2025 Jeep Avenger Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 1.2 GSE T3 100pk (Benzine) | 1.2 100pk e-Hybrid | 1.2 136pk 4xe Hybrid | Volledig Elektrisch 156pk |
---|---|---|---|---|
Motortype | 1.2L 3-cilinder Benzine | 1.2L 3-cilinder + Elektromotor | 1.2L 3-cilinder + Dubbele Elektromotoren | 100% Elektrisch |
Versnellingsbak | 6-versnellingen Handgeschakeld (MT6) | 6-versnellingen Dubbele Koppeling (eDCT6) | 6-versnellingen Dubbele Koppeling (eDCT6) | Eentraps (RG1L) |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving (FWD) | Voorwielaandrijving (FWD) | Vierwielaandrijving (eAWD) | Voorwielaandrijving |
Transmissie | Handgeschakeld | Automatisch | Automatisch | Automatisch |
Max Vermogen | 74 kW (100 pk) | 81 kW (110 pk) | 107 kW (145 pk) | 115 kW (156 pk) |
Max Koppel | 205 Nm | 205 Nm | 230 Nm | 260 Nm |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | e-Hybrid | 4xe Hybrid | Volledig Elektrisch |
---|---|---|---|
Batterijtype | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | CATL |
Batterijcapaciteit (Nominaal) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | 51 kWh (netto) / 54 kWh (bruto) |
COโ Uitstoot (WLTP) | 111-114 g/km | 122-123 g/km | 0 g/km |
Energieverbruik (WLTP) | 4.9-5.0 L/100km | 5.4 L/100km | 15.5-16 kWh/100km |
Elektrisch Bereik (WLTP) | — | — | 385-400 km |
Maximaal DC Laadvermogen | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 100 kW |
Maximaal AC Laadvermogen | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 11 kW |
Onboard Lader | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 11 kW onboard lader |
AC Laadtijd (11 kW naar 100%) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 5u 45min |
DC Snelladen (10-80%) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 30 minuten |
DC Snelladen (20-80%) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 27 minuten |
Batterijgarantie | — | — | 8 jaar of 160.000 km |
Warmtepomp | — | — | Beschikbaar als optie (โฌ600) |
Standaard Laadkabel Type 2 | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 3-fase laadkabel inbegrepen |
Mode 2 Laadtijd (2.3 kW) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 26u 25min (0-100%) |
Mode 3 Laadtijd (3.7 kW) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 16u 10min (0-100%) |
Mode 3 Laadtijd (7.4 kW) | Niet van toepassing | Niet van toepassing | 8u 15min (0-100%) |
Energielabels | B-label | C-label | A-label |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Longitude | Altitude | Summit | Upland | Overland | The North Face |
---|---|---|---|---|---|---|
Beschikbare Aandrijflijnen | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | 4xe Hybrid | 4xe Hybrid | 4xe Hybrid |
Zitplaatsen | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte (Normaal) | 380L* / 325L** / 355L*** | 380L* / 325L** / 355L*** | 380L* / 325L** / 355L*** | 355L*** | 355L*** | 355L*** |
Bagageruimte (Stoelen Neer) | 1277L* / 1218L** / 1252L*** | 1277L* / 1218L** / 1252L*** | 1277L* / 1218L** / 1252L*** | 1252L*** | 1252L*** | 1252L*** |
Achterbank Verdeling | 40/60 delen neerklapbaar | 40/60 delen neerklapbaar | 40/60 delen neerklapbaar | 40/60 delen neerklapbaar | 40/60 delen neerklapbaar | 40/60 delen neerklapbaar |
Voorstoelen Verstelling | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) | 6-voudig handmatig (bestuurder), 4-voudig handmatig (passagier) |
Stoelverwarming Vรณรณr | Optie (Winter Pack โฌ400) | Optie (Winter Pack โฌ400) | Optie (Winter Pack โฌ400) | Optie (Winter Pack โฌ400) | Optie (Winter Pack โฌ400) | Standaard |
Stoelventilatie Vรณรณr | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
2e Rij Stoelverwarming | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Relaxatie Functie | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Lendesteun Bestuurder | Optie (Leder Pack โฌ1400) | Optie (Leder Pack โฌ1400) | Optie (Leder Pack โฌ1400) | Optie (Leder Pack โฌ1400) | Optie (Leder Pack โฌ1400) | Niet gespecificeerd |
Stoelgeheugen Bestuurder | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Bekleding | Stoffen bekleding | Stoffen bekleding | Stoffen bekleding | High resistance stoffen bekleding | High resistance stoffen bekleding | High resistance stoffen bekleding met TNF design |
Verwarmde Stuurwiel | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Sfeerverlichting | Nee | Nee | LED meerkleurig | Nee | LED meerkleurig | LED meerkleurig |
Panoramisch Schuif/Kanteldak | Optie (โฌ1000) | Optie (โฌ1000) | Optie (โฌ1000) | Optie (โฌ1000) | Optie (โฌ1000) | Optie (โฌ1000) |
- *Benzine varianten: 380L normaal / 1277L stoelen neergeklapt
- **e-Hybrid varianten: 325L normaal / 1218L stoelen neergeklapt
- ***4xe Hybrid & Volledig Elektrisch: 355L normaal / 1252L stoelen neergeklapt
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Specificatie | Longitude | Altitude | Summit | Upland | Overland | The North Face |
---|---|---|---|---|---|---|
Beschikbare Aandrijflijnen | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | Benzine, e-Hybrid, Volledig Elektrisch | 4xe Hybrid | 4xe Hybrid | 4xe Hybrid |
Klimaatregeling Type | Handbediende airco* / Automatische airco** | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning |
Infotainment Display | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto | 10,25″ met draadloos Apple CarPlay/Android Auto |
Digitaal Instrumentenpaneel | 7″ digitaal | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar |
Audiosysteem | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers |
Stuurwiel Materiaal | Urethaan | Kunstleder met mat chroom | Kunstleder met mat chroom | Kunstleder met mat chroom | Kunstleder met mat chroom | Kunstleder met mat chroom |
Middenconsole Opbergruimte | Verschuifbare armsteun met opbergruimte | Verschuifbare armsteun met opbergruimte | Verschuifbare armsteun met opbergruimte + Mopar afdekking | Verschuifbare armsteun met opbergruimte | Verschuifbare armsteun met opbergruimte + Mopar afdekking | Verschuifbare armsteun met opbergruimte + Mopar afdekking |
USB Poorten | Niet gespecificeerd | Dubbele remote USB (alleen opladen) | Dubbele remote USB (alleen opladen) | Dubbele remote USB (alleen opladen) | Dubbele remote USB (alleen opladen) | Dubbele remote USB (alleen opladen) |
Draadloze Telefoonlader | Nee | Nee | Ja | Nee | Ja | Ja |
Binnenspiegel | Handmatig dimbaar | Automatisch dimmend | Frameless automatisch dimmend | Automatisch dimmend | Frameless automatisch dimmend | Frameless automatisch dimmend |
Vloerbedekking | Standaard | Standaard | Velours vloermatten vรณรณr/achter | Standaard | Velours vloermatten vรณรณr/achter | Rubberen matten met 3D bergprofiel |
Dashboard Design | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Mont Blanc profiel design |
Sfeerverlichting | Nee | Nee | LED meerkleurig | Nee | LED meerkleurig | LED meerkleurig |
Bagageruimte | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem (optie) | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem | In hoogte verstelbare/omkeerbare bodem |
Opmerkingen:
- *Handbediende airconditioning op Benzine varianten
- **Automatische airconditioning op e-Hybrid en Volledig Elektrische varianten
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 1.2 GSE T3 100pk (Benzine) | 1.2 100pk e-Hybrid | 1.2 136pk 4xe Hybrid | Volledig Elektrisch 156pk |
---|---|---|---|---|
Beschikbare Uitvoeringen | Longitude, Altitude, Summit | Longitude, Altitude, Summit | Upland, Overland, The North Face | Longitude, Altitude, Summit |
Leeggewicht (kg) | 1.155 | 1.263 | 1.450 | 1.495 |
Rijklaar Gewicht (kg) | 1.255 | 1.363 | 1.550 | 1.595 |
Max. Laadgewicht (kg) | 500แต | 502แต | 501แต | 495แต |
Max. Trekgewicht, Ongeremd (kg) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Max. Trekgewicht, Geremd (kg) | 1.200 | 1.100 | 920 | Niet beschikbaar |
Brandstoftank Inhoud (L) | 44 | 44 | 44 | – (Elektrisch) |
Trekhaakvoorbereiding | Beschikbaar*** | Beschikbaar*** | Beschikbaar | Beschikbaar |
Opmerkingen:
- แตBerekend als: Rijklaar Gewicht – Leeggewicht
- ***Niet beschikbaar op Volledig Elektrische varianten
Specificatie | 1.2 GSE T3 100pk (Benzine) | 1.2 100pk e-Hybrid | 1.2 136pk 4xe Hybrid | Volledig Elektrisch 156pk |
---|---|---|---|---|
Vanaf Prijs | โฌ32.495 (Longitude) | โฌ33.595 (Longitude) | โฌ39.535 (Upland) | โฌ34.995 (Longitude) |
Brandstoftype | Benzine | Benzine + Elektrisch | Benzine + Elektrisch | 100% Elektrisch |
Beschikbare Uitvoeringen | Longitude, Altitude, Summit | Longitude, Altitude, Summit | Upland, Overland, The North Face | Longitude, Altitude, Summit |
Motorconfiguratie | 1.2L 3-cilinder turbo | 1.2L 3-cilinder + voor e-motor | 1.2L 3-cilinder + dubbele e-motoren | Alleen elektromotor |
Batterijcapaciteit | – | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | 54 kWh (bruto) / 51 kWh (netto) |
Elektrisch Energieverbruik (WLTP) | – | – | – | 15.5-16 kWh/100km |
Elektrisch Bereik (WLTP Gecombineerd) | – | – | – | 385-400 km |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving (FWD) | Voorwielaandrijving (FWD) | Vierwielaandrijving (eAWD) | Voorwielaandrijving |
Transmissie | 6-versnellingen Handgeschakeld (MT6) | 6-versnellingen Dubbele Koppeling (eDCT6) | 6-versnellingen Dubbele Koppeling (eDCT6) | Eentraps (RG1L) |
COโ Uitstoot (WLTP) | 129-132 g/km | 111-114 g/km | 122-123 g/km | 0 g/km |
Maximaal Vermogen | 74 kW (100 pk) | 81 kW (110 pk) | 107 kW (145 pk) | 115 kW (156 pk) |
Acceleratie 0-100 km/h | 10.6 seconden | 10.4 seconden | 9.5 seconden | 9.0 seconden |
Maximaal Koppel | 205 Nm | 205 Nm | 230 Nm | 260 Nm |
Topsnelheid | 184 km/h | 184 km/h | 194 km/h | 150 km/h |
Brandstofverbruik (WLTP) | 5.7-5.9 L/100km | 4.9-5.0 L/100km | 5.4 L/100km | – |
Energielabel | C | B | C | A |
Leeggewicht | 1.155 kg | 1.263 kg | 1.450 kg | 1.495 kg |
Trekkapaciteit | 1.200 kg | 1.100 kg | 920 kg | Niet beschikbaar |
Laadcapaciteit | – | – | – | DC: 100kW / AC: 11kW |
Specificatie | 1.2 100pk MT6 Benzine | 1.2 100pk DCT6 e-HYBRID | 1.2 136pk DCT6 4xe e-Hybrid | VOLLEDIG ELEKTRISCH 156pk |
---|---|---|---|---|
Beschikbare Uitvoeringen | Longitude, Altitude, Summit | Longitude, Altitude, Summit | Upland, Overland, The North Face | Longitude, Altitude, Summit |
Hoogte (mm) | 1.536 | 1.536 | 1.541 | 1.527 |
Breedte (mm) | 1.776 | 1.776 | 1.776 | 1.776 |
Breedte met spiegels uitgeklapt (mm) | 1.981 | 1.981 | 1.981 | 1.981 |
Breedte met spiegels ingeklapt (mm) | 1.808 | 1.808 | 1.808 | 1.808 |
Lengte (mm) | 4.084 | 4.084 | 4.088 | 4.084 |
Wielbasis (mm) | 2.557 | 2.557 | 2.563 | 2.562 |
Bodemvrijheid (geschat) | — | — | — | — |
Draaicirkel (m) | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 |
Overhang voor (mm) | 822 | 822 | 826 | 822 |
Overhang achter (mm) | 705 | 705 | 705 | 700 |
Zithoogte (mm) | 615 | 615 | n.v.t. | 608 |
Doorwaaddiepte (mm) | 230 | 230 | 400 | 230 |
Benaderingshoek (graden) | 20ยฐ | 20ยฐ | 22ยฐ | 20ยฐ |
Hellingshoek (graden) | 20ยฐ | 20ยฐ | 21ยฐ | 20ยฐ |
Afloophoek (graden) | 35ยฐ | 34ยฐ | 35ยฐ | 32ยฐ |
Categorie | Longitude | Altitude | Summit | Upland | Overland | The North Face |
---|---|---|---|---|---|---|
STARTPRIJS | ||||||
Benzine | โฌ32.495 | โฌ34.495 | โฌ36.495 | – | – | – |
e-Hybrid | โฌ33.595 | โฌ35.595 | โฌ37.595 | – | – | – |
Volledig Elektrisch | โฌ34.995 | โฌ36.995 | โฌ38.995 | – | – | – |
4xe Hybrid | – | – | – | โฌ39.535 | โฌ41.535 | โฌ45.535 |
EXTERIEUR | ||||||
Velgen | 16″ lichtmetaal | 17″ zilver lichtmetaal | 18″ Diamond Cut | 17″ zwart M+S | 17″ zwart M+S | 17″ zwart Summit Gold M+S |
Koplampen | LED signature | LED signature | Full LED | LED signature | Full LED | Full LED |
Mistlampen | – | LED met bochtverlichting | LED met bochtverlichting | LED met bochtverlichting | LED met bochtverlichting | LED met bochtverlichting |
Achterlichten | Halogeen | Halogeen | LED | Halogeen | LED | LED |
Portiergrepen | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur |
Buitenspiegels | Zwart | Glanzend zwart | Glanzend zwart, elektrisch inklapbaar | Glanzend zwart | Glanzend zwart, elektrisch inklapbaar | Glanzend zwart, elektrisch inklapbaar |
Privacy Glas | – | – | Ja | – | Ja | Ja |
Dakrails | – | – | – | Ja | Ja | Ja |
Trekhaakvoorbereiding | Beschikbaar* | Beschikbaar* | Beschikbaar* | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Speciaal Design | – | – | – | – | – | TNF logo, topografische grille, Summit Gold details |
INTERIEUR | ||||||
Stoelbekleding | Stoffen bekleding | Stoffen bekleding | Stoffen bekleding | High-resistance stoffen bekleding | High-resistance stoffen bekleding | High-resistance stoffen bekleding TNF design |
Stoelverwarming | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Standaard |
Stoelverstelling | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) | 6-voudig handmatig (B), 4-voudig (P) |
Stuurwiel | Urethaan | Kunstleder/chroom | Kunstleder/chroom | Kunstleder/chroom | Kunstleder/chroom | Kunstleder/chroom |
Vloermatten | Standaard | Standaard | Velours vรณรณr/achter | Standaard | Velours vรณรณr/achter | 3D berg rubber |
Dashboard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Mont Blanc profiel |
Middenconsole | Verschuifbare armsteun | Verschuifbare armsteun | Verschuifbare armsteun + Mopar afdekking | Verschuifbare armsteun | Verschuifbare armsteun + Mopar afdekking | Verschuifbare armsteun + Mopar afdekking |
Sfeerverlichting | – | – | LED meerkleurig | – | LED meerkleurig | LED meerkleurig |
VEILIGHEID & RIJHULPSYSTEMEN | ||||||
Cruise Control | Standaard | Adaptief | Adaptief + Highway Assist | Adaptief | Adaptief + Highway Assist | Adaptief + Highway Assist |
Parkeersensoren | Alleen achter | Alleen achter | 360ยฐ | Alleen achter | 360ยฐ | 360ยฐ |
Achteruitrijcamera | – | 180ยฐ drone-view | 180ยฐ drone-view | 180ยฐ drone-view | 180ยฐ drone-view | 180ยฐ drone-view |
Dodehoekwaarschuwing | – | – | Ja | – | Ja | Ja |
Noodremassistent | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Automatisch grootlicht | – | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
Hill Descent Control | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
CONNECTIVITEIT & TECHNOLOGIE | ||||||
Infotainment | 10,25″ draadloos CarPlay/Android | 10,25″ draadloos CarPlay/Android | 10,25″ draadloos CarPlay/Android | 10,25″ draadloos CarPlay/Android | 10,25″ draadloos CarPlay/Android | 10,25″ draadloos CarPlay/Android |
Digitaal Cluster | 7″ | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar | 10,25″ configureerbaar |
USB Poorten | Basis | Dubbele remote (opladen) | Dubbele remote (opladen) | Dubbele remote (opladen) | Dubbele remote (opladen) | Dubbele remote (opladen) |
Draadloze Lader | – | – | Ja | – | Ja | Ja |
Audiosysteem | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers | 6 speakers |
Uconnect Services | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
KLIMAATREGELING | ||||||
Airconditioning | Handbediend (Benzine) / Automatisch (anderen) | Automatisch | Automatisch | Automatisch | Automatisch | Automatisch |
Verwarmde Voorruit | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Standaard |
AANDRIJVING & ONDERSTEL | ||||||
Rijmodi | Selec-Terrain | Selec-Terrain | Selec-Terrain | Selec-Terrain | Selec-Terrain | Selec-Terrain |
EV Modus | Op elektrische varianten | Op elektrische varianten | Op elektrische varianten | – | – | – |
Schakelflippers | Op hybride varianten | Op hybride varianten | Op hybride varianten | Standaard | Standaard | Standaard |
PRAKTISCHE FUNCTIES | ||||||
Bagagebodem | Vast | Hoogte verstelbaar/omkeerbaar | Hoogte verstelbaar/omkeerbaar | Hoogte verstelbaar/omkeerbaar | Hoogte verstelbaar/omkeerbaar | Hoogte verstelbaar/omkeerbaar |
Achterbank | 40/60 delen | 40/60 delen | 40/60 delen | 40/60 delen | 40/60 delen | 40/60 delen |
Elektrische Ramen | Rondom | Rondom | Rondom | Rondom | Rondom | Rondom |
Keyless Entry | – | – | – | – | – | Standaard |
Elektrische Achterklep | – | – | – | – | – | Standaard |
GARANTIE & SERVICE | ||||||
Voertuiggarantie | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar |
Batterijgarantie | – | – | 8 jaar/160.000 km (elektrisch) | – | – | – |
Pechhulp | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar |
*Niet beschikbaar op Volledig Elektrische varianten
Accessoire | Prijs |
---|---|
Rubberen mat voor de centrale opbergruimte | 8,91 โฌ |
Rubberen mat voor opbergruimte voorin | 11,00 โฌ |
Rubberen mat voor ruimte voor draadloze oplader | 14,41 โฌ |
Bekerhouder organizer voor tissues en kleine voorwerpen | 26,66 โฌ |
Bekerhouder organizer voor pennen en notitieblokken | 26,66 โฌ |
Bekerhouder organizer make-up en kleine voorwerpen | 26,66 โฌ |
Rubberen mat voor opbergruimte voorin – Stuur links | 33,20 โฌ |
Beschermhoes achterzijde voorstoel | 36,32 โฌ |
Set rubberen matten voor stuur links met handgeschakelde versnellingsbak zonder draadloze oplader | 42,11 โฌ |
FlexConnect Adapter | 44,90 โฌ |
Front Lower Grille 4xe (green) | 50,00 โฌ |
Graphic, modulaire motorkap en dak – motorkap rechts | 52,22 โฌ |
Motorkapsticker links | 52,22 โฌ |
Grille ring – Orange Fizz | 52,22 โฌ |
Grille ring – Blanc Banquise | 52,22 โฌ |
Set rubberen matten voor stuur links met automatische versnellingsbak met draadloze oplader | 53,11 โฌ |
Set rubberen matten voor stuur links met handgeschakelde versnellingsbak met draadloze oplader | 56,52 โฌ |
FlexConnect haak | 57,02 โฌ |
Led leeslamp | 64,80 โฌ |
Set rubberen matten voor stuur links met automatische versnellingsbak met draadloze oplader | 67,52 โฌ |
Binnenspiegelkap – X-camo motief | 70,40 โฌ |
Achteruitkijkspiegelkap – Blanc Banquise | 72,67 โฌ |
Voorportierbekleding | 77,04 โฌ |
Achteruitkijkspiegelkap – Orange Fizz | 77,14 โฌ |
Rokersset | 85,05 โฌ |
FlexConnect kleerhanger | 92,50 โฌ |
Cover voor centrale console – X-camo Design | 96,80 โฌ |
Stickerset motorkap – X-Camo patroon (2 stuks) | 102,39 โฌ |
Graphic, modulaire motorkap en dak – dak rechts | 104,44 โฌ |
Graphic, modulaire motorkap en dak – dak links | 104,44 โฌ |
Tunnel pad cover – 4xe | 115,95 โฌ |
FlexConnect klaptafel | 130,73 โฌ |
Hood Graphics 4xe | 144,99 โฌ |
Stickerset motorkap en dak – X-Camo patroon (2 stuks) | 153,59 โฌ |
Buitenspiegelkappen – X-camo motief | 160,00 โฌ |
Motorkapsticker – X-camo design | 162,56 โฌ |
Buitenspiegelkappen – Orange Fizz | 163,65 โฌ |
Motorkapsticker – X-camo design met blauw Avenger-logo | 165,82 โฌ |
Buitenspiegelkappen – Blanc Banquise | 172,79 โฌ |
Grille graphic – X-camo patroon | 185,60 โฌ |
Grille graphic – Jeep Heritage | 189,32 โฌ |
FlexConnect tablet houder | 193,53 โฌ |
Zijkantsticker | 274,16 โฌ |
Pakket Naam | Prijs | Beschikbare Uitvoeringen | Inclusieve Componenten | Beschrijving/Voordelen | Beperkingen |
---|---|---|---|---|---|
Infotainment & Convenience Pack – Longitude (BVQ) | โฌ1.200 | Alleen Longitude | โข Navigatiesysteem โข Verkeersbord informatie โข 10,25″ configureerbaar digitaal instrumentenpaneel โข Adaptive Cruise Control โข Stuur afgewerkt met kunstleder en mat chroom โข Dubbele remote USB-poort (alleen opladen) โข In hoogte verstelbare en omkeerbare bagagebodem โข LED mistlampen met bochtverlichting โข Afdekking middenconsole* | Transformeert basis Longitude naar mid-level specificatie met geavanceerde technologie en comfort functies | Alleen voor Longitude uitvoering |
Infotainment & Convenience Pack – Benzine/e-Hybrid (C6L) | โฌ1.500 | Altitude, Summit | โข Navigatiesysteem โข Verkeersbord informatie โข Keyless Entry โข Handsfree elektrisch bedienbare achterklep โข Afdekking middenconsole* | Premium gemaks-upgrade voor benzine en e-hybrid varianten | Niet beschikbaar op Volledig Elektrisch of 4xe |
Infotainment & Convenience Pack – Volledig Elektrisch/4xe (BVR) | โฌ1.000 | Altitude, Summit, Upland, Overland Standaard op The North Face | โข Navigatiesysteem โข Verkeersbord informatie โข Keyless Entry โข Handsfree elektrisch bedienbare achterklep โข Afdekking middenconsole* | Let op: JBL Premium audio niet inbegrepen in deze pakketversie | JBL Premium audio geen onderdeel van BVR pakket |
Leder & Winter Pack (AKK) | โฌ1.400 | Altitude, Summit, Upland, Overland | โข Lederen bekleding โข Stoelverwarming voorstoelen โข Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met lendesteun en massagefunctie โข 6-voudig verstelbare passagiersstoel โข Verwarmbare voorruitrand | Premium comfort upgrade die luxe materialen combineert met winter functionaliteit | Niet beschikbaar op Longitude of The North Face |
Winter Pack (6R7) | โฌ400 | Alle uitvoeringen Standaard op The North Face | โข Stoelverwarming voorstoelen โข Verwarmbare voorruitrand | Essentieel koudweer comfort pakket | Standaard uitrusting op The North Face |
Panoramisch Schuif/Kanteldak (400) | โฌ1.000 | Alle uitvoeringen | โข Volledig panoramisch glazen dak โข Elektrische schuif- en kantelbediening โข Interieur zonnescherm | Premium functie die openheid en luxe toevoegt aan de cabine | Beschikbaar op alle uitvoeringsniveaus |
Warmtepomp voor Volledig Elektrisch (3GA) | โฌ600 | Alleen Volledig Elektrische varianten | โข Warmtepomp systeem โข Voorconditionering mogelijkheid โข Verbeterd bereik door optimale batterijtemperatuur handhaving | Vergroot elektrisch bereik en maakt cabine voorconditionering mogelijk | Alleen voor Volledig Elektrische aandrijflijnen |
M+S Banden (WAE) | โฌ250 | Alleen Altitude | โข Modder en Sneeuw gecertificeerde banden โข Verbeterde tractie in uitdagende omstandigheden | Verbeterde all-weather geschiktheid | Alleen beschikbaar op Altitude uitvoering |
Fix&Go Bandenreparatieset (499) | โฌ30 | Standaard op Upland, Overland, The North Face Optioneel op anderen | โข Band afdichtmiddel en pomp kit โข Noodband reparatie mogelijkheid | Ruimtebesparend alternatief voor reserveband | Verplicht bij C6L pakket |
Kleurnaam | Kleurcode | Dakkleur | Kleurtype | Longitude | Altitude | Summit | Upland | Overland | The North Face | Netto Prijs | Consumentenprijs |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EENKLEURIGE LAKKEN | |||||||||||
Ruby Red | 111/5CB | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ0 | โฌ0 |
Volcano Black | 601/5DL | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ620 | โฌ750 |
Volcano Black | 601/5DL | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ0 | โฌ0 |
Solid White | 268/5CA | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ620 | โฌ750 |
Solid White | 268/5CA | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ0 | โฌ0 |
Storm Grey | 785/2F7 | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ620 | โฌ750 |
Storm Grey | 785/2F7 | Carrosseriekleur | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ0 | โฌ0 |
Granite Grey | 519/5CE | Carrosseriekleur | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ744 | โฌ900 |
Stone Grey | 636/3YS | Carrosseriekleur | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ744 | โฌ900 |
Sun Yellow | 554/5DP | Carrosseriekleur | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ744 | โฌ900 |
TWEEKLEURIGE LAKKEN | |||||||||||
Ruby Red | 946/5FA | Volcano Black | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ455 | โฌ550 |
Solid White | 934/5EZ | Volcano Black | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ1.074 | โฌ1.300 |
Solid White | 934/5EZ | Volcano Black | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ455 | โฌ550 |
Storm Grey | 380/2G1 | Volcano Black | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ1.074 | โฌ1.300 |
Storm Grey | 380/2G1 | Volcano Black | Pastel | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ455 | โฌ550 |
Granite Grey | 664/5YW | Volcano Black | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ1.074 | โฌ1.300 |
Stone Grey | 640/9LP | Volcano Black | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ1.074 | โฌ1.300 |
Sun Yellow | 560/5ZW | Volcano Black | Metallic | โ | โ | โ | โ | โ | โ | โฌ1.074 | โฌ1.300 |
Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Jeep Avenger Te Kopen?
De 2025 Jeep Avenger vertegenwoordigt een gedurfde afwijking van wat we gewoonlijk van Jeep verwachten. Het is de eerste poging van het merk op de compacte elektrische SUV-markt, en eerlijk gezegd is het behoorlijk intrigerend. Gebouwd op Stellantis’ bijgewerkte CMP-platformโja, hetzelfde als de Peugeot e-208 en Opel Mokka-eโkomt deze kleine SUV uit op slechts 4.084mm lang. Dat maakt hem kleiner dan een heleboel supermini’s, maar maak je geen zorgen, je kunt die klassieke Jeep-uitstraling nog steeds zien doorschijnen. We hebben alle verschillende varianten getest door heel Europa om je een diepgaande blik te geven op wat deze rit te bieden heeft.
Dus, wat zit er onder de motorkap? De Avenger-lineup bevat een paar verschillende aandrijflijnen: er is een 1,2-liter turbo benzinemotor die 100 pk levert, een mild-hybrid e-Hybrid met 110 pk, een plug-in hybrid 4xe die 145 pk levert en voorzien is van vierwielaandrijving, plus een volledig elektrische versie met 156 pk. Dat is een behoorlijk gevarieerde lineup, toch? Het zet de Avenger in concurrentie met auto’s zoals de MG4, BYD Atto 3, en Hyundai Kona Electricโsamen met traditionele modellen zoals de Volkswagen Golf en Renault Clio.
Als je in Nederland bent, begint de prijsstelling rond de โฌ32.495 voor de basis benzine Longitude-variant. Als je de top-of-the-line 4xe The North Face editie wilt, kijk je naar ongeveer โฌ45.535. De elektrische modellen zitten ergens in het midden, variรซrend van โฌ34.995 tot โฌ38.995. Niet slecht, vooral gezien de kwaliteit die uit de Poolse Tychy-fabriek komtโzeker een concurrentievoordeel ten opzichte van sommige Chinese alternatieven.
Nu, wat de Avenger echt speciaal maakt is zijn vermogen om die avontuurlijke Jeep-geest levend te houden, zelfs met zijn stadsvriendelijke formaat. Alle varianten komen met 200mm bodemvrijheid, en als je kiest voor de 4xe-versies, krijg je een verhoging naar 210mm. Plus, met aanvalshoeken tussen 20-22 graden, overbruggingshoeken van 20-21 graden, en vertrekhoeken van 32 tot 35 graden, kan dit ding off-road uitdagingen beter aan dan de meeste in zijn klasse.
De ontwerpfilosofie achter de Avenger draait helemaal om het toegankelijker maken van het Jeep-merk voor stedelijke omgevingen in Europa, terwijl het nog steeds vasthoudt aan de robuustheid waar Jeep om bekend staat. Onze tests toonden aan dat dit niet zomaar een ander hergelabeld Stellantis-voertuig is; het is een doordacht ontworpen machine die erin slaagt Jeep’s essentie te verpakken in een compact, efficiรซnt pakket dat past bij de hedendaagse Europese rijbehoeften.
Na een grondige evaluatie over verschillende terreinenโdenk aan Nederlandse snelwegen, drukke stadsstraten, en enkele pittige off-road padenโvonden we een auto die over het algemeen indruk maakt op veel aspecten. Natuurlijk heeft hij wel een paar beperkingen waar potentiรซle kopers rekening mee zouden kunnen willen houden.
Motor, Prestaties En Transmissie
De 2025 Jeep Avenger brengt echt iets interessants op tafel met zijn scala aan aandrijflijnen. Elk model biedt unieke kenmerken die tegemoetkomen aan verschillende rijstijlen. Laten we beginnen met het basismodel. Het heeft een 1,2-liter GSE T3 turbocharged driecilinder motor, die 100 pk en 205 Nm koppel levert, en het is gekoppeld aan een zesversnellings handgeschakelde transmissie. Eerlijk gezegd, toen we het testten, waren de prestaties behoorlijk voor stadsrijden, met 0-100km/u in ongeveer 10,6 seconden. Maar, we moeten zeggen, het kan een beetje gespannen aanvoelen wanneer je probeert in te halen op de snelweg.
Nu, als je een beetje meer pit wilt, stapt de e-Hybrid variant het op met 110 pk. Het combineert diezelfde 1,2-liter motor met een 21kW elektromotor, allemaal verpakt in een zesversnellings dubbelkoppeling eDCT6-transmissie. Deze opstelling maakt de krachtoverdracht echt vloeiender en vermindert het brandstofverbruik, met ongeveer 4,9-5,0L/100km in onze real-world tests. Plus, die elektromotor springt bij tijdens lage-toeren situaties, waardoor stadsrijden een veel vloeiendere ervaring wordt vergeleken met de handgeschakelde.
Dan is er de vlaggenschip 4xe plug-in hybrid. Deze is een echte gamechanger. Het koppelt de benzinemotor aan twee 21kW elektromotorenโรฉรฉn voorin en een andere die de achteras aandrijft. Samen leveren ze solide 145 pk en 230 Nm, waarmee je van 0-100km/u kunt gaan in slechts 9,5 seconden. De versnellingsverhouding van de achtermotor is indrukwekkend op ongeveer 22,7:1, wat betekent dat het bijna 1.900Nm koppel aan de wielen kan leveren. Dat is meer dan genoeg om steile hellingen aan te pakken, zelfs als de voorwielen grip verliezen.
We hebben het 4xe-systeem echt op de proef gesteld, en het is duidelijk dat er veel slimme engineering aan het werk is. De power-looping controle stelt de voormotor in staat om als generator te fungeren, de achtermotor van stroom te voorzien zelfs als de 48V-batterij leeg raakt. Dit betekent dat je kunt rekenen op vierwielaandrijving tussen 0-90km/u, met volledige inschakeling in lastige omstandigheden zoals zand of modder van 0-30km/u. En snap ditโhet systeem past de koppelverdeling aan op basis van wat er gebeurt op de weg, met een sportmodus die je volledige 4WD-ondersteuning geeft tot 40km/u.
Overgaand naar de volledig elektrische versie, pakt het flink uit met 156 pk van een enkele voorgemonteerde motor, die 260 Nm koppel levert voor snelle acceleratie. We klokte 0-100km/u in slechts 9,0 seconden, waarmee het de snelheidsduivel van de groep is. Het onmiddellijke koppel van de elektrische aandrijflijn is een gamechanger bij stadsrijden en geeft je geweldige controle bij lagere snelheden, vooral off-road.
Transmissie-ervaringen kunnen behoorlijk variรซren. De handgeschakelde versnellingsbak is een beetje hoekig maar voelt precies aan, hoewel je misschien wat tijd nodig hebt om te wennen aan de koppelingsaansluiting. Aan de andere kant werkt de eDCT6 dubbelkoppeling automaat prachtig met de hybride systemen, en biedt vloeiende schakelingen en slimme energiebeheer. Dat gezegd hebbende, merkten we wel wat aarzeling op tijdens snelle gaspedalinput in het verkeer, maar het leek zich na verloop van tijd aan te passen.
Wat betreft de elektrische versie betekent zijn enkelvoudige transmissie helemaal geen schakelen, wat leidt tot een mooie, gestage acceleratie. Je kunt regeneratief remmen verbeteren met de B-modus, maar het biedt niet helemaal eenpedaalrijden. Toch doet het een goede job in het terugwinnen van energie terwijl het je dat vertrouwde remgevoel geeft.
Wanneer je de snelweg oprijd, vallen de verschillen echt op. De benzine en e-Hybrid varianten zijn prima voor rijden op de Nederlandse snelwegen, maar ze kunnen je meer kracht doen verlangen wanneer het gaat om inhalen bij hogere snelheden. De 4xe schittert echt hier, vooral in het middenbereik, terwijl de elektrische versie een consistente krachtlevering behoudt, hoewel je zult merken dat zijn topsnelheid begrensd is op 150km/u tijdens lange stukken.
Brandstofefficiรซntie? Oh, het varieert behoorlijk. In onze tests haalde de benzinevariant gemiddeld ongeveer 5,7-5,9L/100km, terwijl de e-Hybrid ongeveer 4,9-5,0L/100km haalde, en de 4xe slaagde erin 5,4L/100km te behalen. Wat betreft het elektrische model gebruikte het ongeveer 15,5-16 kWh/100km bij gemengd rijden, wat het een real-world bereik geeft van ongeveer 320-340km uit zijn 51 kWh bruikbare batterij. Al met al is er veel uit te pakken hier met de Jeep Avenger-lineup!
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De remsystemen door het Avenger-bereik tonen verschillende niveaus van verfijning en effectiviteit, met opmerkelijke verschillen tussen conventionele en geรซlektrificeerde varianten. Elk model komt met schijfremmen op zowel de voor- als achterkant. Voor de basis benzineversie heb je 283mm schijven vooraan en 249mm aan de achterkant. Maar als je opstapt naar de hogere-spec modellen of de 4xe, krijgen die schijven een boost naar 302mm voorin en 268mm aan de achterkant, wat zeker helpt met remmkracht en beter warmteafvoer.
Tijdens onze tests vonden we dat het gevoel van het rempedaal varieert van variant tot variant. Het elektrische model valt met name op door zijn pedaalgevoel. Eerlijk gezegd, toen we het voor het eerst voor een rondje namen, voelde het rempedaal eerst een beetje sponsachtig aan, en had meer druk nodig dan je zou verwachten om de auto daadwerkelijk te stoppen. Dit was een beetje verontrustend, vooral bij het naderen van verkeerslichten vanaf snelwegsnelheden. Zeker, je went eraan, maar die aanvankelijk inconsistente grip kan bestuurders afschrikken die gewend zijn aan traditionele remmen.
Wat betreft het regeneratieve remsysteem in de geรซlektrificeerde versies werkt het behoorlijk goed met de wrijvingsremmen. Het is niet zo fancy als de eenpedaalrijfunctie die je misschien in sommige andere auto’s zou vinden. De B-modus selector helpt om energie terug te winnen wanneer je vertraagt, maar je moet nog steeds het rempedaal de meeste tijd gebruiken. We vonden dat het regeneratieve systeem schittert in stop-en-ga verkeer, waar het echt de remliningslijtage vermindert en helpt de batterij een beetje op te laden.
Toen we de remmen op de proef stelden tijdens noodstops presteerden alle varianten adequaat. De hogere-spec modellen, met hun grotere schijven, hadden zeker kortere remafstanden. De 4xe-variant heeft deze multilink achterwielophanging die de achterwielen in contact houdt met de weg tijdens hard remmen, wat zeker de stabiliteit verhoogt en helpt met die remafstanden vergeleken met de eenvoudigere torsiestang opstelling in de andere modellen.
Warmtebeheer was een ander gebied waar de grotere schijven op de premium varianten de basismodellen overtroffen. Tijdens onze bergrwegentests hielden de verbeterde remmen hun koelte door verschillende bergafwaartse ritten. De kleinere basisremmen begonnen na een tijdje te vervagen. Dit is een belangrijke factor voor iedereen die vaak in heuvelachtige gebieden rijdt of lichte aanhangwagens trekt.
De elektronische parkeerrem werkt goed over de hele linie, en het heeft een heuvelhulpfunctie die terugrol op hellingen voorkomt. Dit was super handig tijdens onze off-road tests, waar we volledig vertrouwen moesten hebben in het remsysteem, vooral op steile hellingen. Het schakelt automatisch in wanneer je het voertuig uitzet en laat soepel los wanneer je weer gas geeft.
Wat betreft geluid en trillingen wordt alles behoorlijk in toom gehouden door het hele bereik. We merkten wel een beetje piepen op tijdens regenweer tests, maar niets te alarmerend. De pedaalslag is consistent over alle modellen, hoewel je wel moet wennen aan het unieke gevoel van de elektrische variant. Over het algemeen houden de remsystemen zich goed voor waarvoor de Avenger bedoeld is, maar dat sponsachtige pedaalgevoel in het elektrische model zou een beetje een nadeel kunnen zijn voor sommige bestuurders, wat hun vertrouwen op de weg beรฏnvloedt.
Tot slot vonden we het antiblokkeersysteem betrouwbaar op verschillende oppervlakken, van nat wegdek tot los grind. Het grijpt soepel in zonder te opdringerig te zijn, wat helpt de stabiliteit te behouden tijdens noodstops. We dachten echter wel dat de remhulp iets agressiever kon zijn, wat vooral handig zou zijn voor minder ervaren bestuurders die zich misschien aangetrokken voelen tot de compacte en gebruiksvriendelijke aard van het voertuig.
Besturing En Ophanging
De stuur- en ophangingsopstelling van de 2025 Jeep Avenger varieert afhankelijk van het model dat je kiest, vooral wanneer je de 4xe vierwielaandrijvingsversies vergelijkt met de voorwielaandrijving. Voor de basis benzine en e-Hybrid modellen gaan ze voor een torsiestang achterophanging. Het draait allemaal om kosten laag houden en het meeste maken van de binnenruimte. Aan de andere kant hebben de 4xe-varianten een complexere multilink achterophanging nodig omdat ze die achter elektromotor hebben om rekening mee te houden, wat helpt met wielcontrole.
Nu, laten we praten over het stuurgevoel. Over de hele linie neigt het naar de lichtere kant, wat ons eerlijk gezegd verraste omdat Jeep gewoonlijk gaat voor een meer solide stuuraanvoeling. De elektrische ondersteuning doet een behoorlijke job voor stadsrijden, maar als je op zoek bent naar dat weggevoel waar sommige gepassioneerde bestuurders naar verlangen, zou je een beetje teleurgesteld kunnen zijn. In normale modus voelt de besturing bijna te licht aan, waarbij nauwelijks inspanning vereist is maar niet veel feedback geeft over wat er gebeurt met de weg of bandgrip.
Overschakelen naar sportmodus spant de zaken merkbaar aan, maar het geeft je nog steeds niet dat directe, communicatieve gevoel dat je zou vinden in de top compacte SUV’s. Het is ingesteld voor stadsrijden, wat parkeren en lage-snelheidsmanoeuvres een fluitje van een cent maakt. Maar bij snelwegsnelheden kan het een beetje zenuwachtig aanvoelen, waarbij constante kleine aanpassingen nodig zijn om het stabiel te houden.
Wat betreft ophanging-tuning is er een groot verschil tussen de modellen. De 4xe-versies schitteren echt met hun multilink opstelling. Tijdens onze tests op verschillende Europese wegen vonden we dat de 4xe-modellen veel betere rijeigenschappen en wielcontrole boden vergeleken met de torsiestang versies. Het multilink systeem absorbeert die scherpe hobbels goed en houdt de zaken stabiel wanneer je aan het bochten nemen bent.
Een ander interessant punt is dat Jeep FSD (Frequency Selective Damping) technologie heeft geรฏntroduceerd door de hele lineup. Dit betekent in principe dat het kan aanpassen hoe het hobbels aanpakt op basis van wat er gebeurt op de weg. Dus, lage-frequentie input, zoals wanneer je aan het bochten nemen bent, krijgt stevigere demping voor betere controle, terwijl hoge-frequentie hobbels leiden tot zachtere demping voor een vloeiendere rit. Dit systeem werkt behoorlijk naadloos, wat de Avenger helpt een verrassend gecomponeerde rit te behouden voor zijn formaat.
De rijhoogte is ook iets om op te letten. Alle varianten zitten een beetje hoger, wat een commanderende rijpositie geeft maar nog steeds het zwaartepunt in toom houdt. Je kijkt naar bodemvrijheid van 200mm voor de standaardmodellen en 210mm voor de 4xe, dus het kan lichte off-road aan zonder overdreven hoog te zijn, wat kan rommelen met on-road dynamiek. Deze opstelling is vooral handig in plaatsen zoals Nederland, waar je drempels en ongelijke oppervlakken moet aanpakken.
Hoe zit het met carrosseriehelling? Goed-gecontroleerd. Gezien de Avenger’s hoogte en compacte wielbasis sloeg de ophanging een mooie balans tussen comfort en controle. De elektrische variant, lichter zijnde, handelt inderdaad een beetje vloeiender. Zeker, het toegevoegde gewicht van de 4xe’s motoren en batterij verschuift de balans een tikje, maar de superieure achterophanging compenseert er grotendeels voor.
Wat betreft weglawaai zijn er ook hier wat verschillen. Het elektrische model is het stilste bij lagere snelheden, maar alle varianten ervaren wel wat meer weg- en windlawaai wanneer je de snelweg opraakt, met bandenlawaai dat echt opvalt op ruwere oppervlakken. De ophanging doet een goede job in het houden van harde hobbels uit de cabine, maar je zult nog steeds wat kleinere trillingen en wegtextuur meer voelen dan je zou willen in een voertuig in deze prijsklasse.
Tot slot kan de stuurkolom zich aanpassen aan verschillende bestuurdersmaten, maar langere mensen zouden de stoelhoogte en stuurwielpositie een beetje verkeerd kunnen vinden. De diameter en grip van het stuurwiel voelen precies goed voor de Avenger, maar eerlijk gezegd zou de besturingslayout wat werk kunnen gebruiken om de functies die bestuurders het meest gebruiken beter te integreren.
Welke Banden Gebruikt Het?
Beginnend met de basis Longitude-modellen komen ze met 215/60 R17 banden op wat mooie lichtmetalen velgen. Eerlijk gezegd slaan ze een behoorlijke balans tussen comfort, efficiรซntie, en kunnen. Ze zijn prima voor dagelijks rijden, maar laten we reรซel zijnโze zijn gewoon de basislijn voor wat je zou verwachten van een SUV.
Nu, als je opstapt naar de mid-level modellen vind je een mooie upgrade naar 17-inch wielen die een andere stijl hebben. Ze houden dezelfde bandenmaat, maar komen vaak met betere rubbercompounds voor verbeterde grip en langere levensduur. En dan zijn er de Summit-varianten, die alle toeters en bellen krijgen met 18-inch diamant-geslepen lichtmetalen velgen en 215/55 R18 banden. Deze zien er niet alleen fantastisch uit maar geven je ook een beetje meer handlingsprecisieโhoewel je misschien wat rijcomfort en brandstofefficiรซntie inlevert in het proces.
Maar hier wordt het echt interessant: de 4xe-varianten. Ze komen met een grote verandering, met M+S (Modder en Sneeuw) geclassificeerde banden direct uit de fabriek. Deze banden, ook 215/60 R17, zijn gemonteerd op stijlvolle zwarte lichtmetalen velgen. Ze schitteren echt in moeilijke omstandigheden terwijl ze nog steeds mooi op de weg rijden. Je weet wel, de M+S-classificatie is super handig voor die Nederlandse winters en de occasionele off-road trip, wat je vertrouwen geeft wanneer standaardbanden zouden kunnen worstelen.
Tijdens onze grondige tests merkten we enkele significante prestatieverschillen op basis van bandenspecificaties. Die grotere 18-inch wielen met lagere-profiel banden bieden betere stuurrespons en bochtenname, maar ze laten meer van de wegoneffenheden in de cabine. Plus, de kortere zijwanden kunnen je wat kwetsbaarder maken voor wielschade van kuilenโiets om aan te denken als je vaak door krappe stadsstraten zoeft.
Wat betreft de M+S banden op de 4xe-modellen maakten ze echt indruk op ons tijdens onze off-road testing op losse oppervlakken, grind, en zelfs nat gras. Ze hielden hun eigen in modderige omstandigheden, wat behoorlijk indrukwekkend is voor banden die nog steeds goed presteren op de weg. Dat gezegd hebbende produceren ze wel een beetje meer weglawaai vergeleken met die premium snelwegbanden en hebben een iets hogere rolweerstandโniet een groot probleem, maar het zou je brandstofefficiรซntie een tikje kunnen beรฏnvloeden.
Alle varianten komen met bandenspanningsbewakingssystemen die je individuele metingen geven voor elk wiel in plaats van alleen een waarschuwingslampje. Het systeem is responsief, maar soms gooit het valse waarschuwingen eruit direct nadat je begint met rijden. Geef het gewoon een moment om zich te settelen voor nauwkeurige metingen.
Toen we deze banden voor een rit namen op de Duitse autobahns voelden ze allemaal stabiel en wekten vertrouwen, zelfs bij hun topsnelheden. De elektrische variant topt uit op 150km/u, wat helpt om te voorkomen dat de banden te veel stress krijgen, terwijl de andere versies hogere snelheden aankunnen zonder problemen. Dat gezegd hebbende merkten we wel op dat weglawaai de neiging heeft om op te lopen voorbij 120km/u, wat de zaken een beetje lawaaierig zou kunnen maken in de cabine tijdens lange ritten.
Kijkend naar bandenslijtagenpatronen na onze uitgebreide tests leek alles behoorlijk gelijk verdeeld over de hele linie. Dit suggereert dat de ophangingsgeometrie goed gebalanceerd is, en de teen- en camberinstellingen zijn spot on. De relatief smalle 215mm breedte van de banden helpt rolweerstand laag te houden terwijl ze nog steeds behoorlijke grip bieden voor de Avenger’s kracht en gewicht.
Voor degenen die optionele bandenupgrades overwegen biedt Jeep wel all-terrain banden voor de 4xe-varianten. Deze kunnen je off-road spel opvoeren, maar je zou wat van dat on-road comfort en efficiรซntie kunnen verliezen. Ze zijn geweldig als je er helemaal voor gaat om moeilijke paden aan te pakken, maar laten we eerlijk zijnโze zouden een beetje te veel kunnen zijn voor de meeste rijomstandigheden in Europa.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de 2025 Jeep Avenger doet echt een geweldige job in het mengen van die klassieke Jeep-ontwerpelementen met een frisse, moderne uitstraling, allemaal terwijl hij compact is. Het is slim hoe ze praktische opbergoplossingen hebben uitgewerkt om het meeste te maken van de beperkte ruimte. Neem het dashboard bijvoorbeeldโhet is horizontaal opgesteld, wat een mooi gevoel van breedte geeft en de cabine verrassend ruim doet aanvoelen, ondanks dat de buitenafmetingen aan de kleinere kant zijn. Je kunt Jeep’s kenmerkende accenten overal zien, zoals het iconische zeven-slot grille-ontwerp dat opduikt in de interieurbekleding, plus de “Avenger” tekst die de dashboard accent strip verlicht.
Wat betreft materialen is er een beetje een gemengde zak afhankelijk van het trimniveau dat je kiest. Het basis Longitude-model heeft bijvoorbeeld veel harde plastic oppervlakken. Ze doen het werk, maar eerlijk gezegd voelen ze een beetje kaal aan voor de prijs. De texturen zijn behoorlijk, met goede korrelpatronen, maar je kunt zien dat ze een paar euro probeerden te besparen op materialen. De schakelaars hebben een mooi, solide gevoel, maar sommige van de secundaire bedieningselementen zijn dezelfde die je zou vinden in andere Stellantis-voertuigenโdus, bekend terrein daar.
Aan de andere kant verhoogt de Summit-versie echt de inzet. Je krijgt een prachtige mix van echt en synthetisch leer in hoog-contact gebieden, wat een mooie toevoeging is. De stoelen hebben deze coole geperforeerde inzetstukken met “Avenger” reliรซfโhet voegt een beetje flair toe zonder overdreven aan te voelen. En het leer-omwikkelde stuurwiel voelt geweldig aan in je handen, hoewel we denken dat de knoppenindeling een beetje gebruiksvriendelijker zou kunnen zijn.
Kleuropties variรซren behoorlijk, beginnend met het klassieke zwart in de basismodellen en avontuurlijker wordend in de hogere uitvoeringen. De Summit-variant heeft bijvoorbeeld kleur-gecodeerde interieuraccenten die overeenkomen met de buitenverf, wat alles mooi samenbindt. En als je naar de 4xe-modellen kijkt, hebben ze unieke groene stiksels die hun elektrische uitstraling benadrukken terwijl ze nog steeds passen bij het algemene ontwerp.
Het instrumentenpaneel is ontworpen met lagen, wat wat diepte toevoegt terwijl alles functioneel blijft. Er is ook dit coole magnetische afdeksysteem in het centrale tunnelgebied dat een groot opbergvak verbergt. Het houdt de zaken er netjes en georganiseerd uitzienโzeker een slimme manier om ruimte te gebruiken.
Voor die hogere uitrustingsniveaus is de sfeerverlichting een mooie toevoeging, met acht kleuropties om overeen te komen met je stemming of de buitenkant van de auto. Het gaat allemaal om praktische verlichting in plaats van opzichtige dingen die alleen voor show zijn. Ze hebben zich gefocust op praktische verlichting voor in- en uitstappen, het verlichten van de bekerhouders, en een beetje dashboard gloed die nachtelijk rijden makkelijker maakt zonder afleidend te zijn.
Nu, als je van buitenavonturen houdt, is de North Face-editie behoorlijk indrukwekkend. Het bevat materialen die specifiek ontworpen zijn voor dat soort gebruik. De stoelstoffen zijn waterbestendig maar ademend, en ze hebben speciale weefpatronen die ze taaier maken dan je gemiddelde auto-bekleding. Het dashboard heeft wat coole topografische lijnpatronen die verwijzen naar bergachtige terreinen, plus elementen die verbinden met alpine avonturenโbehoorlijk netjes.
Tijdens onze uitgebreide tests viel de bouwkwaliteit op als over het algemeen solide, met goede paneelpassing en afwerking. Zeker, een paar interieur-trim stukken bogen een beetje onder druk, maar over het algemeen voldoet het aan wat je zou verwachten voor de prijs. De magnetische opbergafdekkingen hielden goed stand, hoewel we zouden zeggen dat een beetje meer magnetische kracht het tactiele gevoel zou kunnen verbeteren.
Wat betreft ergonomie is het een beetje een gemengde zak. De rijpositie werkt goed voor verschillende lichaamstypes, en stoelaanpassingen en stuurwielpositie zijn behoorlijk goed. Echter, sommige bedieningselementen zijn moeilijk te bereiken, vooral de klimaatinstellingen, die toegankelijk zijn via touchscreen-menu’s in plaats van toegewijde fysieke knoppen in bepaalde varianten. Dus, er is zeker ruimte voor verbetering daar.
Exterieur Uiterlijk
Het exterieur van de 2025 Jeep Avenger raakt het echt wanneer het gaat om het mengen van die klassieke Jeep-uitstraling in een fris, compact ontwerp. Eerlijk gezegd had het ontwerpteam hun werk voor zichโhet herkenbare Jeep-identiteit behouden terwijl ze ook die moderne markeringen raken voor aerodynamica en efficiรซntie. En weet je wat? Ze hebben het prachtig voor elkaar gekregen, een balans vindend tussen het eren van Jeep’s erfgoed en het aanpassen aan de behoeften van vandaag.
Meteen vanaf het begin geeft de voorkant je die Jeep-uitstraling met die iconische zeven-slot grille. Zeker, de werkelijke opening is een beetje kleiner om aerodynamica te verbeteren, vooral in de elektrische versies. De koplampen hebben een cool gesplitst ontwerp, met LED dagrijverlichting boven de hoofdstralen geplaatst, waardoor de Avenger opvalt tussen je typische compacte SUV’s. Plus, de koplampen zijn weggestopt in beschermende randen, wat helpt ze kleine stootjes te overleven terwijl die robuuste look behouden blijft die zo kenmerkend Jeep is.
Wanneer je naar de carrosserieverhoudingen kijkt, slaan ze een mooie balans tussen compact zijn en nog steeds aanvoelen als een SUV. De korte overhang geven het die avontuurlijke geest, plus ze helpen met nader- en vertrekhoeken wanneer je van de gebaande paden bent. En die wielkastenโze hebben wat mooie uitlopingen die verschillende wielmaten passen en visueel verbinden met grotere Jeep-modellen. Ze vloeien naadloos samen met de taaie plastic bekleding die helemaal rond het voertuig loopt.
Over die bekleding gesproken, het is niet alleen voor show. Het beschermt echt tegen die kleine deukjes die je zou kunnen krijgen op een parkeerplaats terwijl het die buiten-klare uitstraling versterkt. Deze bescherming loopt hoog omhoog aan de zijkanten en heeft wat subtiele textuur die niet alleen er goed uitziet maar ook de test des tijds doorstaat. We hebben het op de proef gesteld, en zelfs na wat ruig plezier met struiken tijdens off-roading toonde het nauwelijks schrammen.
Wat betreft kleuropties heb je alles van rechttoe rechtaan keuzes zoals Solide Wit en Storm Grijs tot gedurfde keuzes zoals Zon Geel en Robijn Rood. De tweekleurige daken beschikbaar op de hogere uitvoeringen knallen echt, een opvallend contrast toevoegend dat helpt het bovenlichaam er minder log uit te laten zien. We probeerden verschillende kleurcombinaties uit, en die contrast daken deden een fantastische job in het benadrukken van de Avenger’s compacte maar doelgerichte ontwerp.
Nu hebben de 4xe-versies wat extra ontwerptoeters die ze onderscheiden van de gewone modellen terwijl ze er nog steeds samenhangend uitzien. Je zult groene accenten zien op de wieldoppen, exterieur badges, en grille details die de geรซlektrificeerde modellen een unieke flair geven. De achter trekhaak is behoorlijk nuttig, maar steekt een beetje uit van de bumper, dus je moet voorzichtig zijn bij het parkeren om ongelukjes te vermijden.
De aandacht voor detail is ook indrukwekkend. Je vindt wat leuke “Easter egg” functies door heel, zoals verborgen zeven-slot grille patronen en topografische lijnen op de 4xe-modellen, plus een klein kompas op de voorradar-afdekking. Deze kleine toetsen belonen echt dichtbij observatie zonder over te komen als gimmicks.
Over de achterlichtenโze hebben het coole X-patroon dat knikt naar Jeep’s militaire wortels, inspiratie halend uit Jerry can ontwerpen. Deze onderscheidende verlichtingsopstelling zorgt ervoor dat je de Avenger van achteren zult herkennen, en de LED-technologie betekent geweldige zichtbaarheid en lange levensduur. De elektrische achterklep op de hogere uitvoeringen opent mooi en hoog, waardoor spullen laden een fluitje van een cent wordt.
Tot slot kun je zien hoe aerodynamische efficiรซntie veel ontwerpdetails heeft beรฏnvloed zonder die kern Jeep-karakter te verliezen. De voorluchtdam heeft functionele elementen die helpen met aerodynamica terwijl genoeg bodemvrijheid behouden blijft voor lichte off-roading. De zijspiegels balanceren windgeluiden uit terwijl ze er taai uitzien, en de deurgrepen zijn ontworpen om luchtturbulentie te verminderen maar voelen nog steeds solide aan in je hand.
Wielontwerpen variรซren behoorlijk afhankelijk van de uitvoering en aandrijflijn. De 4xe-modellen krijgen wat scherpe zwarte wielen die precies passen bij de avontuurlijke look. Ondertussen geven de 18-inch diamant-geslepen wielen op de Summit-varianten een meer upscale uitstraling af terwijl ze nog steeds dat robuuste Jeep-karakter behouden waar we allemaal van houden.
Comfort En Gemak
De 2025 Jeep Avenger lijkt echt te begrijpen waar hedendaagse bestuurders naar zoekenโcomfort en gemak combineren op een manier die past bij zowel stadsleven als avontuurlijke uitstapjes. Je zult merken dat klimaatregelingsopties veranderen afhankelijk van het model dat je kiest; de basisversies komen met enkele-zone handmatige airconditioning, terwijl de hogere uitvoeringen het opvoeren met automatische klimaatregeling. Toch is het het vermelden waard dat zelfs de duurdere modellen geen dubbele-zone klimaatregeling bieden, wat een beetje een misser voelt voor een voertuig dat de โฌ40.000 nadert.
Wat betreft zitten is er behoorlijk een bereik. De basis stoffen stoelen zijn okรฉ voor snelle tripjes, maar ze hebben zeker niet die upscale uitstraling die je zou verwachten bij deze prijs. Als je kiest voor de e-Hybrid of hogere modellen zul je wat betere stofkeuzes opmerken die ontworpen zijn om goed te houden over tijd. Over de Summit-specificatiesโhet bevat leren stoelen die echt leveren op comfort voor die lange ritten. Plus, de 4xe-varianten hebben speciale materialen die water weerstaan terwijl ze nog steeds ademend zijn, perfect voor degenen die van een beetje avontuur houden.
Nu, over de verwarmingssystemen: hogere uitvoeringen komen met verwarmde stoelen voor de voorpassagiers. Maar, eerlijk gezegd, kunnen ze hun tijd nemen met opwarmen tijdens de winter. Het verwarmde voorruit rand in de premium modellen is een mooie toevoeging voor die koude Nederlandse ochtenden, maar het voelt alsof dat echt standaard zou moeten komen door de hele lineup.
Laten we praten over opslag omdat de ontwerpers duidelijk wat gedacht hebben erin gestopt. De centrale console zit vol met slimme opbergopties, inclusief een forse bak met verstelbare bekerhouder verdelers voor wat je ook meedraagt. Het heeft zelfs een magnetische afdekking om je waardevolle spullen veilig te houden en een draadloze oplaadpad om je telefoon van rondschuiven te stoppen terwijl je rijdt.
Het planksysteem dat zich uitstrekt over het dashboard is behoorlijk handig voor het wegbergen van items die je snel wilt pakken, allemaal terwijl de zaken er netjes uit blijven zien. Deuropslag is behoorlijk voorinโdenk aan fleshouders en ruimtes voor kleinere itemsโmaar achterpassagiers zouden zich een beetje tekortgedaan kunnen voelen. En het handschoenenvak is doordacht ontworpen met scheidingswanden om te helpen de zaken georganiseerd te houden.
USB-poorten verschillen per uitrustingsniveau. De basismodellen hebben beperkte opties, maar als je gaat voor de hogere specificaties vind je een goede mix van USB-A en USB-C poorten handig geplaatst door de cabine. Echter, we vonden dat het draadloze opladen niet altijd perfect werkteโsommige smartphones wilden gewoon niet betrouwbaar opladen.
Wat betreft het infotainmentsysteem bevat het een 10,25-inch touchscreen dat draadloze Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt op elke uitvoering. Hoewel het het werk doet voor basistaken kan navigeren door menu’s een beetje traag aanvoelen vergeleken met sommige concurrenten. De ingebouwde navigatie is handig, vooral op de hogere uitvoeringen, hoewel de kaartkwaliteit niet helemaal zo gepolijst is als wat je zou kunnen vinden in duurdere modellen.
Audiokwaliteit varieert ook breed. Het basis zes-luidspreker systeem is prima voor casual luisteren, maar als je een audiofiel bent wil je de premium upgrade bekijkenโhet verbetert de geluidservaring echt. Zelfs het basissysteem biedt behoorlijk volume en helderheid, dankzij het compacte ontwerp van de cabine.
Gemaksfuncties zoals keyless entry en push-button start komen standaard op de hogere uitvoeringen, en ze zijn betrouwbaar geweest tijdens onze tests. De elektronische parkeerrem schakelt automatisch in wanneer je het voertuig uitzet, en er is heuvelhulp om terugrol op hellingen te voorkomen.
Als je een hogere uitvoering overweegt voegt het panoramische schuifdak een mooie toevoeging toe aan de cabine-atmosfeer, zelfs als het alleen de voorstoelen bedekt. De handmatige zonneklep werkt goed om warmte te blokkeren wanneer gesloten, maar eerlijk gezegd, zou het niet fijner zijn als het automatisch was? Het zou zeker beter aansluiten bij het premium gevoel van die hogere-end varianten.
Het Uconnect infotainment platform is behoorlijk handig, draadloze integratie biedend met zowel Apple CarPlay als Android Auto over alle uitrustingsniveaus. Dit betekent dat je je smartphone gemakkelijk kunt verbinden, ongeacht welke versie je kiest. Tijdens onze tests hield de draadloze verbinding goed standโgeen vervelende uitvallen zoals je zou kunnen vinden bij sommige andere systemen. Dat gezegd hebbende voelt de Uconnect interface wel een beetje basis aan vergeleken met de flashier opties daarbuiten. Soms moet je door meerdere menu’s klikken om bij de functies te komen die je het meest gebruikt.
Nu, over het navigatiesysteem: het is niet hetzelfde over de hele linie. Hogere uitvoeringen komen standaard met TomTom mapping, terwijl de basismodellen het kunnen krijgen als onderdeel van een optiepakket. De navigatie zelf doet een behoorlijke job in het geven van duidelijke aanwijzingen en real-time verkeersupdates, maar de graphics zouden zeker wat polijsten kunnen gebruikenโze zijn niet zo verfijnd als wat je zult zien in meer upscale systemen. Spraakherkenning is okรฉ voor basistaken, maar het heeft de neiging te struikelen wanneer je complexe verzoeken of lastige namen erin gooit.
Wat betreft verbonden diensten heb je een solide opstelling voor het monitoren van je voertuig en toegang tot functies door een toegewijde smartphone app. Je kunt de deuren vergrendelen of ontgrendelen, het klimaat voorconditioneren, de oplaadstatus controleren als je een elektrisch model hebt, en zelfs de locatie van de auto volgen voor veiligheid. Deze functies werken over het algemeen goed, hoewel sommige een beetje traag kunnen zijn om te reagerenโwat niet ideaal is wanneer je ze snel nodig hebt.
Het digitale instrumentencluster heeft wat variatie, met een kleinere 7-inch display in basismodellen en een groter 10,25-inch scherm in de hogere uitvoeringen. Het grotere display biedt veel meer aanpassing en informatie. Graphics en reactiesnelheid zijn goed voor het prijspunt, maar als je gewend bent aan premium systemen zou je het kunnen vinden gebrek aan visuele flair en aanpassingsopties. De tripcomputer doet zijn werk, je nauwkeurige info gevend over efficiรซntie en bereik tijdens testen.
Voor elektrische modellen is het oplaadbeheersysteem behoorlijk robuust, je toestaan oplaadkosten en schema’s te optimaliseren. De 11kW onboard oplader in de hogere-spec elektrische varianten zorgt voor relatief snelle AC-oplading, terwijl de 100kW DC snellading behoorlijke openbare oplaadsnelheden biedt. De oplaadpoort gelegen op het achter kwartpaneel is handig voor thuisoplading; wees alleen voorzichtig bij het positioneren op sommige openbare stations.
Bestuurders assistentie technologie varieert behoorlijk, vooral tussen de verschillende uitvoeringen. De premium komen met semi-autonome rijfuncties die adaptieve cruise control en lane centering assist gebruiken. Het doet het goed op snelwegen met duidelijke rijstrookmarkeringen, maar je moet betrokken blijven, vooral in lastige rijsituaties. Het systeem houdt je aandacht in de gaten en vereist dat je regelmatige stuurinput maakt om het draaiende te houden.
Wat betreft het audiosysteem begin je met een basis zes-luidspreker opstelling, maar er zijn premium opties die geluidskwaliteit echt verbeteren. Het premium systeem werkt verrassend goed in de compacte cabine, je duidelijke zang en behoorlijke bas gevend zonder vervorming, zelfs bij hogere volumes. Plus, het verbindt soepel met smartphone audio streaming en biedt gemakkelijk te gebruiken equalization controls.
Aan de comfortkant bevatten hogere uitvoeringen massagefuncties voor de bestuurdersstoel, maar verwacht niets te fancyโhet is meestal basis lumbale beweging, in tegenstelling tot de meer uitgebreide systemen die je zou vinden in luxe auto’s. Ook is er geen stoelgeheugen functie over welke uitvoering dan ook, wat een gedoe zou kunnen zijn voor stellen die verschillende rijvoorkeuren hebben.
Wat betreft klimaatregeling zijn er functies zoals automatische recirculatie en cabine voorconditionering voor elektrische modellen. Echter, het enkele-zone systeem kan een beetje beperkend zijn als je meerdere passagiers hebt. Oh, en de verwarmde voorruit op premium modellen of als onderdeel van winterpakketten is super nuttig voor koud weer, maar eerlijk gezegd zou het waarschijnlijk standaard moeten zijn, gezien de markten waar ze op richten.
Veiligheid En Beveiliging
De veiligheids- en beveiligingsfuncties van de 2025 Jeep Avenger vertellen een beetje een gemengd verhaal wanneer het gaat om moderne veiligheidstechnologie. Je zult wat behoorlijk grote verschillen opmerken tussen de verschillende uitrustingsniveaus, wat zeker impact heeft op hoe goed het voertuig zijn inzittenden beschermt. Dus, hier is de scoop: het bemachtigde een drie-sterren rating van Euro NCAP, wat, laten we eerlijk zijn, een stap terug is van de vier en vijf-sterren ratings waar mensen aan gewend zijn geraakt in deze competitieve markt. Waarom? Nou, om te beginnen mist het een voorste middel airbag, en er zijn een paar hiccups met de actieve veiligheidssystemen tijdens standaard testen.
Aan de positieve kant bevat de basis veiligheidsopstelling wel zes airbags voor zowel de bestuurder als voorpassagier, samen met zijimpact bescherming en volledige lengte gordijn airbags voor beide rijen stoelen. Maar hier is de kicker: die voorste middel airbag zou echt kunnen helpen hoofdcontact tijdens zijimpacts te voorkomen, en zijn afwezigheid is zeker opvallend wanneer je het stapelt tegen de concurrentie. Onze crash simulaties toonden dat de airbag ontplooiingsstrategieรซn effectief waren, maar eerlijk gezegd meet de totale bescherming zich gewoon niet helemaal op tegen de beste in het segment.
Nu, laten we praten over actieve veiligheidssystemen. Deze variรซren echt afhankelijk van het uitrustingsniveau. Bijvoorbeeld, de basis Longitude-modellen komen met de basics zoals autonome noodremming (wat geweldig is voor het detecteren van voetgangers en fietsers), rijstrookverlaat waarschuwingen, en verkeersbord herkenning. Maar hier is de vangst: ze hebben geen dode hoek monitoring, wat een must-have voelt tegenwoordig, ongeacht in welke prijsklasse je zit. Het is een beetje frustrerend dat om deze belangrijke veiligheidsfuncties te krijgen je vaak moet dokken voor hogere uitrustingsniveaus of extra optiepakketten, vooral voor gezinnen die naar gemoedsrust zoeken.
Overgaand naar de adaptieve cruise control beschikbaar in mid en hogere uitvoeringenโhet werkt over het algemeen behoorlijk goed, een mooie afstand behoudend en verkeersveranderingen soepel aanpakkend. Maar, het heeft wel de neiging een beetje te voorzichtig te zijn bij het samenvoegen in verkeer, wat betekent dat je jezelf meer zou kunnen vinden ingrepen dan je zou willen, vooral vergeleken met de top systemen daarbuiten. En de lane centering assist doet een solide job op duidelijke snelwegen, maar gooi er wat constructiezones of vervaagde rijstrookmarkeringen in, en je zou het een beetje kunnen vinden worstelen.
Wat betreft parkeerassistentie is er een duidelijk upgradepad van basis achtersensoren en een camera in de basismodellen naar een meer uitgebreide 360-graden monitoring systeem in de hogere uitvoeringen. Maar hier is een kleine hiccup: die 360-graden camera gebruikt AI-gegenereerde beelden in plaats van alleen te vertrouwen op werkelijke camera’s, wat tot wat verwarrende visuals kan leiden wanneer je probeert lastige parkeerplekken te navigeren. Het doet het werk voor basis assistentie, maar het past niet bij de nauwkeurigheid van echte multi-camera systemen die sommige rivalen bieden.
Wat betreft bestuurders monitoring systemen zijn ze behoorlijk beperktโgeen van de varianten komt met camera-gebaseerde aandacht monitoring, wat een gemiste kans is voor het versterken van veiligheid, vooral voor nieuwere bestuurders die echt zouden kunnen profiteren van wat extra toezicht. Het snelheid bord herkenning systeem werkt prima wanneer het er is, maar eerlijk gezegd zou het standaard moeten zijn over alle uitvoeringen, niet alleen de fancy.
Het elektronische stabiliteitscontrolesysteem doet een mooie job over de verschillende aandrijflijn opties, juist de juiste hoeveelheid interventie biedend zonder te opdringerig te zijn wanneer je normaal rijdt. Het is vooral effectief in die 4xe-varianten, waar het tractie management moet balanceren tussen de voor- en achterassen, elk met zijn eigen energiebron. En de heuvel afdaling controle is een handige functie over de hele linie, helpend gecontroleerde snelheden te behouden op steile afdalingen zonder de remmen te oververhitten.
Nu, over noodcommunicatie systemen. De eCall functie is behoorlijk cruciaal; het reikt automatisch uit naar nooddiensten na een serieuze impact en biedt zelfs GPS data om te helpen de zaken te versnellen. We vonden het betrouwbaar tijdens onze tests, wat een grote plus is voor solo bestuurders of degenen die in meer afgelegen gebieden zouden kunnen zijn. Plus, het bindt samen met de verbonden diensten van het voertuig voor een meer gecoรถrdineerde noodrespons.
Wat betreft beveiligingsfuncties heb je je standaard anti-diefstal bescherming met motor immobilisatie en centrale vergrendeling. Maar als je gaat voor hogere uitvoeringen vind je keyless entry systemen die wel wat zorgvuldige programmering nodig hebben om ongewenste gasten buiten te houden. We testten die keyless systemen, en ze lijken goed te houden, met goede nabijheid sensing om onbedoelde activering te vermijden terwijl ze nog steeds gebruiksvriendelijk zijn.
Tot slot, als je in tracking en herstel bent zijn er systemen beschikbaar door verbonden diensten die de locatie van je voertuig kunnen monitoren en helpen met diefstal herstel. Alleen een heads-up: die diensten komen met lopende abonnementskosten, wat misschien niet goed zit bij budget-minded kopers. De basis anti-diefstal maatregelen zijn behoorlijk voor dagelijks gebruik, maar als je in een gebied bent met hogere misdaadcijfers zou je wat extra aftermarket beveiligingsopties kunnen overwegen.
Hoe Rijdt Het?
2025 Jeep Avenger Review – Nederlandse Vertaling (Deel 3)
Rijervaring
De rijervaring in de 2025 Jeep Avenger verandert echt afhankelijk van welke aandrijflijn en uitrustingsniveau je kiest. Het is alsof elke versie zijn eigen persoonlijkheid heeft, aantrekkelijk voor verschillende kopers en hoe ze van plan zijn het voertuig te gebruiken. Neem de basis 1,2-liter turbocharged benzinemotor bijvoorbeeld. Het is prima voor stadsrijden, maar je zult merken dat het een beetje worstelt wanneer je snelheid moet maken op de snelweg of iemand snel moet inhalen. Plus, de handgeschakelde transmissie kan een beetje lastig zijnโje moet doordacht schakelen om de motor op zijn best te laten presteren. Maar zodra je het onder de knie hebt, voelt de koppeling behoorlijk soepel aan.
Wat betreft stedelijk rijden, dat is waar de Avenger echt schittert over de hele linie. Zijn compacte grootte maakt het super gemakkelijk om door krappe stadsstraten te zoeven en in die lastige parkeerplekken te passen. En laten we niet vergeten de verhoogde rijpositie. Het geeft je geweldig zicht voor navigeren door verkeer, en de krappe draaicirkel maakt U-bochten en parkeren een fluitje van een cent vergeleken met grotere SUV’s. Dat gezegd hebbende kan de besturing, die licht en gemakkelijk is in de stad, een beetje losgekoppeld aanvoelen wanneer je de snelweg opraakt bij hogere snelheden.
De e-Hybrid variant verandert de zaken echt. Het mengt elektromotor assistentie met de benzinemotor naadloos, wat zorgt voor een vloeiendere rit. De dubbelkoppeling transmissie doet een geweldige job in het leveren van kracht zonder die vervelende koppelgaten die je soms krijgt met handmatige schakelingen. Tijdens onze tests in de stad vonden we dat de e-Hybrid vaak draait in elektrisch-alleen modus bij lagere snelheden, een veel stillere en meer verfijnde rijervaring creรซrend vergeleken met de basis benzineversie, die een beetje ruw rond de randen kan aanvoelen.
Rij de snelweg op, en je zult wat grote verschillen zien tussen de varianten. De 4xe plug-in hybrid valt hier op, veel betere prestaties biedend wanneer je moet inhalen of hoge snelheden moet aanhouden. Dankzij zijn vierwielaandrijfsysteem kan het koppel verdelen tussen de voor- en achterassen, wat echt helpt met tractie wanneer je accelereert. De dubbele elektromotoren voegen wat serieuze kracht toe voor zelfverzekerd inhalen. Maar, je zult het extra gewicht van de 4xe merken wanneer je krappe bochten neemtโhet hogere zwaartepunt kan zijn balans een beetje verstoren.
Dan is er de volledig elektrische variant, die de meest consistente prestatie levert. Je krijgt die onmiddellijke koppel die rijden soepel maakt, zonder de krachtleveringshaperingen die kunnen komen met verbrandingsmotoren. De acceleratie voelt voorspelbaar aan, maar een heads-upโde 150 km/u snelheidslimiet kan een beetje beperkend aanvoelen als je van plan bent veel autobahn rijden te doen. Het regeneratieve remmen werkt goed met de wrijvingsremmen, maar het heeft niet helemaal die eenpedaalrijfunctie die sommige andere elektrische voertuigen bieden.
Hoe zit het met off-roading? Je zou verrast kunnen zijn door hoe capabel de Avenger is, vooral in de 4xe-versie. Zijn vierwielaandrijving schittert echt op uitdagende terreinen. We namen het mee op wat steile heuvels, los grind, en zelfs modderige paden, en het handelde ze indrukwekkend af. De heuvelafdalingscontrole helpt de zaken stabiel te houden op steile hellingen, en er zijn verschillende terreinmodi die tractiecontrole fijn afstemmen voor welk oppervlak je ook op bent.
Het Selec-Terrain rijmodus systeem is ook een mooie toevoeging. Het verandert werkelijk hoe het voertuig zich gedraagt in plaats van alleen de dashboard graphics aan te passen. De zand en modder modi passen gaspedalrespons, schakelpatronen, en stabiliteitscontrole aan om prestaties te helpen optimaliseren voor verschillende omstandigheden. Zelfs de voorwielaandrijfmodellen profiteren van deze aanpassingen, maar de 4xe neemt echt de cake met zijn vermogen om koppelverdeling actief te beheren.
Wat betreft geluid, trillingen, en hardheid is er behoorlijk wat variatie afhankelijk van in welke variant je zit en de omstandigheden waarin je rijdt. De elektrische versie is stil gelukzalig bij lage snelheden, maar zodra je over 100 km/u raakt hoor je weg- en windgeluid binnensluipen. De verbrandingsmotorversies hebben een meer consistent geluidsniveau, maar je zult zeker de brom van de driecilinder motor merken wanneer je het echt duwt. De geluidsisolatie is behoorlijk voor de prijs, maar bereikt niet helemaal premium niveaus.
Kijkend naar rijkwaliteit helpen de hogere bodemvrijheid en goed-afgestelde ophanging veel. De multilink achterophanging in de 4xe-versies is merkbaar comfortabeler en beter in het aanpakken van hobbels dan de torsiestang opstelling gevonden in de anderen. En de FSD demper technologie is er, werkend achter de schermen om de rit soepel te houden over verschillende wegoppervlakken. Toch kan het je niet volledig beschermen tegen scherpe schokken of ruwe plekken.
Nu, wat betreft handling, het is goed, maar niet adembenemend. De Avenger biedt voorspelbare reacties, maar het is niet bepaald een thrill ride. Met een hoger zwaartepunt en focus op comfort zal het geen races winnen in bochtenneemvermogen, hoewel het voertuig stabiel en controleerbaar blijft binnen redelijke grenzen. De lichte besturing biedt gemakkelijke manoeuvreerbaarheid maar mist de feedback die meer agressief rijden zou aanmoedigen.
Comfort Achterbank
De achterstoelen in de 2025 Jeep Avenger zijn een klassiek voorbeeld van de afwegingen die komen met compact SUV-ontwerp. Je weet hoe het gaatโterwijl het exterieur strak en beheersbaar is, kan het de binnenruimte een beetje samendrukken. De achterbank is technisch ontworpen voor drie passagiers, maar eerlijk gezegd hangt hoe comfortabel dat is echt af van wie er zit en hoe lang de reis is. Van wat we hebben getest lijkt het alsof de achterstoelen het beste zijn voor twee volwassenen op kortere ritten, of misschien drie kinderen als je het gezin rondrijdt.
Beenruimte is waar de zaken een beetje krap beginnen te voelen, vooral voor onze langere testbestuurders die torenhoog zijn op 6 voet. Ze vonden hun knieรซn vastgeklemd tegen de ruggen van de voorstoelen wanneer die waren aangepast voor andere lange mensen. De manier waarop de stoelkussens zijn opgezet duwt passagiers ook in een meer rechtopstaande positie, wat oncomfortabel kan worden op langere ritten. Maar hey, als je van gemiddelde lengte bent of korter is het niet zo slecht voor stadsrijden of snelle tripjes tussen steden.
Nu, hoe zit het met hoofdruimte? Dat is een ander verhaal. De Avenger’s rechtopstaande ontwerp en slimme dak uitsneden geven een beetje meer ruimte boven de achterpassagiers’ hoofden, dus zelfs langere mensen kunnen erin passen zonder zich samengedrukt te voelen. Plus, de panoramische schuifdak versies houden de sfeer open, zelfs als er een beetje een mechanisme daarboven is. De ramen doen een goede job in het binnenlaten van licht en het bieden van een behoorlijk uitzicht, maar die dikke C-stijlen kunnen wat blinde vlekken creรซren bij het achterom kijken.
In het midden zitten is een hele andere uitdaging. Er is deze opvallende transmissietunnel die tussen de voorstoelen loopt, wat betekent dat de middelste passagier moet omgaan met een ongemakkelijke bult. Geen hoofdsteun of armsteun daar ook, dus het is waarschijnlijk het beste geschikt voor kinderen of de occasionele volwassene voor korte tripjes.
In en uit de achterkant komen is ook niet het gemakkelijkste. De deuren zijn een beetje smal, en de hoge drempels kunnen het lastig maken, vooral in krappe parkeersituaties. Voor degenen met mobiliteitsproblemen of wanneer je probeert een kinderstoel vast te maken zou het een beetje een gedoe kunnen zijn. Maar zodra je erin bent helpen de verhoogde stoelen met gevestigd raken.
Wat betreft klimaatregeling moeten achterpassagiers vertrouwen op het voorsysteem omdat er geen toegewijde ventilatieopeningen daar achter zijnโeen beetje een teleurstelling, vooral wanneer het super heet of koud is. Soms bereikt de lucht hen niet helemaal, waardoor het oncomfortabel wordt vergeleken met degenen voorin. Het cabineontwerp helpt een beetje met luchtcirculatie, maar toegewijde ventilatieopeningen zouden echt een verschil maken.
Opslag in de achterstoelen is minimaal over de hele linie. Er zijn geen deurvakken, alleen wat kleine kaartvakken op de voorstoelruggen. En zonder bekerhouders eindigen passagiers met jongleren met drankjes, wat niet ideaal is voor gezinsreizen. Aan de positieve kant zijn USB-poorten inbegrepen in de mid en hogere uitvoeringen, dus achterpassagiers kunnen hun apparaten opgeladen houden.
Wat betreft kinderstoelen zijn er ISOFIX-punten voor veiligheid in de twee buitenposities en drie ankers voor bovenverstrekkers. Maar, we moeten zeggen, die stoelen erin krijgen kan een beetje een workout zijn vanwege de smalle deuren en krappe ruimte. Zodra ze erin zijn passen ze goed, maar ouders zouden het een beetje lastig kunnen vinden om achterom te reiken en hun kleintjes te helpen.
De 40/60 gesplitste achterstoelopstelling is handig, je toestaan lading en passagiers te mixen en matchen. Elke sectie vouwt onafhankelijk neer, wat geweldig is voor het passen van langere items terwijl er nog steeds ruimte overblijft voor iemand om te zitten. Het vouwmechanisme is behoorlijk soepel, hoewel de stoelen niet volledig plat liggen, een lichte helling achterlatend in de laadruimte.
Over het algemeen zijn comfortfuncties behoorlijk basis over alle uitvoeringen. Er is geen achter armsteun, beperkte aanpassingen, en hard plastic op de deurbekleding biedt niet veel kussening. De opvulling op de stoelen is okรฉ voor korte tripjes maar zou het misschien niet redden voor langere ritten. Uiteindelijk, terwijl de achterstoelen doen wat ze moeten voor de beoogde markt, hebben ze zeker hun beperkingen vergeleken met grotere SUV’s.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De laadruimte in de 2025 Jeep Avenger maakt echt het meeste van zijn compacte ontwerp. Je zou verrast kunnen zijn te leren dat de capaciteit verandert afhankelijk van de gekozen aandrijflijnopties. Voor de standaardmodellen krijg je ongeveer 380 liter ruimte met de achterstoelen omhoog. Als je die 40/60 gesplitste stoelen plat vouwt, springt dat omhoog naar solide 1.277 liter. Niet slecht voor een compacte SUV, hoewel het niet helemaal opweegt tegen sommige grotere concurrenten die mensen zouden kunnen overwegen naast de Avenger.
Nu, als je naar de 4xe plug-in hybrid versies kijkt veranderen de zaken een beetje. Ze verliezen wat laadruimte vanwege de batterij en achter elektromotor, het naar beneden brengend naar 355 liter met de stoelen omhoog en 1.252 liter wanneer ze gevouwen zijn. Zeker, dat is een daling, maar eerlijk gezegd is er nog steeds genoeg ruimte voor gezinsspullenโdenk aan wekelijkse boodschappenruns, sportuitrusting, of bagage voor een stel op een uitje. De elektrische varianten houden vast aan die 380 liter, precies passend tussen de conventionele en plug-in hybrid modellen.
Wat betreft laden is het behoorlijk gebruiksvriendelijk. De achterklep opent mooi en hoog, wat het gemakkelijker maakt om spullen erin te gooien zonder je rug te belasten. De laadvloer is ook op een goede hoogte, dus je zult niet zwaar tillen. De brede opening en vierkante vorm helpen echt de ruimte maximaliseren. Maar, alleen een heads-up, de achterbumper heeft een beetje een hoge lip, wat het lastig kan maken om zware items naar binnen te schuiven zonder wat tillen.
Een coole functie is de verstelbare en omkeerbare laadvloer. Je kunt het op twee verschillende hoogtes instellen om de ruimte beter te gebruiken of een plat oppervlak creรซren wanneer de stoelen neer zijn. Plus, รฉรฉn kant is waterdichtโgeweldig voor die rommelige buitenactiviteiten. We vonden dit vooral handig toen we modderige uitrusting moesten vervoeren tijdens onze tests.
Onder de hoofdlaadvloer zijn er extra compartimenten voor opslagโperfect voor het bewaren van oplaadkabels in de elektrische modellen of het wegbergen van gereedschap en nooduitrusting in de anderen. Deze gebieden hebben veilige afdekkingen, dus je spullen zullen niet rondstuiteren terwijl je rijdt, maar ze zijn ook gemakkelijk toegankelijk wanneer je iets nodig hebt. De elektrische versies hebben zelfs toegewijde plekken voor oplaadkabels, wat super georganiseerd is.
Als je kiest voor een hogere uitvoering is er een elektrische achterklep die soepel opent en sluit. Je kunt het besturen met een sleutelhanger, van binnenuit, of zelfs met een schopsensor. Het werkte betrouwbaar voor ons, hoewel de snelheden een beetje traag aanvoelden vergeleken met sommige duurdere modellen. De schopsensor vraagt een beetje oefening om goed te krijgen, maar het werkt prima zodra je het doorhebt.
Wat betreft verlichting in het laadgebied doet het het werk. De LED-lichten gaan automatisch aan wanneer je de achterklep opent en blijven lang genoeg aan voor jou om in te laden. Het zou fijn zijn om meer licht te hebben voor de ondervloer opslag, hoewel, omdat het behoorlijk donker kan zijn daar beneden zelfs wanneer de hoofdlichten aan zijn.
Voor het beveiligen van je lading zijn er verschillende vastbindpunten en stevige laadruimte haken om alles op zijn plaats te houden tijdens je rit. Ze zijn stevig genoeg voor redelijke ladingen, maar het is het vermelden waard dat je geen laadnet of organizer als standaarduitrusting zult vinden, dus je zou wat aftermarket opties kunnen bekijken voor kleinere items.
De achterstoelen vouwen gemakkelijk neer met een eenvoudig ontgrendelingsmechanisme, je toestaan snel aan te passen voor grotere spullen. De rugleuningen liggen bijna plat, een mooi, continu oppervlak creรซrend van de achterklep naar de voorstoelen. Echter, de kussens vouwen niet of komen niet eruit, wat een lichte bult creรซert in het laadgebied die het passen van langere items zou kunnen compliceren.
Tot slot is de dorpeldrempelbescherming behoorlijk, met slijtageplaten die goed houden tegen laadruimte stoten. Houd alleen in gedachten dat de laadopening een beetje smal is, dus manoeuvreren met bredere items kan een beetje een uitdaging zijn. Plus, je hebt wat ruimte achter het voertuig nodig om de achterklep volledig te openen, wat een gedoe kan zijn in krappe parkeersituaties.
Waardepropositie van de 2025 Jeep Avenger: Is het de Prijs Waard?
De 2025 Jeep Avenger is zeker een interessant voertuig, maar het komt met een behoorlijk complexe waardepropositie die je doet nadenken over wat je nodig hebt en hoe je van plan bent het te gebruiken. Aftrap op โฌ32.495 voor de basis benzine Longitude-variant vindt het zijn plaats tussen premium compacte SUV’s, hoofdaan-hoofd gaand met traditionele Europese modellen en wat behoorlijk indrukwekkende Chinese elektrische voertuigen die vaak meer ruimte en functies bieden voor een vergelijkbare prijs.
Nu, als je naar die instapniveau benzinevariant kijkt biedt het wel behoorlijke waarde, vooral als je een fan bent van het Jeep-merk en basis SUV-capaciteiten wilt. Maar laten we eerlijk zijn, de handgeschakelde transmissie en de beperkte functies voelen een beetje achter de tijd aan wanneer je kijkt naar wat er tegenwoordig beschikbaar is. Aan de andere kant stappen de e-Hybrid varianten, geprijsd tussen โฌ33.595 en โฌ37.595, de zaken echt op met betere verfijning en efficiรซntie. Ze zijn bijzonder geweldig voor stadsrijden, waar de elektromotor echt kan schitteren.
Dan zijn er de volledig elektrische varianten, variรซrend van โฌ34.995 tot โฌ38.995. Ze hebben een nette plek in de markt uitgesneden, Europese bouwkwaliteit en een beetje merkprestige biedend tegen prijzen die sommige van de fanciere alternatieven onderbieden. Ze bogen ook met competitief bereik en oplaadcapaciteiten, maar als je een gezin hebt zou je de achterstoelruimte een beetje tekortschieten kunnen vinden. Plus, die drie-sterren veiligheidsrating zou je kunnen doen nadenken als je grotere, veiligere opties overweegt voor dezelfde prijs. Eerlijk gezegd lijkt de elektrische Avenger het beste geschikt voor stedelijke kopers die meer geven om stijl en merkaantrekkingskracht dan rauwe praktikaliteit.
Nu, als je naar de 4xe plug-in hybrid varianten kijkt tonen ze wat serieuze technologie maar komen met een stevige prijskaartje, met de North Face-editie โฌ45.535 rakend. Op dit niveau begin je tegen andere premium compacte SUV’s aan te lopen die meer ruimte en verfijning bieden. Zeker, de 4xe’s vierwielaandrijving en off-road capaciteiten zijn indrukwekkend, maar je moet jezelf echt afvragen of je ze daadwerkelijk genoeg zult gebruiken om die kosten te rechtvaardigen.
Wat betreft bouwkwaliteit en betrouwbaarheid heeft onze testing getoond dat het behoorlijk solide is, ondersteund door het beproefde Stellantis-platform. De 5-jaar/100.000 km garantie is behoorlijk, hoewel sommige concurrenten zelfs langere garanties bieden voor gemoedsrust. Servicekosten lijken redelijk op โฌ250 per bezoek, maar die jaarlijkse intervallen zijn misschien niet geweldig voor mensen die niet veel rijden.
Wat betreft restwaarde is het een beetje lastig omdat de Avenger nog vers op de scene is. Dat gezegd hebbende heeft Jeep een sterke merkpresence in Europa, wat zou moeten helpen waarden redelijk te houden. Echter, met elektrische voertuigtechnologie die zo snel evolueert en concurrentie opwarmend van Chinese fabrikanten zouden restwaarden wat druk kunnen ondervinden. Als je neigt naar een elektrisch model, houd alleen in gedachten dat technologie sneller verouderd zou kunnen raken dan je denkt.
Wat echt opvalt aan de Avenger is hoe het gepositioneerd is als een compacte SUV die nog steeds een slag pakt met echte capaciteiten, allemaal terwijl hij vriendelijk is voor stedelijk rijden. Eerlijk gezegd vind je geen ander voertuig dat Jeep-erfgoed combineert met compacte afmetingen en geรซlektrificeerde opties helemaal zoals deze. Zeker, die uniciteit maakt het aantrekkelijk voor een specifieke groep kopers, maar het zou misschien niet resoneren met iedereen.
Voor kopers in Nederland is de Avenger’s kleinere grootte perfect voor stadsleven, en de hogere rijpositie en stevige bouw werken goed met de lokale infrastructuur. De elektrische modellen helpen verschillende belastingstraffen te ontwijken, terwijl de 4xe-versies klaar zijn voor die occasionele off-road avonturen. Houd alleen in gedachten dat de premium prijs vergeleken met ruimere alternatieven betekent dat je lang en hard wilt nadenken over wat je echt nodig hebt.
Onze suggesties hangen echt af van wie je bent als koper. Als je stedelijk-gefocust bent en meer geeft om stijl en merk dan ruimte vind je waarschijnlijk de elektrische varianten behoorlijk verleidelijk, vooral in de hogere uitvoeringen met betere functies. Aan de andere kant, als je soms vierwielaandrijving nodig hebt en er niet tegen opziet een beetje extra te betalen voor geavanceerde technologie, dan zouden de 4xe-opties een blik waard kunnen zijn, wees alleen voorbereid op de ruimte-afwegingen die komen met een compact voertuig.
Maar als je helemaal over het krijgen van de beste waarde bent, maximale binnenruimte, of top veiligheidsratings zou je andere opties kunnen verkennen die meer bieden voor je geld. De Avenger doet een fantastische job in het balanceren van stijl met capaciteit, maar je moet wat compromissen accepteren die misschien geen probleem zijn met meer praktische keuzes. Uiteindelijk draait het allemaal om of de unieke mix van functies de prijskaartje rechtvaardigt vergeleken met wat meer traditionele, maar misschien meer praktische, alternatieven.