeten – die draait helemaal om hybride efficiรซntie en dat opvallende design.
Op de Nederlandse markt is de positionering van de Qashqai bijzonder interessant. Praktische gezinsauto’s met efficiรซnte motoren zijn daar de norm. Met een vanafprijs van ongeveer โฌ39.650 kan de Qashqai goed concurreren met zijn rivalen, hoewel de prijzen kunnen oplopen tot ongeveer โฌ50.000 voor de hoogwaardige modellen. Deze prijsstrategie maakt hem aantrekkelijk voor zowel mainstream kopers als degenen die op zoek zijn naar iets meer luxe. Echter, bij die hogere uitrustingsniveaus begint de waardepropositie wat af te nemen, vooral wanneer hij direct concurreert met premium opties zoals de Volvo XC40.
Bij de lagere en middelste uitrustingsniveaus komt de Qashqai echt tot zijn recht. Hij heeft een geweldige mix van praktisch gebruik, efficiรซntie en technologie. Bovendien onderscheidt hij zich van de massa met Google-aangedreven infotainment en verbeterde e-POWER aandrijflijnen, terwijl hij vasthoudt aan de kernkwaliteiten die hem in eerste instantie populair maakten.
Een ander groot pluspunt voor de Qashqai is dat hij hier in Europa wordt gemaakt. Productie in Sunderland betekent kortere levertijden en mogelijk betere kwaliteitscontrole voor de Europese markt in vergelijking met sommige concurrenten die in Aziรซ worden geproduceerd. Deze lokale productie helpt ook om de restwaarden sterk te houden, wat zeker iets is waar zowel particuliere kopers als wagenparkbeheerders om geven.
Wat betreft het 2025 model, de updates raken precies de juiste punten op gebieden waar andere merken voorop waren gaan lopen, vooral op het gebied van technologie en interieurkwaliteit. Dat nieuwe 12,3-inch infotainmentsysteem, met Google-integratie, gaat direct de strijd aan met die geavanceerde systemen die je vindt in Koreaanse en Duitse rivalen. En met de aandacht voor het interieur – denk aan Alcantara bekleding en betere materialen – lijkt het alsof de Qashqai zijn kwaliteit wil verhogen naar bijna premium niveau.
Motor, Prestaties En Transmissie
De 2025 Qashqai komt met twee belangrijke aandrijflijnopties, waarbij het e-POWER systeem de show steelt. Wat is er zo bijzonder aan deze e-POWER? Wel, het gebruikt een 1,5-liter driecilinder turbomotor voornamelijk om elektriciteit op te wekken, terwijl een elektromotor zorgt voor de aandrijving. Met deze opstelling krijg je een solide 190 pk en 330 Newton meter koppel, waardoor hij van 0 naar 100 km/u kan sprinten in slechts 7,9 seconden.
De werking van het e-POWER systeem is bijzonder verfijnd in zijn vermogensafgifte. Anders dan bij traditionele hybriden wordt de verbrandingsmotor zelden direct met de wielen verbonden, maar werkt deze op optimale efficiรซntiepunten om elektriciteit op te wekken. Deze opstelling zorgt voor de directe gasrespons die kenmerkend is voor elektrische voertuigen, terwijl actieradiusangst wordt geรซlimineerd door conventioneel tanken.
Maar hey, als je iemand bent die de voorkeur geeft aan een meer traditionele setup, heeft Nissan je gedekt met twee versies van een 1,3-liter viercilinder mild hybrid motor. Het basismodel geeft je 140 pk, en er is een krachtigere versie die dat opvoert naar 158 pk.
Bijvoorbeeld, de mild hybrid 140 MT variant is behoorlijk pittig, met 240 Nm koppel tussen 1750-4000 tpm, wat perfect is voor stadsverkeer. En de handgeschakelde versnellingsbak? Die heeft zes goed verdeelde verhoudingen die het controleren van je rit een fluitje van een cent maken, plus het schakelen voelt soepel aan, wat de hele rijervaring verbetert.
De krachtigere 158 pk versie biedt keuze uit een handgeschakelde of een Xtronic CVT transmissie, wat betekent dat je geweldige prestaties kunt hebben zonder in te leveren op efficiรซntie. De Xtronic transmissie is vooral prettig voor stadsverkeer, waardoor frequent stoppen en starten wat zuiniger wordt.
Het e-POWER systeem heeft voor 2025 enkele behoorlijk coole upgrades gekregen. Ze hebben aanpassingen gedaan aan de generator-motor en de elektrische aandrijfcomponenten. De verbrandingsmotor draait nu efficiรซnter met lagere emissies, terwijl de elektrische kant betere energierecuperatie heeft. Dus je kunt soepelere prestaties verwachten en, hopelijk, beter brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden.
Sprekend over brandstofefficiรซntie, de e-POWER variant is indrukwekkend, met een verbruik van ongeveer 5,1-5,3 liter per 100 kilometer in gemengd gebruik. Praktijktests hebben cijfers laten zien die dichter bij 5,5 liter per 100 kilometer liggen. Deze statistieken laten het e-POWER systeem echt uitblinken ten opzichte van traditionele hybriden.
De e-POWER variant werkt wat anders dan je gebruikelijke automaten. Hij regelt voornamelijk hoe het vermogen van de elektromotor wordt geleverd in plaats van mechanische schakelhandelingen uit te voeren. Dit betekent dat je een soepele acceleratie krijgt zonder dat typische schakelgevoel, wat bijdraagt aan een meer verfijnde rijervaring. Aan de andere kant bieden de mild hybrid versies automatische transmissies die goed werken, hoewel ze misschien niet zo verfijnd zijn als sommige high-end concurrenten.
Het e-POWER systeem komt ook met verschillende rijmodi, waaronder een EV-modus voor wanneer je gewoon kort op elektrische kracht wilt rijden. Ze hebben de vermogensafgifte echt afgestemd om natuurlijker aan te voelen, rekening houdend met feedback van eerdere modellen terwijl ze die directe respons behouden die elektrisch rijden zo aantrekkelijk maakt.
De mild hybrid aandrijflijnen hebben, hoewel niet zo hightech, ook hun voordelen. De handgeschakelde versnellingsbak geeft je wat meer betrokkenheid en zou je wat onderhoudskosten kunnen besparen. De automatische versies richten zich echter op een soepele rit en gebruiksgemak. Zeker, ze gebruiken misschien wat meer brandstof, maar voor veel bestuurders die overstappen van traditionele voertuigen, zouden ze een stuk vertrouwder kunnen aanvoelen.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De Qashqai heeft een behoorlijk geavanceerd remsysteem, met geventileerde schijven rondom. Het levert echt solide remkracht, ongeacht de omstandigheden. Wat cool is, is dat het remsysteem is voorzien van elektronische hulpmiddelen zoals Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake force Distribution (EBD) en Brake Assist.
De integratie van regeneratief remmen in het e-POWER model zorgt voor een uniek remgevoel. De initiรซle pedaalrespons geeft prioriteit aan energieterugwinning, waarbij soepel wordt overgegaan op wrijvingsremmen als meer remkracht wordt gevraagd. Hoewel dit systeem over het algemeen goed is gekalibreerd, kunnen sommige bestuurders een iets ander pedaalgevoel opmerken in vergelijking met conventionele remsystemen.
Dan is er nog de E-Pedal functie, die standaard is in e-POWER modellen. Het stelt je in staat om in veel situaties met รฉรฉn pedaal te rijden – hoewel, even ter verduidelijking, het je niet tot volledige stilstand brengt zoals sommige volledig elektrische auto’s. Voor 2025 is dit systeem verder verfijnd om nog beter te werken, wat de hele rijervaring soepeler maakt en de vertraging natuurlijker laat aanvoelen. Plus, je kunt de regeneratie-intensiteit aanpassen afhankelijk van de rijmodus die je kiest, inclusief een speciale B-modus.
De remrespons is echt goed afgestemd om je dat zelfverzekerde remvermogen te geven terwijl het ook gemakkelijk te moduleren is voor soepel rijden in de stad. Je krijgt een fijne initiรซle grip en een progressief gevoel als je het pedaal indrukt. Maar de overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen zou in bepaalde situaties wat soepeler kunnen zijn.
Wat betreft het reguliere remgevoel, dit blijft behoorlijk consistent ongeacht hoe je rijdt. Houd er wel rekening mee dat wanneer je in eco- of B-modus rijdt, je het effect van regeneratief remmen merkbaarder zult voelen. Dit kan een geweldige manier zijn om efficiรซnter te rijden, maar, weet je, het kan even wennen zijn voor de beste resultaten.
Besturing En Ophanging
De 2025 Qashqai heeft een besturingssysteem dat is ontwikkeld om je een rijervaring te geven die zowel leuk als comfortabel is. De elektrische stuurbekrachtiging voelt behoorlijk natuurlijk en soepel aan. We zeggen zelfs dat het ons doet denken aan Mazda’s hoogwaardige besturing, vooral die van de MX-5 en CX-5. Het draait allemaal om het geven van dat vertrouwen terwijl het nog steeds makkelijk te hanteren is in stadsverkeer.
Wat betreft het stuurgewicht – Nissan heeft goed nagedacht over de verschillende rijmodi. In de normale modus zorgt het voor een solide balans tussen ondersteuning en feedback. Schakel over naar de sportmodus, en je voelt wat meer gewicht, maar het voelt niet te zwaar of geforceerd aan. Het gaat allemaal om precies de juiste respons te krijgen, vooral tijdens het bochtenwerk, terwijl het licht genoeg blijft voor die snelle parkeermanoeuvres.
Bij de vering hangt het allemaal af van welke wielmaat en aandrijflijn je hebt. Als je kiest voor de 20-inch wielen of vierwielaandrijving, krijg je een geavanceerdere onafhankelijke achterwielophanging. Deze setup, met zijn meerdere draagarmen, helpt echt bij het aanpakken van ruwe wegen en houdt alles stabiel. Je zult dus een soepelere rit ervaren in vergelijking met de eenvoudigere torsieas in de lagere specificaties.
Nissan lijkt een sterke focus te hebben op comfort bij de afstelling van de vering, en ze hebben ook de handling niet uit het oog verloren. De veer- en demperwaarden zijn specifiek afgestemd op Europese wegen, waarbij een mooie balans is gevonden tussen het opvangen van oneffenheden en het behouden van controle over de carrosserie. Dit geldt vooral voor die modellen met de onafhankelijke achterwielophanging, die uitstekend werk levert bij het gladstrijken van zowel kleine hobbels als grotere wegoneffenheden.
Je zult een echt verschil zien in rijkwaliteit afhankelijk van de wielmaat. De 17- en 18-inch opties? Die zijn absoluut het meest comfortabel. De 20-inch wielen doen behoorlijk goed werk qua comfort, maar ze laten wel wat meer van die wegtextuur door in de cabine. Dit merk je vooral wanneer je over hobbelige stadswegen rijdt of over voegovergangen op de snelweg.
Overhellen? Dit wordt onder controle gehouden tijdens het bochtenwerk, maar je kunt merken dat de Qashqai een hoger zwaartepunt heeft wanneer je hem wat harder pusht. De manier waarop de vering is afgesteld, neigt meer naar stabiliteit en voorspelbaarheid dan naar een volwaardige sportwagen, wat logisch is voor een gezinsvriendelijke crossover. Dit voel je vooral bij hogere snelheden in bochten, waar je wat progressief onderstuur kunt ervaren – gewoon een natuurlijke limiet aan hoe snel je door die bochten kunt gaan.
De geluidisolatie-eigenschappen van de vering zijn verbeterd voor 2025, met herziene busdesigns en bevestigingspunten die helpen om de overdracht van weggeluid naar de cabine te verminderen. Deze verfijning is vooral merkbaar tijdens snelwegritten, waar de vering stilletjes zijn werk doet zonder aandacht te vestigen op oppervlakteveranderingen.
Voor de modellen met het e-POWER systeem houdt de veringafstelling rekening met de gewichtsverschillen van de hybride componenten. Op deze manier kun je consistent rijgedrag verwachten over de hele linie, terwijl de rit comfortabel blijft voor elke variant.
Welke Banden Gebruikt Het?
De 2025 Qashqai komt met verschillende bandenmaten variรซrend van 17 tot 20 inch. Het model dat we testten had Michelin Primacy 4 banden in de maat 235/45 R20. Deze bandenkeuze laat echt zien hoe Nissan probeert een balans te vinden tussen comfort, handling en efficiรซntie, ongeacht welk uitrustingsniveau of wieloptie je kiest.
Als je kijkt naar de hoger gespecificeerde modellen met die Michelin Primacy 4 banden, zul je merken dat ze over het algemeen zeer goed presteren. Ze blinken vooral uit bij nat weer en zorgen ook voor een comfortabele rit. Ze passen dus perfect bij het gezinsvriendelijke karakter van het voertuig, maar maak je geen zorgen – er is genoeg grip voor die momenten waarop je je wat sportiever voelt!
Als je kijkt naar de lagere uitrustingsniveaus, zul je merken dat de 17- of 18-inch wielen meestal beter rijcomfort bieden. Wel, ze hebben die hogere bandenwangen die echt goed zijn in het opvangen van hobbels en het laag houden van weggeluid in de cabine. Dus, als comfort meer je ding is dan opvallende wielen, zouden die kleinere opties precies kunnen zijn wat je nodig hebt.
Wat geluid betreft, de 20-inch banden laten wel wat meer geluid door wanneer je op de snelweg cruist. Zeker, de cabine-isolatie helpt, maar je kunt nog steeds het verschil merken vergeleken met de kleinere wielen.
Als het gaat om bandenprofielen en -breedtes, zijn deze zorgvuldig gekozen om de belasting aan te kunnen en toch efficiรซnt te zijn. Dit is super belangrijk voor de e-POWER varianten omdat de rolweerstand echt van invloed kan zijn op hoe goed het systeem in het algemeen presteert. De bandenspecificaties zijn dus echt een goed doordachte mix van prestaties, efficiรซntie en draagvermogen.
Er is rekening gehouden met winterprestaties bij de bandenkeuze, met alle maten beschikbaar met passende winterbandopties van grote fabrikanten. De elektronische stabiliteitssystemen van het voertuig zijn gekalibreerd om effectief te werken met zowel zomer- als winterbanden, waardoor veiligheid en stabiliteit behouden blijven bij seizoenswisselingen.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de 2025 Qashqai laat echt zien hoeveel aandacht er aan is besteed vergeleken met het eerdere model. Er is een merkbare focus op betere materialen en technologie-integratie. De dashboard heeft bijvoorbeeld een fris design, met gebruik van veel soft-touch materialen. En als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, krijg je Alcantara bekleding die zich uitstrekt over de hoofdoppervlakken en zelfs doorloopt in de deurpanelen. Het geeft een meer premium uitstraling dan wat je normaal zou vinden in deze klasse voertuigen.
Het meest opvallende kenmerk? Dat moet wel het nieuwe 12,3-inch infotainmentdisplay zijn. Het is hoger op het dashboard geplaatst, wat het makkelijker maakt om te zien en te gebruiken. De manier waarop het is geรฏntegreerd voelt veel geraffineerder en doordachter aan dan in het oudere model, plus het heeft een strak profiel dat past bij de moderne look. En hey, ze hebben de fysieke klimaatregelingen direct onder het scherm gehouden, wat super handig is tijdens het rijden.
De sfeerverlichting is verbeterd voor 2025, met nieuwe aanpasbare kleuropties die een meer verfijnde atmosfeer creรซren tijdens het rijden in het donker. De verlichting strekt zich uit over het dashboard en in de deurpanelen, met verschillende kleurthema’s die corresponderen met de geselecteerde rijmodus. Deze feature voegt een premium touch toe die vooral effectief is in donkere omstandigheden.
Als het gaat om de stoelen, hebben ze de balans tussen stijl en comfort perfect getroffen. Je zult een uniek patroon opmerken met geperforeerde secties en contrasterende materialen. Als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, krijg je een mix van leer en Alcantara bekleding. Ze hebben duidelijk veel aandacht besteed aan het stikwerk en de vormgeving van de zijwangen, ervoor zorgend dat de stoelen niet alleen er goed uitzien maar ook comfortabel zijn. Het design is geรฏnspireerd op high-end meubilair, wat helpt vermoeidheid te verminderen tijdens langere ritten.
De middenconsole is gelaagd uitgevoerd, wat zorgt voor praktische opbergruimte terwijl het ook visueel interessant is. En er is een draadloze oplaadpad, hoewel, let op – deze is gepositioneerd waar telefoons in direct zonlicht van de voorruit kunnen komen.
Wat betreft het digitale instrumentencluster, het heeft enkele coole verbeteringen voor 2025. Je kunt de graphics aanpassen en er zijn een paar displaymodi om uit te kiezen. De standaard “enhanced” modus geeft een moderne draai aan de klassieke meters, terwijl de nieuwe “minimal” modus alles clean en gefocust houdt, wat afleiding vermindert.
Aandacht voor detail is ook te zien in de herontworpen versnellingsselector. Het heeft een modern uiterlijk dat de premium uitstraling van de cabine versterkt. Zeker, sommige mensen hebben misschien nog steeds een voorkeur voor de traditionele hendel, maar het nieuwe design is gebruiksvriendelijk en neemt minder ruimte in beslag, wat zorgt voor beter gebruik van de middenconsole.
De materiaalkwaliteit is over het algemeen behoorlijk indrukwekkend. We moeten echter wel opmerken dat er nog steeds wat harder plastic aanwezig is in minder aangeraakte gebieden en opbergruimtes. De mix van premium materialen op prominente plekken versus meer duurzame materialen in functionele zones laat een realistische benadering van interieurontwerp zien, vooral als je de prijs in overweging neemt.
Exterieur Uiterlijk
De 2025 Qashqai schudt de zaken flink op met zijn exterieurdesign, vooral als je naar de voorkant kijkt. Hij heeft deze nieuwe grille die is geรฏnspireerd op traditionele Japanse wapenrusting – best cool, toch? Het geeft de auto zeker een onderscheidende en premium uitstraling vergeleken met de oudere modellen. Je kunt de aandacht voor detail echt zien in dat ingewikkelde patroon en de getextureerde afwerking, terwijl het trouw blijft aan de stijl van het merk.
Nu, de verlichting? Dat is ook een groot ding. De nieuwe LED-koplampen hebben dit coole split design dat de dagrijverlichting scheidt van de hoofdlampen. Plus, de sequentiรซle richtingaanwijzers voegen een vleugje flair toe aan de voorkant. Wanneer je ’s nachts rijdt, schijnen die LED-elementen echt, wat zorgt voor een verfijnde signatuur die je niet kunt missen.
Aan de zijkant zijn de veranderingen wat subtieler, maar ze werken wel. De nieuwe lichtmetalen velgen komen in maten van 17 tot 20 inch en passen echt mooi bij de proporties van het voertuig. En als je kiest voor bepaalde uitrustingsniveaus, krijg je carrosseriekleurige wielkasten, vooral met de 20-inch wielen, wat het een veel stijlvollere look geeft dan de gebruikelijke zwarte kunststof bekleding die je op veel crossovers ziet.
Aerodynamica is hier ook duidelijk een aandachtspunt. Je zult merken dat de deurspiegels en bodemplaten zijn ontworpen om te helpen met de luchtstroom. Wat betreft de achterkant, het heeft die unieke boemerangvormige LED-achterlichten, en als je kiest voor de “Super RED” LED-optie, verbetert het echt de zichtbaarheid en geeft de auto een coole nachtsignatuur. Hoogwaardige uitvoeringen brengen stijlvolle touches zoals chromen accenten en hoogglans zwarte afwerking. Plus, de lagere achterbumper is wat opgeschoond, waarbij enkele van de meer polariserende ontwerpelementen van de vorige versie zijn verwijderd.
Als het gaat om kleuren, zijn er enkele opvallende opties beschikbaar, zoals Fuji Rood en Ocean Blauw, die het design echt laten poppen. En als je nog meer wilt personaliseren, is er een optie voor een contrasterende zwarte dak die het zwevende dakdesign benadrukt dat een kenmerk van de Qashqai is geworden.
Qua formaat is het mooi in balans – 4,43 meter lang, wat het precies in de compacte crossover-categorie plaatst terwijl het nog steeds substantieel aanvoelt op de weg. De manier waarop de wielmaten zich verhouden tot de carrosseriehoogte geeft het een zelfverzekerde stance, vooral bij modellen met grotere wielen.
Je kunt de focus op aerodynamica zelfs zien in de kleine details, zoals de geรฏntegreerde dakspoiler en die doordacht gevormde spiegelkappen. Ze maken het voertuig niet alleen mooi, maar helpen ook met efficiรซntie en het verminderen van windgeruis wanneer je op snelwegsnelheden cruist.
Het deurontwerp toont praktische overwegingen, met achterdeuren die bijna 90 graden openen, wat gemakkelijke toegang mogelijk maakt voor zowel passagiers als het installeren van kinderzitjes. Dit functionele aspect is geรฏntegreerd zonder compromissen te sluiten op het algemene design.
Comfort En Gemak
De 2025 Qashqai gaat echt all-out als het gaat om het comfortabel houden van passagiers, en je kunt dit zien in de doordachte features en designs overal. Neem bijvoorbeeld de voorstoelen. Ze zijn ontworpen met lange ritten in gedachten, geรฏnspireerd op wat Nissan “zero gravity” principes noemt. Deze stoelen hebben een multi-density schuimopbouw en extra ondersteuning op de juiste plekken, wat geweldig is omdat het helpt vermoeidheid te verminderen tijdens die lange ritten.
Over klimaatbeheersing, het houdt vast aan de klassieke fysieke bediening die je gewoon kunt draaien en indrukken, wat super handig is. Met grote draaiknoppen en knoppen kun je gemakkelijk de temperatuur aanpassen, en er zijn aparte zones voor de bestuurder en voorpassagier. Plus, als je voor de hogere uitrustingsniveaus gaat, krijg je verwarmde stoelen met drie verschillende warmteniveaus en zelfs een massagefunctieโdat is pas comfort!
Als het gaat om rijden, hebben ze echt nagedacht over de positie. Je vindt goede zichtbaarheid dankzij de hogere zitpositie typisch voor crossover voertuigen. Het stuurwiel is verstelbaar in hoogte en diepte, en als je de elektrisch verstelbare stoel hebt, kan deze behoorlijk bewegen om bestuurders van alle vormen en maten te passen.
Opbergruimte? Oh, ze hebben daar ook praktische oplossingen voor! De middenconsole heeft een tweetraps systeemโer is een handige bovenste lade voor kleinere items en een diepere bak eronder voor grotere spullen. Plus, de deurvakken kunnen grotere waterflessen bevatten, en hoewel het handschoenenkastje niet enorm is vanwege de zekeringkast, biedt het nog steeds fatsoenlijke ruimte.
Geluid, trillingen en hardheid (NVH) zijn goed aangepakt. Vooral in de e-POWER versies hebben ze uitstekend werk geleverd bij het isoleren van de generator-motor. Je vindt extra geluidsisolatie en betere deurafdichtingen, wat echt helpt om de cabine mooi stil te houden. Even een heads-upโbij hogere snelheden kun je wat windgeruis rond de A-stijlen opmerken.
Als je voor de hogere uitrustingsniveaus gaat, is er een panoramisch glazen dak dat de cabine echt opent, waardoor het ruim en licht aanvoelt. Het komt met een elektrisch zonnescherm voor wanneer je dat zonlicht moet blokkeren, en het glas heeft enkele slimme zonwerende features om de binnenkant koel te houden.
Technologische gemaksfuncties omvatten draadloos telefoon opladen, hoewel de locatie van de oplaadpad kan leiden tot apparaatopwarming tijdens langdurig gebruik. Meerdere USB-C-poorten door de hele cabine zorgen voor apparaatconnectiviteit voor alle inzittenden, wat moderne oplaabehoeften weerspiegelt.
Het nieuwe op Google gebaseerde infotainmentsysteem vertegenwoordigt een significante upgrade qua gebruiksgemak, met intuรฏtieve navigatie en spraakbesturingsfuncties. De integratie van Google Assistant zorgt voor natuurlijke taalinteractie voor verschillende voertuigfuncties, hoewel sommige geavanceerde features een actieve internetverbinding vereisen.
En dan is er nog het aanpasbare digitale instrumentencluster. Het heeft nu verschillende displaymodi, waaronder een minimale weergave die afleiding vermindert terwijl je nog steeds de belangrijke informatie krijgt die je nodig hebt. De graphics zien er scherp uit, en de responsiviteit is top, met vloeiende animaties en heldere displays ongeacht de verlichting. Dus, over het algemeen heeft de Qashqai echt een stap vooruit gezet op het gebied van comfort en tech!
Veiligheid En Beveiliging
De 2025 Qashqai neemt wat al een solide veiligheidsrecord was en tilt het naar een hoger niveau. Het heeft nu enkele behoorlijk indrukwekkende actieve en passieve veiligheidssystemen. Dankzij Nissan’s nieuwe platformontwerp is de carrosseriestructuur gebouwd met hoogsterkte staal op belangrijke punten. Dit betekent betere bescherming voor passagiers terwijl het gewicht laag blijft. En, hey, het is niet alleen maar pratenโde Qashqai heeft een 5-sterren Euro NCAP veiligheidsbeoordeling in de wacht gesleept, met vooral goede scores voor zowel volwassen- als kinderinzittendenbescherming.
Nu, als het gaat om actieve veiligheidsfuncties, hebben ze het spel echt naar een hoger niveau getild voor 2025. Het ProPILOT assist systeem kreeg enkele serieuze software- en sensorupgrades. Het is alsof het intuรฏtiever is geworden, met een soepelere rijstrookassistentie en betere aanpassing aan verschillende wegomstandigheden. Even een heads-upโbestuurders moeten nog steeds hun handen aan het stuur houden aangezien het geclassificeerd is als een niveau 2 autonoom systeem.
De vooruitgang in cameratechnologie is bijzonder noemenswaardig, met de introductie van een nieuw surround-view systeem dat een innovatieve onder-de-motorkap-weergave feature bevat. Dit systeem biedt real-time visualisatie van het gebied direct voor en rond het voertuig, wat vooral handig is in krappe parkeersituaties of bij het navigeren rond obstakels.
Het noodremsysteem? Ja, dat is ook verfijnd. Het kan nu voertuigen, voetgangers en fietsers effectiever detecteren. Plus, het werkt goed over een breder bereik van snelheden en lichtomstandigheden, wat je een betere veiligheidsnet geeft tegen potentiรซle botsingen.
Wat echt netjes is, zijn de aanpasbare rijassistentie-instellingen. Het is alsof ze hebben nagedacht over verschillende rijsituaties en het gemakkelijk hebben gemaakt voor bestuurders om hun veiligheidssetups snel aan te passen. Op deze manier blijven de systemen actief en behulpzaam zonder opdringerig te zijn.
Ook zijn de rijstrookvertrekpreventie en dodehoekinterventiesystemen opgepoetst om natuurlijker aan te voelen tijdens correcties. De dodehoekwaarschuwing is geรฏntegreerd met de deurspiegelindicatoren, waardoor het duidelijker is wanneer er een waarschuwing isโzeker een plus wanneer je van rijstrook wisselt.
Aan de passieve veiligheidskant heb je meerdere airbags, geavanceerde gordelsystemen met gordelspanners, en ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes die het gemakkelijk maken om in en uit te stappen door die wijd openende achterdeuren. Plus, de gordelwaarschuwing dekt nu elke zitplaats, dus het voldoet aan alle nieuwste Europese veiligheidsnormen. Al met al lijkt het erop dat de 2025 Qashqai echt een stap vooruit zet in het veilig houden van iedereen op de weg!
Hoe Rijdt Het?
Het rijden in de 2025 Qashqai combineert echt comfort met een levendige aandrijflijn, vooral merkbaar in die e-POWER modellen. Ken je dat gevoel wanneer je het gaspedaal intrapt en de elektromotor direct reageert? Het is behoorlijk bevredigend, en geeft je die boost die je nodig hebt wanneer je wegrijdt vanaf stilstand of probeert iemand in te halen.
De wendbaarheid in de stad profiteert van het goed afgestemde stuurgewicht en goede zichtbaarheid, ondersteund door het uitgebreide camerasysteem. De draaicirkel van 11,1 meter blijkt praktisch voor stadsverkeer en parkeersituaties.
Op de snelweg is het zo stabiel als maar kan. Je kunt rechtuit rijden zonder constant het stuur bij te sturen. En hoewel wind- en weggeluid onder controle worden gehouden, laten die modellen met 20-inch wielen wel wat meer van de wegtextuur door, wat je zou kunnen merken.
Nu, het e-POWER systeem? Het is ontworpen om vrijwel onzichtbaar te zijn terwijl je rijdt. Je merkt nauwelijks wanneer de generator-motor aanslaat tijdens normaal rijdenโalleen wanneer je het pedaal echt intrapt, maakt hij zich bekend.
Als het gaat om bochtenwerk, voelt het veilig en voorspelbaar aan, hoewel het duidelijk is dat de focus ligt op een comfortabele rit in plaats van sportieve sensaties. Overhellen wordt onder controle gehouden, vooral voor een crossover, maar als je eager bent en pusht, zul je zeker merken dat het meer neigt naar comfort.
De verschillende rijmodi veranderen effectief het karakter van het voertuig, waarbij de sportmodus de reacties aanscherpt en de eco-modus prioriteit geeft aan efficiรซntie. De E-pedaal modus met รฉรฉn-pedaal rijmogelijkheid blijkt vooral handig in stadsverkeer.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De bagageruimte biedt 504 liter capaciteit (479 liter in e-POWER versies) met alle stoelen op hun plaats, wat praktische opbergruimte biedt voor gezinsgebruik. De laadruimte heeft een brede opening en minimale drempelhoogte, wat het laden van grotere items vergemakkelijkt.
Het slimme split-level vloersysteem biedt flexibiliteit in cargo-organisatie, met de mogelijkheid om aparte opbergvakken te creรซren of de totale ruimte te maximaliseren. De omkeerbare vloerpanelen hebben tapijt aan de ene kant en gemakkelijk te reinigen materiaal aan de andere kant voor praktische veelzijdigheid.
De laadcapaciteit kan worden uitgebreid door de achterstoelen neer te klappen, hoewel de 60/40 split configuratie minder flexibiliteit biedt dan de 40/20/40 opstelling van sommige concurrenten. De verlengde laadvloer is vrijwel vlak, wat het praktisch maakt voor langere items.
De kofferbak bevat praktische features zoals tashaken, bevestigingspunten en een 12V-aansluiting. Zijopbergvakken helpen kleinere items te organiseren en voorkomen dat ze rondschuiven tijdens het rijden.
Opbergruimte onder de vloer, hoewel beperkt door de reservewielruimte of reparatieset, biedt nuttige ruimte voor nooduitrusting en kleine items die veilig en uit het zicht moeten worden gehouden.
De elektrische achterklep op hogere uitrustingsniveaus heeft handsfree openingsmogelijkheid, hoewel de reactietijd van het systeem sneller zou kunnen zijn. De openingshoogte kan worden geprogrammeerd om contact met lage garageplafonts te vermijden.
Comfort Achterbank
Als het gaat om ruimte op de achterbank, zullen volwassenen het behoorlijk decent vindenโer is genoeg hoofdruimte, zelfs als je kiest voor de modellen die komen met een panoramadak. Beenruimte? Ja, het is adequaat voor de meeste mensen van gemiddelde lengte. Maar als je aan de lange kant bent, zou je je wat krap kunnen voelen achter een bestuurder van vergelijkbare grootte.
Nu, die achterdeuren openen tot een volle 90 graden, wat een enorm pluspunt is voor het installeren van kinderzitjes of gewoon voor het gemakkelijk in- en uitstappen. En als je je afvraagt hoe het zit met de ISOFIX-bevestigingspunten, geen zorgenโze zijn super makkelijk toegankelijk, met duidelijke markeringen om je te helpen alles precies goed in te stellen.
Comfort in de stoelen is behoorlijk goed, dankzij enkele doordachte kussenontwerpen en ondersteunende rugleuninghoeken. Houd er echter rekening mee dat de vaste rugleuninghoek misschien niet ieders kopje thee is. De middenarmsteun komt met basis bekerhouders, maar ze zijn een beetje ondiep, dus je moet er voorzichtig mee zijn.
Voor degenen die hun apparaten moeten opladen, zijn er USB-C-poorten voor achterpassagiers. Dat is een mooie touch voor de connectiviteitsbehoeften van vandaag. Plus, er zijn ventilatieopeningen achterin om het klimaat in de hele cabine precies goed te houden. De transmissietunnel steekt niet veel uit, maar als je in het midden zit, is het waarschijnlijk het beste voor korte ritjes.
Nog รฉรฉn dingโde verhoogde zitpositie geeft achterpassagiers een mooi uitzicht naar buiten, dankzij de grote ramen en het extra quarter-light glas. Als je kiest voor het optionele panoramadak, maakt het de achterruimte echt nog ruimtelijker en lichter aanvoelen.
Wat betreft de materialen achterin, deze komen goed overeen met wat je voorin vindt. Soft-touch materialen en Alcantara bekleding in de hoger gespecificeerde modellen helpen een gezellige atmosfeer te creรซren voor iedereen die achterin zit. Over het algemeen is het een goed doordachte ruimte voor passagiers daar.
Nissan Qashqai 2025 Prijzen
Version | Powertrain | Consumer Priceยน | Net Catalog Price | BPM | VAT | COโ | Label |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ACENTA | |||||||
ACENTA | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ39,650 | โฌ24,583.95 | โฌ8,770 | โฌ5,148.05 | 142 | D |
ACENTA | Mild-Hybrid 158 MT | โฌ41,540 | โฌ26,338.84 | โฌ8,770 | โฌ5,533.16 | 142 | D |
ACENTA | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ42,990 | โฌ27,776.55 | โฌ8,803 | โฌ5,832.47 | 141 | D |
ACENTA | e-POWER | โฌ43,990 | โฌ31,116.17 | โฌ4,428 | โฌ6,534.50 | 116 | B |
LIMITED EDITION | |||||||
LIMITED EDITION | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ39,790 | โฌ24,541.16 | โฌ8,271 | โฌ5,153.64 | 145 | D |
LIMITED EDITION | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ43,290 | โฌ27,239.74 | โฌ9,154 | โฌ5,794.26 | 144 | D |
LIMITED EDITION | e-POWER | โฌ44,290 | โฌ31,116.17 | โฌ4,762 | โฌ6,534.50 | 118 | B |
N-CONNECTA | |||||||
N-CONNECTA | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ41,890 | โฌ26,434.71 | โฌ9,104 | โฌ5,551.29 | 144 | D |
N-CONNECTA | Mild-Hybrid 158 MT | โฌ43,990 | โฌ28,087.60 | โฌ9,104 | โฌ5,898.40 | 144 | D |
N-CONNECTA | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ45,290 | โฌ29,405.79 | โฌ8,937 | โฌ6,175.22 | 143 | D |
N-CONNECTA | e-POWER | โฌ45,990 | โฌ33,053.72 | โฌ4,495 | โฌ6,941.28 | 117 | B |
N-DESIGN | |||||||
N-DESIGN | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ43,990 | โฌ28,171.25 | โฌ9,104 | โฌ5,915.75 | 144 | D |
N-DESIGN | Mild-Hybrid 158 MT | โฌ45,990 | โฌ29,823.14 | โฌ9,104 | โฌ6,262.86 | 144 | D |
N-DESIGN | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ47,490 | โฌ31,173.97 | โฌ9,104 | โฌ6,546.53 | 143 | D |
N-DESIGN | e-POWER | โฌ47,490 | โฌ34,821.49 | โฌ4,429 | โฌ7,312.51 | 118 | B |
TEKNA | |||||||
TEKNA | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ43,990 | โฌ28,171.25 | โฌ9,104 | โฌ5,915.75 | 144 | D |
TEKNA | Mild-Hybrid 158 MT | โฌ45,990 | โฌ29,823.14 | โฌ9,104 | โฌ6,262.86 | 144 | D |
TEKNA | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ47,490 | โฌ31,208.83 | โฌ8,937 | โฌ6,553.17 | 143 | D |
TEKNA | e-POWER | โฌ47,490 | โฌ34,789.26 | โฌ4,495 | โฌ7,305.74 | 117 | B |
TEKNA PLUS | |||||||
TEKNA PLUS | Mild-Hybrid 158 MT | โฌ49,490 | โฌ32,577.69 | โฌ9,271 | โฌ6,841.31 | 145 | D |
TEKNA PLUS | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ50,990 | โฌ33,955.37 | โฌ9,424 | โฌ7,130.63 | 144 | D |
TEKNA PLUS | e-POWER | โฌ50,990 | โฌ37,405.79 | โฌ4,929 | โฌ7,855.21 | 119 | B |
BUSINESS PREMIUM | |||||||
BUSINESS PREMIUM | Mild-Hybrid 140 MT | โฌ42,490 | โฌ26,792.56 | โฌ9,271 | โฌ5,626.44 | 145 | D |
BUSINESS PREMIUM | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ45,990 | โฌ29,823.14 | โฌ9,104 | โฌ6,262.86 | 144 | D |
BUSINESS PREMIUM | e-POWER | โฌ45,990 | โฌ33,411.57 | โฌ4,762 | โฌ7,016.43 | 118 | B |
BUSINESS EXECUTIVE | |||||||
BUSINESS EXECUTIVE | Mild-Hybrid 158 Xtronic | โฌ47,490 | โฌ31,062.81 | โฌ9,104 | โฌ6,523.19 | 144 | D |
BUSINESS EXECUTIVE | e-POWER | โฌ47,490 | โฌ34,651.24 | โฌ4,762 | โฌ7,276.76 | 118 | B |