MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Subcompacte SUV > 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review
Plug-in HybrideSubcompacte SUVSUV

2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 13/05/2025 2:33 am
Motor&Auto Team
Share
Toyota C-HR Plug-in Hybride
Toyota C-HR Plug-in Hybride
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White-Solid Black Kleur
Pure White-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
List of Images 1/10
Toyota C-HR Plug-in Hybride
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
Toyota C-HR Plug-in Hybride
Toyota C-HR Plug-in Hybride
Toyota C-HR Plug-in Hybride
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White-Solid Black Kleur
Pure White-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
SHARE
4.1 Erg Goed
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride
Contents
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride SpecificatiesPrijsstructuur van 2024 Toyota C-HR Plug-in HybrideIs Het De Moeite Waard Om De Toyota C-HR Plug-in Hybride Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePLUG-IN HYBRIDE 220
Motortype4-cilinder, in-lijn
VersnellingsbakCVT
AandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieAutomatisch
Maximaal Vermogen164 kW (223 pk)
Maximaal Koppel190 Nm @ 4.400 tpm
Motor- en transmissiespecificaties van de Toyota C-HR Plug-in Hybride

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePLUG-IN HYBRIDE 220
BrandstoftypeBenzine (95 octaan+)
Brandstoftankinhoud43 liter
EmissienormEuro 6e
Top Snelheid180 km/u
Brandstof- en prestatie specificaties van de Toyota C-HR Plug-in Hybride

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie
Type batterijLithium-ion
Batterijcapaciteit13,6 kWh
Elektrisch bereik (gecombineerd WLTP)66 km
Max. laadvermogen (AC)6,6 kW (รฉรฉnfasige lader)
Laadtijd (AC 10A – Mode 2-kabel)2,3 kW / 6:30 uur
Laadtijd (AC 32A 1-fase – Mode 3)6,6 kW / 2:30 uur
Laadtijd (AC 16A 3-fase – Mode 3)3,7 kW / 4:00 uur
Laadtijd (AC 32A 3-fase – Mode 3)6,6 kW / 2:30 uur
On-Board lader6,6 kW
Vehicle-to-Load (V2L) functie230V/ 1.500W stopcontact beschikbaar
Lengte Mode 2-laadkabel7,5 meter (inbegrepen)
Lengte Mode 3-laadkabel7,5 meter (inbegrepen)
Opslag laadkabelsOpbergtas voor 2 kabels inbegrepen
Batterij- en laadspecificaties van de Toyota C-HR Plug-in Hybride

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie
Beschikbare uitvoeringenBusiness Plus, Dynamic, First Edition, Executive, GR SPORT PLUS, Premiรจre Edition, GR SPORT Premiรจre Edition
Zitcapaciteit5 (alle uitvoeringen)
Bagageruimte inhoud310-350 L (alle uitvoeringen)
Achterbank verdeling60:40 (alle uitvoeringen)
Voorstoelen verstelbaarHandmatig (Business Plus, Dynamic, First Edition)
Elektrisch (Executive en hoger)
Stoelen in hoogte verstelbaarJa (alle uitvoeringen, zowel bestuurder als passagier)
Stoelverwarming voorStandaard (alle uitvoeringen inclusief Business Plus)
Stoelventilatie voorNiet beschikbaar
Stoelverwarming 2e rijNiet beschikbaar
Relaxfunctie voor voorstoelenNiet beschikbaar
Lendensteun bestuurdersstoelStandaard (Business Plus en hoger)
Geheugenfunctie bestuurdersstoelStandaard (Executive en hoger)
BekledingBusiness Plus: Stof
Dynamic, First Edition: Stof
Executive: Stof met vegan leer en suรจde accenten
GR SPORT PLUS: Suรจde met vegan leren accenten
Premiรจre Edition: Geperforeerd vegan leer
GR SPORT Premiรจre Edition: Suรจde met vegan leren accenten
Verwarmd stuurwielStandaard (alle uitvoeringen inclusief Business en Business Plus)
Ambient verlichtingStandaard (Executive en hoger)
Meerkleurig (Premiรจre Edition)
Glazen schuif/kantel dakOptioneel (Executive, GR SPORT PLUS)
Standaard (Premiรจre Edition, GR SPORT Premiรจre Edition)
Niet beschikbaar (Business, Business Plus)
Zit- en bagageruimtespecificaties van de Toyota C-HR Plug-in Hybride

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

Specificatie
Leeggewicht (kg)1.720 – 1.735
Maximaal voertuiggewicht (kg)2.130
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)725
Max. trekgewicht, geremd (kg)725
Max. kogeldruk (kg)75
Max. daklast (kg)75
Trek- en gewichtspecificaties van de Toyota C-HR Plug-in Hybride

Het leeggewicht varieert licht afhankelijk van het uitrustingsniveau:

  • Dynamic / First Edition: 1,720 kg
  • Executive / Premiรจre Edition / GR SPORT PLUS: 1,725 kg
  • GR SPORT Premiรจre Edition (with 20″ wheels): 1,735 kg
SpecificatiePLUG-IN HYBRID 220
Vanafprijs (Nederland)โ‚ฌ42.495
BrandstoftypeBenzine (95 octaan+)
Cilinders4, in-lijn
Cilinderinhoud (cmยณ)1.987
AandrijvingVoorwielaandrijving
Transmissiee-CVT (Automatisch)
Elektrisch energieverbruik (gecombineerd)Niet gespecificeerd
Brandstofverbruik (gecombineerd WLTP)0,9-1,0 L/100km
COโ‚‚-uitstoot (gecombineerd WLTP)19-22 g/km
Elektrische actieradius (gecombineerd WLTP)66 km
Accucapaciteit (bruto)13,6 kWh
Laadtijd AC (6,6 kW, 32A)2 uur 30 minuten
Maximaal vermogen164 kW (223 pk)
Acceleratie 0-100 km/h7,4 seconden
Maximaal koppel (benzinemotor)190 Nm @ 4.400 tpm
Topsnelheid180 km/h
Overzicht van belangrijke specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Toyota C-HR Plug-in Hybride
Exterieur Afmetingen
Hoogte1.564 mm
Breedte1.832 mm
Lengte4.362 mm
Wielbasis2.640 mm
Bodemvrijheid137 mm
Exterieurafmetingen van de Toyota C-HR Plug-in Hybride
Kenmerk CategorieBusiness PlusDynamicFirst EditionExecutiveGR SPORT PLUSPremiรจre EditionGR SPORT Premiรจre Edition
Startprijs (โ‚ฌ)41.29542.49544.99547.99548.89552.49553.395
Buitenkant
KoplampenLED reflectorLED reflectorLED Prisma projectorLED Prisma projectorLED Prisma projectorLED Prisma projectorLED Prisma projector
Voor mistlampenStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Privacy glasStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Wielmaat18″18″18″19″19″19″20″
WieldesignZwart machined-face legeringZwart machined-face legeringZwart machined-face legeringZwart machined-face legeringVolledig zwarte legeringZwart machined-face legeringZwart machined-face legering
Bi-tone lak––OptioneelStandaardStandaardStandaard (Bi-tone+)Standaard (Bi-tone+)
Panoramisch dak–––OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Interieur
BekledingStofStofStofStof met vegan leer en suedeSuede met vegan leerGeperforeerd vegan leerSuede met vegan leer
KlimaatregelingDubbel-zoneDubbel-zoneDubbel-zoneDubbel-zoneDubbel-zoneDubbel-zoneDubbel-zone
Verwarming voorstoelenStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Verstelling bestuurdersstoelHandmatigHandmatigHandmatigElektrisch met geheugenElektrisch met geheugenElektrisch met geheugenElektrisch met geheugen
Ambilight–––StandaardStandaardStandaard (Multi-kleur)Standaard
StuurmateriaalVegan leerVegan leerVegan leerVegan leerGeperforeerd vegan leer (GR SPORT)Vegan leerGeperforeerd vegan leer (GR SPORT)
Verwarmd stuurwielStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Infotainment
Touchscreen maat8″8″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″
NavigatieCloud-gebaseerdCloud-gebaseerdGeรฏntegreerdGeรฏntegreerdGeรฏntegreerdGeรฏntegreerdGeรฏntegreerd
Digitale instrumentencluster12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″12.3″
Draadloze telefoonlader––StandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
JBL Premium Audio–––OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Head-up display–––OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Veiligheid & Rijhulp
Toyota Safety SenseStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Blinde Hoek MonitorStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Achteruit kruisverkeer waarschuwingStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
ParkeersensorenStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
360-graden camera––StandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Bestuurder Monitor Camera–––StandaardStandaardStandaardStandaard
Aandrijving en Chassis
Aandrijflijn2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride2.0L Plug-in Hybride
Vermogen223 pk223 pk223 pk223 pk223 pk223 pk223 pk
Aandrijving typeFWDFWDFWDFWDFWDFWDFWD
Versnellingsbake-CVTe-CVTe-CVTe-CVTe-CVTe-CVTe-CVT
Selectable rijmodiStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
EV bereik66 km66 km66 km66 km66 km66 km66 km
Aanvullende Kenmerken
Slimme toegangStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Elektrische achterklep––StandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Nanoe X luchtzuivering–––StandaardStandaardStandaardStandaard
Slimme Digitale Sleutel–––OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Vergelijkingstabel voor alle beschikbare uitvoeringen van de Toyota C-HR Plug-in Hybride
CategorieAccessoireBeschrijvingPrijs (โ‚ฌ)
Styling
Style Pack ZwartPiano zwarte styling elementen voor de voorbumper, trim voorbumper, zijlijsten825
Urban PackVoorste schort, achterste schort, zijschorten in matte donkergrijs725
Adventure PackVoorste schort, achterste schort, zijstappen in matte donkergrijs1.495
GR SPORT exterieur stripingRode striping voor GR SPORT-modellen409
GR SPORT wielstripingRode wielaccenten voor GR SPORT-modellen242
Wielen en Banden
18″ matte zwarte lichtmetalen velgen (set van 4)Matte zwarte afgewerkte 18-inch lichtmetalen velgen1.964
19″ antraciet lichtmetalen velgen (set van 4)Antraciet afgewerkte 19-inch lichtmetalen velgen2.345
Winterwielset 18″5-dubbele spaak zwarte lichtmetalen velgen met Yokohama V906 winterbanden2.595
Winterwielset 19″Multi-spaak antraciet lichtmetalen velgen met Goodyear of Continental winterbanden3.795-3.995
WielslotboutenVeiligheidssloten voor wielen (chroom of zwart)67-79
BandenopbergzaksetSet van 4 tassen voor het opbergen van banden118
Comfort en Technologie
Draadloze telefoonopladerMaakt draadloos opladen van compatibele smartphones mogelijkN.v.t.
Jas hangerBevestigt aan de hoofdsteun voor het ophangen van kleding30
KoelboxKoelbox met een capaciteit van 7,5 liter281
Transport en Lading
Crossbars voor dakdragerBasis voor het bevestigen van dakaccessoires404
DakboxVerschillende maten beschikbaar voor extra opslag762-1.062
Ski/snowboard houdersVoor het vervoeren van 4-6 paar ski’s of 2-4 snowboards173-195
Fietsdrager (dakgemonteerd)Voor het vervoeren van een fiets op het dak174
Fietsdrager (trekhaakgemonteerd)Voor het vervoeren van 2 of 3 fietsen444-570
Verticaal afneembare trekhaakVoor het trekken, kan worden verwijderd als hij niet in gebruik is1.612
Bescherming
Rubberen vloermattenDuurzame, gemakkelijk te reinigen vloerbescherming121
Textiele vloermattenVloermatten van tapijt (standaard of 830g)114-153
KofferbakinlegDuurzame kunststofbescherming voor de kofferbakvloer110
Bescherming achterbankleuningBeschermt de achterkant van de achterbank wanneer deze is neergeklapt158
Beschermfilm achterbumperHeldere film om de bumper tegen krassen te beschermen139
DeurrandbeschermfilmHeldere film om de deurranden te beschermen195
Motorkap beschermfilmHeldere film om de motorkap tegen steeninslagen te beschermen328
Beschermfilm voorbumperHeldere film om de voorbumper te beschermen214
Modderflappen (voor en achter)Vermindert spatten en beschermt de carrosserie97-201
Veiligheid en Beveiliging
VeiligheidshamerVoor het breken van een raam in geval van nood27-35
Eerste-hulp kitBasis eerste-hulp benodigdheden20
WaarschuwingsdriehoekVoor pechgevallen langs de weg9
VeiligheidsvestHoge zichtbaarheid vest voor veiligheid langs de weg5
Alarm systeem (klasse 3 AA04)Geavanceerd voertuigbeveiligingssysteem1.256
Auto Onderhoud
Toyota ProTect exterieurLangdurige bescherming voor de buitenlak464
Toyota ProTect interieurBeschermt binnenoppervlakken121
Toyota ProTect lichtmetalen velgBescherming voor lichtmetalen velgen78
Oplaadgerelateerde
Mode 2 kabel (vervanging)Voor opladen vanaf een huishoudelijk stopcontact, 7,5mN.v.t.
Mode 3 kabel (vervanging)Voor opladen vanaf openbare oplaadpunten, 7,5mN.v.t.
Oplaadkabel tasVoor het opbergen van oplaadkabelsN.v.t.
Beschikbare accessoires voor de Toyota C-HR Plug-in Hybride
Naam van het PakketInhoudPrijs (โ‚ฌ)Toepasbare Uitvoeringen
Next Generation Pack– Panoramisch dak (vast) met thermisch comfortglas
– Digitale binnenspiegel met camerafunctie (Slimme Achteruitkijkspiegel)
– Head-up Display
– JBL Premium Audio met 9 JBL-luidsprekers incl. subwoofer
– Compatibiliteit met Smart Digital Key
2.783Executive, GR SPORT PLUS
Travel Pack– Crossbars
– Dakbox M 415 L (1704x417x861 mm)
1.025Alle PHEV-uitvoeringen
Roof Bike Pack– Crossbars
– Fietsdrager (dakgemonteerd)
495Alle PHEV-uitvoeringen
Introduction Pack– Trim voorbumper (piano zwart)
– Zijtrim (piano zwart)
625Business, Business Plus, Dynamic, First Edition
Calamities Pack– 2x Veiligheidshamer (oranje)
– 5x Veiligheidsvesten
– 1x Eerste-hulp kit
– 1x Waarschuwingsdriehoek
79Alle PHEV-uitvoeringen
Interieur Bescherming Pack PHEV– Set rubberen vloermatten
– Bescherming achterbankleuning
235Alle PHEV-uitvoeringen
Exterieur Bescherming Pack– Modderflappen voor en achter
– Beschermfilm achterbumper
– Beschermfilm deurrand
455Alle PHEV-uitvoeringen
Style Pack Zwart– Trim voorbumper (piano zwart)
– Styling elementen voorbumper
– Zijtrim (piano zwart)
825Business Plus, Dynamic, First Edition
Urban Pack– Voorste schort (matte donkergrijze afwerking)
– Achterste schort (matte donkergrijze afwerking)
– Zijschorten (matte donkergrijze afwerking)
725Business Plus, Dynamic, First Edition
Adventure Pack– Voorste schort (matte donkergrijze afwerking)
– Achterste schort (matte donkergrijze afwerking)
– Zijstappen
1.495Business Plus, Dynamic, First Edition
GR SPORT Premiรจre Pack– GR SPORT exterieur striping
– GR SPORT wielstriping
515GR SPORT Premiรจre Edition alleen
Tabel met een overzicht van alle beschikbare pakketten voor de Toyota C-HR Plug-in Hybride
Toyota C-HR Plug-in Hybride Sulphur metallic-Solid Black Kleur
Sulphur metallic-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
Emotional Red metallic-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Ash Grey metallic Kleur
Ash Grey metallic Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Ash Grey metallic-Solid Black Kleur
Ash Grey metallic-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Deep Amethyst metallic Kleur
Deep Amethyst metallic Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Deep Amethyst metallic-Solid Black Kleur
Deep Amethyst metallic-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic Kleur
Midnight Teal metallic Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
Midnight Teal metallic-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Night Sky Black metallic Kleur
Night Sky Black metallic Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Platinum White pearl-Solid Black Kleur
Platinum White pearl-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White Kleur
Pure White Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Pure White-Solid Black Kleur
Pure White-Solid Black Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Shimmering Silver metallic Kleur
Shimmering Silver metallic Kleur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Shimmering Silver metallic-Solid Black Kleur
Shimmering Silver metallic-Solid Black Kleur

Prijsstructuur van 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride

Uitvoering2.0L PHEV 220
Businessโ‚ฌ42.495
Business Plusโ‚ฌ42.495
Dynamicโ‚ฌ42.495
First Editionโ‚ฌ44.995
Executiveโ‚ฌ47.995
GR SPORT PLUSโ‚ฌ48.895
Premiรจre Editionโ‚ฌ52.495
GR SPORT Premiรจre Editionโ‚ฌ53.395
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybrid Prijzen

Is Het De Moeite Waard Om De Toyota C-HR Plug-in Hybride Te Kopen?

De Toyota C-HR Plugin Hybride – dat is een enorme sprong voorwaarts voor deze kleine compacte SUV. Het volgt in de voetsporen van zijn voorgangers door een plug-in hybride aandrijflijn toe te voegen aan het aanbod van traditionele hybrides. Maar het is de C-HR (Coupe High-Rider) die het meest onderscheidend is met zijn gedurfde, gewaagde styling die de verleidelijkheid van een coupe combineert met de praktische kant van een SUV. Dit nieuwe ontwerp is gericht op het leveren van beter brandstofverbruik, prestaties en technologie, terwijl de uitstraling van de C-HR behouden blijft die zoveel stedelijke forenzen en modebewuste consumenten heeft aangetrokken.

Toyota heeft zeker veel gedaan met de C-HR om het op vele vlakken een veel aantrekkelijkere auto te maken. Met een plug-in hybride ontwerp biedt het een veel groter elektrisch bereik, zodat veel bestuurders hun dagelijkse woon-werkverkeer kunnen afleggen zonder een druppel benzine te verbruiken. Het interieur is volledig herontworpen voor een meer bestuurdersvriendelijk interieur en betere materialen. Het exterieur is echter nog verder geperfectioneerd met de nadruk op de scherpe facetten en contouren van de C-HR.

Okรฉ, kijkend naar alle kenmerken van de C-HR Plugin Hybride, is het duidelijk dat Toyota heeft geprobeerd om enkele tekortkomingen van de oude versie te verhelpen en voort te bouwen op de sterke punten. Dit alles resulteert in een aanzienlijk meer afgerond pakket dat stijl probeert te combineren met bruikbaarheid en toegankelijkheid in de competitieve wereld van compacte sport utility vehicles.

Motor, Prestaties En Transmissie

In de Toyota C-HR Plugin Hybride is een nieuwe krachtige aandrijflijn toegevoegd aan het gamma. In het hart bevindt zich een 2,0-liter viercilinder benzinemotor, die samenwerkt met een elektromotor en een 13,8 kWh lithium-ion accupakket. Deze combinatie levert een totaal systeemvermogen van 223 pk, wat de krachtigste C-HR is die verkrijgbaar is.

Het plug-in hybride systeem biedt volgens de WLTP-cyclus tot 66 km (41 mijl) elektrisch rijbereik, maar in werkelijkheid zal dit meer in de buurt van 48 km (30 mijl) liggen. Dat zou voor de meeste forenzen voldoende moeten zijn om hun dagelijkse woon-werkverkeer af te leggen zonder ooit de benzinemotor te hoeven inschakelen. Wanneer de accu leeg is, gedraagt de C-HR zich als een gewone hybride en schakelt hij zelf tussen de elektromotor en de benzinemotor.

De prestaties zijn merkbaar verbeterd ten opzichte van de standaard hybride modellen. De C-HR Plugin Hybride kan in een vlotte 7,4 seconden van 0-100 km/u accelereren, wat aanzienlijk sneller is dan de 8,1 seconden van de 2,0-liter hybride versie. Deze extra pit is vooral merkbaar bij het oprijden van de snelweg en bij het inhalen van andere voertuigen, waar de C-HR nu zekerder en gewilliger lijkt.

De transmissie is Toyota’s vertrouwde e-CVT (elektronisch gestuurde Continu Variabele Transmissie), hoewel aangepast voor het plug-in hybride systeem. CVT’s veroorzaken vaak een “elastiek” gevoel bij het accelereren, maar Toyota heeft goed werk geleverd om dat gevoel in de C-HR te minimaliseren. De overgang van elektrische naar benzineaandrijving verloopt naadloos en is nauwelijks merkbaar.

Het meest opvallende aan de aandrijflijn is hoe flexibel deze is. Bestuurders kunnen ook kiezen uit 3 verschillende rijmodi: EV (alleen elektrisch), HV (hybride) of Auto EV/HV, waarbij het systeem zelf het meest efficiรซnte gebruik van vermogen bepaalt. Er is ook een acculaadmodus die de benzinemotor kan gebruiken om de accu bij te laden, wat handig kan zijn bij het voorbereiden op emissievrije zones in stadscentra.

Over het algemeen verandert de plug-in hybride aandrijflijn het spel van de C-HR volledig met een zeer aantrekkelijke combinatie van verbruik en vermogen die het voor veel kopers een zeer gewenst voertuig zou moeten maken.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De Toyota C-HR Plugin Hybride heeft een verbeterd remsysteem om te compenseren voor het extra gewicht en de prestaties van de plug-in hybride aandrijflijn. Aan de voorzijde zijn de remschijven vergroot naar 17 inch, wat de remkracht en warmteafvoer verbetert. Deze verbetering is vooral merkbaar tijdens sportiever rijden of bij het afdalen van steile hellingen.

Een van de belangrijkste aspecten van het remsysteem is hoe het werkt met regeneratief remmen. De C-HR biedt een “B”-modus op de versnellingspook, die het niveau van regeneratief remmen verhoogt bij het loslaten van het gaspedaal. Het heeft de mogelijkheid om tot 80% van de gebruikelijke kinetische energie die verloren gaat tijdens het remmen op te vangen en terug te leiden naar de accu om het elektrische bereik te vergroten.

De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen verloopt zeer soepel, maar sommige bestuurders kunnen een lichte verandering in het pedaal voelen wanneer het systeem overschakelt van regeneratief naar wrijvingsremmen. Dat stoort niet, maar het kan even wennen zijn voor degenen die niet gewend zijn aan het rijden in een hybride of elektrische auto.

Een interessante functie van het remsysteem van de C-HR is de voorspellende functie wanneer deze wordt gebruikt in combinatie met het navigatiesysteem. De auto heeft een functie die kan voorspellen wanneer er een bocht aankomt of wanneer een snelheidslimiet gaat veranderen en zal zachtjes een kleine hoeveelheid regeneratief remmen toepassen. Dit helpt niet alleen bij het remmen van het voertuig maar wint ook energie terug die normaal gesproken verloren zou gaan.

Het remmen is over het algemeen zeer goed en vertrouwenwekkend, maar we merkten beiden op dat de eerste ‘bite’ van de remmen iets scherper zou kunnen zijn. Maar dat is een eigenschap van veel hybride voertuigen omdat ze regeneratief remmen en wrijvingsremmen combineren.

De remmen van de C-HR Plugin Hybride zijn goed afgestemd op de prestaties en het gewicht van het voertuig als geheel. Het heeft goede remkracht, energieterugwinning en handige “voorspellende” functies die het niet alleen efficiรซnter maar ook veel veiliger maken.

Besturing En Ophanging

Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur
Toyota C-HR Plug-in Hybride Interieur

De Toyota C-HR Plugin Hybride heeft een volledig nieuw veringssysteem om te compenseren voor het extra gewicht van het accupakket en de elektromotor. Daarbovenop zijn Toyota’s ingenieurs er op de een of andere manier in geslaagd om de wendbare rijdynamiek te behouden die de vorige C-HR zo uniek maakte in zijn klasse.

De besturing is ook zeer responsief bij het rijden in de stad en zeer precies bij het rijden op bochtige wegen. Het is licht genoeg voor gemakkelijk manoeuvreren in krappe parkeerruimtes maar wordt zwaarder bij hogere snelheden voor een gevoel van stabiliteit. Hoewel sommige bestuurders misschien wat meer “gevoel” door het stuur zouden willen, is de precisie van het systeem prijzenswaardig.

De vering is ook een mooie balans tussen comfort en prestaties. De C-HR compenseert alle oneffenheden in de weg behoorlijk goed in een stedelijke omgeving, het absorbeert de hobbels en biedt een zeer comfortabele rit. Zelfs wanneer harder door bochtige wegen wordt gereden, weigert de auto nog steeds om te kantelen en rolt maar blijft verbazingwekkend beheerst. De bestuurder heeft vertrouwen in dat vlakke bochtengedrag en de C-HR is wendbaarder dan zijn SUV-aanwezigheid doet vermoeden.

Toyota heeft een multi-link achterwielophanging gebruikt, wat de stabiele rit van de C-HR verklaart. Wel, dus een veel verfijnder ontwerp, maar biedt veel betere wielcontrole en rijkwaliteit dan de torsiebalk-opstelling die sommige concurrenten hebben.

En dan is er nog het feit dat de Plugin Hybride versie een speciaal afgesteld onderstel heeft om te proberen te compenseren voor de enkele honderden kilo’s extra gewicht van het accupakket, dat zich onder de auto bevindt voor een lager zwaartepunt. Het is zodanig gepositioneerd dat het de minste invloed heeft op de stuurkarakteristieken, zodat de C-HR veel van de wendbaarheid van zijn lichtere hybride broers en zussen behoudt.

Eรฉn ding dat de vering echter heel goed doet, is dat het weggeluid en trillingen volledig elimineert. Het is niet alleen op de gladheid van de oppervlakken, maar de cabine is extreem stil, en dat draagt bij aan de hele uitstraling van verfijning van de auto.

Hoewel de C-HR Plugin Hybride niet wordt vermarkt als een sport-SUV, bieden de stuur- en veringsetup een verrassend boeiende rijervaring. Het lijkt een mengeling van comfort, veiligheid en lichte sportiviteit te zijn om de gemiddelde bestuurder tevreden te stellen.

Welke Banden Gebruikt Het?

De Toyota C-HR Plugin Hybride komt met banden die specifiek zijn gekozen om zijn unieke combinatie van efficiรซntie en prestaties te complementeren. De standaard bandenmaat varieert afhankelijk van het uitrustingsniveau, met opties variรซrend van 18-inch tot 20-inch wielen.

Toyota heeft banden met lage rolweerstand op al hun auto’s gezet, en dat is het geheim om het beste elektrische bereik en brandstofverbruik te krijgen. Dit zijn banden met lage rolweerstand, die de perfecte aanvulling zouden zijn voor een plug-in hybride.

Hoewel het prestatiegericht is, hebben deze banden uitstekende grip op droog of nat wegdek, wat een noodzaak is met de elektromotor en onmiddellijke koppel. Je hoeft dus niet bang te zijn om grip te verliezen wanneer je het gaspedaal indrukt.

Nog iets dat je zult merken is hoe stil de rit is vanwege deze banden, enigszins. Met weggeluid zo laag als mogelijk (wanneer in elektrische aandrijving is er geen motorgeluid) is de cabine opmerkelijk stil.

Als je naar de grotere 19-inch wielen kijkt die beschikbaar zijn op hogere uitrustingsniveaus, houd er dan rekening mee dat ze het rijcomfort en de efficiรซntie enigszins kunnen beรฏnvloeden. Als comfort en afstand echter de twee dingen zijn die het meest voor je betekenen, dan zijn de 18-inch wielen zeker voor jou.

Toyota biedt ook winterwielsets aan voor de C-HR PHEV, waarbij het belang van seizoensgebonden bandenwissels voor optimale veiligheid en prestaties wordt erkend. Deze winterpakketten bevatten 18-inch of 19-inch wielen gecombineerd met hoogwaardige winterbanden van merken als Yokohama, Goodyear of Continental. De winterbanden zijn specifiek ontworpen om superieure tractie en handling te bieden in koude weersomstandigheden, zodat C-HR PHEV-eigenaren het hele jaar door vertrouwen en veiligheid op de weg kunnen behouden.

Interieur Uiterlijk

Toyota C-HR Plug-in Hybride Temperatuurregeling
2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride SUV Temperatuurregeling
Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook
Toyota C-HR Plug-in Hybride Versnellingspook

De Toyota C-HR Plugin Hybride heeft het echt naar een hoger niveau getild met het nieuwe interieur. Het ziet er cool uit, maar is ook zeer praktisch. Wanneer je instapt, kun je zien dat alles rond de bestuurder is gebouwd, alle bedieningselementen en meters op de exacte hoek van bereik. Dat is zeer modern minimalistisch met zijn scherpe lijnen, enkele soft-touch materialen en enkele hardere kunststoffen. Als je voor een hogere uitvoering gaat, vind je extra details zoals contrasterende stiksels en metalen accenten die de cabine wat luxueuzer laten aanvoelen.

Het grote nieuws is het 12,3-inch touchscreen infotainmentdisplay, dat de ster van het dashboard is. Het is scherp, responsief en gemakkelijk te gebruiken. Daarnaast heb je een 12,3-inch digitaal instrumentencluster achter het stuurwiel dat kan worden aangepast om welke informatie dan ook weer te geven die je wenst. Deze opstelling versterkt echt het technologische gevoel van het interieur, waardoor het gemakkelijk is om tijdens het rijden overzicht te houden.

Een uniek kenmerk is de asymmetrische middenconsole. Het laat de bestuurdersruimte een beetje op een cockpit lijken, maar het maakt het voor de persoon op de voorpassagiersstoel wat moeilijker om bij sommige bedieningselementen en opbergvakken te komen. Sommigen zullen het bestuurdergerichte ontwerp geweldig vinden, terwijl anderen het misschien wat minder handig vinden.

De materialen zijn over het algemeen echt mooi, maar sommigen zeggen dat de lagere uitvoeringen met alle zwarte materialen de cabine een beetje donker maken. Het is een beetje donker daarbinnen, tenzij je het panoramische glazen dak hebt, dan is het erg cool. Nog beter dan dat, als je de hogere uitvoeringen hebt, krijg je sfeerverlichting, die je in elke gewenste kleur kunt veranderen zodat je echt de sfeer binnen kunt bepalen.

De stoelen zijn comfortabel en gemakkelijk te verstellen, en in de hogere uitvoeringsniveaus zijn ze elektrisch verstelbaar met geheugen. Er is veel opbergruimte, grote deurvakken, een middenconsole bak en bekerhouders, maar het handschoenenkastje is een beetje klein. Over het algemeen is het interieur van de C-HR Plugin Hybride een grote sprong voorwaarts, een balans van moderne mode en technische aspecten die de gemiddelde bestuurder zal aantrekken.

Exterieur Uiterlijk

De Toyota C-HR Plugin Hybride is een modern en futuristisch voertuig dat het ongewone uiterlijk van zijn voorganger neemt en het op alle vlakken verbetert. Het is een kleine SUV die nog steeds hoofden doet draaien met zijn gedurfde, coupรฉ-achtige figuur en zijn scherpe hoekige lijnen die hem doen opvallen tussen alle anderen.

Aan de voorkant heeft de C-HR een dunne, lage grille die doorloopt in dunne LED-koplampen, bijna als een conceptauto. De onderbumper heeft enorme ventilatieopeningen die het niet alleen sportief laten uitzien, maar ook daadwerkelijk functioneel zijn, waardoor de auto er dynamischer uitziet.

Het is in het zijprofiel waar de coupรฉ-invloed het meest zichtbaar is. De voorruit loopt af in een abrupte hoek, en het dak daalt geleidelijk af in een uitgesproken spoiler aan de achterkant. Zelfs als hij geparkeerd staat, geven de hoge taillelijn en de vloeiende karakterlijn het een gevoel van beweging. Mijn favoriete deel van de buitenkant is dat ze de achterste deurgrepen in de C-stijl hebben verstopt zodat het nog steeds lijkt op een coupรฉ.

Aan de achterkant heeft de C-HR grote boemerangvormige LED-achterlichten die rond de zijkanten van het voertuig stromen en zijn verbonden door een dunne lichtbalk die over de achterklep loopt. Er is ook een sportief diffuser-achtig element aan de achterbumper, wat verder bijdraagt aan de atletische uitstraling van de C-HR. Zelfs de Plugin Hybride versie is subtiel met zijn groenheid – de laadpoort is verborgen, en de badges zijn nauwelijks merkbaar.

De C-HR heeft wielen die variรซren van 18 tot 20 inch, en het ziet er goed uit met beide maten; het draagt echt bij aan zijn houding en sportieve karakter. Toyota biedt ook een verscheidenheid aan gedurfde kleuren, en op sommige uitvoeringen de mogelijkheid om een dak in een andere kleur te hebben, zodat je je C-HR kunt aanpassen aan je stijl. De achterruit is klein, en de dikke C-stijlen laten niet veel zicht toe; echter, de standaard achteruitrijcamera en het optionele 360-graden camerasysteem zouden je bewust moeten houden van je omgeving. Al met al is de carrosserie van de C-HR Plugin Hybride zeer uniek in de compacte SUV-klasse en biedt een frisse nieuwe look voor degenen die iets anders en functioneels willen.

Comfort En Gemak

Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole
Toyota C-HR Plug-in Hybride Middelconsole

De Toyota C-HR Plugin Hybride is gewoon zo comfortabel en handig op alle manieren dat het rijden echt een aangename ervaring maakt. Wel, laten we beginnen met de stoelen, ze zijn comfortabel, en bieden goede ondersteuning voor lange ritten. De twee hoogste uitvoeringen hebben elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, dus het is gemakkelijk om je rijpositie te vinden. Oh, en deze echt hoge uitvoeringen hebben knoppen die warm/koud zeggen zodat je je ongeacht het weer comfortabel voelt.

Terug naar de rijpositie, je zult de hoge zitpositie waarderen waar je de weg eigenlijk veel beter kunt zien. Het stuurwiel heeft zowel bereik- als hoogteverstelling, dus het is gemakkelijker voor kleine en lange mensen om comfortabel te zijn. Als je echter lang bent, zul je merken dat het stuurwiel niet zo ver uitsteekt als je zou willen.

De airco is regelbaar, maar als je dual-zone wilt, moet je naar de hogere uitvoeringsniveaus gaan. Het is een goed systeem, en het is behoorlijk stil. Het heeft ook een warmtepomp, die de cabine in elektrische modus veel beter verwarmt dan de normale. Deze handige truc bespaart accucapaciteit in kouder weer.

Het infotainmentsysteem heeft een 12,3-inch touchscreen display dat zowel responsief als gemakkelijk te lezen is. Het heeft Apple CarPlay en Android Auto zodat je je telefoon gemakkelijk kunt verbinden. Spraakbediening is ook beschikbaar, hoewel de effectiviteit kan variรซren afhankelijk van wat je het vraagt te doen. Er is een mooie draadloze oplaadpad in de middenconsole en veel USB-poorten voor al je oplaad-/verbindingsbehoeften.

Hogere uitvoeringen hebben een groot panoramisch glazen dak voor een lichtere, meer luchtige cabine. Dit dak is ook gecoat met een speciaal materiaal dat de warmte tijdens de zomer reflecteert en de warmte tijdens de winter binnenhoudt, zodat je geen fysiek zonnescherm nodig hebt. Dat is een mooie touch, het verlicht het interieur echt heel goed (voor de mensen achterin, dat wel).

Terug naar opbergruimte, de C-HR heeft een behoorlijke capaciteit met normale deurvakken, een middenconsole bak en bekerhouders. Maar het handschoenenkastje zou wat groter kunnen zijn. De achterbank is behoorlijk comfortabel, maar wordt een beetje beperkt door het “hippe” ontwerp. De aflopende daklijn gaat ten koste van de hoofdruimte van lange passagiers, en de achterramen zijn wat klein, dus de achterbank is een beetje claustrofobisch. Toch helpt het panoramische dak om dat wat te verlichten.

Het heeft standaard keyless entry en start, en sommige modellen hebben zelfs een handsfree elektrische achterklep, wat geweldig is als je handen vol boodschappen zitten. Een opvallende functie is het voorspellende efficiรซnte rijsysteem. Het gebruikt de navigatie van de auto om het meeste uit de hybride aandrijflijn te halen, waarbij de accu en regeneratief remmen zo veel mogelijk worden gebruikt.

De C-HR Plugin Hybride integreert ook zeer goed met Toyota’s smartphone app. Je kunt de laadstatus controleren terwijl je niet in de auto bent, je kunt het laden plannen, en het zal zelfs de cabine verwarmen/koelen voordat je zelfs maar in de auto stapt. Voor degenen die van dat soort dingen houden, hebben ze een digitale sleutel op sommige modellen waarmee je de auto kunt ontgrendelen en starten met je mobiele telefoon. Het heeft alle nieuwe veiligheidsfuncties zoals het head-up display en parkeerhulp, wat parkeren een fluitje van een cent maakt. Er is geo-fencing zodat de auto automatisch in elektrische modus gaat in emissievrije zones.

De C-HR Plugin Hybride is een goede balans van comfort en gemak (of dat zijn ze in de hogere uitvoeringen). Toegegeven, de ruimte op de achterbank is beperkt vanwege het “coole” ontwerp, maar de meeste bestuurders zullen de functies en technologie in deze SUV behoorlijk aangenaam vinden.

Veiligheid En Beveiliging

De 2024 Toyota C-HR Plugin Hybride zit vol met indrukwekkende veiligheids- en beveiligingsfuncties, geen wonder dat Toyota het tot het uiterste drijft om ervoor te zorgen dat hun voertuigen de veiligste en meest beveiligde op de weg zijn. Hij rijdt op Toyota’s nieuwe TNGA (Toyota New Global Architecture) platform dus het heeft uitzonderlijke crashbestendigheid en rijdynamiek, een must-have voor de veiligheidsbewuste bestuurder.

Toyota Safety Sense op alle uitvoeringen, man, dat ding heeft wat indrukwekkende technologie. Het heeft het Pre-Collision System met Voetgangersdetectieโ€”het gebruikt een camera en radar om potentiรซle botsingen te helpen detecteren en kan zelfs de remmen inschakelen indien nodig. Dynamic Radar Cruise Control stelt je in staat om een veilige afstand te bewaren tot het voertuig voor je, zelfs tijdens stop-en-go verkeer. Lane Departure Alert met Stuurassistentie om je in je rijstrook te houden en Automatisch Grootlicht dat je koplampen op de perfecte helderheid zal regelen zodat je nooit meer het excuus kunt gebruiken dat je een andere bestuurder verblindde. Ook heeft het deze coole functie genaamd Road Sign Assist, en het toont je alle snelheidslimieten en belangrijke borden op je dashboard zodat je er echt geen mist.

Nog een nette functie van de 2024 is de toevoeging van het bestuurdersmonitoringsysteem. Het heeft een infraroodcamera die je constant in de gaten houdt en als het bepaalt dat je slaperig of afgeleid wordt, waarschuwt het je, het is echt netjes, vooral op lange ritten of wanneer je ’s nachts rijdt. De C-HR komt ook met een compleet airbagsysteem, front-, zij-, gordijn- en knieairbags, de achterstoelen hebben ISOFIX-ankers voor gemakkelijke bevestiging van kinderzitjes.

De achteruitrijcamera is standaard en maakt parkeren en dergelijke veel gemakkelijker. Als je naar de hogere uitvoeringsniveaus gaat, kun je het 360-graden camerasysteem krijgen dat je een bovenaanzicht geeft zodat je precies kunt zien wat er om je heen is en in de kleinste parkeerplaatsen kunt passen. De C-HR heeft echter ook enkele mooie beveiligingsfuncties, het heeft een startonderbreker en alarm, en een “slimme sleutel” die de auto zal vergrendelen als je meer dan ongeveer 1,5 meter bij de auto vandaan loopt zonder deze te beveiligen.

Hoewel het nog niet is gecrashtest door bijvoorbeeld Euro NCAP, dat is omdat het een 2024 model isโ€”niettemin hebben de vorige C-HR’s het extreem goed gedaan in hun veiligheidstests. Toyota heeft zo’n geweldige geschiedenis van beveiliging, en met alle extra spullen op dit model, belooft het complete veiligheid. De C-HR Plugin Hybride heeft al met al een indrukwekkende reeks veiligheids- en beveiligingsfuncties, dus het is een behoorlijk goede gemoedsrust op de weg.

Hoe Rijdt Het?

De C-HR Plugin Hybride blinkt uit in de stad in EV-modus. En je hebt soepele, stille acceleratie, geweldig voor stadsrijden. En de elektromotor heeft onmiddellijk koppel zodat je snel door het verkeer kunt manoeuvreren. De besturing is zeer licht, en ja, het zicht naar achteren is enigszins ontoereikend, maar parkeren in krappe ruimtes is een fluitje van een cent.

Zelfs op de open snelweg ontbreekt het de C-HR niet aan soepelheid. Weg- en windgeluid is zeer minimaal, en de cabine is behoorlijk stil, nog meer tijdens elektrisch rijden. De benzinemotor is soepel en subtiel, en de overgang van elektrische naar benzineaandrijving is bijna naadloos.

De veringbalans is echt goed tussen een comfortabele rit en handling. Het absorbeert de hobbels geweldig en is extreem comfortabel, maar het rolt niet te veel in de bochten. Het voelt eigenlijk responsiever en krachtiger aan omdat het een C-HR Plugin Hybride is, die 223 pk heeft. Inhalen gaat gemakkelijk, en invoegen op de snelweg gaat soepel. De 0-100 km/u tijd van 7,4 seconden lijkt misschien niet baanbrekend, maar de auto voelt pittig en eager aan in het dagelijkse rijden.

De e-CVT transmissie doet over het algemeen goed werk door de motor in het toerentalbereik te houden waar hij het meest efficiรซnt is. Echter, onder harde acceleratie kan het een beetje een dreun veroorzakenโ€”iets dat gebruikelijk is bij CVT’s. Maar nogmaals, dit is de hybride versie, en het extra elektrische vermogen maakt dat meer dan goed, gelukkig.

Regeneratief remmen is geweldig, en het werkt in combinatie met de frictieremmen wonderbaarlijk. De ‘B’-modus op de versnellingspook verhoogt het regeneratief remmen, wat een beetje รฉรฉn-pedaal rijden mogelijk maakt, wat zowel efficiรซnt als boeiend is. De besturing is wat los, maar het is nog steeds precies genoeg om de C-HR wendbaar en gemakkelijk te hanteren te laten aanvoelen. Al met al is de C-HR Plugin Hybride een goede mix van comfort, efficiรซntie en rijplezier, allemaal verpakt in een kleine, maar aantrekkelijke en wendbare SUV.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte
Toyota C-HR Plug-in Hybride Bagageruimte

De Toyota C-HR Plugin Hybride heeft compromissen in kofferbakruimte met zijn hybride techniek. Het enige nadeel is dat het grotere accupakket dat nodig is voor het plug-in systeem de laadruimte vermindert in vergelijking met de reguliere hybride modellen. Als de achterstoelen omhoog staan, heeft het slechts 310 liter ruimte, veel minder dan de 388 liter in de 1,8-liter hybride en de 364 liter in de 2,0-liter hybride.

310 liter is prima voor dagelijkse boodschappen of een paar kleine koffers, maar als je grotere dingen vervoert of constant veel laadruimte nodig hebt, kan dat wat krap zijn. De vorm van de kofferbak is over het algemeen praktisch, met een brede opening voor gemakkelijker laden, maar de hoge laaddrempel kan het tillen van zware items wat lastig maken. De achterstoelen klappen 60/40 neer waardoor het laadvolume 1155 liter wordt, dus als je langere dingen moet vervoeren maakt dat het gemakkelijker.

Er is een klein compartiment onder de kofferbakvloer om de laadkabels op te bergen, maar dat is het. Het meeste hiervan is voor de kabels, dus er is niet veel ruimte voor andere dingen. Het heeft een mooie aflopende daklijn, maar dat betekent ook dat de kofferbak naar boven toe smaller wordt zodat je dingen niet zo hoog kunt stapelen als je zou willen.

Het goede aan de hogere uitrustingsniveaus is dat ze komen met een handsfree elektrische achterklep, waarmee je de kofferbak simpelweg kunt openen door je voet onder de achterbumper te zwaaien–zeer handig wanneer je je armen vol spullen hebt. Al met al, met de kofferbakruimte die wat aan de kleine kant is (hoewel niet zoveel als sommige van zijn rivalen) zou het okรฉ moeten zijn voor stadsritten, of de occasionele grotere lading. Maar onthoud, als je wat meer bagageruimte wilt, kun je misschien beter rondkijken.

Comfort Achterbank

Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen
Toyota C-HR Plug-in Hybride Achterstoelen

En de achterbank van een Toyota C-HR Plugin Hybride is tegelijkertijd comfortabel en oncomfortabel. Toyota, hoewel ze een paar stappen vooruit hebben gezet sinds de laatste generatie, hun slanke carrosseriestijl lijdt er enigszins onder.

Nou, het goede is dat de beenruimte achterin niet te slecht is voor een persoon van gemiddelde lengte. Ze moeten in een normale rijpositie zitten (de voorstoelen), en de persoon achterin moet voldoende ruimte hebben om te zitten zonder dat het voelt alsof hun benen worden platgedrukt. Het heeft echter behoorlijk goede voetruimte onder de voorstoelen, zodat de achterkant niet zo laag aanvoelt.

Ze hebben genoeg kussens en bieden voldoende ondersteuning dat ze acceptabel aanvoelen om langere tijd in te zitten. De rugleuninghoek zelf is prettig, maar dan weer, bijna alle uitrustingsniveaus hebben geen verstelbare rugleuning.

Er zijn echter enkele nadelen om rekening mee te houden. De schuine daklijn gaat ten koste van de hoofdruimte, wat wat krap kan zijn voor lange mensen, nog meer als je auto is uitgerust met een panoramisch glazen dak. De achterramen zijn wat klein en de taillelijn is hoog, dus het is wat claustrofobisch achterin, en dat is niet te best voor mensen die snel wagenziek worden. Het is ook lastig om in en uit de achterstoelen te komen omdat de deuren niet erg wijd openen, wat het zeer moeilijk maakt voor grotere volwassenen of zelfs om een kinderzitje te plaatsen.

De achterbank is wat karig in functies. Het heeft slechts รฉรฉn USB-C-poort, en het heeft geen ventilatieopeningen achterin in de meeste uitvoeringen, en de deurvakken zijn wat klein. Het zit laag in het midden en heeft een dunne, hoge zittingโ€”niet te comfortabel voor volwassenen maar goed genoeg voor incidenteel gebruik of kinderen.

Echter, aan de positieve kant heeft de C-HR Plugin Hybride ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes, wat gezinsvriendelijk is. Het grote panoramische glazen dak (alleen in de duurdere modellen) laat wat meer licht binnen en laat de achterkant niet zo opgesloten lijken, hoewel het echt niet groter is.

De C-HR Plugin Hybride heeft fatsoenlijke, bruikbare achterstoelen; echter, het is klein en enigszins oncomfortabel vanwege de vorm van de auto (aerodynamica). Als je echter van plan bent om veel volwassenen rond te rijden of gewoon meer ruimte en comfort op de achterbank nodig hebt, dan kun je misschien beter elders kijken in de compacte SUV-klasse.

2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride
Erg Goed 4.1
Rijdynamiek 4.2 out of 5
Besturing & Wegligging 4.0 out of 5
Features & Styling 4.3 out of 5
Brandstofefficiรซntie 4.1 out of 5
Comfort 3.8 out of 5
Veiligheid 4.4 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 3.7 out of 5
Bereik & Laden 4.0 out of 5
Good Stuff Krachtige gecombineerde output van 223 pk Snelle acceleratie (0-100 km/u in 7,4 seconden) Soepele overgang tussen elektrische en hybride modus Sterke volledig elektrische prestaties (163 pk alleen op batterij) Indrukwekkend praktisch EV-bereik van ~48 kilometer Efficiรซnt regeneratief remsysteem met B-modus Opvallend exterieurontwerp met verbeterde aerodynamica Bestuurdersgericht cockpit-ontwerp Aerodynamische efficiรซntie (0,318 luchtweerstandscoรซfficiรซnt) Premium soft-touch materialen op veelgebruikte oppervlakken Intuรฏtieve fysieke klimaatbediening Digitale achteruitkijkspiegel optie Uitgebreid pakket rijhulpsystemen Automatische batterijbesparing in lage-emissiezones Stille werking in EV-modus Verbeterde geluidsisolatie
Bad Stuff Verminderde bagageruimte (310L vs 388L in reguliere hybrid) Beperkte hoofdruimte achterpassagiers Krappe zitruimte achterin Slecht zicht naar achteren door styling Kleine achterramen zorgen voor claustrofobisch gevoel Beperkte opbergmogelijkheden achterbanken Geen ventilatieopeningen achterin Duur in vergelijking met vergelijkbaar grote EVs Hoge startprijs (rond โ‚ฌ42.000) Kostbare optionele extra's Geen snellaadmogelijkheid Complex menusysteem voor basisfuncties Geen one-pedal rijmodus Regeneratief remmen instelling verstopt in menu's Geen onafhankelijke achterruitwisser Iets stugger rijgedrag dan reguliere hybrid Minder betrokken rijervaring dan sommige concurrenten Extra gewicht beรฏnvloedt wendbaarheid Stuurgevoel ontbreekt ondanks nauwkeurigheid Beperkte openingshoek achterdeuren Opbergruimte laadkabel neemt bagageruimte in Basis voorzieningen achterbank
Summary
De 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride vertegenwoordigt een belangrijke evolutie in het compacte SUV-segment, waarbij onderscheidende styling succesvol wordt gecombineerd met verbeterde efficiรซntie. Met een gecombineerd vermogen van 223 pk en een praktisch elektrisch bereik van ongeveer 48 kilometer biedt hij een overtuigende balans tussen prestaties en efficiรซntie die vooral aantrekkelijk is voor stedelijke forensen en zakelijke rijders. Het voertuig excelleert in bouwkwaliteit, technologie-integratie en veiligheidsvoorzieningen, terwijl de verfijnde rijervaring en verbeterde prestaties (0-100 km/u in 7,4 seconden) hem aansprekender maken dan zijn voorganger. De premium interieurmaterialen en bestuurdergerichte cockpit-ontwerp verheffen de algehele ervaring, hoewel de achterpassagiersruimte en zichtbaarheid beperkt blijven door de kenmerkende coupรฉ-achtige styling. Met een vanafprijs van โ‚ฌ41.295 voor de Business Plus-uitvoering en oplopend tot โ‚ฌ53.395 voor de GR SPORT Premiรจre Edition, vraagt hij een aanzienlijke meerprijs ten opzichte van conventionele hybride varianten. Hoewel de hogere prijs gerechtvaardigd kan zijn voor zakelijke gebruikers die profiteren van belastingvoordelen, moeten particuliere kopers hun gebruikspatronen zorgvuldig overwegen. De beperkte bagageruimte (310L vs 388L in reguliere hybrid) en beperkt comfort voor achterpassagiers kunnen de beslissing ook beรฏnvloeden. Aanbeveling: *Ideaal voor: Stedelijke forensen, zakelijke rijders, technisch onderlegde kopers die regelmatig kunnen laden en onderscheidende styling waarderen. *Overweeg alternatieven als: Je prioriteit geeft aan achterpassagiersruimte, maximale laadcapaciteit nodig hebt, of voornamelijk lange afstanden rijdt. *Beste prijs-kwaliteit uitvoering: First Edition (โ‚ฌ44.995) - biedt goede balans van voorzieningen zonder de premiumprijzen van hogere uitvoeringen. De C-HR PHEV is een sterke concurrent in zijn segment als je zijn compromissen in praktisch gebruik kunt accepteren ten gunste van stijl en efficiรซntie. Toyota's betrouwbaarheidsreputatie en uitgebreide garantie geven extra gemoedsrust bij het pakket.
TAGGED: 2024 Toyota C-HR Plug-in Hybride, 2024 Toyota SUV, Benzine, Benzine Subcompacte SUV, PHEV, Plug-in Hybride Subcompacte SUV, Toyota, Toyota C-HR, Toyota C-HR Plug-in Hybride
SOURCES: Toyota
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Toyota

Land Cruiser 2025 in zandkleur getoond in een traditionele Nederlandse straatscรจne
19

Nieuwe Toyota Land Cruiser 2025: Test, Specificaties en Prijzen

2024 Toyota RAV4 Hybride
12

2024 Toyota RAV4 Hybride Specificaties Prijzen en Review

Show More
2024 Toyota Yaris Hybride
9

2024 Toyota Yaris Hybride Specificaties Prijzen en Reviewย 

2024 Toyota Aygo X
8

2024 Toyota Aygo X Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.