Skoda Elroq Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 |
---|---|---|---|
Motortype | Permanente Magneet Synchrone Motor | Permanente Magneet Synchrone Motor | Permanente Magneet Synchrone Motor |
Versnellingsbak | 1-versnelling | 1-versnelling | 1-versnelling |
Aandrijving | 4×2 (Achterwielaandrijving) | 4×2 (Achterwielaandrijving) | 4×2 (Achterwielaandrijving) |
Transmissie | 1-versnelling | 1-versnelling | 1-versnelling |
Max. Vermogen | 125 kW (170 pk) | 150 kW (204 pk) | 210 kW (286 pk) |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 |
---|---|---|---|
Accutype | Lithium-Ion | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
Accucapaciteit (Bruto/Nominaal) | 55 kWh/52,0 kWh | 63 kWh/N.N.B. | 82 kWh/77,0 kWh |
Accugewicht | 376 kg | — | 493 kg |
Accupositie | Tussen de assen | Tussen de assen | Tussen de assen |
Nominale spanning AC/DC | 240-408V | — | 240-408V |
CO2-uitstoot (Gecombineerd WLTP) | 0 g/km | 0 g/km | 0 g/km |
Energieverbruik (WLTP) | 15,7 kWh/100km | — | 15,3 kWh/100km |
Elektrische Actieradius (WLTP) | 374 km | 449 km | 579 km |
Maximaal DC-laadvermogen | 145 kW | 165 kW | 175 kW |
Maximaal AC-laadvermogen | 11 kW | 11 kW | 11 kW |
AC-laadtijd (11 kW tot 100%) | 5u 30min | — | 8u 00min |
DC-snelladen (tot 80%) | 25 min (145 kW) | — | 28 min (175 kW) |
Accugarantie | 8 jaar of 160.000 km (wat het eerst komt) | 8 jaar of 160.000 km | 8 jaar of 160.000 km |
Aanvullende Kenmerken en Opmerkingen:
- Warmtepomp beschikbaar als optie (โฌ1.090)
- Standaard Type 2 Mode 3 laadkabel (16A) inbegrepen
- Optionele “Slimme laadkabel” 11kW beschikbaar (โฌ690) met industriรซle stekkeraansluiting en 230V-aansluiting
- 2 jaar fabrieksgarantie standaard
- Alle varianten inclusief tot 5 jaar/60 maanden onderhoudspakket
- Remote Access & Infotainment online inbegrepen voor 3 jaar (Business Edition en Sportline)
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Kenmerk | Selection | Business Edition | Sportline |
---|---|---|---|
Aantal Zitplaatsen | 5 zitplaatsen | 5 zitplaatsen | 5 zitplaatsen |
Bagageruimte Volume | 470L (tot achterbank) / 1.580L (tot voorstoelen) | 470L/1.580L | 470L/1.580L |
Achterbank Indeling | Neerklapbaar zonder middenarmsteun | Neerklapbaar met middenarmsteun | Neerklapbaar met middenarmsteun |
Type Voorstoelen | Standaard stoelen | Comfort stoelen | Sport Comfort stoelen met geรฏntegreerde hoofdsteun |
In Hoogte Verstelbare Stoelen | Ja (handmatig) | Ja (handmatig) | Ja (handmatig) |
Stoelverwarming Voor | Nee | Ja | Ja |
Handmatige Lendensteun | Nee | Ja | Ja |
Geheugenfunctie Bestuurdersstoel | Nee | Optioneel* | Optioneel* |
Bekleding | Studio design – Stof | Loft design – Stof/Kunstleder | Sportline design – Suedia/Kunstleder |
Verwarmd Stuurwiel | Nee | Ja (2-spaaks) | Ja (3-spaaks sport) |
Ambianceverlichting | Nee | Ja | Ja (met meerdere kleuren) |
Hemelbekleding Kleur | Grijs | Grijs | Zwart |
Aanvullende Optionele Kenmerken (via pakketten):
Advanced pakket voegt toe:
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
- Massagefunctie voor bestuurdersstoel
- Elektrische lendensteun
- Maxx pakket voegt toe:
- Elektrische verstelling voor beide voorstoelen met geheugen
- Elektrische lendensteun voor beide stoelen
Klimaat- en Comfortkenmerken:
- Enkelzone klimaatregeling (Selection)
- Dual-zone klimaatregeling (Business Edition, Sportline)
- Optioneel warmtepomp (โฌ1.090)
- Optioneel winterpakket inclusief verwarmde voor- en achterstoelen
Opbergmogelijkheden:
Optioneel Transport pakket inclusief:
- Bagagenetten
- Variabele laadvloer
- Opbergvak op middentunnel
- Kofferbakmat
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Kenmerk | Selection | Business Edition | Sportline |
---|---|---|---|
Interieurverlichting & Ambiance | |||
Basis Interieurverlichting | Ja | Ja | Ja |
Ambianceverlichting | Nee | Ja | Ja met kleurkeuze |
Verlichte Voetenruimte | Nee | Voor & Achter | Voor & Achter |
Verlichte Deurgrepen | Nee | Ja | Ja |
Verlichte Kofferbak | Nee | Ja | Ja |
Opbergruimte & Functionaliteit | |||
Middenarmsteun Voor | Ja | Ja | Ja |
Middenarmsteun Achter | Nee | Ja | Ja |
Vloermatten | Nee | Ja (textiel) | Ja (textiel) |
Variabele Laadvloer | Optioneel* | Optioneel* | Optioneel* |
Bagagenetten | Optioneel* | Optioneel* | Optioneel* |
Opbergnet voor Laadkabel | Optioneel | Optioneel | Optioneel |
Klimaatbeheersing | |||
Type Klimaatsysteem | Enkelzone Climatronic | Dual-zone Climatronic | Dual-zone Climatronic |
Ventilatieroosters | Standaard zwart | Chroom accenten | Chroom accenten |
Interieurmaterialen & Afwerking | |||
Interieur Design Pakket | Studio | Loft | Sportline |
Interieur Afwerking | ‘Studio’ afwerking | ‘Loft’ afwerking | ‘Carbon’ afwerking |
Materiaal Zijpanelen | Stof | Stof | Stof |
Hemelbekleding Kleur | Grijs | Grijs | Zwart |
Extra Kenmerken | |||
Paraplu in Deurvak | Nee | 1 | 1 |
IJskrabber | Ja | Ja | Ja |
12V Aansluiting in Kofferbak | Ja | Ja | Ja |
USB-C Poorten Voor en Achter | 2 | 2 | 2 |
Extra Opbergruimte in Kofferbak | Nee | Ja | Ja |
*Beschikbaar via Transport Pakket (โฌ390)
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Gewichtsspecificaties | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 |
---|---|---|---|
Rijklaar Gewicht | 1.849 kg | — | 2.019 kg |
Massa Rijklaar | 1.949 kg | — | 2.119 kg |
Maximum Toelaatbaar Gewicht | 2.456 kg | — | 2.650 kg |
Max. Trekgewicht (Geremd) | 1.000 kg | 1.000 kg | 1.000 kg |
Max. Kogeldruk | 75 kg | 75 kg | 75 kg |
Max. Dakbelasting | 75 kg | 75 kg | 75 kg |
Specificatie | Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 |
---|---|---|---|
Vanafprijs (โฌ) | 34.990 | 37.990 | 42.990 |
Beschikbare Uitvoeringen | Selection | Selection, Business Edition, Sportline | Business Edition, Sportline |
Brandstoftype | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Elektrische Actieradius (WLTP) | 374 km | 449 km | 579 km |
Energieverbruik (WLTP) | 15,7 kWh/100km | — | 15,3 kWh/100km |
Batterijcapaciteit (Bruto) | 55 kWh | 63 kWh | 82 kWh |
Batterijcapaciteit (Nominaal) | 52,0 kWh | — | 77,0 kWh |
Aandrijving | 4×2 (Achterwielaandrijving) | 4×2 (Achterwielaandrijving) | 4×2 (Achterwielaandrijving) |
Transmissie | 1-versnelling | 1-versnelling | 1-versnelling |
CO2-uitstoot | 0 g/km | 0 g/km | 0 g/km |
Maximaal Vermogen | 125 kW (170 pk) | 150 kW (204 pk) | 210 kW (286 pk) |
Acceleratie (0-100 km/h) | 9,1 sec | — | 6,7 sec |
Topsnelheid | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Afmeting | |
---|---|
Lengte | 4.488 mm |
Breedte | 1.884 mm |
Hoogte | 1.654 mm |
Wielbasis | 2.770 mm |
Spoorbreedte Voor (50kW & 63kW) | 1.597 mm |
Spoorbreedte Achter (50kW & 63kW) | 1.573 mm |
Spoorbreedte Voor (82kW) | 1.587 mm |
Spoorbreedte Achter (82kW) | 1.566 mm |
Kenmerken Categorie/Uitvoering | Selection | Business Edition | Sportline |
---|---|---|---|
Vanaf Prijs & Aandrijflijn | |||
Vanaf Prijs | โฌ34.990 | โฌ38.990 | โฌ41.290 |
Beschikbare Batterij Opties | 50 (52 kWh), 60 (58 kWh) | 60 (58 kWh), 85 (77 kWh) | 60 (58 kWh), 85 (77 kWh) |
Actieradius (WLTP) | 374-449 km | 449-579 km | 449-560 km |
Exterieur Kenmerken | |||
Standaard Velgen | 19″ Proteus zilver | 19″ Proteus zilver | 20″ Asterion zwart |
Dakrails | Mat zwart | UDC (Unique dark chrome) | Hoogglans zwart |
Raamlijsten | Zwart | UDC (Unique dark chrome) | Hoogglans zwart |
Voor/Achterbumper | Standaard met UDC accenten | Standaard met UDC accenten | Sportline met hoogglans zwarte accenten |
Getinte Ramen | Standaard | Standaard | Sunset met extra geluidsisolatie |
Interieur Kenmerken | |||
Interieur Design | Studio (Stof) | Loft (Stof/Kunstleder) | Sportline (Suedia/Kunstleder) |
Type Stoelen | Standaard stoelen | Comfort stoelen | Sport Comfort stoelen met geรฏntegreerde hoofdsteun |
Hemelbekleding | Grijs | Grijs | Zwart |
Lendensteun | Nee | Handmatig | Handmatig |
Stoelverwarming Voor | Nee | Ja | Ja |
Middenarmsteun Achter | Nee | Ja | Ja |
Ambianceverlichting | Nee | Ja | Ja met kleurkeuze |
Klimaatregeling | |||
Klimaatsysteem | 1-zone Climatronic | 2-zone Climatronic | 2-zone Climatronic |
Infotainment & Technologie | |||
Digitaal Instrumentenpaneel | 5,3-inch display | 5,3-inch display | 5,3-inch display |
Hoofddisplay | 13″ met navigatie voorbereiding | 13″ met navigatie | 13″ met navigatie |
Luidsprekers | 8 | 8 | 8 |
Smartphone Integratie | Draadloze SmartLink | Draadloze SmartLink | Draadloze SmartLink |
Online Diensten | Nee | Remote Access (3 jaar) | Remote Access (3 jaar) |
Veiligheid & Rijassistentie | |||
Parkeersensoren | Alleen achter | Voor en achter | Voor en achter |
Achteruitrijcamera | Ja | Ja | Ja |
Rijstrookassistent | Basis | Basis | Basis |
Dodehoekdetectie | Nee | Ja | Ja |
Cruise Control | Met snelheidsbegrenzer | Met snelheidsbegrenzer | Met snelheidsbegrenzer |
Laadmogelijkheden | |||
AC Laden | Tot 11 kW | Tot 11 kW | Tot 11 kW |
DC Snelladen | Tot 145 kW (50) / 165 kW (60) | Tot 165 kW (60) / 175 kW (85) | Tot 165 kW (60) / 175 kW (85) |
Laadkabel | Mode 3 Type 2 (16A) | Mode 3 Type 2 (16A) | Mode 3 Type 2 (16A) |
Garantie & Service | |||
Voertuiggarantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Batterijgarantie | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km | 8 jaar/160.000 km |
Onderhoudsservice | Tot 5 jaar/60 maanden | Tot 5 jaar/60 maanden | Tot 5 jaar/60 maanden |
Extra Kenmerken | |||
Rijmodussselectie | Nee | Ja | Ja |
Sport Onderstel | Nee | Nee | Ja |
Parapluhouder | Nee | Ja | Ja |
Vloermatten | Nee | Ja | Ja |
Sportpedalen | Nee | Nee | Ja |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Inklapbare trekhaak | โฌ 990 |
Bagagescheidingsnet achter de achterbank | โฌ 190 |
Slimme laadkabel | โฌ 690 |
Warmtepomp | โฌ 1.090 |
Ski- en bagagekoffer, 380 liter, zwart | โฌ 509 |
Laadkabel type 2 230V, modus 2 | โฌ 260 |
Pakket Naam | Inhoud | Prijs (โฌ) | Selection | Business Edition | Sportline |
---|---|---|---|---|---|
Business Upgrade Pakket – Clever | KESSY + WalkAwayLocking (Sleutelloos toegangs- & start/stopsysteem), Phonebox met draadloos opladen, Sunset (donker getinte achterruiten) met gelaagd glas rondom, Geluidsisolerende voorruiten, Diefstalalarmsysteem, Elektrische kindersloten, USB-C achter, Voorspellende adaptieve cruise control, Travel Assist (Adaptieve rijstrookassistent, File-assistent & Noodassistent) | 1.490 (BE) / 1.190 (SP) | – | โ | โ |
Business Upgrade Pakket – Plus | Matrix LED koplampen met geรฏntegreerde mistlampen en bochtverlichting, Premium LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, Virtual Pedal (elektrische achterklep), Opbergnet voor laadkabel onder hoedenplank, Zijairbags voor & achter incl. curtain airbag | 3.190 (BE) / 2.890 (SP) | – | โ | โ |
Business Upgrade Pakket – Advanced | Head-up display, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen, Elektrische lendensteun voor bestuurdersstoel, Massagefunctie voor bestuurdersstoel, Buitenspiegels met geheugenfunctie, Canton Sound System, Zonwering achterruiten, Top Area View (360-graden camera), Transportpakket met bagagenetten, Variabele laadvloer, Opbergvak op middentunnel, Kofferbakmat | 4.990 | – | โ | โ |
Business Upgrade Pakket – Maxx | 3-zone Climatronic, Getrainde parkeerassistent (automatische parkeerfunctie), Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, Elektrische lendensteun voor beide voorstoelen | 5.990 | – | โ | โ |
Transport Pakket | Set bagagenetten, Variabele kofferbakvloer, Opbergvak op middentunnel, Kofferbakmat | 390 | โ | โ | โ |
Winter Pakket | Verwarmde voorruit, Verwarmde voor- & achterstoelen, 3-Zone Climatronic | 990 (BE) / 690 (SP) | – | โ | โ |
Drive Pakket | Adaptieve chassisregeling met Drive Mode select, Progressieve besturing, 3-spaaks sportstuur met schakelpeddels voor recuperatie | 990 (BE) / 690 (SP) | – | โ | โ |
UDC (Unique Dark Chrome) Pakket | UDC raamlijsten, UDC dakrails | 490 | โ | โ | – |
Legenda:
โ = Standaard
โ = Optioneel
– = Niet beschikbaar
BE = Business Edition
SP = Sportline
Skoda Elroq Prijslijst
Uitvoering | Batterij/Motor | Netto Accucapaciteit | Range | Vermogen | Consumenten adviesprijs (โฌ)* | Fiscale waarde (โฌ)** | BPM bedrag (โฌ) | Rijklaarmaak kosten (โฌ)*** |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Selection | 50 | 52 kWh | 374 km | 125 kW | 34.990 | 33.920 | 667 | 1.070 |
Selection | 60 | 58 kWh | 449 km | 150 kW | 37.990 | 36.920 | 667 | 1.070 |
Business Edition | 60 | 58 kWh | 449 km | 150 kW | 38.990 | 37.920 | 667 | 1.070 |
Business Edition | 85 | 77 kWh | 579 km | 210 kW | 42.990 | 41.920 | 667 | 1.070 |
Sportline | 60 | 58 kWh | 449 km | 150 kW | 41.290 | 40.220 | 667 | 1.070 |
Sportline | 85 | 77 kWh | 560 km | 210 kW | 45.290 | 44.220 | 667 | 1.070 |
Is Het De Moeite Waard Om De Skoda Elroq Te Kopen?
De Skoda Elroq is een behoorlijk grote stap voor Skoda en haar reis in de wereld van elektrische auto’s. Het is eigenlijk het meest betaalbare elektrische voertuig van het merk, maar laat je daardoor niet misleiden. Het straalt nog steeds een premium uitstraling uit en heeft alle praktische kenmerken die we van deze Tsjechische autofabrikant gewend zijn. De Elroq is gebouwd op Volkswagens MEB-platform, wat echt laat zien hoe Skoda dit raamwerk heeft gebruikt om een auto te maken die substantiรซler aanvoelt dan je zou verwachten gezien zijn compacte formaat.
Dit is Skoda’s tweede specifieke elektrische voertuig, dus ze hebben het een en ander geleerd van de grotere Enyaq. De focus op praktische kenmerken en slim design vertelt ons dat Skoda weet wat hun klanten willen, vooral in Europa waar compacte SUV’s momenteel erg populair zijn.
Wat betreft de afmetingen valt de Elroq in de B-segment SUV categorie, maar met een lengte van 4.488mm en een wielbasis van 2.765mm duwt hij de grenzen van wat we normaal gesproken als B-segment dimensies beschouwen. Deze slimme maatvoering geeft je meer ruimte binnenin terwijl de auto nog steeds compact genoeg is voor stadsritten.
De ontwikkeling van de Elroq omvatte uitgebreide tests onder verschillende klimaatomstandigheden, wat resulteerde in een voertuig dat consistent presteert in verschillende weerscenario’s. Het testregime richtte zich met name op de prestaties van de accu en thermisch beheer, wat cruciale aspecten zijn voor de Noord-Europese markt.
Dus, waar past de Skoda Elroq in deze drukke markt van compacte elektrische SUV’s? Nou, hij heeft te maken met stevige concurrentie, zoals de Kia EV3, Volvo EX30 en Jeep Avenger. De Kia EV3, met zijn gedurfde design en focus op duurzame materialen, springt er echt uit, maar de Elroq houdt vast aan een meer traditionele stijl die aantrekkelijk kan zijn voor mensen die net beginnen met elektrisch rijden. Wat maakt de Elroq bijzonder? Ten eerste heeft hij een hoogwaardige bouwkwaliteit en een indrukwekkende bagageruimte van 470 liter, wat groter is dan wat je krijgt bij de EV3 en EX30. Bovendien bevat hij Skoda’s slimme kleine features die het leven makkelijker maken.
Vergeleken met concurrenten zoals de Jeep Avenger, Fiat 600e, DS3 en de binnenkort te verschijnen Ford Puma Electric, blinkt de Elroq uit met zijn premium gevoel en een breder scala aan batterij-opties. De Stellantis groep (waaronder Jeep, Fiat en DS) heeft meestal minder batterijkeuzes en minder interieurruimte, ook al zijn ze misschien goedkoper op instapniveau. Natuurlijk heeft de Volvo EX30 meer merkprestige en is de Kia EV3 misschien meer in het oog springend, maar de Elroq raakt echt dat zoete punt van praktisch nut, verfijning en waarde, vooral in de middenklasse 60-variant. Hij heeft een geweldige mix van features, bereik en prijsstelling die een breed scala aan kopers zou moeten aantrekken.
Motor, Prestaties En Transmissie
De aandrijflijnarchitectuur van de Elroq draait om een elektromotor die achter gemonteerd is en drie verschillende vermogensniveaus biedt, corresponderend met verschillende batterijconfiguraties. De basis 50-variant levert 170 PS, wat adequate prestaties biedt voor stedelijk en voorstedelijk gebruik terwijl de efficiรซntie wordt gemaximaliseerd.
De stap naar de 60-variant verhoogt het vermogen naar 204 PS, wat een balans vindt tussen prestaties en bereik die waarschijnlijk de meeste gebruikers zal passen. Deze middenklasse optie biedt genoeg vermogen voor zelfverzekerd inhalen terwijl indrukwekkende efficiรซntieniveaus worden behouden die bijdragen aan zijn WLTP-bereik van 260 mijl.
De topvariant 85, met zijn vermogen van 286 PS, transformeert de Elroq in een werkelijk snelle auto, die in staat is om in 6,6 seconden naar 60 mph te accelereren. Dit prestatieniveau brengt hem in competitie met veel premium compacte SUV’s, hoewel de focus blijft liggen op soepele, progressieve vermogensafgifte in plaats van pure acceleratie.
De vermogensafgifte is bij alle varianten zorgvuldig gekalibreerd om een natuurlijk, progressief gevoel te geven. De gaspedaalmapping vermijdt de plotselinge stoot die sommige elektrische voertuigen kenmerkt, en biedt in plaats daarvan een meer mechanische respons die bestuurders helpt bij de overgang van conventionele voertuigen.
De transmissie met รฉรฉn versnelling is ontwikkeld om soepele werking te bieden over het hele snelheidsbereik. Anders dan bij sommige concurrenten behoudt de Elroq sterke acceleratie zelfs bij hogere snelheden, vooral in de 85-variant, die sterk blijft trekken zelfs bij inhaalmanoeuvres op de snelweg.
De achterwielaandrijving is nog een hoogtepunt. Het verbetert de rijervaring echt, met een natuurlijke handling en solide tractie wanneer je gas geeft. Bovendien is het met een draaicirkel van slechts 9,3 meter in de achterwielaangedreven modellen behoorlijk makkelijk om in de stad te manoeuvreren.
Het thermische beheersysteem voor de aandrijflijn is geoptimaliseerd om consistente prestaties te behouden onder verschillende klimaatomstandigheden. Dit omvat preconditionering-mogelijkheden voor zowel de accu als het interieur, hoewel het vermeldenswaard is dat de warmtepomp een optionele extra blijft in plaats van standaarduitrusting.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het remsysteem in de Elroq is behoorlijk indrukwekkend, waarbij regeneratief en wrijvingsremmen op een naadloze manier worden gecombineerd, alsof ze perfect samenwerken. Skoda heeft echt nagedacht over hoe het pedaal aanvoelt; het is ontworpen om een soepele, progressieve respons te geven. Je krijgt niet dat vreemde, kunstmatige gevoel dat je in sommige elektrische voertuigen kunt vinden.
De eerste remtoepassing activeert het regeneratieve systeem, dat tot 0,3g vertraging kan bieden, wat voldoende is voor de meeste alledaagse remscenario’s. De overgang naar wrijvingsremmen verloopt soepel wanneer extra remkracht nodig is, waarbij het systeem automatisch de mix tussen regeneratief en mechanisch remmen beheert.
Nu, over het rempedaal zelf – het is zo ingesteld dat het wat mechanischer aanvoelt. Sommige mensen zullen misschien merken dat de eerste aanraking wat zacht aanvoelt, maar maak je geen zorgen, je zult eraan wennen. Na verloop van tijd wordt het intuรฏtiever, en de algemene remprestaties blijven sterk en betrouwbaar, ongeacht de rijomstandigheden.
In noodsituaties schittert dit systeem echt. Je zult merken dat het stabiel en krachtig blijft wanneer je snel moet stoppen. De elektronische stabiliteitscontrole is aanwezig om je te helpen je richting te behouden, zelfs bij hard remmen. Bovendien is het antiblokkeersysteem specifiek afgestemd op hoe de elektrische aandrijflijn werkt.
Wat betreft het regeneratief remmen zijn er drie niveaus waaruit je kunt kiezen, allemaal bediend via flippers aan het stuurwiel. Het lijkt misschien eerst wat vreemd – de min-flipper gebruiken om de regeneratie te verhogen en de plus-flipper om deze te verlagen – maar geloof me, het werkt echt goed zodra je er handig in bent.
Op de hoogste instelling ervaar je een behoorlijke vertraging – hoewel je niet helemaal tot รฉรฉn-pedaalrijden komt. Je kunt nog steeds kruipen met minder dan 5 km/u. Deze opstelling houdt de rijervaring vertrouwd terwijl je ook profiteert van efficiรซnte energieterugwinning.
Besturing En Ophanging
De Elroq heeft een stuursysteem dat echt ontworpen is om een mooie balans te vinden tussen gebruiksvriendelijkheid en het betrokken houden van de bestuurder. Het heeft deze elektrische stuurbekrachtiging die zich aanpast op basis van hoe snel je rijdt en in welke rijmodus je zit. Wanneer je hard rijdt, voegt het wat meer gewicht toe om te helpen met stabiliteit en je dat extra beetje vertrouwen te geven.
Nu, over de stuurverhouding – die is verfijnd voor snelle reacties in de stad maar houdt de zaken nog steeds stabiel wanneer je de snelweg opgaat. Je kijkt naar 2,7 omwentelingen van aanslag tot aanslag, wat je een behoorlijk coole draaicirkel van 9,3 meter oplevert in de achterwielaangedreven modellen. Als je kiest voor de vierwielaandrijving versie, wordt die cirkel iets groter met 10,8 meter.
Als je de 85-variant met het Drive Package overweegt, is er progressieve besturing beschikbaar die het rijgedrag echt naar een hoger niveau tilt. En voor degenen in de Sportline of hogere uitrustingsniveaus is er zelfs een rijmodusselectie die je de mogelijkheid geeft om het stuurgewicht en de responsiviteit aan te passen naar wat je prettig vindt. Dit progressieve systeem geeft je verschillende stuurverhoudingen, waardoor het makkelijker is om te manoeuvreren bij lage snelheden terwijl de stabiliteit behouden blijft bij hogere snelheden.
Ook kun je de Dynamic Chassis Control (DCC) als optie krijgen, wat adaptieve demping met zich meebrengt. Dit is een groot pluspunt omdat het zich continu aanpast – zoals, super snel, als reactie op de weg en hoe je rijdt – om ervoor te zorgen dat je een geweldige rij- en handling-ervaring hebt.
De ophanging zelf gebruikt een MacPherson veerpoot aan de voorkant en een multi-link opstelling aan de achterkant. Het is allemaal zorgvuldig afgestemd, vooral om het extra gewicht van het accupakket aan te kunnen. De veer- en demperkarakteristieken zijn gekozen om een soepele rit te behouden terwijl de carrosserie nog steeds goed onder controle blijft wanneer je dynamisch rijdt.
En zelfs als je de DCC overslaat, doet de standaard ophanging nog steeds uitstekend werk bij het verwerken van verschillende wegomstandigheden. Het blinkt echt uit als het gaat om het controleren van carrosseriebewegingen tijdens snelle richtingsveranderingen, terwijl het comfort over plotselinge hobbels behouden blijft.
Welke Banden Gebruikt Het?
De bandenopstelling varieert over het hele gamma en batterijvarianten. De 50- en 60-batterijvarianten komen standaard met 235/55/R19 banden, terwijl de 85-batterijvariant een geschakelde opstelling heeft met 235/55/R19 voor en 255/50/R19 achter. De Sportline-variant verhoogt de wielmaat naar 20 inch met 235/50/R20 banden voor de 60-batterijversie en een geschakelde 235/50/R20 voor, 255/45/R20 achter opstelling voor de 85-batterijversie.
Optionele wielkeuzes omvatten 19-inch Regulus antraciet wielen, 20-inch Neptune antraciet, en 20-inch Vega zilver wielen. De 21-inch opties omvatten Supernova in zowel antraciet als zwart gepolijste afwerkingen. Elke wieloptie is zorgvuldig afgestemd op specifieke bandenmaten om prestaties en efficiรซntie te optimaliseren.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de Elroq benadrukt echt Skoda’s frisse designbenadering, waarbij een minimalistische look wordt gecombineerd met praktische functionaliteit. Je zult merken dat het dashboard een horizontale lay-out heeft die doordacht is ontworpen, met materialen die een premium gevoel uitstralen – eerlijk gezegd meer dan je zou verwachten voor deze prijs.
Een van de opvallende kenmerken is het 13-inch infotainmentscherm, dat hoog op het dashboard zit, waardoor het super makkelijk te zien is tijdens het rijden. Anders dan bij sommige concurrenten voelt dit scherm als een natuurlijk onderdeel van het dashboard in plaats van er op het laatste moment opgeplakt.
Nu, afhankelijk van welk uitrustingsniveau je kiest, kan de sfeer binnen behoorlijk variรซren. De Selection-uitvoering heeft het Studio interieurontwerp met stoffen bekleding en een grijze hemelbekleding, wat een comfortabele maar eenvoudige omgeving creรซert. De Business Edition upgradet naar het Loft interieurontwerp, dat stof en kunstleer combineert met chromen accenten op de ventilatie-uitlaten.
Dan is er de Sportline-uitvoering, die de zaken echt opvoert! Het heeft een unieke look met Suedia/kunstleren bekleding, carbon-achtige interieuraccenten, en een strakke zwarte hemelbekleding. De Sport Comfort stoelen, met ingebouwde hoofdsteunen, bieden extra ondersteuning voor die langere ritten terwijl ze je nog steeds comfortabel houden.
Het algemene ontwerp leunt sterk op horizontale lijnen en gelaagde oppervlakken, wat je een gevoel van ruimte en breedte geeft. Plus, er is sfeerverlichting beschikbaar in verschillende kleuren die niet alleen de atmosfeer verbeteren maar ook de cabine mooi verlichten wanneer het donker is buiten.
Wat betreft het bestuurdersscherm, het is een compacte 5 inch, maar het doet uitstekend werk in het duidelijk presenteren van informatie. Als je kiest voor het head-up display, projecteert het belangrijke info recht in je gezichtsveld – best gaaf, toch?
Twee optionele interieurpakketten zijn beschikbaar voor de Business Edition: het Lodge-design (โฌ650) met unieke oranje accenten en stiksels, en het hoogwaardige Eco Suite-design (โฌ1.750) met zwarte kunstleren bekleding door het hele interieur. Opmerkelijk is dat de 60-batterijvariant met Business Upgrade-pakketten ofwel de Lodge of Eco-Suite interieurkeuze vereist. Elk interieurthema handhaaft een consistente ontwerptaal over alle cabine-elementen, van het dashboard tot de deurpanelen, wat zorgt voor samenhangende en onderscheidende sferen voor verschillende klantvoorkeuren.
Fysieke bedieningselementen behouden hun aanwezigheid waar ze het belangrijkst zijn, met klimaatfuncties die toegankelijk zijn via zowel het touchscreen als fysieke sneltoetsen. Deze hybride aanpak balanceert moderne esthetiek met praktische bruikbaarheid.
En laten we de opbergruimte niet vergeten! Skoda’s “Simply Clever” filosofie schittert door slimme features zoals parapluopberging in de deuren en een ingenieuze schermreinigingstool verstopt in de middenconsole. Deze kleine details dragen echt bij aan de algehele charme en functionaliteit van het interieur!
Exterieur Uiterlijk
De Elroq heeft deze nieuwe look die Skoda de “Modern Solid” designtaal noemt. Het is als een frisse kijk op hoe het merk zichzelf presenteert. Aan de voorkant heb je dit unieke Tech Deck design. Het is niet alleen voor de show; er zijn sensoren en camera’s weggewerkt achter een glad paneel, waardoor die ouderwetse grille die we gewend zijn te zien wordt weggelaten.
Nu, de verlichting? Die heeft echt punch. Die dagrijverlichting zit bovenin een gesplitste koplampenopstelling, en met vier verschillende LED-elementen valt het zeker op terwijl het nog steeds als een Skoda aanvoelt. De hoofdkoplampen, lager in de voorzijde gepositioneerd, hebben matrix LED-technologie op hogere uitrustingsniveaus.
Als het gaat om de carrosserie, kun je zien dat er veel is nagedacht over aerodynamica. De luchtweerstandscoรซfficiรซnt is een gladde 0,26, dankzij slimme design aanpassingen zoals actieve luchtklepen in de voorbumper, wielen die beter door de lucht snijden, en spiegels die precies zo gevormd zijn om windgeruis te verminderen terwijl het zicht nog steeds helder blijft.
Zijaanzicht – Het schreeuwt SUV, maar met enkele elegante lijnen die het stijlvol houden. De sterke schouderlijn strekt zich uit van de koplampen helemaal tot aan de achterlichten, wat een gevoel van beweging geeft, zelfs als hij geparkeerd staat. Plus, die zwarte carrosseriebekleding rond de wielkasten en onderzijde is niet alleen voor de looks; het dient ook een doel.
Wielontwerpen variรซren van 19 tot 21 inch, waarbij elke maat specifieke designs heeft die de algehele esthetiek van het voertuig complementeren. De Sportline-uitvoering voegt onderscheidende elementen toe waaronder grotere wielen, hoogglans zwarte exterieuraccenten, en unieke kleuropties zoals Race Blue.
Naar de achterkant toe zijn de C-vormige LED-achterlichten een opvallend kenmerk, vooral ’s nachts. De achterklep balanceert stijl en functionaliteit goed, met een lagere laadrand die het gebruik makkelijker maakt, wat geweldig is aangezien het een SUV is. En die achterspoiler? Die vloeit naadloos over in de daklijn en helpt met de aerodynamica.
En laten we de lakkleuren niet vergeten! Je hebt enkele opvallende keuzes zoals Timiano Green en Race Blue, naast meer klassieke kleuren. De lakkwaliteit toont uitstekende diepte en afwerking, met meerdere lagen die langdurige duurzaamheid en weerstand tegen omgevingsfactoren garanderen.
Comfort En Gemak
De zitopstelling is behoorlijk indrukwekkend, met geweldig zicht en een reeks verstelmogelijkheden. Als je voor de hogere uitrustingsniveaus gaat, krijg je geheugenfuncties waarmee meerdere bestuurders hun voorkeursposities kunnen opslaan.
De voorstoelen – ze zijn ontworpen om fantastische ondersteuning en comfort te bieden, vooral op lange ritten. De Sportline-uitvoering heeft stoelen die meer gebolsterd zijn en komen met unieke bekleding. Andere uitvoeringen combineren stoffen en kunstleer, gericht op zowel duurzaamheid als comfort.
Over alle uitrustingsniveaus heen is zitcomfort een grote zaak. Handmatige hoogteverstelling is standaard, wat fijn is. De Business Edition gaat een stapje verder met comfortstoelen die handmatige lendensteun en verwarming hebben. Ondertussen heeft de Sportline sport comfort stoelen met geรฏntegreerde hoofdsteunen. Als je kiest voor de Business Upgrade Advanced of Maxx pakketten, krijg je elektrische stoelverstelling met geheugenfuncties en zelfs massagefuncties voor de bestuurder.
Wat klimaatbeheersing betreft, varieert het een beetje. De Selection-uitvoering heeft een enkelzone Climatronic systeem, terwijl Business Edition en Sportline modellen een tweezone-setup bieden. Als je extra warmte zoekt, voegt het optionele Winter Package een verwarmde voorruit en verwarmde stoelen voor en achter toe. Het Business Upgrade Maxx pakket gooit er zelfs een driezone klimaatbeheersingssysteem bij. Het is een beetje teleurstellend dat de warmtepomp, die de efficiรซntie in kouder weer verhoogt, niet standaard is, gezien de doelmarkt van het voertuig.
Skoda omarmt echt zijn “Simply Clever” filosofie als het gaat om opbergruimte. De middenconsole heeft meerdere compartimenten, inclusief een draadloze oplaadpad voor apparaten die dat ondersteunen, plus slimme plekken voor kleine items. En die deurvakken? Ze zijn bekleed met tapijt om het stil te houden en zijn ruim genoeg voor grotere waterflessen.
Het infotainmentsysteem is ook behoorlijk veelzijdig, met zowel draadloze als bedrade Apple CarPlay en Android Auto. Het 13-inch display is helder en responsief, wat het een grote verbetering maakt ten opzichte van andere Volkswagen Group producten, met een meer intuรฏtieve lay-out en snellere responstijden. Als je echt van geluid houdt, kun je upgraden naar het optionele Canton Sound System via het Business Upgrade Advanced pakket.
Wat navigatie betreft, het is behoorlijk slim – het plant routes waarbij rekening wordt gehouden met oplaadstops, en geeft je realistische schattingen gebaseerd op weer, rijstijl, en terrein. Plus, het kan de accu preconditioneren wanneer je in de buurt van een laadstation komt, wat helpt om het laden te versnellen.
Het Clever pakket toont ook veel aandacht voor detail. Met gelamineerd voorglas en veel geluiddempende materialen is de cabine verrassend stil. Je hoort misschien een beetje windgeruis van de A-stijlen en spiegels wanneer je hard rijdt, maar het is minimaal.
Rijhulpsystemen zijn ook behoorlijk handig, zoals de adaptieve cruise control die stop-and-go verkeer aankan, wat die drukke wegen minder vervelend maakt. De rijstrookassistentie is gemakkelijk aan te passen of uit te schakelen via een sneltoegang menu, wat een veelgehoorde klacht over veel moderne auto’s aanpakt.
Als je wat natuurlijk licht wilt, is er een optioneel panoramadak dat de cabine echt opfleurt. Standaard LED-verlichting omvat sfeeropties die het interieur een luxe uitstraling geven wanneer je ’s nachts rijdt.
Gemaksfuncties omvatten keyless entry en start (KESSY) met WalkAway Locking in hogere uitrustingspakketten, samen met een virtueel pedaal voor handsfree kofklepbediening. De Business Edition en Sportline uitvoeringen bevatten ook doordachte details zoals een paraplu in de deuropslag en verlichte deurgrepen.
Veiligheid En Beveiliging
Beginnend met de actieve veiligheidsfuncties, heb je enkele behoorlijk coole rijhulptechnologie in de mix. Ze hebben de sensorfusie verbeterd, wat betekent dat de radar- en camerasystemen nu beter samenwerken. Bijvoorbeeld, het noodremsysteem is behoorlijk slim – het kan verschillende objecten herkennen zoals auto’s, voetgangers en fietsers, ongeacht de verlichting. Dat is een grote plus, toch?
Rijstrookassistentie en dodehoekbewaking maken ook deel uit van het pakket. Ze zijn verfijnd om je veilig te houden zonder je teveel te storen met waarschuwingen. Plus, je kunt deze instellingen aanpassen via het menu van het voertuig – hoe handig is dat? Als je kiest voor de Business Edition of Sportline, krijg je deze Side Assist functie voor dodehoekdetectie. En als je gaat voor de Business Upgrade pakketten? Dan vind je nog meer veiligheidsextra’s, zoals voorspellende adaptieve cruise control en Travel Assist, dat verschillende handige functies combineert zoals adaptieve rijstrookassistentie en fileassistentie.
De Matrix LED koplampen, als je die krijgt, helpen echt met zichtbaarheid in het donker en kunnen de lichtbundel aanpassen om andere bestuurders niet te verblinden. Het gaat ook om die soepele overgang tussen verlichtingsmodi – indrukwekkend spul!
Als je kijkt naar parkeerhulp, varieert het afhankelijk van de uitvoering. Het Selection model komt met parkeersensoren achter en een achteruitrijcamera, terwijl de Business Edition en Sportline modellen parkeersensoren voor toevoegen. Het Business Upgrade Maxx pakket brengt Trained Park Assist mee, wat eigenlijk automatisch parkeren is. En als je een volledig overzicht wilt, geeft het Advanced pakket je die Top Area View met 360-graden cameradekking. Handig, toch?
Wat de airbags betreft, ben je gedekt met front-, zij- en gordijnairbags, plus knieairbags voor de inzittenden voorin. Ze hebben deze daadwerkelijk gekalibreerd om goed te werken met de unieke crashdynamiek van elektrische voertuigen.
Nu, als je kinderen hebt, zul je de ISOFIX-bevestigingspunten op de buitenste achterstoelen en de voorpassagiersstoel waarderen – gemakkelijke toegang voor het installeren van kinderzitjes. En de achterdeuren komen met elektronische kindersloten die de bestuurder kan bedienen.
Beveiligingssystemen bevatten de nieuwste anti-diefstal technologie, inclusief een geavanceerd startonderbrekingssysteem en alarmsysteem. Het laadkabel vergrendelingssysteem voorkomt ongeautoriseerde ontkoppeling wanneer het voertuig vergrendeld is, wat een specifieke zorg voor elektrische voertuigeigenaren aanpakt.
Hoe Rijdt Het?
De Skoda Elroq springt echt uit in de drukke markt van compacte elektrische SUV’s. Meteen vanaf het begin geeft het deze uitstraling – volwassen, verfijnd – totaal verrassend voor wat in essentie Skoda’s instapmodel elektrische optie is. De manier waarop hij rijdt? Nou, Skoda heeft duidelijk veel nagedacht over de chassisafstemming. Het slaat een mooie balans tussen comfort en handling, dus of je nu door de stad zoeft of op een roadtrip gaat, het voelt gewoon goed.
Een ding dat de Elroq echt onderscheidt is zijn mechanische gevoel. Het is niet zomaar een elektrisch voertuig; er is iets speciaals aan hoe hij reageert. Het gaspedaal is afgestemd om een soepele vermogensafgifte te bieden, wat een verademing is vergeleken met de soms schokkerige acceleratie van andere EV’s. Het maakt de overstap van een traditionele auto naar deze behoorlijk naadloos – alsof je eerlijk gezegd in een fijn afgestelde verbrandingsmotor rijdt. En laten we de 85-variant niet vergeten; met 286 PK doet hij 0-60 mph in slechts 6,6 seconden. Indrukwekkend, toch?
Nu, over die achterwielaandrijving – het is een gamechanger. Met de motor aan de achterkant kunnen de voorwielen zich volledig richten op sturen. Dit ontwerp geeft niet alleen een fantastische draaicirkel van 9,3 meter in de achteraangedreven modellen, maar houdt ook de gewichtsverdeling in balans. Dus, of je nu door bochten cruist of snel van rijstrook wisselt, hij blijft stabiel en beheerst.
De ophanging verwerkt verschillende wegomstandigheden goed, vooral als je kiest voor de Dynamic Chassis Control (DCC). Je kunt kiezen uit verschillende rijmodi, wat best cool is – Comfort modus maakt die hobbelige wegen glad, terwijl Sport modus alles aanspant voor een meer gecontroleerd gevoel. Zelfs zonder DCC doet de standaard ophanging solide werk in het balanceren van comfort met precisie, hoewel je, weet je, sommige hobbels kunt voelen met de grotere wielen.
Als het gaat om geluid, trillingen en hardheid (NVH), blinkt de Elroq uit. Met geluidisolatie en aerodynamische aanpassingen wordt wind- en weggeluid tot een minimum beperkt. Natuurlijk vang je misschien wat windgeruis rond de A-stijlen en spiegels wanneer je hogere snelheden bereikt, maar het is beheersbaar en kan gemakkelijk worden overstemd door de radio. Plus, je zult dat traditionele motorgebrul niet missen – het gaat allemaal om het rustig en sereen houden van de cabine.
Nu, het regeneratieve remsysteem is ook behoorlijk netjes. Het biedt drie niveaus van recuperatie, die je bedient met flippers aan het stuurwiel. Het lijkt misschien eerst wat vreemd – zoals de min-flipper gebruiken om regeneratie te verhogen – maar het werkt best goed in de praktijk. De hoogste instelling geeft je stevige vertraging terwijl je nog steeds zachtjes kunt kruipen onder 5 km/u, wat een mooie touch is voor het mengen van energieterugwinning met normaal rijden.
Stadsrijden? De Elroq maakt het een eitje. Ook al voelt hij substantieel, de krappe draaicirkel en geweldig zicht maken het manoeuvreren door het verkeer een peulenschil. Het stuurgewicht bouwt mooi op met snelheid, wat goede feedback geeft zonder het te zwaar te maken bij het parkeren. Plus, zijn parkeerassistentie-features, zoals de 360-graden camera en zelfparkeer-mogelijkheid, maken het nog handiger voor het stadsleven.
En als je een lange rit plant? De Elroq blinkt daar ook echt in uit. Met een comfortabele ophanging, ondersteunende stoelen, en goed afgestelde rijhulpsystemen kunnen die langere roadtrips behoorlijk ontspannend zijn. De adaptieve cruise control en rijstrookassistentie werken soepel, en het navigatiesysteem weet hoe je route te plannen, inclusief laadstops, om alles gewoon beter te laten stromen. Al met al is het een behoorlijk veelzijdig pakket voor iedereen die geรฏnteresseerd is in elektrische SUV’s.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De kofferbak van de Elroq laat echt zien wat Skoda kan doen als het gaat om praktisch design. Je hebt een solide 470 liter ruimte met de achterstoelen omhoog, en als je die neerklapt, opent het zich tot een enorme 1.580 liter! Skoda heeft echt nagedacht over het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van dit gebied, met tal van handige features.
Spullen inladen? Geen probleem. De hoogte is precies goed, en de drempel is laag genoeg dat je niet hoeft te worstelen, zelfs voor een SUV. Als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, is er een elektrische achterklep die je zelfs handsfree kunt openen met alleen een schop van je voet. Even ter info – sommige mensen vinden dat het soms wat te gevoelig kan zijn.
Nu, over de kabelopslag – het is een slimme kleine oplossing. Het zit boven de hoofdbagage ruimte, dus die oplaadkabels zijn super makkelijk te pakken zonder waardevolle ruimte beneden in te nemen. Plus, ze blijven veilig tegen beschadiging.
De kofferbakvloer? Die heeft deze twee-niveau setup die je kunt aanpassen om verschillende opbergruimtes te creรซren of een vlakke ruimte te maken als je die nodig hebt. Er zijn verwijderbare verdelers om kleinere items te helpen niet rond te rollen, wat behoorlijk netjes is.
Je vindt ook allerlei opbergopties zoals haken voor boodschappentassen, bagagenetten, en zelfs een 12V stopcontact. En de vloerbedekking is omkeerbaar – รฉรฉn kant is helemaal gericht op duurzaamheid en makkelijk schoonmaken, perfect voor wanneer je modderige spullen moet vervoeren.
Als het gaat om de achterstoelen, klappen ze in een 60/40 split. Plus, er is een skiluik in het midden voor die lange items die je misschien moet vervoeren. Het neerklappen van die stoelen creรซert bijna een vlakke laadvloer, wat het makkelijker maakt om grotere dingen te transporteren.
Er zijn opbergruimtes onder de vloer voor gereedschap en nooduitrusting, en je kunt nog steeds gemakkelijk bij de bandenreparatieset. Skoda heeft aan alles gedacht, zelfs ruimte gelaten voor optionele extra’s zoals een beter geluidssysteem zonder te veel van die bagageruimte op te eten.
De kofferverlichting – Het is allemaal LED, wat je mooie gelijkmatige dekking geeft, en er is extra licht wanneer de achterklep omhoog is. Dit kleine detail helpt echt wanneer je iets probeert te vinden in het donker. Over het algemeen gaat het allemaal om het leven makkelijker maken, vooral in situaties met weinig licht.
Comfort Achterbank
Als het gaat om de achterpassagiersruimte, laat het echt zien dat er veel is nagedacht over het zowel comfortabel als praktisch maken. Je zult merken dat hoofdruimte en beenruimte behoorlijk royaal zijn, vooral gezien de afmetingen van het voertuig. Plus, die vlakke vloer? Het helpt zeker om drie passagiers comfortabel te laten zitten.
Nu, over de stoelen – ze zijn met zorg ontworpen, met solide dijondersteuning en een rugleuning die precies de juiste hoeveelheid achterover leunt, wat geweldig is voor die langere trips. De buitenste stoelen komen met ISOFIX-bevestigingspunten, die super makkelijk toegankelijk zijn dankzij de duidelijk gemarkeerde afdekkingen.
Voor degenen die achterin reizen, heeft de klimaatbeheersing verstelbare ventilatieopeningen, en als je kiest voor de hogere uitrustingsniveaus, zijn er zelfs aparte temperatuurregelingen. En maak je geen zorgen over je apparaten die zonder stroom komen te zitten; USB-C oplaadpoorten zijn aanwezig om alles van stroom te voorzien tijdens die lange ritten.
De kwaliteit van materialen achterin komt overeen met wat je voorin de cabine vindt, wat een vergelijkbaar niveau van detail laat zien als het gaat om pasvorm en afwerking. Als je voor de Sportline-uitvoering gaat, zul je wat unieke bekleding en contrasterende stiksels opmerken die echt wat flair toevoegen aan de atmosfeer.
Wat opbergruimte betreft, heb je grote deurvakken, rugleuningzakken met verschillende compartimenten voor diverse apparaten, en een middenarmsteun die extra opbergruimte biedt voor kleine items. Al deze elementen maken het voertuig echt gezinsvriendelijk en praktisch.
Er zijn ook wat mooie touches voor comfort, zoals geรฏntegreerde zonneschermen op de hogere uitvoeringen, en als je je fancy voelt, kun je een optioneel panoramadak krijgen dat de ruimte nog groter laat aanvoelen. Plus, de rugleuningen hebben haken om spullen aan op te hangen, wat echt laat zien dat Skoda heeft nagedacht over praktische details.
Al met al ondersteunt het ontwerp en de lay-out van het achterpassagiersgedeelte echt Elroq’s reputatie als gezinsvoertuig dat niet bezuinigt op comfort of kwaliteit. Het is een solide keuze voor gezinnen die zowel praktisch nut als een beetje luxe willen.