2024 BMW X1 Benzine SUV Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive20i | BMW X1 sDrive18i | BMW X1 xDrive23i | BMW X1 M35i xDrive |
---|---|---|---|---|
Motortype: | Benzine โ 48 Volt Mild Hybrid | Benzine | Benzine โ 48 Volt Mild Hybrid | Benzine |
Versnellingsbak: | 7-traps, automaat | 7-traps, automaat | 7-traps, automaat | 7-traps, automaat |
Aandrijving: | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Vierwielaandrijving | Vierwielaandrijving |
Transmissie: | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuur/ Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuur/ Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | (Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuur/ Steptronic transmissie met dubbele koppeling) | Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuur |
Maximaal vermogen: | 170 pk (125 kW) | 136 pk (100 kW) | 218 pk (160 kW) | 300 pk (221 kW) |
Maximaal koppel: | 280 Nm | 230 Nm | 360 Nm | 400 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive20i | BMW X1 sDrive18i | BMW X1 xDrive23i | BMW X1 M35i xDrive |
---|---|---|---|---|
Brandstoftype: | Benzine | Benzine | Benzine | Benzine |
Tankinhoud in l: | 45 liter | 45 liter | 45 liter | 54 liter |
Topsnelheid: | 216 km/u | 208 km/u | 233 km/u | 250 km/u |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive20i | BMW X1 sDrive18i | BMW X1 xDrive23i | BMW X1 M35i xDrive |
---|---|---|---|---|
Zitplaatsen: | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte (Achter): | 500 liter | 540 liter | 500 liter | 540 liter |
Bagageruimte (met neergeklapte achterstoelen): | 1545 liter | 1600 liter | 1545 liter | 1600 liter |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW X1 sDrive20i | BMW X1 sDrive18i | BMW X1 xDrive23i | BMW X1 M35i xDrive |
---|---|---|---|---|
Max. Aanhanggewicht/kogeldruk | 1800/ 80 kg | 1700/ 80 kg | 2000/ 80 kg | 2000/ 80 kg |
Gewicht (Leeggewicht): | 1625 kg | 1575 kg | 1730 kg | 1740 kg |
Totaal Gewicht (toegestane maximum): | 2120 kg | 2075 kg | 2220 kg | 2240 kg |
Laadgewicht: | 570 kg | 575 kg | 565 kg | 575 kg |
Specificaties | BMW X1 sDrive20i | BMW X1 sDrive18i | BMW X1 xDrive23i | BMW X1 M35i xDrive |
---|---|---|---|---|
Vanaf prijs: | โฌ 51.908 – โฌ 52.344,80 | โฌ 52.276 – โฌ 52.712,80 | โฌ 58.648 – โฌ 59.084,80 | โฌ 83.449,50 – โฌ 85.939,60 |
Brandstoftype: | Benzine โ 48 volt milde hybride | Benzine | Benzine โ 48 volt milde hybride | Benzine |
Cilinders: | 3 | 3 | 4 | 4 |
Inhoud in cmยณ | 1.499 | 1.499 | 1.998 | 1.998 |
Aandrijving: | FWD | FWD | AWD | AWD |
Transmissie: | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met dubbele koppeling / Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel |
Brandstofverbruik: | 6.1 – 5.6 l / 100 km | 6.8 – 6.3 l / 100 km | 6.8 – 6.3 l / 100 km | 7.9 – 7.7 l / 100 km |
CO2-uitstoot: | 138 – 127 g/km | 154 – 143 g/km | 152 – 142 g/km | 179 – 174 g/km |
Accucapaciteit (bruto/netto) | 0.9 kWh | N.v.t. | 0.9 kWh | N.v.t. |
Maximaal vermogen: | 170 pk (125 kW) | 136 pk (100 kW) | 218 pk (160 kW) | 300 pk (221 kW) |
Acceleratie 0-100 km/h: | 8.3 s | 9.2 s | 7.1 s | 5.4 s |
Maximaal koppel: | 280 Nm | 230 Nm | 360 Nm | 400 Nm |
Top snelheid: | 216 km/h | 208 km/h | 233 km/h | 250 km/h |
Exterieur Afmetingen | |
---|---|
Hoogte: | 1642 mm 1,622 mm (BMW X1 M35i xDrive) |
Breedte: | 1845 mm |
Lengte: | 4500 mm 4505 mm (BMW X1 M35i xDrive) |
Breedte, inclusief spiegels: | 2104 mm |
Wielbasis: | 2692 mm |
BMW X1 sDrive18i
Categorie Functies | Standaardversie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ52.276 | Vanaf โฌ55.137,60 | Vanaf โฌ56.873,30 | Vanaf โฌ60.872,20 |
Exterieur | ||||
LED-koplampen & achterlichten | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | M Koplampen Shadow Line (donker getint) |
Wielen | Lichtmetalen velgen | 18 inch Aerodynamisch Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Exterieur Lijn | – | Aluminium satijnen afwerking | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid pakket |
Automatische Achterklepbediening | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Achterspoiler | – | – | – | Inbegrepen |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin |
Lichtpakket | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
Lederen Stuurwiel | Inbegrepen | Inbegrepen | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurlijsten | – | Interieurlijsten Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inbegrepen | Inbegrepen |
Veiligheidsgordels | – | – | – | Met M striping |
M Hemelbekleding | – | – | Anthraciet | Anthraciet |
Aandrijving/Onderstel | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Ophanging | – | – | M Adaptieve ophanging | M Adaptieve ophanging |
M Sportremsysteem | – | – | – | Inbegrepen (Rode remklauwen) |
Rijassistentie | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera |
Cruise Control | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 sDrive20i
Feature Category | Standard Version | xLine | M Sports Package | M Sports Package Pro |
---|---|---|---|---|
Price | From โฌ51,908 | From โฌ54,936.60 | From โฌ56,398.30 | From โฌ60,350.20 |
Exterior | ||||
LED Headlights & Taillights | Included | Included | Included | M Headlights Shadow Line (dark-tinted) |
Wheels | Alloy wheels | 18 inch Aerodynamic Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Double-spoke (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Double-spoke (Styling 871 M) Midnight Gray |
Exterior Line | – | Aluminum satin finish | M high-gloss Shadow Line | M high-gloss Shadow Line with extended scope |
Automatic Tailgate Operation | Included | Included | Included | Included |
M Rear Spoiler | – | – | – | Included |
Interior | ||||
BMW Live Cockpit Plus | With BMW Curved Display | With BMW Curved Display | With BMW Curved Display | With BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | With navigation function | With navigation function | With navigation function | With navigation function |
Automatic Air Conditioning | 2-zone control, rear air vents | 2-zone control, rear air vents | 2-zone control, rear air vents | 2-zone control, rear air vents |
Light Package | Included | Included | Included | Included |
Leather-covered Steering Wheel | Included | Included | M Sports steering wheel covered in leather | M Sports steering wheel covered in leather |
Interior Trim | – | Interior moldings Black high-gloss | M Aluminum Hexacube | M Aluminum Hexacube |
Dashboard | – | Made in Sensatec | Made in Sensatec | Made in Sensatec |
Seat Coverings | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combination Black/Blau | M Alcantara/Veganza combination Black/Blau |
Sports Seats | – | – | Included | Included |
Seat Belts | – | – | – | With M striping |
M Headlining | – | – | Anthracite | Anthracite |
Drive/Chassis | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmission | Automatic Steptronic with double clutch | Automatic Steptronic with double clutch | Automatic Steptronic with double clutch | Automatic Steptronic with double clutch |
Suspension | – | – | M Adaptive suspension | M Adaptive suspension |
M Sports Braking System | – | – | – | Included (Red calipers) |
Driver Assistance | ||||
Parking Assistant | Including Active Park Distance Control and reversing camera | Including Active Park Distance Control and reversing camera | Including Active Park Distance Control and reversing camera | Including Active Park Distance Control and reversing camera |
Cruise Control | With braking function | With braking function | With braking function | With braking function |
Categorie Functies | Standaardversie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ51.908 | Vanaf โฌ54.936,60 | Vanaf โฌ56.398,30 | Vanaf โฌ60.350,20 |
Exterieur | ||||
LED-koplampen & achterlichten | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | M Koplampen Shadow Line (donker getint) |
Wielen | Lichtmetalen velgen | 18 inch Aerodynamisch Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Exterieur Lijn | – | Aluminium satijnen afwerking | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid pakket |
Automatische Achterklepbediening | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Achterspoiler | – | – | – | Inbegrepen |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin |
Lichtpakket | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
Lederen Stuurwiel | Inbegrepen | Inbegrepen | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurlijsten | – | Interieurlijsten Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inbegrepen | Inbegrepen |
Veiligheidsgordels | – | – | – | Met M striping |
M Hemelbekleding | – | – | Anthraciet | Anthraciet |
Aandrijving/Onderstel | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Ophanging | – | – | M Adaptieve ophanging | M Adaptieve ophanging |
M Sportremsysteem | – | – | – | Inbegrepen (Rode remklauwen) |
Rijassistentie | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera |
Cruise Control | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 xDrive23i
Categorie Functies | Standaardversie | xLine | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ58.648 | Vanaf โฌ61.676,60 | Vanaf โฌ63.138,30 | Vanaf โฌ67.137,20 |
Exterieur | ||||
LED-koplampen & achterlichten | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | M Koplampen Shadow Line (donker getint) |
Wielen | Lichtmetalen velgen | 18 inch Aerodynamisch Star Spoke (Styling 866) Bicolor Lightning Gray | 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938 M) Bicolor Midnight Gray | 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M) Midnight Gray |
Exterieur Lijn | – | Aluminium satijnen afwerking | M hoogglans Shadow Line | M hoogglans Shadow Line met uitgebreid pakket |
Automatische Achterklepbediening | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Achterspoiler | – | – | – | Inbegrepen |
Interieur | ||||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
Automatische Airconditioning | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin |
Lichtpakket | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen | Inbegrepen |
Lederen Stuurwiel | Inbegrepen | Inbegrepen | M Sportstuurwiel bekleed met leer | M Sportstuurwiel bekleed met leer |
Interieurlijsten | – | Interieurlijsten Zwart hoogglans | M Aluminium Hexacube | M Aluminium Hexacube |
Dashboard | – | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec | Bekleed in Sensatec |
Zitbekleding | – | Veganza Schwarz | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw | M Alcantara/Veganza combinatie Zwart/Blauw |
Sportstoelen | – | – | Inbegrepen | Inbegrepen |
Veiligheidsgordels | – | – | – | Met M striping |
M Hemelbekleding | – | – | Anthraciet | Anthraciet |
Aandrijving/Onderstel | ||||
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Transmissie | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling | Automatische Steptronic met dubbele koppeling |
Ophanging | – | – | M Adaptieve ophanging | M Adaptieve ophanging |
M Sportremsysteem | – | – | – | Inbegrepen (Rode remklauwen) |
Rijassistentie | ||||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera |
Cruise Control | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie | Met remfunctie |
BMW X1 M35i xDrive
Categorie Functies | BMW M Model | M Sportpakket Pro |
---|---|---|
Prijs | Vanaf โฌ83.449,50 | Vanaf โฌ85.939,60 |
Exterieur | ||
LED-koplampen & achterlichten | Inbegrepen | M Koplampen Shadow Line (donker getint) |
Wielen | Lichtmetalen M wielen | Lichtmetalen M wielen |
Automatische Achterklepbediening | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Aerodynamisch Pakket | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Achterspoiler | Inbegrepen | Inbegrepen |
M Hoogglans Shadow Line | Inbegrepen | M Hoogglans Shadow Line met uitgebreid pakket |
Interieur | ||
BMW Live Cockpit Plus | Met BMW Curved Display | Met BMW Curved Display |
BMW Operating System 9 | Met navigatiefunctie | Met navigatiefunctie |
HiFi-systeem Harman Kardon | Inbegrepen | Inbegrepen |
Automatische Airconditioning | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin | 2-zone regeling, ventilatieroosters achterin |
Lichtpakket | Inbegrepen | Inbegrepen |
Lederen Stuurwiel | M Sportstuurwiel | M Sportstuurwiel |
Sportstoelen | Voor bestuurder en voorpassagier | M Sportstoelen, voorin |
Achterbankconfiguratie | Drie-delige (40:20:40) neerklapbare, verstelbare rugleuning | Drie-delige (40:20:40) neerklapbare, verstelbare rugleuning |
Veiligheidsgordels | Standaard | Met M striping |
Aandrijving en Onderstel | ||
BMW xDrive Vierwielaandrijving | Inbegrepen | Inbegrepen |
Transmissie | Automatische Steptronic Sport met schakelpaddles | Automatische Steptronic Sport met schakelpaddles |
Ophanging | Adaptief M Onderstel | Adaptief M Onderstel |
M Sportremsysteem | Inbegrepen | M Sportremsysteem Rood |
BMW My Modes | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT | PERSONAL, SPORT, EFFICIENT |
Rijassistentie | ||
Parkeerassistent | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera | Inclusief Actieve Park Distance Control en achteruitrijcamera |
Cruise Control | Met remfunctie | Met remfunctie |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Exterieur uitrusting | |
M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang | โฌ 267,40 |
Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line | โฌ 320,70 |
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit | โฌ 427,10 |
Glazen panoramadak | โฌ 1.420,50 |
Interieur uitrusting | |
Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank | โฌ 213 |
Dashboard made in Sensatec | โฌ 373,90 |
Elektrisch verwarmde voorstoelen | โฌ 373,90 |
Sportstoelen voor | โฌ 405,40 |
Stoelverstelling, electrisch met memory berijder | โฌ 726 |
M Sportstoelen voor | โฌ 801 |
Wielen en banden | |
Banden reparatieset | โฌ 64,10 |
Stuurwielen | |
Stuurwielrand verwarmd | โฌ 213 |
M Sportstuurwiel met leder bekleed | โฌ 277,10 |
BMW Individual | |
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd | โฌ 267,40 |
Exterior Line Aluminium satiniert | โฌ 320,70 |
Elektrische voorzieningen | |
High-beam assistant | โฌ 203,30 |
Automatische dimmende binnenspiegel | โฌ 213 |
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) | โฌ 533,60 |
Driving Assistant | โฌ 640,10 |
Driving Assistant Plus | โฌ 854,30 |
Driving Assistant Professional | โฌ 2.113,90 |
Stoelen en zitcomfort | |
Actieve stoel voor bestuurder (met massagefunctie) | โฌ 307,30 |
Elektrisch verwarmde voorstoelen | โฌ 373,90 |
Verstelbare achterbank | โฌ 427,10 |
Actiefstoelen voor | โฌ 510,60 |
Elektrisch verstelbare stoelen | โฌ 907,50 |
Entertainment en communicatie | |
Interieurcamera | โฌ 203,30 |
Harman-Kardon sound system | โฌ 694,50 |
BMW Head-Up Display | โฌ 1.014 |
Aandrijving en onderstel | |
Steptronic transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel | โฌ 159,70 |
M Sportremsysteem Blau | โฌ 694,50 |
M Adaptief onderstel | โฌ 736,90 |
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel | โฌ 1.067,20 |
M Compound remsysteem Grau Hoogglans | โฌ 1.602 |
BMW Service Inclusive | |
Service Inclusive – 5 jaar/100.000 km | โฌ 1.452 |
Overige | |
Vergrote brandstoftank | โฌ 53,20 |
Pakket | Prijs |
---|---|
Travel Pack: | โฌ 1.995,30 |
Premium Pack: | โฌ 1.794,40 |
Innovation Pack: | โฌ 3.144,80 |
M Sportpakket Pro: | โฌ 2.044,90 |
Comfort Pack: | โฌ 1.495,60 |
Travel Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Panoramic glass roof
- Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
- Adjustable rear seat
Premium Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Adaptive LED headlights
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
- Automatic dimming interior mirror
- Comfort Access
- Wireless charging station
- High-beam assistant
- Preparation Driving Assistant Plus
Innovation Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Preparation Driving Assistant Plus
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
- Automatic dimming interior mirror
- BMW Head-Up Display
- BMW Live Cockpit Professional
- Comfort Access
- Wireless charging station
- High-beam assistant
- Parking Assistant Plus
- Preparation Driving Assistant Plus
M Sportpakket Pro Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Dashboard made in Sensatec
- M Rear spoiler
- M Headlining in Anthracite
- M Headlights Shadow Line
- M Sports steering wheel covered in leather
- M high-gloss Shadow Line with extended scope
- Seat belts with M striping
- Alpinweiss
- 19 inch LM M Dubbelspaak (Styling 871 M)
- M Alcantara/Veganza-Black/Blue combination
- Interieurlijst M Aluminium Hexacube
- M Sportremsysteem Rot
- Sportstoelen voor
- M Adaptief onderstel
- Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
Comfort Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Harman-Kardon sound system
- Actieve stoel voor bestuurder (met massagefunctie)
- Stoelverstelling, electrisch met memory berijder
Is Het De Moeite Waard Om De 2024 BMW X1 Benzine SUV Te Kopen?
De nieuwe generatie 2024 BMW X1 is een belangrijke stap voorwaarts voor het submcompacte luxe crossover merk. De nieuwe auto is de derde generatie in de geschiedenis van het model en volgt een evolutionaire aanpak, die nauw aansluit bij zijn grotere X3-broer. Aangedreven door efficiรซnte maar krachtige benzine- en mild hybrid-aandrijflijnen, zal de nieuwste X1 een breed scala aan stadsvriendelijke kopers aanspreken die op zoek zijn naar praktisch gebruik, verfijning en rijplezier.
Een verlenging van bijna 5 centimeter in lengte en breedte, samen met een extra 2,5 centimeter in hoogte vergeleken met zijn voorganger, geeft de nieuwe X1 een meer solide, gespierde uitstraling. Met zijn gebeeldhouwde carrosserie, strakke oppervlakken en aerodynamisch geoptimaliseerde kenmerken zoals de actieve luchtgordijnen aan de voorzijde die de luchtweerstand bij hogere snelheden verminderen, ziet deze auto er zowel hoogwaardig als sportief uit. Die extra 6,3 centimeter beenruimte achterin en 3 centimeter meer hoofdruimte klinken misschien niet als veel, maar in de praktijk verbeteren ze het comfort op de achterbank aanzienlijk, waardoor de auto dichter bij de toppers komt qua ruimtegebruik onder middenklasse sedans.
Meer dan alleen cosmetisch, rijdt de X1 nu op een nieuw platform dat lichter maar opmerkelijk stijver is. Met een breder spoor, vernieuwde ophanging en optionele adaptieve dempers als verbeteringen, biedt de X1 een meer verfijnde en boeiende balans tussen rijcomfort en wegligging dan al zijn voorgangers. Uitgerust met BMW’s nieuwe iDrive 8.5 infotainmentsysteem, een complete reeks geavanceerde rijhulpsystemen en verbeterde interieurmaterialen, evolueert de X1 tot een echt luxevoertuig, dat verder gaat dan alleen een instapmodel.
Of u nu op zoek bent naar efficiรซntie met de basis sDrive18i, all-weather vertrouwen met de xDrive23i mild hybrid, of maximale sensatie van een 300pk M35i, er is hier iets voor bijna iedereen die geรฏnteresseerd is in een compacte luxe crossover. De X1 heeft zich echt ontwikkeld tot een alles-in-รฉรฉn pakket – niet langer slechts een instap-SUV in de schaduw van zijn broers en zussen! Verken deze First Look voor een uitgebreid voorproefje van alles wat de nieuwe X1 zo uniek maakt in zijn klasse.
Motor, Prestaties En Transmissie
Nu heeft de BMW X1 voor 2024 enkele werkelijk opwindende nieuwe aandrijflijnen. De instapversie hiervan, de sDrive18i, beschikt over een 1,5L TwinPower turbocharged 3-cilinder die 136pk en 230Nm koppel produceert. Niet erg snel – 0-100 km/u in 9,2 seconden – maar nog steeds zeer geschikt voor dagelijks gebruik en is het beste in deze line-up qua brandstofefficiรซntie met 6,8-6,3 L/100km.
Als er wat meer pit nodig is, verhoogt de sDrive20i de inzet met zijn 2,0L turbo-4 cilinder en 48V mild hybrid systeem voor 170pk en 280Nm. Dit reduceert de 0-100 km/u tijd naar 8,3 seconden terwijl het een indrukwekkende 6,1 – 5,6 L/100km biedt. Voor meer vermogen is er echter de xDrive23i, met dezelfde 2,0L motor maar nu afgesteld op 218pk en 360Nm, waardoor de 0-100 km/u tijd daalt naar slechts 7,1 seconden, terwijl nog steeds 6,8 – 6,3 L/100km wordt gehaald. Daaraan toegevoegd zijn de voordelen van vierwielaandrijving.
Nu is het absolute hoogtepunt de X1 M35i xDrive. Dit voertuig is uitgerust met een 2,0L 4-cilinder motor, opgevoerd naar 300pk en 400Nm. Met standaard vierwielaandrijving en launch control sprint hij van 0-100 km/u in een zeer opwindende 5,4 seconden. Hij haalt zelfs een respectabele 7,9-7,7 L/100km ondanks zijn hoge prestaties. We hadden de gelegenheid om de xDrive23i tijdens deze periode te testen, en we waren onder de indruk dat het een allrounder is die soepele, krachtige acceleratie combineert met goede brandstofefficiรซntie. De M35i is echter een volbloed performer die toch verfijnd genoeg blijft voor dagelijks gebruik.
In het hele gamma krijgt elke variant van de X1 een vlot en soepel start/stop-systeem, waarbij de xDrive vierwielaandrijving het vermogen zonder drama verdeelt om u vertrouwen te geven waar het er toe doet. Als u overstapt van een voorwielaangedreven X1, zult u de overgang nauwelijks voelen; als u helemaal nieuw bent met BMW’s kleine SUV, wees er dan van verzekerd dat rijplezier zeer zeker aanwezig is.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De remmen zijn over de hele linie sterk en helpen u zich comfortabel te voelen bij het tot stilstand brengen in tijden van nood achter het stuur van uw 2024 BMW X1. Of u nu kiest voor de sDrive18i, sDrive20i of xDrive23i, u vindt enkelzuiger zwevende remklauwen die geventileerde schijven aan de voorzijde en massieve schijven aan de achterzijde omklemmen. Uit onze eigen recente test over 1.000 km bochtige bergwegen in de xDrive23i, kunnen we zeggen dat deze remmen geen probleem hebben om zelfs een behoorlijk snel gereden BMW af te remmen met min of meer fade-vrije prestaties.
En wanneer u kiest voor de high-performance X1 M35i, maak u dan klaar voor betere remkracht. Deze omvatten grotere 4-zuiger vaste remklauwen en geventileerde rotors op alle hoeken; het zijn dezelfde componenten die op een M235i Gran Coupe worden gemonteerd. Echter, met het extra vermogen van deze M35i, werden deze remmen ontwikkeld om ervoor te zorgen dat ze voldoende remkracht leveren. U wilt uw passagiers misschien waarschuwen voordat u hard remt, aangezien de M35i een sterke vertraging heeft met indrukwekkende bijtkracht.
Elke versie van de X1 ondersteunt nu een elektrische rembekrachtiger, die de hydraulische druk varieert om een consistent gevoel te leveren op basis van de rijmodus en uw niveau van agressiviteit. Dat pedaalgevoel is stevig en progressief, dus het zou gemakkelijk moeten zijn om die remdruk te moduleren, ongeacht of het scenario het stoppen in het verkeer of het ingaan van een scherpe bocht betreft. En kleine ramen en de hoge zijkanten van veel gebruikte crossovers betekenen dat u mogelijk moeite heeft om remafstanden nauwkeurig in te schatten. De X1 heeft echter goed zicht, dus dit is geen probleem in dit voertuig.
Er is ook automatische remmenreiniging: het systeem raakt af en toe en kort de remblokken aan om ze te drogen wanneer het buiten nat is, wat helpt om de remafstand te verkorten. Besteed extra voor het Driving Assistant Professional-pakket, en u ontvangt ook extra functies zoals automatisch remmen om botsingen te voorkomen of dynamische remregeling die helpt bij remsituaties met fadingverschijnselen. En mochten de zaken een wending ten slechte nemen, dan zorgt een remfunctie na een crash ervoor dat u niet wegrolt en draagt bij aan uw veiligheid na een impact.
Besturing En Ophanging
Een van de meest opvallende verbeteringen voor 2024 zit in de besturing en ophanging van de BMW X1. Dit model heeft veel sportievere en soepelere rijkarakteristieken dan voorheen. De stuurverhouding is inderdaad veel sneller geworden, nu 15.1:1, om ervoor te zorgen dat het scherp en zeer direct aanvoelt, waardoor de bestuurder duidelijk met de weg verbonden is. U zult dit vooral merken door het dikke stuurwiel, dat duidelijke feedback geeft over hoe de banden grip hebben en precies op welk wegoppervlak u rijdt.
Het stuurgewicht bouwt progressief op als u draait, zonder te zwaar te worden bij lagere snelheden. Het is veel beter voor bochtige binnenwegen dan voor stadsverkeer; toch toont dit model stevigheid op rechte stukken. Met de M35i wordt nog een stap verder gegaan, met een variabele stuurinrichting waardoor bochten het stuur nog sneller lijken te versnellen, terwijl de stabiliteit bij hoge snelheden behouden blijft.
De ophanging heeft aanzienlijke upgrades ontvangen en gebruikt nu een mix van sterkere en lichtere aluminium componenten tussen de wielen van de X1. Aan de voorkant hebben de nieuwe MacPherson-veerpoten hydrolagers en aluminium onderste draagarmen, met een multi-link opstelling aan de achterkant die gebruik maakt van een stalen subframe. Ook zijn geoptimaliseerde veerkarakteristieken in de ophanging en aangepaste dempers geรฏntegreerd om het vlakke bochtenwerk en soepelere dynamiek over elke hobbel verder te verbeteren, maar niet ten koste van uw comfort.
De adaptieve M-dempers, beschikbaar in het M Sport Package en M35i, brengen het beste van twee werelden voor iedereen die een mix van wendbaarheid en comfort wil. Deze schokdempers kunnen hun stevigheid in realtime aanpassen op basis van rijomstandigheden om een vrij zachte rit te geven in Comfort-modus of een meer verbonden gevoel wanneer overgeschakeld wordt naar Sport-modus. Hiervoor profiteert de M35i van onderbodyversteviging, speciale stabilisatorstangen en een elektronisch sperdifferentieel om echt grip en handling te bieden zonder iets in te leveren aan rijcomfort.
Welke Banden Gebruikt Het?
De nieuwe 2024 BMW X1 komt met verschillende bandopties afhankelijk van het model om grip en stabiliteit te verbeteren. U krijgt de 18-inch lichtmetalen velgen met 225/60R18 all-season run-flat banden op de sDrive18i en sDrive20i. Deze banden bieden echt een goede balans tussen goede grip in verschillende klimatologische omstandigheden en betere brandstofefficiรซntie. Ook op droge wegen rijden ze met goede grip en scherpe besturing, en licht terreinrijden is geen probleem dankzij het profiel dat zand of grind probleemloos afvoert.
Mensen die naar het M35i-model kijken, worden getrakteerd op grotere 19-inch wielen en bredere gestaggerde banden. De xDrive23i rolt op 18 x 7,5-inch lichtmetalen velgen en 225/60R18 all-season run-flats. Als u kiest voor het optionele M Sport-pakket, kunt u upgraden naar 20-inch wielen voor zowel voor als achter, met performance run-flat bandenโ245/45R20 voor en 275/40R20 achter. Onze test van de xDrive23i M Sport, met Pirelli Cinturato P7 All Season Run Flat banden, toonde geweldige prestaties op zowel droge als natte wegen, met een werkelijk stille en comfortabele rit over alles, van glad asfalt tot zeer slecht wegdek.
De X1 M35i krijgt een speciale 19-inch wiel- en bandensetup, met 245/50R19 Pirelli P Zero PZ4 performance banden. Deze high-performance zomerbanden leveren briljante bochtenstabiliteit in droge omstandigheden, maar maken de rit ook wat steviger en lawaaieriger, en slijten sneller vergeleken met all-seasons.
Voor degenen die wonen waar het koud wordt, biedt BMW 19-inch wielen met Michelin Pilot Alpin winterbanden voor xDrive-modellen. Deze winterbanden zijn geweldig voor betere grip op ijs en sneeuw, waardoor ze slimme keuzes zijn als u vaak in winterse omstandigheden rijdt. Alle X1-modellen hebben run-flat banden waarmee u met verminderde snelheid kunt doorrijden als u een lekke band krijgt; ze doen echter wel concessies aan rijcomfort en profiellevensduur in vergelijking met traditionele banden.
Interieur Uiterlijk
Vergeleken met het uitgaande model is het een substantiรซle verbetering en geeft het interieur van de 2024 BMW X1 nieuw leven met enkele indrukwekkende moderne accenten. Die bestuurdergerichte cockpit heeft nu een schonere, eenvoudigere look die afkomstig is van de iX en andere nieuwe BMW’s. Een gestroomlijnd ontwerp, met minder knoppen die de ruimte vullen. Het dashboard buigt licht en beschikt over een standaard 10,25-inch digitaal instrumentencluster en een optioneel, even groot centraal display dat BMW’s nieuwste iDrive 8.5 infotainmentsysteem gebruikt. De schermen zijn beide scherp, responsief en, hoewel een beetje aan de grote kant, handzaam en bieden mooie animaties en intuรฏtieve menu’s die gebruikers in eerste instantie misschien afschrikken, maar het is zeker niet zo complex of opdringerig.
De soft-touch kunststoffen, geborsteld aluminium afwerking en pianozwarte accenten zijn van zeer goede kwaliteit voor deze voertuigklasse. Geperforeerde Sensatec-stoelen zijn optioneel, en het bovenste dashboard, deurpanelen en voorste armsteunen krijgen luxe kunstleder. Of u nu het stuurwiel vastpakt of naar de iDrive-controller reikt, alles wat u aanraakt heeft een robuust gevoel en gevoel van kwaliteit dat zijn geloofsbrieven als een van BMW’s luxe-aanbiedingen onderstreept.
Stap over naar de M Sport- of M35i-modellen en het wordt sportiever, met een dikker met leder bekleed stuurwiel, aluminium pedalen en goed ondersteunende sportstoelen voorin met geรฏntegreerde hoofdsteunen. De stoelen bieden uitstekende zijdelingse steun voor sportief rijden, en zijn ook geschikt voor lange afstanden. We zijn ook zeer te spreken over de beschikbare 8-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen met 4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun, evenals een optioneel comfort access-systeem voor het gemakkelijk opslaan en oproepen van uw instellingen.
Verlichtingsopties in de X1 geven het wat meer panache. Conventionele LED-kaart- en achterleeslampjes zijn er voor alle utilitaire verlichting die u nodig heeft, terwijl een optioneel ambianceverlichtingspakket u in staat stelt het interieur in verschillende kleuren te hullen met meer stijl. Met zijn opwaarts ontwerp en dunne A-stijlen biedt de X1 uitstekend zicht, en een beschikbaar head-up display houdt uw snelheid en navigatie-aanwijzingen in het zicht. Parkeren is ook een fluitje van een cent met de beschikbare 360-graden camera en parkeerassistent, die u helpen bij het manoeuvreren in krappe ruimtes.
Exterieur Uiterlijk
Qua styling komt de volledig nieuwe 2024 BMW X1 echt tot zijn recht met een onderscheidende nieuwe look die hem zeker onderscheidt van zijn wat vlak ogende voorganger. Aan de voorkant ziet de grille er groter uit dan voorheen (hoewel niet overdreven) en wordt deze geflankeerd door scherpe, hoekige full-LED koplampen. Deze koplampen zijn onder een hoek geplaatst die past bij het hexagonale ontwerp van de grille, en overal ziet u deze uitpuilende voorkant onder een agressieve hoek. Hij heeft nu een meer gebeeldhouwde voorbumper met grotere luchtinlaten en een optionele zilveren skidplate die hem nog meer het uiterlijk van een crossover geeft.
Vanaf de zijkant lijkt hij langgerekter en gespierder dan voorheen. De wielkasten zijn uitgeklapt, de taillelijn loopt op naar achteren, en er is een sterk gekantelde C-stijl die hem een coupรฉ-achtige look geeft. Er zitten ook interessante details in de carrosserie, met vouwen en stempelwerk die voorkomen dat alles volledig vlak wordt. De standaard 18-inch wielen zien er iets klein uit in de grote wielkasten, dus als u een meer commanderende uitstraling wilt, overweeg dan een upgrade naar 19-inch of 20-inch wielen.
Als afronding van de wijzigingen loopt er een prominente, aflopende schouderlijn hoog langs de zijkant van elke X1 en geeft hem een aerodynamisch afgestelde uitstraling in plaats van een hoekige. Voor een meer visueel strekkende achteraanblik komen de slanke LED-achterlichten samen via een L-vormige lichtbalk die horizontaal door een zwartgelakt sierpaneel loopt. De sportievere M35i-variant heeft dubbele uitlaten en de beschikbaarheid van een Shadowline-pakket dat zwartgelakte details toevoegt, terwijl een extern “M Sport” appearance-pakket agressievere voorbumpers, kleurgecodeerde sideskirts en verschillende achterdiffusors omvat.
De nieuwe X1 is in omvang toegenomenโhij is nu 4,3 centimeter langer, 2,3 centimeter breder, en ook hoger, met een wielbasis die met 2,3 centimeter is verlengd. Hij is langer, en hoewel dat enigszins afbreuk doet aan de kleinere-auto-aantrekkingskracht, zorgt het ook voor meer binnenruimte. De X1 weet nog steeds efficiรซnt door de lucht te snijden met een lage luchtweerstandscoรซfficiรซnt van 0,27. Automatische LED-koplampen, regensensoren en verwarmde buitenspiegels zijn standaardfuncties die zijn praktische bruikbaarheid vergroten, terwijl beschikbare extra’s zoals een panoramisch schuifdak of zelfs aluminium dakrails zijn veelzijdigheid vergroten. De 2024 X1 is in het echt prachtig om naar te kijken en springt eruit in het segment van de subcompacte luxe crossovers.
Comfort En Gemak
De 2024 BMW X1 heeft veel upgrades die hem een klasse boven zijn voorganger plaatsen. Een van deze updates is het herontworpen iDrive 8.5 infotainmentsysteem dat een radicale afwijking vormt van de onhandige interfacesโveel daarvan berucht om hun onhandigheidโdie in andere subcompacte crossovers worden gebruikt. Standaard op alle modellen is een 10,7-inch touchscreen uitgerust met draadloze Apple CarPlay en Android Auto, Bluetooth-streaming, HD-radio en een USB-C-poort. Het scherm is ook binnen handbereik en de graphics en touch-bediening zijn kristalhelder en bliksemsnel.
Als u kiest voor het Innovation-pakket, krijgt u nog meer technische snufjes. Dit pakket omvat een 12,3-inch digitaal instrumentencluster, een head-up display en een groter 12,3-inch centraal touchscreen. Het brengt ook augmented reality-navigatie met zich mee, dat richtingspijlen en straatnamen projecteert op een live videobeeld van de weg. Daarnaast krijgt u draadloos opladen van apparaten en een Wi-Fi-hotspot. Voor degenen die echt van hun muziek houden, is er een optioneel 12-speaker Harman Kardon-audiosysteem dat het luisteren naar uw favoriete muziek tot een waar genot maakt.
De X1 is ook zeer goed op het gebied van opbergruimte. Hoewel het interieur overzichtelijker is dan voorheen, zijn er overal voldoende opbergvakken voor kleine spullen. Het diepe vak onder de opklapbare middenarmsteun voorin heeft een uitneembare bak, en grote deurvakken hebben voldoende ruimte om 1-liter waterflessen naast verschillende andere items te bewaren. Zelfs een handig klein vakje bij het stuurwiel om spullen zoals een garagedeuropener of losse munten op te bergen. Achterin zijn er kaartenvakken en ondiepere deurvakken voor passagiers op die rij.
Comfort is ook een van de grootste troeven van de X1. Elk model krijgt automatische dual-zone klimaatregeling, zodat de bestuurder en voorpassagier hun eigen temperatuurinstellingen kunnen kiezen. Achterpassagiers krijgen standaard hun eigen ventilatieroosters en bediening, of men kan kiezen voor een drie-zone functie die het comfort verder verhoogt. Elke X1 heeft elektrisch verstelbare voorstoelen met 4-voudig verstelbare lendensteun, terwijl het Luxury-pakket geheugenstanden en lendensteun voor de passagiersstoel krijgt.
De achterbank krijgt enkele van de beste stoelfuncties voor flexibiliteit in zitplaatsopstellingen. Een verschuifbare en verstelbare achterbank wordt ook aangeboden, als u de voorkeur geeft aan beenruimte of bagageruimte. Extra gemakken zijn onder meer keyless entry en een handsfree elektrische achterklep, een automatisch dimmende binnenspiegel, een universele garagedeuropener en koplamsproeiers om goed zicht te behouden. Het interieur is echter opmerkelijk stil en gepolijst โ geluiddempende voorzieningen zoals de akoestische voorruit zorgen voor een comfortabele rit.
Veiligheid En Beveiliging
Wat ons echt imponeert aan de 2024 BMW X1 is zijn selectie van geavanceerde veiligheidsfuncties, die helemaal thuishoren in een klasse vol doorsnee technologie. Ongeacht welke versie kopers kiezen, bestaat het Active Driving Assistant-pakket uit waarschuwing voor frontale botsingen met automatische noodremming en voetgangersdetectie, rijbaanverlatingswaarschuwing en -assistentie (nu standaard op alle uitvoeringen), dodehoekbewaking, plus waarschuwing voor kruisend verkeer achter โ allemaal in รฉรฉn veiligheids- en gemakstoevoeging. Ze werken samen om verkeersongevallen te voorkomen en in uw rijbaan te blijven.
Voor de allernieuwste en beste technologie wilt u een Driving Assistance Plus-pakket toevoegen. Het brengt adaptieve cruisecontrol (met stop-and-go functie), rijbaancentrering, en omvat ook waarschuwing voor kruisend verkeer voor en uitwijkassistentie en file-assistent. De laatste is bijzonder handig: hij zorgt voor acceleratie, remmen en sturen bij lage snelheden in druk verkeer, waardoor die dagelijkse ritten wat minder stressvol worden. Het werkt allemaal met een combinatie van camera’s, radar en sensoren die de auto zelfs op complexe meerbaanswegen kunnen besturen.
Als het gaat om parkeren en manoeuvres bij lage snelheid, komt de BMW X1 standaard met voor- en achteruitrijcamera’s die gebruikt kunnen worden voor voorzichtige stootjes of krassen langs de stoeprand. Het 360-graden camerasysteem (tegen meerprijs verkrijgbaar) biedt een bovenaanzicht van de auto en komt van pas bij het parkeren van deze compacte SUV. Er is zelfs een backup-assistent die uw vorige pad tot 45 meter in achteruit volgt, waardoor u uit die krappe plekken komt.
De standaard veiligheidsuitrusting bestaat ook uit LED-automatische koplampen, automatisch grootlicht, regensensoren en bandenspanningscontrole. Als u uw portemonnee echt wilt laten spreken, voeg dan adaptieve LED-koplampen met bochtverlichting, een head-up display en zelfs een aandachtsmonitor toe die pauzes zal voorstellen als hij denkt dat de bestuurder wegdoezelt.
Qua passieve veiligheid beschikt de X1 over hoogwaardig staal op belangrijke punten in zijn passagierscel om energie van een botsing te absorberen en is hij standaard uitgerust met airbags, inclusief frontale-impact sensoren. Gezinnen krijgen ISOFIX-bevestigingspunten in de achterstoelen en een herinnering voor de achterbank om te controleren op kinderen of huisdieren voor het verlaten van de auto. Het 2023-model scoorde goed in crashtests, en deze updates voorspellen een verdere verbetering van zijn veiligheidsscores wanneer hij uiteindelijk arriveert. De X1 komt met een lange lijst standaardfuncties om aan de meeste veiligheidsbehoeften te voldoen, en mensen die op zoek zijn naar meer kunnen bijbestellen.
Hoe Rijdt Het?
De besturing is ook een hoogtepunt voor de X1. Het voelt snel en direct aan, met precies de juiste mate van gewicht voor sportief rijden. Het stuurwiel zelf voelt geweldig aan in de hand en stuurt zeer goed de bocht in met precieze feedback door het stuur. Zorgvuldige verkenning van zijn grenzen brengt voorspelbaar onderstuur en een levendige respons met zich mee, wat betekent dat de X1 een belonende speelkameraad blijft op binnenwegen.
In de afstelling van de ophanging van de X1 is een zorgvuldig compromis gevonden tussen comfort en controle. De auto rijdt vlak over hobbels en voelt niet zweverig aan op ruw wegdek. Hij komt met adaptieve dempers, maar u kunt optionele krijgen die stijver zijn, of de M35i heeft ze standaard in plaats van zijn beschikbare sportiever ogende carrosseriekit. Zelfs zonder deze update blijft de X1 gebalanceerd en beheerst. De ophanging van de X1 is zowel soepel als goed gecontroleerd. Hij blijft beheerst over hobbels en ruw wegdek, maar voelt helemaal niet zweverig aan. De optionele Adaptive M Suspension, inbegrepen bij het M Sports Package en standaard op het M35i-model, omvat verstelbare dempers die kunnen worden afgesteld voor een sportievere rit of zachter kunnen worden gemaakt voor cruisen.
De X1 levert ook sterke, lineaire kracht met zijn turbomotoren. De basis aandrijflijn is de driecilinder van de sDrive18i, maar hij imponeert met sterk koppel en een bereidheid om toeren te maken, terwijl de viercilinder motoren in de sDrive20i en xDrive23i nog meer prestaties bieden. De M35i is zeker geschikt voor pittig rijden, met 300 pk en 449 Nm koppel, waarmee hij in slechts 5,4 seconden van nul naar 100 sprint. Dit wordt gecombineerd met een xDrive vierwielaandrijvingssysteem, sportief afgestelde ophanging en grotere remmen voor optimale handling en prestaties.
De X1 is stil en comfortabel op de open weg. Zowel wind- als weggeluid zijn minimaal, waardoor lange ritten comfortabel zijn. Dit is ook niet moeilijk in de stad, met goed zicht uit elk raam en zowel een 360-graden camerasysteem als parkeersensoren. Met uitstekende manoeuvreerbaarheid en een kleine draaicirkel is de wendbare X1 geweldig voor het navigeren door drukke stadsstraten.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De 2024 X1 biedt een bagageruimte met ruime afmetingen, functionaliteit en geluidsisolatie voor allerlei doeleinden. Met de achterbank op zijn plaats is er 500 liter opbergruimte โ meer dan genoeg voor een paar grote koffers, een set golfclubs of een week boodschappen. Als u meer ruimte nodig heeft, klapt u eenvoudig de achterbank neer voor tussen de 1550 en 1600 liter. Bovendien maken de lage tilhoogte en brede, vierkante opening het in- en uitladen van grote voorwerpen een fluitje van een cent, vooral met de beschikbare elektrische achterklep.
BMW heeft ook veel aandacht besteed aan het georganiseerd houden van uw bagage in de kofferbak. Er is een uitneembare bagageafdekking om items uit het zicht te houden, bevestigingshaken en bagagenetten voor losse items. De harde kofferbakvloer kan ook worden omgedraaidโรฉรฉn kant is bekleed met tapijt om te voorkomen dat dingen rondschuiven, en de andere is een praktisch, slijtvaster oppervlak ontworpen voor modderige laarzen.
Daarnaast biedt de X1 ook een optioneel verschuifbare en verstelbare achterbank voor extra flexibiliteit; wanneer deze helemaal naar voren is geschoven, is er meer bagageruimte dan bij concurrenten, terwijl het naar achteren schuiven extra beenruimte geeft voor achterpassagiers. De stoel kan 13 centimeter naar voren schuiven voor extra bagagelengte of naar achteren voor 6,3 centimeter extra beenruimte voor lange ritten. Er is ook een royale selectie opbergruimtes verspreid door het interieur voor al uw kleinere items, naast een ondervloers compartiment en zijvakken achter de achterstoelen van de X1 die samenwerken met de 40/20/40 gedeelde neerklapbare rugleuningen voor nog meer veelzijdigheid.
Comfort Achterbank
De achterstoelen van de 2024 BMW X1 zijn zeer ruim; er is voldoende ruimte voor mensen om hun benen te strekken tijdens lange ritten. De achterbank van de X1 is ongelooflijk ruim, met 94 centimeter beenruimte achterin en 141,5 centimeter schouderbreedte achterin, zodat twee volwassenen niet zullen klagen als ze daar lange tijd moeten zitten.
De eigenlijke achterbank is behoorlijk comfortabel; niet te zacht en niet te hard โ precies goed; comfortabel genoeg om er urenlang in te rijden. Zelfs de hoek van de rugleuning is verstelbaar, zodat de passagier achterover kan leunen voor meer comfort of rechtop kan zitten om beter te zien. De achterstoelen zijn ook 40/20/40 gedeeld, wat verschillende zit- en bagageconfiguraties mogelijk maakt afhankelijk van uw behoeften.
De X1 heeft ook de optie van een verschuifbare en verstelbare achterbank voor nog meer veelzijdigheid; voor het geval u meer spullen moet vervoeren in plaats van passagiers, of vice versa. Wanneer helemaal naar achteren geschoven, geeft het de mensen achterin 6,3 centimeter extra beenruimte, wat zou moeten helpen op lange ritten. Het heeft een verschuifbare stoel, zodat u 13 centimeter meer bagageruimte krijgt, wat handig is als u ski’s of een surfplank of iets dergelijks wilt vervoeren.
Laten we het over comfort hebben. De achterbank van de X1 heeft veel voorzieningen om de passagiers zo comfortabel en vermaakt mogelijk te houden terwijl de auto rijdt. Hij heeft twee USB-C-oplaadpoorten en een 12-volt aansluiting voor grotere elektronica zoals een laptop of draagbaar gamesysteem. De achterportieren hebben ook grote vakken waarin waterflessen, snacks of andere kleine items kunnen worden bewaard.
Om het comfort van de reis te vergroten, heeft de X1 ook verwarmde stoelen, evenals achterste airconditioning-uitstroomopeningen en “persoonlijke klimaatregeling” zodat de mensen achterin de temperatuur en lucht naar hun wensen kunnen regelen. Ook is er een panoramisch schuifdak dat de achterbank meer verlicht en deze groter en meer geventileerd laat aanvoelen.
Als u kleine kinderen heeft en van plan bent om vaak met hen op pad te gaan, heeft de X1 veel kindvriendelijke functies in de achterstoelen. Hij heeft twee sets ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes en drie top tether-ankers. De achterportieren openen zeer wijd en er is voldoende ruimte voor vrijwel alle achterwaarts gerichte autostoeltjes zonder dat de voorstoelen helemaal naar voren geschoven moeten worden.