MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties Prijzen en Review
ElektrischCompacte Crossover SUVSUV

2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 21/05/2025 1:56 pm
Motor&Auto Team
Share
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 Gravity Gold Kleur
Gravity Gold Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ultimate Red Kleur
Ultimate Red Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Kleur
Ecotronic Gray Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Meta Blue Kleur
Meta Blue Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
List of Images 1/15
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 Gravity Gold Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ultimate Red Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Meta Blue Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 Gravity Gold Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Gravity Gold Kleur
Gravity Gold Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ultimate Red Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ultimate Red Kleur
Ultimate Red Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Kleur
Ecotronic Gray Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Meta Blue Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Meta Blue Kleur
Meta Blue Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Frunk
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Luchtroosters Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
2025 Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
SHARE
4.2 Erg Goed
2025 Hyundai IONIQ 5
Contents
2025 Hyundai IONIQ 5 SpecificatiesPrijsstructuur van 2025 Hyundai IONIQ 5Is Het De Moeite Waard Om De Hyundai IONIQ 5 Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2025 Hyundai IONIQ 5 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie63 kWh84 kWh (RWD)84 kWh (AWD)
VersnellingsbakEรฉn versnellingEรฉn versnellingEรฉn versnelling
AandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingVierwielaandrijving
TransmissieTraploze transmissieTraploze transmissieTraploze transmissie
Max Vermogen170 pk (125 kW)229 pk (168 kW)325 pk (239 kW)
Max Koppel350 Nm350 Nm605 Nm
Motor- en transmissie specificaties van de Hyundai IONIQ 5

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie
Brandstoftype:Elektrisch
Emissienorm-naleving:Zero Emissions Vehicle (ZEV)
Topsnelheid:185 km/u
Brandstof- en prestatie specificaties voor de Hyundai IONIQ 5

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie63 kWh84 kWh (RWD)84 kWh (AWD)
Capaciteit lithium-ion polymeerbatterij63 kWh84 kWh84 kWh
Elektrisch bereik (WLTP)440 km (19″ wielen)570 km (19″ wielen), 530 km (20″ wielen)546 km (19″ wielen), 500 km (20″ wielen)
Snel opladen (10 – 80%) bij 350 kW18 min18 min18 min
AC oplaadtijd (10 – 100%) bij 11 kW5 u 50 min7 u 35 min7 u 35 min
Gemiddeld energieverbruik (WLTP)15,6 kWh/100km (19″ wielen)16,0 kWh/100km (19″ wielen), 17,0 kWh/100km (20″ wielen)16,8 kWh/100km (19″ wielen), 18,2 kWh/100km (20″ wielen)
Maximale DC-oplaadvermogen350 kW350 kW350 kW
Maximale AC-oplaadvermogen11 kW11 kW11 kW
Onboard lader11 kW11 kW11 kW
BatterijverwarmingBeschikbaar (vanaf Connect-uitvoering en hoger)Beschikbaar (vanaf Connect-uitvoering en hoger)Beschikbaar (vanaf Connect-uitvoering en hoger)
Vehicle-to-Load (V2L)-functieBeschikbaar (vanaf Connect+-uitvoering en hoger)Beschikbaar (vanaf Connect+-uitvoering en hoger)Beschikbaar (vanaf Connect+-uitvoering en hoger)
Batterijgarantie8 jaar / 160.000 km8 jaar / 160.000 km8 jaar / 160.000 km
Batterij- en oplaad specificaties van de Hyundai IONIQ 5

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieStyleConnectConnect+LoungeN Line EditionN Line
Zitcapaciteit555555
Bagageruimte520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)520L (stoelen omhoog), 1580L (stoelen omlaag)
Frunkinhoud (RWD/AWD)57L / 24L57L / 24L57L / 24L57L / 24L57L / 24L57L / 24L
Achterstoelen verdeling60:4060:4060:4060:4060:4060:40
Verstelling voorstoelenHandmatigElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Hoogte verstelbare stoelenJaJaJaJaJaJa
Functies achterstoelen–––Elektrisch verstelbaar–Elektrisch verstelbaar
Stoelverwarming voor–JaJaJaJaJa
Stoelventilatie voor–––Ja–Ja
Stoelverwarming 2e rij–––Ja–Ja
Relaxfunctie voor voorstoelen–––Ja–Ja
Lendensteun bestuurdersstoelElektrischElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Lendensteun passagiersstoel–ElektrischElektrischElektrischElektrischElektrisch
Geheugenfunctie bestuurdersstoel–––Ja–Ja
BekledingStofStof/LederLederLederSuรจde/Leder-look met rode stiknadenSuรจde/Leder-look met rode stiknaden
Verwarmd stuurwiel–JaJaJaJaJa
Sfeerverlichting–––Niet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd
Glazen schuif-/kanteldak–––Optioneel–Optioneel
Stoelen en bagageruimte specificaties van de Hyundai IONIQ 5

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie63 kWh (RWD)84 kWh (RWD)84 kWh (AWD)
Leeggewicht (gewicht op registratie) (kg)1.8651.970 (1.980 N Line)2.075 (2.085 N Line)
Max. voertuiggewicht (kg)2.4702.5902.685
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)750750750
Max. trekgewicht, geremd (kg)7501.6001.600
Max. kogeldruk (kg)100100100
Max. dakbelasting (kg)808080
Trek- en gewicht specificaties van de Hyundai IONIQ 5
Specificatie63 kWh (RWD)84 kWh (RWD)84 kWh (AWD)
Vanaf prijs (Nederland)โ‚ฌ42.995โ‚ฌ46.995โ‚ฌ61.395
BrandstoftypeElektrischElektrischElektrisch
AandrijvingAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingVierwielaandrijving
TransmissieTraploze transmissieTraploze transmissieTraploze transmissie
Elektrisch energieverbruik (Gecombineerd)15,6 kWh/100 km (19″ velgen)16,0 kWh/100 km (19″ velgen), 17,0 kWh/100 km (20″ velgen)16,8 kWh/100 km (19″ velgen), 18,2 kWh/100 km (20″ velgen)
CO2-uitstoot0 g/km0 g/km0 g/km
Elektrische actieradius (Gecombineerd)440 km (19″ velgen)570 km (19″ velgen), 530 km (20″ velgen)546 km (19″ velgen), 500 km (20″ velgen)
Accucapaciteit (bruto)63 kWh84 kWh84 kWh
Snellaadtijd 350 kW [10 – 80%]18 min18 min18 min
Standaard laadtijd 11 kW [10 – 100%]5 u 50 min7 u 35 min7 u 35 min
Maximaal vermogen170 pk (125 kW)229 pk (168 kW)325 pk (239 kW)
Acceleratie 0-100 km/u8,5 sec7,5 sec5,3 sec
Maximaal koppel350 Nm350 Nm605 Nm
Topsnelheid185 km/u185 km/u185 km/u
Overzicht van belangrijkste specificaties en functies van de beschikbare aandrijflijnen van de Hyundai Ioniq 5
Exterieur afmetingen
Hoogte (inclusief antenne)1.647 mm
Breedte (zonder spiegels)1.890 mm
Breedte (met digitale buitenspiegels)1.957 mm
Breedte (met reguliere buitenspiegels)2.152 mm
Lengte4.655 mm
Bodemvrijheid160 mm
Exterieur afmetingen van de Hyundai IONIQ 5
KenmerkStyleConnectConnect+LoungeN Line EditionN Line
Startprijsโ‚ฌ42.995,00โ‚ฌ47.995,00โ‚ฌ50.995,00โ‚ฌ53.395,00โ‚ฌ54.995,00โ‚ฌ57.395,00
Exterieur
Wielen19″ lichtmetaal19″ lichtmetaal19″ lichtmetaal20″ lichtmetaal20″ ‘N Line’ lichtmetaal20″ ‘N Line’ lichtmetaal
Banden235/55 R19 Michelin235/55 R19 Michelin235/55 R19 Michelin255/45 R20 Michelin245/40 R20245/40 R20
Deurgrepen buitenkantHandmatig, carrosseriekleurHandmatig, carrosseriekleurHandmatig, carrosseriekleurAutomatischHandmatig, carrosseriekleurAutomatisch
AchterspoilerMet geรฏntegreerd LED-remlichtMet geรฏntegreerd LED-remlichtMet geรฏntegreerd LED-remlichtMet geรฏntegreerd LED-remlichtMet geรฏntegreerd LED-remlichtMet geรฏntegreerd LED-remlicht
Grille afwerkingGrijsGrijsGrijsVerlichtVerlichtVerlicht
Verlichting voorVolledig LEDVolledig LEDVolledig LEDDual-projectie LED (‘Pixel’)Volledig LED met automatisch grootlichtVolledig LED met automatisch grootlicht
Verlichting achterVolledig LEDVolledig LEDVolledig LEDVolledig LEDVolledig LEDVolledig LED
Privacy glasAchterruiten en achterklepAchterruiten en achterklepAchterruiten en achterklepAchterruiten en achterklepAchterruiten en achterklepAchterruiten en achterklep
N Line exterieur styling––––JaJa
Interieur
StoelbekledingStofStofStofStofStof/leerSuรจde/leer look (N Line design)
StuurwielLeerLeer, twee-spaaksLeer, twee-spaaksLeer, twee-spaaksLeerLeer
VoorstoelenHandmatig verstelbaarHandmatig verstelbaarHandmatig verstelbaarElektrisch met geheugen & ontspanningElektrisch verstelbaarElektrisch met geheugen & ontspanning
Achterbank60:40 neerklapbaar60:40 neerklapbaar60:40 neerklapbaar60:40 neerklapbaar60:40 neerklapbaar60:40 neerklapbaar, elektrisch verstelbaar
Verwarmde stoelen–––VoorVoorVoor + Achter
Geventileerde stoelen–––Voor–Voor
BagageafdekkingJaJaJaJaJaJa
InterieurverlichtingLEDLED + gekleurdLED + gekleurdLED + Vision dakLEDLED + Vision dak
N Line interieur styling––––JaJa
Aandrijving en Onderstel
Batterijcapaciteit58 kWhNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd72 kWh72 kWh
Regeneratief remmenMet flippersMet flippersMet flippersMet flippersMet flippersMet flippers
RijmodiEco, Normaal, SportNiet gespecificeerdEco, Normaal, Sport, SneeuwEco, Normaal, Sport, SneeuwNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd
OphangingHPD dempersHPD dempersHPD dempersHPD dempersHPD dempersHPD dempers
Technologie en Veiligheid
Infotainmentscherm12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″
Digitaal instrumentenpaneel12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″12,3″
Head-up display––Met ARMet AR–Met AR
AudiosysteemStandaardBose PremiumBose PremiumBose PremiumNiet gespecificeerdBose Premium
Draadloos opladen telefoon–JaJaJaJaJa
Smart key en startknopJaJaJaJaJaJa
Highway Driving AssistHDAHDAHDA IIHDA IIHDA IIHDA II
ParkeerhulpSensoren & cameraSensoren & cameraSensoren & camera360ยฐ camera + Remote Smart ParkingSensoren & camera360ยฐ camera + Remote Smart Parking
Dodehoek-waarschuwing––Ja (BCA)Ja (BCA)Ja (BCA)Ja (BCA) + Blind Spot View Monitor
Comfort en Gemak
KlimaatbeheersingAutomatischAutomatischAutomatisch + WarmtepompAutomatisch + WarmtepompAutomatisch + WarmtepompAutomatisch + Warmtepomp
Verwarmd stuurwiel–JaJaJaJaJa
Elektrische achterklep–JaJaJaJaJa
Vehicle-to-Load (V2L)–InterieurInterieur + ExterieurInterieur + ExterieurInterieurInterieur + Exterieur
Vergelijking van kenmerken voor alle Hyundai IONIQ 5 modelvarianten
AccessoirePrijs
Styling
Achterkleplijst in het Piano Blackโ‚ฌ 159,00
Achterkleplijst in Brushed Aluminiumโ‚ฌ 169,00
Aluminium pedalen kitโ‚ฌ 179,00
Kofferbakdorpelbeschermer piano zwartโ‚ฌ 189,00
Led voetenruimteverlichting blauw voorโ‚ฌ 209,00
Led voetenruimteverlichting wit voorโ‚ฌ 209,00
Sierlijstenset deur in Piano Blackโ‚ฌ 219,00
Striping IONIQ 5 mat zwartโ‚ฌ 229,00
Striping IONIQ 5 witโ‚ฌ 229,00
Spiegelkappen in het Piano Blackโ‚ฌ 239,00
Sierlijstenset deur Brushed Aluminiunโ‚ฌ 249,00
Spiegelkappen Brushed Aluminiumโ‚ฌ 259,00
Instaplijsten met verlichtingโ‚ฌ 319,00
Bodystyling kit IONIQ5 piano zwartโ‚ฌ 529,00
Bodystyling kit Brushed Aluminiumโ‚ฌ 549,00
Interieur & veiligheid
Stoel beschermer Basisโ‚ฌ 10,95
Spiegel voor achterbankโ‚ฌ 12,95
Waarschuwingslampโ‚ฌ 25,00
Stoel beschermer Premiumโ‚ฌ 35,00
Kofferbakmatflapโ‚ฌ 39,00
Matset naaldvild fixed consoleโ‚ฌ 59,00
Instapbeschermfolie transparantโ‚ฌ 75,00
Instapbeschermfolie zwartโ‚ฌ 75,00
Matset Ioniq5 luxe fixed con.โ‚ฌ 95,00
Matset Ioniq5 luxe moving consoleโ‚ฌ 95,00
Kofferbakmatโ‚ฌ 99,00
Matset velours fixed consoleโ‚ฌ 109,00
Matset velours moving consoleโ‚ฌ 109,00
Rubber matset fixed consoleโ‚ฌ 109,00
Rubber matset moving consoleโ‚ฌ 109,00
Kinderstoel FLUX PREMIUM ISOFIXโ‚ฌ 259,00
Kinderstoel Isofix ReBoarder 360ยฐโ‚ฌ 329,00
N-Style Lederen interieurโ‚ฌ 1.999,00
Comfort & technologie
Stoel organizerโ‚ฌ 18,95
Take away haakโ‚ฌ 39,00
Kofferbak organizerโ‚ฌ 49,00
Kledinghanger ‘Hyundai’โ‚ฌ 75,00
LED bagageruimte & achterklepverlichtingโ‚ฌ 249,00
JBL Speakerupgrade standaardโ‚ฌ 259,00
Rittenregistratiesysteem (incl. RRS keurmerk)โ‚ฌ 349,00
Gecertificeerde peilzenderโ‚ฌ 399,00
Laadkabel 3fase/32A 5 meterโ‚ฌ 429,00
Dashcam voorzijde met parkeer modusโ‚ฌ 449,00
Dashcams voor/achter met parkeer modusโ‚ฌ 549,00
Transport & vervoer
Verloopstekker van 13P naar 7Pโ‚ฌ 18,95
Bagagenetโ‚ฌ 45,00
IJs en zonneschermโ‚ฌ 85,00
Bagagebakโ‚ฌ 95,00
Bagagebak voorzijde (enkel voor 2wd)โ‚ฌ 99,00
Bagagebakbeschermer voor de achterbankโ‚ฌ 99,00
Trekhaakkabelset met 7 polige stekkerโ‚ฌ 329,00
Dakdragersetโ‚ฌ 369,00
Trekhaakkabelset met 13 polige stekkerโ‚ฌ 389,00
Vehicle to Load stekkerโ‚ฌ 449,00
Hondenrek IONIQ 5โ‚ฌ 469,00
Hyundai Dakkoffer (330 liter)โ‚ฌ 479,00
Hulpveren Ioniq5โ‚ฌ 499,00
Hyundai Dakkoffer 390โ‚ฌ 539,00
Vaste trekhaak Ioniq5โ‚ฌ 549,00
Dakdragerset aluminiumโ‚ฌ 589,00
Fietsendrager kantelbaar voor 2 fietsenโ‚ฌ 699,00
Afneembare trekhaakโ‚ฌ 939,00
Wegklapbare trekhaak (zonder bekabeling)โ‚ฌ 2.189,00
Onderhoud & do it yourself
HYUNDAI GLASSCOAT SHAMPOOโ‚ฌ 29,00
Hyundai Glasscoatโ‚ฌ 449,00
Hyundai Glasscoat Premiumโ‚ฌ 499,00
Uitgebreid overzicht van de beschikbare accessoires voor de Hyundai IONIQ 5
Opmerking:

Geen beschikbare pakketten

Hyundai Ioniq 5 Abyss Black Kleur
Abyss Black Kleur
Hyundai Ioniq 5 Atlas White Kleur
Atlas White Kleur
2025 Hyundai Ioniq 5 Atlas White Matte Kleur
Atlas White Matte Kleur
Hyundai Ioniq 5 Cyber Grey Kleur
Cyber Grey Kleur
Hyundai Ioniq 5 Digital Teal Kleur
Digital Teal Kleur
Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Kleur
Ecotronic Gray Kleur
Hyundai Ioniq 5 Ecotronic Gray Matte Kleur
Ecotronic Gray Matte Kleur
Hyundai Ioniq 5 Gravity Gold Kleur
Gravity Gold Kleur
Hyundai Ioniq 5 Lucid Blue Kleur
Lucid Blue Kleur
Hyundai Ioniq 5 Meta Blue Kleur
Meta Blue Kleur
Hyundai Ioniq 5 Ultimate Red Kleur
Ultimate Red Kleur

Prijsstructuur van 2025 Hyundai IONIQ 5

UitvoeringBatterijcapaciteitVanafprijs
Style58 kWhโ‚ฌ42.995,00
ConnectNiet gespecificeerdโ‚ฌ47.995,00
Connect+Niet gespecificeerdโ‚ฌ50.995,00
LoungeNiet gespecificeerdโ‚ฌ53.395,00
N Line Edition72 kWhโ‚ฌ54.995,00
N Line72 kWhโ‚ฌ57.395,00
Hyundai IONIQ 5 Prijslijst

Is Het De Moeite Waard Om De Hyundai IONIQ 5 Te Kopen?

De 2025 IONIQ 5 blijft indrukken maken als een van de meest aantrekkelijke elektrische voertuigen op de markt. Nu in zijn derde modeljaar combineert deze retro-futuristische crossover SUV old-school styling met geavanceerde EV-technologie tot een zeer cool pakket. Hij is ruim, laadt snel op en heeft enkele leuke rijkarakteristieken, die allemaal bijdragen aan het argument dat de IONIQ 5 een zeer praktisch en aantrekkelijk elektrisch voertuig is voor alle soorten kopers.

Hyundai heeft eerlijk gezegd enkele wijzigingen aangebracht aan de IONIQ 5 voor het modeljaar 2025. De eerste en meest voor de hand liggende verandering is de toename van de batterij van 77,4 kWh naar 84 kWh voor de versies met grote actieradius, wat zorgt voor een grotere rijafstand. Zelfs dan zijn er nog subtiele verschillen aan de buiten- en binnenkant tussen de verschillende uitrustingsniveaus. Over het algemeen is de ziel van de IONIQ 5 die hem zo cool maakte nog steeds aanwezig.

De IONIQ 5 wordt nog steeds aangeboden in meerdere configuraties, waaronder varianten met รฉรฉn motor en achterwielaandrijving en twee motoren met vierwielaandrijving.

Maar de actieradius van de IONIQ 5 varieert van zeer laag tot extreem hoog, afhankelijk van de grootte van het batterijpakket, de aandrijflijn configuratie en de grootte van de wielen. Alleen in RWD en het 63 kWh batterijmodel met 19-inch wielen heeft het een WLTP-gecertificeerde actieradius van 440 km. Dat zou een goed compromis zijn tussen kosten en voldoende bereik om het grootste deel van het dagelijks rijden aan te kunnen, wat stadsbestuurders of forensen met kortere afstanden zou aantrekken.

De IONIQ 5 met het grotere 84 kWh batterijpakket gaat maar door en door. En in zijn meest efficiรซnte configuratie – achterwielaandrijving met 19-inch wielen – is het mogelijk om een bereik van 570 km te halen, volgens de WLTP-cyclus. Het kiezen voor grotere 20-inch wielen of het vierwielaandrijvingssysteem heeft echter invloed op de actieradius. De RWD met de 84 kWh batterij en 20″ wielen gaat 330 mijl, de AWD gaat 340 mijl met de 19″ wielen en 310 mijl met de 20″ wielen. Het basismodel kost โ‚ฌ42.995 en โ‚ฌ57.395 voor een volledig uitgeruste N Line.

De IONIQ 5 is nog steeds een van de coolste EV’s voor het geld wat betreft uiterlijk, technologie, bruikbaarheid en prestaties. Dat geeft stevige concurrentie aan de Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E en Volkswagen ID.4. De IONIQ 5 zou bovenaan of bijna bovenaan de proefritlijst moeten staan voor iedereen die elektrisch wil gaan rijden.

Motor, Prestaties En Transmissie

De IONIQ 5 wordt aangeboden in verschillende configuraties. Het voertuig is beschikbaar met twee batterij-opties: een 63 kWh batterij en een grotere 84 kWh batterij. Deze batterij-opties stellen de consument in staat om de kosten van de actieradius af te wegen tegen hun portemonnee en rijgewoonten. 63 kWh batterij met een bereik tot 440 km (WLTP) of de 84 kWh batterij met een bereik tot 570 km (WLTP) afhankelijk van wielgrootte en aandrijflijn configuratie.

Het basis 63 kWh RWD model gaat van 0-100 km/u in een degelijke 8,5 seconden, dus het is niet bepaald langzaam, en het zou snel genoeg zijn voor elke normale rijsituatie. De overstap naar de 84 kWh achterwielaandrijving versie verbetert deze tijd naar 7,5 seconden, wat een merkbare boost in acceleratie biedt.

Terug naar de aandrijflijn, de IONIQ 5 komt in RWD (Rear Wheel Drive) en AWD (All Wheel Drive). Ze hebben ook RWD-versies van beide batterijformaten. Ze leveren 170 pk (125 kW) met de 63 kWh en 229 pk (168 kW) met de 84 kWh. De AWD-versie, die alleen komt in de 84 kWh batterijconfiguratie, is de krachtigste met 325 pk (239 kW) en 605 Nm koppel. Deze keuzemogelijkheden geven de consument de mogelijkheid om te kiezen tussen de efficiรซntie die RWD biedt of de prestaties en allweather-capaciteiten van AWD.

De vierwielaandrijving 84 kWh versie gaat bijvoorbeeld van 0 naar 100 km/u in 5,3 seconden, wat hem in de liga van veel sportwagens plaatst.

Hyundai Ioniq 5 komt met de volgende uitrustingsniveaus – Style, Connect, Connect+, Lounge, N Line Edition en N Line. Elk niveau voegt meer en meer extravagantie toe. Zelfs de basis Style-uitvoering is goed uitgerust en het N Line topmodel voegt sportieve uiterlijke kenmerken toe en de meeste technologische functies.

Een van de meest verbazingwekkende kenmerken van de prestaties van de IONIQ 5 is de directe gaspedaalrespons. We merkten op dat wanneer je het gaspedaal intrapt, wat het enige is wat deze auto kan doen, hij met zo’n urgentie reageert. Dat maakt de IONIQ 5 zeer snel aanvoelen tijdens het rijden, zoals bij het invoegen op snelwegen of bij het inhalen van mensen.

De IONIQ 5 heeft echter een enkele versnelling reductietransmissie zoals vele EV’s. Het heeft zo’n soepele schakeling dat het zorgt voor een geweldige acceleratie in de auto. Geen versnellingen schakelen die het vermogen onderbreken, maar een constante stroom van elektrisch koppel. Bestuurders kunnen ook de hoeveelheid regeneratief remmen regelen met schakelflippers achter het stuurwiel, wat one-pedal rijden mogelijk maakt in stop-and-go verkeer.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

Het remsysteem van de IONIQ 5 is goed afgesteld en biedt zelfverzekerde remkracht in verschillende rijsituaties. Zoals de meeste elektrische voertuigen gebruikt de IONIQ 5 een gemengd remsysteem dat traditionele frictieremmen combineert met regeneratief remmen van de elektromotoren.

Een van de opvallende kenmerken van het remsysteem van de IONIQ 5 is de mogelijkheid om het regeneratief remmen aan te passen. De auto gebruikt schakelflippers aan het stuurwiel waarmee bestuurders handmatig kunnen kiezen uit verschillende niveaus van regeneratieve remkracht. Dit varieert van zeer licht regeneratief remmen dat het uitrollen van een traditionele benzineauto nabootst, tot agressief one-pedal rijden waarbij het loslaten van het gaspedaal de auto tot volledige stilstand brengt.

We prezen het rempedaalgevoel als zijnde soepel en progressief. Er is geen abrupte overgang van regeneratief naar frictieremmen zoals soms het geval is bij hybrides of elektrische voertuigen, de overgang is soepel en natuurlijk. Dit draagt bij aan het algehele ‘natuurlijke’ gevoel van de rijervaring, wat betekent dat het geen grote verandering is voor iemand die gewend is aan het rijden in traditionele auto’s.

De IONIQ 5 heeft goede remkracht; hij kan wanneer nodig vrij snel en gecontroleerd tot stilstand komen. De AWD-versies hebben echter mogelijk een klein voordeel in remafstanden omdat ze regeneratief kunnen remmen op alle 4 de wielen.

En voor die one-pedal rijders daar buiten, de IONIQ 5 komt met een “i-pedal” functie die maximaal regeneratief remmen mogelijk maakt. Dit stelt bestuurders in staat om bijna alle vertraging te regelen met alleen het gaspedaal. Het vergt wel wat gewenning, maar de meeste mensen zeggen dat het helpt om de vermoeidheid van stop-and-go verkeer te verminderen.

Besturing En Ophanging

Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling
Hyundai Ioniq 5 Dashboardindeling

De besturing/ophanging setup van een IONIQ 5 is helemaal niet slecht; het is zeer goed gebalanceerd tussen comfort en handling, maar iets meer aan de comfortkant. Dat past bij het imago van de auto als een praktische elektrische gezinsauto in tegenstelling tot een soort sportief prestatiemodel.

De besturing is zeer licht en responsief bij lage snelheden, dus het is gemakkelijk om te parkeren op kleine parkeerplaatsen of door de stad te rijden. De besturing wordt enigszins zwaarder wanneer de snelheden toenemen (vooral in Sport-modus). We merkten echter op dat het stuurgevoel/feedback enigszins ontbreekt. Het is nauwkeurig en solide, maar het mist gewoon dat “weggevoel” zoals ze het noemen, dat je waarschijnlijk zou vinden in een sportievere EV.

De ophanging is comfort-georiรซnteerd en doet een uitstekende job in het absorberen van hobbels en onregelmatigheden in de weg, wat de IONIQ 5 een fijne snelwegcruiser en dagelijkse auto maakt. De verlengde wielbasis moet bijdragen aan die stabiliteit op de snelweg, dat bijna verankerde gevoel. Er is een beetje carrosserie-roll, maar voor een crossover is het verrassend goed onder controle, maar het is duidelijk dat de ophanging is afgesteld voor comfort, niet noodzakelijk voor het carven door bochten.

Ondanks de comfort-georiรซnteerde afstelling, handelt de IONIQ 5 nog steeds bekwaam wanneer hij wordt gepusht. Hij is extreem stabiel in de bochten vanwege een echt laag zwaartepunt, het batterijpakket is onder de vloer opgeslagen. De vierwielaandrijving modellen in het bijzonder bieden goede grip en tractie bij het accelereren uit bochten.

Voor dagelijks woon-werkverkeer en gezinsgebruik zal de afweging tussen comfort en handling die Hyundai heeft gemaakt bijna alle consumenten tevreden stellen.

Welke Banden Gebruikt Het?

Er zijn veel verschillende soorten banden voor een IONIQ 5, variรซrend van het type tot de maat van het wiel. De basis Style, Connect en Connect+ rijden allemaal op 19″ lichtmetalen velgen met 235/55 R19 Michelin banden. Deze banden zijn een goede balans tussen comfort, kilometerstand en prestaties.

De volgende stap is de Lounge-uitvoering, wat de IONIQ 5 heeft, en die heeft 20-inch lichtmetalen velgen en 255/45 R20 Michelin banden. Deze dikke, laagprofiel banden bieden meer grip en bochtenwerk, maar mogelijk ten koste van wat rijcomfort en actieradius-efficiรซntie.

20-inch “N Line” lichtmetalen velgen op N Line Edition en N Line uitvoeringen. Dit zijn 245/40 R20 wielen, die iets sportiever zijn tussen de 19-inch en standaard 20-inch. Grotere wielen en banden maken het er over het algemeen agressiever uitzien en mogelijk iets beter handling maar minder efficiรซntie en comfort.

De standaardbanden zijn echter zeer fijn voor dagelijks rijden. Ze hebben een lage rolweerstand om het maximale bereik uit de batterijen te halen, maar genoeg grip om met dagelijks rijden om te gaan. Weggeluid is ook bijna niet-bestaand, dus de IONIQ 5 is echt stil op de snelweg.

We merkten wel op dat de banden wat luidruchtiger kunnen worden wanneer ze hard door bochten worden geduwd, wat suggereert dat ze efficiรซntie prioriteren boven maximale prestaties. Maar nogmaals, in de meeste dagelijkse rijsituaties zouden de standaardbanden prima moeten zijn.

Interieur Uiterlijk

2025 Hyundai Ioniq 5 Interieur
Hyundai Ioniq 5 Interieur

Het interieur van de IONIQ 5 is een opvallend kenmerk, dat futuristische designelementen combineert met een verrassend ruime en praktische indeling. Het is zeer modern ogend, zeer clean en minimalistisch; het past zeer goed bij de buitenkant van de auto.

Een van de dingen die opvalt aan het interieur van de IONIQ 5 is hoe open het is. Er is niet eens een verhoogde middenconsole, en de vloer is vlak, wat het meer open en bijna als een lounge laat aanvoelen. Dit is nog beter met het optionele panoramische glazen dak dat zoveel licht in de cabine laat.

Het dashboard wordt gedomineerd door dubbele 12,3-inch displays – รฉรฉn voor het digitale instrumentencluster en een andere voor het infotainmentsysteem. Deze scherpe, hoge-resolutie schermen dragen bij aan de high-tech ambiance. De middenconsole heeft een mix van fysieke knoppen en aanraakgevoelige bedieningselementen, wat gemengde recensies van ons kreeg. We vonden het gevoel van echte knoppen voor veelgebruikte functies fijn, wat minder natuurlijk aanvoelde bij de touch-bediening.

De stoelbekleding varieert per uitrustingsniveau. De basis Style-uitvoering heeft stoffen stoelen, terwijl de Connect-uitvoering een stof/leer combinatie introduceert. De Connect+ en Lounge uitrustingsniveaus krijgen volledig leder. De N Line Edition gaat terug naar een stof/leer mengsel, maar het top N Line model heeft een uniek ogende suรจde/leren bekleding met rode stiksels.

Goede kwaliteit materialen, maar niet helemaal op het niveau van een echt luxe voertuig. Er zijn zo veel verschillende soft-touch afwerkingen en harde kunststoffen, en natuurlijk de groene duurzame materialen op veel plaatsen. De Limited-uitvoering heeft enkele leuke extra’s zoals een gesimuleerde lederen bekleding rond het dashboard en wat sfeerverlichting.

Een neat feature die hij heeft is de schuifbare middenconsole, die naar voren of achteren kan worden geschoven om extra ruimte te bieden indien nodig. Dit, samen met de vlakke vloer, maakt het gemakkelijk om door te kruipen naar de voorstoelen, zeer handig voor gezinnen met kleine kinderen.

Vanaf de Connect-uitvoering is sfeerverlichting inbegrepen zodat passagiers de sfeer van het interieur kunnen regelen. De N Line en N Line Edition uitrustingsniveaus hebben ook extra interieur afwerkingselementen die het interieur sportiever laten aanvoelen.

Exterieur Uiterlijk

Een van de meest opvallende en controversiรซle kenmerken van de IONIQ 5 is zijn uiterlijke verschijning. Het combineert retro-geรฏnspireerde elementen met futuristische aspecten om zich te onderscheiden in het steeds groeiende veld van elektrische crossovers.

De IONIQ 5 heeft een zeer hoekige en aangulaire vorm, bijna herinnerend aan een jaren 80 hatchback maar opgeblazen tot crossover formaat. Dat zorgt voor een nette visuele paradox – het lijkt op iets dat we eerder hebben gezien maar tegelijkertijd is het gloednieuw. De lange wielbasis en korte overhangen maken dat hij er uitziet alsof hij daar gewoon zit alsof hij business betekent.

De verlichting is een van de meest prominente kenmerken. De koplampen en achterlichten zijn ook uniek ontworpen met een pixel-achtig LED-patroon dat zorgt voor een zeer unieke lichtsignatuur. Zelfs tot in kleine details zoals het wielontwerp (op bepaalde uitvoeringen) wordt dit gepixelde thema doorgezet. Dat is een mooi klein detail, verwijzend naar de elektrische aard van de auto.

De voorkant is vrij eenvoudig, in plaats van een grille is er een vlak paneel. Ook omlijst door unieke koplampen en een LED-lichtbalk over de volle breedte. De achterkant volgt ook dit thema met pixel-achtige achterlichten en nog een lichtbalk die ze verbindt.

Scherpe vouwen en hoekige lijnen die langs de carrosseriezijden lopen voegen wat visuele interesse toe en breken de hoekigheid van de vorm. De manier waarop de achterste stijl naar voren helt is vooral mooi, het geeft bijna de illusie van beweging zelfs wanneer de auto stilstaat.

Comfort En Gemak

Hyundai Ioniq 5 Middenconsole
Hyundai Ioniq 5 Middenconsole

De IONIQ 5 blinkt uit op het gebied van comfort en gemak, met een reeks functies die het een plezier maken om dagelijks mee te leven. Het ruime interieur en doordachte design-details dragen bij aan een algemeen gevoel van gemak en praktisch gebruik.

De stoelen zijn zeer comfortabel, zowel de voor- als achterstoelen zijn ondersteunend en goed gecushioned. De bestuurdersstoel op de hogere modellen heeft overal elektrische verstelling inclusief een uitschuifbare dijbeensteun. In de Limited modellen is er een “ontspannings”-knop die de stoel naar achteren laat leunen en een voetensteun uitschuift, goed voor een dutje tijdens het opladen.

De rijkwaliteit van de IONIQ 5 kreeg lof van meerdere recensenten. De ophanging doet een goede job in het absorberen van de oneffenheden in de weg, het heeft een soepele en beheerste rit, zelfs op niet zo perfecte wegen. Het is zeer rustig met de elektrische aandrijflijn die nauwelijks geluid maakt.

De klimaatcontrole werkt goed en kan worden bediend via zowel fysieke knoppen als de touchscreen interface. Hogere uitvoeringen bieden verwarmde en geventileerde voorstoelen, evenals een verwarmd stuurwiel. De bediening voor deze functies is echter verborgen in de touchscreen menu’s in plaats van echte knoppen.

Vanaf het Connect-uitrustingsniveau wordt een warmtepomp toegevoegd, die de efficiรซntie van de auto in koud weer aanzienlijk kan verhogen, omdat het veel minder batterijvermogen gebruikt voor verwarming.

Het infotainmentsysteem is over het algemeen vrij gemakkelijk te gebruiken, met scherpe graphics en snelle responstijden. Het heeft Apple CarPlay en Android Auto, maar stom genoeg zijn die nog steeds bedraad en niet draadloos. Het beschikbare Bose premium audiosysteem kreeg gemengde recensies, waarbij sommigen het slechts adequaat vonden voor het prijspunt van de auto.

Een van de meest significante kenmerken is de 800-volt elektrische architectuur die ultra-snel DC-laden mogelijk maakt. Met een 350 kW DC snellader kan de IONIQ 5 opladen van 10% naar 80% in een verbazingwekkende 18 minuten – een van de snelste oplaadtijden van alle EV’s op de markt vandaag in deze prijsklasse.

De IONIQ 5 heeft veel coole oplaadmogelijkheden voor verschillende apparaten. Hij heeft USB-C-poorten voor en achter in de auto en vanaf de Connect-uitvoering draadloos telefoon opladen. Nog beter, de Vehicle-to-Load (V2L) functie beschikbaar op de hogere uitvoeringen stelt de auto in staat om externe apparaten van stroom te voorzien wat dienst doet als extra gemak.

Een andere high-tech functie is het optionele augmented reality head-up display. Het projecteert belangrijke informatie zoals snelheid, turn-by-turn aanwijzingen en veiligheidswaarschuwingen op de voorruit, zodat ze lijken te zweven boven de weg voor je. Op deze manier kunnen bestuurders alle belangrijke informatie krijgen zonder ooit hun ogen van de weg te hoeven halen.

Veiligheid En Beveiliging

De IONIQ 5 komt standaard met allerlei actieve veiligheidssystemen, dus Hyundai moet echt om de veiligheid van de inzittenden geven en aanrijdingen willen vermijden. De IONIQ 5, een nieuwe elektrische auto van Hyundai, ontving de hoogst mogelijke veiligheidsbeoordeling, vijf sterren, van Euro NCAP, wat aantoont dat Hyundai serieus is over het beschermen van zijn passagiers.

Alle modellen zijn inclusief Hyundai’s SmartSense pakket van rijhulptechnologieรซn. Dat is forward collision warning met (automatisch noodremmen, rijstrookassistentie, dodehoekbewaking, rear cross-traffic alert). De hogere uitvoeringen hebben echt mooie dingen zoals Highway Driving Assist (adaptieve cruise control + rijstrookcentrering, dus in principe kan de auto zichzelf besturen op de snelweg).

Boven de Connect-uitvoering zijn meer veiligheidsfuncties inbegrepen. Veel hiervan omvatten Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) en HDA2 (Highway Driving Assist II), wat semi-autonoom rijden op de snelweg is. Ook is de Emergency Brake Assist verbeterd om kruisend verkeer op kruispunten te herkennen (FCA-JX).

De blind spot view monitor (BVM), wat een camerabeeld is van de dode hoek dat in het instrumentencluster wordt geprojecteerd wanneer de richtingaanwijzer wordt geactiveerd – vooral op de hogere uitvoeringen (Lounge en N Line). En Parking Collision-avoidance Assist (PCA), dat letterlijk de auto niet laat bewegen als het iets voelt tijdens het parkeren.

We waren lovend over hoe goed deze systemen werkten, vooral de Highway Driving Assist functie. Er werd ook opgemerkt dat het soepel schakelde en extreem betrouwbaar was, wat rijden op lange ritten minder vermoeiend maakte. De rijstrookwissel-assistentie die automatisch van rijstrook kon wisselen wanneer de richtingaanwijzer aan stond kreeg een gemengde mening. Sommigen vonden het nuttig, terwijl anderen vonden dat het niet zo naadloos was als vergelijkbare systemen van concurrenten.

De IONIQ 5 heeft een zeer geavanceerde carrosseriestructuur met talrijke kreukelzones en een passagierscel van bijna Herculeaanse sterkte die het grootste deel van de impact bij een botsing absorbeert. Het heeft ook een speciaal batterijpakket dat zijn vorm behoudt bij een crash zodat de mogelijkheid van batterijbrand of elektrische gevaren tot een minimum wordt beperkt.

Hoe Rijdt Het?

De rijervaring in de IONIQ 5 wordt gekenmerkt door soepele, responsieve prestaties en een comfortabele rit. De verfijnde wegmanieren en gebruiksgemak van de auto maken hem een uitstekende keuze voor zowel dagelijks woon-werkverkeer als langere roadtrips.

Het meest opvallende kenmerk van de IONIQ 5 is de directe acceleratie. De elektromotoren leveren onmiddellijk koppel, zodat de auto wegschiet bij verkeerslichten als een bezetene en gemakkelijk kan invoegen in het verkeer op de snelweg. Deze responsiviteit wordt vooral gewaardeerd in stedelijke omgevingen waar snelle uitbarstingen van snelheid nuttig kunnen zijn.

De IONIQ 5 heeft verschillende rijmodi – Eco, Normal en Sport – die veranderen hoe het gaspedaal reageert, hoe zwaar de besturing is en hoeveel vermogen wordt geleverd. Sport-modus maakt echt een verschil in de manier waarop de auto reageert, hij wordt veel gewilliger en leuker om te rijden. Eco-modus is het exacte tegenovergestelde, het maakt alles efficiรซnter door de gaspedaalrespons te dempen en het vermogen te verminderen.

Een functie die lof van ons kreeg is het verstelbare regeneratieve remsysteem. Bestuurders kunnen gemakkelijk de hoeveelheid regeneratieve remkracht die ze willen regelen met de schakelflippers aan het stuurwiel. Dit varieert van lichte regeneratie die het uitrollen van een traditionele auto nabootst tot agressief รฉรฉn-pedaal rijden waarbij het loslaten van het gaspedaal de auto tot volledige stilstand brengt. Deze aanpasbaarheid stelt bestuurders in staat om de rijervaring aan te passen aan hun eigen stijl en aan de verkeersstroom.

De rijkwaliteit van de IONIQ 5 wordt over het algemeen beschreven als comfortabel en goed gedempt. De wielbasis is lang wat bijdraagt aan de stabiliteit en “geplante” gevoel van de auto op de snelweg. We merkten ook op dat de ophanging is afgestemd op comfort, niet op prestaties, aangezien er merkbare carrosserie-roll is tijdens het bochtenwerk in vergelijking met sommige concurrenten. Maar in de meeste dagelijkse rijsituaties zou het bereikte compromis de meeste kopers moeten bevallen.

Geluidsniveaus in de cabine zijn indrukwekkend laag, dankzij de stille elektrische aandrijflijn en goede isolatie. We maten cabinegeluidsniveaus onder de 54 decibel bij snelwegsnelheden, waarmee de IONIQ 5 op รฉรฉn lijn staat met luxevoertuigen qua interieur stilte.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte
Hyundai Ioniq 5 Bagageruimte

De bagageruimte (of laadruimte) van de IONIQ 5 is een van zijn sterke punten, met een royale ruimte en praktische functies die het nut als gezinsauto of voor degenen die regelmatig spullen moeten vervoeren vergroten.

Het heeft 520 liter laadruimte met de achterbank omhoog. Dat plaatst hem in de strijd in de compacte crossover categorie, en er is voldoende ruimte voor boodschappen, bagage of sportuitrusting. Het heeft een vlakke laadvloer en een zeer brede opening zodat het veel gemakkelijker is om grotere objecten in en uit te laden.

Met de 60/40 gedeelde achterbank neergeklapt bereikt de laadcapaciteit een verbazingwekkende 1580 liter. Het creรซert een bijna vlakke laadvloer om grote dingen zoals meubels of fietsen te vervoeren.

De IONIQ 5 heeft een elektrisch bedienbare achterklep op hogere uitrustingsniveaus, die handsfree kan worden geopend door achter het voertuig te staan met de sleutelhanger. Dit is een handige functie wanneer je handen vol zitten met boodschappen of bagage.

Onder de laadvloer is er een klein opbergvak dat perfect is voor het bewaren van laadkabels of andere kleine items buiten het zicht. Sommige recensenten merkten op dat deze ruimte niet zo groot is als de “frunk” (voorklep), maar het is nog steeds een nuttige toevoeging.

Een interessante functie van de IONIQ 5 is zijn voorklep, of “frunk,” mogelijk gemaakt door de compacte aard van de elektrische aandrijflijn. In achterwielaandrijving modellen biedt deze voorste opbergruimte een extra 57 liter ruimte, terwijl in vierwielaandrijving modellen het 24 liter biedt.

Alle versies zijn inclusief een bagageruimte-afdekking, die kan worden gebruikt om waardevolle spullen uit het zicht te houden. Er is ook een haak in de bagageruimte, handig voor het vastzetten van boodschappentassen of andere items die je niet wilt laten rondrijden.

Het komt met een afdekking en op hogere uitrustingsniveaus (Connect en hoger) ook een bagagenet, dus er is nog een manier om spullen in de kofferbak te houden. Alle uitrustingsniveaus hebben LED-verlichting in de bagageruimte, zodat het gemakkelijk is om dingen te vinden als het donker is.

Een klein minpunt dat sommige recensenten aanstipten is dat er geen bagageafdekking is inbegrepen bij de lagere uitvoeringen. Dat zou een accessoire kunnen zijn, maar velen dachten dat het standaard zou moeten zijn, vooral voor de prijs van de auto.

Comfort Achterbank

Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen
Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
Hyundai Ioniq 5 Beenruimte Achterstoelen
Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
Hyundai Ioniq 5 Achterstoelen Armleuning met Bekerhouders
Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter
Hyundai Ioniq 5 USB-C Oplaadpoorten Achter

De achterbank van de Hyundai IONIQ 5 kreeg veel lof van ons voor zijn ruimte en comfort. De auto heeft een lange wielbasis en een vlakke vloer (een voordeel van zijn EV-only platform) en het achterpassagierscompartiment is verbazingwekkend ruim.

Achterin is er veel beenruimte en zelfs lange volwassenen kunnen achter een andere lange volwassen bestuurder zitten en comfortabel zijn. Officiรซle specificaties vermelden de beenruimte achterin op 39,4 inch (1.002 mm), wat meer is dan sommige grotere SUV’s bieden. De vlakke vloer zorgt ook voor het ontbreken van een grote middentunnel, zodat de persoon op de middelste zitplaats er niet overheen hoeft te stappen zoals in sommige andere auto’s, waardoor het mogelijk is om met z’n drieรซn naast elkaar te zitten zonder teveel ongemak.

De hoofdruimte is ook goed, met 38,7 inch (984 mm). Het optionele panoramische glazen dak neemt niet te veel hoofdruimte in beslag, en het maakt de cabine zeer open en ruim aanvoelen. De schuin aflopende daklijn beperkt enigszins de grootte van de achterdeuren, dus langere passagiers moeten licht bukken om in en uit te stappen.

De eigenlijke achterbank is comfortabel, goed gecushioned en ondersteunend, en heeft een prettige rusthoek. De hogere uitrustingsniveaus hebben verwarmde buitenste achterstoelen wat fijn zou zijn in de kou. De B-stijlen hebben ventilatieroosters om lucht naar de achterpassagiers te blazen, maar we dachten dat het fijn zou zijn geweest om aparte klimaatregeling achterin te hebben.

De grote achterbank van de IONIQ 5 maakt het gemakkelijk voor gezinnen met kleine kinderen om autostoeltjes te installeren. De ISOFIX-bevestigingspunten zijn gemakkelijk te bereiken, en er is veel ruimte om te werken met grote achterwaarts gerichte babyzitjes.

2025 Hyundai IONIQ 5
Erg Goed 4.2
Rijdynamiek 4.2 out of 5
Besturing & Wegligging 3.8 out of 5
Features & Styling 4.5 out of 5
Comfort 4.3 out of 5
Veiligheid 4.4 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 3.9 out of 5
Bereik & Laden 4.3 out of 5
Good Stuff Sterke acceleratie met directe koppelafgifte (325pk/605 Nm met vierwielaandrijving) Soepele en stille werking bij snelwegsnelheden Meerdere rijmodi met verschillende karakteristieken Aanpasbare regeneratief remmen via schakelflippers Indrukwekkende wegligging ondanks formaat en gewicht Goede stabiliteit op de snelweg en zelfverzekerd rijgedrag Ultrasnelle 800V laadarchitectuur (10-80% in 18 minuten) Competitieve actieradius (tot 488 km met achterwielaandrijving) Warmtepomp inbegrepen voor betere efficiency in koud weer Vehicle-to-Load (V2L) functie voor het voeden van externe apparaten Actieradius-indicator is opvallend nauwkeurig vergeleken met concurrenten Level 2 thuisladen voltooid 's nachts (6-7 uur) Onderscheidend retro-futuristisch exterieurontwerp Unieke pixel LED-verlichtingselementen voor en achter Automatisch uitklappende verzonken deurgrepen Strak, minimalistisch interieurontwerp Aerodynamisch 20-inch wielontwerp Uitzonderlijk ruime cabine met vlakke vloer Verschuifbare middenconsole voor flexibel ruimtegebruik Verstelbare stoelen met voetensteun Grote bagageruimte (520 L / 1580 L met neergeklapte stoelen) Premium materialen met duurzame focus Uitgebreid ADAS-pakket inclusief Highway Driving Assist Remote Smart Parking Assist Digitale sleutelfunctionaliteit
Bad Stuff Enkele harde kunststoffen in lagere interieurgedeelten Geheugenstoelknoppen kunnen hinderen bij langere bestuurders Kleine frunk met beperkte bruikbaarheid Geen achterruitwisser kan zicht beรฏnvloeden bij slecht weer Uitklapbare deurgrepen kunnen problematisch zijn bij ijzige omstandigheden Middenconsole kan wankel aanvoelen bij verschuiving Merkbare carrosseriehelling in bochten Licht stuurgevoel mist feedback Eco-modus voelt significant ondervermogend Sportmodus kan gaspedaal te gevoelig maken Vierwielaandrijving voelt voorwielgedreven aan Enig bandengeluid met de 20-inch wielen Premium prijsstelling, vooral voor hogere uitvoeringen Hogere uitvoeringen benaderen luxemerk-prijzen Hoofdsteunpositie kan oncomfortabel zijn voor sommigen Klimaatcontroleventilatieroosters kunnen beter gepositioneerd zijn Enig windgeruis bij snelwegsnelheden Navigatiesysteem's laadstation-integratie kan beter Actieradius-angst blijft een factor voor langere ritten
Summary
De 2025 Hyundai IONIQ 5 blijft een overtuigende optie in het elektrische crossover-segment, met een uitstekende combinatie van stijl, praktisch gebruiksgemak en technologie. Met de recente batterij-upgrade naar 84 kWh en verbeterde actieradius wordt het een nog aantrekkelijker voorstel. Voor stadsbewoners en regelmatige forensen biedt de basis 63 kWh RWD-versie (โ‚ฌ42.995) voldoende bereik (440 km) en prestaties (0-100 km/u in 8,5s), terwijl het de meest kosteneffectieve keuze is. De middenklasse 84 kWh RWD-variant (โ‚ฌ46.995) biedt de beste balans tussen bereik (tot 570 km) en waarde, waardoor dit onze aanbevolen keuze is voor de meeste kopers. De topversie met vierwielaandrijving (โ‚ฌ61.395) met 325 pk en 605 Nm koppel levert indrukwekkende prestaties (0-100 km/u in 5,3s) en behoudt nog steeds een respectabel bereik van 546 km met 19" wielen. De aanzienlijke meerprijs maakt het echter moeilijker te rechtvaardigen, tenzij je specifiek de extra prestaties of allweather-capaciteiten nodig hebt. [Belangrijke factoren om te overwegen bij het kiezen van je uitrustingsniveau]: * Connect+ en hoger bieden geavanceerde functies zoals AR head-up display en Highway Driving Assist II. * Lounge-uitvoering voegt comfortfuncties toe zoals geventileerde stoelen en elektrisch verstelbare stoelen met ontspanningsfunctie. * N Line-uitvoeringen bieden een sportievere styling maar tegen een hogere prijs. * 20" wielen verminderen het bereik met ongeveer 40-46 km vergeleken met 19" wielen. De ultrasnelle 800V-laadarchitectuur van de IONIQ 5 (10-80% in 18 minuten) blijft een belangrijk voordeel ten opzichte van concurrenten, waardoor deze bijzonder geschikt is voor lange afstanden. In combinatie met het ruime interieur, uitgebreide veiligheidsfuncties en onderscheidende design, vertegenwoordigt de IONIQ 5 een sterke waardepropostie in het premium elektrische crossover-segment, vooral in de middenklasse configuraties. [Doelgroep Aanbeveling]: * Stad/Forens: 63 kWh RWD in Style of Connect uitvoering. * Algemeen Gezinsgebruik: 84 kWh RWD in Connect+ of Lounge uitvoering. * Prestatie/Luxe Zoekers: 84 kWh AWD in N Line uitvoering.
TAGGED: 2025, 2025 Hyundai Ioniq 5, 2025 Hyundai SUV, Elektrisch Compacte Crossover SUV, Hyundai, Hyundai Ioniq 5, Ioniq 5
SOURCES: Hyundai
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Hyundai

Een vooraanzicht van de Hyundai Tucson uit 2025, geparkeerd in een stadsstraat 's nachts.
15

2025 Hyundai Tucson Specificaties Prijzen en Review

2025 Hyundai Inster
12

2025 Hyundai INSTER Specificaties, Prijzen en Review

Show More
2024 Hyundai Ioniq 6
9

2024 Hyundai IONIQ 6 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.