MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2024 Volkswagen ID.4 Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2024 Volkswagen ID.4 Specificaties Prijzen en Review
ElektrischCompacte Crossover SUVSUV

2024 Volkswagen ID.4 Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 18/01/2025 12:48 pm
Motor&Auto Team
Share
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul met zwart dak Kleur
Costa Azul met zwart dak Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul Kleur
Costa Azul Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
List of Images 1/8
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul met zwart dak Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul met zwart dak Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul met zwart dak Kleur
Costa Azul met zwart dak Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Costa Azul Kleur
Costa Azul Kleur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Interieur
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterbank
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
2024 Volkswagen ID.4 Bagageruimte
SHARE
4.1 Erg Goed
2024 Volkswagen ID.4
Contents
2024 Volkswagen ID.4 SpecificatiesPrijsstructuur van 2024 Volkswagen ID.4Is Het De Moeite Waard Om De 2024 Volkswagen ID.4 Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2024 Volkswagen ID.4 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePure 52 kWhPro 77 kWhPro 77 kWh (4MOTION)GTX 77 kWh (4MOTION)
MotortypePMSPMSPMS & ASMPMS & ASM
Enkel-/DubbelmotorEnkelEnkelDubbelDubbel
Versnellingsbak1-versnellingsbak1-versnellingsbak1-versnellingsbak1-versnellingsbak
AandrijvingstypeAchterwielAchterwielVierwielVierwiel
TransmissieAutomatischAutomatischAutomatischAutomatisch
Max Vermogen125 kW (170 pk)210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)250 kW (340 pk)
Max Koppel310 Nm560 Nm560 NmNiet gespecificeerd
Motor- en transmissiespecificaties voor de VW ID.4

Opmerking:
PMS = Permanent Magnet Synchronous Motor
ASM = Asynchronous Motor
4MOTION = Volkswagen’s vierwielaandrijfsysteem

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePure 52 kWhPro 77 kWhPro 77 kWh (4MOTION)GTX 77 kWh (4MOTION)
BrandstoftypeElektrischElektrischElektrischElektrisch
Emissienorm-nalevingEU6 EAEU6 EAEU6 EAEU6 EA
Top snelheid160 km/u (beperkt)180 km/u (beperkt)180 km/u (beperkt)180 km/u (beperkt)
Brandstof- en prestatie specificaties voor de VW ID.4

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePure 52 kWhPro 77 kWhPro 77 kWh (4MOTION)GTX 77 kWh (4MOTION)
BatterijtypeLithium-IonLithium-IonLithium-IonLithium-Ion
Batterijgewicht348 kg493 kg493 kg493 kg
BatterijpositieTussen de assenTussen de assenTussen de assenTussen de assen
Nominale capaciteit52 kWh77 kWh77 kWh77 kWh
Max. laadvermogen (AC)11 kW11 kW11 kW11 kW
Laadtijd AC (11 kW, 0-100%)5:30 h8:00 h8:00 h8:00 h
Laadtijd DC (50 kW, 5-80%)0:53 h–––
Laadtijd DC (145 kW, 10-80%)0:25 h–––
Laadtijd DC (175 kW, 10-80%)–0:28 h0:28 h0:28 h
Max. DC laadvermogen50 kW (standaard)
145 kW (optioneel)
175 kW175 kW175 kW
On-board lader11 kW11 kW11 kW11 kW
Batterij- en laadspecificaties van de VW ID.4

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkPurePure BusinessProPro BusinessGTX
Aantal zitplaatsen55555
Bagageruimtevolume543 L543 L543 L543 L543 L
Bagageruimtevolume (Achterstoelen ingeklapt)1.575 L1.575 L1.575 L1.575 L1.575 L
Achterstoelen gesplitstJaJa, met armsteunJaJa, met armsteunJa, met armsteun
VoorstoelverstellingHandmatigHandmatigHandmatigHandmatigHandmatig
Hoogte verstelbare stoelenAlleen voor de bestuurderBeide voorstoelenBeide voorstoelenBeide voorstoelenBeide voorstoelen
Verwarming voorstoelenNeeJaNeeJaJa
Lendensteun bestuurdersstoelOptioneel*Optioneel*Optioneel*Optioneel*Optioneel*
Geheugenfunctie bestuurdersstoelOptioneel*Optioneel*Optioneel*Optioneel*Optioneel*
Bekleding‘Matrix’ stof‘ArtVelours’‘Matrix’ stof‘ArtVelours’‘Lurus’ stof
Verwarmd stuurwielNeeJaNeeJaJa
Ambiant verlichtingJa (10 kleuren)Ja (30 kleuren)Ja (10 kleuren)Ja (30 kleuren)Ja (30 kleuren)
Glazen schuif-/kanteldakOptioneelOptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
Zitplaatsen en bagageruimte specificaties voor de VW ID.4

Opmerking: “Optioneel*” betekent dat deze functies niet standaard zijn op een bepaalde uitrustingsniveau, maar beschikbaar zijn als onderdeel van optionele upgradepakketten.

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePure 52 kWhPro 77 kWhPro 77 kWh (4MOTION)GTX 77 kWh (4MOTION)
Leeggewicht (gewicht bij registratie) (kg)1.9872.1492.2372.261
Max. toegestane massa voertuig (kg)2.4902.6902.7602.770
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)750750750750
Max. trekgewicht, geremd (kg)1.0001.0001.2001.200
Max. afhaaklast (kg)75757575
Max. dakbelasting (kg)75757575
Trekcapaciteit en gewichtspecificaties voor de VW ID.4
SpecificatiePure 52 kWhPro 77 kWhPro 77 kWh (4MOTION)GTX 77 kWh (4MOTION)
Vanaf prijsโ‚ฌ44.990โ‚ฌ49.990โ‚ฌ51.990โ‚ฌ60.990
BrandstoftypeElektrischElektrischElektrischElektrisch
Beschikbare uitrustingsniveausPure, Pure BusinessPro Oranje Edition, Pro, Pro BusinessPro, Pro BusinessGTX
AandrijvingstypeAchterwielaandrijvingAchterwielaandrijvingVierwielaandrijvingVierwielaandrijving
TransmissieAutomatischAutomatischAutomatischAutomatisch
Elektrisch energieverbruik (Gecombineerd)16,5 – 16,6 kWh/100km15,8 – 16,2 kWh/100km16,4 – 16,7 kWh/100km16,7 kWh/100km
CO2-uitstoot0 g/km0 g/km0 g/km0 g/km
Elektrische actieradius (Gecombineerd)362 – 364 km558 – 572 km526 – 535 km524 km
Batterijcapaciteit (bruto)52 kWh77 kWh77 kWh77 kWh
Laadtijd AC-laadproces (11 kW, 0-100%)5:30 uur8:00 uur8:00 uur8:00 uur
Maximale vermogen125 kW (170 pk)210 kW (286 pk)210 kW (286 pk)250 kW (340 pk)
Acceleratie 0-100 km/h9,0 sec6,7 sec6,6 sec5,4 sec
Maximaal koppel310 Nm560 Nm560 NmNiet gespecificeerd
Top snelheid160 km/h (beperkt)180 km/h (beperkt)180 km/h (beperkt)180 km/h (beperkt)
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de VW ID.4, samen met de prijzen
Exterieur Afmetingen
Hoogte1.634 mm
Breedte1.852 mm
Lengte4.584 mm
Wielbasis2.771 mm
Keerkring10,3 m (11,6 m voor GTX)
Exterieur afmetingen van de VW ID.4
AspectPurePure BusinessPro RWDPro 4MOTIONPro Business RWDPro Business 4MOTIONGTX
Startprijsโ‚ฌ44.990โ‚ฌ45.990โ‚ฌ49.990โ‚ฌ51.990โ‚ฌ50.990โ‚ฌ52.990โ‚ฌ60.990
Aandrijflijn
Batterijcapaciteit (netto)52 kWh52 kWh77 kWh77 kWh77 kWh77 kWh77 kWh
Elektromotor125 kW / 170 pk125 kW / 170 pk210 kW / 286 pk210 kW / 286 pk210 kW / 286 pk210 kW / 286 pk250 kW / 340 pk
Max. koppel310 Nm310 Nm560 Nm560 Nm560 Nm560 NmNiet gespecificeerd
AandrijvingAchterwielAchterwielAchterwielVierwiel (4MOTION)AchterwielVierwiel (4MOTION)Vierwiel (4MOTION)
Bereik (WLTP)362-364 km362 km558-572 km526-535 km563 km526-535 km524 km
Exterieur
Wielen18″ staal met wieldop18″ staal met wieldop19″ staal met wieldop19″ staal met wieldop19″ ‘Hamar’ lichtmetaal19″ ‘Hamar’ lichtmetaal20″ ‘Ystad’ lichtmetaal
Banden235/60 R18235/60 R18235/55 R19 voor, 255/50 R19 achter235/55 R19 voor, 255/50 R19 achter235/55 R19 voor, 255/50 R19 achter235/55 R19 voor, 255/50 R19 achter235/50 R20 voor, 255/45 R20 achter
KoplampenLEDLEDLEDLEDLED Matrix (IQ.Light)LED Matrix (IQ.Light)LED Matrix (IQ.Light)
AchterlichtenLEDLEDLEDLEDLED met dynamische richtingaanwijzersLED met dynamische richtingaanwijzersLED met dynamische richtingaanwijzers
DakrailsZwartZwartZwartZwartZwartZwartZwart
Exterieur stylingStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardGTX-specifiek ontwerp
Metallic lakOptioneelInbegrepenOptioneelOptioneelInbegrepenInbegrepenOptioneel
Interieur
Bekleding‘Matrix’ stof‘ArtVelours’‘Matrix’ stof‘Matrix’ stof‘ArtVelours’‘ArtVelours’‘Lurus’ stof
Type stoelComfortComfortComfortComfortComfortComfortTop-sport
Dashboard afwerkingStandaardLuxe met stikselsStandaardStandaardLuxe met stikselsLuxe met stikselsLuxe met rode stiksels
Sfeerverlichting10 kleuren30 kleuren10 kleuren10 kleuren30 kleuren30 kleuren30 kleuren
StuurwielMultifunctioneelVerwarmd, lederVerwarmd, lederVerwarmd, lederVerwarmd, lederVerwarmd, lederVerwarmd, leder
Climatronic1-zone2-zone2-zone2-zone2-zone2-zone2-zone
Infotainment
Display‘Ready to Discover’ (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm)
Luidsprekers6+16+16+16+16+16+16+1
Draadloos opladenNeeJaJaJaJaJaJa
Rijden en Onderstel
Acceleratie (0-100 km/u)9,0 sec9,0 sec6,7 sec6,6 sec6,7 sec6,6 sec5,4 sec
Topsnelheid160 km/u (begrensd)160 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)180 km/u (begrensd)
DC SnelladenTot 50 kW (145 kW optioneel)Tot 50 kW (145 kW optioneel)Tot 175 kWTot 175 kWTot 175 kWTot 175 kWTot 175 kW
Veiligheid en Assistentie
Lane AssistStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Adaptieve Cruise ControlStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Park Distance ControlVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achter
AchteruitrijcameraNeeJaJaJaJaJaJa
Comfort en Gemak
Keyless AccessNeeJaJaJaJaJaJa
Elektrische achterklepNeeNeeNeeNeeJa (met Easy Open & Close)Ja (met Easy Open & Close)Ja (met Easy Open & Close)
Verwarmde voorstoelenNeeJaJaJaJaJaJa
Verwarmde voorruitNeeJa (draadloos)Ja (draadloos)Ja (draadloos)Ja (draadloos)Ja (draadloos)Ja (draadloos)
Garantie en Service
Voertuiggarantie2 jaar2 jaar2 jaar2 jaar2 jaar2 jaar2 jaar
Batterijgarantie8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km8 jaar of 160.000 km
OnderhoudTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepenTot 7 jaar inbegrepen
Uitgebreid overzicht van alle kenmerken in de verschillende categorieรซn voor elke VW ID.4 modelvarianten.
CategorieAccessoireBeschrijvingPrijs (incl. BTW)Compatibele uitvoeringen
Wielen
20″ ‘Loen’ lichtmetalen velgen (zwart)Zomer set: 255/45 R20 + 235/50 R20 – Continentalโ‚ฌ2.744Alle uitvoeringen
20″ ‘Loen’ lichtmetalen velgen (zwart)Winter set: 255/45 R20 + 235/50 R20 – Continentalโ‚ฌ3.044Alle uitvoeringen
20″ ‘Loen’ lichtmetalen velgen (zwart)All-season set: 255/45 R20 + 235/50 R20 – Continentalโ‚ฌ2.774Alle uitvoeringen
19″ ‘Loen’ lichtmetalen velgen (zilver)Winter set: 255/50 R19 + 235/55 R19 – Continentalโ‚ฌ2.444Alle uitvoeringen
20″ ‘Loen’ lichtmetalen velgen (zilver)Winter set: 255/45 R20 + 235/50 R20 – Continentalโ‚ฌ3.044Alle uitvoeringen
Interieur
Eco-lederen interieurCO2-neutraal geproduceerd, verschillende kleuren beschikbaarvanaf โ‚ฌ1.895Alle uitvoeringen
StoelverwarmingVoor 2 voorstoelen, met eco-lederen interieurโ‚ฌ399Alle uitvoeringen
Rubberen all-weather mat setSet van 4 stuksโ‚ฌ104Alle uitvoeringen
KofferbakmatMet opstaande randโ‚ฌ94Alle uitvoeringen
Zonnescherm setSet van 5 stuksโ‚ฌ299Alle uitvoeringen
Buitenkant
Chroom achterklep trimโ‚ฌ149Alle uitvoeringen
Deur dorpel bescherming filmVoor voor- en achterdeuren, zwart/zilverโ‚ฌ194Alle uitvoeringen zonder fabrieksaf-fabriek dorpels
Transport
DakdragersSet van twee aluminium dakdragersโ‚ฌ349Alle uitvoeringen
Dakbox (mat zwart)340L capaciteit, 190 x 75 x 33 cmโ‚ฌ369Alle uitvoeringen met dakdragers
Dakbox (hoogglans zwart)460L capaciteit, 230 x 75 x 34 cmโ‚ฌ644Alle uitvoeringen met dakdragers
Trekkerruimte (op de trekhaak)300L capaciteit, 153 x 55 x 66 cmโ‚ฌ919Alle uitvoeringen met trekhaak
Vouwbare fietsdragerGeschikt voor elektrische fietsen (max. 60 kg)โ‚ฌ579Alle uitvoeringen met trekhaak
TrekhaakElektrisch uitschuifbaar, mechanisch intrekbaarโ‚ฌ990Alle uitvoeringen
Comfort en Technologie
USB-C naar Apple lightning oplaadkabel30 cm lengteโ‚ฌ39Alle uitvoeringen
Oplaadkabel Type 2, 230VVoor thuisgebruik (wandcontactdoos), max 2,3 kW, 6 meterโ‚ฌ239Alle uitvoeringen
‘HELICES’ mode 3 oplaadkabelVoor wandcontactdoos of openbaar opladen, 11 kWh, 5 meterโ‚ฌ299Alle uitvoeringen
Styling
Exterieur Styling PakketZwarte dak, ‘Silver’ dakrails en bumperaccentenโ‚ฌ690Alle uitvoeringen behalve GTX
Tabel van beschikbare accessoires voor de VW ID.4
PakketnaamInhoudPrijs (incl. BTW)Compatibele uitvoeringen
Assistentiepakket– Achteruitrijcamera (Achteruitzicht)
– Keyless vergrendelings- en startsysteem (Keyless Access)
– Inbraakalarm
– Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
– Parkeerassistent (Park Assist)
– Verlichte deurgrepen
โ‚ฌ1.490Pure, Pro, GTX
Assistentiepakket PlusAlle functies van het Assistentiepakket, plus:
– 360-graden camera (Area View)
– Travel Assist (incl. Adaptieve Cruise Control)
– Dodehoeksensor (Side Assist)
– Elektrische achterklep, incl. Easy Open & Close
– Multifunctioneel stuurwiel, met leer omwikkeld
– Parkeerassistent (Park Assist Pro)
– Auto kan zelf in- en uitparkeren
– Geheugenfunctie voor Parkeerassistent (Trained Park Assist)
– Mogelijkheid om 5 individuele parkeermanoeuvres op te slaan (max. 50 meter)
โ‚ฌ3.090 (Pure, GTX)
โ‚ฌ1.590 (Pro Business)
โ‚ฌ1.090 (Pro)
Pure, Pro, Pro Business, GTX
Designpakket– LED Matrix koplampen (IQ.Light)
– Verbindende LED-strip tussen koplampen
– Dynamische grootlichtassistent (Dynamic Light Assist)
– LED achterlichten, luxe versie incl. dynamische richtingaanwijzers
– Voorportierramen met geluidsisolatie, achterportierramen en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
โ‚ฌ2.190
โ‚ฌ1.890 (Pure Business)
Pure, Pro
Designpakket Plus– Panoramisch dak (panoramisch glazen dak, niet te openen)
– Voorportierramen met geluidsisolatie, achterportierramen en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
โ‚ฌ1.240GTX
Sportpakket– Sportonderstel
– Progressieve stuurbekrachtiging (Progressive Steering)
โ‚ฌ390Alle uitvoeringen
Sportpakket PlusAlle functies van het Sportpakket, plus:
– Adaptieve chassiscontrole (Dynamic Chassis Control)
โ‚ฌ1.290Alle uitvoeringen
Comfortpakket– Automatische airconditioning, 2-zone (Climatronic)
– Voorruit, geluidsisolerend, draadloos verwarmd en infrarood-reflecterend
– Verwarmde voorstoelen
– Verwarmd, multifunctioneel leeromwikkeld stuurwiel
– Verlengde middenconsole met verlicht opbergvak en 2 bekerhouders
– USB-C aansluiting (2x voor en 2x in achterste middenconsole)
– Verwarmde voorruitenwissers
โ‚ฌ1.240
โ‚ฌ990 (met Interieurstijl pakket)
โ‚ฌ690 (met Interieurstijl pakket Plus / Interieur Top-Sport pakket Plus)
Pure, Pro, GTX
Comfortpakket PlusAlle functies van het Comfortpakket, plus:
– Automatische airconditioning, 3-zone (Climatronic)
– Variabele laadvloer
– Kofferbakafscheidingsnet
– Bagagenet
โ‚ฌ1.690
โ‚ฌ440 (Pure Business, Pro Business, GTX)
โ‚ฌ1.390 (Pure met Interieurstijl pakket)
โ‚ฌ1.140 (Pure met Interieurstijl pakket Plus / Interieur Top-Sport pakket Plus)
โ‚ฌ190 (Pure Business, Pro Business)
Pure, Pro
Pure Business, Pro Business, GTX
Multimediapakket– ‘Discover Pro’ Navigatie (32,8 cm scherm)
– Draadloos opladen (Wireless Charging)
โ‚ฌ1.240Pure, Pro, GTX
Multimediapakket PlusAlle functies van het Multimediapakket, plus:
– Augmented reality head-up display
– High-end geluidssysteem Harman / Kardon
โ‚ฌ2.890
โ‚ฌ1.690 (Pure Business, Pro Business)
Pure, Pro, GTX
Pure Business, Pro Business
Interieurstijl pakket– ‘ArtVelours’ bekleding
– Comfortstoelen
– Kleur: bruin / zwart of donkergrijs
– Zwart hemel
– Hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoelen
– Achterbank in ongelijke delen inklapbaar incl. middenarmsteun en doorlaadopening
– Verwarmd, multifunctioneel leeromwikkeld stuurwiel
– Interieur ambientverlichting (30 kleuren instelbaar)
โ‚ฌ1.340Pure, Pro
Interieurstijl pakket PlusAlle functies van het Interieurstijl pakket, plus:
– Ergo-Actieve elektrisch verstelbare stoelen incl. geheugenfunctie
– Verwarmde voorstoelen
– Voorste lendensteunen, elektrisch verstelbaar met massagefunctie
โ‚ฌ2.790
โ‚ฌ1.440 (Pure Business, Pro Business)
Pure, Pro
Pure Business, Pro Business
Interieur Top-Sport pakket PlusAlle functies van het Interieurstijl pakket Plus, met:
– Topsportstoelen in plaats van Comfortstoelen
– Geรฏntegreerde hoofdsteunen
โ‚ฌ3.840
โ‚ฌ2.490 (Pure Business, Pro Business)
โ‚ฌ3.140 (GTX)
Pure, Pro
Pure Business, Pro Business
GTX
Buitenkant stijl pakket– Dak in zwart
– Dakrails en bumperaccenten in ‘Silver’
– Dakrails in ‘Silver’
โ‚ฌ690Alle uitvoeringen behalve GTX
Uitgebreid overzicht van de beschikbare pakketten voor de VW ID.4 in verschillende uitvoeringen
Volkswagen ID.4 Blue Dusk met zwart dak Kleur
Blue Dusk met zwart dak Kleur
Volkswagen ID.4 Costa Azul Kleur
Costa Azul Kleur
Volkswagen ID.4 Costa Azul met zwart dak Kleur
Costa Azul met zwart dak Kleur
Volkswagen ID.4 Gletscher White Kleur
Gletscher White Kleur
Volkswagen ID.4 Gletscher White met zwart dak Kleur
Gletscher White met zwart dak Kleur
Volkswagen ID.4 Grenadill Black Kleur
Grenadill Black Kleur
Volkswagen ID.4 Kings Red met zwart dak Kleur
Kings Red met zwart dak Kleur
Volkswagen ID.4 Moonstone Grey Kleur
Moonstone Grey Kleur
Volkswagen ID.4 Moonstone Grey met zwart dak Kleur
Moonstone Grey met zwart dak Kleur
Volkswagen ID.4 Scale Silver Kleur
Scale Silver Kleur
Volkswagen ID.4 Scale Silver met zwart dak Kleur
Scale Silver met zwart dak Kleur

Prijsstructuur van 2024 Volkswagen ID.4

VariantBatterijcapaciteit (netto)VermogenAandrijvingTransmissieVanaf Prijs (โ‚ฌ)
Pure52 kWh125 kW / 170 pkAchterwiel1-versnelling44.990
Pure Business52 kWh125 kW / 170 pkAchterwiel1-versnelling45.990
Pro77 kWh210 kW / 286 pkAchterwiel1-versnelling49.990
Pro 4MOTION77 kWh210 kW / 286 pkVierwiel1-versnelling51.990
Pro Business77 kWh210 kW / 286 pkAchterwiel1-versnelling50.990
Pro Business 4MOTION77 kWh210 kW / 286 pkVierwiel1-versnelling52.990
Pro Oranje Edition77 kWh210 kW / 286 pkAchterwiel1-versnelling48.990
GTX77 kWh250 kW / 340 pkVierwiel1-versnelling60.990
Volkswagen ID.4 Prijzen en Aandrijflijnspecificaties

Is Het De Moeite Waard Om De 2024 Volkswagen ID.4 Te Kopen?

De 2024 Volkswagen ID.4 is een grote sprong voorwaarts voor VW’s elektrische voertuiglijn. Het is een van hun bestverkopende elektrische SUV’s en het is een nieuw modeljaar dus er zijn enkele mooie updates. We hebben het over een verbeterde aandrijflijn, vernieuwd interieur, nieuwe software en verbeterd bereik, en de ID.4 is nu nog aantrekkelijker in het al overvolle segment van elektrische sport utility vehicles.

Met een lengte van 4,6 meter en een wielbasis van 2,7 meter biedt de ID.4 veel ruimte binnenin, waardoor hij praktisch is voor dagelijks gebruik. Met een leeggewicht van ongeveer 2,2 ton vindt hij een balans tussen het huisvesten van een groot accupakket en het behouden van goede rijeigenschappen.

Er zullen verschillende aandrijflijnopties zijn voor de ID.4, natuurlijk afhankelijk van de uitvoering die je kiest. De basis Pure en Pure Business modellen komen met een 52 kWh accu gekoppeld aan een 125 kW (170 pk) elektromotor voor achterwielaandrijving. Als je meer vermogen wilt, bieden de Pro, Pro Business en Pro Oranje Edition uitvoeringen een 77 kWh accu en een 210 kW (286 pk) motor, nog steeds met achterwielaandrijving. Wil je vierwielaandrijving? Geen zorgen, want de Pro en Pro Business modellen zijn er ook in een 4MOTION-versie die nog steeds de 77 kWh accu en 210 kW vermogen heeft, maar dit naar alle vier de wielen stuurt. De GTX is de prestatie-kampioen aan de top van het gamma, met een 77kWh accu met een sterke 250 kW (340 pk) dubbele motoropstelling en vierwielaandrijving voor dat sportieve gevoel.

De ID.4 gebruikt NMC (Nikkel Mangaan Kobalt) accutechnologie, die een goede balans vindt tussen energiedichtheid en levensduur. Volkswagen raadt echter niet aan om constant tot 100% op te laden om de gezondheid van de accu op lange termijn te behouden.

Of je nu een fan bent van achterwielaandrijving of vierwielaandrijving nodig hebt, het 2024 ID.4 gamma stelt niet teleur. Het begint met Pure, dan Pure Business, dan Pro, en ten slotte Pro Business, elk met toenemende functies en prestaties. Er is ook de Pro Oranje Edition voor wat exclusiviteit en de 4MOTION-modellen van Pro en Pro Business voor de vierwielaandrijving-liefhebbers. En voor degenen die het beste willen van zowel luxe als sportieve dynamiek, is de GTX-uitvoering de topkeuze. Het begint bij ongeveer โ‚ฌ44.990 voor het basismodel en loopt op tot ongeveer โ‚ฌ60.990 voor de volledig uitgeruste versies, dus het zou concurrerend moeten zijn met andere elektrische SUV’s.

Motor, Prestaties En Transmissie

De ID.4 EV biedt een reeks aandrijflijnopties, zodat je kunt kiezen welke je wilt. Als je op zoek bent naar iets efficiรซnts en capabels voor stad en voorstedelijk rijden, zijn de instapniveau Pure en Pure Business uitvoeringen een uitstekende keuze. Ze komen met een 52 kWh accupakket en een achtergemonteerde elektromotor, die 125 kW (170 pk) en 310 Nm koppel levert. Het is een mooie balans tussen prestaties en efficiรซntie.

Of als je wat meer punch en bereik wilt, kun je upgraden naar de Pro, Pro Business en Pro Oranje Edition modellen die een 77 kWh accu hebben. Deze bieden wat meer pit met 210 kW (286 pk) en 560 Nm koppel, wat geweldig is voor langere ritten en wanneer je wat extra vermogen nodig hebt.

Voor degenen die wat meer “bite” en controle willen, vooral bij slecht weer, biedt Volkswagen de 4MOTION vierwielaandrijving versies van de Pro en Pro Business modellen. Deze AWD-versies hebben dezelfde 77 kWh accu en 210 kW vermogen maar verdelen het vermogen over alle vier de wielen, zodat je die extra grip hebt wanneer je die nodig hebt.

Aan de top van het gamma heb je de GTX-uitvoering – Volkswagens prestatie-ster. Het heeft vierwielaandrijving met 2 elektromotoren, 1 op elke as, en het heeft een gecombineerd vermogen van 250 kW (340 pk). Het is niet alleen omdat het vierwielaandrijving heeft, maar zijn acceleratie en algehele prestaties zijn veel beter.

Welke je ook kiest, ze komen allemaal met een รฉรฉn-versnellingstransmissie, wat ook gebruikelijk is bij elektrische auto’s. Dat is het mooie van dit voertuig – je hoeft nooit terug te schakelen, omdat je altijd dezelfde hoeveelheid vermogen hebt in het hele toerentalbereik. Het verhoogt ook de efficiรซntie en vermindert het onderhoud.

Qua prestaties levert de ID.4. De Pure modellen kunnen van 0-100 km/u in 9,0 seconden, terwijl de Pro uitvoeringen het in 6,7 seconden doen (6,6 seconden voor 4MOTION). Als je achter het stuur van de GTX zit, bereik je 100 km/u in slechts 5,4 seconden. Topsnelheden variรซren tussen 160 km/u voor de Pure modellen, en 180 km/u voor de Pro en GTX versies.

Opladen is ook snel en gemakkelijk. Alle modellen ondersteunen tot 11 kW AC-laden (thuis/werk). Sneller laden nodig? Pure uitvoeringen komen standaard met 50 kW DC snelladen maar kunnen worden geรผpgraded naar 145 kW. De Pro, Pro Business en GTX modellen hebben tot 175 kW DC snellaadcapaciteit, waardoor je kunt opladen van 5% tot 80% in 28 minuten (optimale omstandigheden).

Goed, een van mijn favoriete updates voor 2024 is accu-preconditionering. Deze functie bereidt de accu voor op een volledige lading wanneer het buiten koud is. Je kunt het handmatig of via het navigatiesysteem inschakelen, zodat je altijd de snelst mogelijke lading krijgt, zelfs als het echt koud is buiten. Activeer het gewoon 4-5 minuten voordat je bij de lader komt, en je bent klaar om te gaan.

Volkswagen zorgt ook voor praktisch gebruik met een Mode 3 laadkabel voor AC-laden en een optionele warmtepomp om het bereik in koud weer te helpen behouden. Ze bieden ook thuislaadopties en hebben partnerschappen met laadnetwerken, dus het is gemakkelijk om overal een laadpunt te vinden.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De VW ID.4 heeft een remsysteem dat traditionele en innovatieve technologieรซn combineert. Aan de voorkant heb je 328 mm schijfremmen, die sterke en betrouwbare remkracht leveren. Maar wacht, VW heeft trommelremmen aan de achterkant gebruikt. Dat is niet het soort ding dat je tegenwoordig in een auto zou vinden, vooral niet in een die zoveel kost, maar er zit veel meer achter deze beslissing dan wat er aan de oppervlakte te zien is.

De 11-inch achtertrommelremmen lijken misschien behoorlijk ouderwets, maar ze zijn in deze context logisch. In een elektrische auto zoals de ID.4 zijn de achterremmen minder kritiek vanwege het regeneratief remmen. De elektromotor doet veel van het remwerk, dus de achterremmen hoeven niet zo sterk te zijn. Trommelremmen zijn duurzaam en vereisen minimaal onderhoud, plus ze zijn niet zo blootgesteld aan het weer als schijfremmen.

Nog een pluspunt? Trommelremmen zijn op de lange termijn veel milieuvriendelijker. En ze verspreiden lang niet zoveel remstof, wat een ander nadeel is van schijfremmen. Het gesloten ontwerp van trommelremmen helpt echter dit stof in te sluiten, waardoor ze gemakkelijker schoon te maken zijn.

Natuurlijk is niet iedereen overtuigd van het idee. Sommige mensen verwachten misschien rondom schijfremmen in een auto van dit kaliber. Maar we zullen zien hoe deze opstelling presteert als de ID.4 wat kilometers begint te maken.

Laten we het nu hebben over regeneratief remmen. Deze functie heeft wat discussie veroorzaakt. Het heeft niet zoveel รฉรฉn-pedaal rijervaring als sommige elektrische auto’s, het regeneratief remmen van de ID.4 is zeer subtiel. In de standaard rijmodus (D) rolt de auto uit wanneer je het gaspedaal loslaat, net als een gewone auto. Als je echter sterker regeneratief remmen wilt, moet je naar “B” schakelen met de versnellingspook.

Zelfs in “B”-modus is het regeneratief remmen niet zo sterk als bij veel andere EV’s. Het stopt de auto niet volledig met alleen regeneratief remmen; hij blijft langzaam rollen. Volkswagen heeft gekozen voor een meer conventionele aanpak, met als doel de rijkarakteristieken van een benzineauto te emuleren voor degenen die overstappen van traditionele voertuigen. Dit zal echter mogelijk niet voldoen aan degenen die gewend zijn geraakt aan de krachtige รฉรฉn-pedaal rijstijl.

In het algemeen vertegenwoordigt het remsysteem van de ID.4 een compromis tussen traditionele technologie, kosten en de vereisten van een elektrisch voertuig. Het heeft niet het krachtigste regeneratieve remsysteem in zijn klasse, maar het biedt soepel en voorspelbaar remmen dat meer dan voldoende zou moeten zijn om de meeste bestuurders tevreden te stellen.

Besturing En Ophanging

Volkswagen ID.4 Interieur
Volkswagen ID.4 Interieur

De Volkswagen ID.4 compacte SUV heeft een uitgebalanceerd stuur- en ophangingssysteem dat zowel comfort als stabiliteit biedt. De besturing is elektrisch bekrachtigd, wat je een licht, gemakkelijk gevoel geeft wanneer je door de stad rijdt, maar het geeft nog steeds genoeg feedback om je zelfverzekerd te houden op de snelweg.

Een van de hoogtepunten van de rijervaring van de ID.4 is zijn indrukwekkend krappe draaicirkel. Ondanks dat het een middelgrote SUV is, manoeuvreert hij wonderbaarlijk in en uit krappe plekken, waardoor rijden in de stad en parkeren een fluitje van een cent is. Een deel van deze wendbaarheid komt door de elektrische aandrijflijn-indeling, die VW meer flexibiliteit geeft met het algehele ontwerp van het voertuig.

Wat de ophanging betreft, draait het bij de ID.4 allemaal om comfort zonder te veel in te leveren op handling. Hij heeft een volledig onafhankelijke ophanging die alle onregelmatigheden in de weg absorbeert voor een soepele rit. Het GTX-model, dat op 20-inch wielen staat, vindt een geweldige balans tussen rijkwaliteit en handling, dus het lijdt in geen van beide categorieรซn.

Voor degenen die meer controle willen over hoe hun auto rijdt, biedt Volkswagen het DCC-systeem (Dynamic Chassis Control) in de hogere uitvoeringen. Het is een “magnetic ride control”, wat een adaptief dempingssysteem is waarmee je je ophanging handmatig kunt aanpassen op basis van je stemming of het type weg waarop je rijdt. Of je nu de voorkeur geeft aan een zachte, comfortabele cruising-ervaring of een meer geestdriftige rit, het DCC-systeem zal aan je behoeften voldoen.

Wanneer de ophanging in de comfortmodus staat, absorbeert het soepel hobbels, waardoor lange snelwegritten ongelooflijk ontspannend zijn. Maar houd er rekening mee dat deze modus wat carrosseriehelling toestaat tijdens het bochtenwerk, wat misschien niet bevalt aan degenen die de voorkeur geven aan een stijver, sportiever gevoel.

Het heeft zelfs een sportmodus, en wanneer je die inschakelt, wordt de ophanging mooi stevig, vermindert de carrosseriehelling en voel je je veel meer “geplant” in de bochten. De besturing wordt ook scherper, directer en responsiever. Ja, de rit wordt wat stijver, maar niet zodanig dat je er een hekel aan zou krijgen tijdens dagelijks rijden.

Vierwielaandrijving-versies van de ID.4 hebben een iets betere handling dankzij verbeterde gewichtsverdeling en verhoogde tractie door de dubbele motoropstelling. Deze modellen hebben ook een iets hogere bodemvrijheid, wat goed is voor licht off-road rijden of rijden in de sneeuw tijdens de wintermaanden.

Ja, de ID.4 rijdt goed wat elektrische SUV’s betreft, maar het is niet bepaald een sportwagen. Hij is een beetje zwaar op de achterkant als je hem echt pusht, vooral met het accupakket in de achterkant, maar hij heeft een extreem laag zwaartepunt, dus hij neemt bochten zeer goed en gedraagt zich voorspelbaar.

Welke Banden Gebruikt Het?

De VW ID.4 komt met verschillende bandopties die verschillen per uitvoering en wielgrootte. De basis Pure en Pure Business uitvoeringen hebben 18-inch wielen met 235/60 R18 banden. Deze banden bieden een goede balans tussen comfort, kilometerstand en prestaties, waardoor ze geschikt zijn voor dagelijks rijden.

Als je doorstapt naar de Pro en Pro Business uitvoeringen, upgradet de ID.4 naar grotere 19-inch wielen. Deze modellen gebruiken een versprongen bandenconfiguratie, met 235/55 R19 banden op de vooras en iets bredere 255/50 R19 banden op de achteras. Deze configuratie verbetert de stance van de auto en zijn bochtencapaciteiten terwijl nog steeds een comfortabele rit wordt geboden. De grotere wiel- en bandencombinatie draagt ook bij aan de meer hoogwaardige uitstraling van het voertuig.

De topuitvoering GTX gaat nog een stapje verder met 20-inch wielen. Het heeft 235/50 R20 banden voor en 255/45 R20 banden achter. Deze opstelling verbetert niet alleen de sportieve look (wat past bij een prestatiegericht model), maar biedt ook veel betere grip en gevoel. Met het extra vermogen en vierwielaandrijving van de GTX reageert hij nog effectiever.

Volkswagen biedt een reeks wiel- en bandenpakketten als accessoires, waardoor eigenaren het uiterlijk en de rijkarakteristieken van de ID.4 kunnen aanpassen. Deze opties omvatten zomerbanden, winterbanden en all-season banden voor gebruik het hele jaar door. Bijvoorbeeld, de 20-inch “Loen” lichtmetalen wielen zijn verkrijgbaar in zwart en zilver, en Conti-banden zijn beschikbaar voor zomer-, winter- en all-season gebruik.

Interieur Uiterlijk

Volkswagen ID.4 Dashboardindeling en Middenconsole
Volkswagen ID.4 Compacte SUV Dashboardindeling en Middenconsole

Het is in het interieur van de Volkswagen ID.4 waar grote sprongen zijn gemaakt in design en bruikbaarheid, en het lijkt gewoon zoveel moderner en cleaner dan het oude. Het heeft een clean, bijna minimalistisch design dat zijn elektrische karakter complementeert terwijl het nog steeds vertrouwd aanvoelt voor degenen die overstappen van traditionele voertuigen.

Een van de grote updates voor 2024 is het infotainmentsysteem. Het touchscreen is vergroot naar 12,9 inch (voorheen 12 inch) en is nu licht naar je toe gekanteld, wat de cockpit een meer bestuurdergerichte uitstraling geeft. De resolutie en responsiviteit van het scherm zijn aanzienlijk verbeterd, wat een welkome verandering is, vooral omdat de oudere modellen wat kritiek kregen op dit gebied.

Het dashboard heeft een cleaner, minder rommelig design, waarbij de meeste bedieningselementen zijn geรฏntegreerd in het grote touchscreen in het midden. Volkswagen heeft een minimalistische aanpak omarmd, dus je zult niet veel fysieke knoppen vinden. Dit kan een love-it-or-hate-it feature zijn voor degenen die de voorkeur geven aan tactiele bediening. VW heeft echter naar feedback geluisterd en heeft een rij aanraakgevoelige klimaatregelingsknoppen onder het scherm toegevoegd, die nu ’s nachts verlicht zijn voor betere zichtbaarheid.

Het interieur heeft een prettige, bijna zachte aanraking, met elegante stiksels langs het bovenste dashboard en de deurpanelen. Daaronder zijn echter harde kunststoffen, die kunnen variรซren afhankelijk van het uitrustingsniveau. Hogere uitvoeringen bieden meer premium materialen, inclusief enkele metallic accenten, maar de harde kunststoffen kunnen wat misplaatst aanvoelen gezien het prijssegment van de ID.4.

Het stuurwiel is met leer bekleed en heeft een afgeplatte onderkant, wat een sportieve touch toevoegt. Het heeft ook touchbediening, die stijlvol is maar in het begin misschien wat ongewoon aanvoelt om te gebruiken.

Een uniek kenmerk in het interieur van de ID.4 is het compacte 5,3-inch digitale instrumentencluster. Het is gemonteerd op de stuurkolom, dus wanneer je het stuurwiel verstelt, beweegt de hele kolom mee, samen met het display. Hoewel kleiner vergeleken met het grote centrale touchscreen, presenteert het effectief essentiรซle rijinformatie in een compact en leesbaar formaat.

De middenconsole is herontworpen voor 2024, met een meer gebruiksvriendelijke indeling met vaste bekerhouders en voldoende opbergruimte. Het heeft een behoorlijk diepe middenarmsteun-compartiment en een draadloze oplaadpad voor je telefoon.

Een andere coole feature is de accentverlichting met aanpasbare kleuren, waarmee je de sfeer in het interieur kunt bepalen. De verlichting strekt zich uit over het dashboard en de deurpanelen, wat een moderne, luxueuze touch toevoegt, vooral ’s nachts.

Het zitcomfort is solide in alle uitvoeringen. Zelfs de stoffen stoelen in de basismodellen zijn goed gecushioned. Hogere uitvoeringen komen met kunstleren of leren stoelen, inclusief massagefuncties voor de bestuurder en passagier.

Kies je voor een hogere uitvoering, dan krijg je ook een panoramisch glazen dak, wat het gevoel van openheid in het interieur versterkt. Het kan niet open, maar heeft wel een elektrisch bedienbaar zonnescherm om licht en warmte te regelen.

Over het algemeen vindt het interieur van de ID.4 een geweldige balans tussen futuristisch design en praktische functionaliteit. Het nieuwe infotainmentsysteem en verbeterde materiaalkwaliteit pakken veel tekortkomingen van het vorige model aan, waardoor deze ID.4 een sterke concurrent is in de elektrische SUV-categorie. De afhankelijkheid van touchbediening en de aanwezigheid van harde kunststoffen in sommige gebieden kunnen echter nog steeds punten zijn om te overwegen voor potentiรซle kopers.

Exterieur Uiterlijk

De 2024 VW ID.4 behoudt het clean, moderne design van zijn voorganger maar heeft een paar kleine aanpassingen die hem nog aantrekkelijker maken. Hij behoudt de gebruikelijke SUV-vorm maar incorporeert onderscheidende elektrische voertuig design-elementen. Als je een voertuig wilt dat niet schreeuwt “elektrisch” maar nog steeds hoofden doet draaien, is de ID.4 de auto voor jou.

Aan de voorkant heeft de ID.4 een slanke, gesloten grille, een typische designkeuze voor EV’s die niet alleen zijn elektrische aandrijflijn benadrukt maar ook de aerodynamica verbetert. Een van de meer opvallende kenmerken zijn de koplampen. Volledige LED-koplampen met een uniek, bijna oogachtig uiterlijk en ingewikkelde interne designs. Nog beter: als je kiest voor een hogere uitvoering, krijg je een LED-lichtbalk die zich uitstrekt tussen de koplampen en het Volkswagen-logo in het midden verlicht. Deze kenmerkende verlichting geeft de ID.4 een futuristische en premium uitstraling, vooral in het donker.

Het zijaanzicht van de ID.4 onthult een goed geproportioneerde SUV-vorm. Er is een sterke karakterlijn die begint bij de voorschermen en doorloopt via de deuren naar achteren, wat een beetje visuele flair geeft en ook wat indicatie geeft van zijn dynamische karakter. Hij heeft een aflopende daklijn die geleidelijk afdaalt naar achteren, wat een balans vindt tussen aerodynamische efficiรซntie en interieurruimte. De wielen variรซren van 19 inch op de basisuitvoering tot 21 inch op de topuitvoering, waarbij de grotere wielen het voertuig een lagere, meer atletische stance geven.

Je zult ook zwarte bekleding rond de wielkasten en langs de onderkant van de carrosserie opmerken, wat een beetje een robuuste touch toevoegt. Hoewel primair voor esthetische doeleinden, maakt het de ID.4 imposanter. Zelfs de deurgrepen zijn verzonken in de carrosserie voor verbeterde aerodynamica en een strak uiterlijk. Deze grepen openen elektronisch, wat misschien even wennen is maar een moderne touch toevoegt.

De achterkant van de ID.4 is waarschijnlijk de meest aantrekkelijke hoek. De LED-achterlichtbalk over de volle breedte is een opvallend kenmerk, vooral omdat hij zo helder is in het donker, en hij heeft een cool, driedimensionaal, meerlaags design. Het VW-logo in het midden (alleen beschikbaar op duurdere modellen) is verlicht, wat een subtiele touch van klasse toevoegt.

De achterklep is zeer clean en eenvoudig, met de kentekenplaat laag op de bumper geplaatst om het Volkswagen-embleem te benadrukken. De achterbumper heeft een diffuser-achtig onderste gedeelte, wat, naast dat het er cool uitziet, helpt bij de aerodynamica van de auto.

Dakrails, standaard op bijna elke uitvoering, dragen bij aan de praktische functionaliteit van de SUV en bieden extra capaciteit voor het vervoeren van extra bagage. Het panoramische glazen dak ziet er goed uit als je een hogere uitvoering kiest, het integreert goed in de daklijn en voegt een beetje meer klasse toe aan de ID.4.

De ID.4 komt in enkele stijlvolle kleuren. Het Arctic Blue Metallic is een scherpe, moderne interpretatie van traditioneel blauw. Je vindt ook verschillende tinten wit, zwart, zilver en grijs, die opties bieden van subtiel tot meer in het oog springend.

Comfort En Gemak

Laten we beginnen met de stoelen. De voorstoelen zijn zeer ondersteunend, dus zelfs op lange roadtrips zul je je niet oncomfortabel voelen. De topuitvoeringen hebben 12-voudig elektrisch verstelbare stoelen met 4-voudig verstelbare lendensteun, zodat je die stoel precies goed kunt krijgen. En als je het nog een stapje verder wilt nemen, komen sommige modellen zelfs met een massagefunctie voor de voorstoelenโ€”een geweldige toevoeging voor die langere ritten.

De achterstoelen zijn net zo indrukwekkend. De vloer is zeer vlak, een voordeel van het EV-platform, en er is veel beenruimte, waardoor de middenstoel beter bruikbaar is dan in veel conventionele SUV’s. De achterstoelen hebben ook een 40/60 split, zodat je zowel passagiers als lading kunt vervoeren en veelzijdig blijft. En er is de middenarmsteun met bekerhouders, dus de achterbank is behoorlijk comfortabel.

Wat klimaatbeheersing betreft, heeft de ID.4 je gedekt. Bijna alle modellen komen met standaard dual-zone automatische klimaatregeling, waardoor de bestuurder en voorpassagier temperaturen kunnen instellen die comfortabel voor hen zijn zonder compromissen te moeten sluiten. Het werkt soepel en houdt het interieur zeer stil.

Een ander uniek kenmerk is het beschikbare panoramische glazen dak. Het gaat niet open maar laat het interieur baden in licht, waardoor het nog ruimer aanvoelt. En voor het geval het te helder of warm wordt, is er een cool elektrisch zonnescherm waarmee je licht en warmte kunt regelen.

Qua gemak zit de ID.4 vol met doordachte details. Keyless entry en start zijn standaard, dus geen gedoe met je sleutels om hem te starten. Nog beter, de meer luxe modellen hebben een elektrische achterklep, wat een uitkomst is als je handen vol zijn.

Opbergruimte is een ander gebied waar de ID.4 uitblinkt. Er is veel opbergruimte in de middenconsole, inclusief een diepe bak onder de armsteun en een draadloze oplaadpad voor je telefoon. De deurvakken zijn groot, en er zijn nette kleine hoekjes en gaatjes door het hele interieur (zoals het plankje boven het handschoenenkastje).

Het infotainmentsysteem, met zijn nieuwe 12,9-inch touchscreen, is een grote verbetering. Het is veel responsiever en gemakkelijk te gebruiken, met aanpasbare lay-outs en snelkoppelingen. En met draadloze Apple CarPlay en Android Auto integreert je smartphone naadloos in het systeem.

Een van de meest handige features voor 2024 is het verbeterde navigatiesysteem met geรฏntegreerde laadplanning. Het kan nu routes plannen met laadstops volgens je bereik en beschikbare laadstations. Er is zelfs een accu-preconditioneringsfunctie die de accu voorbereidt op het meest efficiรซnte laden als je een geplande stop nadert.

Lange afstanden rijden is veel minder vermoeiend dankzij rijhulpsystemen zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en Travel Assist (een semi-autonome rijmodus). Hoewel niet volledig autonoom, verminderen deze features de vermoeidheid van de bestuurder aanzienlijk.

Wat rijcomfort betreft, handelt de ID.4 oneffenheden in de weg goed af, en modellen met adaptieve ophanging (DCC) stellen je in staat de rit aan te passen aan je voorkeur. Het is zo stil en verfijnd in het interieur, zonder motorgeluid, en weg- en windgeruis zijn extreem goed onder controle.

Over het algemeen biedt de ID.4 een evenwichtige mix van comfort en gemak, met features die je rijervaring verbeteren en elke rit plezierig maken. Of je nu door de stad cruist of de snelweg opgaat voor een lange rit, het doordachte design en de verbeteringen van de ID.4 maken hem een uitstekende keuze in de EV-markt.

Veiligheid En Beveiliging

De 2024 ID.4 compacte SUV komt met zoveel veiligheidsfeatures dat het duidelijk is dat Volkswagen je zo veilig mogelijk wil houden tijdens het rijden. Het hoogtepunt is de IQ.Drive suite van geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS), waaronder Travel Assist, dat adaptieve cruisecontrol combineert met rijstrookcentrering om die lange ritten wat gemakkelijker te maken. Het heeft Lane Assist, dat je helpt in je rijstrook te blijven en stuurinput geeft indien nodig, en Front Assist, dat andere auto’s, voetgangers en fietsers detecteert en indien nodig remt. Het heeft ook een Blind Spot Monitor, Rear Traffic Alert, en Adaptieve Cruisecontrol met Stop en Go, die een veilige afstand tot het verkeer bewaart. Emergency Assist kan de auto zelfs tot stilstand brengen als het merkt dat je niet in controle bent.

Passieve veiligheid is ook goed gedekt, met kreukelzones, meerdere airbags en ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes. LED-koplampen zijn standaard, en adaptieve koplampen zijn optioneel op de hogere uitvoeringen voor de best mogelijke zichtbaarheid.

De elektrische aandrijflijn verbetert de veiligheid met een lager zwaartepunt, wat de stabiliteit verbetert en de kans op over de kop slaan vermindert. Bovendien leveren elektromotoren direct koppel, wat nuttig kan zijn in noodsituaties.

Het heeft een geavanceerd anti-diefstalsysteem met een alarm en startonderbreker, en een keyless entry systeem dat de auto automatisch vergrendelt als je wegloopt. Het accupakket is ook zeer veilig, ontworpen om weg te scheuren bij zware impacts, en het heeft een Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) om voetgangers te waarschuwen.

Hoewel het 2024 model nog niet is beoordeeld, scoorden oudere modellen uitstekend, dus het zou vergelijkbaar moeten zijn. Deze features zijn ontworpen om je te assisteren, maar alert blijven is nog steeds essentieel.

Hoe Rijdt Het?

Het rijden in de Volkswagen ID.4 is een andere ervaring met zijn krachtigere aandrijflijn en geavanceerde features. Als je bekend bent met eerdere modellen, zul je het verschil meteen merken.

Laten we eerst over acceleratie praten. De RWD heeft nu 286 pk onder de motorkap in plaats van de oude 201 pk. Dit extra vermogen laat de RWD ID.4 van 0-100 km/u sprinten in slechts 6,7 seconden, een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de eerdere 8,5 seconden. Hij is sneller, reactiever en voelt competitiever aan tegen zijn klasse. Als je kiest voor de vierwielaandrijving (AWD) versie, heb je 340 pk en een 0-100 km/u tijd van slechts 4,9 seconden. Voor een gezinsvriendelijke elektrische SUV is dat behoorlijk indrukwekkend. Je zult zeker het vertrouwen waarderen dat het je geeft wanneer je snelwegen oprijdt of langzamer verkeer inhaalt.

Elektromotoren staan bekend om hun directe koppel, en de ID.4 stelt hier niet teleur. Hij heeft zeer soepele en snelle acceleratie die het voertuig veel lichter en wendbaarder laat aanvoelen dan het zou moeten zijn.

Wat gevoel betreft, heeft de ID.4 een goed compromis tussen comfort en responsiviteit. Hij heeft een echt laag zwaartepunt doordat het accupakket onder de vloer ligt, dus hij neemt bochten mooi en rolt lang niet zoveel als een normale SUV zou doen. De lichte besturing voelt echt goed aan bij het rijden in de stad, waardoor het gemakkelijk is om te draaien, en de draaicirkel is ook behoorlijk goed in de stad. De besturing wordt mooi stevig op de snelweg, wat adequate stabiliteit en veiligheid biedt maar niet met dat sportieve gevoel dat sommige andere concurrenten hebben.

De ophanging is echt zacht, absorbeert alle hobbels in de weg. Als je echter het DCC-model (Dynamic Chassis Control) krijgt, dat adaptieve ophanging heeft, kun je schakelen tussen comfort- en sportievere instellingen, wat je wat meer veelzijdigheid geeft afhankelijk van je voorkeur.

Wat regeneratief remmen betreft, neemt de ID.4 een conservatievere aanpak. In standaard rijmodus rolt hij uit als een conventionele auto wanneer je het gaspedaal loslaat. Als je meer regeneratief remmen wilt, moet je hem in “B”-modus zetten, maar zelfs dan is het niet zo agressief als andere EV’s. Deze ontwerpkeuze kan aantrekkelijk zijn voor degenen die overstappen van benzineauto’s, maar het kan een teleurstelling zijn als je op zoek bent naar sterk รฉรฉn-pedaal rijden.

Hij heeft ook veel rijmodi, iets voor iedereen. Eco bespaart het meest op energie, maar Comfort-modus is prima voor dagelijks rijden. Sport maakt de gaspedaalrespons scherper, en als je de AWD-versie hebt, stuurt het meer vermogen naar de achterwielen voor een sportiever gevoel. Als je het type bent dat graag dingen aanpast, laat de Individual-modus je verschillende instellingen aanpassen.

De ID.4 is natuurlijk zeer stil vanbinnen, zoals alle EV’s. Volkswagen heeft echt goed werk geleverd bij het elimineren van snelweg- en windgeruis, wat een zeer stille cabine creรซert, vooral bij lange afstanden op de snelweg. Er is geen motorgeluid, wat bijdraagt aan het hele “luxueuze” gevoel vanbinnen.

Wat bereik betreft, heeft de ID.4 verrassend genoeg meer bereik dan de vorige versie, ook al heeft hij meer vermogen. Het RWD-model biedt tot 291 mijl (468 km) bereik, terwijl de AWD-versie tot 263 mijl (423 km) kan rijden. Deze getallen zullen natuurlijk variรซren in de echte wereld, maar de meeste bestuurders merken dat de ID.4 deze schattingen vaak zal overtreffen in gemengd rijden. Zelfs als het echt koud is, zorgen temperatuurmanagement en accu-preconditionering ervoor dat de prestaties hetzelfde blijven.

Qua veiligheid is de ID.4 goed uitgerust. De adaptieve cruisecontrol en rijstrookassistentie werken goed, en de Travel Assist-feature is echt cool op lange ritten omdat het deze twee combineert en semi-autonoom rijden mogelijk maakt.

Hoewel hij niet is ontworpen om off-road te gaan, kan de AWD ID.4 lichte off-road situaties aan dankzij het directe koppel van zijn elektromotoren.

Al met al is het rijden in de 2024 Volkswagen ID.4 sterk verbeterd. Het is een geweldige mix van prestaties, comfort en efficiรซntie, wat het over het algemeen een zeer solide keuze maakt voor alles van stadspendelen tot lange snelwegreizen. Dit is vooral aantrekkelijk als je op zoek bent naar iets dat behoorlijk praktisch, comfortabel en efficiรซnt is, maar nu wat meer punch heeft. Als je iets wilt met een sportievere rijstijl of sterker regeneratief remmen, vind je dit misschien iets te ontspannen. Maar voor heel veel automobilisten maakt deze mix van comfort en praktisch nut, plus nieuwgevonden prestaties, de ID.4 een overtuigende keuze.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

VW ID.4 Bagageruimte
Volkswagen ID.4 Bagageruimte

De Volkswagen ID.4 heeft een zeer mooi ogende kofferbak, en de hoeveelheid laadruimte is verbazingwekkend, vooral voor een gezins-SUV. Laten we eens kijken waarom deze kofferbak zo geweldig is en hoe toegankelijk hij is.

Laadcapaciteit: Met de achterstoelen omhoog heb je 543 liter ruimte, en als je ze neerklapt, springt dat naar een enorme 1.575 liter. Dit plaatst de ID.4 voor veel van zijn elektrische SUV-rivalen qua laadruimte. Het is elektrisch, dus het heeft geen verbrandingsmotor; Volkswagen gebruikt de ruimte echt goed, en je hebt veel ruimte voor je spullen.

Kofferbak Design: Het is niet alleen dat de kofferbak zelf niet gebruiksvriendelijk is. Hij heeft een echt grote opening en een lage laaddrempel, waardoor het gemakkelijk is om dingen te laden en te lossen die zwaar of vreemd gevormd zijn. De laadruimte is doosvormig en relatief vrij van obstakels, wat het mogelijk maakt om de beschikbare ruimte te maximaliseren.

Flexibiliteit: Hij heeft 40/60 neerklapbare achterstoelen zodat je daadwerkelijk mensen achterin kunt laten zitten en nog steeds laadruimte hebt. Met de stoelen naar beneden maakt het bijna een vlakke laadvloer, wat fijn is voor het vervoeren van grotere spullen of dozen.

Extra Opbergruimte: Hij heeft dit coole kleine opbergvak onder de vloer waar je de laadkabel en andere items kunt bewaren. De laadvloer kan op twee hoogtes worden ingesteld, wat een verborgen opbergruimte mogelijk maakt wanneer deze in een hogere positie staat.

Gemaksfeatures: De ID.4 heeft enkele echt mooie features die het laden en lossen gemakkelijk maken. Hij heeft een elektrische achterklep op de hogere uitvoeringen, waarbij als je je voet onder de achterbumper zwaait, hij opengaat, wat handig is als je je handen vol hebt met spullen. Hij heeft zelfs een uittrekbare privacyhoes over je bagageruimte, bevestigingspunten voor je spullen, en een 12V stopcontact. Er is LED-verlichting in het kofferbakcompartiment, zodat je kunt zien wat je doet, zelfs in het donker.

Geen Frunk: Sommige elektrische voertuigen hebben wat een “frunk” (front trunk) wordt genoemd, maar de ID.4 niet. Nou ja, niet precies, omdat VW ervoor koos om al die vrije ruimte te gebruiken voor andere voertuigsystemen.

Trekvermogen: Niet zozeer over de kofferbak, maar de ID.4 kan tot 1.225 kg trekken met de juiste uitrusting, wat meer lading is die hij kan meenemen.

Praktisch: Het is een fantastische kofferbak, echt ruim en flexibel, geweldig voor allerlei spullen. Of je nu boodschappen doet voor het gezin, inpakt voor een vakantie, sportuitrusting vervoert, of DIY-spullen ophaalt, de ID.4 heeft je gedekt.

In vergelijking met concurrenten houdt de laadcapaciteit van de ID.4 goed stand. Hij heeft veel meer laadruimte dan een Tesla Model Y (1.925 liter met neergeklapte stoelen) en is vergelijkbaar met een meer conventionele compacte SUV zoals een Honda CR-V. Concluderend is de achterklep van de 2024 ID.4 een geweldige feature; hij heeft veel ruimte, en de kleine dingen eraan maken het echt een praktische elektrische SUV voor iedereen die veel ruimte nodig heeft.

Comfort Achterbank

VW ID.4 Achterbank
Volkswagen ID.4 Achterbank
VW ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten
Volkswagen ID.4 Achterste luchtroosters en USB-oplaadpoorten

De achterstoelen van de Volkswagen ID.4 blinken echt uit als het gaat om comfort en praktisch nut, wat het een geweldige keuze maakt voor gezinnen. Hier is een nadere blik op wat je kunt verwachten van het achterpassagiersgedeelte:

Hij heeft een grote achterbank met beenruimte van ongeveer 955 mm, wat echt ruim is en volwassenen veel ruimte biedt om zich uit te strekken. De hoge daklijn betekent dat er ook voldoende hoofdruimte is, zelfs voor langere mensen, hoewel het een beetje kan variรซren als je een panoramadak hebt. De vloer is vlak (vanwege het EV-platform) dus de middenstoel is niet te krap, waardoor 3 volwassenen veel comfortabeler naast elkaar kunnen zitten dan in veel gewone SUV’s.

Hij heeft een achterbank die 40/60 neerklapt, dus als je meer ruimte nodig hebt voor mensen of lading, kun je dat. De stoelen hebben mooie kussens en goede lendensteun, en de rugleuning staat in een comfortabele hoek. De lagere modellen hebben stoffen stoelen, maar als je een trim of twee omhoog gaat, kun je kunstleer of zelfs echt leer krijgen. Hij heeft verstevigde buitenstoelen voor extra ondersteuning.

De topuitvoeringen hebben tri-zone klimaatregeling, dus de achterpassagiers krijgen hun eigen ventilatieroosters en bediening. Er zijn ook twee USB-C-poorten voor het opladen van apparaten. Hij heeft zelfs een middenarmsteun die neerklapt met bekerhouders voor de mensen die aan de uiteinden zitten. Verwarmde achterstoelen zijn een zeer luxe feature die beschikbaar is op sommige uitvoeringen.

Dan zijn er deze kleine vakjes in de achterdeuren om kleine items op te bergen, en natuurlijk de rugleuningzakken die perfect zijn ontworpen voor het bewaren van een tijdschrift of tablet. De buitenste achterstoelen hebben ISOFIX-bevestigingspunten, die het installeren van kinderzitjes een fluitje van een cent maken en zeer veilig.

Hij heeft echt grote achterramen, zodat mensen op de achterbank gemakkelijk naar buiten kunnen kijken. Met het panoramadak loopt het helemaal door over de achterstoelen, en het hele interieur voelt zo open en ruim aan.

De achterstoelen kunnen niet versteld worden, wat een nadeel zou kunnen zijn, vooral tijdens lange roadtrips. Het goede deel daarvan is echter dat omdat de vloer vlak is, er geen transmissietunnel is, dus de middenstoel heeft veel beenruimte.

De bekleding van de achterstoelen is helemaal niet slecht, hoewel het misschien niet zo luxueus is als de voorstoelen. Hogere uitvoeringen hebben zachtere materialen en betere afwerkingen.

De deuren gaan echt wijd open en zijn niet te hoog om in en uit te stappen. De hoge daklijn helpt ook om hoofdstoten te voorkomen.

De achterstoelen profiteren ook van het gebrek aan geluid in de ID.4. Weg- en windgeruis zijn minimaal, dus het is zeer stil in de cabine voor de passagiers.

2024 Volkswagen ID.4
Erg Goed 4.1
Rijdynamiek 4.2 out of 5
Besturing & Wegligging 3.8 out of 5
Features & Styling 4.0 out of 5
Comfort 4.3 out of 5
Veiligheid 4.1 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.2 out of 5
Bereik & Laden 3.9 out of 5
Good Stuff Efficiรซntere aandrijflijn ondanks hoger vermogen Sterke initiรซle acceleratie vanuit stilstand Soepele vermogensafgifte Verbeterd bereik ondanks hoger vermogen Verlichte klimaat/volume-sliders voor betere zichtbaarheid 's nachts Ingebouwde routeplanning met laadstops Batterij pre-conditioning voor sneller laden Hoogwaardige materialen in het hele interieur Zeer stil interieur bij snelwegsnelheden Ruime bagageruimte (543 L, uitbreidbaar tot 1575 L) Meerdere opbergmogelijkheden door het hele interieur Uitgebreid IQ.Drive veiligheidspakket standaard Concurrerende startprijs vanaf โ‚ฌ44.990
Bad Stuff Geen opbergruimte voor in de auto (frunk) Klein 5-inch digitaal instrumentenpaneel Piano zwarte afwerking gevoelig voor vingerafdrukken en krassen Niet-intuรฏtieve raambediening (2-knops systeem voor 4 ramen) Touch-gevoelige stuurwielbediening blijft lastig Capacitieve sliders voor volume/temperatuur niet ideaal Beperkte aanpassingsmogelijkheden voor bestuurdersdisplay 175kW DC snelladen blijft achter bij concurrenten Sportmodus heeft grote invloed op efficiรซntie Vermogensafgifte neemt af bij hogere snelheden Hogere uitvoeringen kunnen duur worden (tot bijna โ‚ฌ60k volledig uitgerust) Beperkte bodemvrijheid voor een SUV Beperkte kleurkeuze
Summary
De 2024 Volkswagen ID.4 vertegenwoordigt een belangrijke evolutie in VW's elektrische lineup, waarbij belangrijke kritiekpunten worden aangepakt met behoud van zijn kernkwaliteiten. De nieuwe aandrijflijnopties bieden indrukwekkende prestatieverbeteringen, waarbij het basis RWD Pro model nu 286 pk levert en de AWD-versie 340 pk. Deze prestatieboost, gecombineerd met verbeterde efficiรซntie en actieradius (tot 572 km voor RWD Pro), maakt het een aantrekkelijkere optie in het competitieve elektrische SUV-segment. Voor kopers die de ID.4 overwegen, raad ik de Pro 77 kWh RWD variant aan (vanaf โ‚ฌ49.990) omdat deze de beste balans biedt tussen bereik, prestaties en waarde. Hij levert sterke acceleratie (0-100 km/u in 6,7s), uitstekend bereik en komt goed uitgerust met essentiรซle features. De 4MOTION AWD versie (vanaf โ‚ฌ51.990) is het overwegen waard als je extra tractie nodig hebt, hoewel dit wel ten koste gaat van wat actieradius. De instap Pure 52 kWh (โ‚ฌ44.990) biedt goede waarde maar heeft beperkt bereik en prestaties. De topversie GTX (โ‚ฌ60.990) biedt opwindende prestaties maar kan moeilijk te rechtvaardigen zijn gezien de sterke capaciteiten van de Pro modellen. Belangrijke overwegingspunten: * Pro 77 kWh biedt beste actieradius-prijs verhouding. * Nieuwe batterij pre-conditioning verbetert laadervaring. * Verbeterd infotainmentsysteem pakt eerdere klachten aan. * Sterke bouwkwaliteit en praktisch interieur. * Komt in aanmerking voor diverse EV-incentives. * Conservatieve regeneratieve remming spreekt mogelijk niet iedereen aan. * Sommige touch-bedieningen blijven verdeeldheid oproepen. De ID.4 is het meest geschikt voor gezinnen en forenzen die comfort, praktisch gebruik en efficiรซntie belangrijker vinden dan sportieve dynamiek. Het is een veelzijdig pakket dat aan de behoeften van de meeste kopers zou moeten voldoen, vooral met zijn verbeterde prestaties en technologie-updates voor 2024.
TAGGED: 2024 Volkswagen ID.4, 2024 Volkswagen SUV, Elektrisch Compacte Crossover SUV, EV, Volkswagen, Volkswagen ID.4
SOURCES: Volkswagen
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Volkswagen

2024 Volkswagen T-Roc
9

2024 Volkswagen T-Roc Specificaties Prijzen en Review

2025 Volkswagen T-Cross
9

2025 Volkswagen T-Cross Specificaties Prijzen en Review

Show More
Nieuwe Volkswagen Golf
13

Nieuwe Volkswagen Golf Review | Specificaties en Prijzen

2024 Volkswagen Polo
8

2024 Volkswagen Polo Specificaties Prijzen en Review

Show More
2025 Volkswagen ID.7
7

2025 Volkswagen ID.7 Specificaties Prijzen en Review

2025 Volkswagen ID.7 Tourer
12

2025 Volkswagen ID.7 Tourer Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.