MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2025 Volkswagen ID.7 Tourer Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > Elektrisch > 2025 Volkswagen ID.7 Tourer Specificaties Prijzen en Review
ElektrischStation Wagon

2025 Volkswagen ID.7 Tourer Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:54 pm
Motor&Auto Team
Share
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Stonewashed Blue met zwart dak
Stonewashed Blue met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Scale Silver met zwart dak
Scale Silver met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Middenconsole
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
List of Images 1/12
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Stonewashed Blue met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Scale Silver met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Stonewashed Blue met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Stonewashed Blue met zwart dak
Stonewashed Blue met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Scale Silver met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Scale Silver met zwart dak
Scale Silver met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Interieur
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Middenconsole
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Middenconsole
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Handschoenenkastje
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
SHARE
4.1 Erg Goed
2025 Volkswagen ID.7 Tourer
Contents
2025 Volkswagen ID.7 Tourer SpecificatiesPrijsstructuur van 2025 Volkswagen ID.7 TourerIs Het De Moeite Waard Om De Volkswagen ID.7 Tourer Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2025 Volkswagen ID.7 Tourer Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkPro (77 kWh)Pro S (86 kWh)GTX (86 kWh)
MotortypePMS (Permanente Magneet Synchroon)PMS (Permanente Magneet Synchroon)PMS (Permanente Magneet Synchroon)
Enkele motor/Dubbele motorEnkele motorEnkele motorEnkele motor
VersnellingsbakEรฉn versnellingEรฉn versnellingEรฉn versnelling
AandrijvingstypeAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingVierwielaandrijving (AWD / 4MOTION)
TransmissieAutomatischAutomatischAutomatisch
Maximaal vermogen210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)250 kW (340 pk)
Maximaal koppel560 Nm560 Nm694 Nm
Motor- en transmissiespecificaties voor de Volkswagen ID.7 Tourer

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkPro (77 kWh)Pro S (86 kWh)GTX (86 kWh)
BrandstoftypeElektrischElektrischElektrisch
EmissienormnalevingZero Emissions Vehicle (ZEV)Zero Emissions Vehicle (ZEV)Zero Emissions Vehicle (ZEV)
Top snelheid180 km/u (beperkt)180 km/u (beperkt)180 km/u (beperkt)
Brandstof- en prestatiespecificaties voor de VW ID.7 Tourer

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkPro (77 kWh)Pro S (86 kWh)GTX (86 kWh)
AccutypeLithium-IonLithium-IonLithium-Ion
Accugewicht493 kg549 kg549 kg
Accu positieTussen de assenTussen de assenTussen de assen
Nominale capaciteit77 kWh86 kWh86 kWh
AC laadvermogen11 kW11 kW11 kW
AC laadtijd (0-100% SOC)8 uur9 uur9 uur
DC snel laadvermogenTot 175 kWTot 200 kWTot 200 kW
DC snel laadtijd (10-80% SOC)28 minuten26 minuten26 minuten
WLTP bereik605 – 601 km690 – 684 km584 – 578 km
Energieverbruik (gecombineerd)14,4 – 14,5 kWh/100km14,0 – 14,1 kWh/100km16,6 kWh/100km
Accugarantie8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km
Accu- en laadspecificaties van de VW ID.7 Tourer

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkProPro BusinessPro SPro S BusinessGTXGTX Business
Zitcapaciteit555555
Bagageruimtevolume532 L532 L532 L532 L532 L532 L
Bagageruimtevolume (achterstoelen neergeklapt)1.586 L1.586 L1.586 L1.586 L1.586 L1.586 L
Achterstoelen splitsbaarJaJaJaJaJaJa
VoorstoelverstellingHandmatigElektrischHandmatigElektrischHandmatigElektrisch
Hoogte verstelbare stoelenJaJaJaJaJaJa
Voorstoelen verwarmingJaJaJaJaJaJa
Voorstoelen ventilatieNeeJaNeeJaNeeJa
2e rij stoelverwarmingNeeNeeNeeNeeNeeJa
Relaxfunctie voor stoelen voorinNeeMassageNeeMassageNeeMassage
Lendensteun bestuurdersstoelNeeElektrischNeeElektrischNeeElektrisch
Geheugenfunctie bestuurdersstoelNeeJaNeeJaNeeJa
Bekleding‘Soul’ stof‘ArtVelours’‘Soul’ stof‘ArtVelours’‘GTX’ specifiek‘GTX’ specifiek
Verwarmd stuurwielNeeJaNeeJaNeeJa
Omgevingsverlichting10 kleuren30 kleuren10 kleuren30 kleuren30 kleuren30 kleuren
Glazen schuif/kanteldakNeeOptioneel panoramadak met slim glas beschikbaarNeeOptioneel panoramadak met slim glas beschikbaarNeeOptioneel panoramadak met slim glas beschikbaar
Zit- en bagageruimtespecificaties van de VW ID.7 Tourer

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkPro (77 kWh)Pro S (86 kWh)GTX (86 kWh)
Leeggewicht (gewicht op kenteken) (kg)2.1952.2392.339
Max. toegestane massa (kg)2.6502.7002.800
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)750750750
Max. trekgewicht, geremd (kg)1.0001.0001.200
Max. kogeldruk (kg)757575
Max. daklast (kg)757575
Trekvermogen- en gewichtspecificaties van de VW ID.7 Tourer
SpecificatiePro (77 kWh)Pro S (86 kWh)GTX (86 kWh)
Vanaf prijsโ‚ฌ58.990โ‚ฌ61.990โ‚ฌ68.990
BrandstoftypeElektrischElektrischElektrisch
Beschikbare uitvoeringenPro, Pro BusinessPro S, Pro S BusinessGTX, GTX Business
AandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijving
Transmissie1-versnellings automaat1-versnellings automaat1-versnellings automaat
Elektrisch energieverbruik (gecombineerd)14,4 – 14,5 kWh/100km14,0 – 14,1 kWh/100km16,6 kWh/100km
CO2-uitstoot0 g/km0 g/km0 g/km
Elektrisch bereik (gecombineerd)605 – 601 km690 – 684 km584 – 578 km
Accucapaciteit (bruto)77 kWh86 kWh86 kWh
Laadtijd AC-laadproces (0-100%)8 uur (11 kW)9 uur (11 kW)9 uur (11 kW)
Maximaal vermogen210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)250 kW (340 pk)
Versnelling 0-100 km/u6,6 seconden6,7 seconden5,5 seconden
Maximaal koppel560 Nm560 Nm694 Nm
Topsnelheid180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Volkswagen ID.7 Tourer, samen met de prijzen
Exterieur Afmetingen
Hoogte1.551 mm
Breedte (zonder zijspiegels)1.862 mm
Breedte (met zijspiegels)2.141 mm
Lengte4.961 mm
Wielbasis2.971 mm
Draaicirkel10,9 m
Exterieur afmetingen van de Volkswagen ID.7 Tourer
FunctiecategorieProPro BusinessPro SPro S BusinessGTXGTX Business
Startprijsโ‚ฌ58.990โ‚ฌ61.490โ‚ฌ61.990โ‚ฌ64.490โ‚ฌ68.990โ‚ฌ71.490
Aandrijflijn & Prestaties
Batterijcapaciteit (netto)77 kWh77 kWh86 kWh86 kWh86 kWh86 kWh
Max. vermogen210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)250 kW (340 pk)250 kW (340 pk)
Max. koppel560 Nm560 Nm560 Nm560 Nm694 Nm694 Nm
Bereik (WLTP)605 km601 km690 km684 km584 km578 km
Energieverbruik14,4 kWh/100km14,5 kWh/100km14,0 kWh/100km14,1 kWh/100km16,6 kWh/100km16,6 kWh/100km
Exterieur
Wielen19″ ‘Hudson’ lichtmetaal19″ ‘Hudson’ lichtmetaal19″ ‘Hudson’ lichtmetaal19″ ‘Hudson’ lichtmetaal20″ ‘Skagen’ lichtmetaal20″ ‘Skagen’ lichtmetaal
Bandenmaat (Voor/Achter)235/50 R19 / 255/45 R19235/50 R19 / 255/45 R19235/50 R19 / 255/45 R19235/50 R19 / 255/45 R19235/45 R20 / 255/40 R20235/45 R20 / 255/40 R20
KoplampenLEDLED Matrix (IQ.Light)LEDLED Matrix (IQ.Light)LED Matrix (IQ.Light)LED Matrix (IQ.Light)
AchterlichtenLEDLED met dynamische richtingaanwijzersLEDLED met dynamische richtingaanwijzersLED met dynamische richtingaanwijzersLED met dynamische richtingaanwijzers
DakrailsZwartZwartZwartZwartZwartZwart
Getinte achterruitenNeeJa (65% lichtabsorberend)NeeJa (65% lichtabsorberend)Ja (65% lichtabsorberend)Ja (65% lichtabsorberend)
Exterieur ontwerpStandaardStandaardStandaardStandaardGTX-specifieke stylingGTX-specifieke styling
Interieur
Bekleding‘Soul’ stof‘ArtVelours’‘Soul’ stof‘ArtVelours’‘GTX’ stofMicrovezel
VoorstoelenHandmatig verstelbaarErgo-Active, elektrischHandmatig verstelbaarErgo-Active, elektrischHandmatig verstelbaarErgo-Active, elektrisch
LendensteunNeeJa, elektrischNeeJa, elektrischNeeJa, elektrisch
StoelverwarmingVoorVoorVoorVoorVoorVoor & Achter
StoelventilatieNeeJaNeeJaNeeJa
MassagefunctieNeeJaNeeJaNeeJa
GeheugenfunctieNeeJaNeeJaNeeJa
Sfeerverlichting10 kleuren30 kleuren10 kleuren30 kleuren30 kleuren30 kleuren
StuurwielStandaard, multifunctioneelVerwarmd, multifunctioneelStandaard, multifunctioneelVerwarmd, multifunctioneelStandaard, multifunctioneelVerwarmd, multifunctioneel
Dashboard ontwerpStandaardComfortStandaardComfortComfortComfort
Aandrijving en Onderstel
AandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingVierwielaandrijving (AWD / 4MOTION)Vierwielaandrijving (AWD / 4MOTION)
Transmissie1 versnelling1 versnelling1 versnelling1 versnelling1 versnelling1 versnelling
Adaptieve ophanging (DCC)NeeNeeNeeNeeNeeJa
Progressieve besturingNeeNeeNeeNeeJaJa
RijprofielselectieJaJaJaJaJaJa
Infotainment & Connectiviteit
Hoofddisplay15″ touchscreen15″ touchscreen15″ touchscreen15″ touchscreen15″ touchscreen15″ touchscreen
Navigatie‘Ready to Discover’‘Discover Pro Max’‘Ready to Discover’‘Discover Pro Max’‘Ready to Discover’‘Discover Pro Max’
Geluidssysteem8+1 luidsprekers8+1 luidsprekers8+1 luidsprekers8+1 luidsprekers8+1 luidsprekersHarman Kardon (12 luidsprekers)
Smartphone-integratieDraadloze App-ConnectDraadloze App-ConnectDraadloze App-ConnectDraadloze App-ConnectDraadloze App-ConnectDraadloze App-Connect
Draadloos opladenNeeJaNeeJaNeeJa
SpraakbedieningJaJaJaJaJaJa
Head-Up DisplayAugmented RealityAugmented RealityAugmented RealityAugmented RealityAugmented RealityAugmented Reality
Comfort en Gemak
Klimaatregeling2-zone Climatronic3-zone Climatronic2-zone Climatronic3-zone Climatronic2-zone Climatronic3-zone Climatronic
Keyless AccessJaJaJaJaJaJa
Elektrische achterklepNeeJa, met Easy Open/CloseNeeJa, met Easy Open/CloseNeeJa, met Easy Open/Close
PanoramadakNeeOptioneelNeeOptioneelNeeOptioneel
RegensensorJaJaJaJaJaJa
Automatisch dimmende binnenspiegelJaJaJaJaJaJa
Verwarmde voorruitNeeJaNeeJaNeeJa
Rijhulpsystemen
Adaptieve cruisecontrolJaJa (Travel Assist)JaJa (Travel Assist)JaJa (Travel Assist)
RijstrookassistentJaJaJaJaJaJa
ParkeerassistentPark Distance ControlPark Assist ProPark Distance ControlPark Assist ProPark Distance ControlPark Assist Pro
AchteruitrijcameraJa360ยฐ Area ViewJa360ยฐ Area ViewJa360ยฐ Area View
VerkeersbordherkenningJaJaJaJaJaJa
DodehoekdetectieJaJaJaJaJaJa
NoodassistentJaJaJaJaJaJa
Uitgebreid overzicht van alle functies in de verschillende categorieรซn voor elke VW ID.7 Tourer modelvariant.
CategorieAccessoireBeschrijvingCompatibiliteitPrijs (indien beschikbaar)
Styling
‘Loen’ 19-inch lichtmetalen velgenZwarte afwerking, met winterbandenAlle uitvoeringenโ‚ฌ2.744
‘Seoul’ 20-inch lichtmetalen velgenDonker grafiet mat, glanzende afwerkingAlle uitvoeringenโ‚ฌ2.744 – โ‚ฌ3.044
Chromen achterklep trimVerbetert het uiterlijk van de achterkantAlle uitvoeringenโ‚ฌ134
Deur dorpelbeschermfolieZwart/zilver, voor voor- en achterdeurenAlle uitvoeringenโ‚ฌ189
LED deur projectorenProjecteert Volkswagen-logo op de grondAlle uitvoeringen–
BuitenspiegelkappenCarbonlook of andere afwerkingenAlle uitvoeringen–
Comfort en Bescherming
Rubberen vloermatten voor alle seizoenenSet van 4 stuksAlle uitvoeringenโ‚ฌ100
KofferbakmatMet opstaande randenAlle uitvoeringenโ‚ฌ105
Zonnescherm setSet van 5 stuks voor achterruitenAlle uitvoeringenโ‚ฌ364
Eco leren interieurCO2-neutraal geproduceerd, diverse kleurenAlle uitvoeringenVanaf โ‚ฌ1.895
SpatlappenSet voor en achterAlle uitvoeringen–
Koel-/warmhoudboxVoor middenconsoleAlle uitvoeringen–
KofferbaklinerFlexibel, antislipAlle uitvoeringen–
Transport en Lading
DakdragersSet van twee aluminium dragersAlle uitvoeringenโ‚ฌ337
Dakkoffer (340L)Mat zwart, 190 x 75 x 33 cmAlle uitvoeringen met dakdragersโ‚ฌ369
Dakkoffer (460L)Hoogglans zwart, 230 x 75 x 34 cmAlle uitvoeringen met dakdragersโ‚ฌ644
Achterklepbak op trekhaak (300L)Hoogglans zwart, 153 x 55 x 66 cmUitvoeringen met trekhaakโ‚ฌ919
Opvouwbare fietsendragerGeschikt voor elektrische fietsen (max. 60 kg)Uitvoeringen met trekhaakโ‚ฌ579
Ski- en snowboardhouderVoor dakdragersAlle uitvoeringen met dakdragers–
SurfplankhouderVoor dakdragersAlle uitvoeringen met dakdragers–
FietsendragerVoor dakdragersAlle uitvoeringen met dakdragers–
Laden en Elektronica
Mode 2-laadkabel (230V)Voor opladen via huishoudelijke stopcontacten, 6m lengteAlle uitvoeringenโ‚ฌ239
Mode 3-laadkabelVoor wallbox of openbare laadpalen, 5m lengteAlle uitvoeringenโ‚ฌ299
USB-C naar Apple Lightning-kabel30 cm lengteAlle uitvoeringenโ‚ฌ39
Draadloze oplaadtelefoonhouderVoor compatibele smartphonesAlle uitvoeringen–
Extra USB-poortenVoor achterpassagiersAlle uitvoeringen–
Infotainment
Entertainment systeem achterbankTablethouders voor achterpassagiersAlle uitvoeringen–
SpraakbesturingsupgradeVerbeterde spraakherkenningCompatibele uitvoeringen–
Veiligheid en Beveiliging
KinderzitjesDiverse maten en leeftijdsgroepenAlle uitvoeringen–
EHBO-kitVoldoet aan DIN-normenAlle uitvoeringen–
Anti-diefstal wielboutenVoor extra veiligheidAlle uitvoeringen–
DashcamVoor en achteropnameAlle uitvoeringen–
Onderhoud en Verzorging
AutoverzorgingskitSchoonmaak- en onderhoudsproductenAlle uitvoeringen–
LakbeschermingsfolieTransparante beschermlaagAlle uitvoeringen–
Laadpoort afdekkingBeschermt de laadstekkerAlle uitvoeringen–
Tabel van beschikbare accessoires voor de VW ID.7 Tourer
PakketnaamInhoudPrijsBeschikbaarheid
Comfortpakket– Navigatie ‘Discover Pro Max’ (38,1 cm), 8+1 luidsprekers
– Draadloos opladen voor telefoon
– 3-zone automatische airconditioning (Climatronic)
– Verwarmde en geluiddempende voorruit
– Verwarmd multifunctioneel stuurwiel
โ‚ฌ1.990Optioneel voor Pro en Pro S
Standaard op Pro Business, Pro S Business, GTX en GTX Business
Assistentiepakket– Travel Assist (incl. Adaptive Cruise Control)
– 360-graden camera (Area View)
– Park Assist Pro
– Geheugenfunctie Trained Park Assist
โ‚ฌ1.490Optioneel voor Pro en Pro S
Standaard op Pro Business, Pro S Business, GTX en GTX Business
Exterieurpakket– LED Matrix koplampen (IQ.Light)
– Verbindende LED-strip tussen koplampen
– LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers
– Dynamic Light Assist
– Dynamische koplampreikwijdtecontrole
– Dynamische bochtverlichting
– Getinte achterruiten (65% lichtabsorberend)
– Elektrische achterklep met Easy Open & Close
โ‚ฌ0Standaard op Pro Business, Pro S Business, GTX en GTX Business
Exterieurpakket Plus
(zonder panoramadak)
– Elektrische achterklep met Easy Open & Close
– Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control)
– Geluidsdempende voorruit, getinte achterruiten (65% lichtabsorberend)
โ‚ฌ0Standaard op GTX Business
Exterieurpakket Plus
(met panoramadak)
– Panoramadak met slim glas
– Progressieve besturing
– Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control)
– Geluidsdempende voorruit, getinte achterruiten (65% lichtabsorberend)
โ‚ฌ2.690Optioneel voor Pro Business en Pro S Business
โ‚ฌ1.290 voor GTX Business (alleen panoramadak)
Interieurpakket– ‘ArtVelours’ bekleding
– Ergo-Active voorstoelen, elektrisch verstelbaar
– Massagefunctie voor voorstoelen
– Elektrisch verstelbare lendensteun
– Comfortdashboard
– Ambienteverlichting (30 kleuren instelbaar)
โ‚ฌ0Standaard op Pro Business en Pro S Business
Interieurpakket Plus– Microvezel bekleding
– Ergo-Active voorstoelen, elektrisch verstelbaar
– Verwarmde voor- en achterstoelen
– Geventileerde voorstoelen met massagefunctie
– Harman Kardon-geluidssysteem
– Zijairbags achter
โ‚ฌ2.290Optioneel voor Pro Business en Pro S Business
Interieurpakket Plus voor GTX– Microvezel bekleding
– Ergo-Active voorstoelen, elektrisch verstelbaar
– Verwarmde voor- en achterstoelen
– Geventileerde voorstoelen met massagefunctie
– Harman Kardon-geluidssysteem
– Zijairbags achter
โ‚ฌ0Standaard op GTX Business
Uitgebreid overzicht van de beschikbare pakketten voor de Volkswagen ID.7 Tourer per uitrustingsniveau
Volkswagen ID.7 Tourer Aquamarine Blue met zwart dak
Aquamarine Blue met zwart dak
Volkswagen ID.7 Tourer Gletscher White met zwart dak
Gletscher White met zwart dak
Volkswagen ID.7 Tourer Grenadill Black
Grenadill Black
Volkswagen ID.7 Tourer Kings Red met zwart dak
Kings Red met zwart dak
Volkswagen ID.7 Tourer Moonstone Grey met zwart dak
Moonstone Grey met zwart dak
Volkswagen ID.7 Tourer Scale Silver met zwart dak
Scale Silver met zwart dak
2025 Volkswagen ID.7 Tourer Stonewashed Blue met zwart dak
Stonewashed Blue met zwart dak

Prijsstructuur van 2025 Volkswagen ID.7 Tourer

ModelBatterijcapaciteitVermogenNetto Catalogusprijs (excl. BTW)BTWBruto Catalogusprijs (incl. BTW)Extra Kosten*Consumentenprijs
ID.7 Tourer Pro77 kWh210 kW / 286 pkโ‚ฌ47.702โ‚ฌ10.018โ‚ฌ57.720โ‚ฌ1.270โ‚ฌ58.990
ID.7 Tourer Pro Business77 kWh210 kW / 286 pkโ‚ฌ49.769โ‚ฌ10.451โ‚ฌ60.220โ‚ฌ1.270โ‚ฌ61.490
ID.7 Tourer Pro S86 kWh210 kW / 286 pkโ‚ฌ50.182โ‚ฌ10.538โ‚ฌ60.720โ‚ฌ1.270โ‚ฌ61.990
ID.7 Tourer Pro S Business86 kWh210 kW / 286 pkโ‚ฌ52.248โ‚ฌ10.972โ‚ฌ63.220โ‚ฌ1.270โ‚ฌ64.490
ID.7 Tourer GTX86 kWh250 kW / 340 pkโ‚ฌ55.967โ‚ฌ11.753โ‚ฌ67.720โ‚ฌ1.270โ‚ฌ68.990
ID.7 Tourer GTX Business86 kWh250 kW / 340 pkโ‚ฌ58.033โ‚ฌ12.187โ‚ฌ70.220โ‚ฌ1.270โ‚ฌ71.490
Prijstabel voor 2024 Volkswagen ID.7 Tourer

Is Het De Moeite Waard Om De Volkswagen ID.7 Tourer Te Kopen?

De nieuw Volkswagen ID.7 Tourer markeert VW’s intrede in het elektrische stationwagonsegment, maar om het alleen als zodanig te categoriseren zou het tekort doen, want het is niet zomaar een elektrische stationwagon – het vertegenwoordigt een fusie van praktisch gemak, technologie en efficiรซntie. Als stationwagonversie van de ID.7 sedan neemt het veel van de goede eigenschappen van zijn broer over, maar voegt het meer laadruimte en flexibiliteit toe. Het is een grote auto voor VW, aangezien het een van hun eerste pogingen is op het gebied van de elektrische gezinsauto, en natuurlijk hebben gezinnen veel ruimte nodig die een gewone sedan niet kan bieden.

De ID.7 Tourer is Volkswagens belofte aan elektrificatie, gebouwd op het speciaal ontwikkelde MEB elektrische platform van het bedrijf. Het heeft alle ruimte van een traditionele stationwagon maar met alle voordelen van elektrische motoren, waaronder direct beschikbaar koppel, lagere gebruikskosten en geen uitstoot uit de uitlaat. De Tourer probeert duidelijk te concurreren met andere elektrische stationwagons zoals de BMW i5 Touring, maar voor een veel lagere prijs in deze opkomende markt.

Beschikbaar in meerdere configuraties, waaronder het basis Pro-model en de krachtigere GTX-variant, richt de ID.7 Tourer zich op een breed scala aan rijbehoeften en voorkeuren. Met zijn gestroomlijnde ontwerp, geavanceerde technologische functies en focus op praktisch gebruik, positioneert Volkswagen de ID.7 Tourer als een veelzijdige gezinsauto voor het elektrische tijdperk.

Motor, Prestaties En Transmissie

De basis Volkswagen ID.7 Tourer komt met een achterin gemonteerde elektromotor die 210 kW (286 pk) en 560 Nm koppel levert. Het biedt voldoende vermogen voor dagelijks rijden en snelweggebruik. Bovendien zorgt de achterwielaandrijving voor een goede rijbalans en vermogensverdeling.

Voor degenen die wat meer pit willen, biedt Volkswagen de ID.7 GTX-versie aan, die een elektromotor voorin heeft voor vierwielaandrijving. De GTX-versie verhoogt het gecombineerde vermogen tot 250 kW (340 pk), waarmee het de krachtigste stationwagon is die VW ooit heeft gemaakt. Dit tweemotorige ontwerp levert niet alleen meer koppel (acceleratie) maar ook betere grip (tractie) onder alle rijomstandigheden.

De acceleratie is pittig over de hele linie, waarbij de standaard ID.7 Tourer in staat is om in ongeveer 6,6-6,7 seconden van 0 naar 100 km/u te gaan. Nog beter is de GTX-versie, die een 0-100 km/u tijd van minder dan 6 seconden kan voorleggen. Deze prestaties voor een gezinsauto zorgen voor comfortabel inhalen en van rijstrook wisselen.

De elektrische aandrijflijn in de ID.7 Tourer levert direct koppel dat zorgt voor snelle maar soepele acceleratie bij elke snelheid (vooral in de stad, waar snel optrekken vaak voorkomt). De transmissie met รฉรฉn versnelling zorgt voor een soepele vermogensafgifte zonder te hoeven schakelen, wat allemaal bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.

De topsnelheid is elektronisch begrensd op 180 km/u bij de meeste modellen, wat meer dan voldoende is voor legaal snelwegverkeer in vrijwel elk land. Maar onthoud dat hoewel deze snelheden technisch mogelijk zijn, ze het bereik en de efficiรซntie van het voertuig kunnen verminderen.

Een van de voordelen van de elektrische aandrijflijn is de efficiรซntie. Tijdens onze tests registreerden we energieverbruikcijfers van 18-20 kWh/100 km gecombineerd stad/snelweg. Houd er echter rekening mee dat stevig rijden of zeer koud weer het energieverbruik kunnen verhogen en daardoor het totale bereik kunnen verminderen.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De nieuw ID.7 Tourer heeft een interessant remsysteem waarbij het regeneratief remmen en conventionele wrijvingsremmen combineert om een balans te vinden tussen energie-efficiรซntie en remkracht. Het heeft een regeneratief remsysteem, waardoor het bijna altijd rijden met รฉรฉn pedaal mogelijk maakt, wat helpt bij het terugwinnen van energie tijdens het stoppen en om het maximale aantal kilometers per lading uit het voertuig te halen.

Het is ook mogelijk om het niveau van regeneratief remmen aan te passen in de opties van de auto, zodat de bestuurder een meer gepersonaliseerd gevoel kan krijgen. Met het regeneratief remmen op maximaal niveau kan de auto onder bijna alle omstandigheden stoppen zonder ooit het rempedaal in te hoeven drukken.

De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen verloopt meestal soepel, maar sommige bestuurders hebben wellicht wat tijd nodig om aan het gevoel te wennen. Als het gaat om noodremmen, zorgt het brake-by-wire systeem van de ID.7 Tourer voor zeer snel en efficiรซnt stoppen.

Op het gebied van remafstand domineren elektrische auto’s echter vaak vanwege hun lage zwaartepunt en regeneratieve remregeling. De ID.7 Tourer zou concurrerende remprestaties voor zijn klasse moeten bieden.

Houd er echter rekening mee dat het gevoel in het rempedaal bij elektrische auto’s iets anders is dan bij normale benzineauto’s vanwege het regeneratieve remsysteem. Enkele bestuurders melden dat de eerste pedaalrespons wat anders is, maar ze wennen snel aan het gevoel van het pedaal.

Het integreert ook met de geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) van de auto (zoals automatisch noodremmen) voor nog meer veiligheid.

Besturing En Ophanging

De ID.7 Tourer heeft een mooi uitgebalanceerde besturing en ophangingsopstelling, meer gericht op comfort en stabiliteit voor gezinsritten. De elektrische stuurbekrachtiging heeft een fijne respons en gevoel, waardoor de auto gemakkelijk te manoeuvreren is in verschillende rijsituaties.

Er zijn verschillende rijmodi die het mogelijk maken de stuurgewicht aan te passen aan de voorkeuren van de bestuurder. De besturing is zeer licht en gemakkelijk te bedienen in de comfortmodus, perfect voor het rijden in de stad en parkeren. De sportmodus maakt de besturing “zwaarder” tijdens sportief rijden.

De ID.7 Tourer heeft een lange wielbasis die bijdraagt aan zijn stabiele weggedrag op de snelweg. We hebben gemerkt dat hij zelfs bij hoge snelheden zeer stabiel is. Het lage zwaartepunt, gebruikelijk bij elektrische voertuigen met in de vloer gemonteerde accu’s, betekent ook dat er minder carrosserierol is in bochten.

De ophanging is meer afgestemd op comfort en vangt de oneffenheden van de weg uitstekend op. Deze comfortoriรซntatie is vooral merkbaar tijdens langere ritten, waarbij de ID.7 Tourer een ideale ontspannen cruiser is.

Voor degenen die iets sportiever willen, biedt Volkswagen een adaptief ophangingssysteem aan (DCC – Dynamic Chassis Control). Dit maakt het mogelijk om de dempingskarakteristieken in real-time aan te passen, wat een veel breder scala aan comfort- en rijeigenschappen mogelijk maakt.

De GTX-versie krijgt een strakkere ophanging, met iets stevigere veren en dempers die passen bij het hogere vermogen. Dit zorgt voor een responsiever weggedrag zonder te veel aan rijcomfort in te boeten.

Welke Banden Gebruikt Het?

De ID.7 Tourer wordt geleverd met verschillende bandenopties die zijn ontworpen om de elektrische aandrijflijn te complementeren en de algehele prestaties te verbeteren. De bandenmaten variรซren afhankelijk van het uitrustingsniveau en de gekozen wielgrootte. Voor de Pro- en Pro S-modellen met 19-inch ‘Hudson’ lichtmetalen velgen is het voertuig uitgerust met 235/50 R19 banden voor en iets bredere 255/45 R19 banden achter. Deze geschakelde opstelling helpt de tractie en rijeigenschappen te optimaliseren.

Bij een upgrade naar de GTX-uitvoering wordt deze standaard geleverd met 20-inch ‘Skagen’ lichtmetalen velgen. De bandenmaten nemen toe tot 235/45 R20 voor en 255/40 R20 achter. Deze grotere wielen en lagere profielbanden geven de auto niet alleen een sportievere uitstraling, maar verbeteren ook de bochtstabiliteit en respons, passend bij het prestatiegeoriรซnteerde karakter van de GTX.

Volkswagen heeft gekozen voor een geschakelde bandenopstelling voor de ID.7 Tourer, met bredere banden aan de achterzijde. Deze opstelling zorgt voor maximale tractie voor de achterwielaandrijving zonder te veel compromissen te sluiten op het gebied van brandstofverbruik of handling. De grote achterbanden helpen ook bij de stabiliteit tijdens acceleratie en het nemen van bochten.

De banden zelf zijn specifiek ontworpen voor elektrische voertuigen, met een focus op lage rolweerstand om efficiรซntie en bereik te maximaliseren. Dit is cruciaal voor de ID.7, aangezien de bandenkeuze een significante impact kan hebben op het algemene energieverbruik en dus het rijbereik van de auto.

Qua prestaties hebben de standaardbanden een mooie balans tussen grip, rijcomfort en kilometrage. Ze bieden voldoende tractie onder de meeste rijomstandigheden, hoewel ze bij sportief rijden sneller hun grenzen kunnen bereiken dan high-performance banden. Dit sluit aan bij de focus van de ID.7 op comfortabel cruisen in plaats van sportief rijden.

Het is belangrijk op te merken dat de keuze van de wielgrootte zowel het rijcomfort als het bereik kan beรฏnvloeden. De 19-inch wielen, met hun hogere zijwanden, bieden over het algemeen een iets comfortabeler rijgedrag en kunnen marginaal betere efficiรซntie bieden. De 20-inch wielen, hoewel ze de handling en esthetische aantrekkingskracht kunnen verbeteren, kunnen een steviger rijgedrag introduceren en het totale rijbereik licht verminderen.

Voor winterrijden biedt Volkswagen specifieke winterbandenopties. Dit zijn de “studless” banden die verondersteld worden betere grip te hebben in koud weer.

De ID.7 Tourer heeft relatief weinig bandengeluid, wat bijdraagt aan de verfijning van de auto. De combinatie van banden met lage rolweerstand en de uitstekende aerodynamica van de auto resulteert in minimaal bandengeruis, zelfs bij snelwegsnelheden. Dit is vooral merkbaar gezien de afwezigheid van motorgeluid in een elektrisch voertuig.

Interieur Uiterlijk

VW ID.7 Tourer Interieur
Volkswagen ID.7 Tourer Interieur

Het interieur van de nieuw ID.7 Tourer slaat een balans tussen moderniteit en functionaliteit, met een strak, minimalistisch ontwerp dat de elektrische aard van het voertuig benadrukt. De middenconsole wordt gedomineerd door een groot 15-inch touchscreen infotainmentsysteem, dat in wezen dient als het zenuwcentrum voor vrijwel alle bedieningselementen van de auto.

Het heeft over het algemeen een goed gevoel qua materialen, met zachte oppervlakken op belangrijke plaatsen en duurzame kunststoffen elders. De recensenten vermeldden dat er enkele harde kunststoffen zijn, vooral aan de bovenkant van het dashboard, die mogelijk enigszins afbreuk doen aan het algemene luxegevoel van een auto in deze prijsklasse.

Zelfs de kleurthema’s binnen bieden een keuze tussen licht en donker. De lichte interieuroptie, met heldere microvezel stoelen, kreeg positieve recensies omdat het er open, schoon en luxueus uitzag. Sommige gebruikers suggereerden echter dat het donkere interieur praktischer zou zijn voor gezinnen met jonge kinderen.

Het panoramische glazen dak met elektrochrome zonwering is een opvallende functie. Het stelt gebruikers in staat om te schakelen tussen helder en getint, wat een aanpassingsmogelijkheid toevoegt die het gevoel van ruimtelijkheid in het interieur versterkt.

Het digitale instrumentencluster is relatief klein maar biedt alle noodzakelijke informatie op een zeer gemakkelijk leesbare manier. Het integreert soepel in het dashboardschema maar is niet overheersend.

De ambianceverlichting is goed geรฏmplementeerd, met kleuren en thema’s die geprogrammeerd kunnen worden om te veranderen met voertuigfuncties of persoonlijke smaak. Dat is nog een technologisch verfijnde toevoeging aan de algemene moderne technologische sfeer van het interieur.

Er zijn ook veel opbergmogelijkheden: de grote middenconsole, de ruime deurvakken en de verschillende compartimenten in het interieur. Er is geen verhoging in de vloer vanwege de elektrische aandrijflijn, wat bijdraagt aan de ruimtelijkheid en meer beenruimte biedt voor de achterpassagiers.

Exterieur Uiterlijk

De VW ID.7 Tourer is een stationwagonversie van de ID.7 sedan en doet dit zeer fraai, met een zeer moderne gestroomlijnde look. Aan de voorzijde heeft de ID.7 Tourer een grotendeels gesloten grille, een gebruikelijk kenmerk van elektrische voertuigen dat helpt bij het verminderen van luchtweerstand. De voorzijde wordt verder geaccentueerd door standaard LED-koplampen, waarbij hogere uitvoeringen geavanceerde LED Matrix (IQ.Light) technologie bieden. De koplampen zijn verbonden door een LED-lichtbalk die zich uitstrekt over de gehele breedte van de auto, waardoor de auto een unieke lichtsignatuur heeft die het moderne uiterlijk versterkt en de zichtbaarheid verbetert.

Een echt cool exterieur kenmerk is het verlichte VW-logo, รฉรฉn voor en รฉรฉn achter. Dit element voegt een premium touch toe, hoewel sommige kopers het polariserend kunnen vinden.

In silhouet is een vloeiende daklijn te zien die helemaal doorloopt naar het stationwagongedeelte. Een aluminium designelement dat langs de zijkant van het dak loopt dient puur ter decoratie en om de auto niet zo massief te laten lijken. Hoewel hij zeer groot is, ziet de Volkswagen ID.7 Tourer er niet zo hoekig uit als veel van zijn concurrenten.

De wielopties variรซren van 19 tot 21 inch, waarbij de grotere maten een meer proportionele uitstraling geven aan de aanzienlijke omvang van het voertuig. De 20-inch wielen op het geteste model vulden de wielkasten mooi zonder oversized te lijken.

En aan de achterkant behoudt de ID.7 Tourer zijn elegantie. De LED-achterlichten zijn standaard en de hogere uitvoeringen bieden zelfs dynamische richtingaanwijzers, wat een mooie touch is. Het ontwerp van de achterklep integreert slim met de algemene vorm van het voertuig, waarbij de strakke lijnen behouden blijven terwijl er gemakkelijke toegang is tot de ruime bagageruimte. Bij de hogere uitvoeringen voegt een elektrische achterklep met Easy Open & Close functionaliteit een vleugje gemak toe aan het exterieurpakket. Aan de achterzijde creรซert een LED-lichtbalk over de volledige breedte een moderne en samenhangende uitstraling. Het ontwerp van de achterklep is strak en functioneel, waarbij het verlichte VW-logo dient als onderscheidend element. Het GTX-uitrustingsniveau gaat nog een stap verder met zijn eigen unieke ontwerpelementen.

Kleuropties omvatten het getoonde “Stonewashed Blue” metallic, dat positieve reacties kreeg voor zijn unieke tint. Andere opties zoals “Glacier White” zijn ook beschikbaar, waardoor kopers het uiterlijk van hun voertuig kunnen personaliseren. De GTX-variant heeft een agressievere styling, waarschijnlijk inclusief unieke bumperontwerpen, badges en mogelijk exclusieve kleuropties.

Comfort En Gemak

Volkswagen ID.7 Tourer Middenconsole
Volkswagen ID.7 Tourer Middenconsole
VW ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
Volkswagen ID.7 Tourer Infotainmentsysteem
VW ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling
Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Klimaatregeling

De Volkswagen ID.7 Tourer is comfortabel en praktisch genoeg om als gezinsauto of lange-afstandsauto te dienen. De verlengde wielbasis zorgt voor een ruim interieur, voor en achter, met veel beenruimte voor iedereen.

De stoelen zijn echt comfortabel en ze hebben deze “ergoActive” stoelen die echt goed zijn. Deze stoelen bieden uitgebreide verstelmogelijkheden, inclusief lendensteun, en beschikken over zowel verwarmings- als ventilatiesfuncties. De microvezel bekledingsoptie werd opgemerkt vanwege zijn comfort en premium gevoel.

De klimaatregeling wordt beheerd via het centrale touchscreen, met de toevoeging van verlichte schuifregelaars voor snelle temperatuuraanpassingen. De ID.7 Tourer heeft “slimme” luchtopeningen die automatisch kunnen worden gericht, hoewel sommige gebruikers de handmatige bediening van individuele ventilatieopeningen uitdagend vonden.

Een unieke wellnessfunctie stelt gebruikers in staat om vooraf ingestelde comfortmodi te selecteren, zoals “Fresh Up” of “Power Break”, die verschillende voertuiginstellingen aanpassen om specifieke sferen te creรซren. Sommigen zouden kunnen zeggen dat dit een gimmick is, maar anderen zullen het waarschijnlijk een mooie overweging vinden voor het comfort van de passagiers.

Een nette touch is het panoramische glazen dak met elektrochrome zonwering, waardoor inzittenden naar wens kunnen schakelen tussen helder en ondoorzichtig. Dat maakt het ruimtelijker en het licht van buiten is controleerbaar.

Het heeft veel opbergruimtes door het hele interieur, een grote middenconsole, deurvakken en specifieke houders voor mobiele telefoons, die allemaal een gevoel van praktisch nut toevoegen. De achterkant is echter vlak wat een voordeel is van het elektrische platform, dus meer beenruimte voor mensen.

Gemaksfuncties omvatten een elektrische achterklep, keyless entry en start, en een geavanceerd spraakbesturingssysteem met geplande integratie van ChatGPT voor natuurlijkere taalinteracties. Dit zou potentieel kunnen zorgen voor meer intuรฏtieve controle over voertuigfuncties en toegang tot informatie tijdens het rijden.

De software van het voertuig is ontworpen om over-the-air updates te ontvangen, waardoor nieuwe functies en verbeteringen kunnen worden toegevoegd gedurende de levensduur van het voertuig. Dit omvat potentiรซle verbeteringen aan het infotainmentsysteem, rijhulpsystemen en zelfs optimalisaties van de aandrijflijn.

De smartphone-integratie is compleet met draadloze Apple CarPlay en Android Auto. Het infotainmentsysteem ondersteunt ook functies zoals online navigatie met real-time verkeersinformatie en locatieservices voor laadstations.

Een cool ding is het augmented reality head-up-display, het projecteert navigatieaanwijzingen en andere belangrijke zaken direct op de voorruit. Dit geavanceerde systeem kreeg veel lof voor zijn duidelijkheid en bruikbaarheid bij het verstrekken van real-time rijinformatie zonder de bestuurder af te leiden.

Volkswagen’s IQ. Light LED matrix koplampen zijn beschikbaar, met geavanceerde verlichtingsmogelijkheden die zich kunnen aanpassen aan verschillende rijomstandigheden en verblinding van tegemoetkomend verkeer kunnen voorkomen. Deze lampen hebben ook een onderscheidende lichtsignatuur die het moderne uiterlijk van het voertuig versterkt.

Het infotainmentsysteem, dat aanvankelijk werd bekritiseerd in eerdere elektrische VW-modellen, heeft aanzienlijke verbeteringen gezien. Gebruikers gaven aan dat het extreem snel en handig is, maar voor enkele functies zijn nog steeds een paar stappen nodig om ze te bereiken.

Veiligheid En Beveiliging

Meerdere airbags, uitstekende stabiliteitscontrolesystemen en een versterkte passagierscel zijn allemaal standaard om de veiligheid van de passagiers te waarborgen in geval van een botsing. Het lage zwaartepunt, dat natuurlijk komt bij elektrische auto’s vanwege de in de vloer gemonteerde accu’s, draagt bij aan betere stabiliteit en een lagere kans op over de kop slaan.

Het komt met alle nieuwste rijhulpsystemen van Volkswagen, waaronder adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie, automatisch noodremsysteem en dergelijke. Al deze systemen combineren om een zeer hoog niveau van actieve veiligheid te creรซren, wat betekent dat ze helpen ongevallen te voorkomen voordat ze gebeuren.

De Travel Assist-functie gebruikt adaptieve cruisecontrol samen met rijstrookcentrering voor semi-autonoom rijden op de snelweg. Gebruikers geven aan dat dit systeem goed werkt, omdat het alle snelheidslimieten herkent en de snelheid van de auto daarop aanpast.

Parkeerhulpmiddelen zoals een 360-graden camerasysteem betekenen dat het niet te moeilijk is om de grote stationwagon in kleine ruimtes te parkeren. Sommige gebruikers merkten echter op dat de kwaliteit van de achteruitrijcamera verbeterd zou kunnen worden, vooral gezien het prijspunt van het voertuig.

Er zijn waarschijnlijk enkele echt coole beveiligingszaken zoals een geavanceerd alarmsysteem, een startonderbreker en de mogelijkheid om de auto te lokaliseren via de VW-app. Ook maakt de elektrische aandrijflijn enkele coole antidiefstalfuncties mogelijk, zoals externe deactivering in geval van diefstal.

Hoe Rijdt Het?

De rijervaring van de nieuw ID.7 Tourer wordt gekenmerkt door zijn soepele vermogensafgifte, comfortabele rit en geavanceerde rijhulpsystemen. De elektrische aandrijflijn zorgt voor direct koppel, waardoor hij moeiteloos accelereert en inhalen een fluitje van een cent is.

Hoewel behoorlijk groot, is de ID.7 Tourer licht en wendbaar bij matige snelheden. Het lage zwaartepunt (door het in de vloer gemonteerde accupakket) zorgt voor goede carrosseriecontrole en stabiliteit in de bochten. Het is echter belangrijk op te merken dat dit nog steeds een grote stationwagon is, en niet ontworpen is als sportwagon.

Op de snelweg komt de ID.7 Tourer echt tot zijn recht. De rit is zeer soepel en zeer stabiel, zelfs bij hogere snelheden, dankzij de lange wielbasis en goed afgestelde ophanging. De ADAS-functies, vooral de Travel Assist, maken lange ritten minder vermoeiend. Dit is een adaptieve cruisecontrol met een rijstrookassistentiesysteem dat semi-autonoom rijden op de snelweg mogelijk maakt.

Het regeneratieve remsysteem maakt rijden met รฉรฉn pedaal mogelijk in de meeste situaties, wat zeer handig is in het stadsverkeer. Eigenaren kunnen ook het niveau van regeneratief remmen naar wens instellen, en de hoogste instelling zorgt ervoor dat de auto in de meeste gevallen volledig kan stoppen zonder het rempedaal in te drukken.

Hoewel de ID.7 Tourer goede prestaties levert, met een 0-100 km/u tijd van ongeveer 6,5 seconden voor de achterwielaandrijving versie, is het vermeldenswaard dat langdurig rijden op hoge snelheid het bereik aanzienlijk kan beรฏnvloeden. We merkten op dat rijden op of boven 120 km/u op de autobahn het bereik van het voertuig aanzienlijk kon verminderen.

De besturing is goed gewogen en geeft behoorlijk goede feedback, maar is voor sommige bestuurders zelfs in de comfortstand een beetje licht. Verschillende rijmodi maken aanpassing van stuurgewicht en gaspedaalrespons mogelijk, en in modellen uitgerust met adaptieve ophanging ook de stevigheid van de rit.

Over het algemeen is het zicht vrij goed; de ramen zijn groot en de A-stijlen zijn mooi en slank. Het augmented reality head-up display kreeg bijzondere lof voor zijn duidelijkheid en bruikbaarheid bij het geven van navigatie-instructies zonder dat de bestuurder zijn ogen van de weg hoeft te halen.

Een verbeterpunt dat door ons werd opgemerkt was de kwaliteit van de achteruitrijcamera, die werd beschreven als onder de maat voor een voertuig in deze prijsklasse. Dit zou parkeermanoeuvres potentieel uitdagender kunnen maken, vooral gezien de grootte van de auto.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

VW ID.7 Tourer Bagageruimte
Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte
VW ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt
Volkswagen ID.7 Tourer Bagageruimte met Achterstoelen Neergeklapt

Een van de meest indrukwekkende aspecten van de ID.7 Tourer is zijn bagageruimte, die opmerkelijk veel ruimte en gebruiksgemak biedt. Hij heeft 605 liter ruimte in zijn standaardconfiguratie, wat behoorlijk groot is voor een elektrisch voertuig in deze klasse. Uitbreidbaar tot een enorme 1.714 liter met de achterbank neergeklapt, is er volop ruimte voor grotere objecten of onhandig vracht.

Een handige truc van de ID.7 Tourer is wat VW de “cargo-functie” voor de achterbank noemt. Hiermee kunnen de achterstoelen verder naar achteren leunen, wat nog eens 60 liter toevoegt aan de bagageruimte voor een totaal van 665 liter. Hoewel dit het minder comfortabel kan maken voor passagiers op lange ritten, zou het zeer handig zijn wanneer extra bagageruimte nodig is, maar de stoelen niet helemaal neergeklapt hoeven te worden.

Hij heeft een lage, vlakke vloer in de bagageruimte, waardoor het gemakkelijk is om zware of onhandig gevormde dingen erin en eruit te tillen. Er is ook een dubbele laadvloer die verborgen opbergruimte eronder heeft of nog verder verlaagd kan worden voor extra verticale ruimte.

Andere nuttige functies zijn haken om dingen op hun plaats te houden, een 12V-aansluiting en zijvakken om kleinere items op te bergen. De bagageruimte heeft ook een uitrolbare bagageafdekking om waardevolle spullen uit het zicht te houden.

Voor extra veelzijdigheid komt de ID.7 Tourer met 60/40 gedeelde neerklapbare achterbank, wat verschillende configuraties mogelijk maakt om passagiers- en vrachtbehoeften in balans te brengen. Het middendeel kan onafhankelijk van de andere twee delen naar beneden klappen om een doorgang te creรซren voor lange items (zoals ski’s) maar nog steeds ruimte te bieden aan twee mensen achterin.

De elektrische achterklep is een standaardfunctie, die handsfree kan worden geopend met een voetbeweging onder de achterbumper – een handige functie wanneer je met volle handen bij de auto aankomt. De echt hoge en brede opening maakt het gemakkelijk om grote objecten te laden.

Hoewel de bagageruimte indrukwekkend is, is het vermeldenswaard dat het iets minder is dan wat je zou vinden in een vergelijkbare verbrandingsmotor stationwagon zoals de Volkswagen Passat. Maar het is dan ook een elektrische auto, en de ID.7 Tourer heeft de meeste laadruimte van alle auto’s in zijn klasse.

Het enige kleine minpunt dat recensenten noemden was de afwezigheid van een voorste bagageruimte of “frunk”, zoals het in andere elektrische voertuigen wordt genoemd. Dat wil zeggen, alle opbergruimte zit in de achterkant van de auto.

In het algemeen is de bagageruimte van de ID.7 Tourer mooi vormgegeven en zeer functioneel, en biedt het soort flexibiliteit en ruimte die gezinnen en actieve levensstijlen nodig hebben van een stationwagon.

Comfort Achterbank

VW ID.7 Tourer Achterstoelen
Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen
VW ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
Volkswagen ID.7 Tourer Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders

De achterbank van de nieuw ID.7 Tourer is ruim en goed ingericht, profiterend van de lange wielbasis en vlakke vloerontwerp van het voertuig. De beenruimte is bijzonder royaal, waarbij recensenten opmerken dat zelfs lange passagiers comfortabel kunnen zitten achter een even lange bestuurder.

De achterbank is ontworpen voor drie volwassenen, waarbij de twee buitenste posities het meeste comfort bieden. De middelste zitplaats is bruikbaar maar is een beetje harder en smaller dan de andere twee, zoals het geval is in de meeste voertuigen. Maar de vloer is vlak (wat een voordeel is van het elektrische platform) zodat de persoon in het midden eigenlijk meer beenruimte heeft dan in veel traditionele auto’s.

Het zitcomfort is goed, met goed gevulde kussens en rugleuningen. De buitenste stoelen zijn gevormd om goede zijdelingse steun te bieden, en hun ontwerp doet denken aan de voorstoelen, wat bijdraagt aan het premium gevoel van het achtercompartiment.

De hoofdruimte is ruim, zelfs voor langere passagiers. Het panoramische glazen dak, indien uitgerust, vergroot de openheid van het voertuig zonder de hoofdruimte sterk te verminderen. De grote zijramen dragen bij aan een luchtige sfeer en bieden goed zicht naar buiten voor passagiers.

Voorzieningen voor achterpassagiers zijn onder meer verstelbare ventilatieopeningen, USB-C-oplaadpoorten en opbergvakken aan de rugleuning van de voorstoelen. Hogere uitrustingsniveaus kunnen verwarmde buitenste achterstoelen bieden, wat bijdraagt aan het passagierscomfort in koudere klimaten.

De achterbank heeft een 40/20/40 gedeelde neerklapbare constructie, wat flexibiliteit biedt voor het vervoeren van langere items terwijl er nog steeds plaats is voor passagiers. Het heeft een middenarmsteun die naar beneden klapt met bekerhouders en biedt een fijne rustplaats voor de buitenste passagiers tijdens lange ritten.

Een unieke functie die in de recensies wordt genoemd is de “cargo-functie”, waarmee de rugleuningen van de achterbank in een steilere hoek kunnen worden gezet. Hoewel dit de bagageruimte met 60 liter vergroot, vermindert het het passagierscomfort en is het waarschijnlijk het beste te gebruiken voor kortere ritten wanneer extra bagageruimte nodig is.

De buitenste achterstoelen hebben ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes, wat het heel gemakkelijk maakt om kinderzitjes te installeren. De ruime beenruimte betekent ook dat achterwaarts gerichte kinderzitjes kunnen worden geplaatst zonder de ruimte voor de voorstoelen significant te beรฏnvloeden.

2025 Volkswagen ID.7 Tourer
Erg Goed 4.1
Rijdynamiek 4.1 out of 5
Besturing & Wegligging 3.8 out of 5
Features & Styling 4.3 out of 5
Comfort 4.4 out of 5
Veiligheid 4.2 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.0 out of 5
Bereik & Laden 3.7 out of 5
Good Stuff Indrukwekkende laadruimte: 532L (standaard) / 1586L (stoelen neergeklapt) Innovatieve "cargo-positie" voor achterstoelen met 60L extra ruimte Meerlaagse laadvloer met drielaagse opbergmogelijkheden Uitstekende beenruimte en hoofdruimte voor achterpassagiers Maximaal trekgewicht van 1.200 kg (GTX-model) Hoogwaardige microvezel stoelen met ventilatie en verwarming Uitstekende geluidsisolatie en verfijning Slimme luchtopeningen met automatische klimaatoptimalisatie Met vilt beklede deurvakken voor geluidsreductie Panoramadak met elektrochrome zonwering ChatGPT-integratie voor verbeterde spraakbediening Verlichte schuifregelaars voor klimaatbediening Concurrerende prijsstelling tegenover premium concurrenten
Bad Stuff Werkelijk rijbereik aanzienlijk lager dan WLTP-cijfers Hoog energieverbruik boven 120 km/u Actieradius-zorgen bij langere snelwegreizen Batterij voorverwarming vereist handmatige activering Capacitieve stuurwielknoppen gevoelig voor onbedoelde invoer Matige kwaliteit achteruitrijcamera Temperatuurschuiven kunnen lastig te bedienen zijn tijdens het rijden Geen frunk-opbergruimte Hoge laaddrempel voor bagageruimte Draaicirkel kan beter voor stadsgebruik Rubbermateriaal op middenconsole gevoelig voor slijtage Dure optiepakketten Beperkte personalisatiemogelijkheden vergeleken met premium concurrenten
Summary
De 2025 Volkswagen ID.7 Tourer vormt een overtuigende introductie in het elektrische stationwagonsegment, met een succesvolle balans tussen functionaliteit, technologie en waarde. Als VW's eerste elektrische stationwagon biedt het een indrukwekkende laadcapaciteit (605-1.714L), comfortabele voorzieningen en concurrerende actieradiusopties in het hele assortiment. Voor gezinnen en praktisch ingestelde kopers biedt de Pro S variant (86 kWh) de beste balans met zijn verlengde actieradius tot 690km WLTP en een redelijkere prijs vergeleken met de GTX. Echter, wie vierwielaandrijving nodig heeft, zou de GTX-uitvoering moeten overwegen, ondanks de iets kleinere actieradius en hogere prijsstelling. Het Pro model (77 kWh) dient als een aantrekkelijk instapmodel voor โ‚ฌ58.990, met de meeste essentiรซle functies en goede actieradiuscijfers. Business-varianten over alle modellen voegen luxe voorzieningen toe, maar komen met een meerprijs die niet voor alle kopers gerechtvaardigd is. Belangrijke overwegingen voor kopers: * Stad/voorstad gebruikers: Pro model volstaat met adequate actieradius. * Langeafstandsreizigers: Pro S aanbevolen voor maximale actieradius. * Prestatie-zoekers: GTX biedt beste acceleratie en wegligging. * Zakelijke gebruikers: Overweeg Business-varianten voor extra comfortvoorzieningen. Belangrijke kanttekeningen zijn onder meer verminderde actieradius bij snelwegsnelheden boven 120 km/u, enkele ergonomische eigenaardigheden met de capacitieve bediening, en de afwezigheid van een frunk. Deze worden echter gecompenseerd door de algehele verfijning, praktische functies en concurrerende prijsstelling in zijn segment. Voor kopers die overstappen naar elektrisch en stationwagon-praktisch nut nodig hebben zonder de premium prijzen van concurrenten zoals de BMW i5 Touring, is de ID.7 Tourer een sterke kandidaat, vooral in Pro S-uitvoering vanwege zijn optimale actieradius-prijs verhouding.
TAGGED: 2025, 2025 Volkswagen ID.7 Tourer, 2025 Volkswagen Station Wagon, Elektrisch Station Wagon, EV, Volkswagen, Volkswagen ID.7 Tourer
SOURCES: Volkswagen
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Volkswagen

2025 Volkswagen Tayron
25

2025 Volkswagen Tayron Test, Specificaties en Prijzen

2024 Volkswagen T-Roc
9

2024 Volkswagen T-Roc Specificaties Prijzen en Review

Show More
Nieuwe Volkswagen Golf
13

Nieuwe Volkswagen Golf Review | Specificaties en Prijzen

2024 Volkswagen Polo
8

2024 Volkswagen Polo Specificaties Prijzen en Review

Show More
2025 Volkswagen ID.7
7

2025 Volkswagen ID.7 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.