2025 Hyundai Santa Fe Hybride Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | |
---|---|
Motortype: | Mild Hybrid |
Versnellingsbak | 6-traps |
Aandrijving | Voorwielaandrijving (2WD) |
Transmissie | Automatisch |
Maximaal vermogen | 215 pk |
Maximaal koppel | 367 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | |
---|---|
Brandstoftype: | Benzine |
Brandstoftank: | 67 liters |
Emissienorm naleving: | Euro 6e |
Top snelheid: | 180 km/u |
BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | |
---|---|
Lithium-ion polymeer batterijcapaciteit | 1,49 kWh |
CO2-uitstoot (gecombineerd WLTP) | 152 – 159 g/km |
Brandstofverbruik (gecombineerd WLTP) | 5,6 – 5,7 l/100 km |
Batterijgarantie | 8 jaar / 160.000 km |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | |
---|---|
Zitcapaciteit | 6 of 7 |
Bagageruimte Volume | 628 L (3e rij omhoog), 1.949 L (2e & 3e rij omlaag), 821 L (2e rij omlaag) |
Achterstoelen splitsen | 60:40 (2e rij), 50:50 (3e rij) |
Voorstoelen Verstelling | Elektrisch (vanaf Comfort Smart uitvoering) |
Hoogte verstelbare stoelen | Ja (bestuurder en passagier) |
Voorstoelen Verwarming | Ja |
Voorstoelen Ventilatie | Ja (vanaf Premium uitvoering) |
Verwarming 2e Rij Stoelen | Ja (vanaf Premium uitvoering) |
Ontspanningsfunctie voor Voorstoelen | Beschikbaar op hogere uitvoeringen (bijv. Black Line) |
Ondersteuning Lendensteun Bestuurdersstoel | Ja, elektrisch |
Geheugenfunctie Bestuurdersstoel | Beschikbaar op hogere uitvoeringen (bijv. Premium Plus) |
Bekleding | Verschilt per uitvoering: Stof (Comfort), Leer (Comfort Smart en hoger), Nappa leer (Black Line) |
Verwarmd Stuurwiel | Ja |
Ambiant Verlichting | Beschikbaar op hogere uitvoeringen (bijv. Premium en hoger) |
Glazen Schuif-/Kanteldak | Optioneel (Premium Sky uitvoering) |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | |
---|---|
Leeggewicht (gewicht bij registratie) (kg) | 1900 |
Bruto voertuiggewicht (kg) | 2640 |
Max. trekgewicht, ongeremd (kg) | 750 |
Max. trekgewicht, geremd (kg) | 1110 |
Max. download trekhaak (kg) | 100 |
Max. dakbelasting (kg) | 100 |
Specificatie | 1.6 T-GDI HEV |
---|---|
Vanaf prijs (Nederland) | โฌ59.595 |
Brandstoftype | Benzine (E10) |
Cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Aandrijving | Voorwielaandrijving (2WD) |
Transmissie | 6-traps Automaat |
Elektrisch energieverbruik (gecombineerd) | Niet gespecificeerd |
CO2-uitstoot | 152 – 159 g/km |
Elektrisch bereik (gecombineerd) | Niet gespecificeerd (beperkt door kleine accu) |
Accucapaciteit (bruto) | 1,49 kWh |
Maximaal vermogen | 215 pk (totaal systeemvermogen) |
Acceleratie 0-100 km/u | 9,6 seconden |
Maximaal koppel | 367 Nm (totaal systeemkoppel) |
Topsnelheid | 180 km/u |
Exterieur afmetingen | |
---|---|
Hoogte | 1,720 mm (1,770 mm met dakrails) |
Breedte | 1,900 mm (zonder spiegels) |
Lengte | 4,830 mm |
Wielbasis | 2,815 mm |
Bodemvrijheid | 177 mm |
Interieur afmetingen | 1e rij | 2e rij | 3e rij |
---|---|---|---|
Hoogte (mm) | 1,045* | 1,030* | 958 |
Beenruimte (mm) | 1,052 | 1,055 | 761 |
Schouderruimte (mm) | 1,511 | 1,475 | 1,360 |
Heupruimte (mm) | 1,436 | 1,395 | 1,084 |
*Let op: De hoofdruimte voor de 1e en 2e rij kan iets minder zijn (respectievelijk 1.020 mm en 1.007 mm) in modellen die zijn uitgerust met een panoramisch zonnedak (Premium Sky-uitvoering).
Functiecategorie | Comfort | Comfort Smart | Premium | Premium Sky |
---|---|---|---|---|
Startprijs | โฌ59.595 | โฌ61.995 | โฌ65.995 | โฌ67.990 |
Exterieur | ||||
Wielen | 18-inch lichtmetaal met 235/60 R18 banden | 18-inch lichtmetaal met 235/60 R18 banden | 20-inch lichtmetaal met 255/45 R20 banden | 20-inch lichtmetaal met 255/45 R20 banden |
Voorverlichting | Volledig LED met projectiekoplampen | Volledig LED met projectiekoplampen | Volledig LED met automatisch grootlicht (IFS) | Volledig LED met automatisch grootlicht (IFS) |
Buitenspiegels | Elektrisch inklapbaar, verwarmd, zwart gelakt | Elektrisch inklapbaar, verwarmd, zwart gelakt | Elektrisch inklapbaar, verwarmd, zwart gelakt | Elektrisch inklapbaar, verwarmd, zwart gelakt |
Ramen | Getint | Privacy glas | Privacy glas | Privacy glas |
Dakrails | Niet vermeld | Niet vermeld | Ja | Ja |
Schuifdak | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Glazen schuif-/kanteldak voor, vast glazen dak achter |
Interieur | ||||
Stoelbekleding | Stof | Leder | Leder | Leder |
Voorstoelen | Verwarmd, bestuurdersstoel handmatig in hoogte verstelbaar | Verwarmd, beide stoelen elektrisch verstelbaar | Geventileerd, verwarmd, beide stoelen elektrisch verstelbaar | Geventileerd, verwarmd, beide stoelen elektrisch verstelbaar |
Achterstoelen | Niet verwarmd | Niet verwarmd | Verwarmd | Verwarmd |
Interieurverlichting | Standaard | Gekleurde sfeerverlichting | Gekleurde sfeerverlichting | Gekleurde sfeerverlichting |
Hemelbekleding | Stof | Suรจde | Suรจde | Suรจde |
Stuurwiel | Leder, verwarmd | Leder, verwarmd | Leder, verwarmd | Leder, verwarmd |
Technologie & Gemak | ||||
Infotainment | 12,3-inch multimediascherm | 12,3-inch multimediascherm | 12,3-inch multimediascherm | 12,3-inch multimediascherm |
Instrumentenpaneel | Gedeeltelijk digitaal (4-inch) met 12,3-inch cluster | Volledig digitaal 12,3-inch | Volledig digitaal 12,3-inch | Volledig digitaal 12,3-inch |
Draadloos telefoon opladen | Ja | Ja | Ja | Ja |
Head-up display | Nee | Nee | Ja | Ja |
220V stopcontact | Nee | Nee | Ja | Ja |
Veiligheid & Rijhulpsystemen | ||||
Blind-Spot View Monitor | Nee | Nee | Ja | Ja |
Highway Driving Assist | Versie 1 (HDA) | Versie 1 (HDA) | Versie 2 (HDAII) | Versie 2 (HDAII) |
Parkeerhulp | Achteruitrijcamera, parkeersensoren | Achteruitrijcamera, parkeersensoren | Surround View Monitor, Remote Smart Parking Assist | Surround View Monitor, Remote Smart Parking Assist |
Noodremassistentie | FCA 1.5 met voetganger- en fietsherkenning | FCA 1.5 met voetganger- en fietsherkenning | FCA2 met kruisend verkeerdetectie | FCA2 met kruisend verkeerdetectie |
Botswaarschuwing dode hoek | Nee | Ja (BCA) | Ja (BCA) | Ja (BCA) |
Aandrijving en Onderstel | ||||
Aandrijftype | Voorwielaandrijving (2WD) | Voorwielaandrijving (2WD) | Voorwielaandrijving (2WD) | Voorwielaandrijving (2WD) |
Transmissie | 6-traps automaat | 6-traps automaat | 6-traps automaat | 6-traps automaat |
Ophanging | HPD schokdempers voor en achter | HPD schokdempers voor en achter | Zelfnivellerende achterwielophanging | Zelfnivellerende achterwielophanging |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Styling | |
Achterkleplijst silver | โฌ149.00 |
Deursierlijstenset silver | โฌ209.00 |
Side Steps ‘sporty’ | โฌ999.00 |
Interieur & veiligheid | |
Stoel beschermer Basis | โฌ 10,95 |
Spiegel voor achterbank | โฌ 12,95 |
Waarschuwingslamp | โฌ 25,00 |
Stoel beschermer Premium | โฌ 35,00 |
Kofferbakmatflap | โฌ 39,00 |
Rubber mat 3e zitrij | โฌ 39,00 |
Mat 3de zitrij Velours ECONYLยฎ | โฌ 55,00 |
Instapbeschermfolie transparant | โฌ 75,00 |
Instapbeschermfolie zwart | โฌ 75,00 |
Mattenset Rubber | โฌ 109,00 |
Kofferbakmat omkeerbaar | โฌ 119,00 |
Mattenset velours ECONYLยฎ | โฌ 119,00 |
Kinderstoel FLUX PREMIUM ISOFIX | โฌ 259,00 |
Kinderstoel Isofix ReBoarder 360ยฐ | โฌ 329,00 |
Comfort & technologie | |
Stoel organizer | โฌ 18,95 |
Take away haak | โฌ 39,00 |
Kofferbak organizer | โฌ 49,00 |
Kledinghanger ‘Hyundai’ | โฌ 75,00 |
Uitstapverlichting met Hyundai logo | โฌ 219,00 |
LED bagageruimteverlichting in de achterklep | โฌ 249,00 |
JBL Speakerupgrade standaard | โฌ 259,00 |
Rittenregistratiesysteem (incl. RRS keurmerk) | โฌ 359,00 |
Gecertificeerde peilzender | โฌ 399,00 |
Dashcam voorzijde met parkeer modus | โฌ 449,00 |
Dashcams voor/achter met parkeer modus | โฌ 549,00 |
Transport & vervoer | |
Verloopstekker van 13P naar 7P | โฌ 18,95 |
Bagagenet | โฌ 45,00 |
Uebler Luxe opbergtas voor X21 S en F22 | โฌ 69,00 |
Opbergtas fietsdr. Uebler i21 | โฌ 75,00 |
Bagagebak 6/7 zitter | โฌ 99,00 |
Oprijgoot Uebler X en P serie | โฌ 115,00 |
IJs- en Zonnescherm | โฌ 119,00 |
Oprijgootset tbv Uebler i/f-serie | โฌ 129,00 |
Bagagebakbeschermer voor de achterbank | โฌ 159,00 |
Ski & snowboard drager 400 | โฌ 159,00 |
Fietsdrager ACTIVE | โฌ 169,00 |
Ski & snowboard drager 600 | โฌ 169,00 |
Fietsdrager PRO | โฌ 299,00 |
Trekhaakkabelset t.b.v. wegklapbare trekhaak met 13 polige stekker | โฌ 339,00 |
Trekhaakkabel 13 polige stekkerdoos | โฌ 379,00 |
Aluminium Dakraildragerset | โฌ 389,00 |
Hyundai Dakkoffer (330 liter) | โฌ 479,00 |
Hyundai Dakkoffer 390 | โฌ 539,00 |
Fietsendrager Uebler F24 | โฌ 599,00 |
Fietsendrager Uebler X21 S | โฌ 689,00 |
Fietsendrager Uebler i21 | โฌ 809,00 |
Trekhaak afneembaar (excl. kabelset) | โฌ 939,00 |
Trekhaak Elektrisch wegklapbaar(zonder bekabeling) | โฌ 2.179,00 |
Onderhoud & do it yourself | |
HYUNDAI GLASSCOAT SHAMPOO | โฌ 29,00 |
Hyundai Glasscoat | โฌ 449,00 |
Hyundai Glasscoat Premium | โฌ 499,00 |
Geen beschikbare pakketten
Prijsstructuur van 2025 Hyundai Santa Fe Hybride
Uitvoering | Motor | Vermogen | Transmissie | Energielabel | CO2 (g/km) | Prijs (โฌ) |
---|---|---|---|---|---|---|
Comfort | 1.6 T-GDI HEV 2WD | 215 pk | Automaat | A | 152 | 59.595 |
Comfort Smart | 1.6 T-GDI HEV 2WD | 215 pk | Automaat | A | 152 | 61.995 |
Premium | 1.6 T-GDI HEV 2WD | 215 pk | Automaat | B | 159 | 65.995 |
Premium Sky | 1.6 T-GDI HEV 2WD | 215 pk | Automaat | B | 159 | 67.990 |
Is Het De Moeite Waard Om De Hyundai Santa Fe Hybride Te Kopen?
De nieuw Hyundai Santa Fe Hybride is een sprong voorwaarts voor Hyundai’s middelgrote SUV. Het is een compleet nieuw ontwerp, van binnen en van buiten, het is groter en hoger geworden, en het heeft een zeer hoekig uiterlijk. Het is een hybride en is gemaakt om een goed brandstofverbruik te krijgen zonder concessies te doen aan formaat, opties of vermogen.
De Santa Fe Hybride combineert een 1.6L turbo benzinemotor met een elektromotor en accupakket om een totaal systeemvermogen van 215 pk en 367 Nm koppel te produceren. In tegenstelling tot andere hybride SUV’s gebruikt deze een 6-traps automatische transmissie in plaats van een CVT. Verkrijgbaar met voorwielaandrijving of vierwielaandrijving, kan de Santa Fe Hybride een brandstofverbruik halen tot wel 36 mpg gecombineerd.
De prijsstructuur begint bij de basis Comfort-uitvoering, die een vanafprijs heeft van โฌ59.595. Dit basismodel biedt een interessante combinatie van functies en hybride brandstofverbruik voor een redelijk lage prijs gezien de klasse van deze auto. Vanaf daar stijgt de prijs met elk uitrustingsniveau, wat de toevoeging van meer geavanceerde functies en luxe extra’s weerspiegelt.
Aan de bovenkant van het assortiment vinden we de Premium Sky-uitvoering, die vanaf โฌ67.990 geprijsd is. Dit is โฌ8.395 meer dan het basismodel, maar het omvat een panoramadak, geavanceerde rijhulpsystemen en een veel mooier interieur, om maar enkele extra functies te noemen. Daartussen zitten de Comfort Smart voor โฌ61.995 en de Premium voor โฌ65.995, elk met meer en meer functies en luxe naarmate de prijs stijgt.
Dit maakt hem competitief ten opzichte van de hybride SUV’s van de luxemerken maar met dezelfde of vergelijkbare technologie en verfijning en mooie voorzieningen. De Santa Fe Hybride concurreert met enkele andere middelgrote hybride SUV’s zoals de Toyota Highlander Hybride en de Ford Explorer Hybride.
Over het algemeen zal de Santa Fe Hybride een zeer mooi en veelzijdig pakket zijn. Het dekt veel van de leemtes die door de vorige generatie zijn achtergelaten en duwt Hyundai nog meer upmarket wat betreft design, materialen en functies. De hybride motor zal de brandstofbewuste koper tevreden stellen, maar anderen zullen beweren dat er niet genoeg “hardcore” benzinemotoren zijn. Nou ja, laten we overgaan naar de kenmerken van deze herontworpen crossover.
Motor, Prestaties En Transmissie
Onder de motorkap van de Santa Fe Hybride SUV zit een 1,6-liter viercilinder turbomotor die samenwerkt met een elektromotor en accupakket. Deze hybride aandrijflijn produceert een gecombineerd vermogen van 215 pk en 367 Nm koppel. Deze cijfers klinken op papier niet zo geweldig, maar met het directe koppel van de elektromotor accelereert de auto behoorlijk mooi, vooral vanaf stilstand.
Maar de Santa Fe Hybride heeft wel een wat ongebruikelijke aandrijflijn, hij heeft geen CVT zoals de meeste hybrides, maar gebruikt in plaats daarvan een eenvoudige 6-traps automaat. Het maakt het meer zoals rijden met schakelende versnellingen. De transmissie schakelt soepel bij normaal rijden, hoewel het wat traag kan zijn met terugschakelen wanneer meer vermogen nodig is voor inhalen of invoegen.
Qua prestaties heeft de Santa Fe Hybride voldoende vermogen voor vrijwel alle rijsituaties. Het is geen drag racer maar heeft genoeg pit om pittig aan te voelen in stadsverkeer en heeft geen probleem met het oprijden van snelwegen. We merkten wel op dat het vermogen op hoge snelheden wat lijkt af te nemen in vergelijking met de niet-hybride turbomotor. De 0-100 km/u tijd wordt geschat op ongeveer 9,6 seconden, wat concurrerend is voor een hybride SUV in deze klasse.
Een van de voordelen van dit hybride systeem is dat het tot een bepaalde snelheid en bij licht gas geven op alleen elektriciteit kan rijden. Dit zorgt voor een uitstekend brandstofverbruik, met WLTP-waarden tot 6,5 l/100 km gecombineerd voor de voorwielaandrijving modellen. De vierwielaandrijving variant offert wat efficiรซntie op maar haalt nog steeds een indrukwekkende 6,9 l/100 km gecombineerd.
De overgang van elektrische naar benzinekracht is nauwelijks merkbaar. Zelfs het start/stop-systeem van de motor werkt soepel en verfijnd. Over het algemeen biedt de aandrijflijn een zeer comfortabele, stille rijervaring die de meerderheid van de consumenten in deze klasse tevreden zou moeten stellen. Wie meer vermogen zoekt, kan beter wachten op de aankomende 2.5L turbo benzinemotor optie.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De remprestaties van de Santa Fe Hybride zijn veel beter dan die van de oudere Santa Fe. Het rempedaal is stevig en progressief, wat een veilig gevoel geeft bij het rijden onder normale omstandigheden. In tegenstelling tot sommige hybride voertuigen die een wat kunstmatig of sponsachtig remgevoel kunnen hebben door het regeneratieve remsysteem, slaagt de Santa Fe Hybride erin om een natuurlijkere en lineaire respons te bieden.
Bij noodstops heeft de Santa Fe Hybride goede stabiliteit en weinig duikneiging. De remweg van 100-0 km/u is 46,4 meter, wat heel respectabel is voor een voertuig in deze klasse. Het regeneratieve remsysteem is zeer goed geรฏntegreerd met de wrijvingsremmen, zonder abrupte overschakeling tussen de twee.
Het regeneratieve remsysteem werkt zeer goed en vangt veel energie op om het hybride accupakket op te laden. Hoewel het niet zo agressief is als bij sommige volledig elektrische voertuigen, zorgt het voor een merkbaar vertragend effect bij het loslaten van het gaspedaal. Vooral in stop-and-go verkeer of lange afdalingen.
De grotere remschijven die op de hogere uitvoeringen van de Santa Fe Hybride komen, zorgen voor betere warmteafvoer en minder remvervaging bij hard en vaak remmen. Ook het rem-koppelverdeelsysteem in de vierwielaandrijving helpt in de bochten door wat remkracht op de binnenwielen toe te passen.
Een klein punt van kritiek dat we opmerkten was dat de eerste ‘bite’ van de remmen wat grijperig kan zijn bij zeer lage snelheden, zoals bij het manoeuvreren op parkeerterreinen. Dat is een eigenschap van veel hybride en elektrische auto’s en de meeste bestuurders zouden zich daar snel aan moeten kunnen aanpassen. Al met al zou het remvermogen van de Santa Fe Hybride de meeste consumenten in deze klasse tevreden moeten stellen of zelfs overtreffen.
Besturing En Ophanging
De Santa Fe Hybride is merkbaar beter in besturing en vering dan het vorige model. De besturing is goed uitgebalanceerd tussen gemakkelijke manoeuvreerbaarheid op parkeerterreinen en stabiliteit op de snelweg. Elektrische stuurbekrachtiging met variabele ondersteuning, licht bij lage snelheden voor eenvoudige manoeuvreerbaarheid, en steviger bij hogere snelheden voor een solider weggevoel en nauwkeurige controle.
We prezen de besturing omdat deze natuurlijk en organisch aanvoelt, iets dat meestal niet gemakkelijk te bereiken is met elektrische systemen. Hoewel niet zo precies als een sportwagen, biedt de besturing voldoende feedback om de bestuurder betrokken en zelfverzekerd te houden. Het heeft een behoorlijk goede draaicirkel voor een groot voertuig, dus het is helemaal geen probleem in stadsverkeer en op parkeerterreinen.
De veringsbalans is perfect, zeer comfortabel maar toch met geweldige handling. Hyundai koos voor een wat stevigere afstelling dan sommige andere concurrenten, en dat betaalt zich uit omdat het de carrosseriehelling in bochten beperkt zonder het rijcomfort aan te tasten. De Santa Fe Hybride heeft een MacPherson voorwielophanging en een multi-link achterwielophanging, niets bijzonders voor een voertuig van dit formaat.
Het rijcomfort is over het algemeen zeer prettig, de vering absorbeert alle oneffenheden in de weg en geeft een zeer stabiel, geplant gevoel. We merkten op dat de rit wat stug kan zijn over scherpe hobbels, vooral bij modellen uitgerust met de grotere 20-inch wielen. Maar de rit is over het algemeen geschikt voor lange snelwegritten en dagelijks woon-werkverkeer.
De rijkarakteristieken van de Santa Fe Hybride kregen lof van ons. Verrassend wendbaar en goed geplant voor zo’n groot zwaar voertuig. Het AWD-systeem, dat op de hogere modellen komt, voegt nog meer stabiliteit en tractie toe in alle soorten rijsituaties. Het is zeker geen sport-SUV, maar de Santa Fe Hybride heeft veel levendigere dynamiek dan veel van zijn concurrenten.
Een interessante functie die wordt genoemd is de rijmodusschakelaar, waarmee bestuurders kunnen kiezen tussen Eco, Normal, Sport en Smart modi. Deze instellingen veranderen het gevoel van de besturing, de respons van het gaspedaal en de schakelpunten in de transmissie voor verschillende rijstijlen en situaties. Van de Sport-modus werd met name opgemerkt dat deze de reacties van het voertuig merkbaar verscherpt, zij het ten koste van enige efficiรซntie.
Welke Banden Gebruikt Het?
De Santa Fe Hybride heeft verschillende indrukwekkende banden, die geleverd worden op basis van het gekozen uitrustingsniveau met een specifieke wielmaat. De lagere uitvoeringen hebben lichtmetalen wielen van 18 inch met daaromheen 235/60R18 all-season banden, terwijl hogere uitvoeringen een sportieve uitstraling toevoegen met hun 20-inch wielen en 255/45R20 banden. De grotere wielen voegen zeker een vleugje elegantie toe, maar dit kan de rit wel wat stugger maken en misschien wat meer bandengeruis veroorzaken.
Je zult merken dat deze 20-inch wielen, hoewel stijlvol, de rit wat stugger maken op ruwe wegen. Toch doet het veersysteem behoorlijk goed werk om alles glad te strijken en de rit comfortabel te houden.
De banden van de Santa Fe Hybride bereiken een mooie balans tussen comfort, handling en efficiรซntie. De all-season banden doen behoorlijk goed werk in het bieden van goede grip onder de meeste weersomstandigheden. Als je echter woont waar de winter streng is, dan moet je misschien winterbanden overwegen voor extra gemoedsrust. Recensenten waren te spreken over de prestaties van de banden in de regen en gaven aan dat ze goede tractie behouden onder natte omstandigheden.
Een leuke eigenschap zijn de Kumho Crugen banden op sommige modellen. Deze zijn speciaal ontworpen voor SUV’s en crossovers, met de meeste focus op lage rolweerstand, wat verder bijdraagt aan de brandstofefficiรซntie – een belangrijk punt voor een hybride. Ook helpt het profielpatroon het bandengeluid tot een minimum te beperken voor een stillere, meer verfijnde rit.
Even een opmerking: de Santa Fe Hybride heeft geen reserveband maar gebruikt in plaats daarvan een bandenreparatieset. Dit is gebruikelijk bij de meeste hybrides en elektrische auto’s, omdat het helpt het gewicht laag te houden voor een betere brandstofefficiรซntie. Het is iets om rekening mee te houden als je regelmatig rijdt waar pechhulp mogelijk niet optimaal beschikbaar is.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de Santa Fe Hybride is een veel aangenamere plek om te zijn, wat betreft design, materialen en algemene ambiance, dan de oude Santa Fe. We waren verrast over het niveau van luxe en aandacht voor detail binnenin, vooral gezien het prijspunt van het voertuig.
Bovenop het stuurwiel bevindt zich de elektronische toerenteller en de bedieningselementen voor het audiosysteem, cruise control en telefoon, en het dashboard zelf is zeer strak en modern met als middelpunt het grote gebogen paneel dat de twee 12,3-inch schermen bevat – รฉรฉn voor de digitale instrumentencluster en de andere voor het infotainmentsysteem. Deze dual-screen opstelling geeft het interieur een hightech, premium gevoel dat rivaliseert met luxemerken die aanzienlijk meer kosten. De schermen zijn helder, scherp en zeer responsief, ze stellen bestuurders ook in staat om de lay-outs aan te passen zodat ze de informatie kunnen zien die op dat moment het belangrijkst voor hen is.
Alle materialen in het interieur zijn zeer mooi en hebben een soft-touch gevoel op het dashboard, deurpanelen en middenconsole. De hogere uitvoeringen zoals de Calligraphy hebben Nappa leder met gedetailleerde quiltpatronen wat bijdraagt aan het luxe gevoel. Veel recensenten noemden de houtachtige accenten en geborstelde metalen details die ze gebruiken, die het interieur er warm en mooi uit laten zien.
Vooral het ontwerp van de middenconsole kreeg bijzondere lof. Door de versnellingspook naar een stuurkolomhendel te verplaatsen, heeft Hyundai een aanzienlijke hoeveelheid ruimte vrijgemaakt voor opbergruimte en voorzieningen. Dat omvat een extreem grote open ruimte onder de console, twee draadloze oplaadpads en een grote middenarmsteun die zowel vanaf de voorstoelen als de achterbank kan worden geopend.
Het interieur heeft ook smaakvolle ambianceverlichting met kleuren en thema’s die ’s nachts drastisch kunnen worden veranderd. Zelfs de verlichting is in het ontwerp geรฏntegreerd, meestal door architectonische kenmerken zoals de luchtuitlaten te accentueren of de vorm van het dashboard te volgen.
Het zitcomfort werd unaniem geprezen, met ondersteunende en goed gevulde stoelen. De bestuurdersstoel in hogere uitvoeringen biedt uitgebreide elektrische verstelmogelijkheden, inclusief een “ontspanningsmodus” waarbij de stoel bijna plat kan worden gelegd – perfect voor een pauze tijdens lange ritten. Zelfs de stoelen op de middelste rij zijn comfortabel, sommige hebben wat ze “captain’s chairs” noemen en het voelt meer eerste klas aan.
De stoelen op de derde rij hebben niet zoveel ruimte als sommige grotere SUV’s, maar ze zijn daadwerkelijk bruikbaar, in tegenstelling tot de stoelen op de derde rij van de oude Santa Fe. Ze zijn ook zeer gemakkelijk te bereiken dankzij de met รฉรฉn druk verschuifbare stoelen van de tweede rij, en de vierkante vorm van de buitenkant van de auto zorgt voor meer hoofdruimte voor de mensen achterin.
Exterieur Uiterlijk
Het exterieurontwerp van de Santa Fe Hybride markeert een dramatische afwijking van zijn voorganger, met een gedurfde, hoekige silhouet die gemengde reacties heeft opgeleverd. De algemene esthetiek is duidelijk robuuster en meer SUV-achtig, wat vergelijkingen oproept met voertuigen zoals de Land Rover Defender en zelfs enkele Amerikaanse truck-gebaseerde SUV’s.
Aan de voorzijde heeft de Santa Fe Hybride een onderscheidend gezicht dat wordt gedomineerd door een grote, vierkante grille. De koplampen zijn geรฏntegreerd in een unieke H-vormige lichtsignatuur die de hele breedte van het voertuig bestrijkt, wat het een futuristische en onmiskenbare aanwezigheid op de weg geeft. De koplampen zelf zijn volledig LED-units op alle uitvoeringen, die uitstekende verlichting en een premium uitstraling bieden.
De auto is, in silhouet, duidelijk groter, met een lange, lage motorkap en een bijna verticale achterklep. Sterke karakterlijnen en geprononceerde wielkasten voegen visuele interesse toe en benadrukken de meer gespierde houding. Een interessant ontwerpelement is de kleine, uitklapbare handgreep bij de A-stijl, die kan worden gebruikt als opstap om gemakkelijker bij de dakdrager te komen.
Aan de achterzijde wordt het ontwerp controversiรซler. De achterlichten zijn ongewoon laag op de carrosserie geplaatst, wat wij vreemd of zelfs onaantrekkelijk vonden. Deze ontwerpkeuze zorgt echter wel voor een extreem brede achterklep-opening, wat de praktische bruikbaarheid verhoogt. De achterkant heeft ook een lichtbalk over de volledige breedte die het frontontwerp weerspiegelt, wat een samenhangend geheel creรซert.
De wielen variรซren van 18″ tot 20″ en het ontwerp verandert met het uitrustingsniveau. De grotere wielen, vooral de zwarte op de topuitvoeringen, voegen nog meer intimidatiefactor toe aan de auto die er al is. Het heeft veel mooie lakkleuren, zelfs enkele matte, die bijdragen aan Santa Fe’s poging om upscale te zijn.
Hoewel het exterieurontwerp misschien niet ieders smaak is, maakt het zeker een statement en helpt het de Santa Fe Hybride te onderscheiden van zijn concurrenten. Het voertuig ziet er duurder uit dan de prijs doet vermoeden, wat een belangrijke aantrekkingskracht zou kunnen zijn voor potentiรซle kopers die op zoek zijn naar een premium-aanvoelende SUV zonder het luxe prijskaartje.
Het is niet eens alsof het een hoekige vorm is voor de stijl, maar het zorgt voor veel meer interieurruimte en zichtbaarheid. Het heeft ENORME ramen en een relatief lage taillelijn, waardoor het zicht naar buiten geweldig is, wat een groot punt van kritiek is bij veel van de nieuwere “zwieriger” ontworpen SUV’s.
Al met al zal de Santa Fe Hybride een van die dingen zijn die mensen aan de buitenkant ofwel zullen liefhebben of haten. Maar zijn onderscheidend vermogen en aanwezigheid op de weg kan niet worden ontkend, en dat maakt de auto zeker opvallend in een zeer druk marktsegment.
Comfort En Gemak
De Santa Fe Hybride blinkt uit op het gebied van comfort en gemak, met een reeks functies die zowel dagelijks rijden als lange reizen aangenamer maken. Al deze toegevoegde grootte in deze nieuwe generatie vertaalt zich naar veel meer interieurruimte, waarbij passagiers in alle drie de rijen kunnen genieten van ruime hoofd- en beenruimte.
Beginnend met de voorstoelen, we prezen hun comfort en ondersteuning. In de hogere uitvoeringen heeft de bestuurdersstoel veel elektrische verstelmogelijkheden, inclusief 4-weg elektrische lendensteun. Er is deze “ontspanningsmodus” waarbij de stoel bijna plat ligt, wat erg prettig is om te rusten tijdens lange ritten. Verwarmde en geventileerde voorstoelen zijn beschikbaar, evenals een verwarmd stuurwiel, wat het comfort onder verschillende klimaatomstandigheden verhoogt.
De tweede rij heeft ook echt mooie stoelen; ze schuiven naar voren en naar achteren, en ze zijn verstelbaar. In de modellen met captain’s chairs zijn deze stoelen elektrisch, wat niet vaak voorkomt in deze klasse. Een mooi detail, zo werd genoemd, was de functie waarmee de stoelen van de tweede rij konden worden versteld vanaf de achterdeuren en ook vanuit de bagageruimte. Ook verwarmde buitenste stoelen in de tweede rij.
De derde rij, hoewel niet zo ruim als sommige grotere SUV’s, kreeg nog steeds goede recensies voor zijn bruikbaarheid en toegankelijkheid. De met รฉรฉn beweging schuivende tweede rij zorgt voor gemakkelijke in- en uitstap, en het hoekige dakontwerp zorgt voor voldoende hoofdruimte voor mensen met een gemiddelde lengte.
Een ander sterk punt van de Santa Fe Hybride is de klimaatbeheersing. Dual-zone automatische klimaatbeheersing is standaard met eenvoudig te gebruiken bedieningselementen die touch-gevoelige knoppen combineren met echte draaiknoppen om de temperatuur aan te passen. Hogere uitvoeringen bieden aparte klimaatregeling voor de achterpassagiers, bediend via een bedieningspaneel in de derde rijโeen ongebruikelijke maar welkome functie.
Opbergoplossingen zijn er volop in de cabine. Het unieke ontwerp van de middenconsole laat een grote open ruimte eronder, wat handig is voor het opbergen van tassen of andere grotere objecten. Vooral de middenarmsteun, die van voor en achter opent en een echt diepe opbergruimte heeft. De deurvakken, bekerhouders en vele opbergvakken zijn allemaal groot en op een goede plek.
De Santa Fe Hybride is zeer gebruiksvriendelijk, allemaal dankzij technologie. Het 12,3-inch infotainmentscherm is responsief en intuรฏtief, met draadloze Apple CarPlay en Android Auto op alle uitvoeringsniveaus. Het beschikbare Bose premium audiosysteem kreeg lof voor zijn geluidskwaliteit. De digitale instrumentencluster is aanpasbaar en maakt het zeer eenvoudig om alle informatie af te lezen.
Andere gemaksfuncties zijn een handsfree elektrische achterklep (standaard op alle uitvoeringen) en een 360-graden camerasysteem op de hogere uitvoeringen dat geweldig zicht biedt bij het parkeren of manoeuvreren in krappe ruimtes. De digitale achteruitkijkspiegel, die een camera gebruikt om een onbelemmerd zicht naar achteren te bieden zelfs met een volle bagageruimte, werd benadrukt als bijzonder nuttig.
Een cool ding dat wat interesse kreeg is de UV-C sterilisatiebox in het dashboard die dingen zoals mobiele telefoons en sleutels kan reinigen. Of het werkt staat ter discussie, maar het is een unieke functie die Hyundai’s focus op de kleine details laat zien en huidige zorgen van consumenten adresseert.
Het panoramadak, op de hogere uitvoeringen, vult het interieur met licht en maakt het nog ruimer aanvoelen. Middelste en hogere uitvoeringen hebben ook zonwering voor de achterruiten, nog een mooi detail.
De Santa Fe Hybride heeft zeer goede beheersing van geluid, trillingen en ruwheid (NVH). De cabine blijft stil, zelfs bij snelwegsnelheden. Een deel van deze stilte is te danken aan de hybride aandrijflijn, die vaak op alleen elektriciteit kan werken tijdens rijden met lage snelheid.
De Smart Park-functie, beschikbaar op hogere uitvoeringen, stelt het voertuig in staat om op afstand te manoeuvreren in en uit krappe parkeerplaatsen met behulp van de afstandsbediening. Hoewel het geen functie is die de meesten dagelijks zullen gebruiken, toont het de geavanceerde mogelijkheden van de voertuigsystemen.
Al met al heeft de Santa Fe Hybride een zeer mooie combinatie van comfort- en gemaksfuncties die veel luxe merkvoertuigen kunnen evenaren of zelfs overtreffen. Met zorgvuldig gekozen afwerking, hoogwaardige materialen en veel technologie, is het een plek die het dagelijkse woon-werkverkeer, en zelfs een lange roadtrip, een plezier maakt.
Veiligheid En Beveiliging
De Santa Fe Hybride is volgeladen met veiligheids- en beveiligingsfuncties, wat Hyundai’s focus op de veiligheid van inzittenden en het voorkomen van ongevallen demonstreert. De 2025 Hyundai Santa Fe is getest door Euro NCAP en heeft de felbegeerde 5-sterren algemene veiligheidsbeoordeling behaald, wat betekent dat het zeer goed presteerde in al hun strenge crash- en veiligheidstests.
Een systeem dat standaard is op alle uitvoeringen is Hyundai’s SmartSense suite van geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS). Dat zijn voorwaartse botsingsvermijding met voetgangers- en fietsersdetectie, rijstrookassistentie, waarschuwing voor vermoeide bestuurder en adaptieve cruise control met stop-and-go functionaliteit. De implementatie van deze functies kreeg over het algemeen positieve feedback, waarbij recensenten opmerkten dat ze in de meeste situaties soepel en onopvallend werken.
Hogere uitvoeringen voegen nog meer geavanceerde veiligheidstechnologie toe. De blind spot view monitor, die een camerabeeld toont van de dode hoeken van het voertuig in de digitale instrumentencluster wanneer de richtingaanwijzer wordt geactiveerd, werd geprezen als een bijzonder nuttige functie. Het 360-graden camerasysteem (alleen te vinden op de topuitvoeringen) biedt geweldig zicht bij het parkeren of achteruitrijden in kleine ruimtes.
Het Highway Driving Assist-systeem, dat adaptieve cruise control combineert met rijstrookcentrering, kreeg gemengde recensies. Hoewel wij het nuttig vonden voor het verminderen van vermoeidheid tijdens lange snelwegritten, vonden anderen het te gevoelig of opdringerig. De mogelijkheid om de gevoeligheid van verschillende veiligheidssystemen aan te passen werd door ons gewaardeerd.
Het Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) systeem is aanwezig in alle uitvoeringen, waarbij de basismodellen beschikken over FCA 1.5 dat voertuigen, voetgangers en fietsers kan detecteren. Hogere uitvoeringen upgraden naar FCA 2, dat de mogelijkheid toevoegt om kruisend verkeer op kruispunten te detecteren.
Een “veiligheids”functie die werd afgekraakt was het te agressieve snelheidslimiet waarschuwingssysteem. We vonden het irritant en afleidend, hoewel het kan worden uitgeschakeld via het voertuiginstellingenmenu.
Passieve veiligheid is ook zeer compleet. De Santa Fe Hybride heeft 10 airbags, waarvan er รฉรฉn een centrale airbag is tussen de bestuurders- en passagiersstoel om te voorkomen dat inzittenden tijdens een zijdelingse botsing met elkaar in aanraking komen. Het is gebouwd met betere impactbestendigheid in gedachten, en het gebruikt meer hoogwaardig staal dan de vorige.
Het komt standaard met een startonderbreker en alarmsysteem. De Hyundai Digital Key functie, waarmee het voertuig kan worden ontgrendeld en gestart met behulp van een smartphone-app, voegt een extra laag van gemak en veiligheid toe.
Kinderveiligheid is zeer goed gedekt, met ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes in de tweede en derde rij. Het feit dat de derde rij gemakkelijk toegankelijk en opvouwbaar is, was een pluspunt voor veel gezinnen met kleine kinderen.
De Santa Fe Hybride heeft een zeer complete en efficiรซnte set veiligheidsfuncties. Veel van deze systemen zijn aanpasbaar, zodat bestuurders de systemen naar hun voorkeur kunnen aanpassen, wat een compromis creรซert tussen veiligheid en gemak.
Maar vergeet niet dat veiligheidstechnologie zeer snel verandert, en een eenvoudige software-update zou deze systemen beter of preciezer kunnen maken. Hyundai heeft een geschiedenis van het uitrollen van OTA-updates voor hun auto’s, dus theoretisch zouden de veiligheidsfuncties van de Santa Fe Hybride gedurende de hele levensduur van het voertuig kunnen worden verbeterd.
Hoe Rijdt Het?
Het ene ding dat echt opvalt bij de Santa Fe Hybride is hoe soepel en stil hij is tijdens het rijden. Hij heeft een hybride motor, dus tijdens het rijden (ten minste onder 35 km/u) is hij extreem stil omdat je alleen op elektriciteit rijdt. Zelfs de benzinemotor is echt stil en soepel wanneer deze inschakelt, en het helpt om de cabine zo stil te maken.
De Santa Fe Hybride heeft een degelijke rit. De vering absorbeert de oneffenheden in de weg echt goed zonder overdreven zacht te zijn. Hoewel de grotere 20-inch wielen de rit wat stugger kunnen maken, vonden de meeste mensen het algehele comfort precies goed voor een gezins-SUV.
Hij heeft ook geweldige handling, de Santa Fe Hybride. Het is een middelgrote SUV, maar hij voelt licht en makkelijk te hanteren aan in de bochten. De besturing is echt gevoelig, niet zoals sommige elektrische waar het aanvoelt alsof het nep is of zoiets. Het is geen sportwagen, maar het is zeker veel leuker om in te rijden dan veel van zijn concurrenten.
De acceleratie is behoorlijk, niets opwindends maar meer dan voldoende voor dagelijks rijden. De elektromotor zorgt voor geweldige acceleratie vanaf stilstand, en de turbomotor houdt het gewoon voluit gaande. Het zou wat traag kunnen zijn op de inhaalstrook van de snelweg, maar het is geweldig voor dagelijks rijden.
Een coole functie van de Santa Fe Hybride is dat hij een normale 6-traps automatische transmissie gebruikt, in tegenstelling tot de meeste hybrides die een Continu Variabele Transmissie (CVT) gebruiken. Deze opstelling geeft je een meer vertrouwde rijervaring met duidelijke schakelpunten, hoewel sommige mensen vonden dat terugschakelen wat traag kon zijn. Over het algemeen schakelt de transmissie geweldig en voelt de rit nog steeds zeer verfijnd aan.
Brandstofefficiรซntie is zeker een hoogtepunt. De Santa Fe Hybride voldoet bijvoorbeeld niet alleen aan de WLTP-schattingen, maar overtreft deze vaak, en deze cijfers zijn nog indrukwekkender in stadsverkeer waar de elektromotor echt kan schitteren. Ze hebben zelfs vierwielaandrijving, wat een echt mooie functie is omdat je je veiliger voelt als het slecht weer is, maar je verliest geen brandstofverbruik. Het verdeelt slim het koppel over de wielen voor optimale efficiรซntie en veiligheid.
Hij is ook zeer zichtbaar met zijn doosachtige vorm en enorme ramen. Met behulp van de rijhulpsystemen en camerasystemen is het niet zo moeilijk om te navigeren, zelfs in krappe ruimtes.
De Santa Fe Hybride is een complete rijervaring. Hij is comfortabel en handelt goed, en heeft een behoorlijk goed brandstofverbruik, dus het is een perfecte auto om in heen en weer naar het werk te pendelen en ook lange afstanden in te rijden. Natuurlijk heeft hij misschien niet zoveel pure kracht als sommige niet-hybride tegenhangers, maar hij heeft een prettige rit, handelt goed en heeft een uitstekend brandstofverbruik, dus het is nog steeds een zeer competitieve middelgrote SUV.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
Waar de nieuw Santa Fe Hybride echt in uitblinkt is in de categorie bagageruimte, met verbazingwekkende veelzijdigheid voor een middelgrote SUV. Met alle drie de zitrijen omhoog is er ongeveer 628 liter aan bagageruimte. Dat zou perfect zijn voor dagelijks gebruikโboodschappen doen of zelfs een paar middelgrote koffers met ruimte voor 7 mensen.
Wanneer meer bagageruimte nodig is, kan de derde rij stoelen worden neergeklapt. De derde rij heeft een 50:50 split, wat flexibele configuraties mogelijk maakt. Met de derde rij neergeklapt stijgt de beschikbare bagageruimte naar 821 liter. Deze configuratie brengt passagierscapaciteit (nu voor vijf personen) in balans met aanzienlijk meer bagageruimte, ideaal voor gezinsuitjes of situaties die meer substantiรซle laadcapaciteit vereisen.
Voor maximale laadcapaciteit kunnen zowel de tweede als derde rij worden neergeklapt. Deze configuratie creรซert een enorme ruimte van 1.949 liter, waardoor de Santa Fe Hybride verandert in een zeer capabele vrachtvervoerder. De tweede rij heeft een 60:40 split, wat nog meer flexibiliteit toevoegt aan de laadmogelijkheden.
Het 2025 herontwerp heeft hem een meer vierkante achterkant gegeven, wat nog meer bruikbare laadruimte betekent. Maar dat is met alle stoelen op hun plaats, er is ongeveer 413 liter ruimte achter de derde rij. Het is niet de grootste in zijn klasse, maar het is groot genoeg om een paar koffers of een week aan boodschappen te vervoeren. En de lage laadvloer maakt het makkelijker om zware spullen te tillen.
Wanneer de derde rij is neergeklapt, groeit de laadcapaciteit tot ongeveer 1.147 liter. Dat is waar de Santa Fe Hybride schittertโhij heeft een vlakke laadvloer, wat geweldig is voor grotere objecten. De stoelen van de derde rij klappen gemakkelijk neer met een band en liggen volledig plat, wat de beschikbare ruimte maximaliseert.
Hij heeft 1.949 liter ruimte met de tweede en derde rij stoelen neergeklapt. Hij heeft een ENORME achterklep-opening van bijna 124 centimeter om het laden van grotere objecten te vergemakkelijken, en de standaard elektrische achterklep (met handsfree op hogere uitvoeringen) maakt het nog makkelijker.
Binnenin vind je doordachte functies zoals sjorpunten en een 12V stopcontact, waarbij hogere uitvoeringen een 115V stopcontact toevoegen voor extra gemak. Het heeft ook opbergruimte onder de vloer, maar die is wat kort vanwege het hele hybride verhaal. De Santa Fe Hybride is een van die hybrides die niet zoveel laadruimte opoffert als andere hybrides in vergelijking met de normale benzineversie.
Een ding om op te merken is dat de Santa Fe Hybride komt met een bandenreparatieset in plaats van een reserveband, wat helpt met gewicht en brandstofefficiรซntie. De stoelen van de tweede rij zijn verschuifbaar, zodat je kunt aanpassen hoeveel ruimte je hebt voor bagage en passagiers. Al met al heeft de Santa Fe Hybride een zeer praktische bagageruimte, en het zou een perfecte auto zijn voor een gezin of voor iemand die regelmatig grotere items moet vervoeren.
Comfort Achterbank
De achterbank van de Santa Fe Hybride heeft een grote sprong gemaakt ten opzichte van de laatste generatie met meer ruimte, comfort en veelzijdigheid. Het is een SUV met drie rijen en kan gemakkelijk zeven mensen vervoeren (of zes als je gaat voor de beschikbare captain’s chairs in de tweede rij), dus het is een geweldig voertuig voor grotere gezinnen of voor iedereen die regelmatig meer dan รฉรฉn passagier vervoert.
De tweede rij is bijzonder indrukwekkend. De beenruimte en hoofdruimte zijn geweldig dankzij de toegenomen afmetingen van deze nieuwere, grotere generatie. Verschillende recensenten zeggen dat het ruim aanvoelt, en de stoelen zijn voldoende gecapitonneerd en comfortabel om langere tijd in te zitten. Je zult de flexibiliteit hier geweldig vindenโdeze stoelen schuiven naar voren en achteren, zodat je de beenruimte kunt aanpassen of meer ruimte kunt maken voor de derde rij. Plus, ze zijn verstelbaar voor extra comfort. Als je gaat voor de captain’s chairs, zijn ze elektrisch verstelbaar, wat een zeldzame premium functie is voor deze klasse. Het is ook handig dat je deze stoelen kunt verstellen vanaf de achterdeuren of de bagageruimte.
De passagiers op de tweede rij hebben hun eigen klimaatregeling, met ventilatieopeningen aan de achterkant van de middenconsole en op de B-stijlen. Er zijn USB-poorten voor het opladen van apparaten, en sommige modellen hebben zelfs verwarmde buitenste stoelen. Zelfs de deurpanelen zijn doordacht ontworpen met enorme vakken en flessenhouders.
Een coole functie is de middenconsole die toegankelijk is vanaf de achterstoelen, zodat mensen op de tweede rij gemakkelijk bij spullen voorin kunnen komen. Er is ook een opberglade onder de achterbank voor het opbergen van waardevolle spullen of kleinere voorwerpen.
Nou, de derde rij is lang niet zo ruim als de tweede, maar heeft een enorme verbetering doorgemaakt. Het heeft dit doosachtige dak dat betere hoofdruimte mogelijk maakt, waardoor het comfortabeler is voor volwassenen om op kortere afstanden in te rijden. De beenruimte is echter behoorlijk goed, tenminste als de stoelen van de tweede rij een beetje naar voren zijn geschoven. Het is gemakkelijk om bij de derde rij te komen omdat er stoelen in de tweede rij zijn die met รฉรฉn druk op de knop naar voren schuiven, waardoor er een grote opening ontstaat.
Eenmaal op de derde rij krijgen passagiers bekerhouders, USB-poorten en zelfs aparte klimaatregelingโeen zeldzaamheid in deze klasse. De stoelen van de derde rij klappen mooi plat als je ze niet hoeft te gebruiken, en je hebt veel bagageruimte. Ze zijn echt gemaakt voor kinderen of kleinere volwassenen, dus de Santa Fe Hybride is een echte zevenzitter wanneer nodig.
Het zicht vanaf de achterstoelen is uitstekend, dankzij grote ramen en het optionele panoramadak dat zich uitstrekt over zowel de tweede als derde rij, wat helpt om dat benauwde gevoel te voorkomen. Een klein nadeel is de afwezigheid van zonwering voor de achterruit (hoewel hogere uitvoeringen deze functie wel bieden). De derde rij is voor het eerst echt bruikbaar, maar is nog steeds beter geschikt voor incidenteel gebruik, niet voor dagelijks volwassenenvervoer.
Over het geheel genomen heeft de Santa Fe Hybride een zeer doordacht achterste zitgedeelte waarbij een goed compromis wordt gemaakt tussen ruimte, comfort en bruikbaarheid. Het is een geweldige keuze voor een middelgrote SUV, vooral voor een gezin.