Porsche heeft zichzelf opnieuw overtroffen met de nieuwe 2025 911 Carrera S. Dit model bevindt zich perfect tussen de reguliere Carrera en de sportieve GTS. Het is alsof ze pure kracht, gestroomlijnd design en de nieuwste technologie hebben samengevoegd. Het eert Porsches traditie van zorgvuldige verfijning terwijl het ook de grenzen verlegt op het gebied van snelheid en verfijning.
Een Turbocharged Beest Onder de Motorkap
De vernieuwde Carrera S beschikt over een herziene 3,0-liter zescilinder boxermotor met twee turbocompressors. Dit beest levert een opwindende 480 pk (of 353 kW) en 530 Nm koppel, wat een mooie toename is van 30 pk vergeleken met het vorige model. Denk er eens over na: een verbazingwekkende 0-100 km/u in slechts 3,3 seconden en een topsnelheid van 308 km/u? Ja, die cijfers zijn indrukwekkend.
Wat drijft deze prestatieverbetering aan? Nou, verfijnde turbocompressors, betere koelsystemen en enkele slimme designelementen overgenomen van de 911 Turbo modellen. Daarnaast heeft het een achttraps Porsche Doppelkupplung (PDK) transmissie, wat betekent dat je een super soepele en opwindende rit krijgt.
Verfijning Ontmoet Functionaliteit
Maar hey, de Carrera S draait niet alleen om snelheid – het is ook een adembenemend stuk techniek. Je hebt standaard Matrix LED-koplampen, die opvallende 20/21-inch Carrera S-wielen en een sportuitlaatsysteem met glanzende zilveren uitlaatpijpen. En laten we Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) niet vergeten, dat niet beschikbaar is op de basis Carrera. Het verhoogt echt de handling en stabiliteit.
Voor degenen die nog meer sensatie willen, kun je kiezen voor upgrades zoals het Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) systeem, PASM-sportonderstel (dat de rijhoogte met 10 mm verlaagt) en achterasbesturing. Geloof me, deze functies tillen de prestaties naar een heel nieuw niveau.
Een Verfijnd Interieur
Zodra je instapt, omhult de 911 Carrera S je in luxe met zijn zwarte lederen pakket. De stoelen, hoofdsteunen, deurpanelen en het dashboard zijn allemaal bekleed met zacht, gelooid leer dat klasse uitstraalt. Als je voor de Coupรฉ gaat, kun je zelfs zonder extra kosten de achterstoelen neerklappen. De Cabriolet daarentegen komt standaard met een 2-zits achterbank.
En als je het nog een niveau hoger wilt tillen, is er een uitgebreid lederen pakket dat hoogwaardige afwerkingen toevoegt aan plekken zoals het handschoenenkastje en de bases van de stoelen.
Geavanceerde Techniek
Als het gaat om de rijdynamiek, heeft Porsche echt werk verzet. Ze hebben het hydraulische dempersysteem geoptimaliseerd voor betere handling en responsiviteit. Veranderingen in de vooraskinematica en een directere besturing betekenen dat elke bocht scherp en gecontroleerd aanvoelt, vooral met die achterasbesturing.
Prijzen en Beschikbaarheid
Dus, wat gaat het je kosten? De vernieuwde 911 Carrera S komt in twee verbluffende versies: de Coupรฉ, die begint bij โฌ218.400, en de Cabriolet, beginnend bij โฌ235.900. Beide modellen zijn nu te bestellen, met leveringen gepland voor het voorjaar van 2025.
SPECIFICATIES TABEL
Technische Specificaties:
Kenmerk | Specificatie |
---|---|
Motor | 3,0-liter twin-turbo boxermotor |
Vermogen | 480 pk (353 kW) |
Koppel | 530 Nm |
0-100 km/u | 3,3 seconden |
Topsnelheid | 308 km/u |
Transmissie | 8-traps PDK |
Standaarduitrusting:
Kenmerk | Details |
---|---|
Wielen | 20/21-inch Carrera S |
Verlichting | Matrix LED-koplampen |
Remmen | 408mm voor / 380mm achter schijven met rode remklauwen |
Prestatiesystemen | Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) |
Interieur | Zwart lederen pakket |
Uitlaat | Sportssysteem met zilveren uitlaatpijpen |
Prijzen:
Model | Vanaf Prijs |
---|---|
Coupรฉ | โฌ218.400 |
Cabriolet | โฌ235.900 |