2025 Leapmotor C10 REEV Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | C10 REEV |
---|---|
Motortype | Range Extended Electric Vehicle (REEV) – Elektromotor + Benzine range extender |
Versnellingsbak | Enkelvoudige automatische transmissie (typisch voor elektrische voertuigen) |
Aandrijftype | Achterwielaandrijving |
Transmissie | Elektrische aandrijving met range extender |
Max. Vermogen (Elektromotor) | 158 kW (215 pk) |
Max. Koppel (Elektromotor) | 320 Nm |
Max. Vermogen (Range Extender) | 63 kW @ 5.000 omw/min |
Max. Koppel (Range Extender) | 125 Nm |
Batterijcapaciteit | 28,4 kWh |
Gecombineerd Bereik (WLTP) | 974 km |
Elektrisch Bereik (WLTP) | 145 km |
Brandstoftank | 50 liter |
CO₂ Emissie | 10 g/km |
Acceleratie 0-100 km/u | 8,5 seconden |
Topsnelheid | 170 km/u |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | C10 REEV |
---|---|
Batterij | |
Batterijtype | Lithium-ion (type niet gespecificeerd) |
Batterijcapaciteit (Nominaal) | 28,4 kWh |
Batterijgewicht | Niet gespecificeerd |
Batterijpositie | Vloermontage (zichtbaar in chassis afbeelding) |
Nominale Spanning | Niet gespecificeerd |
Prestaties | |
CO₂ Uitstoot (Gecombineerd WLTP) | 10 g/km |
Energieverbruik (Gecombineerd WLTP) | 19 kWh/100km |
Elektrisch Bereik (WLTP) | 145 km |
Gecombineerd Bereik (WLTP) | 974 km |
Brandstofverbruik (Gecombineerd) | 0,4 l/100km |
Laden | |
Maximaal DC Laadvermogen | 65 kW |
Maximaal AC Laadvermogen | 6,6 kW |
Boordlader | 6,6 kW |
AC Laadtijd (11 kW, 5-100% SOC) | 7u 20min |
AC Laadtijd (11 kW, 30-80% SOC) | 3u 50min |
DC Snelladen (30-80% SOC) | 18 minuten |
Batterijgarantie | Niet gespecificeerd |
Extra Functies | |
Warmtepomp | Ja |
Standaard Laadkabels | Type 2 Mode 2 & Type 3 Mode 3 |
V2L (Vehicle to Load) | Ja |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | C10 Standaard | C10 Design |
---|---|---|
Zitplaatsen | ||
Zitplaatscapaciteit | 5 personen | 5 personen |
Bagageruimte | ||
Bagageruimte Volume (tot achterbankleuning) | 400L | 400L |
Bagageruimte Volume (stoelen neergeklapd) | 1.375L | 1.375L |
Achterbank Verdeling | 40/60 neerklapbaar | 40/60 neerklapbaar |
Voorstoelen Functies | ||
Voorstoelen Verstelling | 6-voudig elektrisch (bestuurder), 4-voudig elektrisch (passagier) | 6-voudig elektrisch (bestuurder), 4-voudig elektrisch (passagier) |
Hoogte Verstelbare Stoelen | Ja (elektrische verstelling) | Ja (elektrische verstelling) |
Verwarmde Voorstoelen | Niet standaard | Ja |
Geventileerde Voorstoelen | Niet standaard | Ja |
2e Rij Stoelverwarming | Nee | Nee |
Interieur Materialen | ||
Bekleding | Kunstlederen bekleding | OEKOTEX® gecertificeerde kunstlederen bekleding |
Interieur Kleuropties | Criollo Brown, Midnight Aurora | Criollo Brown, Midnight Aurora |
Verwarmd Stuurwiel | Lederen stuurwiel (niet verwarmd) | Ja |
Comfort Functies | ||
Sfeerverlichting | Niet standaard | Ja (met animatie) |
Glazen Schuif-/Kanteldak | Panoramadak met elektrisch zonnescherm | Panoramadak met elektrisch zonnescherm |
Extra Functies | ||
Middenarmsteun | Ja | Ja |
ISOFIX Aansluitingen | Ja | Ja |
Dual Zone Climate Control | Ja | Ja |
Draadloze Telefoonlader | Ja | Ja |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Functie Categorie | C10 Standaard | C10 Design |
---|---|---|
Opslag Functies | ||
Dashboard Opslag | Centrale opbergvak | Centrale opbergvak |
Deur Compartimenten | Standaard deurvakken | Standaard deurvakken |
Voor Opslag | Middenarmsteun, draadloze telefoonlader | Middenarmsteun, draadloze telefoonlader |
Bekerhouders | Standaard | Standaard |
Extra Opslag | 12V aansluiting, 2 USB poorten voor | 12V aansluiting, 2 USB poorten voor |
Achter Opslag | 2 USB poorten op tweede zitrij | 2 USB poorten op tweede zitrij |
Klimaatbeheersing | ||
Systeem Type | Dual Zone Climate Control | Dual Zone Climate Control |
Luchtkwaliteit Functies | Standaard filtratie | Lucht kwaliteit monitor |
Pre-conditioning | Via Leapmotor App | Via Leapmotor App |
Ventilatie Uitlaten | Standaard | Standaard |
Warmtepomp | Ja | Ja |
Interieur Materialen | ||
Basis Materiaal | Kunstlederen bekleding | OEKOTEX® gecertificeerde kunstlederen bekleding |
Dakbekleding | Standaard stof | Standaard stof |
Vloer Materialen | Standaard vloermatten (set inbegrepen) | Standaard vloermatten (set inbegrepen) |
Stuurwiel | Leder | Verwarmd leder |
Decoratieve Elementen | ||
Interieur Kleuren | Criollo Brown, Midnight Aurora | Criollo Brown, Midnight Aurora |
Trim Accenten | Standaard | Verbeterd met Design elementen |
Sfeerverlichting | ||
Basis Verlichting | Interieurverlichting, leeslampen | Interieurverlichting, leeslampen |
Verbeterde Verlichting | Niet beschikbaar | Sfeerverlichting met animatie |
Thema Opties | Alleen standaard verlichting | Geanimeerde sfeerverlichting |
Duurzaamheid | ||
Gerecycled Inhoud | Standaard materialen | OEKOTEX® gecertificeerde materialen |
Milieu Certificering | Basis | OEKOTEX® Standard 100 |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | C10 REEV (Alle Varianten) |
---|---|
Gewicht Informatie | |
Leeggewicht (kg) | 1.950 kg (incl. bestuurder) |
Kentekengewicht (kg) | 1.850 kg |
Toegelaten Totaalgewicht (kg) | 2.460 kg |
Laadvermogen (kg) | 510 kg |
Asbelasting | |
Toegelaten Asbelasting, Vooraan (kg) | 1.084 kg |
Toegelaten Asbelasting, Achteraan (kg) | 1.436 kg |
Trekgewichten | |
Aanhangergewicht Ongeremd (kg) | 750 kg |
Aanhangergewicht Geremd (kg) | 1.500 kg |
Kogeldruk (kg) | 60 kg |
Toegelaten Daklast (kg) | 100 kg* |
*Maximale snelheid van 120 km/u aanbevolen met dakbelasting om veiligheidsredenen
Specificatie | 2025 Leapmotor C10 REEV |
---|---|
Prijsstelling & Beschikbaarheid | |
Vanaf Prijs | €39.050 (C10 Standaard) |
Prijsrange | €39.050 – €40.550 |
Brandstoftype | Range Extended Electric Vehicle (Elektrisch + Benzine) |
Beschikbare Uitvoeringen | C10 Standaard, C10 Design |
Elektrische Aandrijflijn | |
Batterijcapaciteit | 28,4 kWh |
Elektromotor Vermogen | 158 kW (215 pk) |
Elektromotor Koppel | 320 Nm |
Elektrisch Energieverbruik (WLTP) | 19 kWh/100km |
Elektrisch Bereik (WLTP Gecombineerd) | 145 km |
Range Extender | |
Range Extender Motor | 1,5L Benzinemotor |
Range Extender Vermogen | 63 kW @ 5.000 omw/min |
Range Extender Koppel | 125 Nm |
Brandstoftank Inhoud | 50 liter |
Gecombineerd Brandstofverbruik | 0,4 L/100km |
Prestaties | |
Aandrijftype | Achterwielaandrijving (RWD) |
Transmissie | Enkeltraps Automaat |
Totaal Bereik (WLTP Gecombineerd) | 974 km |
CO₂ Uitstoot | 10 g/km |
Acceleratie 0-100 km/u | 8,5 seconden |
Maximum Koppel | 320 Nm (Elektromotor) |
Topsnelheid | 170 km/u |
Laadmogelijkheden | |
AC Laden | 6,6 kW |
DC Snelladen | 65 kW |
Laadtijd (11kW, 30-80%) | 3u 50min |
Laadtijd (DC, 30-80%) | 18 minuten |
Extra Functies | |
Energielabel | A |
Vehicle to Load (V2L) | Ja |
Warmtepomp | Ja |
Rijmodi | 3 Rijmodi Beschikbaar |
Afmeting | Meting |
---|---|
Primaire Afmetingen | |
Lengte | 4.739 mm |
Breedte | 1.900 mm |
Hoogte | 1.680 mm |
Wielbasis | 2.825 mm |
Bodemvrijheid | 180 mm |
Draaicirkel | |
Stoeprand tot Stoeprand | 5,40 m |
Categorie | C10 Standaard | C10 Design |
---|---|---|
Startprijs | ||
Consumentenprijs | €39.050 | €40.550 |
Fiscale Waarde | €38.000 | €39.500 |
Exterieur | ||
Standaard Kleur | Glazed Green (€0) | Glazed Green (€0) |
Premium Kleuren | Pearl White, Canopy Grey, Tundra Grey, Metallic Black (€800 elk) | Pearl White, Canopy Grey, Tundra Grey, Metallic Black (€800 elk) |
Wielen | 18″ lichtmetalen velgen, 235/55 R18 banden | 20″ lichtmetalen velgen, 245/45 R20 banden |
Verlichting | LED koplampen, LED achterlichten, LED dagrijverlichting | LED koplampen met animatie, Doorlopende achterlichten met animatie |
Glas | Standaard | Privacy glas achter |
Interieur | ||
Bekleding | Kunstlederen bekleding | OEKOTEX® gecertificeerde kunstlederen bekleding |
Kleuropties | Criollo Brown, Midnight Aurora (beide €0) | Criollo Brown, Midnight Aurora (beide €0) |
Voorstoelen Verstelling | 6-voudig elektrisch (bestuurder), 4-voudig elektrisch (passagier) | 6-voudig elektrisch (bestuurder), 4-voudig elektrisch (passagier) |
Stoelverwarming | Niet beschikbaar | Verwarmde voorstoelen |
Stoelventilatie | Niet beschikbaar | Geventileerde voorstoelen |
Stuurwiel | Lederen stuurwiel | Verwarmd lederen stuurwiel |
Sfeerverlichting | Standaard interieurverlichting | Sfeerverlichting met animatie |
Veiligheid & Rijassistentie | ||
ADAS Systemen | Volledig pakket: ACC, LCC, LDW, BSD, FCW, RCW, RCTA, RCTB, ISA, ADDW, AEB, HOD, DOW, ELK, DDAW | Zelfde uitgebreide ADAS pakket |
Camera’s | 360 graden achteruitrijcamera | 360 graden achteruitrijcamera |
Sensoren | Parkeersensoren | Parkeersensoren |
Airbags | Voor-, zij- en gordijnairbags | Voor-, zij- en gordijnairbags |
Connectiviteit & Technologie | ||
Infotainment Scherm | 14,6″ touchscreen | 14,6″ touchscreen |
Instrumentencluster | 10,25″ digitaal display | 10,25″ digitaal display |
Audiosysteem | 12-luidsprekers surround systeem | 12-luidsprekers surround systeem |
Connectiviteit | DAB+, Online Navigatie, Voice Control, OTA updates | DAB+, Online Navigatie, Voice Control, OTA updates |
Smartphone Integratie | Draadloze telefoonlader, Bluetooth sleutel | Draadloze telefoonlader, Bluetooth sleutel |
App Functies | Voertuigstatus, laadplanning, locatie tracking | Voertuigstatus, laadplanning, locatie tracking |
Aandrijving & Onderstel | ||
Aandrijflijn | 158 kW (215 pk) elektromotor + 63 kW range extender | Zelfde aandrijflijn |
Aandrijving | Achterwielaandrijving | Achterwielaandrijving |
Rijmodi | 3 rijmodi | 3 rijmodi |
Ophanging | Standaard ophanging | Standaard ophanging |
Comfort & Gemak | ||
Klimaatbeheersing | Dual-zone automatisch | Dual-zone automatisch |
Luchtkwaliteit | Standaard filtratie | Lucht kwaliteit monitor |
Dak | Panoramadak met elektrisch zonnescherm | Panoramadak met elektrisch zonnescherm |
Opbergruimte | Middenarmsteun, draadloze laadpad | Middenarmsteun, draadloze laadpad |
Stroompunten | 12V aansluiting, 4 USB poorten totaal | 12V aansluiting, 4 USB poorten totaal |
Achterklep | Standaard | Elektrisch bedienbare achterklep |
Laden & Energie | ||
AC Laden | 6,6 kW boordlader | 6,6 kW boordlader |
DC Laden | 65 kW snelladen | 65 kW snelladen |
Laadkabels | Type 2 Mode 2 & Mode 3 inbegrepen | Type 2 Mode 2 & Mode 3 inbegrepen |
V2L Functie | Vehicle to Load mogelijkheid | Vehicle to Load mogelijkheid |
Warmtepomp | Ja | Ja |
Standaarduitrusting | ||
Vloermatten | Set inbegrepen | Set inbegrepen |
Noodset | Veiligheidsdriehoek, hesje, verbanddoos, lifehammer | Veiligheidsdriehoek, hesje, verbanddoos, lifehammer |
ISOFIX | Kinderzitje aansluitingen | Kinderzitje aansluitingen |
Keyless Entry | Keyless start | Keyless start |
Niet beschikbaar
Niet beschikbaar





Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Leapmotor C10 REEV Te Kopen?
De 2025 Leapmotor C10 REEV vertegenwoordigt een baanbrekende benadering van elektrische mobiliteit. Het pakt die vervelende reikwijdteangst aan terwijl je nog steeds die pure elektrische rijervaring krijgt. Dit Range Extended Electric Vehicle heeft een indrukwekkende 974 km WLTP gecombineerde actieradius, waardoor het opvalt in de drukke SUV-markt.
We hebben deze in China gemaakte SUV uitgebreid getest, en hij komt naar de Nederlandse markt dankzij een slimme samenwerking tussen Leapmotor en Stellantis. De Franse autogigant heeft een belang van 51% in deze onderneming, wat betekent dat je eersteklas kwaliteitscontrole en een solide dealernetwerk door heel Europa kunt verwachten.
De C10 REEV krijgt concurrentie van verschillende gevestigde spelers in het hybride en elektrische SUV-segment. Je hebt de Honda CR-V Hybrid, Toyota RAV4 Hybrid, Mitsubishi Outlander PHEV, en Nissan X-Trail e-Power die hem op de hielen zitten. En in de puur elektrische hoek staat hij tegenover zwaargewichten zoals de Tesla Model Y, Peugeot e-5008, en Audi Q6 e-tron. Maar hier is de kicker: zijn unieke range extender technologie betekent dat hij altijd elektrisch rijdt, ongeacht de batterijsituatie. Dat is een groot voordeel!
Wat echt intrigerend is aan de C10 REEV is zijn prijsstelling. Met een startprijs van €39.050 voor het basismodel en €40.550 voor de Design variant, is die waarde moeilijk te verslaan vergeleken met duurdere Europese opties. Deze agressieve prijsstelling, samen met een overvloed aan standaarduitrusting en slim gebruik van ruimte, maakt de C10 REEV een sterke optie voor gezinnen die op zoek zijn naar elektrische oplossingen zonder de gevreesde reikwijdtebeperkingen.
Hoewel hij volledig in China is ontwikkeld, heeft het ontwerp een Europees tintje dat laat zien dat Leapmotor begrijpt wat westerse kopers willen. Met afmetingen van 4.739mm lang, 1.900mm breed, en 1.680mm hoog, past de C10 REEV comfortabel in de D-segment SUV categorie. Die indrukwekkende wielbasis van 2.825mm opent echt de binnenruimte, waardoor hij behoorlijk ruim is.
Na het testen onder verschillende rijomstandigheden—van drukke stadsstraten tot vlotte snelwegen—is het duidelijk dat dit voertuig er goed in slaagt om puur elektrisch rijden te combineren met de praktische bruikbaarheid die nodig is voor langere trips. Dankzij de soepele integratie van die 1,5-liter benzinegenerator met de elektrische aandrijflijn, kunnen bestuurders een consistente elektrische prestatie verwachten, ongeacht waar ze naartoe gaan.
Motor, Prestaties En Transmissie
De Leapmotor C10 REEV heeft een behoorlijk slimme seriële hybride systeem dat hem onderscheidt van de gebruikelijke parallelle hybriden waar je misschien bekend mee bent. Dus, wat is de deal? Nou, de aandrijflijn wordt geankerd door een achterin gemonteerde elektromotor die 158 kW (of 215 PK) produceert en een mooie 320 Nm koppel. Deze motor is de enige die het zware werk doet hier, en drijft uitsluitend de achterwielen aan. En je weet wat dat betekent — je krijgt die snelle koppelafgifte en soepele acceleratie waar elektrische voertuigen bekend om staan.
Laten we het nu hebben over de range extender. Het is een 1,5-liter atmosferische viercilinder benzinemotor weggestopt onder de voorklep. Dit kleine motortje produceert 63 kW (68 PK) bij 5.000 RPM en levert 125 Nm koppel, maar hier is de kicker: hij drijft niet daadwerkelijk de wielen aan. In plaats daarvan fungeert hij puur als een generator, en laadt de 28,4 kWh LFP (Lithium IJzer Fosfaat) batterij op wanneer nodig. Deze opstelling houdt de rijervaring lekker elektrisch, en vermijdt die vervelende motorgeluiden en trillingen die kunnen doordringen in de cabine bij parallelle hybriden.
Wat betreft prestaties, de C10 REEV is duidelijk ontworpen als een gezins-SUV in plaats van een snelheidsduivel. Hij doet er ongeveer 8,5 seconden over om van 0 naar 100 km/u te gaan, wat prima is voor inhalen en invoegen tijdens onze testritten. Voor stadsrijden is de 0-50 km/u sprint nog indrukwekkender met slechts 4 seconden — over responsiviteit gesproken! Plus, de topsnelheid is beperkt tot 170 km/u, waardoor hij geschikt is voor comfortabel cruisen op de snelweg terwijl hij nog steeds bewust is van efficiëntie.
Tijdens onze tests merkten we op dat de krachtafgifte van de elektromotor consistent was, ongeacht wat de benzinemotor aan het doen was. Schakelen tussen volledig elektrische modus en range-extended bedrijf is bijna naadloos vanuit het perspectief van de bestuurder. Het energiebeheersysteem is ook slim; het beslist wanneer de benzinegenerator moet worden ingeschakeld gebaseerd op hoe opgeladen de batterij is, de rijomstandigheden, en welke rijmodus je hebt geselecteerd.
Over modi gesproken, de C10 biedt verschillende energiebeheeropties om prestaties en efficiëntie te verhogen. De EV+ modus houdt dingen alleen-elektrisch totdat de batterij ongeveer 9-10% lading bereikt, wat geweldig is voor stil stadsrijden. Dan is er de EV modus die elektrische prioriteit behoudt totdat de batterij daalt tot 25%. En als je een langere trip plant, houdt de Fuel modus de batterij rond 80% om ervoor te zorgen dat je elektrisch kunt rijden wanneer je je bestemming bereikt.
We vonden de Power+ modus echt leuk tijdens onze tests. Hij houdt de benzinemotor continu draaiend, wat super handig is voor trekken of navigeren door zwaar terrein. Je krijgt de volledige 215 PK altijd beschikbaar. En laten we het regeneratieve remsysteem niet vergeten; het werkt soepel in alle modi, wint energie terug terwijl je afremt en draagt bij aan indrukwekkende efficiëntie.
In real-world tests vonden we dat het brandstofverbruik rond 6,0-6,4 liter per 100 km lag bij rijden in range-extended modus onder typische omstandigheden. Stedelijke efficiëntie was bijzonder opmerkelijk, dankzij het regeneratieve remmen en elektrische aandrijflijn die energie-terugwinning optimaliseren tijdens die frequente stop-en-ga situaties. Op de snelweg, hoewel nog steeds behoorlijk, toonde de atmosferische 1,5-liter generator enkele beperkingen bij het consistent handhaven van hogere snelheden.
Wat cool is aan deze opstelling is hoe de benzinemotor fungeert als een generator in plaats van een directe aandrijfeenheid. Dit stelt hem in staat om op optimale RPM’s te draaien, geluid en trillingen te verminderen terwijl de efficiëntie wordt gemaximaliseerd. In tegenstelling tot traditionele motoren die hard moeten werken over een breed RPM-bereik afhankelijk van snelheid, kan deze range extender werken op zijn meest efficiënte niveau, wat echt helpt bij het bereiken van indrukwekkende gecombineerde reikwijdtecijfers en het verminderen van emissies.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het heeft vierwiel schijfremmen met geventileerde rotors rondom, wat betekent dat je kunt rekenen op consistent presteren zelfs wanneer je meerdere keren hard remt.
Nu, we zullen eerlijk zijn—het rempedaal voelde een beetje als wennen. In het begin voelde het een beetje kunstmatig vergeleken met de remmen die je zou vinden in een typische auto. Dat komt vooral door de brake-by-wire technologie, die het regeneratieve en wrijvingsremmen behoorlijk soepel combineert. Tijdens onze eerste ritten merkten we wel een lichte vertraging op tussen het indrukken van het pedaal en het voelen van de remmen, een beetje zoals wat je zou kunnen ervaren in sommige Tesla modellen. Maar zodra je het doorhebt, voelt de modulatie natuurlijk aan, en krijg je veel controle.
Het regeneratieve remmen schittert echt in stadsrijden, vooral omdat je vaak stopt en start. We ontdekten dat het een behoorlijk deel van de batterijlading kan terugwinnen tijdens die stedelijke trips, wat de algehele efficiëntie echt helpt verhogen. Je kunt zelfs de intensiteit van het regeneratieve remmen aanpassen gebaseerd op de rijmodus die je kiest—Sport modus, bijvoorbeeld, geeft je een meer agressieve energie-terugwinning die behoorlijk dicht bij één-pedaal rijden komt.
Toen we de remprestaties testten, waren we onder de indruk van hoe goed hij stopte, vooral gezien het feit dat het voertuig bijna 2.000 kg weegt. De combinatie van die stevige schijfremmen en het regeneratieve systeem biedt sterke stopkracht, zelfs wanneer je afkomt van snelwegsnelheden. Plus, de ABS schakelt soepel in wanneer nodig, waardoor stuurcontrole intact blijft tijdens noodstops die we uitprobeerden op afgesloten circuits.
Wat betreft de overgang tussen regeneratief en wrijvingsremmen, het is behoorlijk naadloos tijdens normaal rijden. Zeker, attente bestuurders zouden enkele subtiele veranderingen kunnen opmerken wanneer je licht remt, maar over het algemeen voelt het goed afgestemd aan. Het is fijn dat het systeem ernaar streeft om regeneratief remmen zo veel mogelijk te gebruiken, alleen overschakelend naar wrijvingsremmen wanneer je die extra stopkracht nodig hebt of wanneer de batterij geen energie meer kan opslaan.
Tijdens onze lange-afstand tests bleef het remsysteem consistent presteren, zelfs nadat we een tijdje op de snelweg hadden gereden. Het geventileerde schijfontwerp doet een solide job bij het afvoeren van warmte, dus je hoeft je geen zorgen te maken over remverval bij rijden door de bergen of herhaalde hoge-snelheid stops. Het handelt typisch SUV-gebruik prima af, maar als je denkt aan extreem trekken of naar het circuit gaan, wil je misschien een beetje voorzichtig zijn.
De elektronische parkeerrem werkt ook goed, en heeft een auto-hold functie die het voertuig op zijn plaats houdt op hellingen zonder dat je iets hoeft te doen. Dit was vooral handig tijdens onze stedelijke tests, waardoor stop-en-ga verkeer veel minder vermoeiend werd. Het laat automatisch los wanneer je het gaspedaal indrukt, dus je krijgt soepele starts op heuvels zonder enige terugrol.
We merkten ook op dat de remenergie-terugwinning een grote rol speelt in de indrukwekkende actieradius van het voertuig. In stadsomstandigheden, waar je veel stopt, kan het regeneratieve systeem tot 20% van de gebruikte energie terugwinnen, wat de alleen-elektrische reikwijdte echt verhoogt. Deze efficiëntie is bijzonder merkbaar op lange afdaling stukken, waar de batterijlading eigenlijk omhoog kan gaan terwijl je rijdt.
De manier waarop het rempedaal is gekalibreerd maakt nauwkeurige controle mogelijk over hoeveel regeneratief remmen je krijgt, dus bestuurders kunnen energie-terugwinning optimaliseren terwijl ze dingen comfortabel houden voor passagiers. Ervaren bestuurders kunnen regeneratief remmen in hun voordeel gebruiken, vooral als ze stops naderen of bij het bergafwaarts rijden. Het systeem reageert snel, waardoor het gemakkelijk is om vertraging soepel te beheren, wat echt kan bijdragen aan passagierscomfort op die langere trips.
Besturing En Ophanging

Het stuursysteem in de Leapmotor C10 REEV vindt een mooie balans tussen comfort en dat boeiende bestuurdergevoel, en het is precies afgestemd op Europese smaak na veel fine-tuning bij Stellantis’ Balocco testfaciliteit. We ontdekten dat de elektrische stuurbekrachtiging uitblinkt bij lage snelheden, waardoor het gemakkelijk is om te manoeuvreren in krappe ruimtes, hoewel sommige mensen zouden kunnen denken dat het een beetje te geassisteerd is vergeleken met wat traditionele Europese SUV’s bieden.
Tijdens onze tests ontdekten we meerdere stuurmodi die echt veranderen hoe de auto aanvoelt om te rijden. In Comfort modus is het sturen superlicht—serieus, we konden het stuur draaien met slechts twee vingers tijdens het parkeren! Dit is een game-changer voor iedereen die vaak te maken heeft met drukke stadsstraten of krappe parkeergarages. Zet hem in Sport modus, en het sturen wordt behoorlijk steviger. Het geeft je meer wegfeedback en voelt veel meer verbonden aan wanneer je in de stemming bent voor wat geestdriftig rijden.
Over de draaicirkel—het is slechts 5,4 meter van stoeprand tot stoeprand, wat dit voertuig indrukwekkend wendbaar maakt voor zijn grootte. Terwijl we testten in de stad, kwam die krappe draaicirkel goed van pas voor het doorschieten door smalle straten en maken van U-bochten in krappe plekken. De achterwielaandrijving opstelling helpt ook, omdat het de voorwielen in staat stelt om onder scherpere hoeken te draaien zonder enige interferentie van de aandrijfassen.
Nu, over de ophanging: het is duidelijk dat er een mengeling is van Chinese engineering en Europese know-how hier. De afstelling neigt meer naar comfort dan naar sportieve handling, wat past bij de gezinsvriendelijke vibe van de C10. We ontdekten dat de ophanging een geweldige job doet bij het absorberen van hobbels en het houden van de rit soepel op verschillende wegtypen. Dat gezegd hebbende, het heeft wel een iets zachtere dempingskarakteristiek dan wat je gewoonlijk zou verwachten van Europese SUV’s.
Toen we de auto hard door bochten duwden, merkten we wel wat carrosserierol op—behoorlijk typisch voor SUV’s die zich richten op comfort. De ophanging laat de auto een beetje zweven over wegoneffenheden, en we voelden enkele secundaire rebounds bij het raken van grotere hobbels bij snelheid. Het is niet oncomfortabel, maar het toont wel dat de ophanging de voorkeur geeft aan een zachte rit boven strakke carrosseriecontrole.
Met 180mm bodemvrijheid heeft het genoeg hoogte voor licht off-road rijden en steile opritten. We namen hem over verschillende terreinen en ontdekten dat hij kapot wegdek en matige off-road omstandigheden behoorlijk goed aankan, hoewel hij echt is afgestemd voor on-road rijden.
De manier waarop de ophanging weglawaai isoleert is ook indrukwekkend, wat zorgt voor een stille cabine tijdens snelweg ritten. De ophangingsonderdelen lijken goed gescheiden te zijn van de carrosserie, dus je voelt niet elke kleine hobbel in de weg binnenin. Eerlijk gezegd, het is gelijkwaardig aan of zelfs beter dan veel gevestigde Europese rivalen in zijn klasse.
De achterwielaandrijving opstelling geeft de handling ook een mooie boost. Het voelt natuurlijker en gebalanceerder aan vergeleken met voorwielaandrijving opties. Tijdens onze tests merkten we op dat de gewichtsverdeling behoorlijk goed is, dankzij de lage positie van het batterijpack, wat helpt om het zwaartepunt in toom te houden voor een SUV.
De ophangingskalibratie past goed bij het stevige leeggewicht van 1.950 kg. Het beheert de massa netjes tijdens snelle richtingsveranderingen en blijft gecomponeerd tijdens snelweg rijstrookwisselingen. De dempingspercentages lijken behoorlijk goed overeen te komen met de veerpercentages, dus je krijgt soepele beweging zonder dat schokkerige gevoel over hobbels of ruwe stukken.
Welke Banden Gebruikt Het?
De Leapmotor C10 REEV heeft verschillende bandenconfiguraties gebaseerd op het uitrustingsniveau, en tijdens onze grondige evaluatie kregen we de kans om beide configuraties uit te proberen. De basis Style trim komt met 18-inch lichtmetalen velgen die geleverd worden met 235/55 R18 banden. Ondertussen stapt de Design versie op naar grotere 20-inch wielen gekoppeld aan 245/45 R20 banden. Beide opties zijn van gerenommeerde merken en passen mooi bij het gewicht en de prestatiespecificaties van het voertuig.
Toen we de 20-inch wielen een proefrit gaven, vonden we een behoorlijk mooie balans tussen uiterlijk en comfort. De 245/45 banden hebben genoeg zijwandhoogte om hobbels in de weg op te vangen terwijl ze nog steeds dat scherpe stuurgevoel geven. Plus, de bredere banden helpen echt met grip bij het nemen van bochten en voegen een mooie touch van stabiliteit toe voor die snelwegstukken. Tijdens onze tests bleven de bandenspanningen consistent, en we merkten gelijkmatige slijtage op na het rijden van verschillende duizenden kilometers onder verschillende omstandigheden.
Laten we het nu hebben over de 18-inch opstelling. Het is misschien niet zo flashy, maar het heeft enkele echte praktische voordelen die opvielen tijdens onze uitgebreide testritten. De hogere zijwanden van de 235/55 banden doen een geweldige job bij het absorberen van impacts van kuilen en ruwe stukken, wat zorgt voor een soepelere rit voor iedereen binnenin. En, vanwege de kleinere wielgrootte, eindig je meestal met lagere vervangingskosten en minder risico op beschadiging van de wielen onderweg.
Wat betreft grip, beide bandenconfiguraties presteerden goed voor typisch SUV-rijden. We testten deze voertuigen in allerlei weer, van natte wegen tot licht off-road rijden, en ontdekten dat de banden zich voorspelbaar gedroegen met behoorlijke tractielimieten. De bandencompounds lijken meer ontworpen te zijn voor duurzaamheid en brandstofefficiëntie dan voor maximale grip, wat precies past bij waar dit voertuig voor staat.
De rolweerstand van beide bandenopties helpt de indrukwekkende reikwijdtecijfers van de C10 te verhogen. Tijdens onze efficiëntietests merkten we op dat het correct opblazen van de banden een enorme rol speelde bij het optimaliseren van de elektrische reikwijdte. Banden die op de juiste druk stonden toonden echte verbeteringen in energieverbruik. Deze banden met lage rolweerstand helpen ook bij het verlengen van zowel de alleen-elektrische reikwijdte als de algehele efficiëntie wanneer je in range-extended modus rijdt.
We hielden de bandenslijtage scherp in de gaten tijdens onze lange-termijn tests en zagen gelijkmatige slijtage over het loopvlak, wat suggereert dat de ophangingsgeometrie en uitlijning op punt staan. Met de achterwielaandrijving opstelling is bandenslijtage meer gelijkmatig verdeeld vergeleken met voorwielaandrijving modellen, wat zou kunnen helpen om de bandenlevensduur te verlengen en vervangingskosten op de lange termijn te besparen.
Hoe zit het met weglawaai? Dat is waar dingen een beetje verschillen tussen de twee opstellingen. De 18-inch wielen, dankzij hun hogere zijwanden, doen een betere job bij het houden van de cabine stil, wat we echt waardeerden tijdens snelwegrijden. De 20-inch wielen, hoewel zeker meer oogstrelend, laten een beetje meer weglawaai de cabine binnen. Toch is het geen groot probleem en blijft het binnen het acceptabele bereik voor dit type voertuig.
Het bandenspanning monitoringsysteem is behoorlijk accuraat, en waarschuwt bestuurders snel als er enige drukdaling is die de veiligheid of efficiëntie zou kunnen verstoren. Het toont de individuele drukken direct op het infotainmentscherm, waardoor het super gemakkelijk is om dingen in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat je optimale druk hebt voor maximale reikwijdte en veiligheid.
Interieur Uiterlijk




Het interieur van de Leapmotor C10 REEV is een interessante mix van modern minimalisme en praktisch ontwerp. Je kunt Tesla’s invloed hier echt zien, maar Leapmotor gooit er ook zijn eigen unieke touches in die het gebruik van de ruimte nog beter maken. Na behoorlijk wat tijd te hebben doorgebracht met beide uitrustingsniveaus, is het duidelijk dat ze zich meer richten op tech-integratie en comfort voor passagiers dan het vasthouden aan de gebruikelijke luxe materialen die je zou verwachten in een auto.
Recht in het centrum van alles staat een groot, prominent 14,6-inch touchscreen dat echt je aandacht trekt—een beetje zoals wat Tesla doet. Maar hier is het ding: Leapmotor heeft fysieke bedieningselementen niet volledig weggegooid. Ze hebben enkele handige knoppen op het stuur en voor de ramen gehouden, wat fijn is omdat veel mensen geen fans zijn van volledig knoppenloze opstellingen. Het 10,25-inch bestuurdersdisplay is ook behoorlijk rechttoe rechtaan, toont essentiële info duidelijk en blijft leesbaar ongeacht de verlichting.
Eerlijk gezegd verraste de kwaliteit van materialen ons voor een auto in dit prijssegment, vooral in de Design trim. De soft-touch materialen op het dashboard voelen geweldig aan, en de deurpanelen zien eruit alsof ze echt leder of hoogwaardig synthetisch spul hebben. Plus, we waren opgelucht om geen pianozwarte trim te zien die meestal vingerafdrukken en krassen toont; in plaats daarvan zijn er matte afwerkingen die er langer goed uitzien.
Laten we het nu hebben over de stoelen. Beide uitrustingsniveaus hebben wat Leapmotor “siliconen leder” noemt, wat superzacht en comfortabel is. Het is OEKO-TEX gecertificeerd, en hoewel het in het begin misschien een beetje vreemd klinkt, voelt het serieus fijn aan—bijna als menselijke huid, wat een beetje raar is om aan te denken, maar vertrouw me, ze zijn geweldig voor lange ritten. Ze doen ook een goede job bij het op een comfortabele temperatuur houden, dus je zult niet opbranden of bevriezen in extreem weer.
De sfeerverlichting in de Design trim is een mooie touch, die een meer upscale vibe creëert die zou kunnen concurreren met duurdere rivalen. Je kunt kiezen uit verschillende kleuren, en het synchroniseert zelfs met het audiosysteem voor een beetje flair, hoewel we die functie meer leuk dan essentieel vonden. De verlichting is precies goed—niet te fel om afleidend te zijn terwijl je ’s nachts rijdt.
Wat betreft opslag, de cabine is goed doordacht. De diepe middenconsole heeft veel ruimte voor je spullen. Er is een draadloze oplaadpad, die niet altijd betrouwbaar was tijdens onze tests, maar wanneer het werkt, is het super handig. Plus, met meerdere USB-poorten verspreid rondom, kan iedereen zijn apparaten opgeladen houden zonder probleem.
Het panoramische glazen dak opent echt de ruimte binnenin, hoewel sommigen van ons wensten dat het daadwerkelijk open kon. De elektrische zonnescherm doet een goede job bij het beheren van warmte en verblinding, werkt stil en soepel wanneer je het nodig hebt. Dat grote glasoppervlak geeft de cabine een licht, luchtig gevoel, waardoor het nog groter lijkt dan het al is.
Over de klimaatbeheersing—het gebruiken van het touchscreen daarvoor vergde wat wennen, vooral voor degenen onder ons die van fysieke knoppen houden. Maar verrassend genoeg werkt de spraakbesturing goed voor basis aanpassingen en begrijpt commando’s in verschillende talen. De dual-zone automatische klimaatbeheersing doet een solide job bij het stabiel houden van temperaturen door de hele cabine.
Ten slotte is er een behoorlijke variatie in de interieurkleuren opties. De Criollo Brown geeft een warme, verfijnde vibe af die goed past bij het strakke ontwerp. Aan de andere kant heeft het Midnight Aurora schema een meer dramatische, moderne look die jongere kopers zou kunnen aantrekken. Beide keuzes houden mooi stand over tijd en zijn behoorlijk gemakkelijk schoon te houden.
Exterieur Uiterlijk





De Leapmotor C10 REEV heeft een behoorlijk indrukwekkend exterieur ontwerp dat echt een Europese vibe vangt, ondanks dat het volledig werd ontworpen door Chinese ontwerpers voordat ze samenwerkten met Stellantis. Eerlijk gezegd, toen we een dichtere blik wierpen, is het duidelijk dat het ontwerp strak en verfijnd is. Het stuurt weg van die meer controversiële stijlen die je soms ziet op andere Chinese auto’s die Europa binnenkomen. De proporties passen goed in de D-segment SUV categorie, en vinden die mooie balans die kracht suggereert zonder te agressief te zijn.
Over de voorkant – Het geeft een moderne en nette vibe af, dankzij die slanke LED-lichten die er niet alleen goed uitzien maar ook goed werken. De koplampen hebben deze kenmerkende LED dagrijverlichting die echt de zichtbaarheid verbetert en een herkenbare look creëert. We merkten ook op dat het automatische koplampsysteem behoorlijk responsief is, soepel schakelt tussen verschillende instellingen afhankelijk van het licht rondom.
Het grille ontwerp is ook interessant; het weergeeft de lagere koelbehoeften van het elektrische voertuig terwijl het visueel aantrekkelijk blijft met enkele subtiele texturen en, natuurlijk, het Leapmotor logo vooraan en centraal. De voorbumper heeft functionele luchtgordijnen om te helpen met aerodynamica, wat laat zien dat ze aandacht besteedden aan zowel uiterlijk als praktische bruikbaarheid. In tegenstelling tot sommige concurrerende modellen die een beetje gecompliceerd kunnen worden met hun ontwerp, kiest deze voor een meer verfijnde en doelgerichte look.
Bewegend naar de zijkant, de proporties profiteren van een mooie lange 2.825mm wielbasis, wat het een sterke aanwezigheid geeft terwijl het nog steeds gebalanceerd lijkt. Die flush deurgrepen voegen toe aan het slanke zijprofiel en helpen met aerodynamica, hoewel ze misschien even wennen zijn als je gewend bent aan traditionele grepen. De karakterlijnen zijn subtiel maar effectief—net genoeg om dingen interessant te houden zonder overdreven of ouderwets te voelen.
Een premium detail is dat de wielkastbekleding carrosseriekleurig is in plaats van het gebruikelijke zwarte plastic. Het verhoogt echt het upscale uiterlijk van het voertuig. Wanneer gecombineerd met de goed passende wielen en banden, geeft het een vibe af die luxueuzer aanvoelt dan je zou verwachten op dit prijspunt. En op de Design trim modellen hebben de zijramen privacy glas achteraan, wat toevoegt aan dat premium gevoel.
Aan de achterkant binden de ontwerpelementen mooi aan met de voorkant. De LED achterlichten strekken zich uit over de breedte van het voertuig in de Design trim, wat een samenhangende look creëert. De integratie van de achterspoiler voelt natuurlijk aan in plaats van er gewoon opgeplakt, helpt met aerodynamica terwijl het een sportievere rand geeft. De LEAPMOTOR branding op de achterklep is modern en komt niet over als te opzichtig of agressief.
Wat betreft kleuren, er is een behoorlijk assortiment zonder overweldigende keuzes. We checkten de Glazed Green uit, en het complementeert echt de strakke lijnen van de auto. De metallic verf heeft een mooie diepte en blijft er goed uitzien over tijd, hoewel de €800 extra voor niet-standaard kleuren eerlijk voelt gezien de kwaliteit.
Wat betreft bouwkwaliteit, we waren aangenaam verrast voor dit prijssegment. De paneelgaten zijn consistent, en de verfafwerking is solide over onze testvoertuigen. De weerafdichting lijkt uitgebreid, en we merkten geen waterlekken of windgeluid op tijdens onze tests in ruwe omstandigheden. Plus, de exterieur trim houdt goed stand tegen de slijtage van het dagelijkse leven.
Het is duidelijk dat aerodynamische efficiëntie een sleutelrol speelde in het ontwerpproces. Je kunt het zien in details zoals de actieve grille sluiten, onderbodypaneling, en hoe de luchtstroom wordt beheerd rond de wielen. Alle deze elementen helpen niet alleen met indrukwekkende reikwijdtecijfers maar houden de auto er ook goed uit—geen noodzaak om stijl op te offeren voor efficiëntie. Over het algemeen schijnt de aandacht voor aerodynamisch detail echt door terwijl het nog steeds dat praktische SUV-gevoel behoudt.
Comfort En Gemak



Wat betreft zitcomfort, dit voertuig schittert echt. Zijn unieke siliconen leder oppervlakken maken lange ritten behoorlijk geweldig voelen. Eerlijk gezegd zijn de voorstoelen een game changer met hun brede scala aan elektrische aanpassingen—denk aan lendensteun, hoogte aanpassingen, en zelfs hoe lang het zitkussen is. En laten we het hebben over de verwarmings- en ventilatiesystemen. Ze warmen op of koelen af super snel, wat een groot pluspunt is ongeacht het weer. Plus, zelfs na uren onderweg houden de stoelen je ondersteund, wat echt de vermoeidheid vermindert tijdens die lange trips.
Laten we het nu hebben over klimaatbeheersing. We waren oprecht onder de indruk van hoe goed het dual-zone automatische systeem dingen knus hield in de cabine. Het reageert snel op temperature aanpassingen en verspreidt de lucht gelijkmatig, dus iedereen krijgt dezelfde comfortabele ervaring. Die verborgen luchtopeningen zien er slank uit, maar we moesten wat spelen om de luchtstroom precies goed te krijgen. Toch, zodra we het opgezet hadden, handelde het systeem luchtdistributie als een pro af zonder veel gedoe.
Wat betreft opslag, deze auto is duidelijk ontworpen met moderne behoeften in gedachten. De middenconsole heeft veel ruimte om je spullen weg te stoppen, en de deurvakken zijn super handig voor allerlei items. De draadloze oplaadpad is een beetje hit en mis met connectiviteit, maar wanneer het werkt, is het zo handig. Plus, er zijn meerdere USB-poorten dus iedereen kan zijn apparaten opgeladen houden tijdens de trip.
Over het infotainmentsysteem: het heeft geen Apple CarPlay of Android Auto, wat een domper is, maar het biedt nog steeds veel via zijn eigen interface. Het 14,6-inch scherm is responsief en toont duidelijke info, ongeacht de verlichting. De spraakbesturing is verrassend behoorlijk voor basis commando’s, hoewel het kan struikelen over de meer complexe dingen of verschillende accenten.
Het infotainmentsysteem wordt aangedreven door een Snapdragon 8815 processor, wat een van de topnotch processors is die je kunt vinden in auto’s vandaag. Wat betekent dat voor jou? Nou, het vertaalt naar een super responsieve ervaring. Je weet hoe soms je ergens op tikt en er is die vervelende vertraging? Ja, je zult daar niet veel van zien hier. Plus, het krijgt regelmatige over-the-air updates, die zijn functies kunnen verbeteren, nieuwe features kunnen toevoegen, en zelfs dingen zoals de motor, transmissie, en batterijbeheer kunnen fine-tunen.
Wat betreft de keyless entry en starten, ze werken betrouwbaar. De NFC-kaart voor het starten van de motor voelde in het begin een beetje vreemd, maar we raakten eraan gewend. De smartphone app is ook behoorlijk uitgebreid, laat je het voertuig voorbereiden, de oplaadstatus checken, en zelfs zijn locatie volgen. Die features zijn super handig, vooral als je ervan houdt om je auto op afstand te starten om het klimaat precies goed te krijgen.
De vehicle-to-load functie is een unieke feature die de C10 REEV externe apparaten laat voeden of zelfs een ander voertuig kan starten in noodsituaties. We hebben dat niet volledig getest, maar we kunnen zien hoe het echt van pas zou kunnen komen tijdens kampeertrips of andere buitenavonturen.
Nu, energiebeheer—dit is waar dingen behoorlijk indrukwekkend worden. Het voertuig heeft een hoop verschillende rijmodi die slim elektrische en benzinekracht jongleren, afhankelijk van hoe je rijdt, je route, en hoe opgeladen de batterij is. Bijvoorbeeld, er is een EV+ modus die je zo lang mogelijk alleen op elektrische kracht laat rijden. Aan de andere kant helpt de Fuel modus je batterij te sparen voor die langere trips, vooral wanneer je richting stedelijke gebieden gaat.
Dan is er de smartphone app. Het zit vol met features die veel verder gaan dan wat je zou vinden bij de meeste traditionele automerken. Je kunt je oplaadstatus checken, de cabine voorverwarmen of koelen, volgen waar je auto is, en zelfs verschillende functies vanaf je telefoon bedienen. We vonden de app gebruiksvriendelijk tijdens onze tests, hoewel er een paar momenten waren waarin het een beetje vertraagde in gebieden met slechte mobiele service.
Nu, hier is iets cools: de spraakbesturing. Serieus, we waren onder de indruk van hoe accuraat en responsief het is. Je kunt klimaatinstellingen beheren, navigatie, en zelfs afstemmen op je favoriete muziek gewoon door te praten. Het begrijpt natuurlijke taal en kan verzoeken afhandelen in meerdere talen, wat behoorlijk netjes is. Hoewel het niet foutloos is, vermindert het zeker de noodzaak om rond te poken op het touchscreen terwijl je rijdt.
Dan is er het regeneratieve remsysteem. Het gebruikt slimme algoritmes om energie-terugwinning te optimaliseren gebaseerd op hoe je rijdt, de staat van de weg, en het batterijniveau. Het coole deel is dat het je rijstijl leert over tijd en de regeneratie-intensiteit aanpast om bij jou te passen. Deze aanpasbaarheid helpt echt met efficiëntie en reikwijdte, afhankelijk van hoe je rijdt.
Wat betreft routeplanning, het houdt rekening met real-time verkeer en oplaadstation info, waardoor het gemakkelijker wordt om die langere trips te plannen. De range extender van de C10 REEV helpt te verminderen hoe vaak je moet opladen, maar het geeft je ook geweldige info als je erop gebrand bent om bij alleen-elektrisch rijden te blijven. En de navigatie is slim genoeg om je route te updaten als verkeersomstandigheden veranderen.
Laten we het nu hebben over verlichting. Het geavanceerde systeem heeft adaptieve koplampen die aanpassen gebaseerd op je snelheid, sturen, en zelfs als er tegemoetkomend verkeer is. De LED-lichten schijnen niet alleen helder maar besparen ook energie, wat een win-win is. Plus, die kleine welkom en afscheid verlichtingssequenties voegen zo’n mooie touch toe aan de hele eigenaarservaring.
Het batterijbeheersysteem doet een geweldige job bij het in de gaten houden van individuele celtemperaturen, voltages, en laadtoestanden. Het werkt om ervoor te zorgen dat de batterij langer meegaat en goed presteert. Het thermische beheersysteem houdt alles op de juiste temperatuur, ongeacht de buitenomstandigheden. Je ziet het niet altijd in actie, maar vertrouw me, het speelt een cruciale rol bij het houden van je batterij gezond voor de lange termijn.
Ten slotte voegt de interieurverlichting een mooie touch toe, creëert een upscale vibe terwijl het ook dingen verlicht ’s nachts. Het sfeerverlichting systeem laat je verschillende kleuren en helderheidsniveaus kiezen, dus je kunt de stemming instellen hoe je maar wilt. Het synchroniseert met het audiosysteem voor enkele leuke verlichtingseffecten, hoewel het eerlijk gezegd meer voelde als een nette gimmick dan iets wat we regelmatig zouden gebruiken.
Veiligheid En Beveiliging
De Leapmotor C10 REEV zit vol met een hele reeks veiligheids- en beveiligingsfeatures, en zorgt ervoor dat iedereen binnenin—en zelfs die in de buurt—goed verzorgd worden. Uit onze tests is het duidelijk dat dit voertuig veiligheid ter harte neemt, door een hoop geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) te combineren met goede ouderwetse passieve veiligheidsmaatregelen. En het beste deel is dat je dit solide veiligheidspakket krijgt over alle uitrustingsniveaus, wat Leapmotor’s toewijding toont om inzittenden veilig te houden ongeacht wat je uitgeeft.
Laten we het nu hebben over de ADAS suite. Het heeft maar liefst zeventien systemen die samenwerken om ongevallen te helpen voorkomen en de impact te verminderen wanneer dingen misgaan. Bijvoorbeeld, de Adaptive Cruise Control (ACC) kwam echt door op de snelweg, hield een stabiele afstand van andere voertuigen en paste soepel aan aan veranderende snelheden. Dat gezegd hebbende, we merkten wel wat vreemd fantoomremmen op, vooral op die kronkelige snelweggedeeltes of bij het naderen van viaducten. Dus, er is zeker ruimte voor wat software aanpassingen.
Dan is er de Lane Centering Control (LCC), die helpt de auto gecentreerd te houden in zijn rijstrook. Het doet meestal een solide job, maar het heeft soms moeite met vervaagte rijstrookmarkeringen. Wanneer het ingrijpt, voelt de reactie behoorlijk natuurlijk aan, en het weet zich terug te trekken wanneer de bestuurder de controle overneemt. Het Lane Departure Warning systeem is geweldig voor het geven van slaperige of afgeleidde bestuurders een duwtje, maar sommigen van ons team vonden het een beetje te gevoelig tijdens normaal rijden.
Wat betreft de Autonomous Emergency Braking (AEB), het schakelde in op de juiste momenten tijdens onze afgesloten-circuit tests, wat laat zien dat het effectief voetgangers en andere voertuigen kan spotten. De reactietijd leek goed voor typische noodsituaties, maar, eerlijk gezegd, we zouden nog steeds voorstellen dat bestuurders alert blijven in plaats van gewoon op deze systemen te vertrouwen. En de Blind Spot Detection geeft duidelijke visuele en auditieve waarschuwingen wanneer er iets van achteren nadert.
Airbag bescherming is ook op punt! Je hebt front, zij, en gordijn airbags die alle bases dekken. De structuur van het voertuig is versterkt met hoogsterkte staal op sleutelgebieden, hoewel we niet echt kunnen commentariëren op crashprestaties zonder officiële testdata. En de veiligheidsgordelsystemen komen met voorspanners en krachtebeperkers, plus er zijn ISOFIX punten voor het veilig bevestigen van kinderzitjes.
Het 360-graden camerasysteem is een game changer voor zichtbaarheid rond de auto, vooral bij parkeren of manoeuvreren op lage snelheden. De camerakwaliteit blijft scherp ongeacht de verlichting, en het heeft zelfs handige gidsen voor parkeerhulp. Er is deze transparante chassis weergave feature, die een beetje gimmicky aanvoelt, maar het zou bestuurders kunnen helpen een beter gevoel te krijgen van waar hun wielen zijn in relatie tot nabije obstakels.
Oh, en de C10 heeft eerder een vijf-sterren veiligheidsbeoordeling van Euro NCAP behaald—behoorlijk indrukwekkend voor een auto in dit prijssegment! Deze beoordeling toont dat het niet alleen gaat om er goed uitzien op papier; het levert echt met scores van 89% voor volwassenenbescherming en 85% voor kinderbescherming. Dit is een significante overwinning voor het eerste model van de joint venture tussen Stellantis en Leapmotor, wat illustreert hoe dit partnerschap de uitrol van geavanceerde veiligheidsfeatures buiten China opvoert terwijl het tikt in Stellantis’ solide trackrecord met internationale veiligheidsnormen.
Het ontwerp van het voertuig zelf gebruikt hoogsterkte staal op strategische plekken door het passagiersgebied, gericht op het maximaliseren van veiligheid tijdens verschillende types impacts. Deze solide bouw, samen met de mix van actieve en passieve veiligheidssystemen, biedt meerdere lagen van bescherming die samenwerken om ongevallen te helpen voorkomen en letselernst te verminderen wanneer ze gebeuren.
Aan de beveiligingskant is er een robuust alarmsysteem en de mogelijkheid om dingen op afstand te monitoren via een smartphone app. De keyless entry heeft enkele slimme maatregelen om relay aanvallen te voorkomen, maar we zouden voorstellen om de NFC-kaart in een signaal-blokkerende tas te bewaren wanneer je hem niet gebruikt. De voertuigvolgfunctie zou kunnen helpen de auto terug te vinden als hij ooit gestolen wordt, maar hopelijk hoeven eigenaren dat niet te testen.
Tijdens onze tests ontdekten we wel dat sommige van de ADAS-systemen een beetje vervelend konden zijn tijdens dagelijks rijden. Het bestuurder aandacht monitoring systeem, bijvoorbeeld, verwarde soms waakzame bestuurders voor afgeleidde. Gelukkig kun je de meeste van deze systemen tijdelijk uitschakelen, maar ze activeren opnieuw wanneer je het voertuig herstart. Het is een veiligheid-eerst benadering, maar het geeft ervaren bestuurders de flexibiliteit om aan te passen hoe de systemen zich gedragen.
De elektronische stabiliteitscontrole schakelt soepel in wanneer nodig, houdt het voertuig stabiel zonder die schokkerige ingrepen. Het tractiecontrolesysteem doet een solide job bij het beheren van wielslip over verschillende wegomstandigheden, en het lijkt goed gekalibreerd voor de achterwielaandrijving opstelling en aanzienlijke gewicht van de auto. Over het algemeen lijkt het erop dat Leapmotor echt veel nagedacht heeft over het maken van dit voertuig veilig en beveiligd terwijl het gebruiksvriendelijk blijft.
Hoe Rijdt Het?
Dus, we doken diep in de Leapmotor C10 REEV, zetten hem door allerlei rijomstandigheden, en laat me je vertellen, hij leeft echt op tot de hype van elektrisch rijden — geen reikwijdteangst hier! Zelfs wanneer de benzinegenerator aanslaat, voelt de rit nog steeds als een echte elektrische ervaring. Je krijgt die soepele, stille reactie waar elektrische voertuigen bekend om staan, en eerlijk gezegd, de manier waarop ze de range extender hebben geïntegreerd is behoorlijk indrukwekkend.
Wat betreft stadsrijden, daar schittert de C10 REEV echt. Het directe koppel van de elektrische aandrijflijn, gekoppeld aan het regeneratieve remmen, maakt navigeren door verkeer aanvoelen als een briesje. Serieus, het reageert meteen wanneer je het gaspedaal indrukt, en wegrijden van stoplichten is soepel als boter. Plus, dat regeneratieve remmen doet een geweldige job bij het vangen van energie tijdens al het stoppen-en-gaan, wat betekent dat je die alleen-elektrische reikwijdte behoorlijk kunt uitrekken vergeleken met gewoon cruisen op de snelweg.
Over snelwegen gesproken, de C10 houdt zich daar ook goed staande. Hij toont zijn lange-afstand capaciteiten mooi. Maar, hier is het ding — terwijl cruisen op die reguliere snelwegsnelheden helemaal kalm en stil is, als je echt het pedaal indrukt of een steile heuvel raakt, kun je de 1,5-liter generator een beetje harder horen werken. Het is niet te luid, maar het is er, herinnert je eraan dat het zijn job doet.
Nu, over handling. De achterwielaandrijving opstelling geeft het een leuke en boeiende feel die we denken dat de voorwielaandrijving modellen in dit segment overtreft. De gewichtsverdeling voelt precies goed, dus je kunt vol vertrouwen bochten nemen en recht blijven rijden zonder gedoe. De elektromotor is laag gepositioneerd, wat helpt dat zwaartepunt in toom te houden, waardoor carrosserierol vermindert wanneer je van richting verandert.
Wat betreft sturen, we vonden het goed afgestemd voor het soort bestuurders waar het op gericht is. Je krijgt genoeg feedback zonder dat het te zwaar of kunstmatig aanvoelt. De stuurondersteuning past mooi aan met je snelheid, maakt krap parkeren een briesje terwijl het verstevigt wanneer je de snelweg raakt. En laat me je vertellen, de draaicirkel is indrukwekkend — je kunt die krappe parkeerplekken en smalle straten veel gemakkelijker navigeren dan je zou verwachten voor een voertuig van deze grootte.
Toen we naar de reikwijdte keken, waren we aangenaam verrast. Tijdens onze real-world tests raakten we vaak dicht bij wat de fabrikant claimt, kregen rond 120-125 km alleen-elektrische reikwijdte met gemengd rijden. En tijdens langere trips overschreden we regelmatig 800 km bij het combineren van elektrisch en benzine. Natuurlijk maakt hoe je rijdt een groot verschil; het rustig aan doen geeft je veel betere efficiëntie vergeleken met zware acceleratie of hoge snelheden.
Schakelen tussen puur elektrisch en range-extended modus is soepel, hoewel als je goed oplet, je misschien een kleine verandering in cabinegeluid opmerkt wanneer de generator aanslaat. Het energiebeheersysteem is ook behoorlijk slim, voorspelt vaak wanneer je kracht nodig hebt en past de generator aan om de batterij opgeladen te houden voor wat eraan komt.
Nu, bergrijden was een heel ander verhaal. De elektromotor blinkt uit bij het beklimmen van steile heuvels, en het regeneratieve remmen doet zijn job op de weg naar beneden, energie besparend. Maar houd in gedachten, als je een tijdje klimt, kan de batterij sneller leeglopen dan de generator kan opladen, dus je wilt je energie zorgvuldig beheren in zware omstandigheden.
En laten we winterrijden niet vergeten. Ja, elektrische voertuigen worstelen meestal een beetje in de kou, maar met de range extender hoef je je niet zoveel zorgen te maken over die drastische daling in elektrische reikwijdte. Het verwarmingssysteem tikt wel in op de batterij, maar dankzij de generator heb je nog steeds genoeg kracht voor zowel rijden als warm blijven.
Comfort Achterbank



Het achterbank gebied van de Leapmotor C10 REEV is een van zijn uitblinkende features. Je krijgt deze verbazingwekkende ruimte en comfort die je normaal zou verwachten in auto’s die veel meer kosten. We hebben een hoop verschillende passagiers het laten uitproberen, en met die 2.825mm wielbasis is het duidelijk dat de achterbanken iets speciaals zijn. Zelfs volwassenen die rond 1,8 meter lang zijn kunnen achteraan zitten zonder zich bekneld te voelen. Er is veel hoofdruimte en beenruimte, zelfs wanneer de voorstoelen naar achteren zijn geschoven voor langere bestuurders.
In- en uitstappen is super gemakkelijk! De brede deuropeningen en de manier waarop het elektrische voertuig is ontworpen betekenen dat er nauwelijks vloerversperring is. Plus, de vlakke vloer geeft middenpassagiers extra ruimte voor hun voeten. We deden wat gezinstests, en laat me je vertellen, we hoorden niets dan goede dingen over hoe comfortabel de achterbanken zijn, ongeacht de leeftijd van de passagiers.
De materialen voor de stoelen zijn net zo mooi als wat je voorin vindt. Je hebt hoogwaardig siliconen leder dat geweldig aanvoelt en helpt met temperatuurcontrole. De stoelen ondersteunen je echt goed—of het nu een korte trip of een lange afstand is, ze hebben adequate vulling en zijsteunen. Je kunt zelfs de rugleuninghoek in twee verschillende posities aanpassen, dus iedereen kan zijn sweet spot vinden.
Laten we het nu hebben over klimaatbeheersing. Het is behoorlijk stellair daar achteren! Toegewijde luchtopeningen houden iedereen comfortabel, en het systeem doet een goede job bij het distribueren van lucht door de hele cabine.
Wat betreft entertainment en connectiviteit, achterpassagiers zijn gedekt. Elke stoel heeft zijn eigen USB oplaadpoort, dus niemand hoeft te vechten over wie zijn apparaten mag opladen. En dat grote panoramische zonnedak opent echt de ruimte, waardoor het nog ruimer aanvoelt. Plus, er is een elektrische zonnescherm om dingen koel te helpen houden wanneer de zon brandt.
Voor opslag heb je deurvakken die waterflessen en persoonlijke spullen kunnen bevatten. Alleen een heads up, bekerhouders zijn alleen in de middenconsole, niet in individuele armleuningen. Het is een lichte tegenslag voor gezinnen met kleintjes die hun eigen drinkplekken nodig hebben, maar over het algemeen is er genoeg ruimte voor de meeste mensen.
Veiligheidstechnisch heeft het driepunts veiligheidsgordels voor iedereen, inclusief een goede gordel voor de middenstoel—geen heupgordels hier. Er zijn ISOFIX punten voor het veilig bevestigen van kinderzitjes, en ze zijn gemakkelijk te bereiken en gebruiken. Plus, de deursloten hebben kinderveiligheidsfeatures die ouders zonder gedoe kunnen activeren.
Zichtbaarheid is ook geen probleem; de achterdeur ramen zijn goed ontworpen, en het privacy glas op de Design trim vermindert zonnewarmte terwijl passagiers nog steeds naar buiten kunnen kijken. De raambediening werkt soepel, met auto-down features. Houd er alleen rekening mee dat de auto-up functie alleen voor de bestuurder is.
Oh, en hier is een coole feature: de voorstoelen kunnen volledig plat vouwen wanneer je de hoofdsteunen eraf haalt! Dat creëert een mooie, lange rustgebied dat zich uitstrekt van het dashboard helemaal naar de achterbanken. Hoewel dit meer aantrekkelijk is voor jongere kopers of specifieke situaties, toont het echt hoe veelzijdig dit voertuig kan zijn, voorbij wat je typisch zou verwachten van een SUV.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

De kofferruimte in de Leapmotor C10 REEV vindt een behoorlijk goede balans tussen de behoeften van zijn range extender systeem en wat gezinnen typisch zoeken in een SUV. Na een dichte blik te hebben genomen, ontdekten we dat hoewel het laadgebied niet zo groot is als sommige volledig elektrische of conventionele SUV’s, het nog steeds ruim genoeg is voor de meeste gezinsactiviteiten en dagelijks gebruik. Met een standaard capaciteit van 400 liter houdt het zich staande in de markt, vooral gezien het unieke ontwerp van zijn aandrijflijn.
Wat betreft de vorm van de kofferbak, dat is eigenlijk belangrijker dan alleen het ruwe volume. De C10 REEV nailt dit deel. Het laadgebied is gevormd als een regelmatige rechthoek, wat echt helpt de ruimte te maximaliseren en het gemakkelijker maakt om verschillende types items te laden. Tijdens onze tests met verschillende laadarrangementen ontdekten we dat het zijn ruimte slim gebruikt, de gemeenschappelijke problemen met gecompliceerde achterophanging of uitlaatsystemen die opslag kunnen opeten ontwijkend.
Een nette feature is de dual-level laadvloer. Het onderste gedeelte is geweldig voor het wegbergen van oplaadkabels, nooduitrusting, of wat dan ook dat een veilige plek nodig heeft. Het bovenste niveau blijft vlak, waardoor het super gemakkelijk is om je spullen te laden en lossen. We vonden deze opstelling echt handig voor het scheiden van schone items van vuile of gewoon het organiseren van verschillende types lading.
Wat betreft laadhoogte, het is behoorlijk standaard voor een SUV, hoewel het een beetje hoger zit dan sommige stationwagons vanwege die bodemvrijheid. De brede opening en lage lip maken het gemakkelijker om zware spullen te laden, en als je voor de Design trim gaat, is de elektrische achterklep een echte tijdsbesparing. Plus, je kunt de achterklephoogte echt programmeren om in je garage of parkeersituatie te passen.
Wanneer je de 60/40 split achterbanken neerklapt, breidt de laagruimte uit naar maar liefst 1.375 liter. Dat is veel ruimte voor grote items of langere trips. De stoelen klappen relatief vlak neer, maar er is een kleine opstap tussen de kofferbodem en de ruggen van de stoelen. Toch vonden we dat het prima werkt voor het verhuizen van grote apparaten, meubels, of zelfs veel kampeeruitrusting tijdens onze tests.
We vonden ook de kleine doordachte touches leuk, zoals laadhaken, vastbindpunten, en een verwijderbare vloerbedekking die opruimen na rommelige items een briesje maakt. Er is een 12-volt stopcontact in het laadgebied, wat handig is voor het voeden van apparaten, en LED-lichten om je te helpen zien wat je doet wanneer het donker is.
Wanneer je de kofferruimte afzet tegen traditionele plug-in hybriden, houdt de C10 REEV zich goed staande — die hybriden geven vaak laagruimte op voor batterijplaatsing. Zeker, sommige volledig elektrische SUV’s zouden een beetje meer ruimte kunnen hebben vanwege hun ontwerp, maar het laadgebied van de C10 REEV is zeker voldoende voor reguliere gezinsbehoeften. We namen hem mee op een week-lange gezinsvakantie en ontdekten dat het gemakkelijk bagage voor vier volwassenen paste, plus wat recreatieve uitrusting.
Oh, en trouwens, als je in de reservebandput kijkt, vind je de 12-volt batterij weggestopt. Het lijkt misschien in het begin een beetje vreemd, maar het eet niet echt in je laagruimte. De bandenreparatieset neemt ook niet veel ruimte in, dus je hebt nog steeds veel onder-vloer gebied om te gebruiken voor opslag. Over het algemeen toont de manier waarop het allemaal verpakt is een slim gebruik van ruimte terwijl essentiële componenten toegankelijk blijven.
Waardepropositie van de 2025 Leapmotor C10 REEV: Is het de Prijs Waard?
Eerlijk gezegd daagt het veel van de gebruikelijke overtuigingen uit over wat je zou moeten verwachten te betalen voor kwaliteit en capaciteit. Beginnend bij €39.050 voor het basismodel en €40.550 voor de Design versie, stopt deze auto features, ruimte, en tech erin die je meestal zou vinden in voertuigen geprijsd €15.000-20.000 hoger van bekende Europese of Japanse merken. Na diep te hebben gegraven in zijn specs en prestaties, is het duidelijk dat deze prijsstelling echte waarde weergeeft—niet alleen wat hoeken die afgesneden worden die zouden kunnen leiden tot spijt verderop.
Een van de uitblinkende features is zijn range extender technologie, die echt dat lastige probleem van reikwijdteangst aanpakt dat veel mensen ervan weerhoudt elektrisch te gaan. Met een gecombineerde WLTP reikwijdte van 974 km en een snelle bijtankoptie, neemt de C10 REEV de stress weg van plannen rond oplaadstations. Dit is vooral geweldig voor mensen die veel lange-afstand rijden doen of wonen in plaatsen waar oplaadstations niet bepaald overvloedig zijn.
Wanneer je de C10 REEV afzet tegen traditionele plug-in hybride SUV’s, is het duidelijk dat hij enkele serieuze voordelen heeft, vooral in hoe hij rijdt. In tegenstelling tot die parallelle hybride systemen, die vaak heen en weer schakelen tussen elektrische en verbrandingskracht, houdt de C10 dingen puur elektrisch door zijn hele reikwijdte. Dit betekent dat je een soepele, stille rit krijgt die echt benadrukt wat elektrische voertuigen zo aantrekkelijk maakt—zonder de gebruikelijke reikwijdtezorgen.
Laten we het nu hebben over de features. Beide uitrustingsniveaus gaan echt boven en voorbij wat je zou verwachten op deze prijs. Je krijgt standaard goodies zoals een panoramisch zonnedak, een premium audiosysteem, en 360-graden camera’s—spul dat meestal extra kost op concurrent modellen. En als je kiest voor de Design trim, word je getrakteerd op nog meer voordelen zoals geventileerde stoelen, slanke 20-inch wielen, en fancy sfeerverlichting. Alle deze touches maken de bescheiden prijsverhoging totaal gerechtvaardigd voelen.
Zeker, de bouwkwaliteit raakt misschien niet helemaal de lat van sommige Duitse merken, maar het overschrijdt zeker wat je zou verwachten gezien de agressieve prijsstelling. Alles voelt solide aan, en de materialen lijken precies goed voor het segment. Plus, de tech werkt betrouwbaar in dagelijks gebruik. Met Stellantis die dit voertuig ondersteunt, kun je gemakkelijker ademhalen wetende dat er een solide ondersteuningsnetwerk en garantiedekking is door heel Europa.
Wanneer je de cijfers doorrekent, ziet de C10 REEV er behoorlijk gunstig uit wat betreft eigendomskosten. Denk eraan: elektrisch rijden voor dagelijkse woon-werk verkeer betekent geen brandstofkosten voor veel gebruikers. En met een eenvoudigere aandrijflijn is onderhoud een briesje vergeleken met traditionele automatische of complexe hybride systemen. Plus, laten we die overheidsaanmoedigingen voor elektrische voertuigen niet vergeten die de deal nog zoeter kunnen maken in veel Europese markten.
Natuurlijk zouden sommige mensen kunnen aarzelen omdat het merk niet zo bekend is in Europa, en er zijn valide vragen over hoe Chinese automerken standhouden wat betreft restwaarde. Maar het partnerschap met Stellantis helpt echt die zorgen te verlichten—het brengt een niveau van verzekering over onderdelenbeschikbaarheid, serviceondersteuning, en garantie. Plus, de tech en features in dit voertuig zullen waarschijnlijk helpen zijn restwaarde competitief te houden naarmate de markt evolueert.
Voor gezinnen die willen genieten van de voordelen van een elektrisch voertuig zonder de gebruikelijke reikwijdtelimieten, biedt de C10 REEV een fantastische kans om te duiken in geavanceerde tech en solide prestaties zonder de bank te breken. Het heeft ruimte, efficiëntie, features, en betrouwbaarheid—alles wat traditionele fabrikanten moeilijk kunnen evenaren op dit prijspunt.
En hey, de garantie is ook behoorlijk indrukwekkend—vier jaar of 100.000 km voor het voertuig en acht jaar of 160.000 km voor de batterij. Die voorwaarden overtreffen zeker wat veel gevestigde merken bieden, en tonen Leapmotor’s vertrouwen in hun kwaliteit en geven eigenaren gemoedsrust over potentiële kostbare reparaties.
Ten slotte, laten we de milieuhoek niet over het hoofd zien. De C10 REEV is een geweldige optie voor degenen die emissies willen verminderen terwijl ze de beperkingen van volledig elektrische voertuigen vermijden. In staat zijn om elektrisch te rijden voor dagelijks gebruik terwijl je nog steeds de vrijheid hebt voor lange trips zorgt voor een soepele overgang naar volledig elektrisch gaan naarmate infrastructuur verbetert en reikwijdtes uitbreiden.