De Toyota C-HR maakt zich klaar voor 2026 met subtiele verfijningen die de keuzemogelijkheden vergroten zonder het budget te belasten. Oktober markeerde de komst van deze zorgvuldig gekalibreerde updates voor de Europese markten.
De wijzigingen richten zich op uitgebreide trimopties en verbeterde personalisatiemogelijkheden. De belangrijkste toevoeging? De GR Sport-variant verwelkomt nu hybride kopers die voorheen het plug-in model moesten kiezen voor die sportievere uitstraling.
Deze democratisering van design betekent dat de 140 pk Hybrid 140 nu het racegeinspireerde GR Sport-badge kan dragen. De GR Sport-uitvoering put inspiratie uit Toyota’s wereldkampioenschap-winnende motorsportteams en omvat nu de 1,8-liter hybride aandrijflijn. Een slimme zet voor wie agressieve styling wenst zonder de plug-in verplichting.
Toyota introduceerde ook een Black Edition-variant, die visueel drama toevoegt door strategische kleurplaatsing. Nieuwe Storm Grey en Lunar Sky Blue kleuren brengen een frisse, moderne uitstraling, terwijl een Driver Monitor Camera die tekenen van afleiding of vermoeidheid detecteert standaard wordt geleverd.
Het aandrijflijnaanbod blijft overzichtelijk. De Hybrid 140 levert 140 pk via zijn bewezen 1,8-liter systeem, terwijl de Plug-in Hybrid 220 223 pk biedt met een 13,6 kWh accu. De plug-in hybride biedt tot 66 km elektrisch bereik (WLTP gecombineerd), oplopend tot ongeveer 100 km in stedelijke omstandigheden.
Volledige 2026 Prijsstructuur
| Aandrijflijn | Vermogen | Uitvoering | Vanafprijs |
|---|---|---|---|
| Hybrid 140 | 140 pk | Active | €36.295 |
| Hybrid 140 | 140 pk | Dynamic | €39.795 |
| Hybrid 140 | 140 pk | Executive | €44.595 |
| Hybrid 140 | 140 pk | Black Edition | €44.995 |
| Hybrid 140 | 140 pk | GR Sport | €45.895 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | Active | €39.995 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | Dynamic | €41.595 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | Executive | €45.995 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | Black Edition | €46.995 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | GR Sport | €47.995 |
| Plug-in Hybrid 220 | 223 pk | Premium | €49.995 |
Vergelijking Belangrijkste Specificaties
| Kenmerk | Hybrid 140 | Plug-in Hybrid 220 |
|---|---|---|
| Motor | 1,8L hybride | 2,0L PHEV |
| Systeemvermogen | 140 pk | 223 pk |
| Accucapaciteit | Standaard hybride | 13,6 kWh |
| Elektrisch bereik | N.v.t. | 66 km (WLTP) |
| Stedelijk elektrisch bereik | N.v.t. | ~100 km |
De prijsstrategie onthult Toyota’s beheerste aanpak. Prijsverhogingen blijven minimaal, waarbij de meeste varianten slechts enkele honderden euro’s stijgen. Het instapmodel blijft toegankelijk op €36.295, terwijl de topversie Premium plug-in €49.995 bereikt.
Opvallend afwezig is de Hybrid 200-variant die eerder in 2025 werd stopgezet. Deze stroomlijning richt de line-up op twee duidelijke vermogensniveaus, waardoor de beslissing eenvoudiger wordt voor kopers die efficiëntie afwegen tegen prestaties.
De C-HR werd specifiek ontwikkeld voor Europese klantverwachtingen door middel van lokaal ontwerp, engineering en productie. Zijn coupé-achtige silhouet blijft kopers aantrekken die persoonlijkheid zoeken in het compacte crossover-segment. Sinds zijn debuut in 2017 heeft de C-HR meer dan één miljoen exemplaren verkocht in heel Europa.
Deze verfijningen positioneren de C-HR concurrerend terwijl de hybride vraag in heel Europa toeneemt. De uitgebreide GR Sport-beschikbaarheid spreekt vooral stijlbewuste kopers aan, terwijl de nieuwe kleuren het palet verfrissen zonder grootschalige veranderingen te vereisen. Toyota’s aanpak geeft prioriteit aan keuze en waarde boven dramatische transformatie.



