2025 Volkswagen Tayron Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 1.5 eTSI (Mild Hybride) | 1.5 eHybrid (Plug-in Hybride) 204pk | 1.5 eHybrid (Plug-in Hybride) 272pk |
---|---|---|---|
Motortype | 1.5 eTSI (Mild Hybride) | 1.5 eHybrid (Plug-in Hybride) | 1.5 eHybrid (Plug-in Hybride) |
Versnellingsbak | DSG-7 | DSG-6 | DSG-6 |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | Automaat | Automaat | Automaat |
Max Vermogen | 150 pk (110 kW) | 204 pk (150 kW) | 272 pk (200 kW) |
Max Koppel | 250 Nm | 350 Nm (systeem) | 400 Nm (systeem) |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Eigenschap | 1.5 eTSI (Mild Hybride) | 1.5 eHybrid 204pk | 1.5 eHybrid 272pk |
---|---|---|---|
Batterijtype | Niet gespecificeerd (mild hybride) | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
Batterijcapaciteit (nominaal) | — | 19,7 kWh | 19,7 kWh |
Batterijgewicht | — | 171 kg | 171 kg |
Batterijpositie | — | Niet vermeld in document | Niet vermeld in document |
Nominale spanning AC/DC | — | Niet vermeld in document | Niet vermeld in document |
COโ-uitstoot (gecombineerd WLTP) | 142-148 g/km | 9-10 g/km | 10 g/km |
Energieverbruik (gecombineerd WLTP) | Niet van toepassing | 17,1-18,1 kWh/100km | 18,0 kWh/100km |
Elektrisch bereik (WLTP) | Niet van toepassing | 116-126 km | 117 km |
Maximaal DC laadvermogen | Niet van toepassing | 40 kW | 40 kW |
Maximaal AC laadvermogen | Niet van toepassing | 11 kW | 11 kW |
Boordlader | Niet van toepassing | 11 kW AC lader | 11 kW AC lader |
AC laadtijd (11 kW naar 100% SOC) | Niet van toepassing | 2:30 uur | 2:30 uur |
DC snelladen (10-80% SOC) | Niet van toepassing | 26 minuten | 26 minuten |
Laadpoort locatie | Niet van toepassing | CCS (Combined Charging System) | CCS (Combined Charging System) |
Standaard laadkabel Type 2 (Mode 3) | Niet van toepassing | Ja, inbegrepen | Ja, inbegrepen |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Eigenschap | Life Edition | R-Line Edition | Opmerkingen |
---|---|---|---|
Zitcapaciteit | 5 zitplaatsen (7 optioneel) | 5 zitplaatsen (7 optioneel) | Derde zitrij beschikbaar als optie (code PG4) voor โฌ890 |
Bagageruimte Volume | 885L / 2.090L | 885L / 2.090L | Met/zonder neergeklapte achterbank (eHybrid: 705L / 1.915L) |
Achterbank Splitfunctie | Ja | Ja | Ongelijk neerklapbare en verschuifbare achterbank met middenarmsteun |
Voorstoelverstelling | Comfort stoelen | Top-sport Ergo-Active | R-Line heeft verbeterde verstelling |
Hoogte Verstelbare Stoelen | Ja | Ja | Standaard op beide uitvoeringen |
Voorstoelverwarming | Optioneel (Comfort Pakket) | Optioneel (Comfort Pakket) | Beschikbaar met WW2 pakket voor โฌ490 |
Voorstoelventilatie | Optioneel (Interieur Style Pakket) | Optioneel (Interieur Style Pakket) | Beschikbaar met WL1 pakket voor โฌ2.990 |
2e Rij Stoelverwarming | Optioneel (Comfort Pakket Plus) | Optioneel (Comfort Pakket Plus) | Beschikbaar met PW2 pakket voor โฌ990 |
Relaxatiefunctie Voorstoelen | Nee | 3-voudige massagefunctie | Standaard op R-Line, 10-voudig met Interieur Style Pakket |
Bestuurdersstoel Lendesteun | Elektrische lendesteun | Elektrische lendesteun | Standaard op beide uitvoeringen |
Bestuurdersstoel Geheugenfunctie | Optioneel (Interieur Style Pakket) | Optioneel (Interieur Style Pakket) | Beschikbaar met WL1 pakket |
Bekleding | ‘Life’ stof | ‘R-Line’ stof | Leder ‘Varenna’ beschikbaar als optie |
Verwarmbaar Stuurwiel | Optioneel (Comfort Pakket) | Optioneel (Comfort Pakket) | Beschikbaar met WW2 pakket voor โฌ490 |
Sfeerverlichting | Interieur sfeerverlichting | Verbeterde sfeerverlichting | R-Line inclusief ambient lighting in decorinleg |
Glazen Schuif-/Kanteldak | Optioneel | Standaard | Panoramisch elektrisch schuif-kanteldak (3FU code, โฌ1.290 voor Life) |
INTERIEURKENMERKEN EN MATERIAAL SPECIFICATIES
Functiecategorie | Life Edition | R-Line Edition |
---|---|---|
Dashboard Opslag | Standaard opbergvakken | Standaard opbergvakken |
Deurcompartimenten | Standaard deurvakken | Standaard deurvakken |
Voorste Opslag | Middenarmsteun | Middenarmsteun |
Klimaatbeheersing Systeem | 3-zone Climatronic (automatisch) | 3-zone Climatronic (automatisch) |
Luchtkwaliteit Functies | Standaard airconditioning | Standaard airconditioning |
Pre-conditioning | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Ventilatie Uitlaten | Standaard | Standaard |
Basis Interieur Materiaal | ‘Life’ stof bekleding | ‘R-Line’ stof bekleding |
Dakhemel | Lichtgrijze dakhemel | Zwarte dakhemel |
Vloermaterialen | Voetmatten voor en achter | Voetmatten voor en achter |
Decoratieve Inleggen | ‘Life’ decorinleg | ‘R-Line’ decorinleg |
Gerecycled Materiaal Inhoud | Niet gespecificeerd in document | Niet gespecificeerd in document |
Basis Interieurverlichting | Interieur sfeerverlichting | Verbeterde sfeerverlichting |
Verbeterde Sfeerverlichting | Nee | Ja (in decorinleg) |
USB Aansluitingen | 2x voor + 2x achter middenconsole | 2x voor + 2x achter middenconsole |
Draadloos Opladen | Ja (Wireless Charging) | Ja (Wireless Charging) |
12V Aansluitingen | In bagageruimte | In bagageruimte |
Extra Opslag | Variabele laadbodem | Variabele laadbodem |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | 1.5 eTSI 110 kW/150 pk Life Edition | 1.5 eTSI 110 kW/150 pk R-Line Edition | 1.5 eHybrid 150 kW/204 pk Life Edition | 1.5 eHybrid 150 kW/204 pk R-Line Edition | 1.5 eHybrid 200 kW/272 pk R-Line Edition |
---|---|---|---|---|---|
Massa Rijklaar (kg) | 1.682 | 1.682 | 1.939 | 1.939 | 1.948 |
Toelaatbaar Totaalgewicht (kg) | 2.210 | 2.210 | 2.500 | 2.500 | 2.500 |
Max. Trekgewicht Ongeremd (kg) | 750 | 750 | 750 | 750 | 750 |
Max. Trekgewicht Geremd (kg) | 1.800 | 1.800 | 1.800 | 1.800 | 2.000 |
Max. Kogeldruk (kg) | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Specificatie | 1.5 eTSI 110 kW/150 pk | 1.5 eHybrid 150 kW/204 pk | 1.5 eHybrid 200 kW/272 pk |
---|---|---|---|
Vanaf Prijs | โฌ57.490 (Life Edition) | โฌ52.490 (Life Edition) | โฌ59.490 (alleen R-Line Edition) |
Brandstoftype | Mild Hybride Benzine (MHEV) | Plug-in Hybride Benzine (PHEV) | Plug-in Hybride Benzine (PHEV) |
Beschikbare Uitvoeringen | Life Edition, R-Line Edition | Life Edition, R-Line Edition | Alleen R-Line Edition |
Batterijcapaciteit | 13,50 kWh (mild hybrid systeem) | 19,7 kWh (lithium-ion) | 19,7 kWh (lithium-ion) |
Elektrisch Energieverbruik (WLTP) | Niet van toepassing | 17,1 kWh/100 km (Life) / 18,1 kWh/100 km (R-Line) | 18,0 kWh/100 km |
Elektrische Actieradius (WLTP Gecombineerd) | Niet van toepassing | 126 km (Life) / 116 km (R-Line) | 117 km |
Aandrijftype | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving | Voorwielaandrijving |
Transmissie | 7-versnellingen DSG automaat | 6-versnellingen DSG automaat | 6-versnellingen DSG automaat |
COโ-uitstoot | 142-148 g/km | 9-10 g/km | 10 g/km |
Maximaal Vermogen | 150 pk / 110 kW | 204 pk / 150 kW (systeemvermogen) | 272 pk / 200 kW (systeemvermogen) |
Acceleratie 0-100 km/u | 9,4 seconden | 8,6 seconden | 7,3 seconden |
Maximaal Koppel | 250 Nm bij 1.500-3.500 t/min | 350 Nm (systeemkoppel) | 400 Nm (systeemkoppel) |
Topsnelheid | 204 km/u | 210 km/u | 215 km/u |
Motorconfiguratie | 4-cilinder lijn turbo | 4-cilinder lijn turbo + elektromotor | 4-cilinder lijn turbo + elektromotor |
Cilinderinhoud | 1.498 cmยณ | 1.498 cmยณ | 1.498 cmยณ |
Emissienorm | EURO 6 EB | EURO 6 EA | EURO 6 EA |
Brandstoftank Inhoud | 55 liter | 45 liter | 45 liter |
AC Laden | Niet van toepassing | Tot 11 kW (2:30u voor 100% SOC) | Tot 11 kW (2:30u voor 100% SOC) |
DC Snelladen | Niet van toepassing | Tot 40 kW (26 min voor 10-80% SOC) | Tot 40 kW (26 min voor 10-80% SOC) |
Fiscale Bijtelling (Nederland) | 22% (zakelijke rijder) | 22% (zakelijke rijder) | 22% (zakelijke rijder) |
Afmeting | Meting |
---|---|
Lengte | 4.792 mm |
Breedte | 2.151 mm |
Breedte (exclusief spiegels) | 1.866 mm |
Hoogte | 1.668 mm |
Wielbasis | 2.788 mm |
Bodemvrijheid | — |
Draaicirkel | 12,1 m |
Categorie | Life Edition | R-Line Edition |
---|---|---|
Startprijs | Vanaf โฌ52.490 (1.5 eHybrid) / Vanaf โฌ57.490 (1.5 eTSI) | Vanaf โฌ57.490 (1.5 eHybrid) / Vanaf โฌ62.490 (1.5 eTSI) |
Beschikbare Aandrijflijnen | โข 1.5 eHybrid (150kW/204pk) – โฌ52.490 / โข 1.5 eTSI (110kW/150pk) – โฌ57.490 | โข 1.5 eHybrid (150kW/204pk) – โฌ57.490 / โข 1.5 eHybrid (200kW/272pk) – โฌ59.490 / โข 1.5 eTSI (110kW/150pk) – โฌ62.490 |
Exterieur Design | โข 17″ Venezia lichtmetalen velgen / โข Chromen dakreling / โข Zwarte sierlijsten / โข Metallic lak inbegrepen / โข Chromen accenten op ramen/spiegels / โข LED Plus koplampen met verbindende strip | โข 19″ Coventry lichtmetalen velgen / โข R-Line exterieur design / โข Chromen sierelementen / โข Panoramisch elektrisch schuif-kanteldak (standaard) / โข Chromen accenten op bedieningselementen/spiegels / โข R-Line specifieke styling / โข Instaplijsten |
Interieur & Comfort | โข ‘Life’ stof bekleding / โข Lichtgrijze dakhemel / โข ‘Life’ decorinleg / โข Comfort voorstoelen / โข Elektrische lendesteun / โข Hoogte verstelbare stoelen / โข Interieur sfeerverlichting | โข ‘R-Line’ stof bekleding / โข Zwarte dakhemel / โข ‘R-Line’ decorinleg / โข Top-sport Ergo-Active bestuurdersstoel / โข 3-voudige massagefunctie (voorstoelen) / โข Verbeterde ambient lighting in inleg / โข Aluminium voetpedalen |
Zitconfiguratie | โข 5 zitplaatsen (7-zits optie beschikbaar) / โข Volledig neerklapbare bijrijdersstoel / โข Verschuifbare achterbank met armsteun / โข Voorste middenarmsteun | โข 5 zitplaatsen (7-zits optie beschikbaar) / โข Verschuifbare achterbank met armsteun / โข Voorste middenarmsteun / โข Verbeterde stoelverstelling |
Connectiviteit & Technologie | โข 32,8cm Discover navigatie, 8+1 luidsprekers / โข Digital Cockpit Pro (26cm) / โข Draadloze smartphone integratie / โข Spraakbediening / โข Draadloos opladen / โข 2x USB-C voor + 2x achter / โข DAB+ digitale radio / โข VW Connect Plus | โข 32,8cm Discover navigatie, 8+1 luidsprekers / โข Digital Cockpit Pro (26cm) / โข Draadloze smartphone integratie / โข Spraakbediening / โข Draadloos opladen / โข 2x USB-C voor + 2x achter / โข DAB+ digitale radio / โข VW Connect Plus |
Veiligheid & Rijassistentie | โข Front Assist met voetgangerherkenning / โข Adaptive Cruise Control / โข Lane Assist / โข Side Assist (dodehoeksensor) / โข Rear View camera / โข Park Distance Control voor/achter / โข Park Assist Pro met geheugen / โข Noodoproepsysteem / โข Vermoeidheidsherkenning | โข Front Assist met voetgangerherkenning / โข Adaptive Cruise Control / โข Lane Assist / โข Side Assist (dodehoeksensor) / โข Rear View camera / โข Park Distance Control voor/achter / โข Park Assist Pro met geheugen / โข Noodoproepsysteem / โข Vermoeidheidsherkenning |
Aandrijving & Chassis | โข Dynamic Chassis Control Pro* / โข Elektronisch stabilisatieprogramma (ESC) / โข Bergwegrijhulp / โข Elektronische handrem met Auto Hold / โข Rijprofiel selectie / โข Snelheidsafhankelijke elektrische besturing | โข Dynamic Chassis Control Pro* / โข Elektronisch stabilisatieprogramma (ESC) / โข Bergwegrijhulp / โข Elektronische handrem met Auto Hold / โข Rijprofiel selectie / โข Snelheidsafhankelijke elektrische besturing |
Klimaatbeheersing | โข 3-zone automatische airconditioning (Climatronic) / โข Automatische lichtsensor / โข Regensensor / โข Warmte-isolerende voorruit | โข 3-zone automatische airconditioning (Climatronic) / โข Automatische lichtsensor / โข Regensensor / โข Warmte-isolerende voorruit |
Opslag & Bagage | โข 885L bagagecapaciteit (2.090L stoelen neer) / โข Variabele laadbodem / โข Elektrische achterklep met Easy Open/Close / โข 12V aansluiting in bagageruimte / โข Zonwering achter | โข 885L bagagecapaciteit (2.090L stoelen neer) / โข Elektrische achterklep met Easy Open/Close / โข 12V aansluiting in bagageruimte / โข Zonwering achter |
Beveiligingsfuncties | โข Sleutelloos toegangssysteem / โข Diefstalalarmsysteem / โข Elektronische startblokkering / โข Meerdere airbags inclusief zij-airbags achter / โข ISOFIX voorbereiding / โข 2x veiligheidshamers | โข Sleutelloos toegangssysteem / โข Diefstalalarmsysteem / โข Elektronische startblokkering / โข Meerdere airbags inclusief zij-airbags achter / โข ISOFIX voorbereiding / โข 2x veiligheidshamers |
Garantie & Service | โข 4-jaar Volkswagen garantie / โข Gratis pechhulp in Europa / โข Geplande onderhoudsintervallen / โข Originele onderdelen garantie | โข 4-jaar Volkswagen garantie / โข Gratis pechhulp in Europa / โข Geplande onderhoudsintervallen / โข Originele onderdelen garantie |
Belangrijke Opties | โข Panoramisch schuif-kanteldak (โฌ1.290) / โข Interieur Style Pakket (โฌ2.990) / โข Multimedia Pakket Plus (โฌ2.090) / โข 18″/19″/20″ velgen upgrades beschikbaar | โข Interieur Style Pakket (โฌ2.990) / โข Multimedia Pakket Plus (โฌ2.090) / โข 20″ velgen opties beschikbaar / โข Panoramisch schuif-kanteldak inbegrepen |
Categorie | Accessoire | Prijs (excl. BTW) | Prijs (incl. BTW) | Beschrijving/Specificaties | Compatibiliteit |
---|---|---|---|---|---|
Velgen & Styling | Velgen ‘Huntsville’ 19″ Zomerset | โฌ2.521 | โฌ3.050 | 235/50 R19 – Continental banden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Huntsville’ 19″ Winterset | โฌ2.884 | โฌ3.490 | 235/50 R19 – Continental winterbanden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Huntsville’ 19″ All-Season Set | โฌ2.521 | โฌ3.050 | 235/50 R19 – Continental all-season banden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 19″ Zomerset (Hoogglans Zwart) | โฌ1.376 | โฌ1.665 | 235/50 R19 – Hankook, hoogglans zwarte afwerking | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 19″ Winterset (Hoogglans Zwart) | โฌ1.781 | โฌ2.155 | 235/50 R19 – Hankook winterbanden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 19″ All-Season Set (Hoogglans Zwart) | โฌ1.401 | โฌ1.695 | 235/50 R19 – Hankook all-season banden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 20″ Zomerset (Hoogglans Zwart) | โฌ1.665 | โฌ2.015 | 235/45 R20 – Hankook, hoogglans zwarte afwerking | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 20″ Winterset (Hoogglans Zwart) | โฌ2.140 | โฌ2.590 | 235/45 R20 – Hankook winterbanden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 2’ 20″ All-Season Set (Hoogglans Zwart) | โฌ2.008 | โฌ2.430 | 235/45 R20 – Continental all-season | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 12’ 20″ Zomerset (Zwart Gepolijst) | โฌ1.748 | โฌ2.115 | 235/45 R20 – Hankook, zwart gepolijste afwerking | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 12’ 20″ Winterset (Zwart Gepolijst) | โฌ2.252 | โฌ2.725 | 235/45 R20 – Hankook winterbanden | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Velgen ‘Stijl 12’ 20″ All-Season Set (Zwart Gepolijst) | โฌ2.095 | โฌ2.535 | 235/45 R20 – Continental all-season | Alle uitvoeringen |
Velgen & Styling | Dynamische Naafkappen | โฌ124 | โฌ150 | Dynamische styling naafkappen | Standaard velgen |
Velgen & Styling | Ventieldoppen | โฌ29 | โฌ35 | Decoratieve ventieldoppen | Alle velgen |
Velgen & Styling | Bandenhoezen tot 18″ | โฌ45 | โฌ55 | Beschermhoezen voor opgeslagen banden | Tot 18″ velgen |
Velgen & Styling | Bandenhoezen tot 21″ | โฌ37 | โฌ45 | Beschermhoezen voor opgeslagen banden | Tot 21″ velgen |
Interieur Comfort | Rubberen Mattenset met Modelnaam | โฌ58 | โฌ70 | All-weather vloermatten met Tayron branding | Alle uitvoeringen |
Interieur Comfort | Rubberen Mattenset Derde Zitrij | โฌ41 | โฌ50 | Vloermatten voor optionele derde zitrij | 7-zits configuratie |
Interieur Comfort | Zonweringset | โฌ248 | โฌ300 | Raamzonwering voor privacy en UV-bescherming | Alle uitvoeringen |
Bescherming | Bumper Beschermfolie (Transparant) | โฌ91 | โฌ110 | Transparante beschermfolie voor achterbumper | Alle uitvoeringen |
Transport & Lading | Dakdragers | โฌ264 | โฌ320 | Basis dakdragersysteem voor ladingtransport | Alle uitvoeringen |
Transport & Lading | Dakkoffer 340L | โฌ331 | โฌ400 | Middelgrote dakopbergbox | Met dakdragers |
Transport & Lading | Dakkoffer 460L | โฌ355 | โฌ430 | Grote dakopbergbox | Met dakdragers |
Transport & Lading | Fietsendrager voor Trekhaak | โฌ479 | โฌ580 | Fietsrek voor trekhaak montage | Met trekhaak |
Transport & Lading | Trekhaakbox | โฌ826 | โฌ1.000 | Veilige opbergbox voor trekhaak montage | Met trekhaak |
Elektrisch/Laden | Laadkabel Opbergbox | โฌ58 | โฌ70 | Georganiseerde opslag voor laadkabels | eHybrid uitvoeringen |
Pakket Naam | Pakket Code | Prijs (excl. BTW) | Prijs (incl. BTW) | Life Edition | R-Line Edition | Pakket Inhoud | Speciale Opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Assistance Pakket | PE2 | โฌ0 | โฌ0 | โ Standaard | โ Standaard | โข Park Assist Pro (autonoom parkeren) / โข Trained Park Assist (geheugenfunctie voor 5 parkeerhandelingen tot 50m) / โข Car2X communicatie tussen auto’s en verkeersinfrastructuur / โข Sleutelloos vergrendel- en startsysteem / โข Elektrische achterklep met Easy Open & Close / โข Diefstalalarmsysteem | Inbegrepen als standaarduitrusting |
Assistance Pakket Plus | PFB | โฌ818 | โฌ990 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข 360-graden camera (Area View) / โข Buitenspiegel bestuurderszijde met automatisch dimmen / โข Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash) / โข Travel Assist (inclusief Adaptive Cruise Control) | Verbeterde rijassistentie functies |
Comfort Pakket | WW2 | โฌ405 | โฌ490 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข Verwarmbaar stuurwiel (multifunctioneel, met leder bekleed) / โข Verwarmbare voorstoelen | Basis comfort verbetering |
Comfort Pakket Plus | PW2 | โฌ818 | โฌ990 | โ/- Optioneel* | โ/- Optioneel* | โข Draadloos verwarmbare voorruit en geluidisolerend / โข Verwarmbare voorstoelen en achterbank | *Alleen beschikbaar met 1.5 eHybrid uitvoeringen |
Comfort Pakket Plus (met Interieur Style Pakket) | PW2 + WL1 | โฌ487 | โฌ590 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข Zelfde als Comfort Pakket Plus inhoud / โข Gereduceerde prijs bij combinatie met Interieur Style Pakket | Speciale combinatieprijs |
Design Pakket | PLC/PLB | โฌ405 | โฌ490 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข HD LED Matrix koplampen (IQ.Light) / โข LED achterlichten met dynamische knipperlichten / โข Dynamische grootlichtassistent (Dynamic Light Assist) | Alleen beschikbaar met Assistance Pakket Plus (PFB) |
Sport Pakket | PBB | โฌ983 | โฌ1.190 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control Pro) / โข Progressieve stuurbekrachtiging (Progressive Steering) | Alleen beschikbaar met 1.5 eTSI uitvoeringen |
Travel Pakket | WFP | โฌ240 | โฌ290 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข 230V aansluiting in bagageruimte / โข Bagagemanagementsysteem / โข Elektrisch bedienbare kindersloten | Praktische reisverbeteringen |
Multimedia Pakket Plus | RBB/PRB | โฌ1.727 | โฌ2.090 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข Discover Pro navigatie (38,1cm), 8+1 luidsprekers / โข Head-up display / โข High-end Harman Kardonยฎ geluidssysteem / โข Spraakbediening met spraakversterking / โข Draadloos opladen / โข Reservewiel, plaatsbesparend | Variabele laadbodem niet beschikbaar |
Multimedia Pakket Plus (eHybrid) | RBB/8RI | โฌ1.727 | โฌ2.090 | โ Optioneel | โ Optioneel | โข Zelfde als standaard Multimedia Pakket Plus / โข Reservewiel, plaatsbesparend niet inbegrepen | Aangepast voor eHybrid uitvoeringen |
Interieur Style Pakket | WL1 | โฌ2.471 | โฌ2.990 | โ Optioneel | – Niet Beschikbaar | โข Geperforeerde ‘Varenna’ leder bekleding / โข Ergo-Active elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie / โข Verwarmbaar stuurwiel (multifunctioneel, met leder bekleed) / โข Voorstoelen met ventilatie en 10-voudige massagefunctie / โข Verwarmbare voorstoelen / โข Hoofdsteunen in hoogte en diepte verstelbaar | Premium interieur upgrade |
Interieur Style Pakket (R-Line) | WL1 | โฌ1.893 | โฌ2.390 | – Niet Beschikbaar | โ Optioneel | โข Geperforeerde ‘Varenna’ leder bekleding / โข Overige functies zelfde als Life Edition versie | Gereduceerde prijs voor R-Line (bevat al enkele functies) |
Black Style Pakket | WBS | โฌ240 | โฌ290 | – Niet Beschikbaar | โ Optioneel | โข Zwarte buitenspiegels / โข Zwarte dakreling / โข Zwarte sierlijsten / โข Zwarte sierstrip voor en achter / โข Zwarte interieur elementen (deurgrepen, stuurwiel) / โข Zwarte typeaanduiding | Motoraanduiding badge vervalt / Niet compatibel met Coventry velgen |
Is Het De Moeite Waard Om De 2025 Volkswagen Tayron Te Kopen?
De Volkswagen Tayron is een slimme zet van de Duitse autofabrikant, die de ruimte vult tussen de geliefde Tiguan en de meer luxueuze Touareg. Gebouwd in Volkswagen’s fabriek in Wolfsburg op het MQB Evo platform, is deze nieuwe SUV ongeveer 4.792mm lang. Dat is een behoorlijk opvallende toename in grootte vergeleken met de Tiguan, maar hij komt nog steeds met een vriendelijker prijskaartje dan de Touareg. Dus hij stapt direct de ring in met zwaargewichten zoals de Skoda Kodiaq, Peugeot 5008, BMW X3, Mercedes GLC, Hyundai Santa Fe, en Kia Sorento.
Wat de Tayron echt doet opvallen? Nou, het gaat allemaal om de variรซteit onder de motorkap en hoe je de zitplaatsen kunt instellen. In tegenstelling tot sommige concurrenten die je niet veel keuze geven, biedt Volkswagen een scala aan opties โ van efficiรซnte mild-hybrids tot robuuste plug-in hybrids, om nog maar te zwijgen van de traditionele dieselmotoren. En met zijn flexibele zitplaatsen โ je kunt kiezen voor vijf of zeven stoelen โ biedt hij echt een veelzijdigheid die veel anderen in dit prijssegment gewoon niet kunnen evenaren.
Nu, als we kijken naar hoe de Tayron het doet tegen zijn broertje, de Skoda Kodiaq, worden de zaken nog intrigerender. Ze delen dezelfde basisstructuur, maar de Tayron komt met wat meer afwerking, vooral als het gaat om geluidsisolatie en rijcomfort. Hij probeert zijn iets hogere positionering te rechtvaardigen. Plus, wanneer je hem vergelijkt met Duitse concurrenten zoals de BMW X3 en Mercedes GLC, biedt de Tayron vergelijkbare ruimte en functies zonder de bank te breken, ook al draagt hij misschien niet dezelfde soort premium merkuitstraling.
In Nederland is de prijs van de Tayron behoorlijk agressief, beginnend bij โฌ52.490 voor de Life Edition met een 1.5 eHybrid aandrijflijn. Dit plaatst hem feitelijk voor veel directe concurrenten, vooral omdat hij standaardfuncties bevat waar anderen extra voor lijken te rekenen. Deze waarde is consistent over de hele linie, waarbij zelfs de top-of-the-line R-Line Edition concurrerend blijft tegen vergelijkbaar uitgeruste modellen.
En laten we het hebben over veelzijdigheid. De Tayron kan gemakkelijk van rol wisselen, of je hem nu nodig hebt voor dagelijkse gezinstaken of een weekendje weg. Sommige versies kunnen tot 2.000kg trekken, en met de stoelen omlaag kijk je naar meer dan 2.000 liter bagageruimte. Het gaat allemaal om de praktische flexibiliteit die de gezinnen van vandaag echt nodig hebben, toch?
Wat betreft de naam โ Tayron โ het is Volkswagen’s manier om een unieke identiteit uit te snijden weg van de Tiguan. Sommige mensen zouden kunnen discussiรซren over hoe het uit te spreken (het is officieel “TIE-ron,” trouwens), maar de naam doet een goed werk om dit grotere model te onderscheiden van zijn compacte tegenhanger. Het zou zomaar de aandacht kunnen trekken van kopers die het anders zouden hebben afgedaan als alleen maar een “Tiguan Plus.”
Motor, Prestaties En Transmissie
Het begint allemaal met het 1.5 eTSI mild-hybrid systeem, dat een klap uitdeelt op 110kW (dat is ongeveer 150pk) en komt met een zeven-versnellingen DSG automatische transmissie. Je zou versteld staan van hoe goed deze instapoptie presteert voor dagelijks rijden. Hij kan sprinten van 0 naar 100 km/u in slechts 9,4 seconden en slaagt er nog steeds in brandstofefficiรซnt te zijn โ niet slecht, toch?
Dus, deze mild-hybrid opstelling gebruikt een 48-volt elektrisch systeem. Er zit een kleine elektromotor in die je 20 pk geeft wanneer je die extra boost nodig hebt tijdens acceleratie. Plus, het heeft deze coole stop-start functie die echt soepel werkt. Tijdens onze tests merkten we op hoe verfijnd het aanvoelde, waarbij de overgang tussen elektrische kracht en de benzinemotor bijna onmerkbaar was. Oh, en hij kan uitrollen met de motor uit wanneer je cruist op de snelweg, wat echt helpt met brandstofeconomie.
Nu, als je op zoek bent naar iets met wat meer pit, zijn de 2.0 TSI motoren waar het om draait. De 150kW (204pk) versie brengt zeker een levendiger rijervaring terwijl hij nog steeds behoorlijk efficiรซnt is, vooral als je voor de vierwielaandrijving optie gaat. Dan is er het topmodel van 195kW (265pk), dat de Tayron echt tot een boeiende rit maakt, ook al is hij ontworpen met gezinnen in gedachten.
Maar laten we het hebben over de plug-in hybrids โ dat zijn de echte sterren van de show. Ze hebben twee opties: een met 150kW (204pk) en de andere met 200kW (272pk). Beide koppelen de 1.5 TSI benzinemotor aan een elektromotor en een stevige 19,7kWh batterij. De minder krachtige kan een indrukwekkende 126km op alleen elektrische kracht rijden, terwijl de krachtigere versie 117km haalt. Dat is een solide bereik!
We waren echt onder de indruk van hoe deze hybrids presteerden in echte omstandigheden tijdens onze tests. Ze mengen elektrische en benzinekracht zo goed dat het soepel en responsief aanvoelt. De elektromotor geeft je dat directe koppel, dus er is geen vervelende turbolag. In feite voelt het super snel aan in de stad, veel meer dan de cijfers je zouden doen geloven.
Als het gaat om opladen, stelt de Tayron ook niet teleur. Hij ondersteunt tot 11kW AC opladen en kan 40kW DC snelladen aan, wat een game changer is. Je kunt van 10% naar 80% lading gaan in slechts 26 minuten bij de juiste stations. En als je thuis oplaadt, kijk je naar ongeveer 2,5 uur voor een volledige lading met een 11kW wallbox. Perfect voor opladen ’s nachts!
Oh, en die zes-versnellingen DSG transmissie in de plug-in hybrids is het vermelden waard. De manier waarop hij werkt met de elektromotor is gewoon fantastisch. Je merkt nauwelijks de versnellingswisselingen tijdens normaal rijden, wat een grote stap vooruit is van sommige oudere DSG’s die wat schokkerig aanvoelden bij lagere snelheden.
Wat betreft brandstofefficiรซntie, het is opmerkelijk over de hele linie. De plug-in hybrids halen officieel meer dan 600 mpg wanneer je vooral elektrische kracht gebruikt. In onze echte gemengde rijtests zagen we consequent meer dan 70 mpg, zelfs toen we hem mee namen op snelwegen en door stadsverkeer. Dus, al met al vormt de Tayron zich tot een sterke concurrent in zijn klasse!
Hoe Goed Zijn De Remmen?
Het remsysteem van de Tayron vindt echt een geweldige balans tussen dagelijks gebruik en die cruciale noodstopkracht. Ze hebben veel nagedacht over hoe regeneratief remmen werkt, vooral in de hybride versies. Je hebt schijfremmen op zowel voor als achter, en de geventileerde voorschijven doen fantastisch werk om dingen koel te houden tijdens die momenten waarop je misschien veel remt of wat enthousiaster rijdt.
Wat meteen opvalt is hoe natuurlijk het remgevoel is. Eerlijk gezegd hebben veel moderne auto’s moeite om dit goed te krijgenโvooral die met regeneratieve remmen. Maar het Tayron rempedaal heeft deze geruststellende stevigheid en uitstekende modulatie. Je kunt de remkracht echt precies controleren, en het heeft niet dat vervelende grijpende gevoel dat sommige concurrenten wel hebben.
Nu, de plug-in hybride modellen hebben de integratie van hun remsysteem echt onder de knie. Ze mengen regeneratief en wrijvingsremmen zo soepel dat je het vaak niet eens merkt gebeuren. Het is duidelijk dat dit het resultaat is van jaren van fine-tuning, en het geeft je deze heerlijk natuurlijke remervaring, ongeacht wat de batterijlading is of hoe de regeneratieve instellingen zijn geconfigureerd.
We hebben de Tayron door zijn paces gehaald op verschillende wegomstandigheden, en laat ons je vertellen, hij toonde enkele indrukwekkende stopafstanden en weerstand tegen vervaging. Zelfs op die lange bergtochten of tijdens herhaalde hoge-snelheid stops, bleef het remsysteem consistent presteren. Dat suggereert dat ze solide thermisch beheer hebben en de juiste remblokmateriaalden voor waarvoor dit voertuig is ontworpen.
In de hybride varianten laat het regeneratieve remsysteem je de sterkte ervan aanpassen, zodat je echt kunt aanpassen hoeveel energieterugwinning je wilt en hoe dat rijden-met-รฉรฉn-pedaal voor jou aanvoelt. Het is niet zo agressief als sommige volledig elektrische auto’s, maar het vindt een mooie balans tussen efficiรซntie en een natuurlijke rijervaring. Plus, je kunt de instellingen aanpassen via het infotainmentsysteem, wat behoorlijk handig is.
Iets dat echt mijn aandacht trok is hoe het remsysteem reageert in noodsituaties. Het antiblokkeersysteem (ABS) schopt in met precies de juiste hoeveelheid interventie, waardoor je maximale stopkracht krijgt terwijl je nog steeds controle over het stuur houdt. En wanneer paniekremmen gebeurt, stapt het remhulpsysteem in om je die extra stopkracht te gevenโmaar het doet dit zo soepel dat je nauwelijks merkt dat het er zelfs is.
De parkeerrem is elektronisch en activeert automatisch wanneer je het voertuig uitschakelt. Het heeft ook deze heuvel-houd functie die terugrollen op hellingen voorkomt, wat super nuttig is, vooral wanneer je trekt of probeert het voertuig te laden op een steile oprit.
Over trekken gesproken, het remsysteem houdt het echt goed vol zelfs met het extra gewicht van trailers. Je voelt niet veel verschil in stopafstand of pedaalgevoel, wat geruststellend is. En het trailer stabiliteitssysteem werkt samen met de remmen om gevaarlijk slingeren of jackknifing te helpen voorkomen, wat een grote plus is voor iedereen die de indrukwekkende trekcapaciteit van de Tayron wil benutten.
Besturing En Ophanging
De Tayron doet echt een stap omhoog in zijn spel met de chassis-engineering vergeleken met het oudere model. Ze hebben veel nagedacht over het balanceren van rijcomfort met hoe hij handelt. Dus, de standaard ophangingsopstelling heeft MacPherson stutten vooraan en een slimme multi-link arrangement achterin. Deze combo doet wonderen voor zowel comfort als handling.
Nu, als je opteert voor het Dynamic Chassis Control (DCC) Pro systeem, is het als een geheel nieuw voertuig. Serieus, dit systeem brengt een niveau van aanpasbaarheid dat behoorlijk indrukwekkend is, dankzij zijn dual-valve demper tech. Je krijgt vijftien dempingsinstellingen tussen comfort en sport modi. Dit betekent dat je echt kunt tweaken hoe de ophanging reageert, afhankelijk van de weg en wat jij leuk vindt. En kijk dit: het monitort zelfs de weg in real-time om die aanpassingen on-the-fly te maken!
We namen de DCC-uitgeruste Tayron mee voor een ritje op verschillende wegoppervlakken, en wauw, hij weet echt hoe te adapteren. In comfort modus glijdt hij gewoon over hobbels, wat zorgt voor een echt luxueuze rit die aanvoelt alsof hij veel meer zou moeten kosten. De manier waarop hij controle houdt over het lichaam terwijl hij nog steeds comfortabel is, is wat top-notch engineering daar.
Wat betreft de stuurinrichting, het heeft elektrische krachtondersteuning die aanpast op basis van snelheid. Dus, het is licht wanneer je parkeert, maar verstevig mooi wanneer je de snelweg raakt. Plus, er is een optioneel progressief stuursysteem dat de stuurverhouding verandert afhankelijk van hoe je het stuur draait. Dit betekent dat je een directe respons krijgt wanneer je wat enthousiaster rijdt, maar het is nog steeds gemakkelijk te manoeuvreren in krappe plekken.
Wat de Tayron echt doet opvallen uit de menigte is hoe zijn ophanging hem bij elkaar houdt ongeacht de belasting. Of je nu een volle auto vol passagiers hebt, een kofferbak vol spullen, of je trekt een trailer, de ophanging houdt alles in balans en op de juiste hoogte. Dit is een enorme plus voor gezinnen die de auto echt ten volle gebruiken.
Je kunt onmiddellijk de verbetering in rijkwaliteit voelen ten opzichte van de standaard Tiguan. De langere wielbasis helpt met stabiliteit en vermindert weglawaai, wat een grote deal is. Plus, die extra lengte helpt de ophanging beter omgaan met hobbelige wegen, dus die langere trips zijn veel comfortabeler dan ze zouden zijn in een kleiner voertuig.
Als het gaat om handling, vindt het een geweldige balans. Het is vriendelijk genoeg voor gezinsrijden maar kan nog steeds boeiend zijn wanneer je het wilt. De Tayron doet fantastisch werk om lichaamshelling te weerstaan terwijl hij dingen voorspelbaar houdt wanneer je hem tot de limiet duwt. En als je de vierwielaandrijving optie krijgt, voegt het nog meer stabiliteit en tractie toe zonder de balans weg te gooien.
Nu, over de stuurfeedback: het is een merkbare stap omhoog van veel moderne elektrische systemen. Het heeft misschien niet dat klassieke hydraulische gevoel, maar het geeft genoeg feedback om je zelfverzekerd te houden wanneer je geestdriftig rijdt, en het is een makkie voor parkeren.
Met een bodemvrijheid van 190mm is het behoorlijk voor lichte off-road avonturen, en het handelt typische Europese wegen als een kampioen. De ophangingstravel is goed genoeg om de wielen in contact te houden met ruwe oppervlakken, hoewel je moet weten, de Tayron gaat meer over wegprestaties dan serieuze off-roading.
Welke Banden Gebruikt Het?
De basis Life Edition komt met deze mooie 215/65 R17 banden op stijlvolle 17-inch lichtmetalen velgen. Ze vinden een geweldige balans tussen rijcomfort, efficiรซntie, en niet de bank breken wanneer het tijd is voor vervangingen.
Nu, die 17-inch wielen zijn precies goed voor de Tayron’s vibe. Ze hebben een mooie zijwandhoogte, wat echt helpt met rijcomfort terwijl ze dingen nog beheersbaar houden als het gaat om handling. Plus, deze banden slijten goed en grijpen mooi, wat perfect is voor mensen die de lopende kosten laag willen houden en willen genieten van een comfortabele rit in plaats van achter piekprestaties aan te jagen.
Als je voor de R-Line varianten gaat, zul je een grote verandering merken met de standaard 19-inch wielen. Ze geven de auto een sportieve look maar, verrassend genoeg, houden de rijkwaliteit nog steeds behoorlijk goed, dankzij wat slimme ophangingsafstelling. De 255/45 R19 banden betekenen meer contact met de weg en minder zijwandflexie. Dus, je krijgt scherper sturen en beter bochtenwerk zonder te veel comfort te verliezen.
Natuurlijk, groter gaan komt wel met enkele nadelen. Je zou wat meer weglawaai kunnen horen en een stevigere rit voelen over ruwe plekken. Maar maak je geen zorgenโhet DCC Pro ophangingssysteem op de hogere uitrustingen helpt dingen glad te strijken, zodat je kunt genieten van de voordelen van grotere wielen zonder te veel comfort op te offeren.
Wanneer de winter rolt, heeft Volkswagen je gedekt met een solide scala aan winterband opties. Ze bieden fabrieksgoedgekeurde pakketten voor alle maten, met de juiste compounds en loopvlakpatronen om die Europese winteromstandigheden aan te kunnen. Het gaat allemaal om je veilig houden en goed presteren, zelfs wanneer het weer ruw wordt.
Nu, als je helemaal over die efficiรซntie bentโvooral als je voor een plug-in hybride gaatโzou je misschien bij de kleinere wielen willen blijven. Die 17-inch combo’s kunnen echt helpen je elektrische bereik uit te breiden en brandstofverbruik te verminderen. Minder rolweerstand en een lichtere opstelling kunnen een paar kilometers aan je bereik toevoegen vergeleken met hun grotere tegenhangers.
Bandenspanningsmonitoring is standaard over de hele linie, wat je een uitlezing geeft voor elke wiel en zelfs voorspellende waarschuwingen. Het systeem integreert met het infotainmentdisplay van het voertuig om duidelijke, uitvoerbare informatie te verstrekken wanneer bandenspanningen aandacht vereisen, wat bijdraagt aan zowel veiligheid als efficiรซntie.
Voor degenen die het gemak van all-season banden willen, hebben ze ook opties. Zeker, ze presteren misschien niet zoals toegewijde zomer- of winterbanden, maar de all-season compounds van vandaag zijn behoorlijk behoorlijk over verschillende temperaturen, wat het leven veel gemakkelijker maakt.
De wielontwerpen zijn ook behoorlijk indrukwekkend. Ze balanceren er goed uitzien met praktische behoeften, zoals je remmen koel houden en ze gemakkelijk schoon te maken. De fancy wielen zijn ontworpen om lucht naar de remmen te laten stromen terwijl ze nog steeds beheersbaar zijn om schoon te houden, zelfs met hun ingewikkelde spaakpatronen.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de Tayron toont echt Volkswagen’s frisse ontwerpbenadering, gericht op strakke lijnen en hoogwaardige materialen in plaats van opzichtige trucjes. Je stapt naar binnen, en er is dit onmiddellijke gevoel van ruimte โ het dashboard ontwerp voelt niet alleen ruim aan maar houdt ook de behoeften van de bestuurder in gedachten, wat vrijwel is wat je wilt van een moderne Volkswagen. Die horizontale elementen laten de cabine breder lijken, waardoor het een luchtig gevoel krijgt dat je zou kunnen verrassen gezien de werkelijke grootte.
Als het gaat om materialen, raken ze echt de juiste snaar over verschillende uitrustingsniveaus. De basis Life Edition gebruikt bijvoorbeeld stevige, goed-getextureerde kunststoffen en stoffen bekleding die mooi zou moeten standhouden voor het gezinsleven. Plus, de soft-touch materialen zijn overal waar je ze zou verwachten โ bovenste dashboard, deurtopppen, en armleuningen. Eerlijk gezegd kun je zien dat ze nagedacht hebben over de materialen omdat, na enig gebruik, alles er nog steeds goed uitziet, zelfs nadat het door de mangel van het dagelijkse gezinsleven is gehaald.
Nu, als je opstapt naar de R-Line Edition, verandert de sfeer echt. Je krijgt deze boost in luxe met premium touches zoals geperforeerde lederen stoelen en Alcantara-stijl microfiber trim. Het contrasterende stikwerk en metallieke accenten creรซren een atmosfeer die echt upscale aanvoelt, waardoor duurdere Duitse concurrenten het hard te verduren krijgen.
De kleur- en trimkeuzes zijn ook slim gedaan. De Life Edition leunt naar lichtere, gezinsvriendelijke thema’s, terwijl de R-Line modellen gaan voor een sportiever, donkerder uiterlijk. En laten we de sfeerverlichting niet vergeten โ het zet echt de stemming voor die nachtelijke ritten, waardoor je kleuren en helderheid kunt aanpassen om bij je smaak te passen.
Als het gaat om opslag, is er veel praktische gedachte hier, met fleshouders, vilt-gevoerde deurvakken om geluid te verminderen, en slimme kleine opslagplekjes verspreid door het geheel. De middenconsole is bijzonder goed doordacht, met dubbele draadloze oplaadpads met koelventilatie, meerdere USB-C poorten, en flexibele opslagcompartimenten die je kunt aanpassen om te passen bij wat je weg moet stoppen.
Het digitale instrumentencluster is een ander hoogtepunt โ het is super helder en aanpasbaar, met verschillende displaythema’s die je kunt wisselen. Het 10,25-inch scherm blijft leesbaar in alle verlichting, waardoor je alle info krijgt die je nodig hebt zonder je te overweldigen met te veel data. En wanneer je dat combineert met de head-up display, zorgt het voor een echt naadloze ervaring die je focus op de weg houdt.
Wat betreft zitten, zul je het comfortniveau behoorlijk indrukwekkend vinden. De Life Edition stoelen zijn geweldig voor je dagelijkse ritten, en hoewel ze handmatig verstelbaar zijn, doen ze het werk voor de meeste mensen. De R-Line stoelen nemen het een stapje hoger met betere ondersteuning en materialen, maar ze houden je nog steeds comfortabel zelfs op lange trips. Plus, er wordt gesproken over elektrische stoelaanpassingen met geheugenfuncties voor de Nederlandse markt, wat dingen nog gemakkelijker zou moeten maken.
Klimaatregeling effectiviteit bewijst uitstekend over alle zitposities, met het drie-zone systeem dat individuele temperatuurcontrole biedt voor bestuurder, passagier, en achterbank inzittenden. Het systeem werkt stil en efficiรซnt, waarbij comfortabele omstandigheden behouden blijven zonder overmatig energieverbruik dat het elektrische bereik in hybride varianten zou kunnen beรฏnvloeden.
Exterieur Uiterlijk
Weet je, de Tayron snijdt echt zijn eigen identiteit uit, terwijl hij nog steeds voelt alsof hij bij de andere Volkswagen modellen hoort. Kijk maar eens naar de voorkant! Hij heeft de kenmerkende verlichte badge en een lichtbalk die de LED koplampen verbindt โ het geeft een coole vibe af ’s nachts, waardoor het duidelijk is dat dit een moderne VW is.
Nu, als je de hogere uitrustingsniveaus bekijkt, vind je de IQ Light LED matrix koplamp tech. Serieus indrukwekkend spul! Het gaat allemaal om prestaties en uiterlijk, toch? Elke koplamp heeft maar liefst 19.200 pixels, wat betekent dat het licht precies goed wordt verdeeld โ geen verblinding van tegemoetkomend verkeer, en bestuurders krijgen geweldig zicht. Plus, die waterval richtingaanwijzers voegen echt een frisse, moderne feel toe aan het geheel.
Als het gaat om lichaamsproporties, hebben ze het echt onder de knie. Het heeft die perfecte mix van ruime interieur en stijlvol uiterlijk, wegsturen van die onhandige overhangs die je soms ziet op uitgerekte SUV’s. Plus, de Tayron is 22cm langer dan de Tiguan, en het vloeit echt met het algehele ontwerp. Die extra lengte voelt natuurlijk aan, niet als een bijgedachte. En die langere achterdeuren maken het instappen in de derde rij een makkie, wat bijdraagt aan de Tayron’s solide aanwezigheid.
Van de zijkant gaat het allemaal om die gespierde wielkasten en die gedurfde karakterlijn die van voor naar achter loopt. Het is opvallend en laat de auto er op de een of andere manier uitzien alsof hij beweegt, zelfs wanneer hij geparkeerd is. Met wielopties van 17 inches, die allemaal over efficiรซntie gaan, tot een opvallende 20 inches, is er iets voor elke smaak.
Als het gaat om kleuren, heb je een breed scala! Er zijn solide kleuren voor de praktische mensen en enkele prachtige metallieke en parel afwerkingen. De Oryx White parel is bijzonder prachtig, hoewel het wel komt met een โฌ490 prijskaartje โ maar eerlijk gezegd is het het waard voor die diepte en rijkdom. Dan is er de Grenadill Black metallic, die slim de grootte van de auto verbergt terwijl die slanke lijnen worden benadrukt.
Nu, het achterontwerp zet het echt apart van de Tiguan, dankzij de volledige breedte LED achterlichten. Die verlichte badge voegt een vleugje klasse toe, en de geรฏntegreerde spoiler, samen met dat zwarte onderste gedeelte, geeft het een sportieve vibe zonder te veel te zijn. Het is een mooie balans โ gezinsvriendelijk maar met een vleugje sportiviteit.
Voor de hogere modellen voegt de chromen trim een vleugje kwaliteit toe. En als je in een modernere look bent, is het Black Style Package perfect. Het geeft dat slanke, monochromatische gevoel met zwarte spiegelkappen, raamomlijstingen, en dakrails โ zelfs het interieur krijgt een samenhangende touch!
Ten slotte zijn de bodemvrijheid en naderingshoeken precies goed voor lichte off-roading, terwijl ze nog steeds dat weg-klare karakter behouden waar de meeste kopers naar op zoek zijn. Plus, die plastic wielkast extensies en onderste carrosseriebekleding beschermen niet alleen tegen kleine beuken maar versterken ook die ruige SUV look zonder volledig truck modus te gaan. Het gaat allemaal om die balans vinden!
Comfort En Gemak
De Tayron zit vol met slimme functies die die dagelijkse uitdagingen aanpakken waar SUV eigenaren vaak mee te maken hebben. Neem de drie-zone automatische klimaatregeling, bijvoorbeeld. Het laat iedereenโbestuurder, passagier, en die achterinโhun eigen temperatuur instellen. Dus, of je nu voorin of achterin zit, iedereen kan comfortabel rijden, ongeacht hun persoonlijke voorkeuren.
Als het gaat om de stoelen, is er een duidelijke focus op lange wegtochten. Ze hebben ze ontworpen met precies de juiste kussens en ondersteuning om je uren achtereen comfortabel te houden. De Life Edition stoelen zijn solide voor basiscomfort, en de handmatige aanpassingen werken prima voor de meeste mensen. Maar, er is ook een optie voor elektrische aanpassingen met geheugeninstellingen onderweg, wat een totale game changer zal zijn. Plus, de buitenste achterstoelen zijn verwarmd, wat een mooie touch is voor die koude dagen.
Nu, laten we het hebben over opslag. De cabine is goed doordacht, waardoor het leven wat gemakkelijker wordt. Er zijn dubbele draadloze oplaadpads in de middenconsole die zelfs koelfuncties hebben om je apparaten te voorkomen van oververhitting. En met verschillende USB-C poorten hoef je je geen zorgen te maken over het opladen van je gadgets onderweg. De middenconsole is ook aanpasbaar! Je kunt de verdelers herschikken om je spullen precies goed te laten passen.
Als je opteert voor de hogere uitrustingsniveaus, is het panoramische schuifdak een echte traktatie. Het licht de cabine op en laat het opener aanvoelen. Je kunt het openen of kantelen, en het heeft zelfs een ingebouwd zonneweringssysteem. Op die manier kun je controleren hoeveel licht en lucht je binnenlaat, afhankelijk van waar je zin in hebt.
Bekijk de deurvakkenโer is viltvoering om dingen te stoppen van rammelen, en ze zijn ruim genoeg voor moderne waterflessen en al je dagelijkse benodigdheden. Het toont echt dat Volkswagen alles over gebruiksvriendelijk maken gaat, niet alleen zoveel mogelijk opslag inproppen zonder na te denken over hoe mensen het eigenlijk gebruiken.
Het sfeerverlichting systeem zet ook echt een mooie stemming neer ’s avonds. Het verlicht bedieningselementen en opslaggebieden terwijl je kleuren en helderheid kunt aanpassen om bij je vibe te passen. Het bindt allemaal mooi samen met de andere interieurchting, waardoor alles samenhangend aanvoelt.
Over de praktische functies, zoals de elektronische achterklep – hij kan handsfree openen, wat super handig is wanneer je boodschappentassen of bagage jongleert. Het is ook betrouwbaar en veiligโals er iets of iemand in de weg is, sluit hij niet op hen.
Het keyless entry en startsysteem is nog een coole touch. Geen gefummel meer met sleutels wanneer je dichtbij komt; het weet wanneer je er bent en ontgrendelt de deuren automatisch. De drukknopstart is gemakkelijk te gebruiken en werkt goed met de beveiligingsfuncties van het voertuig.
Het interieur is indrukwekkend stil. Met akoestisch glas en extra geluidsisolatie is het een vredige ruimte voor kletsen of genieten van je muziek. Zelfs bij snelwegsnelheden, waar veel voertuigen die vervelende wind- en weglawaai binnenlaten, houdt de Tayron stand. Dus, al met al is het een geweldige keuze voor gezinnen die op zoek zijn naar een comfortabele en handige rit.
De Tayron toont echt hoe Volkswagen alles over het mengen van moderne tech met gebruiksvriendelijke functies gaat. Ze hebben het infotainmentsysteem rond een 12,9-inch scherm ontworpen, maar als je wat meer wilt, is er ook een 15-inch optie. Dat grotere display is een game-changer. Het is alsof je een laptopscherm direct in je auto hebt, waardoor je meerdere dingen tegelijk kunt bekijken zonder je beklemd te voelen. Plus, je kunt je telefoon draadloos verbinden met Apple CarPlay of Android Auto, wat super handig is. Geen gefummel meer met kabels โ gewoon snelle, probleemloze verbindingen.
Over gemak gesproken, de spraakbesturing op dit systeem heeft echt zijn spel opgevoerd. Het begrijpt alledaagse conversatie, dus je hoeft geen specifieke commando’s te onthouden. Richtingen nodig of wil je de muziek veranderen? Vraag het gewoon, en het zal duidelijk reageren via de speakers van de auto.
Het digitale instrumentencluster is een ander hoogtepunt. Het is aanpasbaar, biedt verschillende displaythema’s en lay-outs. Het 10,25-inch scherm is gemakkelijk te lezen, ongeacht de verlichting, en het werkt naadloos met de head-up display. Dit betekent dat je je ogen niet te veel van de weg hoeft te halen โ veiligheid eerst, toch?
Navigatie-updates zijn ook een makkie; ze gebeuren automatisch over de lucht, dus je hoeft geen reis naar de dealer te maken voor de nieuwste kaarten. Het systeem gebruikt zelfs real-time verkeersdata om je te helpen de beste routes te vinden en verbindt met services die je dingen laten zien zoals parkeerbeschikbaarheid of oplaadstations voor hybride modellen.
Als je een audiofiel bent, zul je het Harman Kardon audiosysteem beschikbaar in de hogere uitrustingen geweldig vinden. Het levert fantastische geluidskwaliteit dankzij goed geplaatste speakers en slimme digitale verwerking. Plus, je kunt geluidsprofielen aanpassen om bij je smaak te passen of aanpassen voor verschillende zitposities.
Maar het stopt daar niet. Verbonden services nemen dingen een stapje hoger met functies die je je voertuig op afstand laten monitoren en bedienen. Je kunt batterijniveaus controleren, deuren vergrendelen of ontgrendelen, en zelfs de klimaatregeling instellen direct vanaf je telefoon. Praat over gemoedsrust wanneer je weg bent van je auto!
Voor degenen met plug-in hybrids is het oplaadbeheersysteem behoorlijk slim. Je kunt plannen wanneer de auto oplaadt om te profiteren van lagere elektriciteitstarieven, en er is een batterijconditioneringssysteem dat alles efficiรซnt laat draaien, ongeacht de temperatuur buiten.
Over rijmodi: Je kunt verder gaan dan alleen een voorinstelling kiezen; de Tayron laat je alles fijn afstemmen van hoe de aandrijflijn reageert tot het gevoel van het sturen. Als je van tweaken houdt om bij je rijstijl te passen, zul je deze functie zeker waarderen.
Ten slotte betekent de mogelijkheid om software over de lucht bij te werken dat je voertuig beter kan blijven worden met nieuwe functies en verbeteringen zelfs nadat je het hebt gekocht. Het gaat allemaal om ervoor zorgen dat alles soepel draait en betrouwbaar blijft, wat een behoorlijk coole perk is.
Veiligheid En Beveiliging
De Tayron zit vol met wat geavanceerde sensortechnologie en interventiesystemen, wat behoorlijk indrukwekkend is. De structuur van de auto is gemaakt van hoge-sterkte staal en is versterkt in belangrijke gebieden om impactkrachten aan te kunnen terwijl het passagiersgebied intact blijft.
Wanneer we het hebben over passieve veiligheid, houdt de Tayron zich niet in. Hij beschikt over een hele reeks airbagsโvoor-, zij-, en gordijn airbags voor zowel voor- als achterpassagiers. Plus, er is een midden airbag die helpt iedereen in hun baan te houden tijdens een zij-impact. En laten we de veiligheidsgordels niet vergeten; ze komen met voorspanners en belastingsbegrenzers om veiligheid tijdens een crash te optimaliseren. Als je kinderen hebt, maken de ISOFIX punten het super gemakkelijk om kinderzitjes veilig te installeren.
Nu, laten we duiken in het elektronische stabiliteitsprogramma (ESP). Dit systeem mengt antiblokkeersysteem (ABS), tractiecontrole (ASR), en elektronisch differentiaalslot (EDS) samen. Het voegt ook functies toe zoals trailer stabiliteitsassistentie en heuvel-houd functionaliteit. Het beste deel is dat het naadloos werkt terwijl je normaal rijdt, maar tussenschiet wanneer dingen wat gevaarlijk worden, zoals wanneer tractie wegglijdt of als stabiliteit risico loopt.
En dan zijn er de geavanceerde bestuurderassistentiesystemen. Ze gaan verder dan alleen je veilig houden; ze maken rijden eigenlijk handiger. Neem het Travel Assist systeem, bijvoorbeeld. Het mengt adaptieve cruise control met rijbaanondersteuning, waardoor semi-autonome rijden op de snelweg mogelijk is. Dit kan echt helpen bestuurdersmoeheid tijdens die lange trips te verminderen terwijl veiligheid nog steeds een prioriteit blijft.
Het Front Assist systeem is nog een coole functie. Het gebruikt radar en camera’s om potentiรซle botsingen met andere voertuigen, voetgangers, of fietsers te spotten. Als het denkt dat je iets zou kunnen missen, geeft het je zowel hoorbare als visuele waarschuwingen en past zelfs automatisch de remmen toe indien nodig. Het is effectief over een breed scala van snelheden en heeft bewezen de ernst van ongevallen in echte scenario’s te verminderen.
Laten we de Side Assist blinde-vlek monitoring niet over het hoofd zien. Dit systeem licht waarschuwingen op in je spiegels wanneer er een voertuig in je blinde vlek is. Als je aangeeft van baan te wisselen terwijl daar iemand is, worden de waarschuwingen nog urgenter. Dit is vooral nuttig in grotere auto’s zoals de Tayron, waar die blinde vlekken wat meer uitgesproken kunnen zijn.
De Lane Assist functie houdt wegmarkeringen in de gaten en geeft je zachte duwtjes om je te helpen in je baan te blijven. Het kan zelfs vertellen of je wat te ontspannen wordt en waarschuwt je als het hands-off rijden te lang detecteert. Het is ontworpen om soepel te zijn en niet overdreven agressief zoals sommige andere systemen daarbuiten.
Parkeerassistentie gaat een stap verder, door een 360-graden camerasysteem op te nemen dat je een compleet uitzicht rond de auto geeft terwijl je manoeuvreerd op lage snelheden. De camera doet een behoorlijk werk om je te helpen obstakels te spotten en afstanden in te schatten, hoewel het zeker een boost in resolutie kan gebruiken om te concurreren met sommige high-end opties.
Op het beveiligingsfront komt de Tayron met een alarm dat het interieur monitort, een startonderbreker, en centrale vergrendeling die automatisch activeert. Het werkt allemaal samen met een keyless entry systeem, maar ze hebben ook traditionele methoden op zijn plaats gehouden om lockout problemen te vermijden.
Ten slotte zijn de noodcommunicatiesystemen het vermelden waard. Ze bevatten automatische botsingsmeldingen, die contact kunnen opnemen met hulpdiensten na een ernstige crash, hen voorzien van je GPS locatie en basis voertuiginformatie om een snelle respons te verzekeren. Plus, dit systeem werkt zelfs als je geen verbonden apparaat bij de hand hebt, wat een grote plus is in die kritieke momenten.
Hoe Rijdt Het?
De Tayron slaat echt de balans tussen gezinscomfort en een leuke rijervaring. Hij is perfect voor die dagelijkse ritten en slaagt er nog steeds in een glimlach op je gezicht te toveren wanneer je de weg wat harder wilt aanpakken. Je zit hoog, wat je een geweldig uitzicht rondom geeft, en verrassend genoeg voelt hij nog steeds verbonden met de weg โ iets wat veel SUV’s lijken over het hoofd te zien ten gunste van comfort.
Nu, als het gaat om motorresponsiviteit, is er hier behoorlijk wat variatie. De plug-in hybride modellen schitteren echt, leveren snelle en bevredigende acceleratie dankzij het koppel van de elektromotor. Die directe respons wist volledig de vertraging weg die je vaak krijgt met turbomotoren. En de manier waarop de elektrische en benzinekracht samenwerken zorgt voor een rijervaring die soepel en echt verfijnd is.
Dan is er de mild-hybride 1.5 eTSI motor. Eerlijk gezegd is hij behoorlijk indrukwekkend voor dagelijks rijden. Hij heeft genoeg pit voor het invoegen op snelwegen of inhalen zonder brandstof te verslinden. Het 48-volt elektrische systeem helpt met krachtlevering en laat je zelfs uitrollen met de motor uit, wat een mooie touch is voor efficiรซntie.
Als het gaat om de transmissie, is er een merkbare upgrade geweest van eerdere Volkswagen DSG opstellingen. De dubbele-koppeling systemen schakelen soepel, ongeacht de rijomstandigheden. De zes-versnellingen DSG in de plug-in hybrids past uitzonderlijk goed bij de elektromotor, levert bijna onmerkbare versnellingswisselingen tijdens gewoon rijden maar nog steeds snel en scherp wanneer je het nodig hebt.
Wat betreft sturen heeft hij precies de juiste hoeveelheid gewicht en feedback zodat je je in controle voelt zonder dat het een klus wordt op lange ritten. Als je opteert voor het progressieve stuursysteem, zul je merken dat het bochten op lage snelheid gemakkelijker maakt maar nog steeds stabiel houdt wanneer je op de snelweg cruist. Eerlijk gezegd is de standaardopstelling meer dan genoeg voor de meeste mensen.
Rijkwaliteit? Enorme sprong voorwaarts vergeleken met de standaard Tiguan. De langere wielbasis helpt echt met stabiliteit en laat die hobbelige wegen minder hard aanvoelen. De standaardophanging is comfortabel voor gezinsreizen maar kan nog steeds zijn mannetje staan wanneer je besluit wat geestdriftiger te rijden. En als je voor het optionele DCC Pro systeem gaat – Wow, het is een game changer. Je krijgt dit luxueuze comfort in de zachtste instelling, maar hij handelt ook als een sportwagen wanneer je het een stapje hoger zet.
Geluid, trillingen en hardheid? Eersteklas. Het akoestische glas en geluidsisolatie creรซren een vredige ruimte binnen โ perfect voor kletsen of genieten van je muziek. En tijdens elektrische werking zijn de plug-in hybrids vooral stil, met nauwelijks windgeluid zelfs wanneer je op de snelweg bent.
Bij hoge snelheden is de stabiliteit uitstekend, dankzij slim ophangingsontwerp en aerodynamische aanpassingen. De Tayron houdt koers zonder constante aanpassingen nodig te hebben, wat geruststellend is tijdens die lange snelwegstukken of snelle baanwisselingen.
En laten we het vierwielaandrijvingssysteem niet vergeten โ wanneer je het hebt, werkt het zo soepel, waardoor je betere tractie en stabiliteit krijgt in lastige omstandigheden. Het past kracht aan op basis van wielslip en rijerinput, zodat je optimale grip krijgt zonder brandstofefficiรซntie op te offeren. Over het algemeen is het een goed doordacht pakket dat een verscheidenheid aan rijbehoeften bedient.
Comfort Achterbank
De Tayron doet echt een stap omhoog in zijn spel als het gaat om achterpassagierruimte, vooral vergeleken met het vorige model. Dankzij een langere wielbasis hebben de mensen achterin veel meer ruimte om zich uit te strekken. Serieus, volwassenen kunnen daadwerkelijk genieten van lange reizen zonder zich beklemd te voelen. Het is een verfrissende verandering van andere voertuigen die bagageruimte prioriteren boven passagierscomfort.
Nu, over die tweede-rij stoelen โ ze kunnen heen en weer schuiven over een 180mm bereik, wat behoorlijk handig is. Dit betekent dat gezinnen gemakkelijk de zitplaatsen kunnen aanpassen op basis van wie meerijdt of hoeveel spullen ze moeten meenemen. Het gaat allemaal om de rit comfortabeler of praktischer maken, afhankelijk van de dag.
Oh, en de stoelen leunen ook achterover! Je kunt die perfecte hoek vinden voor ondersteuning en ontspanning, en ze vergrendelen soepel op hun plaats, dus geen zorgen over verschuiven wanneer je onderweg bent. Comfort is hier zeker een prioriteit.
Als het gaat om klimaatregeling, doet de Tayron niet zuinig. Elke passagier heeft zijn eigen luchtroosters die ze kunnen aanpassen, plus de buitenstoelen zijn verwarmd voor die koude maanden. De drie-zone klimaatregeling laat mensen achterin hun eigen temperatuur instellen, onafhankelijk van wat er voorin gebeurt. De bedieningselementen zijn er direct, gemakkelijk te pakken, wat een mooie touch is.
Opslag is ook goed doordacht. Er zijn veel fleshouders, deurvakken bekleed met vilt om dingen stil te houden, en een neerklapbare armsteun die ingebouwde bekerhouders heeft. En laten we de coole tablethouder in de armsteun niet vergeten โ perfect om kinderen vermaakt te houden op langere reizen.
Je telefoon opladen nodig? Geen probleem! De USB-C poorten zijn handig geplaatst, zodat iedereen verbonden kan blijven zonder onhandig te hoeven reiken of de stekker eruit te halen wanneer het tijd is om uit te stappen. Super praktisch!
Nu, over de middelste stoel: hij is wat knapper dan de buitenste, maar hij is nog steeds werkbaar voor volwassenen op kortere ritten. Plus, de vloer steekt niet te veel uit, wat het gemakkelijker maakt voor drie volwassenen om te passen indien nodig.
De handmatige zonwering is ook een mooie toevoeging. Ze doen geweldig werk om de zon te blokkeren terwijl je nog steeds naar buiten kunt kijken, en ze blijven op hun plaats wanneer je ze omhoog trekt โ geen onverwacht licht dat binnensluipt tijdens een dutje!
In en uit de Tayron stappen is een makkie, dankzij de brede deuropeningen en een lage instaphoogte. Zelfs in krappe parkeerplekken is het gemakkelijk voor iedereen, ongeacht hun leeftijd of mobiliteit.
Als je naar de zeven-zits opties kijkt, is de derde rij behoorlijk voor kinderen en kleinere volwassenen. Maar, eerlijk gezegd gaat het meer om incidenteel gebruik dan langdurig comfort. Het is behoorlijk gemakkelijk om de tweede-rij stoelen naar voren te schuiven om er toegang toe te krijgen, hoewel je misschien wat lenig moet zijn.
Die derde rij heeft niet alle toeters en bellen zoals de tweede rij. Het is behoorlijk basic als het gaat om ventilatie en opslag, maar het doet het werk voor korte rittenโvooral voor kinderen die niet zoveel ruimte nodig hebben.
Op het veiligheidsfront heeft elke stoel goede riemen en ISOFIX bevestigingen waar nodig. Plus, er is een solide airbag systeem om iedereen te beschermen, en de deuren zijn stevig gebouwd om zij-impacts aan te kunnen, waarbij alle passagiers veilig blijven ongeacht waar ze zitten.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De Tayron valt echt op met zijn bagageruimte, en het is een van zijn grootste verkooppunten, eerlijk gezegd. Hij is ontworpen om super veelzijdig te zijn, dankzij slim ontwerp en zitopties. Wanneer je hem hebt ingesteld voor zeven passagiers, heb je een solide 345 liter bagageruimte. Dat is behoorlijk degelijk voor die dagelijkse klusjes, zoals boodschappen doen of de kinderen naar school brengen, terwijl je iedereen nog steeds genoeg ruimte geeft om comfortabel te zitten.
Nu, als je meer ruimte nodig hebt, klappen de derde-rij stoelen plat neer met slechts een eenvoudige hendel. Dit opent dingen naar maar liefst 850 liter ruimte, en de laadvloer blijft op een mooie hoogte, waardoor het gemakkelijk is om dingen in te laden. Plus, het vergrendelt veilig op zijn plaats, dus je hoeft je geen zorgen te maken over stoelen die terug omhoog springen terwijl je onderweg bent.
Wanneer je de maximale bagagecapaciteit nodig hebt, kun je de tweede-rij stoelen ook omklappen. Dit geeft je een indrukwekkende 2.090 liter opslag! Dat is bijna zoals wat je zou vinden in commerciรซle voertuigen, maar het voelt nog steeds als een personenauto. Dus, of je nu op een gezinsreis gaat of een doe-het-zelf project aanpakt, de Tayron is er klaar voor.
Het ontwerp in de bagageruimte heeft wat behoorlijk doordachte touches die het gebruiksvriendelijk maken. De hoogte van de laadvloer is precies goed voor het tillen van zwaardere items, en de achterklep opent breed, wat een redding is wanneer je probeert volumineuze spullen te laden. Oh, en de elektrische achterklep die handsfree opent is handig wanneer je armen vol tassen of gereedschap zijn!
Binnen de bagageruimte zijn er een hoop handige opslagoplossingenโzoals zijvakken, plekken om je lading vast te zetten, en zelfs een 12-volt stopcontact voor je gadgets. En als je op zoek bent naar een plek om waardevolle spullen of oplaadkabels op te bergen, zijn de uitneembare vloerpanelen perfect daarvoor, vooral in de plug-in hybride modellen.
Over hybrids gesproken, ze verliezen wel wat bagageruimte vanwege waar de batterij is geplaatstโ705 liter in een vijf-zits opstelling versus 885 liter in de gewone modellen. Maar eerlijk gezegd is het geen enorm verschil vergeleken met andere auto’s in de markt. De batterij is slim gepositioneerd om die platte laadvloer intact te houden.
De bagageruimte is ook goed verlicht met LED’s, wat geweldig is voor die late laadsessies. De lichten gaan automatisch aan wanneer je de achterklep opent, en ze blijven koel, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je temperatuurgevoelige items te warm worden.
De achterstoelen kunnen in secties worden neergeklapt, wat super nuttig is voor het vervoeren van lange items terwijl je nog steeds ruimte hebt voor passagiers. Deze functie is een game changer, vooral voor gezinnen die zich vaak in de situatie bevinden dat ze sportuitrusting of hout vervoeren, maar nog steeds ruimte nodig hebben voor iedereen.
Belastingscapaciteit beoordelingen zijn solide, wat betekent dat de Tayron wat stevige spullen aankan. En met een lage laadvloer wordt het tillen van zware items veel minder een gedoe. Het gaat niet alleen om veel ruimte hebben; het gaat erom ervoor te zorgen dat die ruimte bruikbaar is voor echte behoeften.
Ten slotte is de bagageruimte beschermd met duurzame materialen die bestand zijn tegen de gebruikelijke slijtage van laden en lossen. Ze zijn bestand tegen vlekken en gemakkelijk schoon te maken, wat een grote plus is na die rommelige transportklussen. Over het algemeen is het ontworpen met elk klein detail in gedachten om je leven gemakkelijker te maken.
Waardepropositie van de 2025 Volkswagen Tayron: Is het de Prijs Waard?
De 2025 Volkswagen Tayron valt echt op in de drukke middelgrote SUV markt, vooral wanneer je kijkt naar zijn rivalen in Nederland. Beginnend bij โฌ52.490 voor de Life Edition met een 1.5 eHybrid aandrijflijn, neemt hij een gedurfde houding aan tegen de concurrentie. Wat cool is, is dat hij komt met veel standaardfuncties waarvoor je typisch extra zou moeten betalen bij andere merken.
Wanneer je hem opzet tegen duurdere Duitse opties zoals de BMW X3 of Mercedes GLC, ziet de prijs van de Tayron er behoorlijk verleidelijk uit. Zeker, die luxe merken hebben hun eigen prestige, maar de Tayron biedt vergelijkbare ruimte, tech, en algehele kwaliteit tegen een meer portemonnee-vriendelijke prijs. Het is zeker iets om over na te denken.
Nu, als je hem vergelijkt met zijn broertje, de Skoda Kodiaq, rechtvaardigt de Tayron zijn hogere prijskaartje met betere verfijning en meer standaardfuncties. Eerlijk gezegd lijkt het prijsverschil eerlijk wanneer je verbeteringen in geluidsisolatie, rijcomfort, en het algehele gevoel van het interieur overweegt. Het is alsof je die premium vibe krijgt zonder de bank te breken.
Over de plug-in hybride versiesโze zijn een geweldige deal! De R-Line Edition eHybrid begint bij โฌ57.490 en komt volgeladen met standaardfuncties, om nog maar te zwijgen van het feit dat het je daadwerkelijk laat rijden op elektrische kracht voor je dagelijkse woon-werkverkeer. Als je het meeste kunt maken van dat elektrische bereik, kunnen de brandstofbesparingen snel opwegen tegen de initiรซle kosten.
Volkswagen heeft het echt onder de knie met de aandrijflijn opties van de Tayron. Of je nu op een budget bent met de efficiรซnte 1.5 eTSI of op zoek bent naar iets met wat meer pit, zoals de 272 pk plug-in hybride, er is een variant die bij bijna ieders behoeften past zonder compromissen te sluiten over waar de Tayron voor staat.
Een andere enorme plus is dat de standaarduitrusting over de hele linie echt toont dat Volkswagen alles over waarde gaat. Zelfs de basismodellen komen met functies zoals LED verlichting, draadloos opladen, uitgebreide veiligheidssystemen, en behoorlijke audio opstellingen. Dus, ongeacht welke uitrusting je kiest, krijg je veel voor je geld.
Plus, er is een vijf-jaar/100.000km garantie, wat een mooie touch is, vooral als je een van die meer complexe hybride modellen overweegt. Deze dekking omvat batterijsystemen en alle elektronische onderdelen, wat helpt eventuele zorgen over langdurig eigendom te verlichten.
Kijkend naar restwaarde voorspellingen, zou de Tayron zijn grond in de markt behoorlijk goed moeten houden, dankzij Volkswagen’s reputatie en solide algehele pakket. Met een diverse modelreeks en brede aantrekkingskracht, zou hij gestage vraag moeten behouden in de tweedehandsmarkt, wat geweldig is voor het veilig houden van je investering.
Wanneer je alles afweegtโbrandstofkosten, onderhoud, verzekering, en afschrijvingโpositioneert de Tayron zich concurrerend over de hele linie. De hybride opties zijn efficiรซnt, onderhoud is beheersbaar, en hij zal waarschijnlijk sterke herverkoopwaarde hebben, waardoor het een geweldige keuze is voor langdurig eigendom.
En als je een gezin hebt dat zeven-zits capaciteit nodig heeft, schittert de Tayron echt vergeleken met grotere opties zoals de Land Rover Discovery of die duurdere Duitse drie-rij SUV’s. Hij kan de incidentele behoefte aan extra stoelen aan terwijl hij nog steeds praktisch is voor dagelijks gebruik. Dat soort veelzijdigheid is een grote winst voor groeiende gezinnen.