Chinese autofabrikant Chery heeft de handschoen opgegooid in de elektrische SUV-markt met de lancering van zijn Fulwin T11 EREV, een zeszits elektrisch voertuig met verlengd bereik dat belooft te herdefiniëren wat kopers kunnen verwachten voor €26.000. Met een indrukwekkend gecombineerd bereik van 1.400 km en technologie die auto’s van het dubbele bedrag evenaart, markeert deze vlaggenschip-SUV Chery’s ambitieuze sprong van budgetmerk naar serieuze premium concurrent.
De Fulwin T11 is niet zomaar een elektrisch voertuig dat probeert actieradius-angst op te lossen. Het is een compleet antwoord op de transportbehoeften van het moderne gezin, verpakt in een pakket dat een imposante lengte van 5.205 mm meet met een wielbasis van 3.120 mm. Pre-verkoop is officieel geopend in China met vier varianten geprijsd tussen 199.900 en 264.900 yuan, ongeveer €28.090 tot €37.290, met de officiële lancering gepland voor eind oktober.
Prijs- en Variantoverzicht
| Variant | Prijs (Yuan) | Prijs (EUR) | Belangrijkste Kenmerken |
|---|---|---|---|
| 220 RWD Boya Giant Screen Edition | 199,900 | ~€28.090 | Basismodel, achterwielaandrijving, 30-inch scherm |
| 220 RWD Dual Imax Cinema Edition | 219,900 | ~€30.890 | Verbeterd entertainment, plafondscherm achterin |
| 220 AWD Dual Imax Cinema Edition | 243,900 | ~€34.260 | Vierwielaandrijving, dubbele motor opstelling |
| 220 AWD Family Package Edition | 264,900 | ~€37.290 | Volledig uitgerust, zero-gravity zitplaatsen |
Wat de T11 onderscheidt is zijn extended-range elektrische voertuigarchitectuur. In tegenstelling tot pure batterij-elektrische voertuigen die bestuurders constant laten monitoren naar laadstations, combineert de T11 een 1,5-liter turbo range-extender motor met dubbele elektromotoren. Het resultaat? Een puur elektrisch bereik van 220 km op alleen de batterij, uitgebreid tot meer dan 1.400 km wanneer de range-extender in werking treedt. Het is het automotive equivalent van je taart hebben en opeten.
De aandrijflijn biedt echte veelzijdigheid. De achterwielaandrijvingsversie levert 195 kW met een 0-100 km/u tijd van 9,3 seconden, terwijl de vierwielaandrijvingsvariant 345 kW en 634 N·m koppel levert, wat de acceleratie verkort tot slechts 5,4 seconden. Dat is sportwagenterritorium in een gezins-SUV.
Technische Specificaties
| Specificatie | RWD Versie | AWD Versie |
|---|---|---|
| Motorvermogen | 195 kW | 345 kW gecombineerd |
| Koppel | – | 634 N·m |
| 0-100 km/u | 9,3 seconden | 5,4 seconden |
| Batterijcapaciteit | 33,68 kWh | 39,92 kWh |
| Puur EV Bereik | 220 km (CLTC) | 220 km (CLTC) |
| Gecombineerd Bereik | >1.400 km | >1.400 km |
| Snelladen (30-80%) | ~20 minuten | ~20 minuten |
Binnenin heeft Chery volop ingezet op de digitale ervaring. Een massief 30-inch geïntegreerd scherm domineert het dashboard en loopt door naar de passagierszijde. Er is een 10,25-inch digitaal instrumentencluster voor de bestuurder en, cruciaal voor het entertainen van achterpassagiers tijdens lange ritten, een 17,3-inch aan het plafond gemonteerd scherm. De cabine komt in drie verfijnde kleurenschema’s: Toermalijn Zwart, Barnsteen Bruin of Ivoorwit, allemaal met zachte leren oppervlakken en elegante houtnerf inlegwerk.
De zeszits 2+2+2 configuratie gaat niet alleen om aantallen. Elke stoel is ontworpen met echt comfort in gedachten. De eerste en tweede rij hebben als standaard geventileerde en verwarmde stoelen, terwijl topmodellen massagefuncties toevoegen en een zero-gravity positie voor de tweede-rij captain’s seat. Zelfs derde-rij passagiers worden niet vergeten, met elektrisch verstelbare verwarmde stoelen. Wanneer je in plaats daarvan laadruimte nodig hebt, vouwen de achterstoelen om een enorme 1.650 liter te onthullen.
Standaarduitrusting omvat een 23-luidspreker Boyar Sound audiosysteem, 256-kleuren sfeerverlichting, draadloos opladen van telefoons, drie-zone automatische klimaatbeheersing, een 360-graden panoramische camera en automatische noodremmen. Er is zelfs een 9,2-liter gekoelde box, perfect om drankjes koel te houden tijdens zomerse roadtrips.
Geavanceerde Rijhulpsystemen
| Functie | Falcon 500 (Standaard) | Falcon 700 (Hogere Uitvoeringen) |
|---|---|---|
| Perceptie-eenheden | 27 sensoren totaal | 27 sensoren totaal |
| LiDAR | ✓ | ✓ |
| Exterieur Camera’s | 11 | 11 |
| Millimetergolf Radars | 3 | 3 |
| Ultrasone Radars | 12 | 12 |
| Verwerkingschip | NVIDIA Orin-Y | NVIDIA Orin-Y |
| Snelweg NOA | ✓ | ✓ |
| Stedelijke NOA | – | ✓ |
| Parkeerassistentie | ✓ | ✓ |
Maar misschien wel het meest indrukwekkend is het technologiepakket. De Fulwin T11 wordt standaard geleverd met Chery’s Falcon 500 systeem, waarbij hogere varianten het geavanceerde Falcon 700 pakket bieden met 27 perceptie-eenheden inclusief een op het dak gemonteerde LiDAR-sensor, 11 exterieurcamera’s, drie millimetergolf-radars en 12 ultrasone radars, allemaal aangedreven door een NVIDIA Orin-Y chip. Dit maakt snelweg- en stedelijke navigatieassistentie, parkeerassistentie en botsingspreventie mogelijk—functies die je doorgaans vindt in voertuigen die €80.000 of meer kosten.
Veiligheid is niet in het gedrang gekomen in de zoektocht naar waarde. Alle uitvoeringen komen met 11 airbags strategisch gepositioneerd door de hele cabine, inclusief voor-, zij-, achter-, lange gordijn- en zelfs een achterruitairbag. De carrosserie gebruikt 88% hoogwaardig staal en aluminiumlegering constructie met een torsievastheid van 37.300 N·m per graad, voldoend aan Chery’s “Rock Body 2.0” veiligheidsstandaard.
Afmetingen en Gewichtsverdeling
| Meting | Specificatie |
|---|---|
| Lengte | 5.205 mm |
| Breedte | 1.998 mm |
| Hoogte | 1.800 mm |
| Wielbasis | 3.120 mm |
| Carrosseriestructuur | 88% hoogwaardig staal en aluminium |
| Torsievastheid | 37.300 N·m/deg |
| Laadcapaciteit (stoelen gevouwen) | 1.650 liter |
Zes rijmodi—Eco, Normaal, Sport, Regen/Sneeuw, Off-road en Aangepast—passen het karakter van het voertuig aan verschillende omstandigheden aan. Het chassis heeft een geavanceerde voorzijde dubbele-wishbone en achterzijde vijf-link onafhankelijke ophanging opstelling, waarbij vierwielaandrijvingsmodellen CDC adaptieve dempers toevoegen die demping continu in real-time aanpassen.
Het exterieurontwerp put inspiratie uit traditionele Chinese architectuur, waarbij Chery beweert dat de voorzijde de Hal van Opperste Harmonie van de Verboden Stad weerspiegelt. Zes kleuropties zijn beschikbaar: Aurora Groen, Wolken Blauw, Maanschaduw Grijs, Inkt Zwart, Zand Goud en Rouge Rood, waarbij de laatste twee als premium opties worden aangeboden.
De T11 zal direct concurreren met andere grote nieuwe energie SUV’s in China, waaronder de Deepal S09 en Lynk & Co 900. Maar zijn combinatie van ruimte, technologie, bereik en agressieve prijsstelling zou gevestigde spelers serieus aan het denken kunnen zetten. Voor Europese kopers die van een afstand toekijken, vertegenwoordigt de Fulwin T11 nog een signaal dat Chinese autofabrikanten niet langer tevreden zijn met alleen concurreren op prijs—ze leveren nu echte premium ervaringen tegen mainstream prijzen.
Of de T11 Europese kusten bereikt, moet nog blijken, maar één ding is duidelijk: het wereldwijde automotieve landschap verschuift snel, en voertuigen zoals de Fulwin T11 versnellen die verandering.




















