MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: De 2025 Kia EV3: Test, Specificaties en Prijzen
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > De 2025 Kia EV3: Test, Specificaties en Prijzen
ElektrischCompacte Crossover SUVSUV

De 2025 Kia EV3: Test, Specificaties en Prijzen

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:47 pm
Motor&Auto Team
Share
2025 Kia EV3
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Het drievoudige panoramische display
Het drievoudige panoramische display
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Detailaanzicht van de middenarmsteun met dubbele bekerhouders en gestructureerd opbergoppervlak met bedieningsknoppen in de buurt
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Bestuurderszijde interieurweergave met focus op het minimalistische dashboard en digitale displays
Bestuurderszijde interieurweergave met focus op het minimalistische dashboard en digitale displays
Premium interieur met duurzame materialen en moderne designelementen
Premium interieur met duurzame materialen en moderne designelementen
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Voorste cabineruimte met premium materialen en modern design
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
De 25L voorklep-opbergruimte van de 2025 Kia EV3
De 25L voorklep-opbergruimte van de 2025 Kia EV3
List of Images 1/17
2025 Kia EV3
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Het drievoudige panoramische display
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Detailaanzicht van de middenarmsteun met dubbele bekerhouders en gestructureerd opbergoppervlak met bedieningsknoppen in de buurt
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Bestuurderszijde interieurweergave met focus op het minimalistische dashboard en digitale displays
Premium interieur met duurzame materialen en moderne designelementen
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Voorste cabineruimte met premium materialen en modern design
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
De 25L voorklep-opbergruimte van de 2025 Kia EV3
De 2025 Kia EV3: Test, Specificaties en Prijzen
2025 Kia EV3
Kia EV3 Bestuurderspositie
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Kia EV3 Dashboard en Digitale Displays
Het drievoudige panoramische display
Het drievoudige panoramische display
Kia EV3 Infotainmentsysteem
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Kia EV3 Infotainment Bedieningsinterface
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Kia EV3 Middenconsole Opbergoplossingen
Detailaanzicht van de middenarmsteun met dubbele bekerhouders en gestructureerd opbergoppervlak met bedieningsknoppen in de buurt
Kia EV3 Uitschuifbaar Entertainmentblad
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Kia EV3 Interieur Zijaanzicht
Bestuurderszijde interieurweergave met focus op het minimalistische dashboard en digitale displays
Bestuurderszijde interieurweergave met focus op het minimalistische dashboard en digitale displays
Kia EV3 Interieur Design Overzicht
Premium interieur met duurzame materialen en moderne designelementen
Premium interieur met duurzame materialen en moderne designelementen
Kia EV3 Interieur Indeling
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Kia EV3 Voorste Interieurruimte
Voorste cabineruimte met premium materialen en modern design
Kia EV3 Middenconsole Functies
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Kia EV3 Achterpassagiersruimte
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Kia EV3 Achterpassagiers Voorzieningen
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Kia EV3 V2L Stroomuitgang
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Kia EV3 Bagagecompartiment
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
Kia EV3 Voorklep-opbergruimte
De 25L voorklep-opbergruimte van de 2025 Kia EV3
De 25L voorklep-opbergruimte van de 2025 Kia EV3
SHARE
4.1 Premium gevoel, praktisch karakter
2025 Kia EV3
Contents
2025 Kia EV3 SpecificatiesIs Het De Moeite Waard Om De Kia EV3 Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank2025 Kia EV3 Prijzen

2025 Kia EV3 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie58,3 kWh Batterij81,4 kWh Batterij
MotortypeElektromotorElektromotor
VersnellingsbakTraploze transmissieTraploze transmissie
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieEnkeltrapsEnkeltraps
Max Vermogen150 kW (204 pk)150 kW (204 pk)
Max Koppel283 Nm283 Nm
Motor- en transmissiespecificaties voor de 2025 Kia EV3

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie58,3 kWh Batterij81,4 kWh Batterij
BatterijtypeLi-ion (Lithium-ion)Li-ion (Lithium-ion)
Batterijcapaciteit58,3 kWh81,4 kWh
Batterijgewicht375 kg470 kg
Nominale spanning369V343V
CO2-uitstoot (WLTP)0 g/km0 g/km
Energieverbruik (WLTP)14,9/15,8 kWh/100km (17″/19″ velgen)14,9/16,2 kWh/100km (17″/19″ velgen)
Elektrisch bereik (WLTP)– 436 km (17″ velgen)
– 414 km (19″ velgen)
– 605 km (17″ velgen)
– 563 km (19″ velgen)
Max DC-laadvermogen101 kW128 kW
Max AC-laadvermogen11 kW11 kW
Boordlader11 kW 3-fase met V2X-voorbereiding*11 kW 3-fase met V2X-voorbereiding*
AC-laadtijd (0-100%)~6 uur~8,5 uur
DC-snelladen (10-80%)~29 min (bij 150kW lader)~31 min (bij 150kW lader)
V2L-mogelijkheden– 230V stopcontact onder tweede zitrij (vanaf Plus-uitvoering)
– Externe V2L-adapter (vanaf GT-Line)
– 230V stopcontact voor externe apparaten
– 230V stopcontact onder tweede zitrij (vanaf Plus-uitvoering)
– Externe V2L-adapter (vanaf GT-Line)
– 230V stopcontact voor externe apparaten
Locatie laadpoortInformatie niet beschikbaarInformatie niet beschikbaar
Batterijgarantie7 jaar of 150.000 km7 jaar of 150.000 km
Accu- en laadspecificaties voor de 2025 Kia EV3

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkAirPlusPlus AdvancedGT-LineGT-PlusLine
Zitplaatsen55555
Bagageruimte (VDA)460L/1.251L (stoelen omhoog/omlaag)460L/1.251L (stoelen omhoog/omlaag)460L/1.251L (stoelen omhoog/omlaag)460L/1.251L (stoelen omhoog/omlaag)460L/1.251L (stoelen omhoog/omlaag)
Achterbank verdeling60:4060:4060:4060:4060:40
Voorstoel verstellingHandmatigHandmatigElektrisch (bestuurder)Elektrisch (bestuurder)Elektrisch (beide) met geheugen voor bestuurder
In hoogte verstelbare stoelenAlleen bestuurderBestuurder & PassagierBestuurder & PassagierBestuurder & PassagierBestuurder & Passagier
Stoelverwarming voor–JaJaJaJa
Stoelventilatie voor––––Ja
Stoelverwarming 2e rij–––JaJa
Relaxatiefunctie––––Ja (beide voorstoelen)
Lendensteun bestuurdersstoel––Ja (Aircell type)Ja (Aircell type)Ja (Aircell type)
Lendensteun passagiersstoel––––Ja (Aircell type)
BekledingTweekleurig grijs stofTweekleurig grijs stofVegan leder (tweekleurig grijs)Vegan leder GT-Line (tweekleurig gebroken wit/grijs)Vegan leder GT-Line (tweekleurig gebroken wit/grijs)
Verwarmd stuurwiel–JaJaJaJa
Sfeerverlichting–––Ja (dynamisch)Ja (dynamisch)
Glazen schuif-/kanteldak––JaJaJa
Zit- en bagageruimte-informatie voor de 2025 Kia EV3 over alle varianten

INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES

KenmerkAirPlusPlus AdvancedGT-LineGT-PlusLine
KlimaatregelingDual Zone klimaatregelingDual Zone klimaatregelingDual Zone klimaatregelingDual Zone klimaatregelingDual Zone klimaatregeling
Luchtkwaliteitskenmerken– Luchtfilter
– Automatische ontwaseming
– Luchtfilter
– Automatische ontwaseming
– Luchtfilter
– Automatische ontwaseming
– Luchtfilter
– Automatische ontwaseming
– Luchtfilter
– Automatische ontwaseming
MiddenconsoleMiddenarmsteunMiddenarmsteunUitschuifbare tafel middenconsoleUitschuifbare tafel middenconsoleUitschuifbare tafel middenconsole
AchterarmsteunJa, met bekerhoudersJa, met bekerhoudersJa, met bekerhoudersJa, met bekerhoudersJa, met bekerhouders
HemelbekledingsmateriaalGerecyclede materialen (lichtgrijs)Gerecyclede materialen (lichtgrijs)Gerecyclede materialen (lichtgrijs)Gerecyclede materialen (donkergrijs)Gerecyclede materialen (donkergrijs)
USB-poorten– USB-C voor (snellader)
– 2x USB-C zijkant voorstoelen
– USB-C voor (snellader)
– 2x USB-C zijkant voorstoelen
– USB-C voor (snellader)
– 2x USB-C zijkant voorstoelen
– USB-C voor (snellader)
– 2x USB-C zijkant voorstoelen
– USB-C voor (snellader)
– 2x USB-C zijkant voorstoelen
Draadloos telefoon opladen–JaJaJaJa
Sfeerverlichting–––DynamischDynamisch
Opbergruimte voorJa (25L frunk)Ja (25L frunk)Ja (25L frunk)Ja (25L frunk)Ja (25L frunk)
Bagageruimte kenmerken– Rolhoes
– Multifunctionele laadvloer
– Rolhoes
– Multifunctionele laadvloer
– Rolhoes
– Multifunctionele laadvloer
– Opbergvakken onder vloer
– Rolhoes
– Multifunctionele laadvloer
– Opbergvakken onder vloer
– Rolhoes
– Multifunctionele laadvloer
– Opbergvakken onder vloer
Interieurkenmerken van de 2025 Kia EV3

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie58,3 kWh Batterij81,4 kWh Batterij
Rijklaar gewicht1.700 kg1.785 kg
Maximaal toelaatbaar gewicht2.270 kg2.355 kg
Max. trekgewicht (ongeremd)500 kg750 kg
Max. trekgewicht (geremd)500 kg1.000 kg
Max. kogeldruk100 kg100 kg
Max. dakbelasting80 kg80 kg
Trekvermogen en gewichtsspecificaties voor de 2025 Kia EV3
Specificatie58,3 kWh Batterij81,4 kWh Batterij
Vanafprijs (โ‚ฌ)36.995 (Air)41.495 (Air)
BrandstoftypeElektrischElektrisch
Beschikbare uitvoeringen– Air
– Plus
– Plus Advanced
– Air
– Plus
– Plus Advanced
– GT-Line
– GT-PlusLine
Batterijcapaciteit58,3 kWh81,4 kWh
Energieverbruik (WLTP)– 14,9 kWh/100km (17″ velgen)
– 15,8 kWh/100km (19″ velgen)
– 14,9 kWh/100km (17″ velgen)
– 16,2 kWh/100km (19″ velgen)
Elektrisch bereik (WLTP)– 436 km (17″ velgen)
– 414 km (19″ velgen)
– 605 km (17″ velgen)
– 563 km (19″ velgen)
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieTraploze transmissieTraploze transmissie
CO2-uitstoot0 g/km0 g/km
Maximaal vermogen150 kW (204 pk)150 kW (204 pk)
Maximaal koppel283 Nm283 Nm
Acceleratie 0-100 km/u– 7,5s (17″ velgen)
– 7,6s (19″ velgen)
– 7,7s (17″ velgen)
– 7,9s (19″ velgen)
Topsnelheid170 km/u170 km/u
Vergelijking van belangrijke specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de 2025 Kia EV3
AfmetingAir/Plus/Plus AdvancedGT-Line/GT-PlusLine
Lengte4.300 mm4.310 mm
Breedte1.850 mm1.850 mm
Hoogte1.560 mm1.570 mm
Wielbasis2.680 mm2.680 mm
Bodemvrijheid140 mm147 mm
Spoorbreedte voor– 17″ velgen: 1.614 mm
– 19″ velgen: 1.610 mm
1.610 mm (19″ velgen)
Spoorbreedte achter– 17″ velgen: 1.611 mm
– 19″ velgen: 1.607 mm
1.607 mm (19″ velgen)
Exterieurafmetingen van de 2025 Kia EV3
Kenmerk/UitvoeringAirPlusPlus AdvancedGT-LineGT-PlusLine
Prijzen & Basisinformatie
Vanafprijs (58,3 kWh)โ‚ฌ36.995โ‚ฌ38.695โ‚ฌ41.195N/BN/B
Vanafprijs (81,4 kWh)โ‚ฌ41.495โ‚ฌ43.195โ‚ฌ45.695โ‚ฌ47.195โ‚ฌ49.195
Leaseprijs bijtelling (Vanaf)โ‚ฌ192โ‚ฌ203โ‚ฌ220โ‚ฌ259โ‚ฌ272
Beschikbare batterij-opties58,3/81,4 kWh58,3/81,4 kWh58,3/81,4 kWhAlleen 81,4 kWhAlleen 81,4 kWh
Bereik (WLTP)Tot 436/605 kmTot 436/605 kmTot 414/563 kmTot 563 kmTot 563 km
Exterieurkenmerken
Velgen17″ lichtmetaal17″ lichtmetaal19″ lichtmetaal19″ GT-Line lichtmetaal19″ GT-Line lichtmetaal
KoplampenLED reflectorLED reflectorLED reflectorLED projectorLED projector
AchterlichtenLEDLEDLEDLED ‘Star Map’LED ‘Star Map’
DeurgrepenVerzonken typeAuto verzonkenAuto verzonkenAuto verzonkenAuto verzonken
Privacy glas–JaJaJaJa
Panoramisch glazen dak––JaJaJa
Interieurkenmerken
BekledingTweekleurig grijs stofTweekleurig grijs stofVegan lederGT-Line vegan lederGT-Line vegan leder
KlimaatregelingDual zoneDual zoneDual zoneDual zoneDual zone
Stoelverwarming–VoorVoorVoor + AchterVoor + Achter
Stoelventilatie––––Ja
Relaxatiefunctie––––Ja
Sfeerverlichting–––JaJa
Veiligheid & Rijhulpsystemen
Highway Driving AssistHDAHDAHDAHDA 2.0HDA 2.0
Autonoom noodremsysteemFCA 1.5FCA 1.5FCA 1.5FCA 2.0FCA 2.0
DodehoekdetectieOptioneelJaJaJaJa
Dodehoek-camera––––Ja
Rondomzicht monitor––––Ja (360ยฐ)
Remote Smart Parking––––Ja
Connectiviteit & Technologie
Displays29″ panorama29″ panorama29″ panorama29″ panorama29″ panorama + HUD
NavigatieVolledige kaart met Kia ConnectVolledige kaart met Kia ConnectVolledige kaart met Kia ConnectVolledige kaart met Kia ConnectVolledige kaart met Kia Connect
AudiosysteemStandaardStandaardHarman KardonHarman KardonHarman Kardon
Draadloos opladen telefoon–JaJaJaJa
Digital Key 2.0–JaJaJaJa
Laadkenmerken
Max AC-laden11 kW11 kW11 kW11 kW11 kW
V2L-mogelijkheid–JaJaJaJa
V2L externe adapter–––JaJa
Garantie & Service
Voertuiggarantie7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km
Batterijgarantie7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km7 jaar/150.000 km
Lakgarantie5 jaar/150.000 km5 jaar/150.000 km5 jaar/150.000 km5 jaar/150.000 km5 jaar/150.000 km
Wegenhulp7 jaar7 jaar7 jaar7 jaar7 jaar
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare uitvoeringen van de 2025 Kia EV3
CategorieAccessoire typeDetails
Styling
VelgoptiesLichtmetalen velgen– Verschillende velgopties beschikbaar om het uiterlijk van het voertuig te veranderen
SpiegelkappenSpiegelaccessoires– Beschikbare designaccessoires voor zijspiegels
DeurdetailsDeurstyling– Designdetails om het uiterlijk van de deuren te verfraaien
Exterieur designelementenBumperontwerp– Stylingaccessoires voor bumperverbetering
Transport & Gebruiksgemak
DaktransportDakbox– Extra opbergmogelijkheden voor het dak
TrekoplossingenTrekhaak– Trekvoorzieningen
FietstransportFietsendrager– Fietsendrager voor trekhaak
VrachtboxBagagebox voor trekhaak– Extra opbergbox compatibel met trekhaak
Bescherming & Veiligheid
VloerbeschermingVloermatten– Beschermende vloermatten
Bagageruimte beschermingAntislipmatten– Antislipmatten voor bagageruimte
BumperbeschermingBumperbescherming– Beschermingsflap voor bumper
Comfort & Gemak
InterieurorganisatieAuto-organizers– Opbergorganisatie-oplossingen
OpbergoplossingenAangepaste opberging– Voertuigspecifieke opbergoplossingen
CamerasystemenDashcam– Dashboard camerasysteem
VoertuigbeschermingAutohoes– Op maat gemaakte autohoes
Gedetailleerde tabel van beschikbare accessoires voor de 2025 Kia EV3
Pakket naamBeschikbaar voor uitvoeringenInhoudPrijs
ADAS Pakket voor AirAir– FCA 2.0 (Verbeterd autonoom noodremsysteem)
– HDA 2.0 (Verbeterde rijbaanassistentie)
– BCA (Dodehoek-ongevalpreventie)
– RCCA (Kruisend verkeer achter-ongevalpreventie)
– Elektrisch inklapbare spiegels
โ‚ฌ895,00
ADAS Pakket voor Plus/Plus AdvancedPlus
Plus Advanced
– FCA 2.0 (Verbeterd autonoom noodremsysteem)
– HDA 2.0 (Verbeterde rijbaanassistentie)
โ‚ฌ495,00
Afleverpakket (Afleveropties)Alle uitvoeringen– Gevarendriehoek
– EHBO-set
– Twee veiligheidshesjes
– Opbergtas
– Documentatiemap
โ‚ฌ69,00 (โ‚ฌ57,02 + โ‚ฌ11,98 BTW)
Pakketinformatie voor de 2025 Kia EV3
OptieBeschikbaar voorPrijs
Exterieurkleur (niet-wit)Alle uitvoeringenโ‚ฌ795,00
Matte lakAlle uitvoeringenโ‚ฌ1.795,00
LakbeschermingAlle uitvoeringenโ‚ฌ198,00 (โ‚ฌ163,64 + โ‚ฌ34,36 BTW)
Volledige batterijlading 58,3kWhToepasbare modellenโ‚ฌ24,00 (โ‚ฌ19,83 + โ‚ฌ4,17 BTW)
Volledige batterijlading 81,4kWhToepasbare modellenโ‚ฌ33,00 (โ‚ฌ27,27 + โ‚ฌ5,73 BTW)
Extra beschikbare opties (Geen pakketten maar optionele features):
2025 Kia EV3 Aurora Black Pearl Kleur
Aurora Black Pearl Kleur
2025 Kia EV3 Snow White Pearl Kleur
Snow White Pearl Kleur
2025 Kia EV3 Aventurine Green Kleur
Aventurine Green Kleur
2025 Kia EV3 Clear White Kleur
Clear White Kleur
2025 Kia EV3 Ivory Silver Glossy Kleur
Ivory Silver Glossy Kleur
2025 Kia EV3 Frost Blue Kleur
Frost Blue Kleur
2025 Kia EV3 Terra Cotta Kleur
Terra Cotta Kleur
2025 Kia EV3 Ivory Silver Matte Kleur
Ivory Silver Matte Kleur
2025 Kia EV3 Shale Grey Kleur
Shale Grey Kleur

Is Het De Moeite Waard Om De Kia EV3 Te Kopen?

De Kia EV3 2025 heeft zijn intrede gedaan in de elektrische voertuigenmarkt precies op het moment dat compacte elektrische SUV’s echt aanslaan bij kopers. Kia heeft een ambitieus plan om tegen 2027 15 volledig elektrische modellen uit te brengen, en de EV3 speelt daarin een cruciale rol. Het is ontworpen om premium elektrische auto’s toegankelijker te maken voor de gewone consument. Deze compacte SUV is niet zomaar een nieuwkomer; hij stapt in een drukke markt en neemt het op tegen bekende namen als de Skoda Elroq, Volvo EX30 en Volkswagen ID.3.

Hoe verhoudt de EV3 zich tot deze concurrenten? Hij onderscheidt zich door zijn combinatie van bereik en betaalbaarheid. De Skoda Elroq heeft weliswaar betere rijdynamiek en een geavanceerdere wielophanging, maar komt ook met een ongeveer โ‚ฌ3.000 hoger prijskaartje voor vergelijkbare functies. De Volvo EX30 voelt wat luxueuzer aan maar levert in op binnenruimte, en de VW ID.3, hoewel in dezelfde prijsklasse, kan qua praktisch gebruik niet helemaal meekomen.

De positionering van de EV3 binnen Kia’s eigen lineup is eveneens strategisch. Hoewel het design-DNA gedeeld wordt met de duurdere EV6 en EV9, biedt het een toegankelijker instappunt tot Kia’s elektrische gamma. Opvallend is dat het de Kia Niro EV enigszins overbodig maakt, door superieure technologie en efficiรซntie te bieden tegen een lagere prijs.

Voor Nederland maken de concurrerende prijsstelling en indrukwekkende actieradius van de EV3 hem aantrekkelijk. Zijn efficiรซntie en formaat zijn perfect voor het navigeren door drukke Nederlandse steden en voor langere ritten tussen steden. Bovendien zit hij vol met features die aansluiten bij de wensen van Nederlandse kopers.

Duurzaamheid is ook een belangrijk aspect van de EV3, aangezien er veel gerecyclede en biogebaseerde materialen in het interieur worden gebruikt. Dit slaat aan bij milieubewuste kopers in Europa die zowel hun ecologische voetafdruk als praktische behoeften willen afwegen.

En de timing kon niet beter zijn. De EV3 wordt gelanceerd net als er meer overheidssubsidies voor elektrische voertuigen beschikbaar komen in heel Europa. Dit betekent dat hij in een uitstekende positie verkeert om te profiteren van deze steun terwijl hij echte waarde biedt aan mensen die willen overstappen op elektrisch rijden.

De EV3 komt in vijf verschillende uitvoeringen: Air, Plus, Plus Advanced, GT-Line en GT-PlusLine. Deze variรซteit komt tegemoet aan verschillende smaken en budgetten. Je kunt de instap Air-uitvoering krijgen vanaf โ‚ฌ36.995, terwijl de topuitvoering GT-PlusLine โ‚ฌ49.195 kost, wat hem een sterke speler maakt in zijn segment.

Motor, Prestaties En Transmissie

De Kia EV3 2025 vindt een mooie balans tussen efficiรซntie en prestaties, en komt met twee batterijopties. Je hebt het standaard bereikmodel met een 58,3 kWh batterij, en dan is er de lange-afstandsversie die een grotere 81,4 kWh unit heeft. Beide modellen gebruiken voorwielaandrijving, maar Kia heeft gehint dat ze mogelijk later een vierwielaandrijving versie zullen uitbrengen.

Qua prestaties laten deze specificaties zien dat er is nagedacht over hoe mensen hun auto’s daadwerkelijk gebruiken. Het standaard bereikmodel kan van 0 naar 100 km/u sprinten in slechts 7,4 seconden, terwijl de lange-afstandsversie er iets langer over doet met 7,7 seconden, voornamelijk vanwege het extra batterijgewicht. Dus ja, het zit precies in het midden van zijn klasse, met genoeg vermogen voor stadsverkeer of snelwegrijden.

De transmissie is enkelvoudig, wat standaard is voor elektrische voertuigen, en levert het vermogen op een soepele, consistente manier. Het regeneratief remmen is ook slim; je krijgt verschillende niveaus van energieterugwinning die je kunt aanpassen met flippers aan het stuur. Dit betekent dat je kunt kiezen tussen vrijuit rollen of een one-pedal rijervaring, afhankelijk van je voorkeur.

Het echte hoogtepunt hier is hoe efficiรซnt de aandrijflijn is. Tijdens tests liet het lange-afstandsmodel indrukwekkende cijfers zien: 6,3 kilometer per kWh in de stad en 4,3 kilometer per kWh op de snelweg. Dit vertaalt zich naar een potentieel bereik van tot wel 600 kilometer onder ideale omstandigheden, hoewel je realistisch gezien waarschijnlijk tussen de 400-480 kilometer kunt verwachten, afhankelijk van je rijstijl en het weer.

Wat opladen betreft, ondersteunt het systeem DC snelladen met snelheden van 101 kW voor het standaardmodel en iets hoger met 128 kW voor het lange-afstandsmodel. Hoewel deze cijfers niet top of the line zijn, kun je nog steeds van 10-80% opladen in ongeveer 30 minuten als je een goede snellader vindt. Daarnaast heeft het een coole Vehicle-to-Load (V2L) functie, waarmee je andere apparaten en apparatuur kunt voeden.

De vermogensafgifte? Die is behoorlijk verfijnd. De elektromotor geeft je directe koppel dat zowel gecontroleerd als voorspelbaar is. De gaspedaalrespons is goed afgestemd, zodat je gemakkelijk kunt manoeuvreren in stedelijke omgevingen zonder dat soepele acceleratiegevoel te verliezen. Op de snelweg is het flexibel genoeg om je wat extra vermogen te geven wanneer je moet inhalen, zelfs als de batterij niet helemaal vol is.

Met de voorwielaandrijving wordt de koppelafgifte zeer goed beheerd, en je ervaart nauwelijks torque steer wanneer je het gas flink intrapt. De tractiecontrole grijpt soepel in wanneer nodig, vooral in natte omstandigheden, maar voelt niet opdringerig aan en vertraagt je niet. Dat is indrukwekkend, gezien hoe elektromotoren direct vermogen leveren.

Bij lichte gastoevoer blijft de vermogensafgifte mooi lineair, waardoor je gemakkelijk door stop-and-go verkeer kunt glijden. Er is nauwelijks vertraging tussen het intrappen van het pedaal en de reactie van de auto, wat je een gevoel van controle geeft en je vertrouwen als bestuurder vergroot.

In de verschillende rijmodi voelt de vermogensafgifte consistent aan. De Sport-modus verhoogt de initiรซle respons wel wat, wat leuk is voor degenen die wat meer opwinding willen. Deze voorspelbaarheid helpt bestuurders om snel aan de EV3 te wennen zodat ze soepel kunnen rijden onder alle omstandigheden. De Eco-modus verzacht de gaspedaalrespons net genoeg om efficiรซnt te blijven zonder dat de auto lui aanvoelt.

En weet je wat? Ongeacht welk niveau van regeneratief remmen je kiest, het beรฏnvloedt niet hoe het vermogen wordt geleverd. Alles voelt natuurlijk aan, wat een grote overwinning is voor hoe de aandrijflijn is gekalibreerd.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

Toen we het voertuig aan de tand voelden, toonde het solide en betrouwbare remkracht. Het rempedaal voelt ook precies goed aan – met een prettige modulatie en feedback tijdens het indrukken.

Als we het hebben over de standaard remopstelling, deze beschikt over geventileerde schijven voor en massieve schijven achter. Dit geeft voldoende thermische capaciteit om zwaar remmen aan te kunnen zonder problemen. Bij noodstops presteerde de EV3 met fatsoenlijke remafstanden. Ze waren niet de beste in zijn klasse, maar zeker competitief. Vanuit 100 km/u kwam de auto regelmatig binnen ongeveer 45 meter tot stilstand, ongeacht de omstandigheden.

Wat echt opvalt, is het regeneratieve remsysteem. Het heeft vier verschillende niveaus van regeneratie die je kunt bedienen met flippers aan het stuurwiel. Je kunt kiezen tussen minimale regeneratie tot een volledige one-pedal rijervaring. Ze noemen deze functie i-Pedal, en het is super flexibel – ongeacht welk niveau je kiest, je kunt het nog steeds gemakkelijk activeren om energie terug te winnen.

Het schakelen tussen regeneratief en conventioneel remmen? Het gaat zo soepel als boter. Er is geen ongemakkelijk of nep gevoel wanneer je het rempedaal indrukt, wat behoorlijk knap is gezien hoe complex het is om deze twee systemen te mengen. Deze naadloze integratie verbetert de algehele rijervaring.

Bij het rijden in de stad blinkt de one-pedal rijmodus uit. Het stelt je in staat om de meeste situaties aan te kunnen zonder het rempedaal aan te hoeven raken. Het systeem is slim genoeg om te bepalen wanneer maximale regeneratie nodig is, waarbij de auto indien nodig volledig tot stilstand wordt gebracht.

Nog een handige feature is de automatische remvastzetting, die standaard is op alle uitvoeringen. Het is super handig in stop-and-go verkeer. Het systeem grijpt soepel in en laat snel los wanneer je gas geeft, wat zorgt voor een prettige rit.

Veiligheid is belangrijk, en het brake-by-wire systeem heeft ingebouwde redundanties om ervoor te zorgen dat het goed werkt – zelfs in het zeldzame geval dat er iets misgaat. Dit soort doordachte engineering geeft bestuurders extra gemoedsrust, vooral voor degenen die nieuw zijn met elektrische voertuigen.

En tijdens die tests in nat weer presteerde het remsysteem zonder hapering. De elektronische stabiliteitscontrole greep soepel in wanneer nodig, en het antiblokkeersysteem was goed gekalibreerd. Het behield de stuurcontrole terwijl het de remkracht maximaliseerde in noodsituaties.

Besturing En Ophanging

Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Bestuurdergerichte cockpit met digitale displays en stuurwielbediening
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3
Entertainment- en connectiviteitsopties op het infotainmentdisplay van de EV3

De stuurverhouding is precies goed afgesteld voor stadsverkeer en snelwegritten, met ongeveer 2,8 omwentelingen van aanslag tot aanslag. In de stad voelt de besturing licht aan, waardoor manoeuvreren super eenvoudig is, en met een draaicirkel van 10,4 meter zijn parkeren en krappe bochten geen probleem! Naarmate je snelheid toeneemt, wordt de besturing wat zwaarder, wat prettig is – het geeft je goede feedback en een gevoel van stabiliteit dat je vertrouwen op de snelweg vergroot.

Over de wielophanging – Deze heeft MacPherson-veerpoten voor en een multi-link opstelling achter, wat een mooie balans biedt tussen comfort en controle. Het heeft weliswaar geen adaptieve dempers, maar eerlijk gezegd is de vaste ophanging goed afgestemd om carrosseriebewegingen in bedwang te houden terwijl er nog steeds een behoorlijk rijcomfort wordt geboden.

Je voelt niet elke kleine hobbel; de ophanging doet uitstekend werk in het isoleren van de inzittenden van harde impacts. Bovendien handelt het het batterijgewicht prima af, wat helpt bij het voorkomen van die vervelende carrosseriebewegingen waar sommige elektrische auto’s mee worstelen.

In bochten toont de EV3 goede controle over de carrosseriehelling, maar ja, het is duidelijk dat comfort voorrang krijgt boven sportief rijgedrag. De voorwielaandrijving kan leiden tot wat onderstuur als je echt pusht, maar over het algemeen voelt het evenwichtig aan voor waar dit voertuig voor ontworpen is.

De ophangingsgeometrie is slim ontworpen om de effecten van het batterijgewicht op het rijgedrag te verminderen. Je merkt het wanneer je over hobbelige wegen rijdt of snelle bochten maakt – de auto blijft beheerst.

De stabiliteit bij hoge snelheden is opmerkelijk, waarbij de ophanging zorgt voor goede rechtuitstabiliteit en minimale gevoeligheid voor zijwind. De setup beheerst effectief de aerodynamische uitdagingen die het relatief rechtopstaande SUV-profiel van de EV3 met zich meebrengt.

Tot slot blinkt de ophanging bij lagere snelheden uit in het absorberen van oneffenheden. Het is vooral goed in het omgaan met lastige stedelijke obstakels zoals verkeersdrempels en kuilen. Dus al met al heb je hier een veelzijdige setup!

Welke Banden Gebruikt Het?

De Kia EV3 2025 heeft speciaal ontworpen banden met lage rolweerstand, en je kunt kiezen uit twee maten: er zijn 17-inch banden voor de basis Air- en Plus-uitvoeringen en 19-inch banden voor de Plus Advanced-, GT-Line- en GT-Line PlusLine-varianten. Deze banden zijn gemaakt om efficiรซntie, comfort en rijprestaties met elkaar in evenwicht te brengen – je weet wel, de gebruikelijke balanceeract.

De standaard 17-inch banden? Die zijn praktisch gezien de winnaars als het gaat om efficiรซntie en rijcomfort, wat bijdraagt aan die indrukwekkende actieradius. Ze hebben een geoptimaliseerd profielpatroon dat de rolweerstand vermindert maar nog steeds goed presteert in natte omstandigheden.

Als je kiest voor de 19-inch banden op de hogere uitvoeringen, moet je er rekening mee houden dat je misschien wat efficiรซntie en comfort inlevert. Maar hey, je krijgt er wel betere handling en een sportievere look voor terug! Die grotere banden geven je meer grip, of het nu droog of nat is, al kan het wel wat invloed hebben op je actieradius.

Wat bandengeluid betreft – dat is goed aangepakt bij beide bandenmaten. Er is veel aandacht besteed aan het verminderen van weggeluid, wat super belangrijk is in elektrische auto’s omdat er geen motorgeluid is om het te maskeren. Ze hebben zelfs geluidsreducerende technologie toegepast zoals geluidsabsorberend schuim en slimme profielpatronen.

Als je ergens woont waar de winters streng zijn, hebben ze daar ook aan gedacht. Hoewel deze banden behoorlijk presteren in winterse omstandigheden, is het nog steeds verstandig om speciale winterbanden te monteren als je in een gebied woont waar het veel sneeuwt. Het tractiecontrolesysteem van de EV3 is ingesteld om goed samen te werken met zowel de standaard- als winterbanden, dus dat zit wel snor.

Je vindt ook standaard bandenspanningscontrole op alle uitvoeringen, wat super handig is. Dit systeem geeft je individuele spanningsmetingen voor elke band direct op het infotainmentscherm, zodat je alles soepel en veilig kunt laten draaien.

Wat betreft de draagkrachtnormen van de banden, deze zijn ingesteld om het extra gewicht van het batterijpakket aan te kunnen. Dit betekent dat je een solide laadvermogen en stabiliteit hebt tijdens het rijden, ongeacht de omstandigheden.

Tot slot, over hoe lang deze banden meegaan – tests suggereren dat ze redelijk goed standhouden, maar het hangt af van je rijstijl en de omstandigheden die je tegenkomt. Bovendien helpt het regeneratieve remsysteem de slijtage aan de voorbanden te verminderen door het conventioneel remmen tot een minimum te beperken tijdens normaal rijden.

Interieur Uiterlijk

Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Dynamisch interieurperspectief met cockpit-indeling en premium afwerking
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen
Innovatieve middenconsole met uitschuifbaar dienblad en opslagoplossingen

Als je binnen kijkt, zul je merken dat het cabine-ontwerp sterk lijkt op de luxueuzere EV9, wat meteen een hoogwaardige uitstraling geeft – ook al is de prijs niet torenhoog.

Het drievoudige panoramische display – het is behoorlijk indrukwekkend! Je hebt een 12,3-inch instrumentencluster recht voor de bestuurder, een 5,3-inch touchscreen voor de bediening van de airconditioning, en nog een 12,3-inch scherm voor navigatie. Deze opstelling strekt zich uit over het dashboard, waardoor zowel de bestuurder als voorpassagier gemakkelijk toegang hebben tot allerlei gebruiksvriendelijke infotainment- en navigatiefuncties. Een van de hoogtepunten? De geavanceerde EV Route Planner, die slim de beste oplaadpunten suggereert tijdens je reis.

Wat materialen betreft is de kwaliteit hier behoorlijk indrukwekkend. De cabine is voorzien van soft-touch oppervlakken op alle plekken waar je ze zou verwachten. Daarnaast is het geweldig om te zien dat er focus ligt op duurzaamheid – er zijn veel gerecyclede en biogebaseerde materialen geรฏntegreerd. Oh, en er is zelfs een QR-code verstopt in het dashboard waarmee je snel kunt checken welke milieuvriendelijke materialen er zijn gebruikt en hoe de auto is gemaakt.

De middenconsole is ontworpen met enkele slimme features, zoals een uitschuifbare tafel die handig kan zijn om te werken of te snacken terwijl je auto oplaadt. Opbergoplossingen? Die zijn overal, waarbij open en gesloten ruimtes perfect worden gecombineerd, waardoor alles er strak en minimalistisch uitziet maar nog steeds super functioneel is.

Je kunt zien dat aandacht voor detail hier een prioriteit is. Kijk maar naar de tactiele bediening voor de klimaatinstellingen; ze voelen geweldig aan. En de schakelaars door de hele cabine? Van hoge kwaliteit over de hele linie. Het stuurwiel, bekleed met diervrije materialen, heeft zeer goed gedempte knoppen en een premium gevoel dat kan wedijveren met Kia’s duurdere modellen.

Wat de kleurenschema’s betreft, deze zijn verstandig gekozen om een moderne en hoogwaardige uitstraling te creรซren. Het testmodel had een chique grijs-op-grijs look met oranje accenten, en het is indrukwekkend hoe goed die kleuren en materialen samengaan.

Wat de stoelen betreft, de voorstoelen zijn een echt hoogtepunt – super ondersteunend met veel instelmogelijkheden. Het hoogwaardige kunstleer dat in de hogere uitvoeringen wordt gebruikt, doet uitstekend werk in het nabootsen van echt leer, terwijl het duurzame imago van het voertuig intact blijft.

De ambianceverlichting is subtiel, maar draagt bij aan dat premium gevoel wanneer je ’s nachts rijdt. Je kunt de verlichting zelfs aanpassen via het infotainmentsysteem, zodat je de sfeer precies naar wens kunt maken.

Exterieur Uiterlijk

De Kia EV3 2025 pakt die gedurfde look van Kia’s grotere elektrische voertuigen perfect op, maar dan verpakt in een compacte SUV-vorm. Kijk naar de voorkant – het heeft deze unieke twist op Kia’s huidige designstijl, met verticale LED-dagrijverlichting die zeker opvalt. Je zult waarschijnlijk opmerken dat het behoorlijk doet denken aan de grotere EV9, wat best cool is.

Over de proporties – die zijn precies goed, met een mooie balans tussen die moderne SUV-stijl en praktische ruimte. De rechtopstaande greenhouse is helemaal gericht op het maximaliseren van binnenruimte en zichtbaarheid, ook al gaat dat wat ten koste van de aerodynamica. Maar hey, je kunt niet alles hebben, toch?

Van de zijkant ziet het ontwerp er evenwichtig uit. Je hebt deze sterke karakterlijnen en oppervlakken die goed doordacht zijn. En de wielkasten? Ze hebben die praktische kunststof bekleding, maar dan op een manier die verfijnder aanvoelt dan je normaal in dit segment vindt. Die squircle wielen, vooral de 19-inch versie, passen perfect bij het algemene thema.

Als je naar de achterkant kijkt, zie je dat ze echt hebben nagedacht over praktische zaken zonder in te leveren op looks. Het verticale ontwerp helpt de bagageruimte te maximaliseren, en het ziet er helemaal niet onhandig uit. Plus, de LED-achterlichten met dat sterpatroon, vergelijkbaar met wat je aan de voorkant ziet, zorgen voor een memorabele nachtsignatuur.

De lakwaliteit? Eerlijk gezegd ziet het er fantastisch uit. De Frost Blue kleur (die we in het echt hebben gezien) heeft een mooie diepte en laat kleine oneffenheden niet snel zien. Je kunt zien dat ze aandacht hebben besteed aan detail tijdens de productie, met consistente paneelafstanden en solide bouwkwaliteit rondom.

Ze hebben ook praktische features zoals laadpoorten en sensorarrays op een discrete manier geรฏntegreerd, wat het ontwerp strak houdt. Natuurlijk is de laadpoort niet optimaal voor de aerodynamica, maar het is super handig voor de meeste laadsituaties.

Wat cool is, is dat het ontwerp niet alleen om looks gaat. De gevormde carrosseriezijden en hoe ze de luchtstroom beheren spelen een rol in het stabiel houden van de auto bij snelwegsnelheden, terwijl die rechtopstaande greenhouse ruimte binnen creรซert en het zicht verbetert.

Volledige LED-verlichting is standaard op alle uitvoeringen, wat geweldig is. De dynamische richtingaanwijzers en die welkomstverlichtingssequenties? Ze voegen een mooie, premium touch toe die de hele uitstraling naar een hoger niveau tilt. Over het algemeen is dit een compacte SUV die zowel stijlvol als functioneel is, en het is zeker de moeite waard om te bekijken!

Comfort En Gemak

Het drievoudige panoramische display
Het drievoudige panoramische display
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Fysieke bedieningsknoppen en menusnelkoppelingen onder het hoofdinfotainmentdisplay
Detailaanzicht van de middenarmsteun met dubbele bekerhouders en gestructureerd opbergoppervlak met bedieningsknoppen in de buurt
2024 BMW i4 Gran Coupรฉ Middelconsole
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties
Multifunctioneel uitschuifbaar blad met bedieningsknoppen voor entertainmentfuncties

De Kia EV3 2025 onderscheidt zich als het gaat om comfort- en gemaksfuncties die je dagelijkse rijervaring zoveel beter maken. Laten we eens kijken wat hem zo bijzonder maakt. Ten eerste is de geluidsisolatie in deze auto uitstekend, wat zorgt voor een rustige cabine-omgeving. Of je nu door de stad navigeert of op de snelweg rijdt, je zult merken dat het gewoon een aangenamere rit is.

Het klimaatcontrolesysteem is op zijn zachtst gezegd behoorlijk indrukwekkend. Met de optionele warmtepomp krijg je een boost in efficiรซntie, zelfs als het buiten koud is. Je ervaart snelle verwarming en koeling van de cabine, terwijl de actieradius van het voertuig intact blijft. En hey, de fysieke knoppen voor temperatuur en ventilatorsnelheid? Gelukkig maar! Het is super handig om aanpassingen te maken zonder te hoeven rommelen met touchscreens.

Wat de stoelen betreft, kun je niet verkeerd gaan – vooral voorin. De stoelen zijn comfortabel en bieden uitstekende ondersteuning met veel instelmogelijkheden. Als je kiest voor de GT-PlusLine uitvoering, krijg je nog luxere stoelen met verwarming en ventilatie. Maar zelfs als je voor de basis Air-uitvoering gaat, zijn verwarmde voorstoelen en een verwarmd stuurwiel standaard.

Over naar de multimedia-interface – die is goed ontworpen. Draadloze Apple CarPlay en Android Auto werken naadloos, wat een mooie touch is. De reactietijden van het infotainmentsysteem zijn prima, al zijn ze misschien niet de beste in hun klasse. Toch is de interface intuรฏtief. Plus, je kunt displaythema’s aanpassen, zelfs kiezen voor thema’s die matchen met je favoriete sportteams. Hoe cool is dat?

De opbergruimte door de hele cabine is ook slim doordacht. Er is deze innovatieve uitschuifbare tafeltafel die super handig is tijdens laadstops. En USB-C-poorten zijn handig geplaatst, zelfs in de rugleuningen van de voorstoelen voor je achterpassagiers.

De draadloze oplaadpad in de middenconsole is ruim en heeft een rubberen mat om te voorkomen dat je apparaten gaan schuiven. De locatie is slim – makkelijk te bereiken en houdt je apparaten uit direct zonlicht. Klein nadeel: er is geen ventilatie voor het oplaadgedeelte, dus je apparaat kan warm worden tijdens lange laadbeurten.

Wat de rijpositie betreft, die is zeer verstelbaar. Je kunt het stuurwiel kantelen en telescopisch verstellen, en de combinatie van stoelhoogteverstelling en goed zicht maakt het makkelijk voor bestuurders van alle lengtes om comfortabel te zitten. Het rechtopstaande ontwerp van de cabine helpt met het zicht naar buiten, hoewel het zicht vanuit de achterste drie-kwart hoek wat wordt geblokkeerd door de D-stijl.

Binnenruimte? Indrukwekkend voor dit type voertuig. De vlakke vloer, dankzij het speciale elektrische voertuigplatform, geeft een ruimtelijk gevoel zowel voor als achter. Plus, zonder transmissietunnel is er extra beenruimte voor iedereen, vooral voor de middelste achterpassagier.

Je vindt veel praktische features in de cabine. De deurvakken zijn goed gedimensioneerd en bekleed, zodat je spullen niet rammelen. De middenconsole is diep en precies goed gevormd voor gemakkelijke opslag. En er is zelfs een kleine frunk (voorklep) die wat extra opbergruimte toevoegt, al is die met 25 liter het beste geschikt voor kleinere items of laadkabels.

Het automatische klimaatcontrolesysteem verdient een eervolle vermelding omdat het stil en effectief is. Het heeft gescheiden regelaars voor de bestuurder en voorpassagier, en ventilatie achterin wordt geregeld via verstelbare ventilatieroosters. Plus, die optionele warmtepomp helpt met de efficiรซntie van de klimaatregeling als het buiten koud is.

Het laadmanagementsysteem? Het is slim, met functies zoals batterijpreconditionering voor optimaal snelladen. Het kan zelfs de batterijtemperatuur voorbereiden als je in de buurt komt van een geprogrammeerde laadstop, maar je moet wel je bestemming via het navigatiesysteem invoeren om dat te laten werken.

Vehicle-to-Load (V2L) functionaliteit voegt aanzienlijke praktische waarde toe, waardoor de EV3 externe apparaten kan voeden via zowel binnen- als buitenstopcontacten. Deze functie maakt het voertuig effectief tot een mobiel krachtstation, geschikt voor alles van kampeeruitrusting tot noodstroomvoorziening.

Het bestuurdersdisplay is aanpasbaar, met verschillende configuratieopties waarmee je de informatie die voor jou het belangrijkst is kunt prioriteren. De graphics zijn scherp en makkelijk leesbaar, zelfs bij verschillende lichtomstandigheden. Sommigen vinden het misschien in het begin wat overweldigend met alle informatie, maar het is zeker handig.

Tot slot zijn de routeplannings- en navigatiefuncties voorzien van slimme algoritmes die rekening houden met zaken als temperatuur, terrein en je rijstijl. Het geeft je maximum- en minimumbereikschattingen samen met het voorspelde bereik, wat echt helpt bij het effectief plannen van je laadstops. Dus ja, de Kia EV3 heeft veel te bieden!

Veiligheid En Beveiliging

De Kia EV3 2025 pakt flink uit als het gaat om veiligheidsfuncties – het is alsof ze aan alles hebben gedacht! Het begint allemaal met de stevige constructie, waarbij gebruik wordt gemaakt van hoogwaardig staal en slim ontworpen kreukelzones, wat vooral belangrijk is voor elektrische voertuigen tijdens een botsing.

Als het gaat om die actieve veiligheidssystemen zijn ze indrukwekkend en gelaagd met verfijning. Neem bijvoorbeeld het autonome noodremsysteem. Dit ding kan auto’s, voetgangers en fietsers echt goed detecteren. We hebben het getest in allerlei licht- en weersomstandigheden, en het bleef behoorlijk betrouwbaar. Maar, even ter info – het is geen vervanging voor opletten tijdens het rijden.

Dan is er de rijstrookassistentie en rijstrookwaarschuwing. Deze systemen zijn precies goed afgesteld, geven zachte duwtjes wanneer je ze nodig hebt. Ze zorgen voor je veiligheid zonder dat het voelt alsof ze je rijden overnemen – sommige andere auto’s kunnen wat te opdringerig zijn met hun interventies.

Over die dodehoekbewaking? Het gebruikt camerafeeds direct in het digitale display, zodat je potentiรซle gevaren in realtime kunt zien. Super handig voor die rijstrookwisselingen! Plus, er is solide dodehoekbotsingsvermijding om je te ondersteunen.

Wat betreft geavanceerde bestuurdersassistentie is de adaptieve cruisecontrol met stop-and-go een echte winnaar. Het past de snelheid soepel aan, of je nu op de snelweg rijdt of door stadsverkeer navigeert. En het houdt een veilige afstand zonder overdreven voorzichtig of te agressief te zijn – precies goed!

Parkeren is ook een fluitje van een cent, dankzij het 360-graden camerasysteem. Je krijgt hoogresolutie displays en dynamische richtlijnen, waardoor het makkelijker wordt om in krappe plekken te manoeuvreren. De camera’s werken goed, zelfs bij weinig licht, hoewel sommige concurrenten mogelijk iets scherpere hoeken en beelden bieden.

De passieve veiligheidsuitrusting is even uitgebreid, inclusief meerdere airbags die strategisch door de cabine zijn geplaatst. De GT-PlusLine uitvoering voegt extra veiligheidsfuncties toe zoals geavanceerde botsingsvermijdingssystemen en verbeterde voetgangersbescherming.

Hoe Rijdt Het?

De rijervaring die je krijgt met de Kia EV3 2025 heeft deze mooie balans – comfort, efficiรซntie, en ja, ook wat opwinding. Je weet hoe elektromotoren werken? Ze leveren direct koppel, wat betekent dat je deze coole acceleratie krijgt vanaf stilstand, en eerlijk gezegd maakt het niet uit wat de omstandigheden zijn. Hij presteert gewoon consistent goed.

Wanneer je door de stad navigeert, laat hij echt zijn vaardigheden zien. De one-pedal rijmodus is een game-changer, vooral wanneer je vastzit in dat vervelende stop-and-go verkeer. Plus, het regeneratieve remsysteem heeft meerdere niveaus van aanpassing, waardoor je de rijervaring kunt afstemmen op je stijl en het verkeer om je heen. En als je graag maar รฉรฉn pedaal gebruikt, dan zorgt de i-Pedal modus daar voor.

Nu, de snelweg op? Daar blinkt deze auto ook in uit. De rit is indrukwekkend verfijnd – je merkt nauwelijks wind- of weggeluid, zelfs bij hogere snelheden. Natuurlijk is het rechtopstaande ontwerp bij die snelheden misschien niet het meest aerodynamisch, maar de auto voelt nog steeds stabiel en beheerst aan. De ophanging doet uitstekend werk in het isoleren van vervelende hobbels terwijl de carrosserie onder controle blijft.

Wat de besturing betreft, die is precies en heeft een goed gewicht, al moeten we zeggen dat de feedback wat beter zou kunnen. De voorwielaandrijving? Soms laat die zijn grenzen zien, vooral als je agressief door bochten gaat of als de wegen glad zijn. Maar maak je geen zorgen; de elektronische stabiliteitscontrole grijpt soepel in wanneer nodig.

Weet je, de rijmodusselectie is een nette feature. Het laat je het karakter van de auto een beetje veranderen, hoewel de verschillen subtiel zijn. Sport-modus? Die maakt de gaspedaalrespons scherper en voegt wat gewicht toe aan de besturing. Aan de andere kant is de Eco-modus helemaal gericht op energie besparen, met aanpassingen aan het gaspedaal en wat terugschroeven van de klimaatcontrole.

Als je denkt aan lange ritten, zul je merken dat het comfortniveau behoorlijk indrukwekkend is. De stoelen bieden solide ondersteuning, wat een zegen is op die langere reizen. Plus, het effectieve klimaatcontrolesysteem en de stille cabine helpen vermoeidheid op afstand te houden. En laten we de rijhulpsystemen niet vergeten – die zijn er om je veilig te houden op die lange snelwegstukken.

Als het weer omslaat, houdt de EV3 zich nog steeds goed staande. De tractiecontrole en stabiliteitssystemen doen uitstekend werk in het onder controle houden van alles. En met de gewichtsverdeling van het batterijpakket krijg je wat stabiliteitsvoordelen, al wil je in de winter nog steeds zorgen dat je de juiste banden hebt.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank
Ruime 460L bagageruimte met neerklapbare achterbank

De bagageruimte in de Kia EV3 2025 is indrukwekkend, met tot wel 460 liter. Dat is behoorlijk competitief in zijn klasse, weet je? Het ontwerp is helemaal gericht op praktisch gebruik – er is een brede opening en een lage laaddrempel, wat het in- en uitladen van spullen super makkelijk maakt.

Nu, de laadruimte? Die heeft deze handige dubbele vloer. Je kunt hem zo instellen dat je ofwel de ruimte maximaliseert of een vlakke ondergrond creรซert wanneer de achterstoelen zijn neergeklapt. Als je hem verhoogt, verdwijnt die vervelende drempel volledig, zodat het inschuiven van zware items een fluitje van een cent is. En als je hem verlaagt, nou, dan krijg je meer hoogte voor die hogere dozen of uitrusting.

Ze hebben ook echt nagedacht over opbergruimte. Er zijn haken voor je boodschappentassen en bevestigingspunten voor grotere spullen. De bagageruimtevloer voelt solide aan, alsof hij serieus gewicht aankan zonder te buigen of slijtage te vertonen.

De opbergruimte onder de vloer is perfect voor het opbergen van laadkabels en andere spullen die je verborgen wilt houden. Deze ruimte is super handig voor de draagbare laadkabel en noodgereedschap, waardoor je de hoofdbagageruimte vrij kunt houden.

De bagageafdekking? Die is goed ontworpen, maar heeft geen plek om hem op te bergen als je hem niet gebruikt. Je kunt hem makkelijk verwijderen als je meer ruimte nodig hebt, maar het vinden van een plek ervoor in de auto kan wat lastig zijn.

De achterstoelen zijn in de verhouding 60/40 neerklapbaar, wat geweldig is voor het vergroten van je laadruimte wanneer nodig. Even ter info – het ontbreken van een 40/20/40-split kan wel beperken hoe flexibel je kunt zijn met laden. Toch liggen de stoelen bijna vlak wanneer ze zijn neergeklapt, wat een praktische ruimte geeft voor langere items.

Comfort Achterbank

Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Zicht op de achterbank met royale beenruimte, lichtgrijze bekleding en geรฏntegreerde ventilatieopeningen
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Comfortbediening achterbank en USB-C-oplaadpoorten
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd
Vehicle-to-Load (V2L)-aansluiting voor het opladen van externe apparaten die onder de achterbank zijn geรฏntegreerd

Het achterste zitgedeelte van de EV3 laat zien dat er zorgvuldig is nagedacht over passagierscomfort en praktische vereisten. Het vlakke vloerontwerp, een voordeel van het speciale elektrische voertuigplatform, creรซert een ruimtelijk gevoel en biedt uitstekende beenruimte voor alle drie de achterpassagiers.

Als het gaat om beenruimte, is die behoorlijk royaal voor de grootte van het voertuig. Zelfs als de mensen voorin lang zijn, is er nog steeds genoeg ruimte voor volwassenen om wat te kunnen strekken. Nu, hoofdruimte? Die is prima, maar niet overweldigend. Als je langer bent dan 1,85 meter, zou je kunnen merken dat je haar het plafond net raakt – gewoon iets om rekening mee te houden.

De stoelkussens zijn prettig voor die langere ritten. Echter, de rugleuninghoek staat vast, dus je kunt die niet verstellen, wat een beetje jammer is. Aan de positieve kant is de middenarmsteun mooi geplaatst en heeft twee bekerhouders, al zijn die niet flexibel voor verschillende drinkformaten.

Er zijn ook wat handige features voor wie achterin zit. USB-C-poorten zijn direct in de rugleuningen van de voorstoelen ingebouwd, plus er zijn speciale ventilatieroosters en fatsoenlijk grote deurvakken. Oh, en als je kiest voor de GT-PlusLine uitvoering, krijg je verwarmde achterstoelen – een echte traktatie als het buiten koud is!

ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes zijn makkelijk bereikbaar en duidelijk gemarkeerd, wat geweldig is, maar hier is het addertje: de opening van de achterdeur is wat krap. Dus, als je een groter kinderzitje probeert te plaatsen, kan dat wat lastig zijn. De deuren zwaaien wel wijd open, maar een iets grotere openingshoek zou zeker helpen met de toegang.

Wat opbergruimte betreft, die is goed doordacht voor achterpassagiers. De deurvakken kunnen waterflessen en andere spullen bevatten, en er zijn rugleuningzakken voor extra opbergruimte. Kleine kanttekening – die zakken zouden wat steviger mogen zijn om hun vorm te behouden als je ze vol laadt.

2025 Kia EV3 Prijzen

BatterijUitvoeringActieradius (WLTP)Vermogen kW (pk)Netto CatalogusprijsBTWBPMFiscale Waarde*Consumenten Adviesprijs**Bijtelling per Maand***
58.3kWh
Air436 km150 (204)โ‚ฌ29.217,36โ‚ฌ6.135,64โ‚ฌ667,00โ‚ฌ36.020,00โ‚ฌ36.995,00โ‚ฌ192,00
Plus436 km150 (204)โ‚ฌ30.622,31โ‚ฌ6.430,69โ‚ฌ667,00โ‚ฌ37.720,00โ‚ฌ38.695,00โ‚ฌ203,00
Plus Advanced414 km150 (204)โ‚ฌ32.688,43โ‚ฌ6.864,57โ‚ฌ667,00โ‚ฌ40.220,00โ‚ฌ41.195,00โ‚ฌ220,00
81.4kWh
Air605 km150 (204)โ‚ฌ32.936,36โ‚ฌ6.916,64โ‚ฌ667,00โ‚ฌ40.520,00โ‚ฌ41.495,00โ‚ฌ222,00
Plus605 km150 (204)โ‚ฌ34.341,32โ‚ฌ7.211,68โ‚ฌ667,00โ‚ฌ42.220,00โ‚ฌ43.195,00โ‚ฌ233,00
Plus Advanced563 km150 (204)โ‚ฌ36.407,44โ‚ฌ7.645,56โ‚ฌ667,00โ‚ฌ44.720,00โ‚ฌ45.695,00โ‚ฌ249,00
GT-Line563 km150 (204)โ‚ฌ37.647,11โ‚ฌ7.905,89โ‚ฌ667,00โ‚ฌ46.220,00โ‚ฌ47.195,00โ‚ฌ259,00
GT-PlusLine563 km150 (204)โ‚ฌ39.300,00โ‚ฌ8.253,00โ‚ฌ667,00โ‚ฌ48.220,00โ‚ฌ49.195,00โ‚ฌ272,00
Prijstabel Kia EV3 2025

2025 Kia EV3
Premium gevoel, praktisch karakter 4.1
Rijdynamiek 4.1 out of 5
Besturing & Wegligging 3.9 out of 5
Features & Styling 4.3 out of 5
Comfort 4.2 out of 5
Veiligheid 4.0 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.4 out of 5
Bereik & Laden 3.8 out of 5
Good Stuff Premiumkwaliteit interieur voor zijn prijsklasse Uitstekende standaarduitrusting, zelfs in de basisversie Indrukwekkende praktijkactieradius voor zijn klasse Praktisch en ruim interieurontwerp Intuรฏtief รฉรฉn-pedaal rijsysteem Goed zicht voor een SUV Uitstekende geluidsisolatie Gebruiksvriendelijk infotainmentsysteem
Bad Stuff Warmtepomp alleen beschikbaar op topuitvoering Klimaatcontroledisplay gedeeltelijk geblokkeerd door stuurwiel Alleen voorwielaandrijving (nog geen AWD-optie) Enigszins behoudende acceleratie (7,4-7,7s 0-100 km/u) Beperkte laadsnelheid vergeleken met sommige concurrenten Overdadige waarschuwingstonen en piepjes Iets beperkte hoofdruimte achterin voor langere passagiers
Summary
De 2025 Kia EV3 komt naar voren als een overtuigende optie in het compacte elektrische SUV-segment, met een uitzonderlijke waarde door de combinatie van premium functies, praktisch design en indrukwekkende actieradius. Met een vanafprijs van โ‚ฌ36.995 voor de basis Air-uitvoering met de 58,3 kWh accu, biedt het stevige concurrentie aan gevestigde rivalen zoals de Skoda Elroq, Volvo EX30 en VW ID.3. De kracht van de EV3 ligt in zijn veelzijdige pakket: de grotere 81,4 kWh accuversie biedt een indrukwekkende WLTP-actieradius van maximaal 605 km (met 17" wielen), terwijl zelfs het standaard 58,3 kWh model een respectabele 436 km haalt. Hoewel de voorwielaandrijving en relatief bescheiden laadsnelheden (101-128 kW) sommigen teleur kunnen stellen, worden deze compromissen gecompenseerd door de verfijnde rijdynamiek, premium interieurkwaliteit en uitgebreide uitrusting. Voor kopers is de zoete spot in het aanbod de Air- of Plus-uitvoering met de grotere 81,4 kWh accu. Deze combinatie biedt de beste balans tussen bereik, functies en waarde. De EV3 is bijzonder geschikt voor: * Stedelijke gezinnen die op zoek zijn naar een praktische EV met premium gevoel. * Forensen die comfort en efficiรซntie prioriteren. * Kopers die luxe functies willen zonder de premium prijskaart. * Mensen die thuis kunnen laden en niet vaak ultra-snel laden nodig hebben. Overweeg alternatieven zoals de Skoda Elroq als je vierwielaandrijving of sneller laden nodig hebt, of de Volvo EX30 als je premium bouwkwaliteit belangrijker vindt dan ruimte. Echter, voor de meeste kopers maakt de combinatie van praktisch gebruik, technologie en waarde de EV3 een uitstekende keuze in zijn segment.
De 2026 BMW iX met de kenmerkende zwarte verticale nierengrille met geรฏntegreerde sensoren
23
Nieuwe BMW iX 2026: Alles Over Prijs & Specificaties in Nederland
BMW 1 Serie 2025 in stedelijke omgeving met nieuw frontdesign en bredere nierengrille
14
Nieuwe BMW 1 Serie 2025: Test, Specificaties en Prijzen
Driekwart vooraanzicht van de BMW X3 M50 uit 2025 in een stedelijke Nederlandse setting, met het nieuwe niergrille-ontwerp en LED-koplampen
18
2025 BMW X3 M50 Review | Specificaties en Prijzen
BMW M5 Sedan
13
2025 BMW M5 Specificaties Prijzen en Review
2024 BMW 5 Serie Diesel Mild Hybride
7
2024 BMW 5 Serie Diesel Mild Hybride Specificaties en Prijzen
Show More
2025 BYD Dolphin Surf
24
2025 BYD Dolphin Surf: Test, Specificaties en Prijzen
2025 BYD Sealion 7
25
2025 BYD Sealion 7: Test, Specificaties en Prijzen
2025 BYD SEAL U
8
2025 BYD SEAL U Specificaties Prijzen en Review
2025 BYD ATTO 3
11
2025 BYD ATTO3 Specificaties Prijzen en Review
2025 BYD SEAL
10
2025 BYD SEAL Specificaties Prijzen en Review
Show More
Witte Citroen eC3 2025 met de grille, koplampen en lichtmetalen velgen.
13
Citroen e-C3 2025 Specificaties, Prijzen en Review
De nieuwe Dacia Spring is compact en stijlvol en klaar voor stadsavonturen.
10
Nieuwe Dacia Spring Specificaties Prijzen en Review
Een vooraanzicht van een zilverkleurige Dacia Duster, geparkeerd in een geplaveide straat in Amsterdam, waarbij het gedurfde ontwerp van de voorkant goed te zien is.
13
Nieuwe DACIA DUSTER Specificaties Prijzen en Review
Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
15
2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review
2025 Hyundai Inster
12
2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review
2025 Hyundai Santa Fe Hybride
14
2025 Hyundai Santa Fe Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Hyundai Ioniq 6
9
2024 Hyundai IONIQ 6 Specificaties Prijzen en Review
2025 Hyundai Ioniq 5
15
2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties Prijzen en Review
Show More
2024 Kia Picanto
10
2024 Kia Picanto Specificaties Prijzen en Review
2024 Kia Stonic
8
2024 Kia Stonic Specificaties Prijzen en Review
2025 Kia EV6
12
2025 Kia EV6 Specificaties Prijzen en Review
2025 Kia Sorento Plug-in Hybride
14
2025 Kia Sorento Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
2025 Kia EV9
19
2025 Kia EV9 Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor
23
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen
Nieuwe Peugeot E-3008
11
Nieuwe Peugeot E-3008 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot 208
11
2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot E-208
11
2024 Peugeot E-208 Specificaties Prijzen en Review
2024 Peugeot 2008
11
2024 Peugeot 2008 Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Renault 5 E-TECH
13
2025 Renault 5 E-Tech Elektrisch Specificaties Prijzen en Review
2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch
9
2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch Specificaties en Review
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
10
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Specificaties en Review
2025 Renault Captur E-Tech Hybride
11
2025 Renault Captur E-Tech Hybride Specificaties en Review
2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch
10
2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch Specificaties en Review
Show More
2025 Skoda Enyaq
30
2025 Skoda Enyaq: Test, Specificaties en Prijzen
Skoda Elroq in Timo Groen toont zijn stadsvriendelijke proporties en modern design
15
Nieuwe Skoda Elroq Specificaties, Prijzen en Review
2024 ล koda Enyaq Coupรฉ
11
2024 ล koda Enyaq Coupรฉ Specificaties Prijzen en Review
2024 Skoda Enyaq
11
2024 ล koda Enyaq Specificaties Prijzen en Review
2024 Skoda Karoq
9
2024 ล koda Karoq Specificaties Prijzen en Review
Show More
Land Cruiser 2025 in zandkleur getoond in een traditionele Nederlandse straatscรจne
19
Nieuwe Toyota Land Cruiser 2025: Test, Specificaties en Prijzen
2024 Toyota RAV4 Hybride
12
2024 Toyota RAV4 Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota RAV4 Plug-in Hybride
12
2024 Toyota RAV4 Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota Aygo X
8
2024 Toyota Aygo X Specificaties Prijzen en Review
2024 Toyota C-HR Hybride
10
2024 Toyota C-HR Hybride Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Volkswagen Tayron
25
2025 Volkswagen Tayron Test, Specificaties en Prijzen
Nieuwe Volkswagen Golf
13
Nieuwe Volkswagen Golf Review | Specificaties en Prijzen
2024 Volkswagen Polo
8
2024 Volkswagen Polo Specificaties Prijzen en Review
2024 Volkswagen T-Roc
9
2024 Volkswagen T-Roc Specificaties Prijzen en Review
2025 Volkswagen T-Cross
9
2025 Volkswagen T-Cross Specificaties Prijzen en Review
Show More
2025 Volvo EX90
15
2025 Volvo EX90 Specificaties Prijzen en Review
2025 Volvo EX30
13
2025 Volvo EX30 Specificaties Prijzen en Review
2026 Audi A6
22
2026 Audi A6 Test, Specificaties en Prijzen
2025 Audi Q6 e-tron
15
2025 Audi Q6 e-tron Specificaties Prijzen en Review
De 2025 Opel Frontera in levendig oranje toont zijn moderne Vizor-design in een typische Nederlandse winkelstraat
13
2025 Opel Frontera Review | Specificaties en Prijzen
Nieuwe Nissan Qashqai 2025 in Fuji Rood met vernieuwde voorzijde
15
Nieuwe Nissan Qashqai 2025: Test, Specificaties en Prijzen
2025 Polestar 3 elektrische prestatie-SUV in stedelijke omgeving
15
2025 Polestar 3 Test, Specificaties en Prijzen
Goudkleurige Polestar 4 in Nederlandse straat met moderne coupe-SUV styling en proporties
12
Nieuwe Polestar 4 2025: Test, Specificaties en Prijzen
De volledig nieuwe 2025 Honda CR-V in Soul Red
13
Nieuwe Honda CR-V 2025: Test, Specificaties en Prijzen
De nieuwe Honda HR-V 2025 getoond in een typisch Amsterdamse straat
13
Nieuwe Honda HR-V 2025: Test, Specificaties en Prijzen
TAGGED: 2025, 2025 Kia, 2025 Kia EV3, Elektrisch Compacte Crossover SUV, Elektrisch SUV, EV, Kia, Kia EV3
SOURCES: Kia, Acura ADX, Acura MDX, Acura RDX, VW Atlas Cross Sport, Cadillac Escalade IQ, Cadillac Escalade, Cadillac Lyriq, Chevrolet Blazer EV, Chevrolet Equinox EV, Chevrolet Equinox, Chevrolet Suburban, Chevrolet Tahoe, Chevrolet Traverse, Chevrolet Trax, Ford Bronco Sport, Ford Escape Hybrid, Ford Escape, Ford Explorer, Toyota Grand Highlander, Honda Accord, Honda Civic Hybrid, Honda Civic, Honda CR-V Hybrid, Honda CR-V, Honda HR-V, Honda Passport, Hyundai Elantra, Hyundai Ioniq 5, Hyundai Kona, Hyundai Tucson, Infiniti QX60, Kia K4, Kia K5, Kia Sorento Hybrid, Kia Sorento, Kia Telluride, Hyundai Kona Electric, Lucid Air, Mazda CX-30, Mazda CX-5, Mazda CX-50 Hybrid, Mazda CX-50, Mazda CX-70, Mazda CX-90, Mitsubishi Outlander, Nissan Armada, Nissan Kicks, Nissan Murano, Rivian R1S, Subaru Crosstrek, Subaru Forester, Subaru Outback, Toyota 4Runner, Toyota Camry, Toyota Corolla Cross, Toyota Corolla, Toyota Crown, Toyota Crown Signia, Toyota Highlander, Toyota Land Cruiser, Toyota RAV4, Toyota Sequoia, Toyota Sienna, Hyundai Tucson Hybrid, Volkswagen Atlas, Volkswagen Jetta, Volkswagen Taos
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Laatste Autoreviews

2026 Audi A6

2026 Audi A6 Test, Specificaties en Prijzen

4.2 out of 5Fluisterstille luxe die boekdelen spreekt
2025 Volkswagen Tayron

2025 Volkswagen Tayron Test, Specificaties en Prijzen

4.1 out of 5Comfort en capaciteit in perfecte harmonie
2025 Ford Capri

2025 Ford Capri Test, Specificaties en Prijzen

3.7 out of 5Legendarische naam, gewone uitvoering
2025 Peugeot E-3008 Dual Motor

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen

3.5 out of 5Premium Cabine, Premium Prijs, Praktische Prestaties
2025 Jeep Avenger

2025 Jeep Avenger Test, Specificaties en Prijzen

3.6 out of 5Klein maar krachtig
Previous Next

Laatste Nieuws

ล koda Favorit Elektrisch Concept
Nieuws

ล koda’s Elektrische Favorit Concept Doet 1980s Icoon Herrijzen met Verbluffende Moderne Twist

30/05/2025
2026 Jeep Cherokee
Nieuws

Jeep Brengt Legendarische Cherokee Terug in 2026 โ€“ Nu met Hybride Power!

30/05/2025
2025 Toyota GR Corolla
Nieuws

Eindelijk! Toyota GR Corolla (300PK) Krijgt Europese Productie in 2026

30/05/2025
2025 Opel Frontera GRAVEL
Nieuws

Waarom Deze Opel’s โ‚ฌ30.000 Elektrische SUV Nederland’s Volgende Avontuurvoertuig Zou Kunnen Zijn

28/05/2025
2026 BMW M2 CS
Nieuws

2026 BMW M2 CS Ontketend: 530 PK Monster Bestormt Nederland voor โ‚ฌ166.700

28/05/2025
2025 Alpine A390
Nieuws

Alpine A390 Onthuld: 3,9-Seconden Sprint en 470pk Transformeren Familie-SUV in Circuitbeest

28/05/2025
Previous Next

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.