BYD heeft officieel de Han L sedan en Tang L crossover onthuld, waarmee de lat voor elektrische en plug-in hybride voertuigen wordt verhoogd met verbluffende prestaties en vooruitstrevend design. Deze vlaggenschipmodellen uit de Dynasty-serie gaan de nieuwe energie voertuigen (NEV) segment opschudden met hun combinatie van innovatie, luxe en pure kracht.
Een Blik in de Toekomst van EV-Design
De BYD Han L sedan behoudt een visuele connectie met zijn voorganger, maar verhoogt zijn aantrekkingskracht met een gestroomlijnd, futuristisch design. De voorzijde wordt gedomineerd door langgerekte koplampen verbonden door een verchroomd element, wat moderne elegantie uitstraalt. Een LiDAR-sensor op het dak, verzonken deurgrepen en een aflopende daklijn dragen bij aan het aerodynamische silhouet, terwijl de doorlopende achterlichtstrip zorgt voor een verfijnde afwerking. Tienspaaks velgen met rode remklauwen en een panoramisch zonnedak versterken het sportieve karakter.
De Tang L crossover daarentegen toont zijn eigenheid met dunne LED-dagrijverlichting en koplampen die naadloos zijn geรฏntegreerd in de voorbumper. De actieve luchtinlaat en dakgemonteerde LiDAR verbeteren zowel de esthetiek als de functionaliteit. Een sportieve dakspoiler, verborgen deurgrepen en een licht aflopende daklijn geven de Tang L een atletische maar verfijnde uitstraling.
Prestaties die Rivalen Ver Achter Zich Laten
Zowel de Han L als Tang L zijn technische wonderen, vooral in hun elektrische varianten. Uitgerust met vierwielaandrijving genereren ze een gecombineerd vermogen van 810 kW (1.085 pk) via elektromotoren die draaien op een verbazingwekkende 30.000 RPM.
- Han L Volledig Elektrisch: De achterwielaandrijving (RWD) versie levert 500 kW (670 pk) en accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts 2,7 seconden. De vierwielaandrijving (AWD) variant gaat nog verder met 580 kW (777 pk) op de achteras en 230 kW (308 pk) vooraan.
- Tang L Volledig Elektrisch: Met dezelfde aandrijflijn als de Han L biedt de Tang L identieke prestaties, waardoor de SUV op gelijke voet staat met zijn sedan tegenhanger.
De plug-in hybride (PHEV) opties zijn ook indrukwekkend. De Han L’s DM-i variant beschikt over een 1,5-liter verbrandingsmotor die 115 kW (154 pk) levert, gekoppeld aan een 200 kW (268 pk) elektromotor. De DM-p variant voegt een extra elektromotor toe voor een gecombineerd vermogen van 400 kW (536 pk). Deze configuraties bieden bestuurders een efficiรซnt maar opwindend alternatief.
Imposante Afmetingen
De Han L en Tang L onderscheiden zich ook door hun formaat, met ruime interieurs en een indrukwekkende aanwezigheid op de weg:
Specificatie | BYD Han L | BYD Tang L |
---|---|---|
Lengte (mm) | 5050 | 5040 |
Breedte (mm) | 1960 | 1996 |
Hoogte (mm) | 1505 | 1760 |
Wielbasis (mm) | 2970 | 2950 |
Wielen | 19-inch | 20-inch / 21-inch |
Deze afmetingen vertalen zich in ruime interieurs, die comfort beloven zonder compromissen te sluiten op het gebied van wendbaarheid.
De officiรซle lancering van de Han L en Tang L op 17 januari zal naar verwachting de NEV-markt in China elektriseren. Hoewel er nog geen bevestiging is van een Europese debuut, zouden hun ongelooflijke prestaties en verfijnde styling gemakkelijk een fanbase in het buitenland kunnen vinden.