2025 BMW X3 M50 Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | |
---|---|
Motortype: | Benzine โ 48 Volt Mild Hybrid |
Versnellingsbak: | 8-traps, automatisch |
Aandrijving: | Vierwielaandrijving |
Transmissie: | Steptronic automatische transmissie met schakelpaddles aan het stuurwiel |
Maximaal vermogen: | 398 pk (293 kW) |
Maximaal koppel: | 580 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | |
---|---|
Brandstoftype: | Benzine |
Tankinhoud in l: | 65 |
Topsnelheid: | 250 km/u |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | |
---|---|
Zitplaatsen: | 5 |
Bagageruimte volume (achter): | 570 liter |
Bagageruimte volume (met neergeklapte achterbank): | 1700 liter |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | |
---|---|
Max. Aanhangwagengewicht/ kogeldruk | 2500 kg/100 kg |
Gewicht (leeg): | 2055 kg |
Totaalgewicht (maximaal toelaatbaar): | 2625 kg |
Laadvermogen: | 645 kg |
Specificaties | |
---|---|
Vanaf prijs: | โฌ 105,798.10 |
Brandstoftype: | Benzine โ 48 volt milde hybride |
Aandrijving: | AWD |
Transmissie: | Steptronic automatic transmission with steering wheel shift paddles |
Brandstofverbruik: | 8 โ 7.7 l / 100 km |
CO2-uitstoot: | 181 โ 175 g/km |
Accucapaciteit: | 0.9 kWh |
Maximaal vermogen: | 398 hp (293 kW) |
Acceleratie 0-100 km/u: | 4.6 s |
Maximaal koppel: | 580 Nm |
Topsnelheid: | 250 km/u |
Exterieur Afmetingen | |
---|---|
Hoogte: | 1660 mm |
Breedte: | 1920 mm |
Lengte: | 4755 mm |
Breedte, met spiegels: | 2132 mm |
Wielbasis: | 2865 mm |
Categorie | Kenmerk | M Sportpakket Pro |
---|---|---|
Exterieur Kenmerken | Grille | BMW Iconic Glow nierengrille met horizontale spijlen en M-logo, verlicht |
Verlichting | LED-koplampen met M Shadow Line, LED-achterlichten, M-lichtcarpet | |
Spiegelkappen | M-buitenspiegelkappen | |
Velgen | M lichtmetalen velgen | |
Uitlaat | 4 donkere uitlaateindstukken | |
Dak | M-dakrails in hoogglans Shadow Line | |
Aerodynamica | M Aerodynamica Pakket | |
Toegang | Comfort Access systeem | |
Achterklep | Automatische bediening | |
Interieur Kenmerken | Display | BMW Curved Display met BMW Live Cockpit Plus |
Besturingssysteem | BMW Operating System 9 met navigatie | |
Interieurverlichting | BMW Interaction Bar met interieurverlichting | |
Klimaatregeling | Automatische airconditioning | |
Stoelen | Sportstoelen met elektrische verstelling | |
Stuurwiel | M-sportstuurwiel met M-kleurige stiksels | |
Audio | HiFi luidsprekersysteem | |
Opladen | Draadloos opladen in opbergvak | |
Veiligheidsgordels | M-striped veiligheidsgordels | |
Aandrijflijn & Chassis | Transmissie | Steptronic Sport automaat met schakelpaddles |
Aandrijfsysteem | M xDrive vierwielaandrijving | |
Differentieel | M Sport differentieel | |
Chassis | M-specifieke wielophanging | |
Besturing | Variabele Sport Besturing | |
Remmen | M Sport remsysteem met rode remklauwen | |
Rijassistentie | Veiligheidspakket | Driving Assistant met camera- en radarsystemen |
Parkeerfuncties | Parking Assistant met Active Park Distance Control | |
Achteruitrijassistent | ||
Achteruitrijcamera | ||
M Sport Package Pro | Exterieur Afwerking | M hoogglans Shadow Line met uitgebreide scope |
Koplampen | M Shadow Line donkere koplampen | |
Rem Uitvoering | Rode M Sport remklauwen | |
Uitlaat | Donker afgewerkte viervoudige uitlaateindstukken | |
Grille | Diepzwarte verlichte nierengrille |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Exterieur uitrusting | |
Glazen panoramadak | โฌ 1.602 |
Interieur uitrusting | |
Dashboard uitgevoerd in stof | โฌ 533,60 |
Travel & Comfort Entertainment voor รฉรฉn stoel | โฌ 189 |
Travel & Comfort Entertainment voor twee stoelen | โฌ 378 |
Stuurwielen | |
Stuurwielrand verwarmd | โฌ 288 |
Elektrische voorzieningen | |
Parking Assistant Professional | โฌ 320,70 |
Driving Assistant Professional | โฌ 1.168,90 |
Aandrijving en onderstel | |
M Adaptief onderstel | โฌ 747,80 |
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel | โฌ 1.174,90 |
BMW Service Inclusive | |
Service Inclusive – 5 jaar/100.000 km | โฌ 1.597,20 |
Klimaatbeheersing | |
Interieurvoorverwarming | โฌ 1.547,60 |
Pakket | Prijs |
---|---|
Premium Pack | โฌ 994,60 |
Comfort Pack | โฌ 1.495,60 |
Professional Pack | โฌ 2.495 |
Premium Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
- HIFI System Harman Kardon
- Travel en Comfort System
Comfort Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Handbediende zonneschermen voor achterportierramen
- Stoelventilatie voor beide voorstoelen
- Verwarmde stoelen voor en achter
Professional Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- BMW Live Cockpit Professional
- Interieurcamera
- Driving Assistant Plus
- Parking Assistant Plus
Is Het De Moeite Waard Om De BMW X3 M50 Te Kopen?
De BMW X3 M50 2025 is hier, en het markeert de vierde generatie van BMW’s populaire compacte luxe SUV. Kun je geloven dat het al meer dan twintig jaar geleden is dat de originele X3 in 2004 op de markt kwam? Deze nieuwste versie bouwt echt voort op wat de X3 geweldig maakte, terwijl er ook enkele spannende updates zijn toegevoegd.
Wat is er nieuw? Nou, de X3 is iets groter geworden – ongeveer een inch langer en breder dan het vorige model – maar ook een inch lager, wat hem dat sportieve uiterlijk geeft waar iedereen van houdt. Deze toename in grootte betekent meer ruimte binnenin, wat geweldig is, maar hij heeft dat wendbare gevoel niet verloren waar rijliefhebbers over juichen.
De M50-variant positioneert zich specifiek als een overtuigend aanbod met bijna 400 pk terwijl de dagelijkse bruikbaarheid behouden blijft. Deze positionering is vooral relevant in de huidige markt waar kopers in toenemende mate prestaties zoeken zonder praktisch gebruik op te offeren.
Deze nieuwe generatie brengt ook BMW’s nieuwste ontwerpstijl, technologische verbeteringen en prestatieboosts met zich mee, terwijl de essentie van een op de bestuurder gerichte luxe SUV intact blijft. Bovendien laat de toevoeging van een 48-volt mild hybrid systeem aan het motorengamma zien dat BMW serious is over efficiรซntie. En laten we eerlijk zijn, in de wereld van vandaag is dat iets waar we allemaal om geven.
In de competitieve compacte SUV-markt springt de X3 M50 er echt uit. Hij kan van 0 naar 100 km/u in slechts 4,2 seconden, en er is een enorme 67,1 kubieke voet aan laadruimte. Dat noem je een mooie balans tussen vermogen en praktisch gebruik.
Als je geรฏnteresseerd bent in de BMW X3 M50 xDrive 2025, is deze geprijsd op โฌ105.798 in Nederland. Dit plaatst hem bovenaan de X3-lineup, met een prijsstructuur die zich vertaalt naar een netto catalogusprijs van โฌ65.300, met BTW van โฌ13.713 en een luxebelasting (BPM) van โฌ25.387. Ter vergelijking, andere modellen zoals de X3 20 xDrive beginnen bij โฌ73.705, de X3 30e xDrive bij โฌ67.973, en de X3 20d xDrive bij โฌ83.666. Het is duidelijk dat de M50 de go-to is als je op zoek bent naar die premium prestatie-optie.
Motor, Prestaties En Transmissie
In het hart van de X3 M50 2025 ligt BMW’s geprezen B58-motor. Dit is een 3,0-liter turbocharged zes-in-lijn die specifiek voor dit model is afgestemd. Je zult merken dat hij een solide 393 pk levert, wat een toename van 11 pk is ten opzichte van de vorige versie. En koppel? Nou, dat is nu gestegen naar een forse 580 Nm. Ze hebben ook een 48-volt mild hybrid systeem toegevoegd, wat niet alleen de efficiรซntie verbetert maar ook de vermogensafgifte soepeler maakt.
Wat interessant is, is dat deze motor echt trouw blijft aan BMW’s roots, met een soepele, lineaire vermogensafgifte over het hele toerentalbereik. Dankzij de twin-power turbo technologie in combinatie met dat mild hybrid systeem, zul je geen vervelende turbo-lag voelen – alleen een snelle respons wanneer je het gas intrapt. Dit is vooral merkbaar tijdens het rijden in de stad, waar de flexibiliteit van de motor echt tot zijn recht komt.
De verfijning van de aandrijflijn stopt daar niet. Het thermische beheer en de smeersystemen zijn geoptimaliseerd om het extra vermogen aan te kunnen terwijl de betrouwbaarheid behouden blijft. Bovendien is de motor nog steeds in die klassieke lengterichting geplaatst, wat helpt bij het bereiken van een bijna perfecte gewichtsverdeling – een grote zaak voor hoe de auto zich gedraagt.
Als het gaat om schakelen, heb je ZF’s indrukwekkende 8-versnellings automatische transmissie. Deze is speciaal afgestemd voor dit model, en je kunt de slimme programmering echt in actie zien, of je nu in automatische modus rijdt of de paddle shifters gebruikt. Of je nu gewoon cruiset of met wat meer enthousiasme rijdt, deze versnellingsbak handelt het allemaal moeiteloos af.
En laten we het xDrive vierwielaandrijvingssysteem niet vergeten. Het neigt onder normale omstandigheden naar de achterzijde, wat dat traditionele BMW-gevoel behoudt terwijl je nog steeds extra tractie hebt wanneer je het nodig hebt. De manier waarop het vermogen tussen de assen wordt overgedragen is praktisch instant, wat een enorm aandeel heeft in zijn fantastische acceleratie en het geschikt maakt voor alle weersomstandigheden.
Hier is iets dat het vermelden waard is: de prestatietesten laten zien dat BMW’s acceleratiecijfers eigenlijk behoorlijk conservatief zijn. In praktijksituaties kijk je naar 0-100 km/u tijden van ongeveer 4,2 seconden, wat een flinke sprong is van de officiรซle claim van 4,6 seconden. Dit soort prestaties plaatst de X3 M50 in een klasse die voorheen was voorbehouden aan volwaardige M-modellen. Het laat echt zien hoe ver BMW is gekomen op het gebied van prestatie-engineering!
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De X3 M50 2025 heeft deze coole M Sport remmen met felrode remklauwen die zijn prestatie-uitstraling echt laten zien. Ze hebben dit systeem ontworpen om het extra vermogen en gewicht aan te kunnen dat met deze nieuwe generatie van de X3 komt. Wanneer je het rempedaal intrapt, zul je merken dat het behoorlijk solide en responsief aanvoelt, wat je een fijn gevoel van controle geeft of je nu gewoon cruiset of echt pusht op de weg.
Nu is er dit 48-volt mild hybrid systeem geรฏntegreerd in de remmen, wat echt slim is. Het is verfijnd om soepel te schakelen tussen regeneratief en mechanisch remmen. Je zult dit waarschijnlijk opmerken wanneer je door de stad rijdt. Het pedaalgevoel blijft behoorlijk consistent, ongeacht hoeveel regeneratief remmen er in werking treedt. Oh, en de brake-by-wire setup? Die is ontworpen om natuurlijk aan te voelen, in tegenstelling tot sommige andere systemen die wat kunstmatig kunnen aanvoelen.
Als het gaat om zwaar remmen, schittert het M Sport remsysteem echt. Het weerstaat fade indrukwekkend, dus je kunt erop vertrouwen zelfs als je een tijdje hard rijdt. De grotere rotoren en verbeterde remblokken helpen met thermisch beheer, wat super belangrijk is wanneer je de grenzen opzoekt.
En over stabiliteit? Het elektronische stabiliteitssysteem is behoorlijk verfijnd. Het is ingesteld om je sportief te laten rijden terwijl er nog steeds een veiligheidsnet aanwezig is. Als je wat avontuurlijker wilt worden, kun je het systeem gedeeltelijk uitschakelen maar nog steeds enkele kernveiligheidsfuncties actief houden.
Nu, in noodremsituaties zijn de prestaties echt iets om te vermelden. Het voertuig behoudt zijn stabiliteit en richting, zelfs wanneer je vol op de remmen trapt. Bovendien biedt het nieuwste ABS-systeem fantastische pedaalfeedback en maximaliseert het de grip.
Bovenop dat alles hebben ze ervoor gezorgd dat het remsysteem duurzaam genoeg is om tot 2.200 kg te kunnen trekken, dus het blijft goed presteren zelfs wanneer je op het maximale gewicht zit. Is dat niet indrukwekkend?
Besturing En Ophanging
Het besturingssysteem van de X3 M50 vindt dat perfecte evenwicht tussen sportief rijplezier en dagelijks comfort. Het heeft de variabele sportbesturing die behoorlijk direct en responsief aanvoelt. Echter, even een waarschuwing – sommige mensen vinden misschien dat het niet zoveel feedback geeft als eerdere modellen. Het coole is dat de stuurverhouding daadwerkelijk verandert op basis van hoe snel je rijdt en in welke rijmodus je zit. Dit betekent dat het super makkelijk te manoeuvreren is bij lagere snelheden, maar het houdt de zaken nog steeds stabiel wanneer je snel rijdt.
Het Adaptieve M-ophangingssysteem is standaard op het M50-model, met elektronisch gestuurde dempers die zich voortdurend aanpassen aan de wegomstandigheden en rijstijl. Het systeem biedt meerdere rijmodi, elk met verschillende karakteristieken die zowel de dempingssnelheden als het stuurgewicht beรฏnvloeden. In de Sport-modus wordt de ophanging merkbaar steviger zonder hard te worden, waarbij indrukwekkende carrosseriecontrole tijdens agressief bochtenwerk behouden blijft.
Als het gaat om rijkwaliteit, is het behoorlijk indrukwekkend hoe goed het verschillende wegoppervlakken aankan. Dankzij de slimme demperregeling kun je comfortabel cruisen wanneer je dat wilt, maar het houdt ook stand wanneer je wat pittiger rijdt. De afstemming van de ophanging doet een geweldige job om het overhellen van de carrosserie in bedwang te houden zonder de veren te stijf te maken, dus zelfs als je kiest voor de 21-inch wielen, kun je nog steeds rekenen op een comfortabele rit.
Wat betreft het chassis, het is gebouwd op BMW’s nieuwste CLAR-platform, wat het een robuuste basis geeft. Deze stijfheid helpt de ophanging zijn werk beter te doen, wat leidt tot precies stuurgedrag en een comfortabele rit. Ze hebben ook het zwaartepunt geoptimaliseerd door het gewicht zorgvuldig te verdelen en componenten precies op de juiste plek te plaatsen.
Ze hebben ook de geometrie van de voorwielophanging aangepast om de stuurprecisie te verbeteren en koppelstuur te verminderen wanneer je hard gas geeft. De multi-link opstelling achter zorgt voor uitstekende wielcontrole terwijl het nog steeds comfortabel blijft. Bovendien hebben ze extra verstevigingen toegevoegd, wat de structurele stijfheid en handling echt verbetert.
En als je je afvraagt wat de off-road capaciteiten zijn, de bodemvrijheid is 21,1 centimeter. Het is genoeg voor licht off-road gebruik maar behoudt nog steeds die sportieve kant. Over het algemeen laat de manier waarop de ophanging de wielen over verschillende oppervlakken controleert echt zien hoe veelzijdig het kan zijn.
Welke Banden Gebruikt Het?
De X3 M50 komt met een gestaggerde bandenopstelling, waarbij ons testvoertuig 255/40R21 banden voor en bredere 285/35R21 banden achter heeft. Deze configuratie benadrukt de achterwielaandrijving van het voertuig terwijl het uitstekende gripniveaus biedt. De standaard zomerprestatiesbanden bieden indrukwekkende grip in droog weer en redelijke prestaties in nat weer.
Nu, over de rijkwaliteit, ja, de grotere wielen beรฏnvloeden het een beetje. Maar weet je wat? de geavanceerde ophangingsafstemming helpt de zaken comfortabel genoeg te houden. En die bredere achterbanden? Die schitteren echt wanneer je gas geeft, met geweldige tractie en stabiliteit tijdens het bochtenwerk op snelheid.
Als het gaat om bandengeluid, wordt het meestal in bedwang gehouden, maar je zou wat weggeluid kunnen opmerken op bepaalde oppervlakken – vooral met de 21-inch wielen. BMW heeft echt nagedacht over de banden- en wielenopstelling, strevend naar een balans tussen prestaties, comfort en efficiรซntie. Bovendien dragen die bredere achterbanden bij aan de sportieve uitstraling van het voertuig.
Voor mensen die in gebieden wonen met onvoorspelbaar weer, biedt BMW all-season bandenopties. Het wielontwerp is ook slim; het helpt met remkoeling en lijkt niet zo veel remstof aan te trekken. En die optionele 21-inch wielen? Ze zien er uniek uit en passen bij de atletische stijl van de auto terwijl het gewicht redelijk blijft.
Het bandenspanningscontrolesysteem geeft nauwkeurige metingen en snelle respons op drukveranderingen. Het wielontwerp bevat maatregelen ter bescherming tegen stoepschade, hoewel voorzichtigheid geboden is met de lage-profielbanden in stedelijke omgevingen.
Run-flat bandentechnologie blijft beschikbaar, hoewel sommige kopers de voorkeur geven aan de verbeterde rijkwaliteit van conventionele banden. De reserveband-opstelling verschilt per markt, waarbij sommige regio’s een ruimtebesparend reservewiel krijgen terwijl andere vertrouwen op bandenreparatiesets.
Interieur Uiterlijk
Het dashboard springt er echt uit met een moderne uitstraling, dankzij dit strakke gebogen displaypaneel. Het combineert een 12,3-inch digitaal instrumentencluster en een 14,9-inch centraal touchscreen. Samen geven ze de cabine een frisse, technologisch geavanceerde look die de ruimte zeker nieuw leven inblaast.
Nu, over de gebruikte materialen – er is wat variatie. Het bovenste dashboard is mooi, met zachte oppervlakken met echte stiksels, wat laat zien dat ze hebben nagedacht over de details waar je ze kunt zien. Maar dan heb je die deurpanelen en lagere console-gebieden die harder plastic gebruiken. Het botst een beetje met het anders zo premium gevoel en prijskaartje van het voertuig.
Voor het M50-model vind je wat sportieve touches, zoals stoelen die extra zijdelingse steun hebben en gemaakt zijn van een mix van Vegan Za synthetisch leer en Alcantara. Ze hebben wat coole stikselpatronen, en eerlijk gezegd zijn ze behoorlijk comfortabel en ondersteunend. Het M Sport stuurwiel? Nou, het is ergonomisch ontworpen, maar de materialen voelen misschien niet zo hoogwaardig aan als je zou verwachten in dit soort auto.
Het sfeerverlichtigssysteem is een mooie touch, vooral die interactieve lichtbalk. Het voegt echt veel visuele flair toe, vooral wanneer je ’s nachts rijdt. Plus, de manier waarop het van kleur verandert met verschillende rijmodi? Behoorlijk netjes! De manier waarop ze verlichting hebben geรฏntegreerd in het dashboard en de deurpanelen geeft het hele interieur een verfijnde, moderne look.
Als het gaat om opbergruimte, hebben ze er echt over nagedacht. Je hebt praktische bekerhouders, een draadloze oplaadpad, en veel kleine vakjes om spullen in op te bergen. De middenconsole houdt de zaken minimalistisch maar biedt genoeg ruimte om alles netjes te houden.
Het panoramische glazen dak, hoewel vast, voegt aanzienlijk omgevingslicht toe aan de cabine en creรซert een open, luchtig gevoel. De kwaliteit van de hemelbekleding en zonweringmaterialen handhaaft de premium sfeer, hoewel sommigen de mogelijkheid om het dak te openen voor ventilatie zullen missen.
Exterieur Uiterlijk
Het exterieurdesign van de X3 M50 2025 vertegenwoordigt een afgemeten evolutie van BMW’s huidige designtaal. De voorzijde heeft een proportioneel vormgegeven nierengrille met verlichte elementen, wat een onderscheidende maar ingetogen uitstraling biedt in vergelijking met sommige recente BMW-modellen. De integratie van de grille met de voorbumper en koplampen creรซert een samenhangende, moderne look.
Het LED-koplampontwerp bevat nieuwe karakteristieke elementen die zowel visueel interessant zijn als uitstekende verlichting bieden. De dagrijverlichting heeft een onderscheidend patroon dat helpt het voertuig te identificeren, terwijl de adaptieve LED-technologie optimale zichtbaarheid in verschillende omstandigheden waarborgt. Het ontwerp van de voorbumper omvat functionele luchtinlaten en aerodynamische elementen die bijdragen aan zowel koeling als efficiรซntie.
Het profiel van het voertuig toont zorgvuldige aandacht voor proporties, met de langere motorkap en aflopende daklijn die een dynamische uitstraling creรซren. De karakterlijnen langs de zijkanten zijn subtieler dan in vorige generaties, wat een strakkere, meer verfijnde look creรซert. De M50-specifieke zijspiegels en sierlijsten in zwart voegen sportieve accenten toe zonder overdreven agressief te zijn.
Het achterontwerp heeft onderscheidende LED-achterlichten met een driedimensionaal effect dat uitstekende zichtbaarheid biedt terwijl het een moderne uitstraling creรซert. De vier uitlaatpijpen, hoewel geen traditioneel M-auto kenmerk, integreren goed met het ontwerp van de achterbumper en geven een subtiele hint naar de prestatiemogelijkheden van het voertuig.
De optionele 21-inch wielen vullen de wielkasten effectief, wat een stevige stance creรซert die de prestatieoriรซntatie van het voertuig benadrukt. De gestaggerde bandenopstelling, met bredere achterbanden, draagt bij aan de sportieve proporties van het voertuig terwijl een gebalanceerde uitstraling behouden blijft.
Het kleurenpalet voor het exterieur omvat verschillende onderscheidende opties, waaronder het opvallende Fire Rot metallic, dat de carrosserielijnen effectief accentueert. De zwarte sierelementen, onderdeel van het shadow line pakket, creรซren effectief contrast terwijl een premium uitstraling behouden blijft.
Comfort En Gemak
De comfortfuncties van de X3 M50 tonen aanzienlijke aandacht voor zowel bestuurder als passagier. De voorstoelen bieden 16-voudig elektrische verstelling inclusief verstelbare zijwangen, wat uitstekende ondersteuning biedt voor verschillende lichaamstypes. De combinatie van verwarmings- en ventilatiefuncties, beschikbaar via de klimaatbeheersingsinterface, verbetert het comfort in verschillende weersomstandigheden.
Het klimaatbeheersingssysteem wordt tegenwoordig voornamelijk via touchscreen bediend, wat een beetje wennen is. Het doet een prima job om de temperatuur in de cabine precies goed te houden. Er is een automatische dual-zone opstelling met bediening voor achterin, maar sommigen zullen fysieke knoppen missen voor dingen die ze vaak aanpassen.
Als het gaat om geluidsniveaus binnenin, heeft BMW goed werk geleverd. Onder normaal rijden is het meestal stil, hoewel je wat wind- of bandengeluid zou kunnen horen wanneer je op hogere snelheden cruiset. Het gebruik van akoestisch glas en geluidsislatie helpt echt om weg- en motorgeluid te verminderen, wat zorgt voor een prettige, rustige rit.
Het aanpassen van de rijpositie gaat moeiteloos met de elektrische stoel- en stuurwielopties. Zicht is over het algemeen prima, hoewel, ja, de A-stijlen wat dik kunnen aanvoelen. Maar maak je niet te veel zorgen; het 360-graden camerasysteem en parkeersensoren zijn er om te helpen wanneer je langzaam manoeuvreert.
Wat betreft de achterstoelen, die zijn ook behoorlijk comfortabel. Er is fatsoenlijke been- en hoofdruimte, wat geweldig is, maar die middentunnel maakt de middelste zitplaats wel wat krap. Toch doen de achterstoelen een goede job in het ondersteunen van volwassenen, en je hebt aparte klimaatregeling en USB-C poorten voor extra comfortโecht mooie details!
Nu, over dat vaste panoramadakโhet is fantastisch voor het binnenlaten van natuurlijk licht, maar het is jammer dat het niet open kan voor wat frisse lucht. Gelukkig is er een elektrisch zonnescherm om de zaken koel te houden wanneer de zon fel schijnt.
Wat betreft tech, het iDrive 9 systeem is een grote stap voorwaarts voor BMW. Het draait op een Android-gebaseerd platform, wat het veel sneller en functierijker maakt. Het 14,9-inch touchscreen is scherp en responsief, maar let opโhet kan even wennen zijn als je bekend bent met oudere BMW-systemen.
Het digitale instrumentencluster is ook netjes, waarmee je kunt kiezen hoe je verschillende informatie wilt zien. En dat head-up display? Super handig! Het toont navigatie en rijassistentie-info zonder te veel af te leiden.
Last but not least, het Harman Kardon audiosysteem is echt een traktatie. Met 16 speakers levert het echt qua geluidskwaliteitโgoede helderheid en bas bovendien. Het systeem past zich aan op basis van hoe snel je rijdt en het geluid van buiten, wat een mooie touch is. Spraakbediening is beter dan voorheen, maar, ja, sommige commando’s moeten nog steeds behoorlijk specifiek zijn. Over het algemeen is het echter een solide setup!
Veiligheid En Beveiliging
De X3 M50 2025 zit vol met BMW’s nieuwste veiligheidstechnologie en enkele solide structurele upgrades. Een opvallende feature is het rijassistentiepakket, dat dit coole handsfree rijsysteem heeft voor snelwegen. Het is behoorlijk indrukwekkendโhet kan je bijvoorbeeld in je rijstrook houden zelfs wanneer de wegmarkeringen wat vervaagd of moeilijk te zien zijn.
Nu, de adaptieve cruisecontrol? Daar hebben ze ook echt aan gewerkt. Het is ontworpen om natuurlijker aan te voelen wanneer je versnelt of vertraagt, wat super handig is voor het omgaan met dagelijks verkeer. Je weet hoe stop-and-go verkeer vervelend kan zijn? Nou, dit systeem is beter geworden in het maken van die overgangen soepeler, dus het is minder lastig.
Noodremcapaciteiten zijn verbeterd door verbeterde sensorfusie tussen de radar- en camerasystemen. Het systeem geeft nu eerder waarschuwingen en natuurlijkere interventie wanneer potentiรซle gevaren worden gedetecteerd. Kruisend verkeer waarschuwingssystemen voor zowel voor als achter bieden extra veiligheid tijdens manoeuvreren op lage snelheid.
Wat betreft de structurele kant heeft BMW zich echt gericht op crashbescherming met hoogsterkte staal en speciale kreukelzones. De airbagopstelling is ook geen grapโer zijn front-, zij-, gordijn- en zelfs extra knie-airbags voor degenen op de voorstoelen.
Voel je je veilig? Dat zou moeten want het beveiligingssysteem komt met slimme anti-diefstalfeatures, zoals bewegingsdetectie en monitoring van de binnenkant van de auto. De BMW Connected app is ook een mooie touchโhet laat je je voertuig lokaliseren en de status controleren van een afstand. Oh, en er is een digitaal sleutelsysteem waarmee je de auto kunt ontgrendelen met je smartphone, wat behoorlijk netjes is.
Als het gaat om parkeren, heb je een geavanceerd 360-graden camerasysteem. Het geeft je allerlei kijkhoeken en handige parkeerassistent-features. Je kunt echt goed zien wat je doet wanneer je probeert in krappe plekken te manoeuvreren, en het heeft zelfs de mogelijkheid om de laatste 50 meter die je reed op te nemen, voor het geval je iets wilt terugkijken.
Hoe Rijdt Het?
De X3 M50 raakt echt dat perfecte evenwicht tussen prestaties en comfort, waardoor het een geweldige keuze is voor dagelijks rijden. We bedoelen, hij kan van 0 naar 100 km/u in slechts 4,2 seconden, wat indrukwekkend is, maar het offert zijn praktische dagelijkse bruikbaarheid niet op. De manier waarop het vermogen wordt geleverd is soepel en voorspelbaar, dus je wordt niet met vragen achtergelaten in stadsverkeer.
Over de transmissieโer is een merkbaar verschil in hoe het zich gedraagt afhankelijk van de rijmodus die je kiest. In comfortmodus zijn schakelingen mooi en ontspannen, maar wanneer je naar sportmodus schakelt, is het als een heel nieuw spel met snelle, pittige versnellingswisselingen. En als je de controle wilt overnemen, zijn de schakelflippers direct beschikbaar. Maar eerlijk gezegd is de automatische modus slim genoeg om te lezen wat je wilt doen, wat behoorlijk cool is.
Als het gaat om bochtenwerk, houdt dit voertuig goed stand, vooral voor iets van deze grootte. De adaptieve ophanging doet een geweldige job om de zaken stabiel te houden wanneer je snelle bochten maakt, en het bezuinigt niet op comfort zelfs wanneer de wegen wat hobbelig worden. In sportmodus wordt alles strakker, wat het overhellen van de carrosserie vermindert zonder dat de rit zich straffend aanvoelt.
Weggeluid? Het hangt er echt vanaf. Als je kiest voor die 21-inch wielen, hoor je misschien wat meer bandengeluid vergeleken met de kleinere. Maar over het algemeen wordt windgeruis goed in bedwang gehouden wanneer je op de snelweg cruisetโhoewel je, ja, wat turbulentie rond de spiegels zou kunnen opmerken.
De boost-modusfunctie, geactiveerd door de linker schakelflipper vast te houden, biedt extra vermogen voor maximaal 10 seconden. Hoewel de daadwerkelijke prestatieverhoging subtiel is, voegt het een engaging element toe aan de rijervaring.
De variabele sportbesturing biedt goede directionele controle en respons, hoewel de feedback communicatiever zou kunnen zijn. De gewichtsverdeling en verhoudingsveranderingen van het systeem tussen rijmodi veranderen effectief het karakter van de auto.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
Je hebt 570 liter ruimte wanneer de achterstoelen omhoog staan, wat behoorlijk decent is. En als je die stoelen neerklapt? Wel, dan kijk je naar een enorme 1700 liter! De laadvloer is ook doordacht ontworpen, met nauwelijks interferentie van de wielkasten, waardoor het een makkie is om grotere items te laden zonder gedoe.
Elektrische achterklep โ het heeft handsfree bediening en je kunt aanpassen hoe hoog het opent, wat prettig is. De laaddrempel? Die zit op een redelijke hoogte, maar houd er rekening mee dat je vanwege het sportieve design misschien wat meer moeite moet doen bij het tillen van zwaardere dingen. De achterstoelen klappen neer in een handige 40/20/40 verdeling, zodat je gemakkelijk langere items kunt vervoeren terwijl je nog steeds genoeg ruimte hebt voor passagiers.
Onder de vloer is er wat opbergruimte voor kleinere spullen, zoals de bandenreparatieset of een ruimtebesparend reservewiel, afhankelijk van wat je hebt. De bagageafdekking is ook behoorlijk slim en kan gemakkelijk worden verwijderd wanneer je het niet nodig hebt โ maar even een heads-up, er is geen plek om het op te bergen zodra het verwijderd is.
Je vindt bevestigingspunten die precies goed geplaatst zijn en ze voelen behoorlijk solide aan voor het vastzetten van zwaardere spullen. Wanneer je die achterstoelen neerklapt, is de bagagevloer bijna vlak โ er is slechts een kleine helling. En eerlijk gezegd maken de brede opening en vierkante vorm van de bagageruimte het super praktisch voor het dagelijks leven.
Nu, wat betreft de handsfree achterklep โ het werkt meestal goed, maar sommigen zouden kunnen vinden dat de locatie van de sensor niet zo gebruiksvriendelijk is als die in andere auto’s. Toch is het super handig om het voertuig te sluiten en vergrendelen met slechts รฉรฉn knop, vooral wanneer je handen vol zijn.
Opbergruimte door de hele cabine complementeert de bagageruimte goed, met praktische deurvakken, een redelijk dashboardkastje, en verschillende kleinere opbergvakken. De middenconsole-opbergruimte is adequaat hoewel niet toonaangevend in grootte.
Comfort Achterbank
Het achterste zitgedeelte van de BMW X3 M50 2025 laat echt BMW’s focus zien op het comfortabel houden van passagiers, maar, weet je, er zijn enkele compromissen vanwege de sportieve uitstraling van de auto. Met ongeveer 92,2 centimeter beenruimte is het redelijk genoeg voor volwassenen daar achterin, maar laten we eerlijk zijnโhet is niet het meest ruim in zijn klasse. BMW heeft nagedacht over de layout en zitpositie om het meeste uit de beschikbare ruimte te halen, wat prettig is.
Het ontwerp van de achterbank gebruikt veel van dezelfde premium materialen als voorin, met het Vegan Za synthetisch leer met Alcantara inzetstukken die zowel duurzaamheid als comfort bieden. De stoelkussens vinden een zorgvuldige balans tussen ondersteuning en comfort, met voldoende dijondersteuning voor langere reizen. De rugleuninghoek, hoewel vast in positie in tegenstelling tot sommige concurrenten, is ingesteld op een comfortabele hoek die voor de meeste passagiers geschikt zou moeten zijn. Echter, het gebrek aan verstelbare rugleuning zou sommige gebruikers kunnen teleurstellen die hun zitpositie liever aanpassen.
In- en uitstappen van de X3 M50 is het vermelden waard. De deuren openen onder een redelijke hoekโhoewel, eerlijk gezegd, niet zo wijd als sommige andere voertuigen, wat de zaken wat lastig zou kunnen maken in krappe parkeerplekken. De dorpels zijn makkelijk over te stappen, en de zithoogte is precies goed, dus je hoeft niet gek te bukken of te klimmen. Dit is vooral handig voor gezinnen met kleine kinderen of oudere mensen die een handje nodig hebben bij het instappen.
Als het gaat om klimaatbeheersing achterin, zijn er speciale ventilatieroosters die matchen met het ontwerp voorin, wat een mooie touch is. Maar de bediening? Nou, die voelt misschien niet zo hoogwaardig aan als je zou verwachten voor de prijs. Aan de positieve kant krijg je wel twee USB-C poorten voor opladenโsuper handig! Plus, er is een achterste klimaatzone die passagiers in staat stelt de temperatuur aan te passen, hoewel het niet zo fancy is als wat je zou kunnen vinden bij sommige concurrenten.
De hoofdruimte achterin presenteert een interessant contrast, met adequate ruimte voor passagiers tot 1,89 meter in de centrale positie, hoewel de behuizing van het panoramadak enigszins inbreuk maakt op de hoofdruimte van de buitenste stoelen. De stadionachtige zitpositie biedt goed zicht naar voren voor achterpassagiers terwijl voldoende hoofdruimte behouden blijft. Het panoramadak voegt een luchtig gevoel toe aan het achtercompartiment, hoewel de vaste aard betekent dat er geen extra ventilatieopties beschikbaar zijn.
De middenzit onthult een van de compromissen van de X3 M50, met een uitgesproken transmissietunnel die de voetruimte voor middelste passagiers beperkt. Hoewel dit gebruikelijk is in voertuigen met achterwielaandrijving als basis, beรฏnvloedt het wel het vermogen van de X3 om comfortabel vijf volwassenen te accommoderen voor langere reizen. De middenarmsteun biedt, wanneer uitgeklapt, twee redelijk grote bekerhouders en een comfortabele rustpositie voor de buitenste passagiers, hoewel de materiaalkwaliteit verbeterd zou kunnen worden.
Opbergoplossingen in het achtercompartiment zijn goed doordacht, met deurvakken die waterflessen en verschillende kleinere items kunnen bevatten. De rugleuningzakken bieden extra opbergmogelijkheden, hoewel hun elastische bovenkant na verloop van tijd slijtage zou kunnen vertonen. De toevoeging van ISOFIX-punten op de buitenste stoelen is goed geรฏmplementeerd, met duidelijk gemarkeerde toegangspunten die het zitcomfort niet compromitteren wanneer ze niet in gebruik zijn.
Het structurele ontwerp van de achterbank omvat significante zijdelingse ondersteuning voor buitenste passagiers, wat goede laterale steun biedt tijdens pittig rijden. Deze sportieve intentie is gebalanceerd tegen comfort, hoewel sommige passagiers de zijdelingse ondersteuning te agressief zouden kunnen vinden voor gemakkelijk in- en uitstappen. De lengte van het zitkussen is goed beoordeeld voor volwassen passagiers, met goede dijondersteuning zonder de knieruimte te compromitteren.
Voor privacy en lichtcontrole zijn de zijramen goed gemonteerd en getint, plus er zijn handmatige zonneschermen in de deuren. De geluidsisolatie achterin is over het algemeen goed, maar je zou meer weggeluid kunnen opmerken van de achterwielen als je kiest voor die 21-inch wielen, vooral op ruwe wegen.
Het 40/20/40 neerklapmechanisme werkt behoorlijk soepel. Dat gezegd hebbende, is het een beetje lastig dat er geen ontgrendelingshendels in de kofferbak zijn, wat betekent dat passagiers om de auto heen moeten lopen naar de zijdeuren om de stoelen neer te klappen. Maar eenmaal neergeklapt krijg je bijna een vlakke laadvloerโslechts een lichte helling die het laden van vracht niet te moeilijk zou moeten maken.
2025 BMW X3 M50 Prijzen
Kostencomponent | Bedrag (โฌ) |
---|---|
Netto catalogusprijs | 65,300 |
BTW 21% (BTW) | 13,713 |
BPM (Belasting van personenauto’s en motorrijwielen) | 25,387 |
Fiscale waarde | 104,400 |
Transport- & Registratiekosten: | |
– Recyclingbijdrage | 20.00 |
– Recyclingbijdrage accupakket MHEV | 5.00 |
– Inschrijving voertuig in kentekenregister | 50.00 |
– Kosten tenaamstelling | 13.10 |
– Kosten rijklaar maken | 1,310.00 |
Totale afleveringskosten | 1,398.10 |
Consumenten adviesprijs | 105,798 |