2025 Hyundai INSTER Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSOIRES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 42 kWh Versie | 49 kWh Versie |
---|---|---|
Motortype | Permanent Magneet Synchrone Motor (PMSM) | Permanent Magneet Synchrone Motor (PMSM) |
Versnellingsbak | Enkele versnelling | Enkele versnelling |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | Enkele versnelling, traploze transmissie | Enkele versnelling, traploze transmissie |
Max Vermogen | 97 pk (71,1 kW) | 115 pk (84,5 kW) |
Max Koppel | 147 Nm | 147 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | 42 kWh Versie | 49 kWh Versie |
---|---|---|
Brandstoftype: | Elektrisch | Elektrisch |
Emissienorm: | Emissievrij voertuig (ZEV) | Emissievrij voertuig (ZEV) |
Topsnelheid: | 140 km/u | 150 km/u |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 42 kWh Versie | 49 kWh Versie |
---|---|---|
Accutype | Lithium-ion-polymeer | Lithium-ion-polymeer |
Accucapaciteit (nominaal) | 42,0 kWh | 49,0 kWh |
Energieverbruik (gecombineerd WLTP) | 14,3 kWh/100 km (15″ wielen) | 14,9 kWh/100 km (15″ wielen) 15,1 kWh/100 km (17″ wielen) |
Elektrische actieradius (WLTP) | 327 km (15″ wielen) | 370 km (15″ wielen) 360 km (17″ wielen) |
Maximaal DC-laadvermogen | Informatie niet beschikbaar | Informatie niet beschikbaar |
Maximaal AC-laadvermogen | 1-fase: 7,0 kW 3-fase: 11,0 kW | 1-fase: 7,0 kW 3-fase: 11,0 kW |
Boordlader | 11 kW | 11 kW |
AC-laadtijd (11 kW 10-100%) | 4 uur | 4 uur 45 minuten |
DC-snelladen (10-80%) | 39 min (100 kW) 58 min (50 kW) | 39 min (100 kW) 58 min (50 kW) |
Laadpoortlocatie | Voor | Voor |
CO2-uitstoot (gecombineerd WLTP) | 0 g/km | 0 g/km |
Accugarantie | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km |
Warmtepomp | Optioneel als onderdeel van het Winterpakket (Alleen beschikbaar op Pulse en Evolve uitvoeringen) Prijs: โฌ995 (Winterpakket) | Optioneel als onderdeel van het Winterpakket (Alleen beschikbaar op Pulse en Evolve uitvoeringen) Prijs: โฌ995 (Winterpakket) |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Kenmerk | E-Motion | Pulse | Evolve | Evolve Sky |
---|---|---|---|---|
Zitplaatsen | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bagageruimte | – Standaard: 280L – Met neergeklapte achterbank: 1.059L | – Standaard: 280L – Met verschuifbare achterbank: 351L – Met neergeklapte achterbank: 1.059L | – Standaard: 280L – Met verschuifbare achterbank: 351L – Met neergeklapte achterbank: 1.059L | – Standaard: 280L – Met verschuifbare achterbank: 351L – Met neergeklapte achterbank: 1.059L |
Achterbank | 50:50 deelbaar | 50:50 deelbaar met schuiffunctie | 50:50 deelbaar met schuiffunctie | 50:50 deelbaar met schuiffunctie |
Verstelling voorstoel | Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde) | Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde) | Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde) | Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde) |
In hoogte verstelbare stoelen | Alleen bestuurdersstoel | Alleen bestuurdersstoel | Alleen bestuurdersstoel | Alleen bestuurdersstoel |
Stoelverwarming voor | Optioneel (Winterpakket niet beschikbaar) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) |
Stoelventilatie voor | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Stoelverwarming achter | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Relaxfunctie | Niet beschikbaar | Volledig verstelbare voorstoelen | Volledig verstelbare voorstoelen | Volledig verstelbare voorstoelen |
Bekleding | Stof | Stof | Stof (Speciale Newtro Beige en Khaki Brown stof beschikbaar met Buttercream Yellow Pearl exterieur) | Stof (Speciale Newtro Beige en Khaki Brown stof beschikbaar met Buttercream Yellow Pearl exterieur) |
Verwarmbaar stuurwiel | Optioneel (Winterpakket niet beschikbaar) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) | Optioneel (Winterpakket: โฌ995) |
Sfeerverlichting | Standaard verlichting | Standaard verlichting | Gekleurde interieurverlichting | Gekleurde interieurverlichting |
Glazen schuif-/kanteldak | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Kenmerkcategorie | E-Motion | Pulse | Evolve | Evolve Sky |
---|---|---|---|---|
Opbergmogelijkheden | ||||
Middenconsole voor | Basis opbergruimte | Luxe console met extra opbergruimte | Luxe console met extra opbergruimte | Luxe console met extra opbergruimte |
Multifunctioneel Paneel | Niet beschikbaar | Ja, op voorstoelen | Ja, op voorstoelen | Ja, op voorstoelen |
Bekerhouders | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Deuropbergruimte | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Klimaatbeheersing | ||||
Systeemtype | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning | Automatische airconditioning |
Automatische ontwaseming | Ja | Ja | Ja | Ja |
Warmtepomp | Optioneel (niet beschikbaar) | Optioneel (Winterpakket) | Optioneel (Winterpakket) | Optioneel (Winterpakket) |
Voorconditionering | Optioneel (niet beschikbaar) | Optioneel (Winterpakket) | Optioneel (Winterpakket) | Optioneel (Winterpakket) |
Interieurverlichting | ||||
Interieurverlichting voor | Halogeen | Halogeen | LED | LED |
Interieurverlichting achter | Halogeen | Halogeen | LED | LED |
Bagageruimteverlichting | Standaard | Standaard | LED | LED |
Sfeerverlichting | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Gekleurde interieurverlichting | Gekleurde interieurverlichting |
Interieurmaterialen & Afwerking | ||||
Deurgrepen | Zwart | Metallic look | Metallic look | Metallic look |
A/B/C Stijl Afwerking | Stof | Stof | Zwarte afwerking op A-stijl | Zwarte afwerking op A-stijl |
Pedaalset | Rubber design | Rubber design | Rubber design | Rubber design |
Speciale Interieurkenmerken | ||||
Zonneklepspiegel | Alleen bestuurderszijde | Beide zijden met verlichting | Beide zijden met verlichting | Beide zijden met verlichting |
Stuurwiel | Standaard | Met leder bekleed | Interactieve PIXEL LED | Interactieve PIXEL LED |
Digitale Sleutel | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Optioneel (Tech Pack) | Optioneel (Tech Pack) |
Comfortfuncties | ||||
Draadloos Telefoon Opladen | Niet beschikbaar | Ja | Ja | Ja |
USB-poorten | Alleen voor | Voor + Achter USB-C | Voor + Achter USB-C | Voor + Achter USB-C |
12V Stroompunt | Ja (eerste rij) | Ja (eerste rij) | Ja (eerste rij) | Ja (eerste rij) |
Vehicle-to-Load (V2L) | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Optioneel (Tech Pack) | Optioneel (Tech Pack) |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Gewicht/Belastingspecificaties | 42 kWh Versie | 49 kWh Versie |
---|---|---|
Leeggewicht (kg) | 1.288 | 1.318 |
Maximum toegelaten massa (kg) | 1.730 | 1.745 |
Max. trekgewicht, ongeremd (kg) | 0 | 0 |
Max. trekgewicht, geremd (kg) | 0 | 0 |
Max. kogeldruk (kg) | 75 | 75 |
Max. dakbelasting (kg) | 75 | 75 |
Rijklaar gewicht (kg) | 1.388 | 1.418 |
Specificatie | 42 kWh Versie | 49 kWh Versie |
---|---|---|
Basisprijzen | ||
Vanaf prijs (Nederland) | โฌ24.295 (E-Motion) | โฌ25.995 (E-Motion) |
Aandrijflijn | ||
Brandstoftype | 100% Elektrisch | 100% Elektrisch |
Beschikbare uitvoeringen | Alleen E-Motion | E-Motion, Pulse, Evolve, Evolve Sky |
Prestaties & Actieradius | ||
Elektrische actieradius (Gecombineerd WLTP) | 327 km (15″ wielen) | – 370 km (15″ wielen) – 360 km (17″ wielen) |
Energieverbruik (Gecombineerd) | 14,3 kWh/100 km (15″ wielen) | – 14,9 kWh/100 km (15″ wielen) – 15,1 kWh/100 km (17″ wielen) |
Accucapaciteit | 42,0 kWh | 49,0 kWh |
Accutype | Lithium-ion-polymeer | Lithium-ion-polymeer |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | Enkele versnelling, traploos | Enkele versnelling, traploos |
CO2-uitstoot | 0 g/km | 0 g/km |
Maximaal vermogen | 97 pk (71,1 kW) | 115 pk (84,5 kW) |
Maximaal koppel | 147 Nm | 147 Nm |
Acceleratie 0-100 km/u | 11,7 seconden | 10,6 seconden |
Topsnelheid | 140 km/u | 150 km/u |
Exterieur Afmetingen | |
---|---|
Totale Afmetingen | |
Lengte | 3.825 mm |
Breedte (zonder spiegels) | 1.610 mm |
Hoogte | – 1.575 mm (standaard) – 1.610 mm (met dakrails) |
Wielbasis | 2.580 mm |
Bodemvrijheid | 153 mm |
Overhangen | |
Vooroverhang | 710 mm |
Achteroverhang | 535 mm |
Kenmerkcategorie | E-Motion | Pulse | Evolve | Evolve Sky |
---|---|---|---|---|
PRIJZEN & BASISINFORMATIE | ||||
Vanafprijs (Nederland) | โฌ24.295 (42 kWh) โฌ25.995 (49 kWh) | โฌ27.295 | โฌ28.795 | โฌ29.595 |
Beschikbare Accuopties | 42 kWh/49 kWh | Alleen 49 kWh | Alleen 49 kWh | Alleen 49 kWh |
Maandelijkse Leaseprijs | Vanaf โฌ116 | Vanaf โฌ131 | Vanaf โฌ138 | Vanaf โฌ142 |
AANDRIJFLIJN & PRESTATIES | ||||
Elektromotor | 42 kWh: 97 pk (71,1 kW) 49 kWh: 115 pk (84,5 kW) | 115 pk (84,5 kW) | 115 pk (84,5 kW) | 115 pk (84,5 kW) |
Maximaal Koppel | 147 Nm | 147 Nm | 147 Nm | 147 Nm |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | Enkele versnelling, traploos | Enkele versnelling, traploos | Enkele versnelling, traploos | Enkele versnelling, traploos |
Topsnelheid | 42 kWh: 140 km/u 49 kWh: 150 km/u | 150 km/u | 150 km/u | 150 km/u |
Elektrische Actieradius (WLTP) | 42 kWh: 327 km 49 kWh: 370 km | 370 km (15″ wielen) 360 km (17″ wielen) | 370 km (15″ wielen) 360 km (17″ wielen) | 360 km |
Vehicle-to-Load (V2L) | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Optioneel (Tech Pack) | Optioneel (Tech Pack) |
EXTERIEUR | ||||
Wielen | 15″ stalen wielen 185/65 R15 banden | 15″ lichtmetalen wielen 185/65 R15 banden | 17″ lichtmetalen wielen 205/45 R17 banden | 17″ lichtmetalen wielen 205/45 R17 banden |
Verlichting | Halogeen | LED achterlichten | Volledig LED | Volledig LED |
Buitenspiegels | Elektrisch, verwarmd, inklapbaar | Elektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicators | Elektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicators | Elektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicators |
Dak | Standaard | Standaard | Standaard | Panoramisch schuifdak |
Privacy Glas | Nee | Ja | Ja | Ja |
INTERIEUR & COMFORT | ||||
Klimaatregeling | Automatisch | Automatisch | Automatisch | Automatisch |
Stoelen | Handmatige verstelling Vaste achterbank | Handmatige verstelling Verschuifbare achterbank | Handmatige verstelling Verschuifbare achterbank | Handmatige verstelling Verschuifbare achterbank |
Stoelbekleding | Standaard stof | Standaard stof | Premium stof (Speciale opties beschikbaar) | Premium stof (Speciale opties beschikbaar) |
Stuurwiel | Standaard | Met leder bekleed | Interactieve PIXEL LED | Interactieve PIXEL LED |
Interieurverlichting | Halogeen | Halogeen | Volledig LED met sfeerverlichting | Volledig LED met sfeerverlichting |
TECHNOLOGIE & CONNECTIVITEIT | ||||
Infotainmentscherm | 10,25″ touchscreen | 10,25″ touchscreen | 10,25″ touchscreen | 10,25″ touchscreen |
Digitaal Instrumentenpaneel | 10,25″ digitaal cluster | 10,25″ digitaal cluster | 10,25″ digitaal cluster | 10,25″ digitaal cluster |
Navigatie | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Smartphone-integratie | Apple CarPlay/Android Auto | Apple CarPlay/Android Auto | Apple CarPlay/Android Auto | Apple CarPlay/Android Auto |
Draadloos Opladen | Nee | Ja | Ja | Ja |
USB-poorten | Alleen voor | Voor + Achter USB-C | Voor + Achter USB-C | Voor + Achter USB-C |
VEILIGHEID & RIJHULPSYSTEMEN | ||||
Basis Veiligheidssystemen | ABS, ESC, MCB | ABS, ESC, MCB | ABS, ESC, MCB | ABS, ESC, MCB |
Bestuurdersmonitoring | Bestuurderscamera in cabine | Bestuurderscamera in cabine | Bestuurderscamera in cabine | Bestuurderscamera in cabine |
Parkeersensoren | Alleen achter | Voor en achter | Voor en achter | Voor en achter |
Geavanceerde Veiligheidsfuncties | Basispakket | Uitgebreid pakket | Volledig pakket + optioneel Tech Pack | Volledig pakket + optioneel Tech Pack |
OPTIONELE PAKKETTEN | ||||
Winterpakket (โฌ995) | Niet beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Tech Pack (โฌ1.295) | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
GARANTIE & SERVICE | ||||
Voertuiggarantie | 5 jaar onbeperkt km | 5 jaar onbeperkt km | 5 jaar onbeperkt km | 5 jaar onbeperkt km |
Accugarantie | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km |
Categorie | Accessoire | Omschrijving | Compatibiliteit | Prijs (indien beschikbaar) |
---|---|---|---|---|
EXTERIEUR STYLING | ||||
Wielen | 15″ Lichtmetalen Wielen | Upgrade van stalen wielen | E-Motion | Genoemd als uitvoeringsupgrade |
17″ Lichtmetalen Wielen | Premium design wielen | Evolve, Evolve Sky | Genoemd als uitvoeringsupgrade | |
Exterieurverlichting | LED-verlichtingspakket | Volledige LED-exterieurverlichting upgrade | Beschikbaar vanaf Pulse | Genoemd als uitvoeringsupgrade |
Carrosserie Styling | Dakrails | Extra functionaliteit en SUV-styling | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Skidplate Voor – Zilver | Bescherming en styling vooronderzijde | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld | |
Skidplate Achter – Zilver | Bescherming en styling achteronderzijde | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld | |
Lakkleuren | Atlas White | Unilak | Alle uitvoeringen | + โฌ695 |
Tomboy Khaki | Unilak | Alle uitvoeringen | + โฌ695 | |
Sienna Orange | Metallic lak | Alle uitvoeringen | + โฌ795 | |
Abyss Black | Parelmoer lak | Alle uitvoeringen | + โฌ795 | |
Buttercream Yellow | Parelmoer lak | Alle uitvoeringen | + โฌ795 | |
Aero Silver | Matte lak | Alle uitvoeringen | + โฌ895 | |
Bijarim Khaki | Matte lak | Alle uitvoeringen | + โฌ895 | |
Dusk Blue | Matte lak | Alle uitvoeringen | + โฌ895 | |
LAADACCESSOIRES | ||||
Laadapparatuur | V2L Externe Adapter | Voor Vehicle-to-Load functionaliteit | Evolve/Evolve Sky met Tech Pack | Beschikbaar als accessoire |
INTERIEUR STYLING & COMFORT | ||||
Interieurpanelen | Multifunctioneel Paneel | Extra opbergoplossing voor voorstoelen | Standaard vanaf Pulse uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature |
Verlichting | LED-interieurverlichting | Volledige LED-interieurverlichting upgrade | Standaard vanaf Evolve uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature |
Sfeerverlichting | Aanpasbare interieurverlichting | Standaard vanaf Evolve uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature | |
Bagageruimte | Bagagenet | Voor het vastzetten van bagage | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Bagageafdekking | Uitrolbare bagageafdekking | Standaard vanaf Pulse uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature | |
BESCHERMING & VEILIGHEID | ||||
Bescherming | Vloermatten | Interieurbescherming | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Spatlappen | Exterieurbescherming | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld | |
Instaplijstbescherming | Beschermingen voor de instap | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld | |
Veiligheid | Gevarendriehoek | Noodveiligheidsuitrusting | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
EHBO-set | Medische noodset | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld | |
TECHNOLOGIE & GEMAK | ||||
Digitale Features | Digitale Sleutelkaart | NFC-sleutelkaart voor toegang tot het voertuig | Alleen met Tech Pack | Onderdeel van Tech Pack |
Audio | Tweeters | Verbeterd audiosysteem | Standaard vanaf Pulse uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature |
Connectiviteit | USB-C Poort – Achter | Extra oplaadpoort voor achterpassagiers | Standaard vanaf Pulse uitvoering | Genoemd als uitvoeringsfeature |
TRANSPORT & BAGAGE | ||||
Daktransport | Dakkoffer | Extra opbergoplossing | Alle uitvoeringen (75kg max belasting) | Prijs niet vermeld |
Fietsdrager | Dakgemonteerd fietstransport | Alle uitvoeringen (75kg max belasting) | Prijs niet vermeld | |
Ski/Snowboard Drager | Transport voor wintersportuitrusting | Alle uitvoeringen (75kg max belasting) | Prijs niet vermeld | |
PRAKTISCHE ACCESSOIRES | ||||
Winteruitrusting | IJskrabber | Met verlengde handgreep | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Winter Wielsets | Complete wielsets voor wintercondities | Maat specifiek per uitvoering | Prijs niet vermeld | |
Onderhoud | Ruitenwisservloeistof | Geconcentreerde oplossing | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Reinigingsset | Interieur- en exterieurverzorgingsproducten | Alle uitvoeringen | Prijs niet vermeld |
Pakketdetails | Winterpakket | Tech Pack |
---|---|---|
BASISINFORMATIE | ||
Prijs | โฌ995 | โฌ1.295 |
Beschikbaar op uitvoeringen | Pulse, Evolve, Evolve Sky | Alleen Evolve, Evolve Sky |
Voorwaarden | Geen | Moet gecombineerd worden met Winterpakket |
PAKKETONDERDELEN | ||
Verwarming & Klimaat | ||
Accuverwarming | โ | – |
Voorconditionering | โ | – |
Warmtepomp | โ | – |
Verwarmde voorstoelen | โ | – |
Verwarmd stuurwiel | โ | – |
Veiligheid & Rijhulpsystemen | ||
Dodehoek-botsingsvermijdingsassistent (BCA) | – | โ |
Dodehoekmonitor (BVM) | – | โ |
Parkeerbotsingsvermijdingsassistent (PCA) – Achter | – | โ |
Rondomzichtmonitor (SVM) – 360ยฐ camera | – | โ |
Comfortfuncties | ||
Digitale Sleutel (alleen NFC) | – | โ |
Vehicle-to-Load (V2L) – Interieur | – | โ |
GEDETAILLEERDE FUNCTIEOMSCHRIJVINGEN | ||
Winterpakket Componenten | ||
Accuverwarming | Optimaliseert accuprestaties in koude omstandigheden | |
Voorconditionering | Activering klimaatregeling op afstand | |
Warmtepomp | Efficiรซnt verwarmingssysteem voor grotere actieradius | |
Verwarmde voorstoelen | Meerdere verwarmingsniveaus voor bestuurder en passagier | |
Verwarmd stuurwiel | Instelbare temperatuurregeling | |
Tech Pack Componenten | ||
Dodehoek-botsingsvermijdingsassistent | Actief veiligheidssysteem voor dodehoekdetectie en -vermijding | |
Dodehoekmonitor | Cameraweergave van dode hoek | |
Parkeerbotsingsvermijdingsassistent | Geautomatiseerde remassistentie tijdens parkeren | |
Rondomzichtmonitor | Volledig 360ยฐ zicht rondom voertuig | |
Digitale Sleutel | Toegang tot voertuig via smartphone | |
V2L Interieur | Stopcontact voor gebruik van voertuigaccu als stroombron | |
PRIJSOPBOUW | ||
Basispakketprijs | โฌ995 | โฌ1.295 |
Vereiste voorwaarden | – | Winterpakket (+ โฌ995) |
Totale gecombineerde kosten | โฌ995 | โฌ2.290 (inclusief verplicht Winterpakket) |
BESCHIKBAARHEID PER UITVOERING | ||
E-Motion | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Pulse | Beschikbaar | Niet beschikbaar |
Evolve | Beschikbaar | Beschikbaar |
Evolve Sky | Beschikbaar | Beschikbaar |
COMPATIBILITEIT & VEREISTEN | ||
Accu-compatibiliteit | Zowel 42 kWh als 49 kWh | Zowel 42 kWh als 49 kWh |
Hardware-vereisten | Compatibel met standaarduitrusting | Vereist installatie Winterpakket |
Extra installatietijd | Standaard installatie | Verlengde installatietijd |
ENERGIEIMPACT | ||
Impact op actieradius | Warmtepomp verbetert winteractieradius | Minimale impact op actieradius |
Energie-efficiรซntie | Verbeterde winterefficiรซntie | Licht extra verbruik |
GARANTIE & SERVICE | ||
Dekking | Inbegrepen in voertuiggarantie | Inbegrepen in voertuiggarantie |
Onderhoudsvereisten | Standaard onderhoud | Extra systeemcontroles |
2025 Hyundai INSTER Prijzen
Uitvoering | Batterij/Motor | Netto catalogusprijs | BTW | BPM | Fiscale waarde | Consumentenprijs | Bijtelling vanaf |
---|---|---|---|---|---|---|---|
E-Motion | 42 kWh / 97 pk | โฌ19.421 | โฌ4.079 | โฌ0 | โฌ23.500 | โฌ24.295 | โฌ116 |
E-Motion | 49 kWh / 115 pk | โฌ20.826 | โฌ4.374 | โฌ0 | โฌ25.200 | โฌ25.995 | โฌ124 |
Pulse | 49 kWh / 115 pk | โฌ21.901 | โฌ4.599 | โฌ0 | โฌ26.500 | โฌ27.295 | โฌ131 |
Evolve | 49 kWh / 115 pk | โฌ23.140 | โฌ4.860 | โฌ0 | โฌ28.000 | โฌ28.795 | โฌ138 |
Evolve Sky | 49 kWh / 115 pk | โฌ23.802 | โฌ4.998 | โฌ0 | โฌ28.800 | โฌ29.595 | โฌ142 |
Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Hyundai INSTER Te Kopen?
Als nieuwkomer op de groeiende markt van elektrische compacte SUV’s toont de Nieuw Hyundai INSTER Hyundai’s voortdurende toewijding aan duurzame mobiliteit, terwijl het vasthoudt aan zijn traditie van het leveren van waarde en innovatie. Gebaseerd op het Koreaanse Casper-platform, heeft Hyundai met succes een conventioneel voertuig met verbrandingsmotor omgevormd tot een doelgericht gebouwde elektrische auto, waarbij een indrukwekkende verpakkingsefficiรซntie behouden blijft en verschillende EV-specifieke innovaties worden geรฏntroduceerd.
Wat betreft techniek toont de INSTER uitzonderlijke aandacht voor gewichtsverdeling. Het accupakket is geรฏntegreerd in de vloerstructuur, wat de stijfheid van het voertuig verbetert in vergelijking met zijn ICE-tegenhanger. Dit biedt het dubbele voordeel van verbeterde veiligheidskenmerken en betere rijdynamiek.
De Nieuw Hyundai INSTER betreedt het betaalbare EV-segment met verschillende opmerkelijke concurrenten. Zijn belangrijkste rivaal, de Citroรซn รซ-C3, evenaart zijn startprijs van โฌ23.500 en stedelijke focus, terwijl de Renault 5 E-Tech retrostyling biedt tegen een iets hogere prijs (โฌ25.000). De budgetgeoriรซnteerde Dacia Spring en de meer upmarket Fiat 500e vormen de uiteinden van het segment, terwijl de aankomende Volkswagen ID.2 Duitse techniek belooft in een vergelijkbare voetafdruk. Chinese fabrikanten zoals BYD, met hun Dolphin-model, en MG, met de MG4 EV, bieden ook sterke concurrentie. De INSTER profiteert echter van Hyundai’s gevestigde dealernetwerk en after-sales ondersteuning.
Waar de INSTER EV zich echt onderscheidt, is door zijn evenwichtige benadering van functies en praktisch gebruik. Met een bereik van 327-368 km, geavanceerde veiligheidssystemen en unieke kenmerken zoals de verschuifbare achterbank en “camping”-modus, biedt het overtuigende waarde. Zowel de standaard warmtepomp als het geavanceerde accubeheersysteem leveren uitstekende efficiรซntie, vooral in koudere klimaten.
De INSTER belichaamt Hyundai’s nieuwste designtaal, met onderscheidende elementen zoals de parametrische pixel LED-verlichtingssignatuur en een eigentijds, minimalistisch interieur. De ontwerpfilosofie richt zich op een harmonieuze mix van esthetische schoonheid en functionele efficiรซntie, met speciale aandacht voor aerodynamische prestaties om bereik en efficiรซntie te maximaliseren.
Het voertuig legt de nadruk op veelzijdigheid, met functies die zijn ontworpen voor gebruik buiten de basale mobiliteit. Deze omvatten innovatieve opties zoals campingmodus met plat neerklapbare stoelen en praktische opbergoplossingen, die de dagelijkse functionaliteit verbeteren.
Motor, Prestaties En Transmissie
De elektrische aandrijflijn van de INSTER vertegenwoordigt een belangrijke technische prestatie op het gebied van efficiรซntie en packaging. De voorgemonteerde elektromotor is een permanent magneet synchroonunit, specifiek gekozen voor zijn optimale balans tussen prestaties en energie-efficiรซntie. In het basismodel produceert deze motor 97 pk (72 kW), terwijl de versie met groot bereik het vermogen verhoogt tot 115 pk (84,5 kW).
Het koppelgedrag van de motor is bijzonder geschikt voor stedelijk rijden, met een piekkoppel van 147 Nm dat onmiddellijk beschikbaar is vanaf nul TPM. Dit geeft de INSTER een levendige acceleratie vanuit stilstand, een cruciale factor in stedelijke scenario’s waar snelle reacties nodig zijn voor invoegen of het navigeren door het verkeer.
De vermogensverdeling wordt verzorgd door een transmissie met รฉรฉn versnelling en reductietandwiel, die op maat is gemaakt voor het gebruiksscenario van de INSTER EV. De overbrengingsverhouding is geoptimaliseerd om een balans te vinden tussen responsiviteit bij lage snelheid en efficiรซntie bij hoge snelheid, waardoor zowel wendbare stedelijke prestaties als soepel snelwegrijden mogelijk zijn.
Het thermische beheersysteem zorgt voor consistente en betrouwbare prestaties. Hoogwaardige koelcircuits handhaven optimale bedrijfstemperaturen voor zowel de motor als de vermogenselektronica, waardoor aanhoudende prestaties mogelijk zijn, zelfs onder veeleisende omstandigheden. Bovendien biedt het systeem pre-conditioning functies met de Winter Pack-optie, waardoor de motor optimale prestaties levert in koudere omgevingen.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het INSTER-remsysteem bestaat uit conventionele en regeneratieve remmechanismen. De voorremmen zijn voorzien van 15-inch geventileerde schijven, terwijl de achterremmen gebruik maken van 14-inch schijven, die uitstekende remkracht bieden bij alle snelheden en omstandigheden. Tests tonen een aanvankelijk scherpe remrespons wanneer het pedaal voor het eerst wordt aangeraakt, gevolgd door een meer lineair gevoel bij toenemende pedaaldruk.
Het regeneratieve remsysteem biedt verschillende intensiteiten, die worden geregeld door schakelflippers achter het stuurwiel. Dit geeft bestuurders de mogelijkheid om te kiezen tussen het incorporeren, minimaliseren of zelfs een volledig andere energieterugwinningsstrategie volgens hun behoeften en de rijomstandigheden.
Het maximale regeneratieve remniveau maakt echt รฉรฉn-pedaal rijden mogelijk, waarbij het voertuig volledig tot stilstand kan komen door alleen het gaspedaal los te laten. Deze mogelijkheid is vooral waardevol in stop-and-go verkeer in stedelijke gebieden.
De automatische regeneratiemodus is nu geรฏmplementeerd, die het regeneratieniveau kan optimaliseren volgens de verkeersdrukte. Activering van dit systeem maximaliseert de regeneratieve kracht bij het naderen van voertuigen en minimaliseert deze wanneer de weg voor je vrij is.
De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen is nauwkeurig afgestemd om natuurlijk aan te voelen voor de bestuurder. Hoewel de eerste remrespons enige gewenning vereist, raken bestuurders snel vertrouwd met het gedrag van het systeem.
Het remsysteem is gesynchroniseerd met de verschillende rijhulpsystemen van het voertuig, zoals het slimme cruise control-systeem, dat het voertuig veilig tot stilstand kan brengen wanneer het in het verkeer rijdt.
Besturing En Ophanging
De Nieuw INSTER maakt gebruik van een elektrisch stuurbekrachtigingssysteem dat specifiek is afgestemd op stedelijk gebruik. De besturing is opvallend licht bij lage snelheden, waardoor de auto gemakkelijk te manoeuvreren is in krappe stedelijke ruimtes en parkeersituaties.
De ophangingsconfiguratie zorgt voor een over het algemeen soepele rit, hoewel sommige hobbels in de weg trillingen in het interieur kunnen overbrengen. De achterwielophanging gebruikt een torsiestangontwerp, dat kosteneffectief is en toch een redelijk comfortniveau biedt.
De INSTER EV behoudt goede stabiliteit in bochten, geholpen door het lage zwaartepunt als gevolg van de accuplaatsing. Carrosseriehelling is aanwezig maar goed gecontroleerd, wat zorgt voor zelfverzekerd rijgedrag in typische rijsituaties.
De afstelling van de ophanging optimaliseert het compromis tussen comfort en controle, maar er is af en toe stuiteren waarneembaar bij specifieke wegoneffenheden. Dit is meer merkbaar met grotere 17-inch wielen.
De draaicirkel meet 10,6 meter, wat vergelijkbaar is met concurrenten zoals de Citroรซn รซ-C3. Hoewel niet de krapste in zijn klasse, is het voldoende voor de meeste stedelijke keermanoeuvres.
Weggeluiden zijn afhankelijk van de ondergrond, waarbij enig bandengeluid en windweerstand merkbaar zijn bij hogere snelheden. Over het algemeen neigt de rijkwaliteit naar zachtheid, hoewel met licht schommelen over oneffen oppervlakken.
Welke Banden Gebruikt Het?
De Nieuw INSTER biedt twee verschillende wiel- en bandencombinaties, elk geoptimaliseerd voor specifieke prestatiekenmerken. De basis E-Motion uitvoering heeft 15-inch stalen wielen met 185/65 R15 banden, waarbij de nadruk ligt op efficiรซntie en rijcomfort terwijl voldoende grip wordt behouden voor alledaagse rijomstandigheden.
Hogere uitrustingsniveaus bieden ofwel 15-inch lichtmetalen wielen (Pulse) of 17-inch lichtmetalen wielen (Evolve en Evolve Sky) met bijbehorende bandenmaten. De 17-inch configuratie met 205/45 R17 banden biedt verbeterde bochtencapaciteit en visuele aantrekkingskracht, hoewel dit een klein effect heeft op bereik en efficiรซntie. Dit verschil is vooral merkbaar op ruwere wegoppervlakken.
Gripniveaus worden als voldoende gerapporteerd voor normale rijomstandigheden, hoewel bij sterke acceleratie, vooral bij het uitkomen van bochten, de voorwielaandrijving ertoe kan leiden dat de banden moeite hebben met tractie.
De bandenkeuze lijkt geoptimaliseerd voor stedelijk gebruik, met een balans tussen grip, comfort en efficiรซntie. Met de 17-inch wieloptie neemt de contactvlakgrootte toe, wat mogelijk verbeterde rijeigenschappen biedt.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van deze compacte SUV presenteert een doordachte combinatie van moderne technologie en praktische ontwerpelementen. Het dashboard heeft een horizontale lay-out die wordt gedomineerd door dubbele 10,25-inch displays, wat een samenhangend digitaal dashboard creรซert dat een luchtig, open gevoel in de cabine behoudt.
Het stuurwiel varieert per uitrustingsniveau: de E-Motion heeft een standaard stuurwiel, de Pulse voegt lederen bekleding toe, en de Evolve/Evolve Sky uitvoeringen hebben interactieve PIXEL LED-verlichting.
Materiaalkeuzes omvatten een onderscheidend pied-de-poule patroon als optie voor de stoelen, dat verkrijgbaar is in het getoonde patroon of een meer conventionele zwarte afwerking. De stoelen hebben verwijderbare, wasbare hoezen, wat een praktische benadering van langdurig onderhoud en reinheid demonstreert. De standaard stoffen bekleding gebruikt gerecyclede materialen met behoud van duurzaamheid en comfort. Hogere uitrustingsniveaus bieden premium stofopties, waaronder de speciale Newtro Beige en Khaki Brown combinatie die exclusief verkrijgbaar is met de Buttercream Yellow Pearl exterieur.
De middenconsole hanteert een innovatieve aanpak met een zwevend ontwerp dat zowel opbergruimte als de rijkeuzeschakelaar integreert. Een unieke bankzitting-achtige voorarrangement heeft een paneel met bekerhouders tussen de stoelen, hoewel we opmerken dat deze wat beperkt kunnen zijn voor grotere drinkbekers.
Fysieke knoppen zijn prominent aanwezig voor klimaatregelfuncties, een bewuste keuze die deze veelgebruikte bedieningselementen toegankelijker maakt dan touchscreen-alternatieven. De knoppen geven duidelijke feedback en zijn gemakkelijk bereikbaar tijdens het rijden.
Sfeerverlichting speelt een belangrijke rol in de interieursfeer, met tot wel 64 verschillende kleurkeuzes beschikbaar. Dit aanpasbare verlichtingssysteem stelt gebruikers in staat de cabine-omgeving naar hun voorkeur te personaliseren.
Sommige kunststoffen in het interieur worden opgemerkt als wat harder, vooral in de lagere gebieden, hoewel aanraakpunten zoals het stuurwiel en de versnellingspook een goede kwaliteit behouden. De algemene indruk is die van een cabine die functionaliteit prioriteert terwijl moderne voorzieningen worden geรฏntegreerd.
Exterieur Uiterlijk
De voorzijde wordt gedomineerd door onderscheidende LED-verlichtingselementen, waaronder ronde koplampen met unieke pixel-stijl LED-signaturen die het voertuig direct identificeren als onderdeel van Hyundai’s elektrische line-up. Het exterieurontwerp van de INSTER EV toont verschillende onderscheidende elementen die hem apart zetten in zijn segment. De voorzijde heeft een unieke pixel-LED-verlichtingssignatuur, die zowel dagrijverlichting als richtingaanwijzers incorporeert in een matrixpatroon dat zorgt voor directe visuele herkenning.
Het profiel van het voertuig benadrukt zijn crossover-karakter terwijl het strakke, aerodynamische lijnen behoudt. De hoge taillelijn en contrasterende onderste carrosseriebekleding creรซren een gevoel van robuustheid, terwijl de zacht aflopende daklijn een dynamische uitstraling behoudt zonder compromissen te sluiten op het gebied van hoofdruimte. Onderscheidende wielontwerpen, variรซrend van 15-inch tot 17-inch opties, balanceren esthetiek met functionele aerodynamische doeleinden.
De voertuiglengtes zijn ongeveer 3,5 m proportioneel gemeten, met opvallend korte voor- en achteroverhangen. De wielen zijn naar de uiteinden van het voertuig geduwd, een ontwerpbeslissing die het maximaal mogelijke interne volume verkrijgt terwijl het een geworteld, stabiel visueel effect produceert.
Het zijaanzicht toont de aanwezigheid van ideeรซn van enkele succesvolle stadsauto’s en we identificeerden enkele overeenkomsten met de Suzuki Ignis qua algemene vorm. De slanke carrosserievorm, samen met gespierde wielkasten, resulteert in een crossover-effect.
Aan de achterzijde zet het pixelthema zich voort in de verlichtingsopstelling, wat een onderscheidende nachtelijke signatuur creรซert. Het ontwerp omvat praktische elementen zoals een lage laaddrempel voor de kofferbak en redelijk grote achterruiten die het zicht ondersteunen.
De locatie van de laadpoort aan de voorkant van het voertuig, hoewel praktisch voor vooruit inparkeren bij laadsituaties, kreeg gemengde reacties van ons. De asymmetrische plaatsing wordt door sommigen gezien als visueel verstorend, hoewel de functionaliteit effectief blijft.
Aerodynamische efficiรซntie is een belangrijke overweging geweest in het exterieurontwerp, met kenmerken zoals gladde bodempanelen, geoptimaliseerde spiegelontwerpen en zorgvuldig beheerde luchtstroom rond de wielen die bijdragen aan de indrukwekkende bereikscijfers van het voertuig. De voorste luchtgordijnen en vakkundig ontworpen carrosserie maken efficiรซnt beheer van de luchtstroom rond de auto mogelijk.
Comfort En Gemak
De benadering van comfort in de INSTER begint met zijn goed geconfigureerde zitpositie, die een commanderende SUV-stijl uitzicht biedt terwijl in- en uitstappen gemakkelijk blijft. De bestuurdersstoel heeft hoogteverstelling in alle uitrustingsniveaus, met zorgvuldige aandacht voor het vinden van een optimale balans tussen ondersteuning tijdens het bochtenwerk en comfort op lange afstanden.
De touchscreen-interface, hoewel in sommige gevallen als enigszins traag opgemerkt, biedt duidelijke toegang tot voertuigfuncties en instellingen. Fysieke snelkoppelingsknoppen onder het scherm maken snelle toegang tot veelgebruikte functies mogelijk.
Klimaatregelfuncties profiteren van speciale fysieke bedieningselementen, waardoor gemakkelijke aanpassing mogelijk is zonder in touchscreenmenu’s te duiken. Het systeem omvat effectieve verwarmings- en koelingsmogelijkheden, aangevuld met een optionele warmtepomp die helpt de efficiรซntie in koudere omstandigheden te behouden.
De relatief hoge daklijn van het voertuig zorgt voor uitstekende hoofdruimte voor zowel voor- als achterpassagiers. Het vlakke vloerdesign achterin vergroot het gevoel van ruimte, vooral voor voetruimte.
Opbergoplossingen zijn doordacht geรฏntegreerd door de hele cabine, hoewel deurvakken als enigszins klein worden opgemerkt. De middenconsole bevat draadloze telefoonoplaadfunctionaliteit op hogere uitrustingsniveaus, samen met meerdere USB-poorten (zowel Type-A als Type-C).
Een bijzonder innovatieve functie is de mogelijkheid om van de bestuurdersstoel naar de passagierszijde te schuiven, mogelijk gemaakt door de bankzitting-achtige voorarrangement. Dit blijkt nuttig in krappe parkeersituaties waar toegang tot de bestuurderszijde beperkt kan zijn.
Het voertuig bevat verschillende gemaksfuncties zoals een Vehicle-to-Load (V2L) functie met zowel binnen- als buitenstopcontacten, waardoor de auto externe apparaten van stroom kan voorzien. Deze functie voegt aanzienlijk praktisch nut toe voor buitenactiviteiten of noodsituaties.
Veiligheid En Beveiliging
De INSTER komt standaard met een reeks veiligheidsfuncties in alle uitrustingsniveaus. Het basis veiligheidspakket omvat ABS (Antiblokkeersysteem), ESC (Elektronische Stabiliteitscontrole) en Multi Collision Brake System.
De standaard rijhulpsystemen omvatten Emergency Brake Assist (FCA 1.5) met voetganger- en fietsherkenning. Dit wordt aangevuld met Active Lane Keeping Assist (LKA) en Lane Following Assist (LFA), die actieve ondersteuning bieden voor rijstrookbehoud.
Passieve veiligheidsvoorzieningen omvatten meerdere airbagsystemen als standaard: stoel- en gordijnairbags, voorste centrale airbags, en bestuurders- en passagiersairbags met deactiveringsmogelijkheid voor de passagiersairbag.
Het voertuig bevat een Rear Occupant Alert (ROA) als standaarduitrusting. Alle modellen zijn ook uitgerust met parkeersensoren aan de achterzijde, waarbij hogere uitrustingsniveaus ook parkeersensoren aan de voorzijde toevoegen.
Het optionele Tech Pack, beschikbaar op Evolve en Evolve Sky uitrustingsniveaus, voegt verschillende geavanceerde veiligheidsfuncties toe: Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA), Blind-spot View Monitor (BVM), Parking Collision-avoidance Assist (PCA) voor achteruitrijden, en een Surround View Monitor (SVM) die 360-graden cameradekking biedt.
Aanvullende veiligheidsfuncties omvatten Highway Driving Assist (HDA), snelheidslimietherkenning (ISLA), en een In-Cabin Driver Camera systeem. Het voertuig is ook standaard uitgerust met eCall (Emergency Call) functionaliteit.
De beveiligingsfuncties omvatten een standaard startonderbreker. Het Tech Pack voegt Digital Key functionaliteit toe met behulp van NFC-technologie.
Een handmatig kinderslot systeem is standaard op alle uitrustingsniveaus. Het voertuig heeft ook automatische koplampen met grootlichtassistent als onderdeel van het standaard verlichtingspakket.
Voor verbeterde bescherming kost het Tech Pack โฌ1.295 en moet het worden gecombineerd met het Winter Pack. Dit geavanceerde veiligheidspakket is exclusief beschikbaar op de Evolve en Evolve Sky uitrustingsniveaus.
Hoe Rijdt Het?
De rijervaring van de INSTER EV is duidelijk geoptimaliseerd voor stedelijke omgevingen. De initiรซle acceleratie is soepel en geleidelijk, waarbij het onmiddellijke koppel de auto wendbaar maakt in stadsverkeer, ondanks bescheiden algemene prestatie-cijfers.
Stabiliteit op de snelweg wordt als goed beoordeeld, zelfs met zijn relatief slanke carrosserieprofiel. Het voertuig blijft stabiel bij snelwegsnelheden, hoewel zowel wind- als bandengeluid meer opvallend worden bij hogere snelheden.
De verschillende rijmodi veranderen het karakter van het voertuig merkbaar, waarbij ze de gaspedaalrespons en vermogensafgifte beรฏnvloeden. Deze modi stellen bestuurders in staat om ofwel prestaties ofwel efficiรซntie te prioriteren, afhankelijk van hun behoeften en voorkeuren.
รรฉn-pedaal rijden blijkt bijzonder effectief in stedelijke omgevingen, waarbij het regeneratieve remsysteem meerdere intensiteitsniveaus biedt. De handmatige regeneratieve remmodus past zich ook intelligent aan, wat het gemak in stop-and-go situaties vergroot.
De besturing, afgestemd op gebruiksgemak, voelt uitzonderlijk licht aan bij lagere snelheden, wat manoeuvres in beperkte ruimtes vereenvoudigt. Hoewel de draaicirkel van 10,6 meter misschien niet de maatstaf voor compacte wendbaarheid opnieuw definieert, blijft deze praktisch voor de meerderheid van stedelijke rijuitdagingen. Krappe bochten en parallel parkeren worden met minimale inspanning genavigeerd, wat de stadsvriendelijke ethos van de INSTER benadrukt.
De rijkwaliteit vindt een balans tussen comfort en controle, hoewel een merkbaar gevoel van oppervlakte-oneffenheden af en toe in de cabine kan worden gevoeld. Dit kenmerk is meer uitgesproken met de 17-inch wielen vergeleken met de standaard 15-inch opties.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De bagageruimte van de nieuw INSTER toont een doordacht ontwerp in zijn indeling en functionaliteit, met een basiscapaciteit van 280 liter met alle stoelen in positie. Dit breidt uit naar 351 liter met de verstelbare achterbank (beschikbaar vanaf Pulse-uitrusting en hoger) en maximaliseert naar 1.059 liter met de achterstoelen neergeklapt.
De kofferbak heeft een multi-level vloersysteem dat een speciaal ondercompartiment bevat, wat bijzonder nuttig blijkt voor het opbergen van laadkabels terwijl ze gescheiden blijven van de hoofdbagageruimte. Dit doordachte ontwerp zorgt ervoor dat laadapparatuur gemakkelijk toegankelijk blijft zonder de hoofdbagageruimte te compromitteren.
Een opmerkelijk kenmerk van de laadruimte is de minimale drempelhoogte bij de kofferbakopening, wat door recensenten werd benadrukt als voordelig voor het naar binnen schuiven van zwaardere items. De kofferbakopening zelf is redelijk breed.
Wanneer de achterstoelen zijn neergeklapt, biedt de INSTER goed ontworpen kleppen die eventuele gaten tussen de neergeklapte stoelen en kofferbakvloer opvullen, waardoor een bijna vlak laadoppervlak ontstaat. Deze aandacht voor detail maakt het gemakkelijker om langere items in het voertuig te schuiven zonder dat ze blijven haken aan niveauverschillen.
De kofferbakcapaciteit kan effectief worden beheerd via de verschuifbare achterstoelfunctionaliteit, waardoor gebruikers kunnen balanceren tussen beenruimte voor passagiers en bagageruimte naar behoefte. Met de achterstoelen in hun voorste positie neemt de kofferbakcapaciteit toe tot 350 liter vanaf de standaard 280 liter.
Het ontwerp van de hoedenplank kreeg specifieke vermelding vanwege zijn enigszins ongebruikelijke aard, waarbij verwijdering via treklipjes nodig is. Hoewel we dit ontwerp anders vonden dan conventionele systemen, dient het effectief zijn doel om bagage te verbergen wanneer het op zijn plaats zit.
Comfort Achterbank
Het achterste zitgedeelte van de nieuw INSTER EV is zorgvuldig ontworpen om passagierscomfort te maximaliseren binnen de compacte externe afmetingen van het voertuig. Het bankontwerp prioriteert zowel ondersteuning als comfort, met zorgvuldig overwogen kussendichtheid en rugleuninghoeken die zowel kortere stedelijke ritten als langere trips faciliteren. Deze ruimtelijkheid wordt bereikt door de combinatie van het wiel-aan-elke-hoek ontwerp en het innovatieve verschuifbare achterbanksysteem.
De verschuifbare achterbank heeft een bereik van 160mm, waardoor het mogelijk is voor zowel passagiers om beenruimte te maximaliseren en tegelijkertijd het koffervolume te vergroten wanneer nodig. Stoelen hebben ook een kantelfunctie en verschillende posities, die het passagierscomfort en de veelzijdigheid verder verbeteren.
Hoofdruimte achterin is bijzonder royaal, waarbij recensenten opmerken dat zelfs lange passagiers (tot 1,98m werd specifiek genoemd) comfortabel kunnen worden ondergebracht. Dit wordt bereikt door de relatief hoge daklijn van het voertuig en efficiรซnte packaging.
Een uniek kenmerk van het achterstoelgebied is de aanwezigheid van bevestigingspunten ontworpen voor verschillende accessoires. Deze punten kunnen items zoals tablethouders of picknicktafels accommoderen, hoewel deze beschikbaar zijn als aftermarket toevoegingen in plaats van standaarduitrusting. De achterstoelen hebben dezelfde verwijderbare, wasbare hoezen als de voorstoelen, wat langetermijnonderhoud beter beheersbaar maakt. Deze praktische benadering van interieurmaterialen strekt zich uit over het gehele achterpassagiersgebied.
De 50:50 split-configuratie van de achterstoelen biedt maximale flexibiliteit voor passagiers- en vrachtarrangementen. Elk deel kan onafhankelijk worden neergeklapt, en in hogere uitrustingsniveaus, onafhankelijk naar voren of achteren worden geschoven. Het klapmechanisme is ontworpen voor eenvoudige bediening, met ontgrendelingshendels toegankelijk vanaf zowel de achterdeuren als de bagageruimte.