2025 Citroën C4 Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | Hybrid 110 pk | Hybrid 145 pk |
---|---|---|
Motor Type | Benzine (Mild Hybrid) | Benzine (Mild Hybrid) |
Versnellingsbak | 6-traps Automaat | 6-traps Automaat |
Aandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | EAT8 Automaat | EAT8 Automaat |
Max. Vermogen (ICE) | 74 kW (100 pk) bij 5.500 tpm | 100 kW (136 pk) bij 5.500 tpm |
Max. Vermogen (Elektrisch) | 21 kW (28 pk) | 21 kW (28 pk) |
Gecombineerd Max. Vermogen | 81 kW (110 pk) | 107 kW (145 pk) |
Max. Koppel (ICE) | 205 Nm bij 1.750 tpm | 230 Nm bij 1.750 tpm |
Max. Koppel (Elektrisch) | 55 Nm | 55 Nm |
Gecombineerd Max. Koppel | 205 Nm | 230 Nm |
Cilinderinhoud | 1.199 cm³ | 1.199 cm³ |
Batterijcapaciteit | 0,890 kWh | 0,890 kWh |
0-100 km/u | 10,7 seconden | 8,0 seconden |
Topsnelheid | 191 km/u | 210 km/u |
Brandstofverbruik (WLTP) | 4,8 L/100km | 4,7 L/100km |
CO₂ Uitstoot | 108 g/km | 106 g/km |
Energielabel | A | A |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Eigenschap | YOU | PLUS | BUSINESS | COLLECTION | MAX |
---|---|---|---|---|---|
Zitplaatsen | 5 personen | 5 personen | 5 personen | 5 personen | 5 personen |
Kofferinhoud | 380 liter | 380 liter | 380 liter | 380 liter | 380 liter |
Kofferinhoud (Achterbank Neergeklapt) | 1.250 liter | 1.250 liter | 1.250 liter | 1.250 liter | 1.250 liter |
Achterbank Splitfunctie | 1/3-2/3 neerklapbaar | 1/3-2/3 neerklapbaar | 1/3-2/3 neerklapbaar | 1/3-2/3 neerklapbaar | 1/3-2/3 neerklapbaar |
Voorstoelen Verstelling | In hoogte verstelbaar (beide) | In hoogte verstelbaar (beide) | In hoogte verstelbaar (beide) | In hoogte verstelbaar (beide) | In hoogte verstelbaar (beide) |
Hoogte Verstelbare Stoelen | Voorstoelen (5 posities) | Voorstoelen (5 posities) | Voorstoelen (5 posities) | Voorstoelen (5 posities) | Voorstoelen (5 posities) |
Stoelverwarming Vóór | Niet beschikbaar | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Lendensteun Bestuurder | Niet beschikbaar | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
Stoelgeheugen Bestuurder | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar |
Advanced Comfort Stoelen | Niet beschikbaar | Standaard (15mm extra schuim) | Standaard (15mm extra schuim) | Standaard (15mm extra schuim) | Standaard (15mm extra schuim) |
Bekleding | ‘Mica Grey’ stof & zwarte stof | ‘Hello Black’ stof & lichtgrijze stof met ledereffect | ‘Hello Black’ stof & lichtgrijze stof met ledereffect | ‘Hello Black’ stof & lichtgrijze stof met ledereffect | ‘Black’ stof met ledereffect & grijze stof |
Stoeloppervlak | Standaard schuim | Gecapitonneerd oppervlak | Gecapitonneerd oppervlak | Gecapitonneerd oppervlak | Gecapitonneerd oppervlak |
Stuurwiel | Met leer bekleed met Chrome Satin accenten | Met leer bekleed met Chrome Satin accenten | Volnerf leder met Chrome Satin accenten | Volnerf leder met Chrome Satin accenten | Volnerf leder met Chrome Satin accenten |
Verwarmde Stuurwiel | Optioneel (LW02) | Optioneel (LW02) | Optioneel (LW02) | Optioneel (LW02) | Optioneel (LW02) |
Sfeerverlichting | LED plafonnière | LED plafonnière vóór & achter | LED plafonnière vóór & achter | LED plafonnière vóór & achter | LED plafonnière vóór & achter |
Glazen Schuif-/Kanteldak | Optioneel (TC07 – €900) | Optioneel (TC07 – €900) | Optioneel (TC07 – €900) | Optioneel (TC07 – €900) | Optioneel (TC07 – €900) |
Achter Armsteun | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard (met skiluik, bekerhouders, opbergvak) |
Verlichte Make-up Spiegel | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard |
Zelfdimmende Binnenspiegel | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard |
Vloer Bagageruimte op 2 Hoogtes | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard |
Opbergtassen Achterop Voorstoelen | Niet beschikbaar | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
ISOFIX Bevestigingspunten | 2 bevestigingspunten op achterbank | 2 bevestigingspunten op achterbank | 2 bevestigingspunten op achterbank | 2 bevestigingspunten op achterbank | 2 bevestigingspunten op achterbank |
Hoofdsteunen | 5 in hoogte verstelbaar | 5 in hoogte verstelbaar | 5 in hoogte verstelbaar | 5 in hoogte verstelbaar | 5 in hoogte verstelbaar |
Middenarmsteun Vóór | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Gewicht & Trekspecificaties | Hybrid 110pk | Hybrid 145pk |
---|---|---|
Beschikbaar in Uitvoeringen | YOU | PLUS, BUSINESS, COLLECTION, MAX |
Gewichtspecificaties | ||
Massa Ledig Voertuig (kg) | 1.303 | 1.303 |
Max. Toelaatbaar Gewicht (kg) | 1.805 | 1.805 |
Nuttige Belasting (kg) | 502 | 502 |
Asbelasting Specificaties | ||
Toegelaten Asbelasting, Voor (kg) | 1.010 | 1.010 |
Toegelaten Asbelasting, Achter (kg) | 970 | 970 |
Trekvermogens | ||
Max. Aanhangergewicht Geremd (kg) | 1.000 | 1.000 |
Max. Aanhangergewicht Ongeremd (kg) | 700 | 700 |
Max. Druk op Trekhaak (kg) | 61 | 61 |
Belastingscapaciteiten | ||
Max. Daklast (kg) | 80 | 80 |
Aanvullende Informatie | ||
Inhoud Brandstoftank (L) | 50 | 50 |
Kofferinhoud (VDA norm) | 380 L | 380 L |
Kofferinhoud (stoelen neergeklapt) | 1.250 L | 1.250 L |
Draaicirkel (tussen trottoirs) | 10,9 m | 10,9 m |
Aandrijflijn Details | Hybrid 110pk | Hybrid 145pk |
---|---|---|
Prijzen & Beschikbaarheid | ||
Vanaf Prijs (incl. BTW) | €32.850 | €35.150 |
Beschikbare Uitvoeringen | YOU | PLUS, BUSINESS, COLLECTION, MAX |
Energielabel | A | A |
Hybride Systeem Specificaties | ||
Motortype | 1,2L Mild Hybrid Benzine | 1,2L Mild Hybrid Benzine |
Cilinderinhoud | 1.199 cm³ | 1.199 cm³ |
Batterijcapaciteit | 0,890 kWh | 0,890 kWh |
Batterijtype | 48V Lithium-ion | 48V Lithium-ion |
Elektrisch Energieverbruik (WLTP) | Niet van toepassing (Mild Hybrid) | Niet van toepassing (Mild Hybrid) |
Elektrische Actieradius (WLTP Gecombineerd) | Niet van toepassing (Mild Hybrid) | Niet van toepassing (Mild Hybrid) |
Prestatie Specificaties | ||
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | 6-traps Automaat (EAT6) | 6-traps Automaat (EAT6) |
Max. Vermogen – Verbrandingsmotor | 74 kW (100 pk) @ 5.500 tpm | 100 kW (136 pk) @ 5.500 tpm |
Max. Vermogen – Elektromotor | 21 kW (28 pk) | 21 kW (28 pk) |
Max. Vermogen – Gecombineerd | 81 kW (110 pk) | 107 kW (145 pk) |
Max. Koppel – Verbrandingsmotor | 205 Nm @ 1.750 tpm | 230 Nm @ 1.750 tpm |
Max. Koppel – Elektromotor | 55 Nm | 55 Nm |
Max. Koppel – Gecombineerd | 205 Nm | 230 Nm |
Acceleratie 0-100 km/u | 10,7 seconden | 8,0 seconden |
Topsnelheid | 191 km/u | 210 km/u |
Uitstoot & Verbruik | ||
CO2 Uitstoot (WLTP Gecombineerd) | 108 g/km | 106 g/km |
Brandstofverbruik (WLTP Gecombineerd) | 4,8 L/100km | 4,7 L/100km |
Brandstofverbruik (WLTP Laag) | 4,1 L/100km | 3,9-4,0 L/100km |
Brandstofverbruik (WLTP Gemiddeld) | 4,5 L/100km | 4,3-4,4 L/100km |
Brandstofverbruik (WLTP Hoog) | 4,3 L/100km | 4,2 L/100km |
Brandstofverbruik (WLTP Extra Hoog) | 5,7 L/100km | 5,6 L/100km |
Euro Standaard | Euro 6d-ISC-FCM | Euro 6d-ISC-FCM |
Aanvullende Technische Details | ||
Inhoud Brandstoftank | 50 L | 50 L |
Rijmodi | 3 modi: Sport, Normal, Eco | 3 modi: Sport, Normal, Eco |
Start-Stop Systeem | ✓ Standaard | ✓ Standaard |
Regeneratief Remmen | ✓ Mild Hybrid Systeem | ✓ Mild Hybrid Systeem |
Afmeting Categorie | Meting | ë-C4 (Elektrisch) | C4 (Hybrid) |
---|---|---|---|
BASISAFMETINGEN | |||
Lengte | mm | 4.360 | 4.360 |
Breedte (zonder spiegels) | mm | 2.032 | 2.032 |
Breedte (met ingeklapte spiegels) | mm | 1.834 | 1.834 |
Breedte (spiegels uitgeklapt) | mm | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Hoogte | mm | 1.525 | 1.520 |
Wielbasis | mm | 2.670 | 2.670 |
Bodemvrijheid | mm | 156 | 156 |
OVERHANG METINGEN | |||
Overhang Vóór | mm | 880 | 880 |
Overhang Achter | mm | 810 | 810 |
DRAAIEIGENSCHAPPEN | |||
Draaicirkel (tussen trottoirs) | m | 10,9 | 10,9 |
SPOORBREEDTE | |||
Spoorbreedte Vóór | mm | 1.545-1.560 | 1.545-1.560 |
Spoorbreedte Achter | mm | 1.545-1.560 | 1.545-1.560 |
Functiecategorie | YOU | PLUS | BUSINESS | COLLECTION | MAX |
---|---|---|---|---|---|
STARTPRIJS | |||||
Consumentenprijs (incl. BTW) | €32.850 | €35.150 | €35.150 | €36.150 | €37.150 |
Kosten Rijklaarmaken | €1.000 | €1.000 | €1.000 | €1.000 | €1.000 |
Fiscale Waarde (incl. BTW/BPM) | €31.850 | €34.150 | €34.150 | €35.150 | €36.150 |
Netto Bijtelling (per maand) | €209 | €224 | €224 | €231 | €237 |
Netto Catalogusprijs (excl. BTW/BPM) | €23.203 | €25.390 | €25.390 | €26.217 | €27.043 |
Motortype | Hybrid 110pk | Hybrid 145pk | Hybrid 145pk | Hybrid 145pk | Hybrid 145pk |
EXTERIEUR | |||||
Standaard Lak | Eclipse Blue Metallic | Eclipse Blue Metallic | Alle Metallic Kleuren Gratis | Eclipse Blue Metallic | Eclipse Blue Metallic |
Velgen | 16″ Staal + Thor Wieldop | 18″ Staal Aerotech | 18″ Lichtmetaal Amber | 18″ Lichtmetaal Black Amber | 18″ Lichtmetaal Amber |
Bumperskirts | Mercury Grey | Carrosseriekleur | Silver Chrome | Silver Chrome | Silver Chrome |
Color Clips | Pure Black | Pure Black | Gold Satin | Infra Red | Gold Satin |
Spiegelkappen | Onyx Black | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Carrosseriekleur | Chrome Omlijsting |
Getinte Achterruiten | – | – | – | ✓ | ✓ |
Two-Tone Dak | – | – | – | ✓ Perla Nera Black | – |
Collection Badge | – | – | – | ✓ | – |
LED Dagrijverlichting | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Follow Me Home Verlichting | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
INTERIEUR | |||||
Stoelbekleding | Mica Grey Stof | Hello Black Stof/Ledereffect | Hello Black Stof/Ledereffect | Black Stof/Ledereffect | Metropolitan Grey |
Comfort Stoelen | Standaard | Advanced Comfort (+15mm) | Advanced Comfort (+15mm) | Advanced Comfort (+15mm) | Advanced Comfort (+15mm) |
Stoelverwarming | – | ✓ Voorstoelen | ✓ Voorstoelen | ✓ Voorstoelen | ✓ Voorstoelen |
Lendensteun | – | ✓ Bestuurder | ✓ Bestuurder | ✓ Bestuurder | ✓ Bestuurder |
Bestuurdersstoel Hoogteverstelling | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Passagiersstoel Hoogteverstelling | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Stuurwiel | Leer met Chrome Accenten | Leer met Chrome Accenten | Volnerf Leer met Chrome | Volnerf Leer met Chrome | Volnerf Leer met Chrome |
Dashboard Accenten | Gris Horizon | Gris Horizon | Siderite Grey | Gris Horizon | Gris Horizon |
Interieur Ambient Kleur | Gris Horizon | Gris Horizon | Siderite Grey | Gris Horizon | Gris Horizon |
Vloermatten | Standaard | Standaard | Standaard | Collection Gemerkt | Standaard |
Achter Middenarmsteun | – | – | – | – | ✓ met Skiluik |
Verlichte Make-up Spiegel | – | – | – | – | ✓ |
VEILIGHEID & RIJASSISTENTIE | |||||
Active Safety Brake | ✓ Voetgangersherkenning | ✓ Voetgangersherkenning | ✓ Voetgangers/Fietsers/Nacht | ✓ Voetgangersherkenning | ✓ Voetgangers/Fietsers/Nacht |
Lane Departure Warning | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Verkeersbordherkenning | ✓ Basis | ✓ Basis | ✓ Uitgebreid | ✓ Basis | ✓ Uitgebreid |
Cruise Control | ✓ met Snelheidsbegrenzer | ✓ met Snelheidsbegrenzer | ✓ Adaptief Stop & Go | ✓ met Snelheidsbegrenzer | ✓ Adaptief Stop & Go |
Dodehoekdetectie | – | – | ✓ | – | ✓ |
Automatisch Grootlichtassistent | – | – | ✓ | – | ✓ |
Keyless Entry & Start | – | – | ✓ | ✓ | – |
Hill Start Assist | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Elektronische Handrem | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
ESP met ASR | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
6 Airbags | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
CONNECTIVITEIT & TECHNOLOGIE | |||||
Touchscreen | 10″ Kleur | 10″ Kleur | 10″ Kleur | 10″ Kleur | 10″ Kleur |
Instrumentenpaneel | 5,5″ TFT | 5,5″ TFT | 7″ TFT | 7″ TFT | 7″ TFT |
Navigatiesysteem | – | – | ✓ 3D Connected | ✓ 3D Connected | ✓ 3D Connected |
Apple CarPlay/Android Auto | ✓ Draadloos | ✓ Draadloos | ✓ Draadloos | ✓ Draadloos | ✓ Draadloos |
Bluetooth | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Spraakbediening | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Digitale Radio DAB+ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
USB Aansluitingen | ✓ Vóór | ✓ Vóór | ✓ Vóór | ✓ Vóór | ✓ Vóór |
6 Speakers | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Draadloos Telefoon Opladen | – | – | – | – | Beschikbaar als Optie |
Connect ONE (10 jaar gratis) | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Connect PLUS (12 maanden gratis) | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
CAMERA’S & PARKEREN | |||||
Achteruitrijcamera | ✓ | ✓ | ✓ Top Rear Vision 180° | ✓ Top Rear Vision 180° | ✓ Top Rear Vision 180° |
Parkeersensoren Vóór | – | – | ✓ | – | ✓ |
Parkeersensoren Achter | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
KLIMAATREGELING | |||||
Airconditioning | ✓ Automatisch met Koolstoffilter | ✓ Automatisch met Koolstoffilter | ✓ Automatisch met Koolstoffilter | ✓ Automatisch met Koolstoffilter | ✓ Automatisch met Koolstoffilter |
VERLICHTING | |||||
Koplampen | LED | Full LED | Full LED | Full LED | Full LED |
Interieurverlichting | LED Plafond Vóór/Achter | LED Plafond Vóór/Achter | LED Plafond Vóór/Achter | LED Plafond Vóór/Achter | LED Plafond Vóór/Achter |
Lichtsensor | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Regensensor | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
SPIEGELS & RAMEN | |||||
Elektrische Spiegels | ✓ Verwarmd met Knipperlichten | ✓ Verwarmd met Knipperlichten | ✓ Verwarmd met Knipperlichten | ✓ Verwarmd met Knipperlichten | ✓ Verwarmd met Knipperlichten |
Inklapbare Spiegels | – | ✓ Elektrisch | ✓ Elektrisch | ✓ Elektrisch | ✓ Elektrisch |
Zelfdiemmende Spiegel | – | – | – | – | ✓ |
Elektrische Ramen | ✓ One-Touch Rondom | ✓ One-Touch Rondom | ✓ One-Touch Rondom | ✓ One-Touch Rondom | ✓ One-Touch Rondom |
OPBERGEN & GEMAK | |||||
Centrale Console Opbergruimte | ✓ met Schuifdeksel | ✓ met Schuifdeksel | ✓ met Schuifdeksel | ✓ met Schuifdeksel | ✓ met Schuifdeksel |
Bekerhouders | 2 Vóór | 2 Vóór | 2 Vóór | 2 Vóör | 2 Vóór + Achter |
Portier Opbergvakken | ✓ Alle Portieren | ✓ Alle Portieren | ✓ Alle Portieren | ✓ Alle Portieren | ✓ Alle Portieren |
Onder Armsteun Opbergruimte | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Opbergtassen (Rugzijde Stoelen) | – | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Koffervloer (2 Hoogtes) | – | – | – | – | ✓ |
GARANTIE & SERVICE | |||||
Citroën We Care Garantie | Tot 8 jaar | Tot 8 jaar | Tot 8 jaar | Tot 8 jaar | Tot 8 jaar |
Standaard Garantie | 2 jaar onbeperkt km | 2 jaar onbeperkt km | 2 jaar onbeperkt km | 2 jaar onbeperkt km | 2 jaar onbeperkt km |
Telemaintenance | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
AFMETINGEN & CAPACITEIT | |||||
Kofferinhoud | 380 L | 380 L | 380 L | 380 L | 380 L |
Kofferinhoud (Stoelen Neergeklapt) | 1.250 L | 1.250 L | 1.250 L | 1.250 L | 1.250 L |
Brandstoftank | 50 L | 50 L | 50 L | 50 L | 50 L |
Massa Ledig Voertuig | 1.303 kg | 1.303 kg | 1.303 kg | 1.303 kg | 1.303 kg |
Max Trekgewicht | 1.000 kg (geremd) | 1.000 kg (geremd) | 1.000 kg (geremd) | 1.000 kg (geremd) | 1.000 kg (geremd) |
Accessoire Categorie | Accessoire Beschrijving | YOU | PLUS | BUSINESS | COLLECTION | MAX | Prijs (incl. BTW) | Prijs (excl. BTW) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EXTERIEUR LAKOPTIES | ||||||||
Eclipse Blue Metallic | Standaard metallic lak | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | Standaard | €0 | €0 |
Manhattan Green | Standaard lak optie | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €450 | €372 |
Okenite White Metallic | Premium wit metallic | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | €800 | €661 |
Mercury Grey Metallic | Premium grijs metallic | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | €800 | €661 |
Perla Nera Black Metallic | Premium zwart metallic | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | €800 | €661 |
Elixer Red | Speciaal premium metallic | Optioneel | Optioneel | €200 | Niet Beschikbaar | Optioneel | €1.000 | €826 |
EXTERIEUR ACCESSOIRES | ||||||||
Two Tone Dak Perla Nera Black | Zwart contrasterende dak | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Standaard | Optioneel | €300 | €248 |
Verwarmde Voorruit & Mistlampen | Winter comfort pakket | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | €300 | €248 |
Verwarmde Voorruit, Stuurwiel & Mistlampen | Uitgebreid winter pakket | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €300 | €248 |
Panoramisch Schuif-Kanteldak | Groot glazen schuifdak | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €900 | €744 |
Color Clip Pure Black | Interieur accent optie | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | Niet Beschikbaar | €0 | €0 |
VELGEN & BANDEN | ||||||||
Voorbereiding Reservewiel | Essentieel voor reservewiel | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Optioneel | €20 | €17 |
18″ Lichtmetalen Velgen Amber Black | Premium zwarte lichtmetalen velgen | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Standaard | Optioneel | €100 | €83 |
INTERIEUR ACCESSOIRES | ||||||||
Ambiance Alcantara Grey | Premium interieur pakket met: | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €1.000 | €826 |
TECHNOLOGIE ACCESSOIRES | ||||||||
Draadloze Telefoonlader | Qi draadloze oplaadpad | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | Beschikbaar in Pack Techno | Beschikbaar in Pack Techno |
360° Vision Camera | Voor- en achtercamera’s | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | Beschikbaar in Pack Techno | Beschikbaar in Pack Techno |
Highway Integrated Driver Assist | Level 2 semi-autonoom rijden | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | Beschikbaar in Pack Techno | Beschikbaar in Pack Techno |
Mistlampen Voor | Extra voorverlichting | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | Beschikbaar in Pack Techno | Beschikbaar in Pack Techno |
OPTIEPAKKETTEN | ||||||||
Pack Connect Nav | 3D Navigatie + 7″ TFT + Camera | Niet Beschikbaar | Optioneel | Standaard | Standaard | Standaard | €750 | €620 |
Pack Techno | Draadloos laden + 360° camera + Driver Assist + Mistlampen | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €550 | €455 |
LAKBESCHIKBAARHEID PER UITVOERING | ||||||||
Alle Metallic Kleuren | Gratis metallic lak optie | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Standaard | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | €0 | €0 |
Pakket Categorie | Pakket Naam | Pakket Inhoud | YOU | PLUS | BUSINESS | COLLECTION | MAX | Prijs (incl. BTW) | Prijs (excl. BTW) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CONNECTIVITEITSPAKKETTEN | |||||||||
Pack Connect Nav | Compleet Navigatie & Display Pakket | 3D Connected Navigatie met 10″ kleuren touchscreen inclusief: • TomTom Online Traffic • Point-of-Interest (POI) zoekfunctie • Spraakbediening • Rittenregistratie in MyCitroën app • Digitaal instructieboekje • Kaart-software update ‘over the air’ Digitaal 7″ TFT instrumentenpaneel Achteruitrijcamera met Top Rear Vision (180° weergave achter voertuig) Connect PLUS services (12 maanden gratis) inclusief telemaintenance | Niet Beschikbaar | Optioneel | Standaard | Standaard | Standaard | €750 | €620 |
TECHNOLOGIEPAKKETTEN | |||||||||
Pack Techno | Geavanceerd Technologie & Assistentie Pakket | Draadloze telefoonlader 360° vision camera’s (voor & achter) Highway Integrated Driver Assist (Level 2 semi-autonoom rijden: combineert Adaptive Cruise Control met Stop & Go functie) Mistlampen voor | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €550 | €455 |
WINTER COMFORT PAKKETTEN | |||||||||
Verwarmde Voorruit Pakket | Basis Winter Comfort | Verwarmde voorruit Mistlampen voor | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | €300 | €248 |
Uitgebreid Winter Pakket | Compleet Winter Comfort | Verwarmde voorruit Verwarmd stuurwiel Mistlampen voor | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €300 | €248 |
STYLING PAKKETTEN | |||||||||
Two-Tone Dak Pakket | Contrasterende Dak Design | Two-Tone dak in Perla Nera Black (Niet beschikbaar met Perla Nera Black & Eclipse Blue lak) | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Standaard | Optioneel | €300 | €248 |
PREMIUM INTERIEUR PAKKETTEN | |||||||||
Ambiance Alcantara Grey | Luxe Interieur Pakket | Advanced Comfort Stoelen met 15mm extra vulling en gecapitonneerd oppervlak ‘Clear Grey’ alcantara bekleding en ‘Clear Grey’ stof met ledereffect (lichtgrijs met horizontale donkergrijze chevronpatroon band en ‘Cherry Red’ accent stiksels) Elektrische bestuurdersstoel verstelling In hoogte verstelbare passagiersstoel Elektrische lendensteun verstelling op voorstoelen Multipoint massagefunctie op voorstoelen | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Niet Beschikbaar | Optioneel | €1.000 | €826 |
VELGEN & BANDEN PAKKETTEN | |||||||||
Voorbereiding Reservewiel | Essentiële Reservewiel Setup | Voorbereiding voor reservewiel (bandenreparatiekit komt te vervallen) Essentieel voor bestelling reservewiel als accessoire (Niet compatibel met Elektrisch 156pk Extended range & 18″ Amber Black lichtmetalen velgen met 195/60 R18 banden) | Niet Beschikbaar | Optioneel | Optioneel | Niet Beschikbaar | Optioneel | €20 | €17 |
PAKKET BESCHIKBAARHEID SAMENVATTING | |||||||||
Totaal Beschikbare Pakketten | Aantal pakketten per uitvoering | 0 | 4 | 4 | 3 | 5 | – | – | |
PAKKET WAARDE ANALYSE | |||||||||
Duurste Pakket | Hoogst geprijsde optie | Ambiance Alcantara Grey | – | – | – | – | €1.000 | €1.000 | €826 |
Meest Betaalbare Pakket | Laagst geprijsde optie | Voorbereiding Reservewiel | – | €20 | €20 | – | €20 | €20 | €17 |
STANDAARD INCLUSIES | |||||||||
Pack Connect Nav Status | Standaard vs Optioneel | Niet Inbegrepen | Optioneel €750 | Standaard (Inbegrepen) | Standaard (Inbegrepen) | Standaard (Inbegrepen) | – | – |






Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Citroën C4 Te Kopen?
De 2025 Citroën C4 is een knieval naar de wortels van het merk, gericht op het bouwen van voertuigen die zowel betaalbaar als comfortabel zijn. Met dit bijgewerkte model heeft Citroën enkele behoorlijk significante veranderingen aangebracht, maar het blijft trouw aan zijn comfort-eerst filosofie. We hebben de kans gehad om deze compacte SUV-hybride door zijn passen te laten gaan, en eerlijk gezegd is het een behoorlijk aantrekkelijke optie op de drukke Nederlandse markt.
De C4 heeft enkele zware concurrenten om mee af te rekenen, zoals de Toyota Corolla Cross Hybrid, Honda HR-V e:HEV, en de Nissan Qashqai e-Power. Zeker, elk van deze rivalen heeft zijn voordelen, maar wat de C4 onderscheidt is Citroëns bekende comforttechnologie en zijn vriendelijke prijsstelling. Het is gebouwd op het CMP-platform, dat ook andere populaire modellen ondersteunt zoals de Peugeot 208, Opel Corsa, en DS3. Dat betekent dat het niet alleen betrouwbaar is, maar ook kosteneffectief om te produceren.
Wat de C4 echt doet opvallen in dit drukke veld is zijn toewijding aan comfort boven sportiviteit. Terwijl veel merken alles draaien om die opwindende rijdynamiek, heeft Citroën ervoor gekozen om zich te richten op hoe ontspannen en plezierig de rit is voor passagiers. Deze toewijding aan comfort sijpelt door in elk detail van het voertuig — van de zorgvuldig ontworpen ophanging tot de doordacht gemaakte stoelen. Dus, hoewel het misschien niet de motoren van rijliefhebbers doet draaien, weet het zeker hoe het een soepele en comfortabele rijervaring moet leveren die zal resoneren met veel Nederlandse gezinnen.
Het hybridesysteem in deze auto is behoorlijk geavanceerd en biedt meer elektrisch-alleen rijcapaciteiten dan de typische mild-hybride opstellingen die je elders zou kunnen vinden. Dus, als je de sprong wilt maken van een traditionele benzinemotor naar iets meer geëlektrificeerds, zou de C4 wel eens de juiste brug voor je kunnen zijn. Bovendien, met een startprijs van €32.850 voor de YOU-uitvoering in Nederland, is het een solide keuze voor een breed scala aan kopers, en het komt nog steeds boordevol goede functies, zelfs op het basisniveau.
Uit onze tests is het duidelijk dat dit voertuig is gebouwd voor de echte rijomstandigheden in Nederland. Hier hebben comfort, efficiëntie en praktischheid voorrang op pure prestaties. Deze laatste facelift heeft veel van de tekortkomingen van de vorige generatie aangepakt terwijl de unieke kwaliteiten behouden bleven die Citroën zo’n herkenbare naam maken in de automobielwereld.
Motor, Prestaties En Transmissie
In de kern van de 2025 C4 zit een behoorlijk slimme aandrijflijn die een balans vindt tussen efficiëntie en fatsoenlijke prestaties voor je dagelijkse ritten. Dus, hier is de primeur: het heeft een 1,2-liter driecilinder PureTech benzinemotor, die ofwel 100 of 136 pk kan opwekken, afhankelijk van welke uitvoering je besluit te nemen. Dit werkt samen met een 28-pk elektromotor die inschakelt met 55 Newtonmeter koppel. Samen creëren ze een hybride opstelling die een stap boven je gebruikelijke mild-hybride opties voelt.
Nu, als je het ons vraagt, biedt de 136-pk versie—beschikbaar in de hogere uitvoeringen—de meest plezierige rijervaring. Met een gecombineerd vermogen van 136 pk en 230 Newtonmeter koppel, geeft het je net genoeg pit voor de wegen in Nederland, en het beheert de 0-100 km/h sprint in ongeveer 8,0 seconden. Zeker, het gaat niet de deuren van een sportwagen eraf blazen, maar het is meer dan capabel voor het invoegen op de snelweg of het inhalen van langzamer verkeer. Bovendien stelt het 48-volt batterijsysteem, met een capaciteit van 0,89 kWh (0,43 kWh is bruikbaar), verassend frequent elektrisch-alleen rijden mogelijk—vooral in stadsinstellingen.
Een van de opvallende kenmerken is de zesversnellings dual-clutch automatische transmissie, of eDCT, die is toegesneden voor hybride gebruik. Het schittert echt hier—het schakelen is soepel en goed getimed, en het wisselen tussen elektrische en benzinekracht voelt naadloos tijdens regulier rijden. We merkten op dat het bij lagere snelheden de neiging heeft om de elektrische werking te begunstigen, alleen de benzinemotor erbij te halen wanneer je een beetje extra kracht nodig hebt. Het is alsof het weet wat je nodig hebt, ervoor zorgend dat de juiste krachtbron klaar staat.
In onze tests zagen we een werkelijk brandstofverbruik van ongeveer 5,4 liter per 100 kilometer in gemengde omstandigheden. Dat is indrukwekkend, toch? Een groot deel van deze efficiëntie komt van het systeem dat in staat is om alleen op elektrische kracht te rijden voor ongeveer 60% van het stadsrijden. En laten we het regeneratieve remsysteem niet over het hoofd zien, dat uitstekend werk doet bij het opvangen van energie die anders zou worden verspild wanneer je aan het vertragen bent. Het helpt om energie terug te winnen als je het verkeer goed anticipeert.
Nu zijn er een paar typische eigenaardigheden met de driecilinder motor. Wanneer je echt je voet erop zet, kan het een beetje lawaaierig worden. Maar krediet waar krediet verschuldigd is—Citroën heeft goede stappen gemaakt in geluidsisolatie, dus je wordt niet overweldigd door motorgeluid in de cabine. En ja, het mild-hybride systeem kan een fractie van een seconde nodig hebben om te synchroniseren tussen de elektromotor en benzinemotor wanneer je hard op het gas trapt. Maar eerlijk gezegd is deze vertraging klein en wordt het nauwelijks een probleem wanneer je daadwerkelijk aan het rijden bent.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het remsysteem van de 2025 C4 is behoorlijk indrukwekkend, echt. Het is ontworpen om regeneratief en wrijvingsremmen te mengen op een manier die gewoon natuurlijk aanvoelt. Je weet hoe sommige hybriden die schokkerige overschakeling tussen remtypes kunnen hebben? Nou, Citroën lijkt het te hebben aangepakt met een rempedaal dat soepel en betrouwbaar aanvoelt, ongeacht hoe je rijdt. Ze zijn gegaan voor geventileerde schijfremmen vooraan en massieve schijven achterop, wat betekent dat je kunt rekenen op solide stopkracht bij elke snelheid.
Wat echt opvalt is hoe goed het regeneratieve remmen is ingesteld. Het is sterk genoeg om energie efficiënt terug te winnen zonder die schok die sommige hybriden je geven wanneer je van het gaspedaal afgaat. Bovendien is er een ‘B’-modus die je kunt selecteren op de middenconsole, die de remkracht opvoert wanneer je van het pedaal afgaat. Deze functie is een gamechanger, vooral in stadsverkeer of op heuvelachtige wegen, waarbij je meer kunt rijden met slechts één pedaal terwijl je nog steeds energie terugwint.
Wanneer je op de rem stapt, voelt het goed aan. De respons is progressief, wat het gemakkelijk maakt om te controleren hoeveel remkracht je toepast. Tijdens onze testritten was het eerste gevoel precies goed—niet te hard, maar geruststellend. Je krijgt echt een gevoel van hoeveel je remt, dankzij de feedback van het pedaal. Het systeem is ook slim—het balanceert regeneratief en wrijvingsremmen afhankelijk van dingen zoals batterijlading, hoe hard je het pedaal indrukt, en hoe snel je gaat. En het beste deel is dat je de overschakeling niet eens opmerkt.
Nu vonden we wel dat als je licht remt, er misschien een kleine vertraging is terwijl het systeem uitzoekt welke remmethode te gebruiken. Je kunt dit echt voelen wanneer je oprijdt naar een stoplicht of langzaam manoeuvreert op een parkeerplaats. Maar eerlijk gezegd is het iets waar je na verloop van tijd aan went.
Over het algemeen zijn de remprestaties meer dan voldoende voor wat dit voertuig kan doen. In noodsituaties zijn de stopafstanden op gelijke hoogte met andere auto’s in zijn klasse, en het blijft leveren zelfs onder herhaalde zware remming. Bovendien werkt het naadloos samen met de stabiliteitscontrolesystemen van het voertuig, dus je kunt je nog meer zelfverzekerd voelen wanneer het rijden zwaar wordt.
Besturing En Ophanging

Als het gaat om Citroën, belichamen hun stuurinrichting en ophangingsysteem echt hun hele comfortfilosofie. En eerlijk gezegd valt de C4 hier op uit de menigte. Dankzij de Advanced Comfort-ophanging, die die handige Progressive Hydraulic Cushions bevat, is de rijkwaliteit gewoon fantastisch. Het voelt zo soepel, het absorbeert hobbels in de weg als een kampioen. Je hebt dual-chamber hydraulische kussens vooraan en single-chamber achterop, werkend samen met MacPherson-stutten aan de voorkant en een torsiebalk achteras.
We namen deze auto mee voor een rit op een hoop verschillende wegen in Nederland—alles van mooie, gladde snelwegen tot de meer chaotische stadsstraten. En laat me je vertellen, de ophanging blies ons echt weg. Het isoleert passagiers van al die vervelende wegonregelmatigheden. Verkeersdrempels? Kuilen? Geen probleem. Het glijdt erover heen met een kalmte die moeilijk te vinden is in auto’s in deze prijsklasse. Zeker, het houdt de carrosseriecontrole behoorlijk goed terwijl het al dat comfort levert, maar laten we eerlijk zijn: als je op zoek bent naar scherpe handling, is dit niet je topkeuze.
Nu, over de besturing—het is meer ingesteld op comfort dan op sportiviteit. De elektrische stuurbekrachtiging is super licht en gemakkelijk te hanteren, waardoor stadsrijden en parkeren een fluitje van een cent wordt. Maar als je gewend bent aan een sportievere rit, kan het een beetje losstaand aanvoelen wanneer je de snelweg op gaat. Toch doet het zijn werk om vermoeidheid van de bestuurder op een afstand te houden op die langere reizen. Bovendien, met een draaicirkel van 10,9 meter, zul je niet worstelen om te manoeuvreren in krappe stedelijke plekjes.
Wanneer je de C4 duwt op kronkelende wegen, toont die comfort-eerst focus zichzelf echt. Je zult wat carrosseriehelling merken in de bochten, en de stuurrespons is niet zo direct als sommigen zouden willen. Maar eerlijk gezegd is het duidelijk dat dit een ontwerpkeuze is. Deze opstelling schittert in het comfortabel houden van passagiers. Op snelwegsnelheden voelt het stabiel en veilig, rechtuit rijdend zonder veel windgeluid.
Al met al biedt deze hele opstelling een ontspannen rijervaring die veel mensen zullen waarderen vergeleken met die stevigere, sportievere ophangingen die je tegenwoordig vaak ziet. Maar, als je op zoek bent naar een meer boeiende rit, zou je deze opstelling een beetje te zacht en losstaand kunnen vinden voor je smaak. Dus, daar is de afweging: je krijgt geweldige rijcomfort, maar het geeft je misschien niet die ultieme handlingprecisie of bestuurdersbetrokkenheid waar je naar op zoek bent.
Welke Banden Gebruikt Het?
Dus, voor de instap YOU-uitvoering heb je 16-inch stalen velgen gekoppeld aan 215/65 R16 banden, plus die coole ‘Thor’ wielafdekkingen. Als je opstapt naar de PLUS-uitvoering, verhoog je het naar 18-inch stalen velgen met 195/60 R18 banden en ‘Aerotech’ afdekkingen. Nu krijgen de hogere BUSINESS en MAX-uitvoeringen wat snazzy 18-inch ‘Amber’ lichtmetalen velgen, samen met diezelfde 195/60 R18 banden, wat een mooie balans tussen uiterlijk en prestaties slaat.
Toen we die 18-inch ‘Amber’ lichtmetalen velgen testten, vonden we dat ze echt goed meshen met de ophangingsopstelling, waarbij die comfortvibe intact blijft. De 195/60 R18 banden geven precies de juiste hoeveelheid grip voor hoe de auto presteert, en ze helpen weggeluid mooi laag te houden. De iets hogere zijkant vergeleken met sommige rivalen doet goed werk bij het absorberen van kleine hobbels in de weg terwijl het nog precies genoeg is voor bochten.
Een opvallend kenmerk is de wegeluidisolatie. Het schittert echt, vooral wanneer je door de stad of door de buitenwijken zoeft. De combi van bandkeuze, wielgrootte, en de geluidsisolatie van de auto zorgt voor een verrassend stille cabine tijdens alledaags rijden. Nu, zodra je snelheden boven 120 km/h bereikt, begin je misschien wat wind- en bandgeluid op te merken, maar hey, het is nog steeds behoorlijk veel in lijn met wat je zou verwachten voor dit type voertuig.
We keken ook naar hoe de banden presteren in natte omstandigheden, en ze deden het geweldig op die gladde Nederlandse wegen. Het loopvlakpatroon en materialen lijken precies goed voor het lokale weer, maar vergeet niet om je bandenspanning in de gaten te houden voor de beste prestaties en efficiëntie. Bandenspanning is cruciaal voor zowel je rijcomfort als brandstofeconomie, vooral in deze hybride.
Nu, hier is iets voor kopers om over na te denken: het overstappen naar die grotere 18-inch velgen op de hogere uitvoeringen heeft wel een licht effect op rijcomfort vergeleken met de basis 16-inch opstelling. Maar eerlijk gezegd, met Citroëns slimme ophangingsafstemming, is het verschil niet enorm. Bovendien helpen die lichtmetalen velgen met betere warmteafvoer voor de remmen en voegen ze zeker toe aan de visuele aantrekkingskracht van de auto. Dus, de meeste kopers zouden ze de upgrade waard kunnen vinden!
Interieur Uiterlijk





Stap in de 2025 C4, en je kunt echt zien hoe Citroën zich richt op het creëren van een warme, uitnodigende ruimte. Ze zijn helemaal over praktische luxe hier, wegblijvend van de flashy tech die soms kan overweldigen. Nu, het dashboard is behoorlijk vergelijkbaar met wat we zagen in de vorige generatie, maar er zijn zeker enkele mooie upgrades in termen van materialen en algehele afwerking. Het ontwerp houdt vast aan strakke lijnen en gebruiksvriendelijke bedieningselementen, gebruikmakend van materialen die precies goed aanvoelen voor wat je betaalt — en gelukkig leunt het niet te zwaar op die super minimalistische vibe waar sommige andere merken voor gaan.
Een van de grootste veranderingen in het interieur moet wel de nieuwe digitale instrumentcluster opties zijn. Als je gaat voor de basis YOU-uitvoering, krijg je een 5,5-inch TFT-display, wat degelijk is. Maar als je opstapt naar de PLUS of hogere uitvoeringen, kijk je naar een 7-inch scherm dat echt opvalt. Het is gemakkelijk te lezen en laat je aanpassen wat je wilt zien, inclusief de energiestroom van het hybridesysteem. Dat is behoorlijk cool, vooral voor bestuurders die nieuw zijn met hybriden. En dan is er de head-up display op de MAX-uitvoering. Het heeft dit pop-up plastic scherm dat sommige mensen misschien een beetje ouderwets vinden vergeleken met die fancy voorruit projecties, maar hey, het doet het werk en geeft je belangrijke info precies waar je het nodig hebt.
Nu, laten we praten over materiaalkwaliteit. Eerlijk gezegd is het een solide poging voor deze prijsklasse. Je hebt soft-touch oppervlakken op plaatsen die je veel aanraakt, terwijl de taaiere plastics op plekken zijn die niet zoveel actie zien. Er is ook veel piano black trim die er scherp uitziet wanneer het schoon is — maar veel succes met het zo houden! Het heeft de neiging om vingerafdrukken en stof te tonen, dus je zult het wat regelmatige TLC moeten geven. De kleurcoördinatie in de cabine is ook behoorlijk mooi. Alles voelt samengevoegd op een manier die meer doordacht is dan goedkoop.
Als het gaat om opslag, hebben ze dit echt doordacht. Het dashboardkastje is indrukwekkend ruim, passend voor alles van documenten tot oplaadkabels met gemak. Je hebt veel bekerhouders, deurvalken, en andere kleine opberghoekjes om je dagelijkse spullen op te bergen. En als je springt voor de hogere uitvoeringen, is er zelfs een draadloze oplaadpad die handig geplaatst is en goed werkt met compatibele apparaten.
Dat gezegd hebbende, niet alles hierin is perfect. Sommige elementen geven wel weg waar deze auto in de markt zit. Zoals, zeker, de piano black oppervlakken zien er mooi uit, maar ze schoon houden kan na verloop van tijd een gedoe worden. Bovendien, hoewel de schakelaars prima werken, hebben ze niet helemaal dat premium gevoel dat je misschien vindt in duurdere modellen. Over het algemeen is de vibe zeker plezierig en functioneel, maar het zou sommige van die upscale touches kunnen missen die sommige kopers verwachten als vanzelfsprekend in dit segment. Je weet wat we bedoelen?
Exterieur Uiterlijk





De 2025 facelift schudt de zaken echt visueel op voor de C4, waardoor het fris aanvoelt terwijl het nog steeds vasthoudt aan wat het uniek maakt. Je kunt de nieuwe frontontwerp niet missen—die drie-element LED dagrijverlichting geven het echt een verfijnde edge vergeleken met de vorige versie. Bovendien heeft de grille nu dat retro-geïnspireerde Citroën chevron logo, dat uitstekend werk doet bij het versterken van de merkidentiteit en het verbinden van de C4 met de bredere Citroën familie look.
Nu zijn de veranderingen langs de zijkant een beetje meer ingetogen, maar ze pakken zeker een punch. Die plastic wielkastbeschermers en dorpelstrookbekleding zien er niet alleen stevig uit, maar helpen ook de lak in goede vorm te houden tijdens dagelijks gebruik. En als je de two-tone dak optie bekijkt, die je kunt krijgen op verschillende uitvoeringen, voegt het echt wat flair toe en helpt de lijnen van het voertuig mooi te doorbreken. De houding? Het suggereert kracht zonder te agressief te zijn—precies de juiste mix voor waar de doelgroep naar zoekt.
Wanneer je naar de achterkant beweegt, is het nieuwe achterlichtontwerp een van de echte showstoppers van deze update. Die driedimensionale LED-elementen creëren een verlichtingssignatuur die er vooral cool uitziet ’s nachts. En het Citroën script op de achterklep is zo’n klassieke touch die de algehele look echt opheft. Het is een beetje verrassend om dubbele uitlaatopeningen te zien op een hybride, maar ze bieden wel wat visuele balans, ook al zou hun praktischheid ter discussie kunnen staan gezien de focus van de auto op efficiëntie.
Wat betreft kleurkeuzes, er is een mooie range om verschillende smaken te passen. De Manhattan Green, die standaard komt op sommige uitvoeringen, valt echt op uit de zee van zilver en zwarte auto’s die je meestal ziet op Nederlandse wegen. Als je iets meer klassiek zoekt, opties zoals Mercury Grey en Perla Nera Black zien er scherp uit terwijl ze nog steeds behoorlijk low-key zijn. Wil je iets dat popt? De Elixir Red optie kost misschien wat meer, maar het zorgt zeker voor verbluffende foto’s.
Over het algemeen doet de design refresh uitstekend werk bij het updaten van de C4’s look zonder loyale klanten weg te jagen of te ver af te wijken van Citroëns comfort-eerst benadering. Het voelt meer als een evolutie dan een complete overhaul—precies wat je zou verwachten van een facelift. Dat gezegd hebbende, sommige mensen zouden het een beetje conservatief kunnen vinden naast gedurfder concurrenten, vooral van Aziatische merken die echt gaan voor meer eye-catching stijlen.
Comfort En Gemak





Comfort staat echt centraal in wat de C4 zo aantrekkelijk maakt. Citroën heeft veel gedachte en engineering gestoken in het ervoor zorgen dat dit voertuig schittert in dat departement. Neem de Advanced Comfort Seats, bijvoorbeeld—ze zijn standaard vanaf het PLUS-uitrustingsniveau. Deze stoelen komen met een extra 15mm van gespecialiseerde schuimvulling die naadloos werkt met het ophangingssysteem. En die gewatteerde patronen zijn niet alleen voor de show. Elke gewatteerde sectie is gevuld met schuim dat helpt trillingen en impacts te absorberen die de ophanging niet helemaal kan hanteren.
Nu, als het gaat om zitpositie, ligt de focus hier zeker op comfort eerder dan sportiviteit. Als je in de voorstoelen zit, zul je de royale vulling en solide zijsteun opmerken, plus een verhoogde rijpositie die je geweldig zicht geeft, vooral in druk Nederlands verkeer. Eerlijk gezegd voelt zitten in deze stoelen meer als loungen in kwaliteitsmeubels dan in een typische auto zijn, en die zachtheid schijnt echt tijdens die langere reizen. Handmatige verstelling is standaard over de hele linie, maar als je elektrische verstelling wilt, moet je kiezen voor de premium Alcantara Grey optie op de MAX-uitvoering, wat een beetje beperkend kan voelen gezien de prijskaart.
Wat betreft klimaatbeheersing, het doet uitstekend werk bij het comfortabel houden van de cabine. Het automatische airconditioningsysteem, dat komt met elk model, reageert snel op veranderingen en houdt dingen mooi stil—geen vervelend ventilatorgeluid. Het werkt goed met de hybride aandrijflijn, gebruikmakend van afvalwarmte van de motor efficiënt en voorzichtig om de batterij niet te veel te laten leeglopen, wat een grote plus is voor brandstofeconomie. Bovendien, als je gaat voor hogere uitrustingsniveaus, krijg je toegevoegde gemakken zoals verwarmde stoelen en een verwarmd stuurwiel—zeker een mooie touch voor die koude Nederlandse winters.
En laten we praten over opslag en gemaksfuncties. Er is veel gedachte gestoken in het gemakkelijker maken van dagelijks gebruik. De middenconsole heeft veel ruimte voor je persoonlijke bezittingen, en de armsteun kan heen en weer schuiven om verschillende bestuurders te passen. Je hebt meerdere USB-oplaadpunten door de cabine heen, wat super handig is, en een draadloze oplaadpad om dingen netjes te houden voor compatibele apparaten. De soft-touch materialen op oppervlakken die je waarschijnlijk vaak aanraakt voegen echt toe aan die premium vibe.
Er zijn een paar gemaksfuncties die een beetje achter de curve voelen wanneer je ze vergelijkt met sommige nieuwere concurrenten. Bijvoorbeeld, de elektronische parkeerrem heeft geen auto-hold functie, wat een pijn kan zijn in stop-en-ga verkeer. Citroën biedt wel enkele workarounds via hun rijassistentiesystemen, dus dat is er. Ook kunnen die glanzende piano black oppervlakken binnen behoorlijk gemakkelijk besmeurd raken en vereisen frequente reiniging, wat vervelend kan worden voor sommige eigenaren op de lange termijn. Maar over het algemeen is er veel om van te houden in termen van comfort en bruikbaarheid!
Over de tech in de 2025 C4 – Het vindt echt een mooie middenweg tussen super modern en gemakkelijk te gebruiken zijn. Het 10-inch touchscreen infotainmentsysteem komt standaard in alle modellen, en eerlijk gezegd is het behoorlijk responsief met heldere graphics. Het overweldigt je niet met te veel opties, wat een opluchting is. Bovendien ondersteunt het draadloze Apple CarPlay en Android Auto, dus je kunt je telefoon verbinden zonder te hannesen met kabels. De interface is ontworpen met grote, gemakkelijk-aan-te-tikken iconen en rechttoe rechtaan menu’s, waardoor het beheersbaar is zelfs wanneer je onderweg bent.
Nu heeft Citroën hun Connect ONE services voor tien jaar erbij gebundeld, wat een mooie bonus is. Deze services behandelen basis verbonden auto taken, zoals noodoproepen (je weet wel, de eCall) en pechverhelping (dat is de bCall). Ze werken automatisch, dus je hoeft er niet over na te denken, wat vooral geweldig is voor gezinnen met tieners of mensen die vaak de weg op gaan voor lange reizen. Als je iets meer zoekt, zijn de Connect PLUS services inbegrepen voor een jaar en bieden extra’s zoals reislogging, je voertuigstatus op afstand controleren, en zelfs navigatiekaarten over de lucht updaten.
Over navigatie gesproken, het wordt aangedreven door TomTom data, wat behoorlijk veel de gouden standaard is voor nauwkeurigheid in Europa. Het systeem doet solide werk bij het leiden met heldere aanwijzingen en solide verkeersinfo, je helpend verkeersjams te ontwijken en de snelste routes te vinden. De 3D Connected Navigation functie toont landmarks en bezienswaardigheden echt goed, waardoor het gemakkelijker wordt om te navigeren, vooral op nieuwe plaatsen. De point-of-interest zoek is degelijk, maar eerlijk gezegd zou de spraakherkenning wat werk kunnen gebruiken vergeleken met waar we aan gewend zijn met onze smartphones.
Een opvallend kenmerk is het energiemonitoringsysteem op de digitale instrumentcluster. Het toont je real-time energiestroom tussen de batterij, elektromotor, en benzinemotor. Behoorlijk cool, toch? Het helpt bestuurders begrijpen hoe het hybridesysteem werkt en bevordert betere rijgewoontes. Je kunt zien wanneer je rijdt op elektrische kracht, wanneer de batterij oplaadt door regeneratie, en wanneer de benzinemotor inschakelt. Het maakt het hybridesysteem echt transparant voelen en, durven we zeggen, een beetje educatief.
Dat gezegd hebbende, niet alles is perfect. Sommige van de geavanceerde functies lijken een beetje ruw rond de randen vergeleken met wat er is van andere merken. Het spraakcommandosysteem, hoewel het het werk doet, heeft niet de finesse van hedendaagse smartphone assistenten. Het kan worstelen met complexe commando’s of accenten. En het entertainmentsysteem is oké, maar het levert misschien niet de high-end audio ervaring waar sommige kopers op hopen, zelfs in de hogere uitvoeringen. Bovendien, als je zoekt naar meer geavanceerde bestuurderassistentiefuncties zoals geautomatiseerd parkeren of betere snelwegassistentie, zou je jezelf een beetje teleurgesteld kunnen voelen.
Veiligheid En Beveiliging
De veiligheidsfuncties in de 2025 C4 tonen echt hoe ver autotechnologie is gekomen, biedend solide bescherming voor iedereen binnen en degenen die de weg delen. Je vindt standaarduitrusting zoals zes airbags—yep, dat zijn front-, zij-, en gordijnairbags—samen met ABS en elektronische remkrachtverdeling. Bovendien is er automatisch noodremmen met voetgangersdetectie. Eerlijk gezegd is dit behoorlijk veel wat je zou verwachten van een modern voertuig tegenwoordig. Maar Citroën stopt daar niet; ze hebben meer geavanceerde systemen toegevoegd gericht op het voorkomen van ongevallen voordat ze zelfs maar gebeuren.
Neem het Active Safety Brake systeem, bijvoorbeeld. Het heeft deze nette combinatie van camera en 77 GHz radar tech om de weg vooruit de hele tijd in de gaten te houden. Tijdens onze testritten was het responsief zonder vervelend te zijn—je waarschuwingen gevend wanneer nodig maar je vertrouwd laten rijden zonder constante onderbrekingen. Het is bijzonder effectief in drukke stadsgebieden vol voetgangers en fietsers. Gewoon een heads up, echter: hoewel het een fantastische backup is, is het geen vervanging voor goede ouderwetse aandachtige rijden.
Dan is er lane keeping assistance en verkeersbordherkenning, die super handig zijn, vooral op lange snelwegreizen. Het lane-keeping systeem duwtje zacht de besturing wanneer het voelt dat je uit je rijstrook bent gedreven. En de verkeersbordherkenning doet uitstekend werk bij het spotten van snelheidslimieten en waarschuwingsborden, tonend die info duidelijk op het dashboard en, wanneer uitgerust, in de head-up display. Op deze manier kun je bijgewerkt blijven zonder je ogen van de weg te halen.
Als je kiest voor hogere uitrustingsniveaus, krijg je wat fancy functies zoals adaptieve cruise control met stop-en-ga mogelijkheid, blind spot monitoring, en meer verkeersbordherkenning. De adaptieve cruise control is smooth as butter—het houdt een veilige afstand en past snelheid natuurlijk aan gebaseerd op verkeer. Die stop-en-go functie is een redder in nood, vooral in het vaak-drukke Nederlandse verkeer, waar je jezelf vaak kunt vinden stoppend en startend frequent. Het kan de auto daadwerkelijk tot een complete stop brengen en je dan weer automatisch laten bewegen wanneer het verkeer opklaart.
Wat betreft de structuur van de auto, het is gebouwd op het solide CMP-platform dat goede crashbescherming heeft getoond in vergelijkbare modellen. De vorige generatie werd getest door Euro NCAP in 2021 en scoorde vier uit vijf sterren. Hierbij werd 80% toegekend voor volwassen inzittendenbescherming, 83% voor kinderbescherming, en slechts 63% voor veiligheidsassistentie scores. Hoewel dit niet precies de beste scores zijn om op af te gaan, kunnen we er alleen maar van uitgaan dat het latere generatie model dat we nu beoordelen inderdaad zeer vergelijkbaar scoort. Met zijn uitgebreide airbagsysteem en modern ontwerp, kun je geweldige bescherming verwachten voor iedereen aan boord. Bovendien voegen functies zoals automatische noodoproepen een extra laag geruststelling toe voor gezinnen. Dus, over het algemeen is het een goed afgerond pakket voor veiligheidsbewuste bestuurders.
Hoe Rijdt Het?
Wanneer je achter het stuur van de 2025 C4 kruipt, is het duidelijk dat de focus helemaal draait om comfort en efficiëntie, niet zozeer om dat opwindende sportieve gevoel. Deze benadering schijnt echt door in hoe het voertuig zich gedraagt op de weg. Bij stadsrijden, bijvoorbeeld, kan het een behoorlijke tijd uitsluitend op elektrische kracht rijden, zorgend voor een soepele en stille rit. De overgang tussen elektrische en benzinekracht is super naadloos tijdens regulier rijden, dankzij de dual-clutch transmissie die krachtverdeling behandelt zonder enige van de schokkerige gevoelens die je zou kunnen krijgen van sommige geautomatiseerde handgeschakelde versnellingsbakken.
Nu, de snelweg op gaan toont zowel de voordelen als enkele nadelen van deze comfort-eerst opstelling. Bij cruisesnelheden volgt de auto mooi en blijft stabiel, met slechts een fluistering van windgeluid. Maar dan merk je de lichtere besturing en zachter ophanging wanneer je het echt wilt pushen. In bochten leunt de auto wat meer dan je zou verwachten, en de besturing geeft je niet echt veel feedback over wat er gebeurt met de weg of hoeveel grip je hebt. Het is niet echt een fout per se; het betekent gewoon dat de auto meer gericht is op het comfortabel houden van passagiers dan het geven van een sportieve ervaring aan de bestuurder. Toch is het iets dat toekomstige kopers zeker in gedachten moeten houden.
Het hybridesysteem is behoorlijk slim, aanpassend aan welke rijmodus je ook kiest. In Eco-modus richt het zich op het zoveel mogelijk gebruiken van elektrische kracht en moedigt je aan om zachtjes te accelereren om brandstof te besparen. Schakel naar Normal-modus, en je krijgt een mooie mix van prestaties en efficiëntie. Dan is er Sport-modus, die de benzinemotor vaker laat draaien om je dat directe vermogen te geven wanneer je het nodig hebt. Uit onze ervaring leek Normal-modus het sweet spot te raken voor alledaags Nederlands rijden—responsief genoeg zonder die efficiëntievoordelen te verliezen.
Een van de opvallende kenmerken van deze auto is zijn stedelijke manoeuvreerbaarheid. De lichte besturing maakt parkeren een fluitje van een cent, en zijn compacte grootte, samen met goed zicht, betekent dat je gemakkelijk krappe plekjes kunt navigeren. De verhoogde rijpositie geeft je een geweldig zicht vooruit, hoewel die achterspoiler het naar achteren kijken wel wat lastig maakt. Als je kiest voor de hogere uitvoeringen, doet het 360-graden camerasysteem uitstekend werk bij het helpen met eventuele zichtproblemen wanneer je parkeert.
Als het gaat om lange ritten, schittert deze auto echt. De ondersteunende stoelen, soepele rijkwaliteit, en lage geluidsniveaus in de cabine maken het gemakkelijk om uren op de weg door te brengen zonder je uitgeput te voelen. Bovendien stapelt het snelwegbrandstofverbruik zich goed op tegen niet-hybride auto’s, en je krijgt het toegevoegde voordeel van elektrische werking tijdens de langzamere delen van je reis. Maar als je op zoek bent naar een meer boeiende rijervaring, zou je de C4 een beetje te kort kunnen vinden vergeleken met sommige van de sportievere opties die er zijn.
Comfort Achterbank



De achterzitopleging in de 2025 C4 toont echt hoeveel Citroën geeft om passagiers comfortabel te houden. Die achterstoelen zijn uitgerust met dezelfde Advanced Comfort tech als de voorstoelen. Je krijgt extra vulling en ondersteuning die mooi samengaat met het ophangingssysteem, wat helpt trillingen en hobbels te verminderen. Bovendien geven de kussens solide ondersteuning onder de dijen, en de rugleuningen hebben precies de juiste lendensteun voor volwassenen van alle vormen en maten.
Als het gaat om ruimte, houdt deze auto zich niet in. Mensen van gemiddelde lengte zullen veel hoofd- en beenruimte hebben, en de hogere zitpositie betekent dat achterpassagiers er goed uit kunnen kijken. De cabine is ruim genoeg voor drie mensen om behoorlijk comfortabel te rijden op kortere reizen, hoewel de middelste stoel misschien niet helemaal zo knus is als de anderen. Gelukkig neemt de transmissietunnel niet veel ruimte in, dus de persoon in het midden kan een fatsoenlijke plek voor hun voeten vinden.
Nu, laten we praten over klimaatbeheersing. Achterpassagiers krijgen hun eigen luchtventielen in de middenconsole, wat echt helpt de temperatuur consistent te houden rondom. Die ventielen doen goed werk bij het circuleren van lucht zonder veel geluid te maken, dus je wordt niet afgeleid. Er zijn ook USB-oplaadpunten daar, wat een must-have is tegenwoordig. Bovendien zijn de rugzakjes handig voor het opbergen van kleine items, en de deurpanelen hebben genoeg ruimte voor waterflessen en persoonlijke spullen.
In- en uitstappen is een fluitje van een cent, dankzij brede deuropeningen. Ze maken het gemakkelijk voor iedereen, inclusief kinderen in autostoeltjes of iedereen die wat extra ruimte nodig heeft. De deurklinken werken soepel, en de ramen gaan bijna helemaal naar beneden, wat geweldig is voor het binnenlaten van frisse lucht. Er zijn ook kinderveilige sloten, wat gemoedsrust geeft voor gezinnen.
Maar, hey, het is niet allemaal perfect. Na een tijdje zou je een paar eigenaardigheden kunnen opmerken. De achterstoel kussens zitten wat hoog, wat zou kunnen betekenen dat langere passagiers eindigen in een knieën-omhoog positie op langere ritten. En hoewel de hoofdsteunen comfortabel zijn, kunnen ze het zicht van de bestuurder blokkeren wanneer mensen daar achterop zitten. Sommige kopers zouden ook wensen voor extra functies, zoals neerklapbare armsteunen of aparte klimaatregelingen, vooral bij vergelijking met meer upscale modellen die die voordelen als standaard bieden.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

De kofferruimte in de 2025 C4 is behoorlijk praktisch en, eerlijk gezegd, zou het aan de behoeften van de meeste gezinnen moeten voldoen. Met een solide capaciteit van 380 liter, is het gelijk aan veel andere compacte SUV’s die er zijn. Als je besluit de achterstoelen neer te klappen, kun je dat optillen naar maar liefst 1.250 liter, wat fantastisch is voor het opbergen van grotere items. De kofferopening is precies de juiste grootte voor het inladen van gezinsspullen, maar houd er rekening mee dat op 72 centimeter hoog, je misschien wat tillen moet doen voor zwaardere spullen.
Nu valt het kofferbakvloerontwerp echt op. Het is vlak, wat het inschuiven en uitschuiven van dingen super gemakkelijk maakt. Bovendien, als je gaat voor een hogere uitvoering, krijg je een verstelbaar vloerhoogtesysteem. Dit geeft je wat flexibiliteit afhankelijk van wat je laadt. Als je de vloer naar beneden laat zakken, is het geweldig voor hogere items, en wanneer de achterstoelen zijn neergeklapt, krijg je een volledig vlak oppervlak. Er is zelfs wat ondervloer opslag voor dingen zoals oplaadkabels of gereedschap—perfect om alles netjes en uit het zicht te houden.
Als het gaat om alledaags gezinsgebruik, is de laadopstelling behoorlijk handig. De achterstoelen splitsen 60/40, dus je kunt langere items vervoeren terwijl je nog steeds ruimte hebt voor passagiers. Gewoon een heads up, echter: je moet in het passagiersgedeelte reiken om de hendels te trekken om de stoelen neer te klappen, in plaats van het vanuit de kofferbak te doen. Ze klappen relatief vlak neer, wat mooi is, maar er is een lichte stap tussen de kofferbakvloer en de rugleuningen wanneer ze zijn neergeklapt—dit zou het laden van sommige dingen wat lastig kunnen maken.
Een van de goede dingen van deze hybride is dat het niet echt inbreekt op de kofferruimte, wat een probleem kan zijn bij sommige andere hybriden waar de batterij waardevolle laadruimte inneemt. De C4 gebruikt een compacte 48-volt batterij die netjes in het ontwerp van het voertuig past, dus je krijgt nog steeds de voordelen van een hatchback. Er zijn ook zij-opbergvakken voor kleinere items, en laadhaakjes om alles veilig te houden terwijl je onderweg bent.
Dat gezegd hebbende, zijn er een paar praktische nadelen die je zou kunnen opmerken na het een tijdje te hebben gebruikt. De handmatige achterklep voelt een beetje ouderwets vergeleken met concurrenten die zijn gegaan voor aangedreven opties, vooral gezien de prijs van het voertuig. En, er is geen reserveband standaard inbegrepen—alleen een bandenreparatieset—wat sommige kopers zou kunnen afschrikken, hoewel je een reservewiel kunt krijgen als add-on. Ten slotte lijkt de tapijtbekleding van de kofferbak vrij snel te verslijten bij regulier gebruik, dus het zou zeker duurzamer kunnen zijn.
Waardepropositie van de 2025 Citroën C4: Is het de Prijs Waard?
De 2025 Citroën C4 is een behoorlijk aantrekkelijke optie voor mensen in Nederland, vooral als je meer neigt naar comfort, efficiëntie, en waar voor je geld krijgen in plaats van jagen op top-tier prestaties of luxe functies. De prijsstelling begint op €32.850 voor de YOU-uitvoering, gaat omhoog naar €35.150 voor de PLUS, en toopt dan uit op €37.150 voor het MAX-model. Het is echt goed gepositioneerd tegen niet alleen traditionele benzine-aangedreven auto’s maar ook andere hybriden van bekende merken.
Wat echt mooi is, is dat zelfs de basis YOU-uitvoering vol komt met goede spullen—denk aan automatische klimaatregeling, LED-verlichting, cruise control, en basis veiligheidsfuncties. Als je kiest voor de PLUS, krijg je een paar mooie upgrades zoals Advanced Comfort stoelen en een navigatiesysteem, allemaal voor een extra €2.300. En dan is er de MAX, die nog mooiere functies toevoegt zoals adaptieve cruise control en blind spot monitoring voor slechts €2.000 meer dan de PLUS. Veel kopers zouden die extra kosten de moeite waard kunnen vinden voor die voordelen.
Wanneer je het stapelt tegen rivalen zoals de Toyota Corolla Cross Hybrid of de Honda HR-V e:HEV, houdt de C4 stand qua efficiëntie. Het biedt ook een rit die net wat comfortabeler is, en laten we niet vergeten, de prijsstelling is behoorlijk competitief. Nu heeft Citroën misschien niet dezelfde rotsvaste reputatie voor betrouwbaarheid als sommige andere merken, maar hun acht-jaar We Care garantie voegt wel een mooie laag geruststelling toe. En met een real-world brandstofverbruik van ongeveer 5,4 liter per 100 kilometer, kijk je naar echte besparingen vergeleken met traditionele benzine motoren.
Nu is het hybridesysteem in deze auto een slimme keuze voor iedereen die zijn tenen wil dippen in elektrificatie zonder de gebruikelijke zorgen over bereik of het moeten opjagen van laadstations. Het kan rijden in elektrisch-alleen modus voor ongeveer 60% van het stadsrijden, wat behoorlijk handig is. Deze flexibiliteit maakt de C4 een geweldige fit voor degenen die hun tijd verdelen tussen stadspendelen en langere wegritten.
Dat gezegd hebbende, zijn er een paar dingen om te overwegen voordat je een beslissing neemt. Hoewel het wel prioriteit geeft aan comfort, zou dat kunnen komen ten koste van een meer boeiende rijervaring, wat sommige kopers meer zou kunnen laten willen. Bovendien, wanneer je kijkt naar de materialen en functies binnen, zouden ze misschien niet helemaal matchen met wat je zou vinden in meer premium rivalen—hoewel ze nog steeds eerlijk zijn voor wat je betaalt. En hey, als je iemand bent die van gedurfd ontwerp houdt, zou de meer conservatieve styling van de C4 misschien niet je kopje thee zijn.
Al met al is de C4 een solide keuze als je helemaal bent voor die comfort-eerst benadering. Het levert een praktisch, efficiënt pakket en houdt dingen competitief qua prijsstelling.