2025 MG HS Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | MG HS PHEV Comfort | MG HS PHEV Luxury | MG HS Hybrid+ Comfort | MG HS Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
Motortype | 1,5L Turbo Benzine + Elektromotor | 1,5L Turbo Benzine + Elektromotor | 1,5L Turbo Benzine + Elektromotor | 1,5L Turbo Benzine + Elektromotor |
Versnellingsbak | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat |
Max Vermogen (Gecombineerd) | 249 kW / 339 pk | 249 kW / 339 pk | 165 kW / 221 pk | 165 kW / 221 pk |
Max Koppel (Gecombineerd) | 365 Nm | 365 Nm | 340 Nm | 340 Nm |
Benzinemotorvermogen | 105 kW / 143 pk | 105 kW / 143 pk | 105 kW / 142 pk | 105 kW / 142 pk |
Elektromotor Vermogen | 135 kW / 183 pk | 135 kW / 183 pk | 146 kW / 196 pk | 146 kW / 196 pk |
Batterijcapaciteit | 21,4 kWh | 21,4 kWh | 1,8 kWh | 1,8 kWh |
Elektrisch Bereik (WLTP) | 103 km | 103 km | Niet van toepassing | Niet van toepassing |
CO₂-uitstoot | 14 g/km | 14 g/km | 126 g/km | 126 g/km |
0-100 km/u | 6,8 seconden | 6,8 seconden | 7,9 seconden | 7,9 seconden |
Topsnelheid | 200 km/u | 200 km/u | 190 km/u | 190 km/u |
Vanaf prijs | €30.950 | €39.450 | €36.950 | €39.450 |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | MG HS PHEV Comfort | MG HS PHEV Luxury | MG HS Hybrid+ Comfort | MG HS Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
Batterijtype | Lithium Nikkel Mangaan (NCM) | Lithium Nikkel Mangaan (NCM) | Lithium Nikkel Mangaan (NCM) | Lithium Nikkel Mangaan (NCM) |
Batterijcapaciteit (Nominaal) | 21,4 kWh | 21,4 kWh | 1,8 kWh | 1,8 kWh |
CO₂-uitstoot (Gecombineerd WLTP) | 126 g/km* | 126 g/km* | 126 g/km | 126 g/km |
Energieverbruik (Gecombineerd WLTP) | 218 Wh/km | 218 Wh/km | Niet van toepassing | Niet van toepassing |
Elektrisch Bereik (WLTP) | 100 km | 100 km | Niet van toepassing | Niet van toepassing |
Maximaal DC Laadvermogen | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | N.v.t. | N.v.t. |
Maximaal AC Laadvermogen | 6,6 kW | 6,6 kW | N.v.t. | N.v.t. |
Boordlader | 6,6 kW | 6,6 kW | N.v.t. | N.v.t. |
AC Laadtijd (11 kW naar 100% SOC) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | N.v.t. | N.v.t. |
DC Snelladen (naar 80%) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | N.v.t. | N.v.t. |
Laadpoort Locatie | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | N.v.t. | N.v.t. |
Batterijgarantie | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Standaard Laadkabel | Type 2 Mode 3 | Type 2 Mode 3 | N.v.t. | N.v.t. |
Warmtepomp | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
V2L/V2V Functionaliteit | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | N.v.t. | N.v.t. |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | MG HS PHEV Comfort | MG HS PHEV Luxury | MG HS Hybrid+ Comfort | MG HS Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
Zitplaatsen | 5 personen | 5 personen | 5 personen | 5 personen |
Bagageruimte Volume | 507L (opgevouwen) / 1.484L (neergeklapt) | 507L (opgevouwen) / 1.484L (neergeklapt) | 507L (opgevouwen) / 1.484L (neergeklapt) | 507L (opgevouwen) / 1.484L (neergeklapt) |
Achterbank Verdeling | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar |
Voorstoelen Verstelling | Bestuurder: 6-standen verstelbaar-Bijrijder: 4-standen verstelbaar | Bestuurder: 6-standen elektrisch-Bijrijder: 4-standen elektrisch | Bestuurder: 6-standen elektrisch-Bijrijder: 4-standen handmatig | Bestuurder: 6-standen elektrisch-Bijrijder: 4-standen elektrisch |
Hoogte Verstelbare Stoelen | Ja (bestuurdersstoel) | Ja (bestuurdersstoel) | Ja (bestuurdersstoel) | Ja (bestuurdersstoel) |
Stoelverwarming Voor | Niet beschikbaar | Ja | Niet beschikbaar | Ja |
Lendensteun Bestuurder | Handmatige lendensteun | Handmatige lendensteun | Ja | Ja |
Geheugen Bestuurdersstoel | Niet beschikbaar | Ja (met elektrische verstelling) | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Bekleding | Zwart stof | Zwart lederlook | Zwart stof | Zwart lederlook met verwarmde voorstoelen |
Verwarmde Stuurwiel | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Sfeerverlichting | Niet beschikbaar | Ja (interieur sfeerverlichting in diverse kleuren) | Niet beschikbaar | Ja (interieur sfeerverlichting in diverse kleuren) |
Glazen Schuif-/Kanteldak | — | — | — | — |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Functiecategorie | MG HS PHEV Comfort | MG HS PHEV Luxury | MG HS Hybrid+ Comfort | MG HS Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
OPSLAG FUNCTIES | ||||
Centrale Armsteun | Verschuifbaar/verstelbaar | Verschuifbaar/verstelbaar | Verschuifbaar/verstelbaar | Verschuifbaar/verstelbaar |
Armsteun Voor | Met opbergruimte | Met opbergruimte | Met opbergruimte | Met opbergruimte |
Bagageruimte | 507L / 1.484L neergeklapt | 507L / 1.484L neergeklapt | 507L / 1.484L neergeklapt | 507L / 1.484L neergeklapt |
Bagagenet & Haken | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
12V Stroomaansluiting | Ja | Ja | Ja | Ja |
USB Poorten | 4 totaal (2 voor, 2 achter) | 4 totaal (2 voor, 2 achter) | 4 totaal (2 voor, 2 achter) | 4 totaal (2 voor, 2 achter) |
KLIMAATBEHEERSING | ||||
Airconditioning Type | Standaard airconditioning | Dual-zone automatisch | Standaard airconditioning | Dual-zone automatisch |
Klimaatzones | Enkele zone | Dual-zone | Enkele zone | Dual-zone |
Ventilatie Achter | Ja | Ja | Ja | Ja |
Luchtfiltering | Ja (in AC systeem) | Ja (in AC systeem) | Ja (in AC systeem) | Ja (in AC systeem) |
Regensensor | Ja | Ja | Ja | Ja |
INTERIEUR MATERIALEN & DESIGN | ||||
Basis Bekleding | Zwart stof | Zwart lederlook | Zwart stof | Zwart lederlook |
Optioneel Interieur | Beige interieur (€650) | Beige interieur (€650) | Beige interieur (€650) | Beige interieur (€650) |
Deurpaneel Afwerking | Standaard | Premium/luxe afwerking | Standaard | Premium/luxe afwerking |
Sportpedalen | Nee | Aluminium sportpedalen | Nee | Aluminium sportpedalen |
SFEERVERLICHTING | ||||
Interieurverlichting | Basisverlichting | Verbeterde sfeerverlichting | Basisverlichting | Verbeterde sfeerverlichting |
Leeslampjes | Voor en achter | Voor en achter | Voor en achter | Voor en achter |
Sfeerverlichting Kleuren | Nee | Diverse kleuren | Nee | Diverse kleuren |
AANVULLENDE FUNCTIES | ||||
Zonnekleppen | Met spiegel en lamp | Met spiegel en lamp | Met spiegel en lamp | Met spiegel en lamp |
Binnenspiegel | Standaard | Automatisch dimmend | Standaard | Automatisch dimmend |
Kofferruimteverlichting | Ja | Ja | Ja | Ja |
Draadloos Telefoon Opladen | Nee | Ja | Nee | Ja |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | MG HS PHEV Comfort | MG HS PHEV Luxury | MG HS Hybrid+ Comfort | MG HS Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
Leeggewicht (kg) | 1.830 kg | 1.855 kg | 1.660 kg | 1.690 kg |
Toegestane Maximum Massa (kg) | 2.305 kg | 2.330 kg | 2.135 kg | 2.165 kg |
Max. Trekgewicht, Ongeremd (kg) | 750 kg | 750 kg | 750 kg | 750 kg |
Max. Trekgewicht, Geremd (kg) | 1.500 kg | 1.500 kg | 1.500 kg | 1.500 kg |
Max. Kogeldruk (kg) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Max. Dakbelasting (kg) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | 75 kg | 75 kg |
Laadvermogen (kg) | 475 kg | 475 kg | 475 kg | 475 kg |
Technisch Toegestane Asbelasting (kg) | 1.255 / 1.160 | 1.255 / 1.160 | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Max. Treinsgewicht (kg) | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | 3.635 kg | 3.665 kg |
Specificatie | MG HS PHEV | MG HS Hybrid+ |
---|---|---|
Vanaf Prijs | €30.950 (Comfort) / €39.450 (Luxury) | €36.950 (Comfort) / €39.450 (Luxury) |
Beschikbare Uitvoeringen | Comfort, Luxury | Comfort, Luxury |
Brandstoftype | Benzine + Elektrisch (Plug-in Hybride) | Benzine + Elektrisch (Hybride) |
Motorinhoud | 1,5L Turbo | 1,5L Turbo |
Motorconfiguratie | 4-cilinder turbo benzine + elektromotor | 4-cilinder turbo benzine + elektromotor |
Energielabel | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Brandstoftankinhoud | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Batterijcapaciteit | 21,4 kWh | 1,8 kWh |
Elektrisch Energieverbruik (WLTP) | 218 Wh/km | Niet van toepassing |
Elektrisch Bereik (WLTP Gecombineerd) | 100 km | Niet van toepassing (alleen hybride ondersteuning) |
Brandstofverbruik (WLTP) | Niet gespecificeerd | 5,53 L/100km |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | 2-traps automaat | 2-traps automaat |
CO₂-uitstoot | 126 g/km* | 126 g/km |
Maximaal Vermogen | 200 kW (272 pk) gecombineerd | 165 kW (221 pk) gecombineerd |
Acceleratie 0-100 km/u | 6,9 seconden | 7,9 seconden |
Maximaal Koppel | 350 Nm gecombineerd | 340 Nm gecombineerd |
Topsnelheid | 190 km/u | 190 km/u |
Euro Norm | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Afmeting | |
---|---|
Lengte (mm) | 4.670 |
Breedte (mm) | 1.890 |
Breedte zonder spiegels (mm) | 1.890 |
Hoogte (mm) | 1.663 |
Wielbasis (mm) | 2.765 |
Bodemvrijheid (mm) | 173 |
Draaicirkel | Niet gespecificeerd |
Categorie | PHEV Comfort | PHEV Luxury | Hybrid+ Comfort | Hybrid+ Luxury |
---|---|---|---|---|
STARTPRIJS | ||||
Vanaf Prijs | €30.950 | €39.450 | €36.950 | €39.450 |
Prijsverschil vs Basis | – | +€8.500 | +€6.000 | +€8.500 |
EXTERIEUR | ||||
LED Koplampen | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
LED Dagrijverlichting | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
LED Achterlichten | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Mistlampen Voor | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Lichtmetalen Velgen | 19″ | 19″ | 19″ | 19″ |
Privacyglas Achter | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Parkeersensoren Voor | – | ✓ | – | ✓ |
Parkeersensoren Achter | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Elektrische Achterklep | – | ✓ (met virtueel pedaal) | – | ✓ (met virtueel pedaal) |
Dakrailing | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Regensensor | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Automatische Verlichting | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
INTERIEUR | ||||
Bekleding | Zwart stof | Zwart lederlook | Zwart stof | Zwart lederlook |
Stoelverwarming Voor | – | ✓ | – | ✓ |
Bestuurdersstoel Verstelling | 6-standen handmatig | 6-standen elektrisch met geheugen | 6-standen elektrisch | 6-standen elektrisch |
Bijrijdersstoel Verstelling | 4-standen handmatig | 4-standen elektrisch | 4-standen handmatig | 4-standen elektrisch |
Lendensteun (Bestuurder) | Handmatig | Handmatig | ✓ | ✓ |
Achterbank Verdeling | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar | 60:40 neerklapbaar |
Centrale Armsteun | ✓ (verstelbaar) | ✓ (verstelbaar) | ✓ (verstelbaar) | ✓ (verstelbaar) |
Leeslampjes | Voor & achter | Voor & achter | Voor & achter | Voor & achter |
Sfeerverlichting | – | ✓ (meerdere kleuren) | – | ✓ (meerdere kleuren) |
Auto-dimmende Spiegel | – | ✓ | – | ✓ |
Premium Deurpanelen | – | ✓ | – | ✓ |
Aluminium Sportpedalen | – | ✓ | – | ✓ |
VEILIGHEID & RIJASSISTENTIE | ||||
MG Pilot Pakket | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Adaptieve Cruise Control | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Rijbaanassistent | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Dodehoekdetectie | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Noodremassistent | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Verkeersbordherkenning | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Vermoeidheidsdetectie | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
6 Airbags | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
ISOFIX (2x achter) | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Achteruitrijcamera | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
360° Camera | – | ✓ | – | ✓ |
CONNECTIVITEIT & TECH | ||||
Touchscreen | 12,3″ zwevend dubbel scherm | 12,3″ zwevend dubbel scherm | 12,3″ zwevend dubbel scherm | 12,3″ zwevend dubbel scherm |
Digitaal Cluster | 12,3″ | 12,3″ | 12,3″ | 12,3″ |
Apple CarPlay™ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Android Auto™ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Navigatie | iSMART Lite | iSMART met online diensten | iSMART Lite | iSMART met online diensten |
Audiosysteem | 6 luidsprekers | 8 luidsprekers | 6 luidsprekers | 8 luidsprekers |
DAB Radio | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Bluetooth | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
USB Poorten | 4 (2 voor, 2 achter) | 4 (2 voor, 2 achter) | 4 (2 voor, 2 achter) | 4 (2 voor, 2 achter) |
Draadloos Opladen | – | ✓ | – | ✓ |
KLIMAATBEHEERSING | ||||
Airconditioning | Enkele zone | Dual-zone automatisch | Enkele zone | Dual-zone automatisch |
Luchtfiltering | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Ventilatie Achter | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
AANDRIJVING & ONDERSTEL | ||||
Aandrijflijn | 1,5T + Elektrisch (PHEV) | 1,5T + Elektrisch (PHEV) | 1,5T + Elektrisch (Hybride) | 1,5T + Elektrisch (Hybride) |
Batterijcapaciteit | 21,4 kWh | 21,4 kWh | 1,8 kWh | 1,8 kWh |
Elektrisch Bereik | 100 km | 100 km | N.v.t. | N.v.t. |
Gecombineerd Vermogen | 200 kW (272 pk) | 200 kW (272 pk) | 165 kW (221 pk) | 165 kW (221 pk) |
Transmissie | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat | 2-traps automaat |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
0-100 km/u | 6,9 seconden | 6,9 seconden | 7,9 seconden | 7,9 seconden |
LADEN (Alleen PHEV) | ||||
Boordlader | 6,6 kW | 6,6 kW | N.v.t. | N.v.t. |
Laadkabel | Type 2 Mode 3 | Type 2 Mode 3 | N.v.t. | N.v.t. |
OPTIES | ||||
Metallic Lak | €650 | €650 | €650 | €650 |
Beige Interieur | €650 | €650 | €650 | €650 |
GARANTIE & SERVICE | ||||
Fabrieksgarantie | 7 jaar / 150.000 km | 7 jaar / 150.000 km | 7 jaar / 150.000 km | 7 jaar / 150.000 km |
Lakgarantie | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar |
Carrosseriegarantie | 12 jaar (doorboring) | 12 jaar (doorboring) | 12 jaar (doorboring) | 12 jaar (doorboring) |
Pechhulp | 7 jaar | 7 jaar | 7 jaar | 7 jaar |
Niet beschikbaar
Niet beschikbaar






Is Het De Moeite Waard Om De 2025 MG HS Te Kopen?
De 2025 MG HS brengt zowel Hybrid+ als plug-in hybrid (PHEV) opties op tafel, die het opnemen tegen zware concurrenten zoals de Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq, Toyota RAV4, en Honda CR-V. We hebben beide versies getest, en eerlijk gezegd zou je kunnen ontdekken dat ze enkele van de beste waar-voor-geld biedingen in de huidige markt bieden.
De MG HS heeft een unieke plek veroverd in de Nederlandse scene. Het zit min of meer in die sweet spot tussen compacte en middelgrote SUV’s, en raad eens? Het onderbiedt rivalen vaak behoorlijk wat betreft prijsstelling. Met een lengte van 4.670mm en een wielbasis van 2.765mm geeft het je eigenlijk meer ruimte dan een Tiguan maar tegen een veel vriendelijker prijskaartje. De Hybrid+ begint rond €36.950, terwijl de PHEV start vanaf €30.950 — en hey, er loopt momenteel een korting van €1.000.
Wat de MG HS echt laat schitteren is de standaarduitrusting die je krijgt, ongeacht welke uitvoering je kiest. Zelfs het basis Comfort model krijgt LED-koplampen, 19-inch lichtmetalen velgen, dubbele 12,3-inch displays, en alle toeters en bellen van Android Auto/Apple CarPlay, plus het volledige MG Pilot veiligheidspakket. Normaal gesproken zou je moeten bijbetalen voor dure optiepakketten om dit soort uitrusting te krijgen bij Duitse concurrenten. Bijvoorbeeld, de instap-Tiguan begint bij €34.010 maar mist veel functies die standaard zijn op de MG.
Kijkend naar de concurrentie is duidelijk dat de MG HS geweldige waarde biedt. Je zou bijna €39.000 betalen voor een vergelijkbare Tiguan plug-in hybrid, terwijl de MG PHEV Trophy iets meer dan €28.000 kost. De Honda CR-V Hybrid begint bij maar liefst €46.800 — meer dan €10.000 extra vergeleken met de MG. En zelfs de Toyota RAV4, die velen zien als de gouden standaard voor hybrids, vraagt meer dan €39.000 voor vergelijkbare specificaties.
MG’s spelplan om knus tussen segmenten te passen terwijl ze eersteklas uitrusting leveren heeft echt zijn vruchten afgeworpen. De HS vormt nu 27% van MG’s wereldwijde verkoop, en in 2025 behaalde het recordcijfers met meer dan 24.000 eenheden die in alleen al het eerste kwartaal van de lot gingen — dat is een sprong van 6,5% ten opzichte van vorig jaar. Duidelijk is het merk volledig gericht op het leveren van maximale waarde in plaats van het najagen van de high-end markt.
Wat betreft het Chinese eigenaarschap onder SAIC Motor — het is een gemengd verhaal. Sommige mensen zijn nog steeds een beetje behoedzaam over de kwaliteit van Chinese autofabrikanten, maar MG houdt vast aan zijn Britse designwortels, en R&D gebeurt nog steeds in het VK. Plus, ze ondersteunen het met een 7-jaar/150.000km garantie, wat toont dat ze vertrouwen hebben in hun langetermijnbetrouwbaarheid. Hoewel we moeten vermelden dat real-world betrouwbaarheidsgegevens nog een beetje schaars zijn omdat ze relatief nieuw zijn op de markt.
Motor, Prestaties En Transmissie
De MG HS komt met twee behoorlijk verschillende geëlektrificeerde aandrijflijnen, elk ontworpen voor specifieke rijbehoeften en -stijlen. Dus als je je opties afweegt, is dit wat je moet weten. Het Hybrid+ model is je standaard full-hybrid, terwijl de PHEV versie meer werkt als een range-extended elektrisch voertuig. Dat betekent dat ze behoorlijk anders rijden, en het is belangrijk dat potentiële kopers deze onderscheiden begrijpen.
Laten we duiken in de Hybrid+ opstelling. Het heeft een 1,5-liter turbocharged vier-cilinder benzinemotor die ongeveer 105kW (wat ruwweg 143pk is) levert, gekoppeld aan een robuuste 146kW (of 198pk) elektromotor. Samen leveren ze een totaal van 165kW (224pk) en 340Nm koppel. Wat interessant is hier is dat deze opstelling een krachtigere elektromotor gebruikt vergeleken met de benzinemotor, wat echt verandert hoe het vermogen voelt op de weg. Plus, het heeft een 1,8kWh lithium NCM batterij met vloeistofkoeling—behoorlijk geavanceerd voor een non-plug-in hybrid, toch?
Wat betreft de transmissie heeft MG gekozen voor een unieke 2-versnellingen automaat die speciaal is ontworpen voor hybride rijden. De elektromotor drijft de wielen direct aan via een reductietandwiel, en de benzinemotor kan ofwel werken als generator of helpen bij het voortstuwen van de auto, vooral bij hogere snelheden. Dit betekent dat je puur elektrisch kunt cruisen tot 70km/u, wat perfect is voor stadsrijden. Het slimme energiebeheersysteem vermengt de elektrische en benzine-aandrijving naadloos, hoewel je vooral de elektrische kant voelt overnemen.
Prestatie-gewijs is het indrukwekkend! De MG HS gaat van 0 naar 100km/u in 7,9 seconden. Eerlijk gezegd voelt het nog sneller aan dankzij het directe koppel van de elektromotor. En een topsnelheid van 190km/u is voldoende voor cruisen op Nederlandse snelwegen. Brandstofverbruik zit ook goed—gemiddeld rond de 4,7L/100km op snelwegen en een indrukwekkende 5,5 tot 5,6L/100km in de stad. Die cijfers verslaan vaak wat de fabrikant claimt, wat altijd een leuke verrassing is.
Overschakelend naar de PHEV variant neemt deze een andere route. Het heeft een grotere 24,7kWh batterij, wat je ongeveer 75 mijl (of 120km) elektrisch bereik geeft. Met een gecombineerd vermogen van 295pk spurt het van 0-62mph in slechts 6,8 seconden. Het is echter vermeldenswaard dat de PHEV geen save-modus heeft voor de batterij, wat de flexibiliteit zou kunnen beperken vergeleken met sommige rivalen. Laden gebeurt via alleen 7kW AC, wat ongeveer 4 uur duurt op een thuiswallbox of rond de 11 uur op een standaardstekker.
Beide versies zijn verrassend geraffineerd tijdens het rijden. De turbocharged benzinemotor is veel stiller dan wat je zou vinden bij natuurlijk aangezogen rivalen, dus je hoeft de RPM’s niet op te jagen alleen om dat vermogen te krijgen. Dit helpt echt om de cabinegeluiden laag te houden, vooral als je het vergelijkt met sommige Toyota of Honda hybrids, waar motorgeluid behoorlijk luid kan worden tijdens acceleratie. Dankzij slim energiebeheer zullen de meeste bestuurders zich bevinden in voornamelijk elektrisch rijden dag-tot-dag, met de benzinemotor die bijna in de achtergrond verdwijnt.
Over het regeneratieve remsysteem—het biedt drie niveaus van aanpassing, wat behoorlijk zeldzaam is voor een non-plug-in hybrid. De maximale regeneratie kan je een lekkere, sterke vertraging geven, wat one-pedal rijden mogelijk maakt in veel situaties. Maar het stopt met werken zodra de batterij vol is om overlading te voorkomen, wat een leuke toevoeging is. Al met al speelt dit slimme energiebeheer een grote rol in de indrukwekkende brandstofeconomie cijfers die we zagen tijdens het testen.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het MG HS remsysteem doet uitstekend werk bij het mengen van regeneratief en wrijvingsremmen. Het geeft je een soepele en voorspelbare stopervaring, iets waar veel elektrische voertuigen moeite mee kunnen hebben. We hebben het door zijn paces gehaald in verschillende rijomstandigheden, en hoewel het over het algemeen goed presteerde, zijn er enkele eigenaardigheden waar bestuurders aan moeten wennen.
Het pedaalgevoel is fijn afgesteld zodat de overgang tussen regeneratief en mechanisch remmen grotendeels naadloos is. De meeste bestuurders zullen waarschijnlijk niet eens merken wanneer het overschakelt tijdens normaal gebruik. Maar als je echt op de remmen trapt, zou je een beetje sponsheid kunnen voelen, vooral als je agressiever rijdt of snel moet stoppen. Dit is niet te verrassend voor hybride voertuigen, maar het zou mensen kunnen verrassen die gewend zijn aan meer traditionele remsystemen.
Nu, laten we het hebben over hoe dit regeneratieve remsysteem schittert in de stad. Als je door de stad rijdt en de regeneratie op zijn hoogste niveau zet, geeft het je serieuze vertragingskracht, wat de noodzaak om de fysieke remmen te gebruiken met ongeveer 80% vermindert. Het is behoorlijk vergelijkbaar met wat je zou ervaren in een volledig elektrisch voertuig, waardoor je je snelheid hoofdzakelijk kunt controleren door hoeveel je op het gaspedaal drukt. Oh, en een handige veiligheidsfunctie treedt in werking: het systeem schakelt automatisch uit wanneer de batterij volledig opgeladen is. Houd het gewoon in gedachten als je een lange heuvel afrijdt!
Toen we remafstanden testten vanaf 60mph in natte omstandigheden waren we onder de indruk om te zien dat het slechts 37 meter nodig had — dat is een solide prestatie vergeleken met veel andere voertuigen in dit prijssegment. De remschijf-opstelling heeft geventileerde schijven voor en achter, wat geweldig is omdat sommige concurrenten besparen met massieve achterremschijven. Deze opstelling houdt niet alleen de prestaties consistent maar heeft ook de neiging om langer mee te gaan, dankzij minder thermische stress door die regeneratieve remming.
In praktische termen hoef je je niet al te veel zorgen te maken over remonderhoud kosten. Tijdens onze tests hoorden we nauwelijks de remschijven of -blokken contact maken tijdens normaal rijden, wat suggereert dat ze langer meegaan dan wat je zou vinden in standaardvoertuigen. Het vloeistofgekoelde batterijsysteem helpt betrouwbare regeneratieve prestaties te behouden zelfs tijdens langere ritten, in tegenstelling tot die luchtgekoelde systemen die effectiviteit kunnen verliezen wanneer ze te heet worden.
Een gebied om in gedachten te houden is noodremming. Hoewel de algehele remkracht degelijk is, moet je echt op het pedaal drukken om de beste prestatie te krijgen. De overgang van regeneratief naar volledig wrijvingsremmen kan een beetje vertraagd aanvoelen, dus als je gewend bent aan volledig mechanische systemen, zou het een goed idee zijn om noodremmingen te oefenen om er de kneep van te krijgen.
Ten slotte is de elektronische parkeerrem uitgerust met een auto-hold functie, wat leuk is en eerlijk gezegd een beetje verrassend omdat sommige fancy concurrenten het niet standaard hebben. Dit systeem werkt echt goed in stop-and-go verkeer; het schakelt automatisch in wanneer je tot stilstand komt en laat los wanneer je weer begint te bewegen. Plus, er is een hill descent assist voor die steile afdalingen, hoewel eerlijk gezegd de regeneratieve remming dat meestal prima afhandelt zonder die extra hulp nodig te hebben.
Besturing En Ophanging

De MG HS doet echt een mooi werk bij het balanceren van familievriendelijk comfort met een beetje rijplezier. Zeker, je kunt zien dat het ontworpen is met waarde in gedachten, en dat toont zich in enkele van zijn kenmerken. Nadat we het door zijn paces hebben gehaald op verschillende soorten wegen, ontdekten we dat het eigenlijk meer levert dan je zou verwachten voor de prijs, ook al heeft het enkele eigenaardigheden.
Laten we het hebben over de stuurinrichting – Het heeft drie modi: Comfort, Normal, en Sport. Elk heeft zijn eigen vibe. In Comfort modus is de stuurinrichting super licht—geweldig voor parkeren en krappe bochten. Maar op de snelweg kan het een beetje afstandelijk voelen. Normal modus treft een leuke balans voor dagelijks rijden, en dan is er Sport modus, wat serieus gewicht toevoegt. Eerlijk gezegd is dat waar het plezier begint. Je krijgt een beter gevoel voor de weg, hoewel het niet helemaal het niveau van communicatie bereikt dat je zou vinden in zoiets als de Ford Kuga.
De stuurinrichting is direct en voorspelbaar, ongeacht in welke modus je bent, maar je zou kunnen merken dat het soms een beetje kunstmatig aanvoelt. Het variable-ratio stuurrek is goed voor zowel parkeren als snelwegrijden, maar het heeft niet die natuurlijke touch die je vindt in duurdere auto’s. Het doet de job, maar je zou je misschien niet super zelfverzekerd voelen wanneer je het een beetje duwt.
De ophanging is een van de stralende sterren van de MG HS, vooral voor zijn prijs. Het heeft een MacPherson strut opstelling voorin en een multi-link regeling achteraan—iets wat je meestal alleen ziet in duurdere modellen. Deze opstelling schittert echt als het gaat om rijkwaliteit. Het handelde alle soorten wegoppervlakken af zonder een beat te missen.
Als het gaat om hobbels en kuilen doet de ophanging fantastisch werk. Het absorbeert impacts soepel, houdt de cabine mooi stil, en het behoudt fatsoenlijke carrosseriecontrole wanneer je bochten neemt. Carrosserierollen wordt behoorlijk goed beheerd voor een voertuig van deze grootte, hoewel je het wat meer zou kunnen merken wanneer je agressief rijdt. De demping voelt precies goed voor Europese wegen, geeft een comfortabele rit zonder dat je je voelt alsof je in een boot zit.
Wat comfort betreft, waardeer je echt hoe goed de ophanging omgaat met ruwe plekken. Veel auto’s in hetzelfde prijssegment kunnen schokkerig aanvoelen over gebroken wegdek, maar de MG HS houdt dingen stabiel en stil. Dat helpt echt op lange trips, vermindert vermoeidheid voor de bestuurder.
Het is echter vermeldenswaard dat deze ophanging meer leunt naar comfort dan scheermes-scherpe handling. Het is prima voor wat sportief rijden, maar als je zoekt naar strakke controle en boeiende dynamiek, zou je wat teleurgesteld kunnen blijven. Plus, de smallere banden—gekozen voor efficiëntie in plaats van grip—kunnen beperken hoe goed het de bocht neemt. De meeste mensen zullen het waarschijnlijk niet tot de limiet duwen in dagelijks rijden, maar het is iets om in gedachten te houden. En met voorwielaandrijving en die bescheiden banden zou je wat wielslip kunnen ervaren wanneer je hard gas geeft, vooral in de regen.
Welke Banden Gebruikt Het?

De bandspecificaties voor de MG HS benadrukken echt waar de hedendaagse bestuurders om geven: brandstofefficiëntie en comfort. Zeker, die focus op comfort zou kunnen komen ten koste van high-octane prestaties, maar het is iets waar kopers rekening mee moeten houden. Met die standaard 255/55 R19 banden over alle uitvoeringen krijg je een consistente ervaring die verschillende aspecten van voertuigprestaties balanceert.
Nu zijn die banden een beetje aan de smalle kant voor een voertuig van deze grootte, en dat is eigenlijk een slimme keuze gericht op efficiëntie. Door de breedte in toom te houden helpen ze de rolweerstand te verminderen, wat die indrukwekkende brandstofeconomie die we zagen tijdens onze tests echt een boost geeft. Plus, een smaller contactoppervlak betekent minder weglawaai, dus je krijgt een stillere rit—zeker een win in dit prijssegment. Maar laten we eerlijk zijn; wanneer je echt de auto wilt duwen, zou je kunnen ontdekken dat die banden moeite hebben om bij te houden met het vermogen.
Wat grip betreft doen deze banden het behoorlijk goed voor dagelijks rijden, maar ze kunnen falen wanneer je echt gas geeft of scherpe bochten neemt. Die voorwielaandrijving opstelling met 224 pk kan gemakkelijk de grip overwinnen, vooral wanneer de wegen nat zijn. We voelden een beetje wielslip tijdens die snelle starts, en de tractiecontrole sprong in actie vaker dan je zou willen tijdens sportief rijden. Als je het alleen gebruikt voor familietrips is dat waarschijnlijk geen dealbreaker, maar als je naar die opwindende rijervaring zoekt zou je wat teleurgesteld kunnen blijven.
De diamond-cut lichtmetalen velgen zien er geweldig uit en balanceren stijl met prakticaliteit. Die 19-inch schoonheden geven het wat leuke visuele flair terwijl ze nog steeds de rit comfortabel houden. Echter, als je denkt aan het kiezen voor grotere wielen zouden ze de auto een meer commanderende aanwezigheid op de weg kunnen geven. Alleen een heads-up: die diamond-cut finish heeft wat TLC nodig om corrosie te vermijden, vooral in Nederland waar winterwegsalt een echte zorg is.
Wat bandslijtage betreft ziet het veelbelovend uit dankzij het regeneratieve remsysteem. Omdat het niet zwaar leunt op wrijvingsremmen tijdens regulier rijden kun je verwachten dat de banden, vooral de voorste, wat langer meegaan—altijd een plus voor voorwielaandrijving voertuigen. Ook betekent de meer conservatieve bandmaat dat je niet hard geraakt wordt met vervangingskosten zoals je zou kunnen met die flashy, low-profile banden waar sommige concurrenten voor gaan.
Als het gaat om seizoensband overwegingen, vooral in Nederland, is het iets om in gedachten te houden. De standaardbanden doen redelijk werk in natte omstandigheden, maar overschakelen naar winterbanden zou wat zorgvuldige overweging kunnen vereisen om die efficiëntie intact te houden. Interessant genoeg kan de smalle breedte eigenlijk helpen met wintertractie omdat het gronddruk verhoogt. Houd alleen in gedachten hoe dat regeneratieve remmen zou kunnen beïnvloeden wanneer het koud is.
Oh, en nog één ding—het bandenspanningsmonitorsysteem is behoorlijk netjes! Het bevat zelfs een temperatuurweergave, wat helpt om alles soepel en veilig te laten lopen. Dit kenmerk is super nuttig voor het vinden van die juiste balans tussen efficiëntie en veiligheid waar deze banden op gericht zijn. Met banden ontworpen voor efficiëntie is het in de gaten houden van spanning nog crucialer omdat ze wat gevoeliger zouden kunnen zijn voor veranderingen.
Interieur Uiterlijk





De MG HS heeft het echt voor elkaar gekregen als het gaat om een hoogwaardige uitstraling en materiaalkeuze. Eerlijk gezegd geeft het een vibe die zou kunnen veranderen hoe je denkt over budgetvriendelijke auto’s. Toen we een nadere blik namen, merkten we dat er veel nagedacht is over de oppervlakken en kleine details, waardoor de hele ruimte behoorlijk luxueus aanvoelt over beide uitrustingsniveaus.
Het dashboard is ontworpen met een dual-screen opstelling die een beetje doet denken aan die fancy Duitse auto’s. Je hebt twee 12,3-inch displays die mooi samensmelten, wat alles een slanke, moderne uitstraling geeft. Het draait helemaal om de bestuurder hier, met bedieningselementen die super makkelijk te bereiken zijn, plus strakke lijnen en oppervlakken die helemaal niet rommelig aanvoelen. Je vindt soft-touch materialen op alle juiste plekken, en dat kunstleer voelt eigenlijk behoorlijk overtuigend aan, samen met goed getextureerde kunststoffen die je doen vergeten dat je in een meer betaalbare auto zit.
De kwaliteit van de materialen is, eerlijk gezegd, beter dan je zou verwachten. De bovenkant van het dashboard, de armleuningen en de middenconsole hebben allemaal zachte oppervlakken die prettig aanvoelen, compleet met echt ogende structuurpatronen. Het contrasterende stikwerk – verkrijgbaar in oranje of beige, afhankelijk van interieurspecificatie – voegt visuele interesse toe zonder gedwongen of kunstmatig te lijken. Je zult harde kunststoffen spotten, maar ze zitten meestal op plekken waar je ze niet echt opmerkt of waar duurzaamheid belangrijker is dan gevoel. Het is slim kostenbeheer, niet zomaar goedkoop doen.
Als het gaat om de stoelen is er een duidelijke focus op comfort en kwaliteit. De Comfort uitvoering heeft geweldige stoffen bekleding, terwijl de Luxury uitvoering het een stapje hoger tilt met kunstleer dat geperforeerde secties heeft voor betere ademend vermogen. Eerlijk gezegd zouden veel mensen niet eens raden dat het geen echt leer is; het ziet er zo goed uit en voelt zo aan. Plus, de stoelverend is precies goed—niet te stevig, wat een opluchting is vergeleken met sommige nieuwere auto’s.
Het standaard zwarte interieur draait om verfijning, maar als je springt voor het beige pakket (€650), voegt het een warme, luxueuze uitstraling toe die de cabine-atmosfeer echt opheft. Even een heads-up though: het beige zou wat meer TLC nodig kunnen hebben om er fris uit te blijven zien over tijd.
Dat gezegd hebbende, zijn er een paar plekken die hinten naar de budgetvriendelijke aard van het voertuig. De glimmend zwarte trim ziet er mooi uit, maar toont vingerafdrukken en krassen alsof er geen morgen is. Je wilt de versnellingspook en middenconsole accenten voorzichtig behandelen als je wilt dat ze er goed uit blijven zien. Ze zijn waarschijnlijk de zwakste schakel in het interieur, slijtage tonen behoorlijk snel met dagelijks gebruik. Plus, sommige van de schakelaars voelen misschien wat hol aan vergeleken met duurdere opties, maar hey, tenminste werken ze prima.
Opslag is een ander gebied waar ze dingen doordacht hebben. De middenconsole heeft veel ruimte voor je spullen, en de deurvakken kunnen zelfs grotere flessen vasthouden zonder in de weg te zitten van bedieningselementen. De draadloze oplaadpad in de Luxury uitvoering is redelijk goed geplaatst, maar het kan wat lastig zijn om bij te komen als je drankjes in de bekerhouders hebt. Oh, en als een klein detail, de USB-poorten zijn nog steeds Type-A, niet de nieuwere USB-C, wat voor sommige gebruikers wat lastig zou kunnen zijn.
Exterieur Uiterlijk






De 2025 MG HS heeft echt een lange weg afgelegd vanaf zijn eerdere versie. Het heeft die onhandige proporties ingeruild voor een slankere, modernere uitstraling die gelijk opkan met gevestigde Europese concurrenten. Eerlijk gezegd is de aandacht voor detail hier indrukwekkend, wat het die wegpresentie geeft die je meestal ziet bij duurdere voertuigen.
Over de voorkant — het is een grote sprong van wat we eerder hadden. De nieuwe slankere LED-koplampen, gekoppeld met een agressievere onderste bumper, creëren echt een gevoel van breedte en aanwezigheid. Die grote zeshoekige grille geeft het merk een solide identiteit, en die glanzend zwarte en chroom accenten voegen een mooi detailniveau toe dat premium aanvoelt. Plus, de geïntegreerde LED-dagrijverlichting vloeit direct in de koplampen, wat een verfijnde vibe geeft die gemakkelijk kan concurreren met de duurdere merken. Aan de andere kant hebben die onderste luchtinlaten wat decoratieve stukjes die functioneel niet veel doen — een kleine styling-overzegging die sommige mensen onnodig zouden kunnen vinden.
Nu, kijkend naar het profiel, slaat het een mooie balans tussen ruimtelijkheid binnen en aantrekkelijke afmetingen buiten. De uitgerekte wielbasis gooit de proporties niet om, en de daklijn behoudt dat SUV-gevoel zonder te lomp te zijn. Die zwarte kunststof wielkastaanzetstukken en zijdelingse dorpelsbescherming zien er niet alleen ruig uit maar voegen ook een laag praktische bescherming toe. En, de zijruiten laten veel licht binnen voor geweldig zicht, hoewel de C-stijl wel wat dode hoeken creëert — een veelvoorkomend probleem bij moderne SUV’s.
Naar de achterkant bewegend, dit is waar de MG HS echt schittert. De volledige breedte LED-lichtbalk voegt een vleugje eigentijdse stijl toe die moeilijk te missen is. Het achterlichtontwerp is ook behoorlijk cool, met zijn driedimensionale elementen die er geweldig uitzien of het nu dag of nacht is. Plus, de achterbumper heeft wat subtiele styling accenten zonder te overdrijven met nep uitlaatpijpen — een mooie, eerlijke ontwerpkeuze.
Wat betreft de lakkwaliteit en afwerking, het houdt goed stand voor wat je betaalt. De optionele metallic kleuren (€650) voegen een bepaalde diepte toe die de algehele uitstraling verheft, terwijl de standaard witte afwerking praktisch is en helemaal niet goedkoop aanvoelt. Even een heads-up though — sommige van die lakafwerkingen zouden wat gevoeliger kunnen zijn voor steenslag dan de duurdere, dus houd ze in de gaten op de snelweg.
Over het algemeen zijn de details over het algemeen indrukwekkend, maar je kunt een paar gebieden spotten waar kosten werden bespaard. Die chroom dakrails zien er mooi uit, maar hadden naadlozer geïntegreerd kunnen worden als ze zwart of in carrosseriekleur waren. En de zijstapjes, die standaard komen op de PHEV, zijn handig maar voelen wat fragiel — je moet voorzichtig zijn bij in- en uitstappen om ongelukken te voorkomen.
Aan het einde van de dag bereikt het ontwerp echt zijn doel om er luxueuzer uit te zien dan zijn prijskaartje zou suggereren. Het zou misschien geen nieuwe wegen inslaan of opvallen in een menigte, maar de MG HS past precies in die premium SUV-ruimte zonder zijn meer budgetvriendelijke aard weg te geven. Dit is zeker een stap voorwaarts voor het merk en zou de aandacht moeten trekken van kopers die een high-end uitstraling willen zonder de steile prijs.
Comfort En Gemak






Beginnend met de klimaatregeling, het is effectief over beide uitvoeringen. Het basis Comfort model heeft handmatige airconditioning, terwijl de Luxury versie het opstuurt met dual-zone automatische controle, waardoor aparte temperatuurinstellingen mogelijk zijn voor de bestuurder en passagier. Het reageert snel, wat geweldig is, en het houdt de cabine mooi comfortabel. Maar, hier komt de kink in de kabel—de bedieningselementen zijn wat klein, dus ze aanpassen zou kunnen betekenen dat je een seconde je ogen van de weg afhaalt. Plus, het heeft niet enkele van de handige functies die je zou vinden in duurdere modellen, zoals automatische recirculatie of luchtkwaliteit sensoren.
Als het gaat om stoelen echter, schitteren beide rijen echt. De voorstoelen zijn super ondersteunend voor alle vormen en maten, met veel aanpassingen en goede zijdelingse steun voor wanneer je bochten neemt. De Luxury uitvoering voegt elektrische aanpassingen toe en een geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel, wat een leuke upgrade is als je meerdere bestuurders hebt. En hey, de verwarmde stoelen in het Luxury model warmen lekker op, maar ze bieden geen ventilatie of massage opties zoals sommige concurrenten doen.
Nu, laten we het hebben over opslag. De cabine heeft wat slimme oplossingen. De middenconsole is ruim genoeg voor je persoonlijke spullen, en de deurvakken kunnen grote waterflessen en andere essentials vasthouden. Er is een draadloze oplaadpad in de Luxury versie, wat super handig is—kijk alleen uit, het zit weggestopt achter de bekerhouders, dus het kan wat lastig zijn om bij te komen. Het handschoenenkastje is fatsoenlijk, en de overhead console heeft ruimte voor je zonnebril en garagedeur opener.
Op de tech kant van de dingen doet het over het algemeen goed werk bij het bijhouden van moderne behoeften. Die dual 12,3-inch displays zien er slank uit en presenteren informatie duidelijk. Android Auto en Apple CarPlay werken goed, maar, eerlijke waarschuwing, je zult in moeten pluggen—geen draadloze verbindingen hier, wat teleurstellend zou kunnen zijn voor degenen die daaraan gewend zijn. De spraakbesturing in de Luxury uitvoering doet zijn werk voor basiscommando’s, maar het matcht niet helemaal de high-end systemen.
Geluidskwaliteit verandert behoorlijk tussen uitvoeringen. De basis zes-speaker opstelling is prima voor casual luisteren, maar als je opteert voor de Luxury uitvoering geeft het acht-speaker systeem je betere helderheid en bas. Geen van beide gaat audiopuristen tevreden stellen, maar ze zijn goed genoeg voor familie roadtrips. En op de snelweg wordt weglawaai in toom gehouden, het klokken op 74dB bij 110 km/u—behoorlijk respectabel voor dit prijssegment.
Er zijn wat mooie gemaksfuncties die dagelijks rijden makkelijker maken. De auto-hold functie is een echte winnaar in stop-and-go verkeer, automatisch de parkeerrem inschakelen wanneer je gestopt bent en het loslaten wanneer je het gaspedaal raakt. De elektrische achterklep in de Luxury uitvoering is super handig voor inladen, hoewel de knop wat goedkoop aanvoelt en wat moeite kost om in te drukken. En je zult vinden dat keyless entry en push-button start betrouwbaar werken in beide uitvoeringen.
Toch zijn er een paar dingen die potentiële kopers meer zouden kunnen laten willen. Voor één heeft de basisuitvoering geen draadloze apparaat oplading, en het zijn allemaal USB-A poorten, wat wat achter de tijden voelt in 2025. Plus, geen panoramisch dakraam—zelfs niet als optie—zou het voor sommigen wat krap kunnen laten aanvoelen. En je zult functies zoals automatische koplamp nivellering of regensensing ruitenwissers hier niet vinden, maar we gissen dat dat deel is van hoe ze het prijskaartje aantrekkelijk houden.
Het dual 12,3-inch display is de opvallende functie, een vibe geven die concurreert met duurdere voertuigen. Je hebt drie thema’s om uit te kiezen in het bestuurder informatie display: Speed, Intelligent Drive, en Map view. Dit betekent dat je kunt kiezen wat het beste past bij je humeur of rijstijl. En de kaart integratie is super handig, navigatie tonen precies in je sightlijn. Maar—hier is de kink—sommige van de info kan moeilijk snel te lezen zijn, dankzij de kleine lettergroottes. Dat is vooral waar voor die regeneratieve rem indicatoren.
Nu, bewegend naar het infotainment systeem, het is meestal behoorlijk snel en makkelijk te navigeren. De verticale tegel lay-out is een mooie touch, je toestaan om dingen aan te passen en bij je go-to functies snel te komen. Navigatie is over het algemeen spot-on, vooral als je in de Luxury uitvoering bent met real-time verkeersupdates. Houd gewoon in gedachten, soms kan het systeem wat langzaam zijn wanneer je ingewikkelde routes probeert uit te zoeken. De graphics zien er fris en modern uit, wat een grote plus is vergeleken met veel budgetvriendelijke auto’s.
Als het gaat om Android Auto en Apple CarPlay werken ze goed, maar eerlijk gezegd voelt in moeten pluggen wat achter de tijden aan voor 2025. De verbinding blijft sterk, en het integreren van je telefoon’s navigatie en media apps is naadloos. Toch betekent overschakelen naar klimaatcontroles uit CarPlay of Android Auto springen en terug naar het thuisscherm, wat wat vervelend kan zijn terwijl je rijdt.
Dan is er het MG iSMART connectivity systeem. Het stelt je in staat om je voertuig te monitoren en controleren via een app op je telefoon. Je kunt het klimaat aanpassen, oplaadstatus controleren (als je een PHEV hebt), en zelfs de locatie van je voertuig tracken. Maar als we eerlijk zijn, de app is niet zo gepolijst als sommige van de meer premium opties daarbuiten, en je zou van tijd tot tijd wat connectiviteit hiccups tegen kunnen komen.
Wat betreft spraakbesturing in de Luxury uitvoering, het reageert op basiscommando’s, maar het heeft niet die geavanceerde natuurlijke taal verwerking die je zou kunnen vinden in duurdere auto’s. Eenvoudige verzoeken zoals “Navigeer naar Amsterdam” werken meestal prima, maar gooi er iets wat complexers in, en je zou het een paar keer moeten herformuleren. Het herkent Nederlandse commando’s oké, maar Engels lijkt waar het schittert.
De hybride systeem monitoring displays geven je een duidelijke blik op hoe energie stroomt tussen de motor, motor, en batterij. Het is behoorlijk nuttig voor het begrijpen van hoe alles samenwerkt en hoe je efficiënter kunt rijden. Plus, energie recovery monitoren helpt je echt het meeste uit regeneratieve remming te halen.
Desalniettemin zijn er een paar tech beperkingen die opduiken na wat gebruik. Voor één heeft het geen over-the-air updates, dus als er een software verbetering is, moet je naar de dealer. En alle USB poorten zijn nog steeds Type-A, wat betekent dat je adapters nodig hebt voor nieuwere apparaten. Het infotainment systeem is over het algemeen responsief, maar je zou het wat achterlopen kunnen vinden tijdens opstarten of wanneer je snel tussen functies schakelt.
Nu, naar de geavanceerde bestuurder assistentie functies. Ze presteren goed genoeg, maar ze hebben niet helemaal de finesse van sommige high-end systemen. De adaptieve cruise control is de meeste tijd soepel, maar het kan wat schokkerig aanvoelen wanneer het snelheden aanpast. Het rijbaan-behoud systeem doet zijn werk, maar het vereist dat je je handen op het stuur houdt, wat weg zou kunnen nemen van de ontspanning waar je op hoopt tijdens langere ritten.
Veiligheid En Beveiliging
Het voertuig heeft een vijf-sterren Euro NCAP veiligheidsrating binnengehaald, wat echt spreekt tot hoe solide zijn structuur is en hoe goed de veiligheidssystemen werken. Met meer dan 70% hoge-sterkte staal in de carrosserie constructie biedt het indrukwekkende crash bescherming terwijl het gewicht nog steeds laag wordt gehouden. Plus, er zijn zes airbags verspreid door de cabine—voor, zij, en gordijn airbags in beide rijen—dus iedereen heeft een fatsoenlijk niveau van bescherming. Het airbag systeem staat zelfs passagier airbag deactivatie toe, wat geweldig is voor het bevestigen van kinderstoelen, en het is slim genoeg om te deployen gebaseerd op de crash ernst en waar de inzittenden zitten.
Dan is er de MG Pilot suite, geladen met een hoop actieve veiligheidsfuncties die echt standhouden in dagelijks rijden. Neem de adaptieve cruise control bijvoorbeeld; het behoudt niet alleen een veilige afstand maar kan ook de auto tot volledige stilstand brengen als verkeer vertraagt. En terwijl de rijbaan-behoud assist zachtjes de stuurinrichting nudged om je gecentreerd te houden, vereist het dat je je handen op het stuur houdt—in tegenstelling tot sommige high-end modellen die een meer hands-free ervaring bieden. De voorwaartse botsingswarschuwing komt met automatische noodremming, inclusief detectie voor voetgangers en fietsers, wat super nuttig is in drukke stadsomgevingen.
Dode hoek monitoring en achterste kruisverkeer alert voegen een andere laag veiligheid toe, rijbaan wissels en parkeren wat minder zenuwslopend maken. Het systeem geeft visuele en hoorbare waarschuwingen, hoewel, eerlijk gezegd, de indicatoren op de spiegels wat groter zouden kunnen zijn voor betere zichtbaarheid. En het deur-opening waarschuwingssysteem is bijzonder nuttig om ongelukken met fietsers te vermijden, vooral in plaatsen zoals Nederland. Het verkeersbord herkenning systeem doet behoorlijk goed werk bij het identificeren van snelheidslimieten en ze weergeven, hoewel de beep alerts wat vervelend kunnen worden en je moet ze handmatig uitzetten elke keer als je de auto start.
Als je opteert voor de Luxury uitvoering is het 360-graden camera systeem een game-changer, je een duidelijk zicht geven rondom het voertuig en krappe manoeuvres veel makkelijker maken. Het transparante chassis overzicht is een leuke touch om je te helpen trottoirs te vermijden. Maar, als je bij de basis Comfort uitvoering blijft krijg je alleen achterste parkeersensoren en een backup camera, wat je wat minder zelfverzekerd zou kunnen laten voelen bij parkeren in drukke plekken.
Op het beveiligingsfront is er een robuust alarmsysteem gekoppeld met immobilizer tech die voldoet aan verzekeringsstandaarden. Het keyless entry systeem gebruikt encryptie om relay attacks af te weren, maar het is nog steeds wijs voor eigenaren om voorzichtig te zijn met hun sleutelhangers. En als je een voertuig tracking systeem hebt zou het kunnen helpen je auto op te sporen als het ooit gestolen wordt.
Dat gezegd hebbende houden sommige van de veiligheidsfuncties niet helemaal bij met de nieuwste trends. Het bestuurder aandacht monitoring systeem gebruikt een infrarood camera, maar het kan wat te gevoelig zijn, soms afgaan tijdens regelmatig rijden. Het snelheidslimiet waarschuwingssysteem is behoorlijk vervelend omdat het niet permanent uitgezet kan worden en reset elke keer als je de auto start. Plus, het rijbaan-behoud systeem is niet zo geavanceerd als sommige duurdere alternatieven; het helpt uit maar biedt geen echte hands-free rijden.
Als het gaat om kinderveiligheid heeft het de basis gedekt met ISOFIX montage punten voor twee kinderstoelen, plus top tether ankers. De achterdeuren hebben kindsloten, en de elektrische ruiten hebben anti-klem bescherming. Even een heads-up though: de achterdeur sloten moeten handmatig bediend worden in plaats van elektronisch vanaf de bestuurdersstoel, wat wat lastig kan zijn.
Hoe Rijdt Het?
Rijden in de MG HS is behoorlijk een ervaring, eerlijk gezegd. Het raakt echt een balans tussen efficiënt en leuk om te rijden, wat een leuke verrassing is voor beide hybride versies. Nadat we het door zijn paces hebben gehaald in een hoop verschillende omstandigheden, is het duidelijk dat deze auto draait om soepelheid en verfijning, terwijl het nog steeds genoeg punch heeft voor wanneer je wat levendig wilt worden op de weg.
Neem de Hybrid+ versie bijvoorbeeld. Het doet fantastisch werk om aan te voelen als een elektrisch voertuig, vooral in de stad. De 198pk elektromotor geeft je dat directe koppel, wat de auto veel krachtiger laat aanvoelen dan je zou verwachten alleen naar de cijfers kijkend. Wanneer je wegrijdt vanaf een stop is de acceleratie vrijwel direct en soepel helemaal door. En de 1,5-liter turbo motor is zo stil dat je het nauwelijks merkt tijdens rondcruisen. Deze combinatie zorgt voor een behoorlijk verfijnde aandrijflijn ervaring, een die gelijk op kan tegen sommige van de duurdere hybrids daarbuiten.
Op de snelweg toont de MG HS echt zijn verstand en finesse. De turbocharged motor draait op lagere RPM’s vergeleken met natuurlijk aangezogen motoren, wat betekent dat het stiller is en nog steeds genoeg kracht heeft voor die snelle inhaalmanoeuvres. In onze tests zagen we consistent ongeveer 7L/100km bij 130km/u, met gemiddelde snelheden rond de 125km/u. Dat is behoorlijk indrukwekkend, vooral gezien alle gebruikelijke verkeersjams en snelheidsveranderingen waar je mee te maken hebt op de weg.
Nu, over de rijmodi. Ze maken eigenlijk een merkbaar verschil. In Normal modus krijg je de beste efficiëntie en soepele krachtoverbrenging. Sport modus daarentegen verhoogt de gasreactie en laat de motor wat harder werken. Maar het brengt wel een beetje vertraging in krachtoverbrenging mee omdat het jongleert met zowel elektrische als verbrandingskracht. Comfort modus draait helemaal om een soepele rit, maar we denken dat de meeste mensen zullen vinden dat Normal modus de sweet spot raakt voor dagelijks rijden.
Wanneer je door de stad rijdt, daar schittert dit systeem echt. Je kunt puur elektrisch rijden tot 70km/u, dus in de meeste stadssituaties gebruik je de verbrandingsmotor niet eens. En met het fancy regeneratieve remsysteem voelt het precies als een elektrisch voertuig, brandstofverbruik omlaag brengend. We registreerden cijfers tussen 5,5 en 5,6L/100km in stedelijke omgevingen, wat eerlijk gezegd voldeed aan of zelfs versloeg wat de fabrikant claimde.
Nu, als je opstapt naar de PHEV versie krijg je nog meer elektrisch rijbereik — ongeveer 75 mijl. Maar houd in gedachten dat het rijgevoel wat verandert vanwege het extra batterijgewicht, wat bijna 200kg zwaarder is dan de Hybrid+. Toch geeft dat 295pk gecombineerde vermogen je wat solide prestaties. Je kunt 0-62mph raken in slechts 6,8 seconden, en het voelt nog sneller aan dankzij dat directe elektrische koppel.
Verrassend genoeg handelt het behoorlijk goed voor een familievriendelijke SUV. De multi-link achterophanging doet uitstekend werk om de rit comfortabel te houden terwijl het ook carrosseriebewegingen goed controleert. De stuurinrichting is verstelbaar, en in Sport modus krijg je een mooie beetje feedback voor die enthousiaste ritten. Even een heads-up though: de smalle banden en voorwielaandrijving opstelling kunnen het wat tegenhouden tijdens krappe bochten, en je zou wat wielslip kunnen ervaren als je hard uit een bocht duwt.
Het regeneratieve remmen is ook een game-changer. Met maximale regeneratie kun je vaak rijden met slechts één pedaal, wat vermindert hoeveel je de remmen nodig hebt — ongeveer 80% minder in stedelijke omstandigheden! Het is wat anders in het begin, maar het wordt behoorlijk snel tweede natuur, helpt je brandstof besparen. Houd alleen in gedachten dat wanneer de batterij vol is, het systeem de regeneratie zal temperen, dus je moet alert blijven op lange bergafwaartse stukken.
Dat gezegd hebbende zijn er een paar eigenaardigheden waar sommige bestuurders aan moeten wennen. Het gebrek aan motorgeluid tijdens regulier rijden is indrukwekkend voor verfijning, maar het kan je van je stuk brengen wanneer je probeert vermogensafgifte in te schatten alleen op geluid. Plus, die naadloze krachtoverbrenging zou wat minder boeiend kunnen voelen vergeleken met het gebrom van een traditionele motor, vooral voor degenen die van die hoorbare feedback houden. En de eco-vriendelijke banden inspireren misschien niet het meeste vertrouwen in natte omstandigheden, vooral als je hard accelereert. Over het algemeen echter is het een solide rit met wat geweldige functies!
Comfort Achterbank



De achterpassagier ruimte in de MG HS valt echt op — het is verrassend ruim en comfortabel, bijna als iets uit een duurdere auto. Nadat we een nadere blik namen ontdekten we dat de functies die hier geboden worden boven en voorbij gaan wat je zou verwachten voor de prijs. Zeker, er zijn wat nadelen die komen met budgetvriendelijk zijn, maar over het algemeen is het indrukwekkend.
Allereerst maakt die 2.765mm wielbasis een enorm verschil. Er is tonnen beenruimte, wat een grote plus is voor langere mensen, zelfs wanneer de voorstoelen achteruit geschoven zijn voor langere bestuurders. We hadden wat passagiers van meer dan zes voet lang het testen, en laat me je vertellen, ze hadden verschillende inches knie ruimte — dat zie je meestal alleen in luxe sedans of grote SUV’s. Deze genereuze accommodatie strekt zich uit tot hoofdruimte, waar zelfs zeer lange passagiers comfortabel kunnen zitten zonder zich krap of beperkt te voelen.
De stoelen zijn ook behoorlijk comfortabel. Ze hebben precies de juiste hoeveelheid vulling, dus je kunt lange trips nemen zonder te voelen alsof je op een rots zit of in een marshmallow wegzakt. Plus, het kunstleer in de Luxury uitvoering ziet er mooi uit en is makkelijker schoon te maken dan stof. De manier waarop de stoelen gevormd zijn maakt ze geschikt voor verschillende lichaamstypes, wat een verfrissende verandering is van de gebruikelijke one-size-fits-all benadering.
Oh, en laten we de vloer niet vergeten. Het is meestal vlak, wat betekent dat drie volwassenen in de achterkant kunnen passen zonder te veel gedoe. The lage transmissietunnel betekent dat de middelste passagier niet onhandig over een grote bult hoeft te stappen, wat iets is waar veel andere auto’s mee worstelen. Zeker, de schouderruimte is fatsoenlijk voor drie, maar op lange trips zou het wat gezellig kunnen worden als een van hen groter is.
Over de klimaatregeling — er zijn vents daarachter die goed werk doen bij het circuleren van lucht, en ze laten je zelfs de luchtstroom richting geven. Maar hier komt de kink: er is geen individuele temperatuurregeling voor degenen achteraan, dus je zou misschien moeten onderhandelen met de voorpassagiers om het precies goed te krijgen. Het dual-zone systeem in de Luxury uitvoering helpt wat, maar het is geen volledige multi-zone opstelling.
Als het gaat om opslag heeft MG dingen doordacht. Er zijn twee USB-A poorten, dus je kunt een paar apparaten tegelijk opladen, hoewel je misschien adapters nodig hebt voor nieuwere gadgets omdat het de oudere USB-standaard is. De deurvakken zijn ruim genoeg voor grote flessen, en er zijn stoelrug zakken voor het wegsteken van magazines of tablets.
De midden armsteun heeft dubbele bekerhouders, wat geweldig is voor lange ritten. Maar het is jammer dat het geen extra opslag heeft voor kleine spullen zoals telefoons of zonnebrillen. The achterruiten kunnen helemaal naar beneden rollen — een functie die soms weggelaten wordt om kosten te besparen — wat passagiers mooi zicht geeft.
Voor ouders zijn de ISOFIX punten voor twee kinderstoelen goed geplaatst tussen de stoelkussens, dus geen onhandige beugels die uitsteken. De top tether ankers zijn er ook, wat het makkelijk maakt om verschillende kinderstoelen te installeren. Plus, er zijn covers voor de montagepunten om dingen er netjes uit te laten zien wanneer ze niet gebruikt worden.
Zicht vanaf de achterstoelen is fantastisch, dankzij de grote ramen en slanke pijlers. Die zijruiten helpen echt om de ruimte open en luchtig te laten voelen, wat een bonus is op lange trips. Even een heads-up though: de C-pijler creëert wel wat dode hoeken bij van rijbaan wisselen, maar dat is behoorlijk gebruikelijk in de meeste moderne SUV’s.
Wat betreft de gebruikte materialen houden ze de kwaliteit hoog door de hele cabine. Je vindt soft-touch oppervlakken op de plekken waar passagiers waarschijnlijk in contact mee komen, terwijl taaiere kunststoffen gebruikt worden waar ze duurzamer moeten zijn. MG weet duidelijk dat gezinnen om achterbank comfort geven net zoveel als ze doen over voorbank functies.
En als je ooit wat extra lading moet vervoeren laten de 60/40 split-klapbare stoelen je de kofferruimte uitbreiden terwijl je nog steeds ruimte houdt voor één of twee passagiers. Het klapmechanisme werkt soepel en creëert een behoorlijk vlakke laadruimte. Plus, de veiligheidsgordels blijven georganiseerd tijdens het klappen, dus je hoeft niet te dealen met een verwarde rommel bij het terugzetten. Het enige nadeel is dat er geen verstelling recline is op de stoelen, wat lange reizen nog comfortabeler had kunnen maken.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Met een capaciteit van 507 liter (of 441 liter voor de PHEV versie) is er genoeg ruimte voor een paar grote koffers of een flinke boodschappenronde. De opening is genereus in breedte en hoogte, wat geweldig is omdat het laden van die zwaardere spullen veel makkelijker maakt. Plus, de lage laadlip betekent dat je dingen erin kunt schuiven zonder je rug te breken—veel beter dan auto’s die een hogere laadvloer hebben. Dat gezegd hebbende matcht het nog steeds niet helemaal met de Kia Sportage’s 540 liter of de Skoda Kodiaq, die een echt ruim bagagegebied heeft.
Nu heeft de PHEV versie wel een kleinere capaciteit vanwege de grotere batterij, maar we moeten MG wat krediet geven hier. Ze hebben erin geslaagd om dingen redelijk ruim te houden zelfs met die extra elektrische onderdelen. Veel andere merken eindigen met veel meer bagageruimte opgeven om hun plug-in hybrid systemen erin te passen, dus MG’s trade-off is niet zo slecht. En ja, beide versies bieden wat ondervloer opslag, maar het is niet zo ruim als wat je zou vinden in standaardvoertuigen.
Als het gaat om je lading organiseren heeft MG nagedacht over prakticaliteit zonder de bank te breken. Je hebt zijnetten om kleinere spullen te voorkomen rondrollen terwijl je rijdt, en vastbindhaken voor het beveiligen van je spullen. Hoewel we denken dat ze wat meer haken hadden kunnen toevoegen voor nog betere veelzijdigheid. De ladingbedekking werkt ook goed—het trekt mooi terug en bergt zich weg wanneer je het niet nodig hebt, maar er is geen plek om het op te bergen wanneer je het helemaal eruit haalt.
Als je de achterstoelen neerklapt, die 60/40 splitsen, kun je je bagageruimte boosten naar bijna 1.500 liter—behoorlijk handig voor grotere spullen. Het klapmechanisme is soepel, en de veiligheidsgordels blijven georganiseerd, dus ze raken niet verstrikt wanneer je de stoelen terugzet. Maar, aan de keerzijde is er geen door-laad functie, wat betekent dat je geen lange spullen kunt dragen zonder wat ruimte op te geven voor achterbank passagiers—iets wat sommige andere auto’s wel bieden.
Nu kan de toegankelijkheid verschillen afhankelijk van het uitrustingsniveau dat je kiest. De Luxury uitvoering heeft een elektrische achterklep die soepel opent en hoog genoeg is voor de meeste mensen. Maar de knop om het te activeren heeft wel een goede duw nodig, en misschien had het op een meer voor de hand liggende plek geplaatst moeten worden. Als je gaat voor de Comfort uitvoering moet je het handmatig openen, wat diegenen teleurstellen die gewend zijn aan het gemak van elektrische assistentie.
Echter, zodra je het meer gaat gebruiken duiken wat praktische problemen op. Bijvoorbeeld, er zijn geen 12V stopcontacten in het bagagegebied, wat een tegenvaller kan zijn als je draagbare apparaten wilt inpluggen tijdens kamperen of tailgaten. De laadvloer heeft geen verstelbare hoogtegebruikers zoals sommige van de duurdere concurrenten, wat beperkt hoe je het kunt configureren voor verschillende soorten lading. Plus, de zijwanden hebben niet veel zakken of haken voor kleinere spullen waar je snel toegang tot zou willen hebben.
Wat betreft ladingbescherming is het fatsoenlijk maar niets om over op te scheppen. De getapijte laadvloer doet redelijk werk bij beschermen tegen krassen en heeft wat waterbestendige backing. Toch, als je specifieke behoeften hebt—zoals het vervoeren van huisdieren—zou je misschien aftermarket oplossingen moeten bekijken omdat er geen ingebouwde lading barrières of huisdier bewakers zijn. En terwijl de wielputinbreuken goed beheerd worden creëren ze wat vreemde vormen die inpakken wat lastig kunnen maken.
Waardepropositie van de 2025 MG HS: Is het de Prijs Waard?
De 2025 MG HS vertegenwoordigt een overtuigende waardepropositie die traditionele automotive hiërarchieën uitdaagt, premium functies en verfijnde engineering leverend tegen prijzen die gevestigde concurrenten met substantiële marges onderbieden. Onze uitgebreide evaluatie onthult een voertuig dat slaagt in zijn primaire missie van maximale waarde leveren terwijl gebieden erkend worden waar kostenbeperkingen beperkingen creëren.
Laten we het hebben over prijsstelling. MG maakt echt een statement hier. De Hybrid+ Comfort uitvoering is geprijsd op €36.950, of €35.950 als je de huidige korting pakt. Eerlijk gezegd zou je veel meer moeten betalen voor vergelijkbare functies van Duitse merken. Bijvoorbeeld, een Volkswagen Tiguan begint bij €34.010, maar je eindigt met extra betalen voor de opties die het op gelijke hoogte brengen met de MG. En als het gaat om hybrids schittert de MG echt—systemen van merken zoals Toyota of Honda kunnen meer dan €10.000 aan je rekening toevoegen.
Een van de beste dingen over de MG HS is hoeveel het als standaard meekrijgt. Je hoeft niet te dealen met al die verwarrende optie pakketten die gewoon de prijzen opdrijven bij concurrenten. We hebben het over functies zoals LED-koplampen, 19-inch lichtmetalen velgen, dual 12,3-inch displays, en uitgebreide veiligheidssystemen—allemaal inbegrepen. Zelfs de basis Comfort uitvoering heeft adaptieve cruise control, een functie die meer dan €1.500 kan kosten op veel andere premium modellen.
Dan is er de garantie—7 jaar of 150.000 km! Dat is een niveau van geruststelling dat moeilijk te vinden is. Het toont echt dat MG gelooft in de langetermijn betrouwbaarheid van hun auto’s. Met dekking zoals dit kijk je naar veel lager eigenaarschap risico, en het duurt ver voorbij wat de meeste lease termijnen bieden. Eerlijk gezegd houden deze garantie voorwaarden hun eigen tegen meer premium merken en verslaan zelfs veel budget opties, wat een grote plus is voor kopers.
Als het gaat om exploitatiekosten zijn de hybride systemen een game-changer. Tijdens onze tests bereikten we consistent—of sloegen zelfs—wat de fabrikant claimt voor brandstofverbruik. Dat is behoorlijk zeldzaam in een markt waar real-world resultaten vaak teleurstellend kunnen zijn. Het Hybrid+ systeem toont stedelijk verbruik op 5,5L/100km en 4,7L/100km op de snelweg, wat betekent dat je een goed stuk geld bespaart, vooral met hoe brandstofprijzen zijn in Nederland nu.
Onderhoud zou ook makkelijker moeten zijn voor je portemonnee. De motor opereert efficiënt, en het regeneratieve remmen helpt ook. Met langere service intervallen en minder slijtage op onderdelen zoals remblokken kun je verwachten die langetermijn kosten laag te houden. Dat gezegd hebbende blijven wat zorgen over onderdelen beschikbaarheid en service netwerken, omdat gevestigde merken nog steeds de bovenhand hebben in die gebieden.
Nu is restwaarde wat een vraagteken omdat MG nog steeds nieuw is in het spel. Maar met de merkperceptie die beter wordt en verkoop die stijgt zien dingen er goed uit. De solide garantie zou die waarden stabiel kunnen helpen houden in de vroege eigenaarschap fase. Toch, vergeet niet dat luxemerken vaak hun waarde beter behouden op de lange termijn.
Voor degenen die achter praktische waarde zijn in plaats van merk prestige is deze auto een winnaar. Gezinnen die zoeken naar ruimte, efficiëntie, en geweldige functies zullen het moeilijk vinden om te verslaan wat de MG HS biedt. Plus, die hybride systemen leveren een rijervaring die premium aanvoelt terwijl het super efficiënt is.
Natuurlijk zal niet iedereen het de beste fit vinden. Als je een enthousiastelijke bestuurder bent die hunkert naar die ultieme betrokkenheid zou je naar de Ford Kuga kunnen leunen, ook al kost het meer. Of, als je rock-solide betrouwbaarheid wilt die bewezen is over de jaren zou een Toyota de extra cash waard kunnen zijn. En laten we eerlijk zijn, als merk prestige een must is voor je werk of status zouden die Duitse alternatieven hun hogere prijskaartje waard kunnen zijn.
Uiteindelijk schittert de MG HS echt voor praktische kopers die waarde geven aan substantie boven gewoon een flashy badge. De mix van ruimte, functies, efficiëntie, en kwaliteit tegen deze prijs is oprecht indrukwekkend. Het daagt uit wat we meestal denken van goede waarde in de automarkt. Zeker, het is niet perfect, maar het krijgt de job gedaan waar het telt voor de meeste familie SUV shoppers.