Honda CR-V 2025 Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Volledig Hybride (e:HEV) | Plug-in Hybride (e:PHEV) |
---|---|---|
Motortype | 2.0L i-MMD Hybride | 2.0L i-MMD Plug-in Hybride |
Versnellingsbak | Niet gespecificeerd in documenten | Niet gespecificeerd in documenten |
Aandrijving | Beschikbaar in 2WD & AWD | 2WD |
Transmissie | Niet gespecificeerd in documenten | Niet gespecificeerd in documenten |
Maximaal Vermogen | 184 pk (135 kW) gecombineerd | 184 pk (135 kW) gecombineerd |
Maximaal Koppel | 335 Nm | 335 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Volledig Hybride (e:HEV) | Plug-in Hybride (e:PHEV) |
---|---|---|
Brandstoftype | Loodvrij (95) | Loodvrij (95) |
Brandstoftankinhoud | 57 L | 46,5 L |
Batterijcapaciteit | Niet gespecificeerd | 17,7 kWh Lithium-ion |
Topsnelheid | 187-194 km/h* | 195 km/h |
*Voor Volledig Hybride (e:HEV):
- 2WD versie: 194 km/h
- AWD versie: 187 km/h
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Volledig Hybride (e:HEV) | Plug-in Hybride (e:PHEV) |
---|---|---|
Batterijtype | Niet gespecificeerd | Lithium-ion |
Batterijcapaciteit | Niet gespecificeerd | 17,7 kWh |
Batterijpositie | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Aantal Cellen | – | 96 |
Nominale Spanning | – | 347,5V |
CO2-uitstoot (WLTP) | 134-151 g/km* | 18 g/km |
Energieverbruik | 5,9-6,7 L/100km* | 15,6 kWh/100km |
Elektrisch Bereik (WLTP) | – | 81 km |
Max. AC-laadvermogen | – | 6,8 kW (enkele fase) |
AC-laadtijd (0-100%) | – | ~2,5 uur (6,8 kW) |
Laadtijd via Huishoudelijk Stopcontact | – | ~7,7 uur (2,3 kW) |
Type Laadaansluiting | – | Type 2 |
*Varieert per versie (2WD/AWD):
- 2WD: 134 g/km, 5.9 L/100km
- AWD: 151 g/km, 6,7 L/100km
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Functie | Elegance | Advance | Advance Tech |
---|---|---|---|
Zitplaatsen | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte (stoelen omhoog) | 587L | 579L | 617L |
Bagageruimte (stoelen neer, tot raam) | 1.070L | 1.062L | 1.100L |
Bagageruimte (stoelen neer, tot dak) | 1.642L | 1.634L | 1.710L |
Achterbank Verdeling | 60/40 | 60/40 | 60/40 |
Verstelling Voorstoelen | Bestuurder: 8-voudig elektrisch Passagier: 4-voudig elektrisch | Bestuurder: 8-voudig elektrisch met geheugen Passagier: 4-voudig elektrisch | Bestuurder: 8-voudig elektrisch met geheugen Passagier: 4-voudig elektrisch |
Verwarmbare Voorstoelen | Ja | Ja | Ja |
Geventileerde Voorstoelen | Nee | Ja | Ja |
Verwarmbare Achterbank | Nee | Ja | Ja |
Lendensteun Bestuurder | Ja (4-voudig) | Ja (4-voudig) | Ja (4-voudig) |
Geheugenfunctie Bestuurdersstoel | Nee | Ja | Ja |
Bekleding | Zwart leder* | Zwart leder* | Zwart leder* |
Verwarmd Stuurwiel | Ja | Ja | Ja |
Sfeerverlichting | Ja | Ja | Ja |
Panoramisch Glazen Dak | Ja | Ja | Ja |
Kleur Hemelbekleding | Licht | Licht | Donker |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Functie | Elegance | Advance | Advance Tech |
---|---|---|---|
Opbergmogelijkheden | |||
Middenconsole Opbergruimte | 9L opbergruimte middenarmsteun | 9L opbergruimte middenarmsteun | 9L opbergruimte middenarmsteun |
Opbergruimte Onder Laadvloer | Ja | Ja | Ja (inclusief opbergruimte laadkabel) |
Klimaatbeheersing | |||
Systeemtype | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone |
Ventilatie Achter | Ja | Ja | Ja |
Interieurmaterialen & Afwerking | |||
Interiorpanelen | Hairline Film | Hairline Film | Honeycomb Metal Film |
Deurgrepen Interieur | Platinum Chroom | Platinum Chroom | Platinum Chroom |
Hemelbekleding | Licht | Licht | Donker |
Pedalen | Standaard | Standaard | Sport |
Sfeerverlichting | |||
Deurgreepverlichting | Ja | Ja | Ja |
Deurlijnverlichting (Voor/Achter) | Ja | Ja | Ja |
Bekerhouderverlichting | Ja | Ja | Ja |
Voetenruimteverlichting | Ja | Ja | Ja |
Daksfeerverlichting | Ja | Ja | Ja |
Aanvullende Interieurvoorzieningen | |||
Zonnebrilhouder | Ja (zonder spiegel) | Ja (zonder spiegel) | Ja (zonder spiegel) |
Verlichte Make-up Spiegels | Ja | Ja | Ja |
Dorpellijsten | Ja | Ja | Ja |
Bagageruimteverlichting | Ja | Ja | Ja |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Elegance 2WD | Elegance AWD | Advance AWD | Advance Tech 2WD (PHEV) |
---|---|---|---|---|
Rijklaar Gewicht | 1.754 kg | 1.810 kg | 1.821 kg | 1.920 kg |
Maximum Toelaatbaar Gewicht | 2.260 kg | 2.350 kg | 2.350 kg | 2.430 kg |
Max. Trekgewicht (Ongeremd) | 600 kg | 600 kg | 600 kg | 600 kg |
Max. Trekgewicht (Geremd) | 750 kg | 750 kg | 750 kg | 1.500 kg |
Max. Kogeldruk | 75 kg | 75 kg | 75 kg | 100 kg |
Max. Dakbelasting | 82,6 kg | 82,6 kg | 82,6 kg | 82,6 kg |
Laadvermogen | 506 kg | 540 kg | 529 kg | 510 kg |
Max. Asbelasting (Voor/Achter) | 1.260/1.150 kg | 1.260/1.150 kg | 1.260/1.150 kg | 1.320/1.210 kg |
Specificatie | Volledig Hybride (e:HEV) | Plug-in Hybride (e:PHEV) |
---|---|---|
Vanafprijs (excl. BTW) | โฌ39.940 (2WD Elegance) | โฌ51.448 (Advance Tech) |
Brandstoftype | Loodvrij (95) | Loodvrij (95) |
Motortype | 2.0L i-MMD Hybride | 2.0L i-MMD Plug-in Hybride |
Cilinderinhoud | 1.993 cc | 1.993 cc |
Boring x Slag | 81 x 96,7 mm | 81 x 96,7 mm |
Compressieverhouding | 13,9 +/- 0,23 | 13,9 +/- 0,26 |
Beschikbare Uitvoeringen | Elegance (2WD/AWD) Advance (AWD) | Advance Tech (alleen 2WD) |
Elektrisch Bereik | – | 81 km |
Energieverbruik | – | 15,6 kWh/100km |
Batterijcapaciteit | – | 17,7 kWh |
Batterijtype | – | Lithium-ion (96 cellen, 347,5V) |
Aandrijving | 2WD of AWD | Alleen 2WD |
Transmissie | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Brandstofverbruik (Gecombineerd) | 5,9 L/100km (2WD) 6,7 L/100km (AWD) | 0,8 L/100km |
CO2-uitstoot | 134 g/km (2WD) 151 g/km (AWD) | 18 g/km |
Maximum Vermogen | Motor: 148 pk bij 6.100 tpm Elektrisch: 184 pk Gecombineerd: 184 pk | Motor: 148 pk bij 6.100 tpm Elektrisch: 184 pk Gecombineerd: 184 pk |
Maximum Koppel | Motor: 189 Nm bij 4.500 tpm Elektrisch: 335 Nm | Motor: 189 Nm bij 4.500 tpm Elektrisch: 335 Nm |
Acceleratie (0-100 km/u) | 9,0s (2WD) 9,4s (AWD) | 9,4s |
Topsnelheid | 194 km/u (2WD) 187 km/u (AWD) | 195 km/u |
Afmeting | Elegance 2WD | Elegance AWD | Advance AWD | Advance Tech (PHEV) |
---|---|---|---|---|
Lengte | 4.706 mm | 4.706 mm | 4.706 mm | 4.706 mm |
Breedte | 1.866 mm | 1.866 mm | 1.866 mm | 1.866 mm |
Breedte (incl. ingeklapte spiegels) | 1.942,1 mm | 1.942,1 mm | 1.942,1 mm | 1.942,1 mm |
Breedte (incl. spiegels) | 2.152,6 mm | 2.152,6 mm | 2.152,6 mm | 2.152,6 mm |
Hoogte | 1.674 mm | 1.684 mm | 1.684 mm | 1.673 mm |
Wielbasis | 2.701 mm | 2.700 mm | 2.700 mm | 2.701 mm |
Spoorbreedte Voor | 1.613 mm | 1.612 mm | 1.612 mm | 1.612 mm |
Spoorbreedte Achter | 1.640 mm | 1.638 mm | 1.638 mm | 1.632 mm |
Grondspeling (onbeladen) | 190,021 mm | 200,021 mm | 200,021 mm | 159,045 mm |
Grondspeling (volledig beladen) | 184 mm | 194 mm | 194 mm | 153 mm |
Draaicirkel (carrosserie) | 11,4 m | 11,4 m | 11,4 m | 11,4 m |
Draaicirkel (wielmidden) | 5,5 m | 5,5 m | 5,5 m | 5,5 m |
Stuuromwentelingen (van aanslag tot aanslag) | 2,4 omwentelingen | 2,4 omwentelingen | 2,4 omwentelingen | 2,4 omwentelingen |
Categorie | Elegance 2WD | Elegance AWD | Advance AWD | Advance Tech PHEV |
---|---|---|---|---|
Basisprijs (excl. BTW) | โฌ39.940 | โฌ41.638 | โฌ45.291 | โฌ51.448 |
Prijs incl. BTW | โฌ56.600 | โฌ62.705 | โฌ67.125 | โฌ62.955 |
Energielabel 2025 | C | D | D | A |
Aandrijflijnen | ||||
Motor | 2.0L i-MMD Hybride | 2.0L i-MMD Hybride | 2.0L i-MMD Hybride | 2.0L i-MMD PHEV |
Vermogen | 184 pk/135 kW | 184 pk/135 kW | 184 pk/135 kW | 184 pk/135 kW |
Maximum Koppel | 335 Nm | 335 Nm | 335 Nm | 335 Nm |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | Vierwielaandrijving | Vierwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Elektrisch Bereik | – | – | – | 81 km |
Batterijcapaciteit | – | – | – | 17,7 kWh |
Prestaties | ||||
0-100 km/u | 9,0s | 9,4s | 9,5s | 9,4s |
Topsnelheid | 194 km/u | 187 km/u | 187 km/u | 195 km/u |
Brandstofverbruik | 5,9 L/100km | 6,7 L/100km | 6,7 L/100km | 0,8 L/100km |
CO2-uitstoot | 134 g/km | 151 g/km | 151 g/km | 18 g/km |
Exterieur | ||||
LED-koplampen | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Lichtmetalen Velgen | 18″ Shark Grey | 18″ Shark Grey | 18″ Shark Grey | 18″ Berlina Black |
Panoramadak | Ja | Ja | Ja | Ja |
Privacy Glass | Ja | Ja | Ja | Ja |
Dakrails | Ja | Ja | Ja | Ja |
Interieur | ||||
Bekleding | Zwart Leder* | Zwart Leder* | Zwart Leder* | Zwart Leder* |
Bestuurdersstoel | 8-voudig elektrisch | 8-voudig elektrisch | 8-voudig elektrisch + Geheugen | 8-voudig elektrisch + Geheugen |
Verwarmbare Voorstoelen | Ja | Ja | Ja | Ja |
Geventileerde Voorstoelen | Nee | Nee | Ja | Ja |
Verwarmbare Achterbank | Nee | Nee | Ja | Ja |
Klimaatregeling | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone | Dual-zone |
Technologie | ||||
Digitaal Dashboard | 10,2″ | 10,2″ | 10,2″ | 10,2″ |
Centraal Display | 9″ Touchscreen | 9″ Touchscreen | 9″ Touchscreen | 9″ Touchscreen |
Audiosysteem | 8 luidsprekers | 8 luidsprekers | 12 Bose Premium | 12 Bose Premium |
Head-up Display | Nee | Nee | Ja | Ja |
Draadloos Opladen | Ja | Ja | Ja | Ja |
Veiligheid | ||||
Honda SENSING 360 | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Multi-view Camera | Nee | Nee | Ja | Ja |
Parkeersensoren | Voor/Achter | Voor/Achter | Voor/Achter | Voor/Achter/Zij |
Honda Parking Pilot | Nee | Nee | Nee | Ja |
Categorie | Omschrijving | Kleur/Variant | Prijs (excl. BTW) | Prijs (incl. BTW) |
---|---|---|---|---|
Exterieur Styling – Spoilers | ||||
Kofferspoiler | Platinum White Pearl | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Kofferspoiler | Crystal Black Pearl | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Kofferspoiler | Canyon River Blue Metallic | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Kofferspoiler | Berlina Black | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Kofferspoiler | Diamond Dust Pearl | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Kofferspoiler | Premium Crystal Red Metallic | โฌ572,93 | โฌ693,25 | |
Exterieur Bescherming | ||||
Zijbeschermstrips | Platinum White Pearl | โฌ451,05 | โฌ545,77 | |
Zijbeschermstrips | Crystal Black Pearl | โฌ451,05 | โฌ545,77 | |
Zijbeschermstrips | Canyon River Blue Metallic | โฌ451,05 | โฌ545,77 | |
Zijbeschermstrips | Diamond Dust Pearl | โฌ451,05 | โฌ545,77 | |
Zijbeschermstrips | Premium Crystal Red Metallic | โฌ451,05 | โฌ545,77 | |
Dorpellijsten | – | โฌ200,59 | โฌ242,71 | |
Exterieur Verlichting | ||||
Verlichte Dorpellijsten | – | โฌ406,62 | โฌ492,01 | |
Achterklep Verlichting | – | โฌ326,28 | โฌ394,80 | |
Deurverlichting Projectie (CR-V Patroon) | – | โฌ603,65 | โฌ730,42 | |
Carrosserie Aanpassingen | ||||
Treeplanken | – | โฌ975,49 | โฌ1.180,34 | |
Voorbumper Aero | – | โฌ774,52 | โฌ937,17 | |
Achterbumper Aero | – | โฌ832,34 | โฌ1.007,13 | |
Sideskirts | Lunar Silver | โฌ692,51 | โฌ837,94 | |
Spiegelkappen | Lunar Silver | โฌ175,25 | โฌ212,05 | |
Velgen & Accessoires | ||||
18″ Lichtmetalen Velg CR1811 | Diamond Cut A-Surface | โฌ421,20 | โฌ509,65 | |
18″ Lichtmetalen Velg CR1812 | Jet Black Full Paint | โฌ356,74 | โฌ431,66 | |
Afsluitbare Wielmoeren | Chroom | โฌ104,40 | โฌ126,32 | |
Wielmoeren | Zwart | โฌ133,53 | โฌ161,57 | |
Naafdoppen | Zwart | โฌ133,53 | โฌ161,57 | |
Interieur Bescherming | ||||
Standaard Vloermatten | – | โฌ88,94 | โฌ107,62 | |
Elegance Vloermatten | – | โฌ135,52 | โฌ163,98 | |
Premium Vloermatten | – | โฌ172,67 | โฌ208,93 | |
All Season Vloermatten | – | โฌ124,50 | โฌ150,65 | |
Zonneschermen | – | โฌ165,50 | โฌ200,26 | |
Kinderveiligheidssystemen | ||||
Honda Baby Safe | – | โฌ517,98 | โฌ626,76 | |
Baby Safe ISOFIX Basis | – | โฌ579,81 | โฌ701,57 | |
Honda KIDFIX Kinderzitje | – | โฌ504,95 | โฌ610,99 | |
I-Size TRIFIX Kinderzitje | – | โฌ610,32 | โฌ738,49 | |
Bagageruimte Accessoires | ||||
Laaddrempel Bescherming | – | โฌ157,31 | โฌ190,35 | |
Bagagenet | – | โฌ63,28 | โฌ76,57 | |
Opvouwbare Bagagemat | – | โฌ129,18 | โฌ156,31 | |
Hondenrek | – | โฌ441,93 | โฌ534,74 | |
Bagageorganizer | – | โฌ153,25 | โฌ185,43 | |
Transportoplossingen | ||||
Dakrails | – | โฌ536,10 | โฌ648,68 | |
Ski/Snowboard Drager | – | โฌ184,05 | โฌ222,70 | |
Dakdragers | – | โฌ398,70 | โฌ482,43 | |
Thule Expert 298 Fietsdrager | – | โฌ166,42 | โฌ201,37 | |
Thule Coach Fietsdrager | – | โฌ630,19 | โฌ762,53 | |
Thule Easyfold XT Fietsdrager | – | โฌ1.052,66 | โฌ1.273,72 | |
Opbergoplossingen | ||||
Thule Dakkoffer M 400L | – | โฌ644,07 | โฌ779,32 | |
Thule Dakkoffer 400L | – | โฌ818,73 | โฌ990,66 | |
Thule Dakkoffer 300L | – | โฌ760,26 | โฌ919,91 | |
Bescherming & Veiligheid | ||||
Voorruit Beschermhoes | – | โฌ82,76 | โฌ100,14 | |
Gevarendriehoek | – | โฌ8,33 | โฌ10,08 | |
Trekhaakoplossingen | ||||
Afneembare Trekhaak met 13-polige Kabelset | – | โฌ1.038,56 | โฌ1.256,66 |
Pakket Categorie | Pakket Naam | Kleur/Variant | Inhoud | Prijs (excl. BTW) | Prijs (incl. BTW) |
---|---|---|---|---|---|
Aero Pack (e:PHEV) | |||||
Aero Pack | Platinum White Pearl | โข Voorbumper Aero | โฌ3.037,30 | โฌ3.675,13 | |
โข Onderbumper Achter | |||||
โข Kofferspoiler (Berlina Black) | |||||
โข Sideskirts (Berlina Black) | |||||
Aero Pack | Crystal Black Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.037,30 | โฌ3.675,13 | |
Aero Pack | Canyon River Blue Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.037,30 | โฌ3.675,13 | |
Aero Pack | Diamond Dust Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.037,30 | โฌ3.675,13 | |
Aero Pack | Premium Crystal Red Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.037,30 | โฌ3.675,13 | |
Style Pack (e:HEV) | |||||
Style Pack | Platinum White Pearl | โข Voorbumper Aero | โฌ3.283,41 | โฌ3.972,93 | |
โข Onderbumper Achter | |||||
โข Wielkastvergrotingen | |||||
โข Deurlijsten Onder | |||||
Style Pack | Crystal Black Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.283,41 | โฌ3.972,93 | |
Style Pack | Canyon River Blue Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.283,41 | โฌ3.972,93 | |
Style Pack | Diamond Dust Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.283,41 | โฌ3.972,93 | |
Style Pack | Premium Crystal Red Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ3.283,41 | โฌ3.972,93 | |
Verlichtingspakketten | |||||
Verlichtingspakket | – | โข Verlichte Dorpellijsten | โฌ904,79 | โฌ1.094,80 | |
โข Verlichte Laaddrempel Sierlijst | |||||
Premium Verlichtingspakket | – | โข Verlichte Dorpellijsten | โฌ1.492,97 | โฌ1.806,49 | |
โข Verlichte Laaddrempel Sierlijst | |||||
โข Achterklep Verlichting | |||||
Utility Pack | |||||
Utility Pack | Platinum White Pearl | โข Dorpellijsten | โฌ929,41 | โฌ1.124,59 | |
โข Zijbeschermstrips | |||||
โข All-Season Vloermatten | |||||
โข Bagageruimte Bak met Verdelers | |||||
Utility Pack | Crystal Black Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ929,41 | โฌ1.124,59 | |
Utility Pack | Canyon River Blue Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ929,41 | โฌ1.124,59 | |
Utility Pack | Diamond Dust Pearl | Hetzelfde als hierboven | โฌ929,41 | โฌ1.124,59 | |
Utility Pack | Premium Crystal Red Metallic | Hetzelfde als hierboven | โฌ929,41 | โฌ1.124,59 |
Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Honda CR-V Te Kopen?
De Honda CR-V 2025 gaat zijn zesde generatie in met een significante transformatie, voortbouwend op een erfgoed dat begon in 1995. Als een van de pionierende weggerichte SUV’s heeft de CR-V zijn positie als hoeksteen van Honda’s assortiment behouden door continue evolutie en verfijning. Nu maakt deze nieuwe versie een gewaagde zet, vooral met de focus op elektrificatie, waarbij alleen hybride aandrijflijnen worden aangeboden.
Laten we het hebben over de concurrentie. De CR-V heeft te maken met enkele sterke rivalen in de markt. Neem bijvoorbeeld de Volkswagen Tiguan. Die komt vaak met lagere prijzen terwijl je nog steeds degelijke bouwkwaliteit en features krijgt – best verleidelijk, toch? En dan zijn er nog de Kia Sportage en Hyundai Tucson, die ook noemenswaardige concurrenten zijn. Ze hebben opvallende designs en solide garantiepakketten, meestal tegen vriendelijkere prijzen.
Hoe zit het met de prijzen van de CR-V? Wel, die beginnen bij ongeveer โฌ39.940 voor het hybride model en lopen op tot โฌ51.448 voor de plug-in hybride versie. Wat echt interessant is, is dat de plug-in hybride nu in dezelfde prijsklasse zit als sommige volledig elektrische opties, zoals de Tesla Model Y. Dit toont Honda’s vertrouwen in de totale waarde van de CR-V. Maar het doet je wel afvragen – krijgen kopers waar voor hun geld in een markt die met de dag meer geรซlektrificeerd wordt?
Vergeet de Ford Kuga en Citroรซn C5 Aircross niet – zij doen ook mee en bieden meestal vergelijkbare hybride technologie tegen betere prijzen. Elk van deze concurrenten heeft zijn eigen stijl: de Kuga is leuk om te rijden, de Tucson valt op met zijn design en waarde, terwijl de Tiguan pronkt met klassieke Duitse techniek en soepele handling.
In Nederland passen de hybride motoren van de CR-V goed bij de groene mentaliteit en het belastingsysteem van het land. Maar hier is het addertje: de hogere prijs zou sommige kopers kunnen afschrikken. De plug-in hybride versie zou een geweldige optie kunnen zijn voor zakelijke rijders die willen profiteren van belastingvoordelen terwijl ze nog steeds de veelzijdigheid van een regulier voertuig hebben.
Motor, Prestaties En Transmissie
De 2025 CR-V is echt bijzonder met zijn 2.0-liter i-MMD (dat staat voor Intelligent Multi-Mode Drive, voor wie het zich afvraagt). Je kunt hem krijgen in zowel volledig hybride als plug-in hybride versies, wat behoorlijk cool is. Over de hele linie kijk je naar een gecombineerd vermogen van 184 pk (of 135 kW). En die elektromotor? Die levert serieus direct koppel – 335 Nm om precies te zijn. Deze setup betekent dat je snelle acceleratie en soepele vermogensafgifte krijgt, vooral wanneer je door de stad rijdt. Je kunt de voordelen van het hybride systeem zeker voelen in die stop-and-go stadssituaties.
De transmissie is waar het interessant wordt. Het is niet je typische hybride setup. Wanneer je met lagere snelheden rijdt, doen de elektromotoren al het zware werk, wat een super soepele rijervaring creรซert – perfect voor stadsverkeer. Ondertussen fungeert de benzinemotor voornamelijk als generator, die de accu oplaadt via de eerste elektromotor.
Maar wanneer je de snelweg opgaat, kan het systeem van aanpak veranderen. De benzinemotor kan het overnemen en de wielen direct aandrijven via een vaste overbrengingsverhouding, vergelijkbaar met de vijfde versnelling in een gewone handgeschakelde auto. Dit wordt allemaal naadloos geregeld door de elektronische regeleenheid van de auto. Toch kun je, als je goed oplet, die kleine verschuivingen in vermogensafgifte opmerken.
Als je kiest voor de plug-in hybride versie, gaat het spel naar een hoger niveau met een grotere 17,7 kWh accu. Hiermee kun je langere stukken op elektrische kracht rijden. Praktijktests suggereren dat je ongeveer 60 kilometer op pure elektrische kracht zou kunnen rijden, hoewel sommige officiรซle cijfers beweren dat je dat in ideale omstandigheden zou kunnen oprekken tot ongeveer 82 kilometer.
Qua prestaties blinkt de CR-V echt uit als gezinsvriendelijke SUV in plaats van als sportieve auto. Hij gaat van 0 naar 100 km/u in ongeveer 9,4 seconden, wat behoorlijk is voor zijn klasse. En met een topsnelheid van 187 km/u is het meer dan genoeg voor dagelijks gebruik. Het hybride systeem geeft je een mooie versnelling vanuit stilstand, maar je zult merken dat het niet helemaal dezelfde punch heeft bij hogere snelheden.
De efficiรซntie van de aandrijflijn in de praktijk verdient speciale aandacht. Praktijktests tonen aan dat de standaard hybride ongeveer 6,2 l/100 km haalt onder gemengde rijomstandigheden. Dat is redelijk voor een voertuig van deze grootte, maar het kan niet helemaal tippen aan sommige concurrenten. Bovendien is het ver verwijderd van de kleinere Honda Civic, die een indrukwekkende 3,5-4,0 l/100 km kan halen. Dus hoewel de CR-V veel goede punten heeft, zijn er zeker gebieden waar verbetering mogelijk is.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het regeneratieve remsysteem is zorgvuldig gekalibreerd om een natuurlijk aanvoelende vertraging te bieden, waarbij de soms abrupte overgang tussen regeneratief en wrijvingsremmen die sommige hybride voertuigen kan plagen, wordt vermeden. Deze naadloze integratie helpt het vertrouwen van de bestuurder te behouden terwijl het bijdraagt aan de algehele efficiรซntie van het voertuig.
Wanneer je gewoon rustig rijdt, heeft het rempedaal een prettig, progressief gevoel – niets te plotseling of onvoorspelbaar. Het draait allemaal om dat soepele stoppen, toch? Bovendien geeft het systeem je goede feedback via het pedaal, wat betekent dat je je remkracht precies kunt aanpassen zoals je het nodig hebt.
En hier wordt het interessant: de remprestaties worden ondersteund door een heel scala aan elektronische hulpmiddelen. Denk aan geavanceerde Anti-lock Brake System (ABS) en Electronic Brake Force Distribution (EBD). Ze werken goed samen en helpen het voertuig stabiel en onder controle te houden wanneer je hard remt.
Honda heeft ook hun nieuwste brake-by-wire technologie toegevoegd. Dit zorgt voor een preciezere verdeling van de remkracht tussen de regeneratieve en wrijvingssystemen. Het betekent ook dat je kunt genieten van enkele geavanceerde rijhulpsystemen zoals adaptieve cruisecontrol en automatisch noodremmen.
Als het gaat om noodremmen, voelt het zelfverzekerd en gecontroleerd aan. Maar laten we eerlijk zijn – het gewicht van de CR-V laat zich wel merken wanneer je hard remt. Toch handelt het systeem die massa behoorlijk goed af en houdt het de zaken stabiel en voorspelbaar, zelfs wanneer de situatie lastig wordt. Over het algemeen is het een goed doordacht systeem dat de rijervaring verbetert.
Besturing En Ophanging
Het besturingssysteem is ontwikkeld met de nadruk op comfort en gebruiksgemak, terwijl voldoende feedback behouden blijft voor zelfverzekerde controle. Het elektrische stuurbekrachtigingssysteem biedt een precieze reactie op stuurinput, met goed afgewogen ondersteuningsniveaus die variรซren naar gelang de rijsnelheid.
Wanneer je aan het parkeren bent, voelt het stuurwiel licht en gemakkelijk aan, waardoor het super eenvoudig is om in krappe plekken te manoeuvreren. Maar naarmate je snelheid toeneemt, wordt het wat zwaarder. Dit is geweldig omdat het je dat extra vertrouwen geeft wanneer je op de snelweg rijdt, en het helpt ook om vermoeidheid te voorkomen tijdens lange ritten.
Als we kijken naar het standaard hybride model, heeft het een reguliere wielophanging. Deze doet een behoorlijke job in het balanceren van comfort en controle, hoewel het soms wat moeite heeft wanneer de weg hobbelig wordt. Meestal worden alledaagse oneffenheden prima opgevangen, maar je zou wat geschud kunnen worden over grotere gaten in de weg of ruwe stukken.
De plug-in hybride versie gaat daarentegen een stapje verder met een adaptief ophangingssysteem. Dit is behoorlijk indrukwekkend! Het kan de demping van de rit in realtime aanpassen, reagerend op de weg en je rijstijl. Het draait dus allemaal om het behouden van die soepele rit terwijl ook wordt gezorgd dat het voertuig onder controle blijft.
Dan is er nog het Agile Handle Assist (AHA) systeem, dat samenwerkt met de besturing en wielophanging. Het helpt met de stabiliteit tijdens het bochtenwerk, vooral wanneer het weer niet optimaal is. Het past subtiel het vermogen en de remkracht op elk wiel aan om je te helpen het pad te volgen dat je door de bochten wilt nemen.
Je zult wel wat overhelling merken in bochten. Dat is gewoon onderdeel van het CR-V ontwerp; het probeert immers geen sportauto te zijn. Hoewel sommige meer sportieve bestuurders dat misschien wat teleurstellend vinden, past het goed bij de rol van het voertuig als gezins-SUV.
De manier waarop de wielophanging is afgesteld laat zien dat er echt is nagedacht over hoe de auto zou reageren met of zonder extra gewicht. Het houdt de rijervaring stabiel en voorspelbaar, ongeacht het aantal passagiers of de hoeveelheid bagage aan boord. Al deze zorgvuldige engineering betekent dat je betrouwbaar gedrag kunt verwachten in vrijwel elke rijsituatie.
Welke Banden Gebruikt Het?
De 2025 CR-V komt standaard met 18-inch lichtmetalen velgen (235/60R18) voor alle uitrustingsniveaus, met de optie om verschillende designs te kiezen zonder de totale diameter te veranderen.
De standaard bandenspecificatie is zorgvuldig geselecteerd om het comfortgerichte karakter van de CR-V te complementeren terwijl voldoende grip wordt geboden onder verschillende weersomstandigheden. De relatief hoge zijwanden dragen bij aan het rijcomfort en helpen de velgen te beschermen tegen schade veroorzaakt door oneffenheden in de weg. Bij de algehele vormgeving is rekening gehouden met bandengeluiddemping, hoewel bij hogere snelheden nog steeds wat bandengeluid doordringt tot in het interieur.
Interieur Uiterlijk
Als je naar binnen kijkt, is het duidelijk dat Honda gaat voor die moderne uitstraling, toch? Ze hebben de balans tussen looks en praktisch gebruik goed getroffen. Neem bijvoorbeeld het dashboard. Het heeft dit coole honingraatdesign, dat niet alleen visueel opvalt maar ook slim het ventilatiesysteem integreert.
Nu, over de materialen die in de cabine zijn gebruikt – het is een beetje wisselend. Aan de ene kant heb je de onderdelen die je het meest aanraakt, zoals de klimaatregelingsknoppen en de bedieningselementen op het stuurwiel. Die voelen hoogwaardig aan, met een kwaliteit die prettig is in gebruik. Maar dan kijk je rond het handschoenenkastje en het onderste deel van het dashboard, en tja, daar vind je harder plastic dat niet helemaal overeenkomt met wat je zou verwachten van een voertuig in deze prijsklasse. Dat is een beetje een tegenvaller.
De integratie van het 9-inch touchscreen infotainmentsysteem en 10,2-inch digitaal bestuurdersdisplay creรซert een moderne uitstraling, hoewel de graphics en resolutie van beide schermen wat achterblijven bij de klassenleiders. Dit valt vooral op wanneer je de CR-V vergelijkt met premium alternatieven in dezelfde prijsklasse.
Wat betreft de kleuren en materialen hebben ze gekozen voor een luxe uitstraling, maar sommigen zullen het design misschien wat te veilig vinden, vooral in vergelijking met andere merken die gewaagder zijn. Dat gezegd hebbende, de details zijn indrukwekkend, zoals de klimaatregelingsinterface met die mooie draaiknoppen – het laat Honda’s toewijding aan perfectie zien.
Laten we de sfeerverlichting niet vergeten. Ze hebben er echt over nagedacht en creรซren een aangename atmosfeer voor nachtelijke ritten. De helderheid? Precies goed – genoeg om te zien maar niet zo veel dat het afleidt.
Als we naar de middenconsole kijken, draait het daar allemaal om praktisch gebruik. Je hebt een fatsoenlijke 9-liter opbergruimte in de armsteun, wat geweldig is. Daarnaast hebben ze bekerhouders en een draadloze oplaadpad geรฏntegreerd, waardoor alles netjes en functioneel blijft.
Tot slot, de stoelen. Ze hebben hoogwaardige materialen gebruikt die een tijdje mee zouden moeten gaan, wat een pluspunt is. En het design slaat een goede balans – ziet er mooi uit terwijl het nog steeds comfortabel is. Over het algemeen is het een degelijk interieur, ook al heeft het een paar eigenaardigheden.
Exterieur Uiterlijk
Het exterieurdesign van de 2025 CR-V vertegenwoordigt een significante evolutie ten opzichte van zijn voorganger, met een meer assertieve en eigentijdse uitstraling. De voorkant heeft een gedurfde grille met een geรฏntegreerd gesplitst koplampontwerp, wat zorgt voor een onderscheidend gezicht dat hem apart zet in het drukke SUV-segment.
Als je het vergelijkt met de vorige generatie, zie je dat hij een grotere aanwezigheid heeft op de weg. De totale omvang is zeker merkbaar, maar het ontwerp gebruikt op slimme wijze karakterlijnen en oppervlaktebehandelingen om hem er minder lomp uit te laten zien – best slim, toch?
Honda lijkt veel aandacht te hebben besteed aan het aerodynamisch maken van deze SUV. Je ziet het in de kleine details, zoals de manier waarop de A-stijlen zijn gevormd en die achterspoiler die er direct in is verwerkt. Deze kenmerken zien er niet alleen goed uit, maar helpen ook met de efficiรซntie tijdens het rijden.
Het optionele Aero Pack voor de plug-in hybride variant voegt zilveren accenten toe aan de voorbumper, sideskirts en deurspiegels, wat zorgt voor een premium touch die sommige kopers zullen waarderen. De beperkte exterieur kleurenpalet zou echter teleurstellend kunnen zijn voor degenen die op zoek zijn naar meer personalisatiemogelijkheden.
Het ontwerp van de LED-verlichtingselementen, zowel voor als achter, draagt bij aan het moderne uiterlijk van het voertuig terwijl het uitstekende verlichting biedt. De kenmerkende verlichtingspatronen maken de CR-V direct herkenbaar, vooral ’s nachts.
Comfort En Gemak
Over de voorstoelen – die zijn geweldig. De kussens raken precies die perfecte balans tussen ondersteunend en zacht, waardoor lange ritten veel aangenamer worden. Honda begrijpt echt wat gezins-SUV’s nodig hebben. Je merkt het verschil, je stapt uit de auto en voelt je nog fris, zelfs na uren op de weg. Als je voor de Advance of Advance Tech modellen gaat, krijg je nog meer comfort met functies zoals geventileerde voorstoelen en verwarmde achterstoelen, naast de verwarmde voorstoelen die standaard zijn op alle versies.
De klimaatregeling? Die is slim. Je hebt fysieke bedieningselementen die gewoon zoveel makkelijker te gebruiken zijn dan die touchscreensystemen die tegenwoordig overal lijken te zitten. Het dual-zone systeem reageert snel op je aanpassingen, en de bediening voelt prettig aan, waardoor je de temperatuur kunt aanpassen zonder er tijdens het rijden zelfs maar over na te denken.
Opbergoplossingen in de cabine zijn goed doordacht, hoewel er enkele compromissen zijn. De middenconsole heeft een ruime opbergruimte onder de armsteun, plus een ladebladsysteem dat je naar wens kunt configureren. De draadloze telefoonlader is een mooie toevoeging, maar eerlijk gezegd had het ontwerp beter gekund omdat telefoons de neiging hebben om wat heen en weer te schuiven tijdens het nemen van bochten.
Zicht vanaf de bestuurdersstoel is een andere grote plus, dankzij die grote ramen en relatief dunne stijlen. Je hebt rondom uitstekend zicht. Er is ook een handig camerasysteem met een zijzichtfunctie die je kunt activeren vanaf de linkerhendel, hoewel het wel fijn zou zijn geweest om ook zoiets voor de rechterkant te hebben.
En hier is een slim idee: Honda heeft een gespreksspiegel in de zonnebrilhouder opgenomen. Hiermee kunnen bestuurders in de gaten houden wat er achterin gebeurt zonder zich om te hoeven draaien. Slechts een klein detail, maar het laat zien hoe gezinsgericht het ontwerp van de CR-V is.
Het standaard panoramische glazen dak is een mooie toevoeging, die de cabine vult met natuurlijk licht en hem ruimer laat aanvoelen. Maar er is wel een compromis – de hemelbekleding heeft een merkbare bolling die wat oncomfortabel zou kunnen zijn voor langere mensen die op de middelste stoel achterin zitten.
Wat tech betreft ondersteunt het infotainmentsysteem draadloze Apple CarPlay en Android Auto, zodat je je smartphone zonder gedoe kunt integreren. Als je kiest voor de Advance of Advance Tech modellen, geniet je van een verbeterde audio-ervaring dankzij een 12-speaker Bose Premium geluidssysteem, wat een verbetering is ten opzichte van het standaard 8-speaker systeem in de Elegance modellen.
Gemaksfuncties zijn er in overvloed, met een smart entry en start systeem in alle modellen. Er is ook een handsfree elektrische achterklep die zichzelf sluit als je wegloopt. Daarnaast kun je de hoogte van de achterklep aanpassen aan je garage of persoonlijke voorkeur. Als je voor het PHEV-model gaat, krijg je nog meer extra’s zoals de My Honda+ app, waarmee je het klimaat op afstand kunt bedienen en het opladen kunt beheren.
De rijmodusschakelaar is veelzijdig en biedt meerdere modi zoals ECO, SPORT, NORMAL en SNOW. De PHEV-versie voegt een EV-modus toe en een speciale slaapmodus om de batterijduur te beheren tijdens het trekken van een aanhanger. Elke modus past verschillende voertuiginstellingen aan om ervoor te zorgen dat je de beste prestaties krijgt voor de omstandigheden waarin je rijdt.
Veiligheid En Beveiliging
De 2025 CR-V komt op de Nederlandse markt met een uitgebreid veiligheidspakket dat zorgt voor een vijf-sterren Euro NCAP-beoordeling.
De fundamentele veiligheidskenmerken van het voertuig beginnen met zijn Advanced Compatibility Engineering (ACE) carrosseriestructuur, ontworpen om botsingenergie gelijkmatiger te verdelen bij een aanrijding. Deze structurele engineering vormt een robuuste basis voor het uitgebreide pakket aan actieve en passieve veiligheidssystemen.
Wat rijhulp betreft vind je een standaardpakket dat adaptieve cruisecontrol met een low-speed follow functie bevat. Dit is bijzonder handig in druk verkeer, waardoor die stop-and-go momenten een stuk makkelijker worden. Het systeem doet zijn werk behoorlijk goed, houdt veilige afstanden aan, maar sommigen zullen vinden dat de standaard volgafstand wat aan de voorzichtige kant is.
Dan zijn er de rijstrookassistentie en rijstrookwaarschuwingssystemen. Ze zijn mooi afgestemd, geven je fatsoenlijke waarschuwingen zonder te opdringerig te zijn. De stuurassistentie is ook goed uitgebalanceerd – helpt je in je rijstrook te blijven maar laat je nog steeds natuurlijk sturen, wat, je weet wel, belangrijk is.
Als we naar de sensorsuite kijken, bevat deze dodehoekmonitoring. Maar hier komt het mooie: het zijn niet alleen waarschuwingslampjes. De camera aan de linkerkant springt aan om een realtime kijkje in je dode hoek te geven wanneer je het nodig hebt. Dit geeft extra vertrouwen bij het wisselen van rijstrook, hoewel het wat vreemd is dat het maar รฉรฉn kant dekt.
Alle uitrustingsniveaus komen met voor- en achterparkeersensoren, wat geweldig is. Plus, basismodellen hebben een achteruitrijcamera, terwijl de hogere uitvoeringen een 360-graden camerasysteem krijgen. De helderheid van deze camera’s is behoorlijk, maar laten we eerlijk zijn – ze halen niet helemaal het hoge niveau dat sommige duurdere concurrenten zetten.
Het automatische noodremsysteem toont geavanceerde detectiemogelijkheden en reageert op voertuigen, voetgangers en fietsers. De interventie van het systeem voelt natuurlijk aan wanneer het wordt geactiveerd, hoewel het, zoals de meeste van dergelijke systemen, moet worden beschouwd als laatste redmiddel in plaats van als primaire veiligheidsfunctie.
Hoe Rijdt Het?
Wanneer je achter het stuur van deze SUV zit, is het duidelijk dat de focus ligt op comfort en een verfijnd gevoel, niet zozeer op sportiviteit. Dit is logisch aangezien het ontworpen is voor gezinnen. Je zit hoog, wat je fantastisch zicht geeft – iets wat veel SUV-kopers echt willen, toch?
Hoewel dit voertuig behoorlijk groot is, kan het verrassend goed uit de voeten met manoeuvres bij lage snelheid. Het sturen voelt precies goed aan tijdens het parkeren, en die camera’s? Ze maken het een stuk makkelijker om in krappe plekken te komen. Houd er wel rekening mee dat de draaicirkel misschien wat groter is dan wat sommige stadschauffeurs zouden willen.
Als het gaat om stadsritten, schittert de hybride aandrijflijn echt. De elektromotor geeft je dat directe koppel, waardoor het super soepel en vlot aanvoelt wanneer je wegrijdt vanaf stilstand. Plus, het kunnen rijden op alleen elektrische kracht bij lagere snelheden draagt bij aan de algehele soepele rit. Maar de overschakeling naar motorvermogen kan wel wat meer merkbaar zijn in vergelijking met sommige andere hybriden.
Op de snelweg merk je echter misschien een paar tekortkomingen in hoe verfijnd de CR-V aanvoelt. Natuurlijk, hij zet zich mooi neer voor cruisen, maar je begint meer wind- en weggeluid te horen dan je zou verwachten voor deze prijsklasse. En wanneer je snel moet accelereren, kan de motor wat geforceerd klinken.
Wat het bochtenwerk betreft, weerspiegelt de carrosseriecontrole een wielophanging die is afgestemd op comfort, wat betekent dat je wat overhelling zult merken als je wat pittiger rijdt. Dit valt misschien niet in goede aarde bij degenen die een sportievere rit prefereren, maar hey, het geeft je die soepele, comfortabele rit waar de meeste gezinnen naar op zoek zijn.
Het wennen aan het rempedaal kan even duren vanwege het regeneratieve remsysteem. In het begin voelt het misschien wat vreemd aan, maar naarmate je er handig in wordt, merk je dat je er soepel mee kunt stoppen. De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen is meestal soepel maar kan soms merkbaar zijn.
Het vierwielaandrijvingssysteem in de hybride variant zorgt voor geruststellende tractie onder ongunstige omstandigheden, hoewel de relatief bescheiden bodemvrijheid en comfortgerichte banden van de CR-V suggereren dat zijn natuurlijke habitat voornamelijk op verharde wegen blijft.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De CR-V blinkt uit als het gaat om laadruimte – serieus, het is een van zijn beste kenmerken! De hybride versie biedt een solide 580 liter, en als je voor de plug-in hybride gaat, stijgt dat naar een indrukwekkende 617 liter. Met dit soort capaciteit staat de CR-V zeker tussen de besten wat betreft praktische opbergruimte.
Het ontwerp van de laadruimte prioriteert gebruiksgemak met een brede opening en minimale drempelhoogte, waardoor het gemakkelijk is om zware items in en uit te laden. De vlakke laadvloer vergroot de praktische bruikbaarheid verder, terwijl de meegeleverde rubberen mat zowel bescherming biedt als voorkomt dat items tijdens het rijden gaan schuiven.
Je kunt ook de achterbank neerklappen, die 60/40 gesplitst is, om nog meer ruimte te creรซren. Maar hier is een klein probleem: om die stoelen vrij te geven, moet je door de zijdeuren reiken in plaats van alleen via de kofferbak, wat wat onhandig is. Het is grappig omdat, afgezien daarvan, dit voertuig lijkt na te denken over de kleine details voor gemak.
De vorm van de kofferbak is ook slim – er is minimale indringing van de wielkasten, wat helpt om die bruikbare ruimte te maximaliseren. Maar er is een lichte richel waar de achterbank neerklapt in de kofferbakvloer, dus het is niet helemaal vlak wanneer je de laadruimte uitbreidt.
Je vindt ook handige features zoals tashaken en sjorpunten verspreid door de bagageruimte. Ze maken het zoveel makkelijker om losse items vast te zetten. De bagageafdekking werkt goed en kan worden verwijderd voor extra ruimte, maar het is wat teleurstellend dat er geen plek is om hem op te bergen wanneer je hem eruit haalt.
De grotere bagagecapaciteit van de plug-in hybride is indrukwekkend, vooral omdat veel plug-in voertuigen vaak ruimte moeten inleveren voor accupakketten. Het is duidelijk dat er slim engineeringswerk is gestoken in het platformontwerp van de CR-V – de accu is weggewerkt onder de cabinevloer, wat die laadruimte intact houdt en helpt om een laag zwaartepunt te behouden.
Opbergruimte onder de vloer biedt een nuttige plek voor het opbergen van kleinere items uit het zicht, hoewel in de hybride versie deze ruimte enigszins beperkt is vanwege de plaatsing van hybride systeemcomponenten.
Comfort Achterbank
Beenruimte is opmerkelijk royaal, waarbij Honda een toename van 16mm claimt ten opzichte van de vorige generatie, een verschil dat merkbaar en gewaardeerd wordt, vooral voor langere passagiers.
De achterstoelen bieden acht verschillende posities door een combinatie van schuif- en kantelverstelmogelijkheden, wat uitstekende flexibiliteit biedt voor het balanceren van passagierscomfort met bagageruimte. De mogelijkheid om de rugleuningen te kantelen verbetert het comfort tijdens langere ritten aanzienlijk, hoewel de meest achteroverleunende positie misschien te ver achterover is voor praktisch gebruik.
De buitenste achterstoelen profiteren van verwarmingsfunctionaliteit in hogere uitrustingsniveaus, wat een vleugje luxe toevoegt dat achterpassagiers zullen waarderen in kouder weer. De middelste zitplaats mist echter deze functie en heeft ook last van een minder dan ideaal veiligheidsgordelontwerp dat vanaf het plafond komt, wat mogelijk comfortproblemen kan veroorzaken voor sommige passagiers.
De toevoeging van USB-poorten voor achterpassagiers toont consideratie voor moderne connectiviteitsbehoeften, terwijl de middenarmsteun met geรฏntegreerde bekerhouders praktisch gemak biedt voor dagelijks gebruik. De armsteun is goed gepositioneerd en stevig genoeg om te dienen als comfortabele ondersteuning tijdens langere ritten.
Het panoramadak voegt een luchtig gevoel toe aan de achterste cabine, hoewel de integratie ervan zorgt voor een merkbare bolling in de hemelbekleding die de hoofdruimte kan beรฏnvloeden, vooral voor passagiers op de middelste zitplaats. Dit compromis wordt meer merkbaar wanneer de stoelen in hun meer rechtopstaande posities staan.
Toegang tot de achterstoelen is uitstekend, dankzij wijd openende deuren en een relatief lage instaphoogte. Het ontwerp van de deuren heeft ook een royale openingshoek, waardoor de installatie van kinderzitjes en algemene in- en uitstap aanzienlijk makkelijker is dan bij sommige concurrenten.
Ondanks enkele compromissen blijft de algehele ervaring op de achterbank een sterk punt voor de CR-V, vooral voor gezinnen die regelmatig met achterpassagiers reizen. De combinatie van ruimte, verstelbaarheid en comfortfuncties creรซert een omgeving die zeer geschikt is voor lange afstandsritten, ook al zouden sommige aspecten van de uitvoering verder verfijnd kunnen worden.
Nieuwe Honda CR-V 2025 Prijzen
Model | Aandrijflijn | Netto Catalogusprijs | BPM 2025 | Consumentenprijs excl. BTW | Consumentenprijs incl. 21% BTW | Rijklaarprijs* |
---|---|---|---|---|---|---|
Elegance 2WD | Full Hybrid 2.0L (135kW/184pk) | โฌ39.940 | โฌ8.272 | โฌ48.212 | โฌ56.600 | โฌ57.570 |
Elegance AWD | Full Hybrid 2.0L (135kW/184pk) | โฌ41.638 | โฌ12.323 | โฌ53.961 | โฌ62.705 | โฌ63.675 |
Advance AWD | Full Hybrid 2.0L (135kW/184pk) | โฌ45.291 | โฌ12.323 | โฌ57.614 | โฌ67.125 | โฌ68.095 |
Advance Tech 2WD | Plug-in Hybrid 2.0L (135kW/184pk) | โฌ51.448 | โฌ703 | โฌ52.151 | โฌ62.955 | โฌ64.105 |