BMW X1 Diesel SUV Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive18d | BMW X1 sDrive20d | BMW X1 xDrive20d | BMW X1 xDrive23d |
---|---|---|---|---|
Motortype: | Diesel | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid |
Versnellingsbak: | 7-traps, automatisch | 7-traps, automatisch | 7-traps, automatisch | 7-traps, automatisch |
Aandrijving: | FWD | FWD | AWD | AWD |
Transmissie: | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel / Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel / Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel / Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel / Steptronic transmissie met dubbele koppeling) |
Maximaal vermogen: | 150 pk (110 kW) | 163 pk (120 kW) | 160 pk (120 kW) | 211 pk (155 kW) |
Maximaal koppel: | 360 Nm | 400 Nm | 400 Nm | 400 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive18d | BMW X1 sDrive20d | BMW X1 xDrive20d | BMW X1 xDrive23d |
---|---|---|---|---|
Brandstoftype: | Diesel | Diesel | Diesel | Diesel |
Tankinhoud in l: | 45 liter | 45 liter | 45 liter | 45 liter |
Maximale snelheid: | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 225 km/h |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive18d | BMW X1 sDrive20d | BMW X1 xDrive20d | BMW X1 xDrive23d |
---|---|---|---|---|
Aantal zitplaatsen: | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte (achter): | 540 liter | 500 liter | 500 liter | 500 liter |
Bagageruimte (met achterstoelen neergeklapt): | 1600 liter | 1545 liter | 1545 liter | 1545 liter |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive18d | BMW X1 sDrive20d | BMW X1 xDrive20d | BMW X1 xDrive23d |
---|---|---|---|---|
Max. Aantal Trailergewicht/trekgewicht | 1800/80 kg | 1800/80 kg | 2000/80 kg | 2000/80 kg |
Gewicht (lege gewicht): | 1650 kg | 1685 kg | 1765 kg | 1765 kg |
Totaal Gewicht (maximaal toegestaan): | 2150 kg | 2180 kg | 2260 kg | 2265 kg |
Laadvermogen: | 575 kg | 570 kg | 570 kg | 575 kg |
Specificaties | BMW X1 sDrive18d | BMW X1 sDrive20d | BMW X1 xDrive20d | BMW X1 xDrive23d |
---|---|---|---|---|
Vanaf prijs: | โฌ 59.404,20 – โฌ 68.103,80 | โฌ 57.491,20 – โฌ 66.463,80 | โฌ 62.489,80 – โฌ 70.916,30 | โฌ 64.031,70 – โฌ 72.731,30 |
Brandstoftype: | Diesel | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid | Diesel โ 48 Volt Mild Hybrid |
Cilinders: | 4 | 4 | 4 | 4 |
Inhoud in cmยณ: | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
Aandrijving: | FWD | FWD | AWD | AWD |
Transmissie: | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel |
Brandstofverbruik: | 5,4 – 5 l / 100 km | 4,8โ4,5 l / 100 km | 5,1 โ 4,7 l / 100 km | 5,1 โ 4,7 l / 100 km |
CO2-uitstoot: | 141 โ 131 g/km | 126โ117 g/km | 133 โ 124 g/km | 133 โ 123 g/km |
Accucapaciteit (bruto/netto): | N/B | 0,9 kWh | 0,9 kWh | 0,9 kWh |
Maximaal vermogen: | 150 pk (110 kW) | 163 pk (120 kW) | 163 pk (120 kW) | 211 pk (155 kW) |
Acceleratie 0-100 km/h: | 8,9 s | 8,5 s | 8,6 s | 7,4 s |
Maximaal koppel: | 360 Nm | 400 Nm | 400 Nm | 400 Nm |
Top snelheid: | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 225 km/h |
Exterieur Afmetingen | |
---|---|
Hoogte: | 1642 mm |
Breedte: | 1845 mm |
Lengte: | 4500 mm |
Breedte, met spiegels: | 2104 mm |
Wielbasis: | 2692 mm |
BMW X1 sDrive18d
Kenmerk Categorie | Standaard Versie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ59.404,20 | Vanaf โฌ62.372,00 | Vanaf โฌ63.833,60 | Vanaf โฌ68.103,80 |
Buitenkant | ||||
LED Koplampen & Achterlichten | Inclusief | Inclusief | Inclusief | M Koplampen Shadow Line (donkergetint) |
Wielen | Lichtmetalen wielen | 18 inch Aerodynamic Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Buitenkantlijn | – | Aluminium satin finish | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid bereik |
Automatische Achterklepbediening | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
M Achterspoiler | – | – | – | Inclusief |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter |
Verlichtingspakket | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
Stuurwiel Bekleed met Leer | Inclusief | Inclusief | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurafwerking | – | Interieurafwerkingen Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inclusief | Inclusief |
Zitriemen | – | – | – | Met M strepen |
M Hemelbekleding | – | – | Antraciet | Antraciet |
Aandrijving/Chassis | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Vering | – | – | M Adaptieve vering | M Adaptieve vering |
M Sportremmen | – | – | – | Inclusief (Rode remklauwen) |
Rijhulpsystemen | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera |
Cruisecontrol | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 sDrive20d
Kenmerk Categorie | Standaard Versie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ57.491,20 | Vanaf โฌ60.732,00 | Vanaf โฌ62.193,70 | Vanaf โฌ66.463,80 |
Buitenkant | ||||
LED Koplampen & Achterlichten | Inclusief | Inclusief | Inclusief | M Koplampen Shadow Line (donkergetint) |
Wielen | Lichtmetalen wielen | 18 inch Aerodynamic Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Buitenkantlijn | – | Aluminium satin finish | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid bereik |
Automatische Achterklepbediening | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
M Achterspoiler | – | – | – | Inclusief |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter |
Verlichtingspakket | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
Stuurwiel Bekleed met Leer | Inclusief | Inclusief | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurafwerking | – | Interieurafwerkingen Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inclusief | Inclusief |
Zitriemen | – | – | – | Met M strepen |
M Hemelbekleding | – | – | Antraciet | Antraciet |
Aandrijving/Chassis | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Vering | – | – | M Adaptieve vering | M Adaptieve vering |
M Sportremmen | – | – | – | Inclusief (Rode remklauwen) |
Rijhulpsystemen | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera |
Cruisecontrol | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 xDrive20d
Kenmerk Categorie | Standaard Versie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ62.489,80 | Vanaf โฌ65.457,50 | Vanaf โฌ66.919,20 | Vanaf โฌ70.916,30 |
Buitenkant | ||||
LED Koplampen & Achterlichten | Inclusief | Inclusief | Inclusief | M Koplampen Shadow Line (donkergetint) |
Wielen | Lichtmetalen wielen | 18 inch Aerodynamic Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Buitenkantlijn | – | Aluminium satin finish | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid bereik |
Automatische Achterklepbediening | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
M Achterspoiler | – | – | – | Inclusief |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter |
Verlichtingspakket | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
Stuurwiel Bekleed met Leer | Inclusief | Inclusief | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurafwerking | – | Interieurafwerkingen Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inclusief | Inclusief |
Zitriemen | – | – | – | Met M strepen |
M Hemelbekleding | – | – | Antraciet | Antraciet |
Aandrijving/Chassis | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Vering | – | – | M Adaptieve vering | M Adaptieve vering |
M Sportremmen | – | – | – | Inclusief (Rode remklauwen) |
Rijhulpsystemen | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera |
Cruisecontrol | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 xDrive23D
Kenmerk Categorie | Standaard Versie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ64.031,70 | Vanaf โฌ66.999,50 | Vanaf โฌ68.461,20 | Vanaf โฌ72.731,30 |
Buitenkant | ||||
LED Koplampen & Achterlichten | Inclusief | Inclusief | Inclusief | M Koplampen Shadow Line (donkergetint) |
Wielen | Lichtmetalen wielen | 18 inch Aerodynamic Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Buitenkantlijn | – | Aluminium satin finish | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid bereik |
Automatische Achterklepbediening | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
M Achterspoiler | – | – | – | Inclusief |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter | 2-zone controle, luchtroosters achter |
Verlichtingspakket | Inclusief | Inclusief | Inclusief | Inclusief |
Stuurwiel Bekleed met Leer | Inclusief | Inclusief | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurafwerking | – | Interieurafwerkingen Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec | Gemaakt van Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inclusief | Inclusief |
Zitriemen | – | – | – | Met M strepen |
M Hemelbekleding | – | – | Antraciet | Antraciet |
Aandrijving/Chassis | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Vering | – | – | M Adaptieve vering | M Adaptieve vering |
M Sportremmen | – | – | – | Inclusief (Rode remklauwen) |
Rijhulpsystemen | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Parkeerassistent en achteruitrijcamera |
Cruisecontrol | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Exterieur uitrusting | |
M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang | โฌ 267,40 |
Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line | โฌ 320,70 |
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit | โฌ 427,10 |
Glazen panoramadak | โฌ 1.420,50 |
Interieur uitrusting | |
Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank | โฌ 213 |
Dashboard uitgevoerd in Sensatec | โฌ 373,90 |
Elektrisch verwarmde voorstoelen | โฌ 373,90 |
Sportstoelen voor | โฌ 405,40 |
Stoelverstelling, electrisch met memory berijder | โฌ 726 |
M Sportstoelen voor | โฌ 801 |
Wielen en banden | |
Banden reparatieset | โฌ 64,10 |
Noodreservewiel | โฌ 159,70 |
Stuurwielen | |
Stuurwielrand verwarmd | โฌ 213 |
M Sportstuurwiel met leder bekleed | โฌ 277,10 |
BMW Individual | |
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd | โฌ 267,40 |
Exterior Line Aluminium satiniert | โฌ 320,70 |
Elektrische voorzieningen | |
High-beam assistant | โฌ 203,30 |
Automatische dimmende binnenspiegel | โฌ 213 |
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) | โฌ 533,60 |
Driving Assistant | โฌ 640,10 |
Driving Assistant Plus | โฌ 854,30 |
Driving Assistant Professional | โฌ 2.113,90 |
Stoelen en zitcomfort | |
Actieve stoel voor bestuurder (met massagefunctie) | โฌ 307,30 |
Elektrisch verwarmde voorstoelen | โฌ 373,90 |
Sportstoelen voor | โฌ 405,40 |
Verstelbare achterbank | โฌ 427,10 |
Actiefstoelen voor | โฌ 510,60 |
Elektrisch verstelbare stoelen | โฌ 907,50 |
Entertainment en communicatie | |
Interieurcamera | โฌ 203,30 |
Harman-Kardon sound system | โฌ 694,50 |
BMW Head-Up Display | โฌ 1.014 |
Aandrijving en onderstel | |
Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | โฌ 159,70 |
M Sportremsysteem Blau | โฌ 694,50 |
M Adaptief onderstel | โฌ 736,90 |
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel | โฌ 1.067,20 |
M Compound remsysteem Grau Hoogglans | โฌ 1.602 |
BMW Service Inclusive | |
Service Inclusive – 5 jaar/100.000 km | โฌ 1.452 |
Overige | |
Vergrote brandstoftank | โฌ 53,20 |
Pakket | Prijs |
---|---|
Travel Pack: | โฌ 1.995,30 |
Premium Pack: | โฌ 1.794,40 |
Innovation Pack: | โฌ 3.144,80 |
M Sportpakket Pro: | โฌ 2.044,90 |
Comfort Pack: | โฌ 1.495,60 |
Travel Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Glazen panoramadak
- Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
- Verstelbare achterbank
Premium Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Adaptieve LED koplampen
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
- Automatische dimmende binnenspiegel
- Comfort Access
- Draadloos oplaadstation
- High-beam assistant
- Voorbereiding Driving Assistant Plus
Innovation Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Adaptieve LED koplampen
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
- Automatische dimmende binnenspiegel
- BMW Head-Up Display
- BMW Live Cockpit Professional
- Comfort Access
- Draadloos oplaadstation
- High-beam assistant
- Parking Assistant Plus
- Voorbereiding Driving Assistant Plus
M Sportpakket Pro Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Dashboard uitgevoerd in Sensatec
- M Achterspoiler
- M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
- M Koplampen Shadow Line
- M Sportstuurwiel met leder bekleed
- M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
- Veiligheidsgordels voorzien van M striping
- Alpinweiss
- 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M)
- M Alcantara/Veganza-Black/Blau combination
- Interieurlijst M Aluminium Hexacube
- M Sportremsysteem Rot
- Sportstoelen voor
- Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
- M Adaptief onderstel
Comfort Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Harman-Kardon sound system
- Actieve stoel voor bestuurder (met massagefunctie)
- Stoelverstelling, electrisch met memory berijder
Is Het De Moeite Waard Om De 2024 BMW X1 Diesel SUV Te Kopen?
Als voorloper in het luxe compacte crossover-segment probeert de BMW X1 voort te bouwen op wat al werkt. Het model van de derde generatie is beschikbaar met een reeks diesel en diesel mild hybrid aandrijflijnen, die uitstekende prestaties combineren met verbeterd brandstofverbruik. Met een onderscheidend design, moderne technologie en hoogwaardige afwerking biedt de X1 een unieke aantrekkingskracht voor wie op zoek is naar een alternatieve benadering van compact luxe vervoer.
BMW biedt vier basis dieselvarianten van de X1: de sDrive18d, de xDrive20d, de xDrive20d en de xDrive23d. De sDrive18d wordt aangedreven door een 2,0-liter viercilinder turbodiesel, die 150 pk en 360 Nm koppel levert. Deze komt met voorwielaandrijving en kost โฌ59.131. De xDrive20d en xDrive23d hebben dezelfde motor maar met mild hybrid technologie en vierwielaandrijving. De xDrive20d genereert 163 pk en 400 Nm koppel, terwijl de topversie xDrive23d een indrukwekkende 211 pk en 400 Nm koppel levert. De prijzen voor deze modellen beginnen bij respectievelijk โฌ62.216 en โฌ58.648.
Een van de opvallende kenmerken van de nieuwe X1 is zijn grotere formaat. Dit model is nu in alle dimensies groter dan zijn voorganger, wat ten goede komt aan de binnenruimte en het comfort. Het exterieurdesign is geรซvolueerd met een meer gespierde voorzijde, krachtigere lijnen en moderne verlichtingselementen. Vanbinnen is het interieur vernieuwd met premium materialen plus state-of-the-art infotainmentsystemen en royale comfort- en gemaksfuncties.
BMW biedt verschillende optionele pakketten voor de X1 om aan verschillende kopersvoorkeuren te voldoen. Extra’s in het Travel Pack zijn onder meer een panoramadak en elektrisch verstelbare achterstoelen, wat de praktische bruikbaarheid vergroot. De Premium en Innovation Packs brengen extra luxe, terwijl het M Sport Pro Pack unieke velgen, aanpassingen aan de afwerking en wijzigingen aan de ophanging omvat voor een sportievere uitstraling van wat al een van BMW’s populairste modellen is.
Motor, Prestaties En Transmissie
De BMW X1 diesel-serie wordt ondersteund door een 2,0-liter TwinPower Turbo viercilinder motor. Deze geavanceerde krachtbron beschikt over common rail directe injectie, een turbolader met variabele geometrie en BMW’s nieuwste motormanagement software. Het eindresultaat is een motor die soepel draait, direct reageert op het gaspedaal en direct vermogen levert.
De sDrive18d ontwikkelt 150 pk bij 4.000 tpm en een maximaal koppel van 360 Nm. Dit is al beschikbaar vanaf ongeveer 1.500 tpm. De brede spreiding van het koppel zorgt voor uitstekende rijeigenschappen en elasticiteit, waardoor de X1 levendig aanvoelt in de meeste rijomstandigheden. De sDrive20d, xDrive20d en xDrive23d profiteren van mild hybrid technologie, die een geรฏntegreerde startgenerator en een 48-volt elektrisch systeem toevoegt. Deze opstelling zorgt voor verbeterde efficiรซntie, soepeler start-stop werking en extra vermogensboost wanneer nodig. Het maakt een grotere efficiรซntie mogelijk, soepeler starten en stoppen tijdens de belastingscyclus, en extra vermogensboost wanneer nodig.
De xDrive20d genereert 163 pk en 400 Nm koppel, terwijl de topversie xDrive23d een indrukwekkende 211 pk en 400 Nm koppel levert. Het mild hybrid systeem levert ook tot 15 kW (20 pk) extra vermogen, nuttig voor zowel acceleratie als bij hoge motorbelasting. Bovendien wordt dit extra vermogen naadloos geรฏntegreerd en helpt het turbolag te verminderen, waardoor de X1 nog sneller aanvoelt.
De uitstekende prestaties zijn het resultaat van de standaard 7-traps Steptronic automaat met dubbele koppeling die beschikbaar is voor alle X1 dieselmodellen. Deze versnellingsbak biedt bliksemsnelle, ultravloeiende en zeer efficiรซnte schakelingen. Het ontwerp met dubbele koppeling maakt snelle schakelingen mogelijk door de volgende versnelling in te schakelen terwijl de vorige wordt uitgeschakeld, wat zorgt voor een soepele vermogensafgifte en een sportieve rijervaring.
De transmissie beschikt ook over launch control om staande starts in minimale tijd te voltooien. Het werkt door de motor op te voeren naar het punt waar deze optimaal koppel levert en vervolgens de koppeling snel los te laten voor minimale wielspining maar maximale tractie. Deze functie zal aanspreken bij bestuurders die het volledige prestatiepotentieel van de X1 willen ervaren.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Alle BMW X1 Diesel modellen beschikken over een zeer goed remsysteem met uitstekende remkracht en een prettig stevig pedaal. Je vindt geventileerde remschijven op zowel de voor- als achteras, wat zorgt voor consistente prestaties, zelfs onder intensieve omstandigheden. De voorste schijven zijn groter dan de achterste (wat logisch is gezien de gewichtsverdeling van de X1 en het feit dat er meer remkracht nodig is aan de voorkant).
BMW is daar niet bij gestopt – de X1 beschikt over een reeks geavanceerde remtechnologieรซn om de veiligheid te vergroten. Het antiblokkeersysteem (ABS) voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer je hard remt zodat je de controle en stabiliteit niet verliest. Brake Assist is er voor noodgevallen, waarbij automatisch de maximaal mogelijke remkracht wordt toegepast om je sneller tot stilstand te brengen. Er is ook Cornering Brake Control (CBC), dat de remkracht slim verdeelt tijdens het bochten maken, waardoor de auto stabiel blijft en onderstuur wordt verminderd. En geen zorgen meer over natte wegen met Dynamic Brake Control (DBC) dat de remschijven droog houdt, waardoor je altijd maximale remprestaties hebt.
Het rempedaal van de X1 is prettig stevig en geeft veel vertrouwen, of je nu rustig rijdt of hard door bochtige wegen. De overgang van regeneratief remmen (op mild hybrid modellen) naar mechanisch remmen is naadloos – je merkt het niet eens. De remmen zijn ook fadingbestendig, wat betekent dat ze consistent blijven presteren, zelfs na herhaaldelijk hard gebruik. Voor wie nog meer remkracht wil, is het M Sport rempakket een solide keuze. Het upgradet de voorste schijven naar grotere exemplaren en voegt blauw gelakte remklauwen toe met het M-logo – een stijlvolle toevoeging voor bestuurders die hun X1 tot het uiterste willen drijven.
Besturing En Ophanging
Een ideale mix van rijcomfort en sportiviteit kan worden ervaren met de ophangingssetup van de BMW X1 diesel modellen. De BMW X1 diesel modellen hebben een verfijnde ophanging die elke indruk van sportiviteit en comfort uitstraalt. Aan de voorkant wordt een MacPherson-veerpootconstructie gebruikt en aan de achterkant een multi-link opstelling. Samen zorgen deze twee componenten ervoor dat de X1 verschillende wegtypen aankan, of je nu rustig cruist of sportief rijdt. De ophanging vindt een uitstekende balans tussen stevigheid en soepelheid, met goede controle over de carrosseriebewegingen en minimale rol in bochten. Als je je rijgedrag wilt aanpassen, biedt BMW adaptieve dempers waarmee je de stevigheid van de ophanging kunt aanpassen aan je stemming of de weg die voor je ligt.
Het stuursysteem van de X1 is een ander hoogtepunt. Het is zo precies met de feedback dat je contact met de weg voelt. De elektrische stuurbekrachtiging is mooi afgewogen en biedt een natuurlijk gevoel dat zich aanpast aan je snelheid. De besturing is zeer direct en responsief, zodat je met een kleine beweging van het stuur scherp kunt sturen, en de X1 voelt wendbaar en alert aan. Voor nog meer controle past de optionele variabele sportbesturing automatisch de stuurverhouding aan op basis van snelheid en hoek, waardoor parallel parkeren een fluitje van een cent wordt en de stabiliteit bij hoge snelheden wordt verbeterd.
Voor de xDrive20d of xDrive23d modellen houdt BMW’s xDrive vierwielaandrijvingssysteem constant de rijomstandigheden in de gaten en verdeelt het vermogen naar waar het het meest nodig is. Onder normale omstandigheden gaat het meeste vermogen naar de voorwielen voor efficiรซntie. Maar wanneer de weg uitdagend wordt, kan het systeem tot 100% van het vermogen naar de achterwielen sturen, wat maximale grip en stabiliteit garandeert, ongeacht de situatie.
Welke Banden Gebruikt Het?
De diesel BMW X1 modellen komen standaard met high-performance runflat-banden, die een goed compromis bieden tussen comfort, brandstofverbruik en sportief rijgedrag. De bandenmaten variรซren afhankelijk van het model en het wielpakket. Het basismodel komt met 17-inch lichtmetalen velgen en 205/65 R17 banden, die een prettige rit en goede tractie bieden zonder te veel concessies te doen aan het brandstofverbruik. De sDrive18d, xDrive20d en xDrive23d modellen komen met 18-inch wielen met 225/55 R18 banden als je kiest voor de X line of M Sports Package.
Voor wie nog meer prestaties en uitstraling wil, biedt BMW 19-inch en 20-inch wielen als optie. De 19-inch wielen komen met 245/45 R19 banden, en de 20-inch wielen met 245/40 R20 banden. Deze grotere wielen verbeteren niet alleen de uitstraling van de X1 maar ook de stuurrespons en bochtengrip, wat je rijervaring nog intenser maakt.
Het opvallende kenmerk van de X1 is dat alle modellen standaard met runflat-banden komen. Deze gespecialiseerde banden stellen je in staat door te rijden na een lekke band, waardoor je niet langs de weg een band hoeft te verwisselen. De versterkte zijwanden zorgen ervoor dat het voertuig ondersteund blijft, zelfs als de band leeg is, waardoor je ruim de tijd hebt om een servicestation te bereiken. BMW’s samenwerking met de beste bandenfabrikanten ter wereld garandeert dat deze banden de ultieme grip bieden in regen, sneeuw, droogte, wat dan ook, met nauwelijks geluid en een zeer lange levensduur. Ook zorgen de geรฏntegreerde geluidsdempers in het voertuig voor een zeer stille cabine, wat bijdraagt aan de algehele soepele rijervaring van de X1.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de nieuwe BMW X1 is volledig vernieuwd met een modern en premium, technologisch geavanceerde cabine. Het dashboard is zeer strak en eenvoudig maar ontworpen met een horizontale focus om de breedte van het interieur te accentueren. Het middelpunt van het dashboard is BMW’s nieuwste Operating System 9 infotainmentsysteem, dat een 10,25-inch digitaal instrumentenpaneel en een 10,7-inch centraal touchscreen naadloos combineert in รฉรฉn gebogen display-unit.
Het infotainmentsysteem is zeer gebruiksvriendelijk en reageert zeer gevoelig met scherpe graphics en een interface die kan worden aangepast aan de gebruiker. Het ondersteunt draadloze Apple CarPlay en Android Auto, waardoor smartphone-apps en -functies naadloos kunnen worden geรฏntegreerd. BMW’s Intelligent Personal Assistant is ook in het systeem geรฏntegreerd, waardoor natuurlijke spraakverwerking mogelijk is om verschillende aspecten van de auto, navigatie en entertainment met spraakcommando’s te bedienen.
Het interieur van de X1 beschikt over hoogwaardige materialen zoals zachte kunststoffen, lederen stoelen en fraaie afwerking. BMW biedt een reeks interieurkleuren en afwerkingen, zodat klanten hun auto kunnen personaliseren naar hun smaak. De standaard stoelen zijn comfortabel met goede ondersteuning en verstelbaarheid. Optionele sportstoelen bieden nog meer zijdelingse steun en zien er iets sportiever uit.
Het oog voor detail in het X1-interieur is zichtbaar in de manier waarop alle onderdelen in elkaar passen en het gevoel van de schakelaars. Het met leer beklede stuurwiel bevat handig geplaatste multifunctionele bedieningselementen voor het audiosysteem, cruise control en rijhulpsystemen. Er is een optioneel ambient lighting systeem waarmee de bestuurder kan kiezen uit tientallen kleuren en effecten, wat een unieke en uitnodigende sfeer in de cabine creรซert.
Een aspect dat echt opvalt in de herontworpen X1 is de toegenomen cabineruimte. De grotere afmetingen van het voertuig zelf hebben gezorgd voor meer hoofdruimte, beenruimte en schouderruimte, niet alleen voor de bestuurder en voorpassagier, maar ook voor de achterpassagiers. De achterbank biedt daadwerkelijk plaats aan drie volwassenen zonder hun benen in te klemmen en heeft een vlakke vloer. Zelfs de achterstoelen hebben een verstelfunctie, zodat passagiers tijdens een lange rit hun rugleuning kunnen aanpassen.
Exterieur Uiterlijk
Ze hebben het exterieur van de BMW X1 in deze generatie opnieuw ontworpen; het ziet er veel agressiever en moderner uit, maar het blijft herkenbaar als BMW. De voorzijde wordt gedomineerd door een grote, opvallende nierengrille, die is voorzien van actieve luchtklepen om de aerodynamica en efficiรซntie te verbeteren. Deze wordt omringd door dunne, hoekige LED-koplampen die vloeiend overlopen in de motorkap en spatborden.
Het zijaanzicht van de X1 benadrukt zijn atletische bouw, met een lange motorkap, korte voor- en achteroverhang, en een subtiel aflopende daklijn. De schouderlijn loopt op naar achteren en de auto heeft een zeer dynamische lijn. De verhoogde bodemvrijheid, om nog maar te zwijgen van de robuuste kunststof bekleding rond de wielkasten en de onderzijde van het voertuig, benadrukt alleen maar meer de pseudo-crossover’s offroad-capaciteiten.
De X1 heeft een functionele maar modern ogende achterkant met dunne L-vormige LED-achterlichten die doorlopen in de zijkanten van de auto. De achterklep is vloeiend verwerkt in de achterbumper met een kleine lip-spoiler en een groot BMW-embleem. Hij heeft ook een sportievere achterbumper met geรฏntegreerde uitlaatopeningen om zijn sportieve uitstraling te versterken.
BMW biedt een verscheidenheid aan kleuren aan voor de X1, variรซrend van Alpine White en Jet Black tot Phytonic Blue en Storm Bay. Er zijn ook verschillende soorten wielen waaruit de koper kan kiezen, variรซrend van 17 inch tot 20 inch, om hun auto nog unieker te maken.
Het exterieur van de X1 is niet alleen een mooi vormgegeven geheel, maar ook zeer functioneel en stelt de auto in staat om goed te presteren en efficiรซnt te zijn. Gevormd in BMW’s windtunnel snijdt de auto met minimale weerstand door de lucht en blijft stabiel bij hoge snelheden. Hij beschikt over een actieve nierengrille en luchtgordijnen in de voorbumper om de luchtstroom te reguleren en turbulentie rond de wielen te verminderen. De dakspoiler en aerodynamisch geoptimaliseerde bodempanelen zorgen voor een soepele luchtstroom aan de achterzijde.
Comfort En Gemak
De BMW X1 heeft veel coole functies die je rijervaring veel beter en comfortabeler maken. De optionele BMW Live Cockpit Professional springt eruit, met een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel en een 10,25-inch centraal touchscreen in รฉรฉn display. Deze geavanceerde interface ziet er niet alleen strak uit, maar stelt je ook in staat om het scherm aan te passen om de informatie weer te geven die je wilt, zodat je eenvoudig je voorkeuren kunt volgen.
Grootte doet ertoe in de X1, en hij is groter, wat resulteert in een veel comfortabeler voertuig. De voorstoelen zijn goed gecapitonneerd en verstelbaar, met beschikbare elektrische verstelling en geheugenfuncties. Als je een sportievere uitstraling zoekt, bieden de optionele sportstoelen extra zijdelingse steun en een dynamischer uiterlijk. De achterbank in de X1 biedt uitstekende been- en hoofdruimte en biedt gemakkelijk plaats aan drie volwassenen. Om nog maar te zwijgen van het veelzijdige 40/20/40 deelbare ontwerp zodat je eenvoudig kunt aanpassen voor meer bagageruimte en de verstelbare rugleuningen voor langere ritten.
Technologie en comfort vormen de ruggengraat van de X1-ervaring. De automatische klimaatregeling houdt iedereen op de juiste temperatuur, met gescheiden bediening voor de bestuurder en voorpassagier en ventilatieopeningen voor de achterbank. Het heeft een infotainmentsysteem met BMW’s nieuwe Operating System 9 en omvat draadloze Apple CarPlay, Android Auto en een Harman Kardon premium geluidssysteem (optioneel) voor een meeslepende audio-ervaring. Van de elektrische achterklep tot draadloos opladen en het rijassistentiepakket, de X1 maakt elke rit een beetje aangenamer en veel minder stressvol.
Veiligheid En Beveiliging
BMW’s toewijding aan veiligheid komt echt tot uiting in de X1. Hij heeft zowel actieve als passieve veiligheidsfuncties die je niet alleen beschermen als er een ongeval gebeurt, maar ook helpen de kans op een ongeval te verkleinen. De carrosserie van de X1 is gemaakt van hoogwaardig staal en geavanceerde materialen, wat resulteert in uitzonderlijke stijfheid en crashbestendigheid. Je vindt een complete set airbags, waaronder front-, zij-, gordijn- en knie-airbags, samen met actieve hoofdsteunen die zich automatisch aanpassen om het risico op whiplash bij een aanrijding van achteren te verminderen.
Wat betreft technologie zijn de rijassistentiesystemen van de X1 vergelijkbaar met een extra paar ogen op de weg. Daarnaast kun je tegen meerprijs de Driving Assistant Professional krijgen, die adaptieve cruise control met stop-en-go functie, rijstrookassistentie en frontale botswaarschuwing met automatische noodremfunctie omvat. Deze systemen combineren camera’s, radar en sensoren die alles om je heen in de gaten houden, en als jij niet oplet, nemen zij het over om je veiligheid te waarborgen.
BMW heeft ook niet aan beveiliging voorbijgezien. De X1 komt met een elektronische startonderbreker die voorkomt dat de motor start zonder de juiste sleutel, plus je kunt kiezen voor het Comfort Access-systeem, waarmee je de auto kunt ontgrendelen, starten en zelfs de achterklep handsfree kunt openen. Het draait allemaal om het beschermen van jou en je eigendom, onderweg of thuis geparkeerd.
Hoe Rijdt Het?
De BMW X1 is altijd al een auto geweest om te rijden, en deze nieuwe laat je niet in de steek. Het zijn de compacte afmetingen van de auto, de goede afstelling van de ophanging en de feedback van de besturing die hem allemaal een leuke kleine auto maken om mee te rijden, of het nu op een bochtige weg is of in de stad.
De ophanging van de X1 is zeer goed afgesteld, hij heeft een stevige maar soepele rit die de carrosseriebewegingen onder controle houdt maar niet te hard is. De optionele adaptieve dempers stellen bestuurders in staat om de stevigheid van de ophanging aan te passen aan hun voorkeuren, met keuze uit Comfort- en Sport-modi.
Het bijzondere aan de X1 is de besturing, die een zeer goed gevoel en respons heeft. Hij heeft een variabel sport-stuursysteem dat de stuurverhouding aanpast op basis van de voertuigsnelheid en de hoek van de besturing zelf, zodat het bij lage snelheden zeer licht aanvoelt en directer en responsiever bij hogere snelheden.
De X1 diesel modellen hebben een zeer goede acceleratie en cruisen uitstekend. De instap sDrive18d accelereert van 0-100 km/u in 9,3 seconden, terwijl de xDrive23d dezelfde sprint in slechts 7,4 seconden kan voltooien. Bovendien kunnen alle modellen een topsnelheid van 205 km/u bereiken, wat ideaal is voor snelle ritten op de autobahn.
De X1 heeft ook BMW’s xDrive vierwielaandrijvingssysteem, dat beschikbaar is op de xDrive20d en xDrive23d modellen en extra grip en stabiliteit biedt in vrijwel alle rijomstandigheden. Het kan het koppel continu verdelen tussen voor en achter, en heeft daardoor altijd optimale tractie en bochtengrip.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De BMW X1 heeft een zeer mooie bagageruimte die hem praktisch maakt voor dagelijks gebruik en langere ritten. Achter de rechtopstaande achterstoelen heeft de X1 540 L bagageruimte, wat voldoende ruimte biedt voor de wekelijkse boodschappen van een gezin of bagage voor een weekendje weg.
Nog veelzijdiger zijn de 40/20/40 deelbare achterstoelen, die een flexibele indeling van de bagageruimte mogelijk maken. Hij heeft een ongelooflijk ruim interieur, met 540 liter bagageruimte met de achterstoelen op hun plaats, en een indrukwekkende 1.600 liter met de achterstoelen neergeklapt, wat kan wedijveren met veel grotere voertuigen in zijn vermogen om “spullen” te vervoeren.
De bagageruimte van de X1 is goed ontworpen, met een lage laaddrempel en een brede, vierkante opening die het gemakkelijk maakt om grote voorwerpen in en uit te laden. De optionele elektrische achterklep met handsfree openen en sluiten is een mooie extra, waardoor de bestuurder zelfs met volle handen toegang heeft tot de bagageruimte.
Er zijn ook veel handige opbergvakken door de hele bagageruimte, zoals een uitneembare vloerplaat die omhoog kan worden gezet om een doorlopende vlakke laadvloer te creรซren wanneer de achterstoelen zijn neergeklapt. Hij heeft ook voldoende haken en sjorpunten om dingen op hun plaats te houden, en een 12-volt aansluiting voor koelboxen of luchtcompressors of wat je maar nodig hebt.
Comfort Achterbank
De achterstoelen zijn een echt hoogtepunt qua zitcomfort en veelzijdigheid, die zich uitstrekt tot bijna alle leeftijdsgroepen aan boord. De achterbank is goed gecapitonneerd met goede been- en hoofdruimte voor volwassenen, zelfs lange mensen. Ze zitten op een prettige hoogte, hebben goede dijbeenondersteuning en een ergonomische zitpositie.
De X1 heeft veel coole functies zoals de verschuifbare en verstelbare achterstoelen die bijdragen aan het comfort en gemak. De achterstoelen kunnen tot 130mm naar voren en achteren worden geschoven, zodat de inzittenden kunnen kiezen of ze meer beenruimte of meer bagageruimte willen. De rugleuningen kunnen ook tot 31 graden naar achteren leunen, wat comfortabel is tijdens lange ritten.
De achterstoelen van de X1 hebben ook een 40/20/40 deelbare constructie, die verschillende zit- en bagageconfiguraties mogelijk maakt. Hij heeft een middelste stoel die kan worden neergeklapt en een armsteun met bekerhouders vormt, terwijl twee andere mensen nog steeds aan weerszijden kunnen zitten.
Voor gezinnen met jonge kinderen heeft de X1 ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes op de buitenste achterstoelen en top tether-bevestigingspunten voor de drie zitplaatsen. De hoge deuropeningen en verhoogde zitpositie van de X1 maken het ook gemakkelijker om kinderzitjes te installeren en te verwijderen, wat een pluspunt is vergeleken met lager gelegen voertuigen.