MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review
ElektrischCompacte Crossover SUVSUV

2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:52 pm
Motor&Auto Team
Share
2025 Hyundai Inster
2025 Hyundai Inster
Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster
Voorstoelen van de Hyundai Inster
Voorstoelen van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
List of Images 1/12
2025 Hyundai Inster
Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster
Voorstoelen van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
2025 Hyundai Inster
2025 Hyundai Inster
2025 Hyundai Inster
Dashboardindeling van de 2025 Hyundai Inster
Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Stuur van de 2025 Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de 2025 Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Middenconsole van de 2025 Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de 2025 Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de 2025 Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de 2025 Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de Hyundai Inster
Voorbekerhouders van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de 2025 Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster
Voorstoelen van de 2025 Hyundai Inster
Voorstoelen van de Hyundai Inster
Voorstoelen van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de 2025 Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de 2025 Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
SHARE
3.8 Goed
2025 Hyundai INSTER
Contents
2025 Hyundai INSTER Specificaties2025 Hyundai INSTER PrijzenIs Het De Moeite Waard Om De 2025 Hyundai INSTER Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2025 Hyundai INSTER Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSOIRES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie42 kWh Versie49 kWh Versie
MotortypePermanent Magneet Synchrone Motor (PMSM)Permanent Magneet Synchrone Motor (PMSM)
VersnellingsbakEnkele versnellingEnkele versnelling
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieEnkele versnelling, traploze transmissieEnkele versnelling, traploze transmissie
Max Vermogen97 pk (71,1 kW)115 pk (84,5 kW)
Max Koppel147 Nm147 Nm
Motor- en transmissiespecificaties voor de Hyundai INSTER

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificaties42 kWh Versie49 kWh Versie
Brandstoftype:ElektrischElektrisch
Emissienorm:Emissievrij voertuig (ZEV)Emissievrij voertuig (ZEV)
Topsnelheid:140 km/u150 km/u
Brandstof- en prestatiespecificaties voor de Hyundai INSTER

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie42 kWh Versie49 kWh Versie
AccutypeLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeer
Accucapaciteit (nominaal)42,0 kWh49,0 kWh
Energieverbruik (gecombineerd WLTP)14,3 kWh/100 km (15″ wielen)14,9 kWh/100 km (15″ wielen)
15,1 kWh/100 km (17″ wielen)
Elektrische actieradius (WLTP)327 km (15″ wielen)370 km (15″ wielen)
360 km (17″ wielen)
Maximaal DC-laadvermogenInformatie niet beschikbaarInformatie niet beschikbaar
Maximaal AC-laadvermogen1-fase: 7,0 kW
3-fase: 11,0 kW
1-fase: 7,0 kW
3-fase: 11,0 kW
Boordlader11 kW11 kW
AC-laadtijd (11 kW 10-100%)4 uur4 uur 45 minuten
DC-snelladen (10-80%)39 min (100 kW)
58 min (50 kW)
39 min (100 kW)
58 min (50 kW)
LaadpoortlocatieVoorVoor
CO2-uitstoot (gecombineerd WLTP)0 g/km0 g/km
Accugarantie8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km
WarmtepompOptioneel als onderdeel van het Winterpakket
(Alleen beschikbaar op Pulse en Evolve uitvoeringen)
Prijs: โ‚ฌ995 (Winterpakket)
Optioneel als onderdeel van het Winterpakket
(Alleen beschikbaar op Pulse en Evolve uitvoeringen)
Prijs: โ‚ฌ995 (Winterpakket)
Accu- en laadspecificaties voor de Hyundai INSTER

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkE-MotionPulseEvolveEvolve Sky
Zitplaatsen4444
Bagageruimte– Standaard: 280L
– Met neergeklapte achterbank: 1.059L
– Standaard: 280L
– Met verschuifbare achterbank: 351L
– Met neergeklapte achterbank: 1.059L
– Standaard: 280L
– Met verschuifbare achterbank: 351L
– Met neergeklapte achterbank: 1.059L
– Standaard: 280L
– Met verschuifbare achterbank: 351L
– Met neergeklapte achterbank: 1.059L
Achterbank50:50 deelbaar50:50 deelbaar met schuiffunctie50:50 deelbaar met schuiffunctie50:50 deelbaar met schuiffunctie
Verstelling voorstoelHandmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde)Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde)Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde)Handmatige hoogteverstelling (bestuurderszijde)
In hoogte verstelbare stoelenAlleen bestuurdersstoelAlleen bestuurdersstoelAlleen bestuurdersstoelAlleen bestuurdersstoel
Stoelverwarming voorOptioneel (Winterpakket niet beschikbaar)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)
Stoelventilatie voorNiet beschikbaarNiet beschikbaarNiet beschikbaarNiet beschikbaar
Stoelverwarming achterNiet beschikbaarNiet beschikbaarNiet beschikbaarNiet beschikbaar
RelaxfunctieNiet beschikbaarVolledig verstelbare voorstoelenVolledig verstelbare voorstoelenVolledig verstelbare voorstoelen
BekledingStofStofStof
(Speciale Newtro Beige en Khaki Brown stof beschikbaar met Buttercream Yellow Pearl exterieur)
Stof
(Speciale Newtro Beige en Khaki Brown stof beschikbaar met Buttercream Yellow Pearl exterieur)
Verwarmbaar stuurwielOptioneel (Winterpakket niet beschikbaar)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)Optioneel (Winterpakket: โ‚ฌ995)
SfeerverlichtingStandaard verlichtingStandaard verlichtingGekleurde interieurverlichtingGekleurde interieurverlichting
Glazen schuif-/kanteldakNiet beschikbaarNiet beschikbaarNiet beschikbaarStandaard
Specificaties voor zitplaatsen en bagageruimte van de Hyundai INSTER

INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES

KenmerkcategorieE-MotionPulseEvolveEvolve Sky
Opbergmogelijkheden
Middenconsole voorBasis opbergruimteLuxe console met extra opbergruimteLuxe console met extra opbergruimteLuxe console met extra opbergruimte
Multifunctioneel PaneelNiet beschikbaarJa, op voorstoelenJa, op voorstoelenJa, op voorstoelen
BekerhoudersStandaardStandaardStandaardStandaard
DeuropbergruimteStandaardStandaardStandaardStandaard
Klimaatbeheersing
SysteemtypeAutomatische airconditioningAutomatische airconditioningAutomatische airconditioningAutomatische airconditioning
Automatische ontwasemingJaJaJaJa
WarmtepompOptioneel (niet beschikbaar)Optioneel (Winterpakket)Optioneel (Winterpakket)Optioneel (Winterpakket)
VoorconditioneringOptioneel (niet beschikbaar)Optioneel (Winterpakket)Optioneel (Winterpakket)Optioneel (Winterpakket)
Interieurverlichting
Interieurverlichting voorHalogeenHalogeenLEDLED
Interieurverlichting achterHalogeenHalogeenLEDLED
BagageruimteverlichtingStandaardStandaardLEDLED
SfeerverlichtingNiet beschikbaarNiet beschikbaarGekleurde interieurverlichtingGekleurde interieurverlichting
Interieurmaterialen & Afwerking
DeurgrepenZwartMetallic lookMetallic lookMetallic look
A/B/C Stijl AfwerkingStofStofZwarte afwerking op A-stijlZwarte afwerking op A-stijl
PedaalsetRubber designRubber designRubber designRubber design
Speciale Interieurkenmerken
ZonneklepspiegelAlleen bestuurderszijdeBeide zijden met verlichtingBeide zijden met verlichtingBeide zijden met verlichting
StuurwielStandaardMet leder bekleedInteractieve PIXEL LEDInteractieve PIXEL LED
Digitale SleutelNiet beschikbaarNiet beschikbaarOptioneel (Tech Pack)Optioneel (Tech Pack)
Comfortfuncties
Draadloos Telefoon OpladenNiet beschikbaarJaJaJa
USB-poortenAlleen voorVoor + Achter USB-CVoor + Achter USB-CVoor + Achter USB-C
12V StroompuntJa (eerste rij)Ja (eerste rij)Ja (eerste rij)Ja (eerste rij)
Vehicle-to-Load (V2L)Niet beschikbaarNiet beschikbaarOptioneel (Tech Pack)Optioneel (Tech Pack)
Interieurkenmerken van de Hyundai INSTER per uitvoering

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Gewicht/Belastingspecificaties42 kWh Versie49 kWh Versie
Leeggewicht (kg)1.2881.318
Maximum toegelaten massa (kg)1.7301.745
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)00
Max. trekgewicht, geremd (kg)00
Max. kogeldruk (kg)7575
Max. dakbelasting (kg)7575
Rijklaar gewicht (kg)1.3881.418
Trekvermogen en gewichtsspecificaties voor de Hyundai INSTER
Specificatie42 kWh Versie49 kWh Versie
Basisprijzen
Vanaf prijs (Nederland)โ‚ฌ24.295 (E-Motion)โ‚ฌ25.995 (E-Motion)
Aandrijflijn
Brandstoftype100% Elektrisch100% Elektrisch
Beschikbare uitvoeringenAlleen E-MotionE-Motion, Pulse, Evolve, Evolve Sky
Prestaties & Actieradius
Elektrische actieradius (Gecombineerd WLTP)327 km (15″ wielen)– 370 km (15″ wielen)
– 360 km (17″ wielen)
Energieverbruik (Gecombineerd)14,3 kWh/100 km (15″ wielen)– 14,9 kWh/100 km (15″ wielen)
– 15,1 kWh/100 km (17″ wielen)
Accucapaciteit42,0 kWh49,0 kWh
AccutypeLithium-ion-polymeerLithium-ion-polymeer
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieEnkele versnelling, traploosEnkele versnelling, traploos
CO2-uitstoot0 g/km0 g/km
Maximaal vermogen97 pk (71,1 kW)115 pk (84,5 kW)
Maximaal koppel147 Nm147 Nm
Acceleratie 0-100 km/u11,7 seconden10,6 seconden
Topsnelheid140 km/u150 km/u
Vergelijking van belangrijke specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Hyundai INSTER
Exterieur Afmetingen
Totale Afmetingen
Lengte3.825 mm
Breedte (zonder spiegels)1.610 mm
Hoogte– 1.575 mm (standaard)
– 1.610 mm (met dakrails)
Wielbasis2.580 mm
Bodemvrijheid153 mm
Overhangen
Vooroverhang710 mm
Achteroverhang535 mm
Exterieur afmetingen van de Hyundai INSTER
KenmerkcategorieE-MotionPulseEvolveEvolve Sky
PRIJZEN & BASISINFORMATIE
Vanafprijs (Nederland)โ‚ฌ24.295 (42 kWh)
โ‚ฌ25.995 (49 kWh)
โ‚ฌ27.295โ‚ฌ28.795โ‚ฌ29.595
Beschikbare Accuopties42 kWh/49 kWhAlleen 49 kWhAlleen 49 kWhAlleen 49 kWh
Maandelijkse LeaseprijsVanaf โ‚ฌ116Vanaf โ‚ฌ131Vanaf โ‚ฌ138Vanaf โ‚ฌ142
AANDRIJFLIJN & PRESTATIES
Elektromotor42 kWh: 97 pk (71,1 kW)
49 kWh: 115 pk (84,5 kW)
115 pk (84,5 kW)115 pk (84,5 kW)115 pk (84,5 kW)
Maximaal Koppel147 Nm147 Nm147 Nm147 Nm
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieEnkele versnelling, traploosEnkele versnelling, traploosEnkele versnelling, traploosEnkele versnelling, traploos
Topsnelheid42 kWh: 140 km/u
49 kWh: 150 km/u
150 km/u150 km/u150 km/u
Elektrische Actieradius (WLTP)42 kWh: 327 km
49 kWh: 370 km
370 km (15″ wielen)
360 km (17″ wielen)
370 km (15″ wielen)
360 km (17″ wielen)
360 km
Vehicle-to-Load (V2L)Niet beschikbaarNiet beschikbaarOptioneel (Tech Pack)Optioneel (Tech Pack)
EXTERIEUR
Wielen15″ stalen wielen
185/65 R15 banden
15″ lichtmetalen wielen
185/65 R15 banden
17″ lichtmetalen wielen
205/45 R17 banden
17″ lichtmetalen wielen
205/45 R17 banden
VerlichtingHalogeenLED achterlichtenVolledig LEDVolledig LED
BuitenspiegelsElektrisch, verwarmd, inklapbaarElektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicatorsElektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicatorsElektrisch, verwarmd, inklapbaar met LED-indicators
DakStandaardStandaardStandaardPanoramisch schuifdak
Privacy GlasNeeJaJaJa
INTERIEUR & COMFORT
KlimaatregelingAutomatischAutomatischAutomatischAutomatisch
StoelenHandmatige verstelling
Vaste achterbank
Handmatige verstelling
Verschuifbare achterbank
Handmatige verstelling
Verschuifbare achterbank
Handmatige verstelling
Verschuifbare achterbank
StoelbekledingStandaard stofStandaard stofPremium stof
(Speciale opties beschikbaar)
Premium stof
(Speciale opties beschikbaar)
StuurwielStandaardMet leder bekleedInteractieve PIXEL LEDInteractieve PIXEL LED
InterieurverlichtingHalogeenHalogeenVolledig LED met sfeerverlichtingVolledig LED met sfeerverlichting
TECHNOLOGIE & CONNECTIVITEIT
Infotainmentscherm10,25″ touchscreen10,25″ touchscreen10,25″ touchscreen10,25″ touchscreen
Digitaal Instrumentenpaneel10,25″ digitaal cluster10,25″ digitaal cluster10,25″ digitaal cluster10,25″ digitaal cluster
NavigatieStandaardStandaardStandaardStandaard
Smartphone-integratieApple CarPlay/Android AutoApple CarPlay/Android AutoApple CarPlay/Android AutoApple CarPlay/Android Auto
Draadloos OpladenNeeJaJaJa
USB-poortenAlleen voorVoor + Achter USB-CVoor + Achter USB-CVoor + Achter USB-C
VEILIGHEID & RIJHULPSYSTEMEN
Basis VeiligheidssystemenABS, ESC, MCBABS, ESC, MCBABS, ESC, MCBABS, ESC, MCB
BestuurdersmonitoringBestuurderscamera in cabineBestuurderscamera in cabineBestuurderscamera in cabineBestuurderscamera in cabine
ParkeersensorenAlleen achterVoor en achterVoor en achterVoor en achter
Geavanceerde VeiligheidsfunctiesBasispakketUitgebreid pakketVolledig pakket + optioneel Tech PackVolledig pakket + optioneel Tech Pack
OPTIONELE PAKKETTEN
Winterpakket (โ‚ฌ995)Niet beschikbaarBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaar
Tech Pack (โ‚ฌ1.295)Niet beschikbaarNiet beschikbaarBeschikbaarBeschikbaar
GARANTIE & SERVICE
Voertuiggarantie5 jaar onbeperkt km5 jaar onbeperkt km5 jaar onbeperkt km5 jaar onbeperkt km
Accugarantie8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km8 jaar/160.000 km
Uitgebreide vergelijkingstabel van uitvoeringen voor de Hyundai INSTER
CategorieAccessoireOmschrijvingCompatibiliteitPrijs (indien beschikbaar)
EXTERIEUR STYLING
Wielen15″ Lichtmetalen WielenUpgrade van stalen wielenE-MotionGenoemd als uitvoeringsupgrade
17″ Lichtmetalen WielenPremium design wielenEvolve, Evolve SkyGenoemd als uitvoeringsupgrade
ExterieurverlichtingLED-verlichtingspakketVolledige LED-exterieurverlichting upgradeBeschikbaar vanaf PulseGenoemd als uitvoeringsupgrade
Carrosserie StylingDakrailsExtra functionaliteit en SUV-stylingAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
Skidplate Voor – ZilverBescherming en styling vooronderzijdeAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
Skidplate Achter – ZilverBescherming en styling achteronderzijdeAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
LakkleurenAtlas WhiteUnilakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ695
Tomboy KhakiUnilakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ695
Sienna OrangeMetallic lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ795
Abyss BlackParelmoer lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ795
Buttercream YellowParelmoer lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ795
Aero SilverMatte lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ895
Bijarim KhakiMatte lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ895
Dusk BlueMatte lakAlle uitvoeringen+ โ‚ฌ895
LAADACCESSOIRES
LaadapparatuurV2L Externe AdapterVoor Vehicle-to-Load functionaliteitEvolve/Evolve Sky met Tech PackBeschikbaar als accessoire
INTERIEUR STYLING & COMFORT
InterieurpanelenMultifunctioneel PaneelExtra opbergoplossing voor voorstoelenStandaard vanaf Pulse uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
VerlichtingLED-interieurverlichtingVolledige LED-interieurverlichting upgradeStandaard vanaf Evolve uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
SfeerverlichtingAanpasbare interieurverlichtingStandaard vanaf Evolve uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
BagageruimteBagagenetVoor het vastzetten van bagageAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
BagageafdekkingUitrolbare bagageafdekkingStandaard vanaf Pulse uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
BESCHERMING & VEILIGHEID
BeschermingVloermattenInterieurbeschermingAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
SpatlappenExterieurbeschermingAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
InstaplijstbeschermingBeschermingen voor de instapAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
VeiligheidGevarendriehoekNoodveiligheidsuitrustingAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
EHBO-setMedische noodsetAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
TECHNOLOGIE & GEMAK
Digitale FeaturesDigitale SleutelkaartNFC-sleutelkaart voor toegang tot het voertuigAlleen met Tech PackOnderdeel van Tech Pack
AudioTweetersVerbeterd audiosysteemStandaard vanaf Pulse uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
ConnectiviteitUSB-C Poort – AchterExtra oplaadpoort voor achterpassagiersStandaard vanaf Pulse uitvoeringGenoemd als uitvoeringsfeature
TRANSPORT & BAGAGE
DaktransportDakkofferExtra opbergoplossingAlle uitvoeringen (75kg max belasting)Prijs niet vermeld
FietsdragerDakgemonteerd fietstransportAlle uitvoeringen (75kg max belasting)Prijs niet vermeld
Ski/Snowboard DragerTransport voor wintersportuitrustingAlle uitvoeringen (75kg max belasting)Prijs niet vermeld
PRAKTISCHE ACCESSOIRES
WinteruitrustingIJskrabberMet verlengde handgreepAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
Winter WielsetsComplete wielsets voor winterconditiesMaat specifiek per uitvoeringPrijs niet vermeld
OnderhoudRuitenwisservloeistofGeconcentreerde oplossingAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
ReinigingssetInterieur- en exterieurverzorgingsproductenAlle uitvoeringenPrijs niet vermeld
Optionele accessoires en hun prijzen voor de Hyundai INSTER
PakketdetailsWinterpakketTech Pack
BASISINFORMATIE
Prijsโ‚ฌ995โ‚ฌ1.295
Beschikbaar op uitvoeringenPulse, Evolve, Evolve SkyAlleen Evolve, Evolve Sky
VoorwaardenGeenMoet gecombineerd worden met Winterpakket
PAKKETONDERDELEN
Verwarming & Klimaat
Accuverwarmingโœ“–
Voorconditioneringโœ“–
Warmtepompโœ“–
Verwarmde voorstoelenโœ“–
Verwarmd stuurwielโœ“–
Veiligheid & Rijhulpsystemen
Dodehoek-botsingsvermijdingsassistent (BCA)–โœ“
Dodehoekmonitor (BVM)–โœ“
Parkeerbotsingsvermijdingsassistent (PCA) – Achter–โœ“
Rondomzichtmonitor (SVM) – 360ยฐ camera–โœ“
Comfortfuncties
Digitale Sleutel (alleen NFC)–โœ“
Vehicle-to-Load (V2L) – Interieur–โœ“
GEDETAILLEERDE FUNCTIEOMSCHRIJVINGEN
Winterpakket Componenten
AccuverwarmingOptimaliseert accuprestaties in koude omstandigheden
VoorconditioneringActivering klimaatregeling op afstand
WarmtepompEfficiรซnt verwarmingssysteem voor grotere actieradius
Verwarmde voorstoelenMeerdere verwarmingsniveaus voor bestuurder en passagier
Verwarmd stuurwielInstelbare temperatuurregeling
Tech Pack Componenten
Dodehoek-botsingsvermijdingsassistentActief veiligheidssysteem voor dodehoekdetectie en -vermijding
DodehoekmonitorCameraweergave van dode hoek
ParkeerbotsingsvermijdingsassistentGeautomatiseerde remassistentie tijdens parkeren
RondomzichtmonitorVolledig 360ยฐ zicht rondom voertuig
Digitale SleutelToegang tot voertuig via smartphone
V2L InterieurStopcontact voor gebruik van voertuigaccu als stroombron
PRIJSOPBOUW
Basispakketprijsโ‚ฌ995โ‚ฌ1.295
Vereiste voorwaarden–Winterpakket (+ โ‚ฌ995)
Totale gecombineerde kostenโ‚ฌ995โ‚ฌ2.290 (inclusief verplicht Winterpakket)
BESCHIKBAARHEID PER UITVOERING
E-MotionNiet beschikbaarNiet beschikbaar
PulseBeschikbaarNiet beschikbaar
EvolveBeschikbaarBeschikbaar
Evolve SkyBeschikbaarBeschikbaar
COMPATIBILITEIT & VEREISTEN
Accu-compatibiliteitZowel 42 kWh als 49 kWhZowel 42 kWh als 49 kWh
Hardware-vereistenCompatibel met standaarduitrustingVereist installatie Winterpakket
Extra installatietijdStandaard installatieVerlengde installatietijd
ENERGIEIMPACT
Impact op actieradiusWarmtepomp verbetert winteractieradiusMinimale impact op actieradius
Energie-efficiรซntieVerbeterde winterefficiรซntieLicht extra verbruik
GARANTIE & SERVICE
DekkingInbegrepen in voertuiggarantieInbegrepen in voertuiggarantie
OnderhoudsvereistenStandaard onderhoudExtra systeemcontroles
De Hyundai INSTER Compacte SUV Pakketten
Hyundai INSTER Unbleached Ivory Kleur
Unbleached Ivory Kleur
Hyundai INSTER Tomboy Khaki Kleur
Tomboy Khaki Kleur
Hyundai INSTER Sienna Orange Metallic Kleur
Sienna Orange Metallic Kleur
Hyundai INSTER Dusk Blue Matte Kleur
Dusk Blue Matte Kleur
Hyundai INSTER Buttercream Yellow Pearl Kleur
Buttercream Yellow Pearl Kleur
Hyundai INSTER Bijarim Khaki Matte Kleur
Bijarim Khaki Matte Kleur
Hyundai INSTER Atlas White Kleur
Atlas White Kleur
Hyundai INSTER Aero Silver Matte Kleur
Aero Silver Matte Kleur
Hyundai INSTER Abyss Black Kleur
Abyss Black Kleur

2025 Hyundai INSTER Prijzen

UitvoeringBatterij/MotorNetto catalogusprijsBTWBPMFiscale waardeConsumentenprijsBijtelling vanaf
E-Motion42 kWh / 97 pkโ‚ฌ19.421โ‚ฌ4.079โ‚ฌ0โ‚ฌ23.500โ‚ฌ24.295โ‚ฌ116
E-Motion49 kWh / 115 pkโ‚ฌ20.826โ‚ฌ4.374โ‚ฌ0โ‚ฌ25.200โ‚ฌ25.995โ‚ฌ124
Pulse49 kWh / 115 pkโ‚ฌ21.901โ‚ฌ4.599โ‚ฌ0โ‚ฌ26.500โ‚ฌ27.295โ‚ฌ131
Evolve49 kWh / 115 pkโ‚ฌ23.140โ‚ฌ4.860โ‚ฌ0โ‚ฌ28.000โ‚ฌ28.795โ‚ฌ138
Evolve Sky49 kWh / 115 pkโ‚ฌ23.802โ‚ฌ4.998โ‚ฌ0โ‚ฌ28.800โ‚ฌ29.595โ‚ฌ142

Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Hyundai INSTER Te Kopen?

Als nieuwkomer op de groeiende markt van elektrische compacte SUV’s toont de Nieuw Hyundai INSTER Hyundai’s voortdurende toewijding aan duurzame mobiliteit, terwijl het vasthoudt aan zijn traditie van het leveren van waarde en innovatie. Gebaseerd op het Koreaanse Casper-platform, heeft Hyundai met succes een conventioneel voertuig met verbrandingsmotor omgevormd tot een doelgericht gebouwde elektrische auto, waarbij een indrukwekkende verpakkingsefficiรซntie behouden blijft en verschillende EV-specifieke innovaties worden geรฏntroduceerd.

Wat betreft techniek toont de INSTER uitzonderlijke aandacht voor gewichtsverdeling. Het accupakket is geรฏntegreerd in de vloerstructuur, wat de stijfheid van het voertuig verbetert in vergelijking met zijn ICE-tegenhanger. Dit biedt het dubbele voordeel van verbeterde veiligheidskenmerken en betere rijdynamiek.

De Nieuw Hyundai INSTER betreedt het betaalbare EV-segment met verschillende opmerkelijke concurrenten. Zijn belangrijkste rivaal, de Citroรซn รซ-C3, evenaart zijn startprijs van โ‚ฌ23.500 en stedelijke focus, terwijl de Renault 5 E-Tech retrostyling biedt tegen een iets hogere prijs (โ‚ฌ25.000). De budgetgeoriรซnteerde Dacia Spring en de meer upmarket Fiat 500e vormen de uiteinden van het segment, terwijl de aankomende Volkswagen ID.2 Duitse techniek belooft in een vergelijkbare voetafdruk. Chinese fabrikanten zoals BYD, met hun Dolphin-model, en MG, met de MG4 EV, bieden ook sterke concurrentie. De INSTER profiteert echter van Hyundai’s gevestigde dealernetwerk en after-sales ondersteuning.

Waar de INSTER EV zich echt onderscheidt, is door zijn evenwichtige benadering van functies en praktisch gebruik. Met een bereik van 327-368 km, geavanceerde veiligheidssystemen en unieke kenmerken zoals de verschuifbare achterbank en “camping”-modus, biedt het overtuigende waarde. Zowel de standaard warmtepomp als het geavanceerde accubeheersysteem leveren uitstekende efficiรซntie, vooral in koudere klimaten.

De INSTER belichaamt Hyundai’s nieuwste designtaal, met onderscheidende elementen zoals de parametrische pixel LED-verlichtingssignatuur en een eigentijds, minimalistisch interieur. De ontwerpfilosofie richt zich op een harmonieuze mix van esthetische schoonheid en functionele efficiรซntie, met speciale aandacht voor aerodynamische prestaties om bereik en efficiรซntie te maximaliseren.

Het voertuig legt de nadruk op veelzijdigheid, met functies die zijn ontworpen voor gebruik buiten de basale mobiliteit. Deze omvatten innovatieve opties zoals campingmodus met plat neerklapbare stoelen en praktische opbergoplossingen, die de dagelijkse functionaliteit verbeteren.

Motor, Prestaties En Transmissie

De elektrische aandrijflijn van de INSTER vertegenwoordigt een belangrijke technische prestatie op het gebied van efficiรซntie en packaging. De voorgemonteerde elektromotor is een permanent magneet synchroonunit, specifiek gekozen voor zijn optimale balans tussen prestaties en energie-efficiรซntie. In het basismodel produceert deze motor 97 pk (72 kW), terwijl de versie met groot bereik het vermogen verhoogt tot 115 pk (84,5 kW).

Het koppelgedrag van de motor is bijzonder geschikt voor stedelijk rijden, met een piekkoppel van 147 Nm dat onmiddellijk beschikbaar is vanaf nul TPM. Dit geeft de INSTER een levendige acceleratie vanuit stilstand, een cruciale factor in stedelijke scenario’s waar snelle reacties nodig zijn voor invoegen of het navigeren door het verkeer.

De vermogensverdeling wordt verzorgd door een transmissie met รฉรฉn versnelling en reductietandwiel, die op maat is gemaakt voor het gebruiksscenario van de INSTER EV. De overbrengingsverhouding is geoptimaliseerd om een balans te vinden tussen responsiviteit bij lage snelheid en efficiรซntie bij hoge snelheid, waardoor zowel wendbare stedelijke prestaties als soepel snelwegrijden mogelijk zijn.

Het thermische beheersysteem zorgt voor consistente en betrouwbare prestaties. Hoogwaardige koelcircuits handhaven optimale bedrijfstemperaturen voor zowel de motor als de vermogenselektronica, waardoor aanhoudende prestaties mogelijk zijn, zelfs onder veeleisende omstandigheden. Bovendien biedt het systeem pre-conditioning functies met de Winter Pack-optie, waardoor de motor optimale prestaties levert in koudere omgevingen.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

Het INSTER-remsysteem bestaat uit conventionele en regeneratieve remmechanismen. De voorremmen zijn voorzien van 15-inch geventileerde schijven, terwijl de achterremmen gebruik maken van 14-inch schijven, die uitstekende remkracht bieden bij alle snelheden en omstandigheden. Tests tonen een aanvankelijk scherpe remrespons wanneer het pedaal voor het eerst wordt aangeraakt, gevolgd door een meer lineair gevoel bij toenemende pedaaldruk.

Het regeneratieve remsysteem biedt verschillende intensiteiten, die worden geregeld door schakelflippers achter het stuurwiel. Dit geeft bestuurders de mogelijkheid om te kiezen tussen het incorporeren, minimaliseren of zelfs een volledig andere energieterugwinningsstrategie volgens hun behoeften en de rijomstandigheden.

Het maximale regeneratieve remniveau maakt echt รฉรฉn-pedaal rijden mogelijk, waarbij het voertuig volledig tot stilstand kan komen door alleen het gaspedaal los te laten. Deze mogelijkheid is vooral waardevol in stop-and-go verkeer in stedelijke gebieden.

De automatische regeneratiemodus is nu geรฏmplementeerd, die het regeneratieniveau kan optimaliseren volgens de verkeersdrukte. Activering van dit systeem maximaliseert de regeneratieve kracht bij het naderen van voertuigen en minimaliseert deze wanneer de weg voor je vrij is.

De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen is nauwkeurig afgestemd om natuurlijk aan te voelen voor de bestuurder. Hoewel de eerste remrespons enige gewenning vereist, raken bestuurders snel vertrouwd met het gedrag van het systeem.

Het remsysteem is gesynchroniseerd met de verschillende rijhulpsystemen van het voertuig, zoals het slimme cruise control-systeem, dat het voertuig veilig tot stilstand kan brengen wanneer het in het verkeer rijdt.

Besturing En Ophanging

Stuur van de Hyundai Inster
Stuur van de Hyundai Inster

De Nieuw INSTER maakt gebruik van een elektrisch stuurbekrachtigingssysteem dat specifiek is afgestemd op stedelijk gebruik. De besturing is opvallend licht bij lage snelheden, waardoor de auto gemakkelijk te manoeuvreren is in krappe stedelijke ruimtes en parkeersituaties.

De ophangingsconfiguratie zorgt voor een over het algemeen soepele rit, hoewel sommige hobbels in de weg trillingen in het interieur kunnen overbrengen. De achterwielophanging gebruikt een torsiestangontwerp, dat kosteneffectief is en toch een redelijk comfortniveau biedt.

De INSTER EV behoudt goede stabiliteit in bochten, geholpen door het lage zwaartepunt als gevolg van de accuplaatsing. Carrosseriehelling is aanwezig maar goed gecontroleerd, wat zorgt voor zelfverzekerd rijgedrag in typische rijsituaties.

De afstelling van de ophanging optimaliseert het compromis tussen comfort en controle, maar er is af en toe stuiteren waarneembaar bij specifieke wegoneffenheden. Dit is meer merkbaar met grotere 17-inch wielen.

De draaicirkel meet 10,6 meter, wat vergelijkbaar is met concurrenten zoals de Citroรซn รซ-C3. Hoewel niet de krapste in zijn klasse, is het voldoende voor de meeste stedelijke keermanoeuvres.

Weggeluiden zijn afhankelijk van de ondergrond, waarbij enig bandengeluid en windweerstand merkbaar zijn bij hogere snelheden. Over het algemeen neigt de rijkwaliteit naar zachtheid, hoewel met licht schommelen over oneffen oppervlakken.

Welke Banden Gebruikt Het?

De Nieuw INSTER biedt twee verschillende wiel- en bandencombinaties, elk geoptimaliseerd voor specifieke prestatiekenmerken. De basis E-Motion uitvoering heeft 15-inch stalen wielen met 185/65 R15 banden, waarbij de nadruk ligt op efficiรซntie en rijcomfort terwijl voldoende grip wordt behouden voor alledaagse rijomstandigheden.

Hogere uitrustingsniveaus bieden ofwel 15-inch lichtmetalen wielen (Pulse) of 17-inch lichtmetalen wielen (Evolve en Evolve Sky) met bijbehorende bandenmaten. De 17-inch configuratie met 205/45 R17 banden biedt verbeterde bochtencapaciteit en visuele aantrekkingskracht, hoewel dit een klein effect heeft op bereik en efficiรซntie. Dit verschil is vooral merkbaar op ruwere wegoppervlakken.

Gripniveaus worden als voldoende gerapporteerd voor normale rijomstandigheden, hoewel bij sterke acceleratie, vooral bij het uitkomen van bochten, de voorwielaandrijving ertoe kan leiden dat de banden moeite hebben met tractie.

De bandenkeuze lijkt geoptimaliseerd voor stedelijk gebruik, met een balans tussen grip, comfort en efficiรซntie. Met de 17-inch wieloptie neemt de contactvlakgrootte toe, wat mogelijk verbeterde rijeigenschappen biedt.

Interieur Uiterlijk

Dashboardindeling van de Hyundai Inster
Dashboardindeling van de nieuw Hyundai Inster

Het interieur van deze compacte SUV presenteert een doordachte combinatie van moderne technologie en praktische ontwerpelementen. Het dashboard heeft een horizontale lay-out die wordt gedomineerd door dubbele 10,25-inch displays, wat een samenhangend digitaal dashboard creรซert dat een luchtig, open gevoel in de cabine behoudt.

Het stuurwiel varieert per uitrustingsniveau: de E-Motion heeft een standaard stuurwiel, de Pulse voegt lederen bekleding toe, en de Evolve/Evolve Sky uitvoeringen hebben interactieve PIXEL LED-verlichting.

Materiaalkeuzes omvatten een onderscheidend pied-de-poule patroon als optie voor de stoelen, dat verkrijgbaar is in het getoonde patroon of een meer conventionele zwarte afwerking. De stoelen hebben verwijderbare, wasbare hoezen, wat een praktische benadering van langdurig onderhoud en reinheid demonstreert. De standaard stoffen bekleding gebruikt gerecyclede materialen met behoud van duurzaamheid en comfort. Hogere uitrustingsniveaus bieden premium stofopties, waaronder de speciale Newtro Beige en Khaki Brown combinatie die exclusief verkrijgbaar is met de Buttercream Yellow Pearl exterieur.

De middenconsole hanteert een innovatieve aanpak met een zwevend ontwerp dat zowel opbergruimte als de rijkeuzeschakelaar integreert. Een unieke bankzitting-achtige voorarrangement heeft een paneel met bekerhouders tussen de stoelen, hoewel we opmerken dat deze wat beperkt kunnen zijn voor grotere drinkbekers.

Fysieke knoppen zijn prominent aanwezig voor klimaatregelfuncties, een bewuste keuze die deze veelgebruikte bedieningselementen toegankelijker maakt dan touchscreen-alternatieven. De knoppen geven duidelijke feedback en zijn gemakkelijk bereikbaar tijdens het rijden.

Sfeerverlichting speelt een belangrijke rol in de interieursfeer, met tot wel 64 verschillende kleurkeuzes beschikbaar. Dit aanpasbare verlichtingssysteem stelt gebruikers in staat de cabine-omgeving naar hun voorkeur te personaliseren.

Sommige kunststoffen in het interieur worden opgemerkt als wat harder, vooral in de lagere gebieden, hoewel aanraakpunten zoals het stuurwiel en de versnellingspook een goede kwaliteit behouden. De algemene indruk is die van een cabine die functionaliteit prioriteert terwijl moderne voorzieningen worden geรฏntegreerd.

Exterieur Uiterlijk

De voorzijde wordt gedomineerd door onderscheidende LED-verlichtingselementen, waaronder ronde koplampen met unieke pixel-stijl LED-signaturen die het voertuig direct identificeren als onderdeel van Hyundai’s elektrische line-up. Het exterieurontwerp van de INSTER EV toont verschillende onderscheidende elementen die hem apart zetten in zijn segment. De voorzijde heeft een unieke pixel-LED-verlichtingssignatuur, die zowel dagrijverlichting als richtingaanwijzers incorporeert in een matrixpatroon dat zorgt voor directe visuele herkenning.

Het profiel van het voertuig benadrukt zijn crossover-karakter terwijl het strakke, aerodynamische lijnen behoudt. De hoge taillelijn en contrasterende onderste carrosseriebekleding creรซren een gevoel van robuustheid, terwijl de zacht aflopende daklijn een dynamische uitstraling behoudt zonder compromissen te sluiten op het gebied van hoofdruimte. Onderscheidende wielontwerpen, variรซrend van 15-inch tot 17-inch opties, balanceren esthetiek met functionele aerodynamische doeleinden.

De voertuiglengtes zijn ongeveer 3,5 m proportioneel gemeten, met opvallend korte voor- en achteroverhangen. De wielen zijn naar de uiteinden van het voertuig geduwd, een ontwerpbeslissing die het maximaal mogelijke interne volume verkrijgt terwijl het een geworteld, stabiel visueel effect produceert.

Het zijaanzicht toont de aanwezigheid van ideeรซn van enkele succesvolle stadsauto’s en we identificeerden enkele overeenkomsten met de Suzuki Ignis qua algemene vorm. De slanke carrosserievorm, samen met gespierde wielkasten, resulteert in een crossover-effect.

Aan de achterzijde zet het pixelthema zich voort in de verlichtingsopstelling, wat een onderscheidende nachtelijke signatuur creรซert. Het ontwerp omvat praktische elementen zoals een lage laaddrempel voor de kofferbak en redelijk grote achterruiten die het zicht ondersteunen.

De locatie van de laadpoort aan de voorkant van het voertuig, hoewel praktisch voor vooruit inparkeren bij laadsituaties, kreeg gemengde reacties van ons. De asymmetrische plaatsing wordt door sommigen gezien als visueel verstorend, hoewel de functionaliteit effectief blijft.

Aerodynamische efficiรซntie is een belangrijke overweging geweest in het exterieurontwerp, met kenmerken zoals gladde bodempanelen, geoptimaliseerde spiegelontwerpen en zorgvuldig beheerde luchtstroom rond de wielen die bijdragen aan de indrukwekkende bereikscijfers van het voertuig. De voorste luchtgordijnen en vakkundig ontworpen carrosserie maken efficiรซnt beheer van de luchtstroom rond de auto mogelijk.

Comfort En Gemak

Middenconsole van de Hyundai Inster
Middenconsole van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de Hyundai Inster
Klimaatbediening en navigatieknoppen van de nieuw Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de 2025 Hyundai Inster
Twee USB-C-poorten en een 12V-oplaadpunt van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de Hyundai Inster
220V-aansluiting onder de middenconsole van de nieuw Hyundai Inster

De benadering van comfort in de INSTER begint met zijn goed geconfigureerde zitpositie, die een commanderende SUV-stijl uitzicht biedt terwijl in- en uitstappen gemakkelijk blijft. De bestuurdersstoel heeft hoogteverstelling in alle uitrustingsniveaus, met zorgvuldige aandacht voor het vinden van een optimale balans tussen ondersteuning tijdens het bochtenwerk en comfort op lange afstanden.

De touchscreen-interface, hoewel in sommige gevallen als enigszins traag opgemerkt, biedt duidelijke toegang tot voertuigfuncties en instellingen. Fysieke snelkoppelingsknoppen onder het scherm maken snelle toegang tot veelgebruikte functies mogelijk.

Klimaatregelfuncties profiteren van speciale fysieke bedieningselementen, waardoor gemakkelijke aanpassing mogelijk is zonder in touchscreenmenu’s te duiken. Het systeem omvat effectieve verwarmings- en koelingsmogelijkheden, aangevuld met een optionele warmtepomp die helpt de efficiรซntie in koudere omstandigheden te behouden.

De relatief hoge daklijn van het voertuig zorgt voor uitstekende hoofdruimte voor zowel voor- als achterpassagiers. Het vlakke vloerdesign achterin vergroot het gevoel van ruimte, vooral voor voetruimte.

Opbergoplossingen zijn doordacht geรฏntegreerd door de hele cabine, hoewel deurvakken als enigszins klein worden opgemerkt. De middenconsole bevat draadloze telefoonoplaadfunctionaliteit op hogere uitrustingsniveaus, samen met meerdere USB-poorten (zowel Type-A als Type-C).

Een bijzonder innovatieve functie is de mogelijkheid om van de bestuurdersstoel naar de passagierszijde te schuiven, mogelijk gemaakt door de bankzitting-achtige voorarrangement. Dit blijkt nuttig in krappe parkeersituaties waar toegang tot de bestuurderszijde beperkt kan zijn.

Het voertuig bevat verschillende gemaksfuncties zoals een Vehicle-to-Load (V2L) functie met zowel binnen- als buitenstopcontacten, waardoor de auto externe apparaten van stroom kan voorzien. Deze functie voegt aanzienlijk praktisch nut toe voor buitenactiviteiten of noodsituaties.

Veiligheid En Beveiliging

De INSTER komt standaard met een reeks veiligheidsfuncties in alle uitrustingsniveaus. Het basis veiligheidspakket omvat ABS (Antiblokkeersysteem), ESC (Elektronische Stabiliteitscontrole) en Multi Collision Brake System.

De standaard rijhulpsystemen omvatten Emergency Brake Assist (FCA 1.5) met voetganger- en fietsherkenning. Dit wordt aangevuld met Active Lane Keeping Assist (LKA) en Lane Following Assist (LFA), die actieve ondersteuning bieden voor rijstrookbehoud.

Passieve veiligheidsvoorzieningen omvatten meerdere airbagsystemen als standaard: stoel- en gordijnairbags, voorste centrale airbags, en bestuurders- en passagiersairbags met deactiveringsmogelijkheid voor de passagiersairbag.

Het voertuig bevat een Rear Occupant Alert (ROA) als standaarduitrusting. Alle modellen zijn ook uitgerust met parkeersensoren aan de achterzijde, waarbij hogere uitrustingsniveaus ook parkeersensoren aan de voorzijde toevoegen.

Het optionele Tech Pack, beschikbaar op Evolve en Evolve Sky uitrustingsniveaus, voegt verschillende geavanceerde veiligheidsfuncties toe: Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA), Blind-spot View Monitor (BVM), Parking Collision-avoidance Assist (PCA) voor achteruitrijden, en een Surround View Monitor (SVM) die 360-graden cameradekking biedt.

Aanvullende veiligheidsfuncties omvatten Highway Driving Assist (HDA), snelheidslimietherkenning (ISLA), en een In-Cabin Driver Camera systeem. Het voertuig is ook standaard uitgerust met eCall (Emergency Call) functionaliteit.

De beveiligingsfuncties omvatten een standaard startonderbreker. Het Tech Pack voegt Digital Key functionaliteit toe met behulp van NFC-technologie.

Een handmatig kinderslot systeem is standaard op alle uitrustingsniveaus. Het voertuig heeft ook automatische koplampen met grootlichtassistent als onderdeel van het standaard verlichtingspakket.

Voor verbeterde bescherming kost het Tech Pack โ‚ฌ1.295 en moet het worden gecombineerd met het Winter Pack. Dit geavanceerde veiligheidspakket is exclusief beschikbaar op de Evolve en Evolve Sky uitrustingsniveaus.

Hoe Rijdt Het?

De rijervaring van de INSTER EV is duidelijk geoptimaliseerd voor stedelijke omgevingen. De initiรซle acceleratie is soepel en geleidelijk, waarbij het onmiddellijke koppel de auto wendbaar maakt in stadsverkeer, ondanks bescheiden algemene prestatie-cijfers.

Stabiliteit op de snelweg wordt als goed beoordeeld, zelfs met zijn relatief slanke carrosserieprofiel. Het voertuig blijft stabiel bij snelwegsnelheden, hoewel zowel wind- als bandengeluid meer opvallend worden bij hogere snelheden.

De verschillende rijmodi veranderen het karakter van het voertuig merkbaar, waarbij ze de gaspedaalrespons en vermogensafgifte beรฏnvloeden. Deze modi stellen bestuurders in staat om ofwel prestaties ofwel efficiรซntie te prioriteren, afhankelijk van hun behoeften en voorkeuren.

ร‰รฉn-pedaal rijden blijkt bijzonder effectief in stedelijke omgevingen, waarbij het regeneratieve remsysteem meerdere intensiteitsniveaus biedt. De handmatige regeneratieve remmodus past zich ook intelligent aan, wat het gemak in stop-and-go situaties vergroot.

De besturing, afgestemd op gebruiksgemak, voelt uitzonderlijk licht aan bij lagere snelheden, wat manoeuvres in beperkte ruimtes vereenvoudigt. Hoewel de draaicirkel van 10,6 meter misschien niet de maatstaf voor compacte wendbaarheid opnieuw definieert, blijft deze praktisch voor de meerderheid van stedelijke rijuitdagingen. Krappe bochten en parallel parkeren worden met minimale inspanning genavigeerd, wat de stadsvriendelijke ethos van de INSTER benadrukt.

De rijkwaliteit vindt een balans tussen comfort en controle, hoewel een merkbaar gevoel van oppervlakte-oneffenheden af en toe in de cabine kan worden gevoeld. Dit kenmerk is meer uitgesproken met de 17-inch wielen vergeleken met de standaard 15-inch opties.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster
Bagageruimte van de Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt
Bagageruimte van de nieuw Hyundai Inster met de tweede zitrij neergeklapt

De bagageruimte van de nieuw INSTER toont een doordacht ontwerp in zijn indeling en functionaliteit, met een basiscapaciteit van 280 liter met alle stoelen in positie. Dit breidt uit naar 351 liter met de verstelbare achterbank (beschikbaar vanaf Pulse-uitrusting en hoger) en maximaliseert naar 1.059 liter met de achterstoelen neergeklapt.

De kofferbak heeft een multi-level vloersysteem dat een speciaal ondercompartiment bevat, wat bijzonder nuttig blijkt voor het opbergen van laadkabels terwijl ze gescheiden blijven van de hoofdbagageruimte. Dit doordachte ontwerp zorgt ervoor dat laadapparatuur gemakkelijk toegankelijk blijft zonder de hoofdbagageruimte te compromitteren.

Een opmerkelijk kenmerk van de laadruimte is de minimale drempelhoogte bij de kofferbakopening, wat door recensenten werd benadrukt als voordelig voor het naar binnen schuiven van zwaardere items. De kofferbakopening zelf is redelijk breed.

Wanneer de achterstoelen zijn neergeklapt, biedt de INSTER goed ontworpen kleppen die eventuele gaten tussen de neergeklapte stoelen en kofferbakvloer opvullen, waardoor een bijna vlak laadoppervlak ontstaat. Deze aandacht voor detail maakt het gemakkelijker om langere items in het voertuig te schuiven zonder dat ze blijven haken aan niveauverschillen.

De kofferbakcapaciteit kan effectief worden beheerd via de verschuifbare achterstoelfunctionaliteit, waardoor gebruikers kunnen balanceren tussen beenruimte voor passagiers en bagageruimte naar behoefte. Met de achterstoelen in hun voorste positie neemt de kofferbakcapaciteit toe tot 350 liter vanaf de standaard 280 liter.

Het ontwerp van de hoedenplank kreeg specifieke vermelding vanwege zijn enigszins ongebruikelijke aard, waarbij verwijdering via treklipjes nodig is. Hoewel we dit ontwerp anders vonden dan conventionele systemen, dient het effectief zijn doel om bagage te verbergen wanneer het op zijn plaats zit.

Comfort Achterbank

Achterstoelen van de Hyundai Inster
Achterstoelen van de Hyundai Inster

Het achterste zitgedeelte van de nieuw INSTER EV is zorgvuldig ontworpen om passagierscomfort te maximaliseren binnen de compacte externe afmetingen van het voertuig. Het bankontwerp prioriteert zowel ondersteuning als comfort, met zorgvuldig overwogen kussendichtheid en rugleuninghoeken die zowel kortere stedelijke ritten als langere trips faciliteren. Deze ruimtelijkheid wordt bereikt door de combinatie van het wiel-aan-elke-hoek ontwerp en het innovatieve verschuifbare achterbanksysteem.

De verschuifbare achterbank heeft een bereik van 160mm, waardoor het mogelijk is voor zowel passagiers om beenruimte te maximaliseren en tegelijkertijd het koffervolume te vergroten wanneer nodig. Stoelen hebben ook een kantelfunctie en verschillende posities, die het passagierscomfort en de veelzijdigheid verder verbeteren.

Hoofdruimte achterin is bijzonder royaal, waarbij recensenten opmerken dat zelfs lange passagiers (tot 1,98m werd specifiek genoemd) comfortabel kunnen worden ondergebracht. Dit wordt bereikt door de relatief hoge daklijn van het voertuig en efficiรซnte packaging.

Een uniek kenmerk van het achterstoelgebied is de aanwezigheid van bevestigingspunten ontworpen voor verschillende accessoires. Deze punten kunnen items zoals tablethouders of picknicktafels accommoderen, hoewel deze beschikbaar zijn als aftermarket toevoegingen in plaats van standaarduitrusting. De achterstoelen hebben dezelfde verwijderbare, wasbare hoezen als de voorstoelen, wat langetermijnonderhoud beter beheersbaar maakt. Deze praktische benadering van interieurmaterialen strekt zich uit over het gehele achterpassagiersgebied.

De 50:50 split-configuratie van de achterstoelen biedt maximale flexibiliteit voor passagiers- en vrachtarrangementen. Elk deel kan onafhankelijk worden neergeklapt, en in hogere uitrustingsniveaus, onafhankelijk naar voren of achteren worden geschoven. Het klapmechanisme is ontworpen voor eenvoudige bediening, met ontgrendelingshendels toegankelijk vanaf zowel de achterdeuren als de bagageruimte.

2025 Hyundai INSTER
Goed 3.8
Rijdynamiek 3.5 out of 5
Besturing & Wegligging 3.7 out of 5
Features & Styling 4.1 out of 5
Comfort 3.9 out of 5
Veiligheid 4.0 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 3.7 out of 5
Bereik & Laden 3.9 out of 5
Good Stuff Indrukwekkende binnenruimte ondanks compacte buitenafmetingen Verschuifbare/verstelbare achterbank met ruime beenruimte Vlakke vloer verhoogt het passagierscomfort Veelzijdige bagageruimte (280-1.059L met neergeklapte stoelen) Slim inklapbaar voorstoel-mechanisme voor kamperen/lange items 220V stopcontact (Vehicle-to-Load mogelijkheid) Uitgebreid ADAS-pakket Onderscheidende pixel LED-verlichting Modulair accessoire-bevestigingssysteem Wasbare stoelhoezen met ritsbare bekleding Aanpasbare deurpanelen Concurrerende startprijs (โ‚ฌ24.295) Warmtepomp beschikbaar als optie
Bad Stuff Beperkte prestaties (alleen 97pk/115pk opties) Niet ideaal voor frequent snelweggebruik Beperkte grip van de banden bij sterke acceleratie Incidentele schokken van de vering op oneffen wegen Merkbaar windgeruis bij hogere snelheden Binnenkomend weggeluid op bepaalde ondergronden Aanvankelijk grijperig remgevoel Basaal zitcomfort bij langere ritten Kleine deurvakken met beperkte bruikbaarheid Geen frunk/opbergruimte voorin Drie zitplaatsen achterin niet beschikbaar Hard plastic op veelgebruikte plekken Deurgrepen voelen fragiel aan Deurpanelen voelen goedkoop aan Basis hoedenplank ontwerp Niet toonaangevend in laadsnelheid Sommige features alleen op hogere uitvoeringen Beperkte kleurkeuzes voor interieur Geen schuifdak optie op basismodel Niet alle veiligheidsvoorzieningen standaard
Summary
De nieuw 2025 Hyundai INSTER komt naar voren als een overtuigende propositie in het betaalbare elektrische voertuigsegment, strategisch gepositioneerd om te concurreren met de Citroรซn รซ-C3 en aankomende Renault 5. Vanaf โ‚ฌ24.295 biedt het indrukwekkende waarde met twee batterijopties (42 kWh en 49 kWh) die een bereik leveren van 327-370 km WLTP, geschikt voor stedelijk en incidenteel langeafstandsgebruik. De sterke punten van de INSTER EV liggen in zijn praktische innovaties, waaronder een veelzijdig interieur met verschuifbare achterbank, campingmodefunctionaliteit en uitgebreide veiligheidsvoorzieningen, zelfs in de basisuitvoering. De standaard warmtepomp en efficiรซnte aandrijflijn (97-115 pk) tonen Hyundai's focus op praktische bruikbaarheid. Hoewel de prestaties niet spectaculair zijn (0-100 km/u in 10,6-11,7 seconden), is het adequaat voor het beoogde stedelijke gebruik. Potentiรซle kopers moeten echter rekening houden met enkele compromissen: merkbaar windgeruis bij hogere snelheden, basic zitcomfort op langere ritten en enkele harde kunststoffen in het interieur. De 49 kWh-versie, vooral in Pulse-uitvoering (โ‚ฌ27.295), biedt de beste balans tussen uitrusting en waarde, inclusief de verschuifbare achterbank en verbeterde comfortvoorzieningen. (Meest geschikt voor): - Stedelijke forensen en kleine gezinnen. - Eerste EV-kopers op zoek naar waarde. - Mensen die praktische functies verkiezen boven prestaties. - Kopers die moderne technologie willen in een betaalbaar pakket. (Minder geschikt voor): - Frequente snelweggebruikers. - Mensen die premium interieurmaterialen zoeken. - Bestuurders die rijdynamiek prioriteren. - Gezinnen die drie zitplaatsen achterin nodig hebben. De INSTER vertegenwoordigt een doordachte benadering van betaalbare elektrische mobiliteit, met indrukwekkende praktische mogelijkheden en voorzieningen voor zijn prijspunt. Hoewel niet perfect, biedt het een succesvolle balans tussen kosten, functionaliteit en innovatie, waardoor het een sterke kanshebber is in het opkomende betaalbare EV-segment.
TAGGED: 2025, 2025 Hyundai, 2025 Hyundai Inster, Elektrisch Compacte Crossover SUV, Elektrisch SUV, EV, Hyundai, Hyundai Inster
SOURCES: Hyundai
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Hyundai

Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
15

2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review

2025 Hyundai Santa Fe Hybride
14

2025 Hyundai Santa Fe Hybride Specificaties Prijzen en Review

Show More
2024 Hyundai Ioniq 6
9

2024 Hyundai IONIQ 6 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.