2024 BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Motortype: | Benzine โ Plug-in Hybride | Benzine โ Plug-in Hybride |
Versnellingsbak: | 8-traps, automatisch | 8-traps, automatisch |
Aandrijving: | RWD | AWD |
Transmissie: | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie |
Maximaal vermogen: | 292 pk (215 kW) | 292 pk (215 kW) |
Maximaal koppel: | 420 Nm | 420 Nm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Brandstoftype: | Benzine | Benzine |
Tankinhoud in l: | 40 liter | 40 liter |
Top snelheid: | 230 km/u | 225 km/u |
Elektrische topsnelheid: | 140 km/u | 140 km/u |
BATTERIJ EN LAAD BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Accucapaciteit (bruto/netto): | [22,3 kWh / 19,5 kWh] | [22,3 kWh / 19,5 kWh] |
Elektrische actieradius (gecombineerd): | Tot 93 โ 98 km | Tot 88 – 91 km |
Elektrisch energieverbruik (gecombineerd): | 22,1 – 21,3 kWh / 100 km | 23,5 โ 22,9 kWh / 100 km |
Maximaal AC-laadvermogen in kW: | 11 kW | 11 kW |
Laadtijd AC-laadproces: | 2,15 uur | 2,15 uur |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Zitplaatsen: | 5 | 5 |
Bagageruimte Volume (Achter): | 410 liter | 410 liter |
Bagageruimte Volume (Achterstoelen Neergeklapt): | 1420 liter | 1420 liter |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Max. Aanhanggewicht/trekhaakgewicht: | 1500 / 75 kg | 1500 / 75 kg |
Gewicht (Leeg): | 1970 kg | 2025 kg |
Totaalgewicht (maximaal toegestaan): | 2420 kg | 2475 kg |
Laadgewicht: | 525 kg | 525 kg |
Specificaties | BMW 330e Touring | BMW 330e xDrive Touring |
---|---|---|
Vanaf prijs: | โฌ 57.958,20 – โฌ 62.855 | โฌ60.583,20 – โฌ65.480 |
Brandstoftype: | Elektrisch/Benzine | Elektrisch/Benzine |
Cilinders | 4 | 4 |
Inhoud in cm3 | 1.998 | 1.998 |
Aandrijving: | Achterwielaandrijving (RWD) | Vierwielaandrijving (AWD) |
Transmissie: | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie |
Elektrisch energieverbruik (gecombineerd): | 22,1 – 21,3 kWh/100 km | 23,4 – 22 kWh/100 km |
Brandstofverbruik: | 1 – 0,9 l/100 km | 1,1 – 1 l/100 km |
CO2-uitstoot: | 22 – 20 g/km | 24 – 23 g/km |
Elektrische actieradius (gecombineerd): | Tot 93 – 98 km | Tot 88 – 96 km |
Accucapaciteit (bruto/netto): | 22,3 kWh / 19,5 kWh | 22,1 kWh / 19,4 kWh |
Laadtijd AC-laadproces: | 2,15 uur | 2,15 uur |
Maximaal vermogen: | 292 pk (215 kW) | 292 pk (215 kW) |
Acceleratie 0-100 km/u: | 6 s | 6 s |
Maximaal koppel: | 420 Nm | 420 Nm |
Top snelheid: | 230 km/u | 230 km/u |
Exterieur Afmetingen | |
---|---|
Hoogte: | 1448 mm |
Breedte: | 1827 mm |
Lengte: | 4713 mm |
Breedte, inclusief spiegels: | 2068 mm |
Wielbasis: | 2851 mm |
- BMW 330e Touring
- BMW 330e xDrive Touring
Functiecategorie | Standaarduitvoering | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|
Prijs | โฌ57,958.20 | โฌ60,952.90 | โฌ62,855 |
Exterieur | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten – Automatische achterklepbediening – Lichtmetalen velgen – 18 inch LM V-spaak (styling 780) in Bicolor Orbit Grau metallic – Achterruit die apart geopend kan worden | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten – Automatische achterklepbediening 18 inch LM Dubbele spaak (styling 848 M) in Bicolor Jet Black – Achterruit die apart geopend kan worden | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten met zwarte elementen – Automatische achterklepbediening 18 inch LM Dubbele spaak (styling 848 M) in Bicolor Jet Black – Achterruit die apart geopend kan worden |
Interieur | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – Lederen sportstuur – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – M Sportstuur met leder bekleed – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – M Sportstuur met leder bekleed – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 |
Transmissie en Onderstel | Automatische Steptronic transmissie met schakelpaddles op het stuur | Automatische Steptronic transmissie met schakelpaddles op het stuur | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie |
Rijassistentie | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter |
Functiecategorie | Standaarduitvoering | M Sportpakket | M Sportpakket Pro |
---|---|---|---|
Prijs | โฌ60,583.20 | โฌ63,577.90 | โฌ65,480 |
Exterieur | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten – Automatische achterklepbediening – Lichtmetalen velgen – 18 inch LM V-spaak (styling 780) in Bicolor Orbit Grau metallic – Achterruit die apart geopend kan worden | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten – Automatische achterklepbediening 18 inch LM Dubbele spaak (styling 848 M) in Bicolor Jet Black – Achterruit die apart geopend kan worden | – M hoogglans Shadow Line inclusief dakrails – LED-koplampen en LED-achterlichten met zwarte elementen – Automatische achterklepbediening 18 inch LM Dubbele spaak (styling 848 M) in Bicolor Jet Black – Achterruit die apart geopend kan worden |
Interieur | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – Lederen sportstuur – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – M Sportstuur met leder bekleed – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 | – BMW Live Cockpit Plus met BMW Curved Display – BMW Operating System 8 inclusief navigatiefunctie – M Sportstuur met leder bekleed – Automatische airconditioning met 3-zone regeling – Doorgangslaadsysteem 40:20:40 |
Transmissie en Onderstel | Automatische Steptronic transmissie met schakelpaddles op het stuur | Automatische Steptronic transmissie met schakelpaddles op het stuur | Automatische 8-traps Steptronic sporttransmissie |
Rijassistentie | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter | Cruise Control met remfunctie, Park Distance Control voor en achter |
Accessoire | Prijs |
---|---|
Exterieur uitrusting | |
Geluidswerende ramen | โฌ 213 |
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit | โฌ 480,40 |
Glazen panoramadak | โฌ 1.708,50 |
Interieur uitrusting | |
Galvanische afwerking voor bedieningselementen | โฌ 106,50 |
Bagageruimte pakket | โฌ 150 |
Handbediende zonneschermen voor achterportierramen | โฌ 288 |
Sportstoelen voor | โฌ 373,90 |
Glasapplicatie ‘CraftedClarity’ voor interieurelementen | โฌ 502,20 |
Dashboard uitgevoerd in Sensatec | โฌ 586,90 |
M Sportstoelen voor | โฌ 1.057,50 |
BMW Individual dashboard met leder bekleed | โฌ 1.655,30 |
Wielen en banden | |
Banden reparatieset | โฌ 64,10 |
Banden met noodloopeigenschappen | โฌ 309,80 |
Stuurwielen | |
Stuurwielrand verwarmd | โฌ 288 |
BMW Individual | |
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd | โฌ 373,90 |
BMW Individual dashboard met leder bekleed | โฌ 1.655,30 |
Elektrische voorzieningen | |
BMW IconicSounds Electric | โฌ 213 |
Active Cruise Control | โฌ 522,70 |
Adaptieve LED koplampen | โฌ 907,50 |
Driving Assistant Professional | โฌ 1.494,40 |
Stoelen en zitcomfort | |
In de breedte verstelbare rugleuning | โฌ 128,30 |
Sportstoelen voor | โฌ 373,90 |
Elektrisch verstelbare stoelen | โฌ 1.281,40 |
Entertainment en communicatie | |
HiFi System | โฌ 427,10 |
HIFI System Harman Kardon | โฌ 1.014 |
Aandrijving en onderstel | |
M Adaptief onderstel | โฌ 533,60 |
M Sportremsysteem Blau | โฌ 747,80 |
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel | โฌ 1.174,90 |
BMW Service Inclusive | |
Service Inclusive – 5 jaar/100.000 km | โฌ 1.331 |
Klimaatbeheersing | |
Handbediende zonneschermen voor achterportierramen | โฌ 288 |
Pakket | Prijs |
---|---|
Innovation Pack: | โฌ 1.995,30 |
Comfort Pack: | โฌ 994,60 |
Innovation Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- BMW Live Cockpit Professional
- Parking Assistant Plus
- Driving Assistant
Comfort Pack:
De volgende opties maken standaard deel uit van het pakket.
- Ambiance verlichting
- Comfort Access
- Draadloos oplaadstation
- Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
- Standaarduitvoering
- M Sportpakket
Is Het De Moeite Waard Om De 2024 BMW X1 Plug-in Hybride SUV Te Kopen?
De BMW 3 Serie Touring plug-in hybride heeft de perfecte balans tussen luxe, prestaties en efficiรซntie bereikt. Deze compacte executive stationwagen combineert sportieve rijdynamiek met praktische veelzijdigheid. De 3 Serie Touring is altijd al favoriet geweest bij zowel liefhebbers als gezinnen; de toevoeging van een plug-in hybride aandrijflijn maakt deze auto nog begeerlijker.
Een van de belangrijkste kenmerken van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride is hoe moeiteloos hij deze twee werelden samenbrengt: zijdezacht, stil elektrisch rijden voor woon-werkverkeer, en wanneer nodig voor langere ritten, schakelt hij naadloos over op de benzinemotor. Zo rijd je elektrisch zonder je zorgen te maken over een lege accu tijdens een lange snelwegrit.
Het exterieur is typisch BMW, strak en sportief in zijn lijnen, maar straalt tegelijkertijd een hoogwaardige uitstraling uit die hem een aanzienlijke wegpresentie geeft. Alle interieurcomponenten zijn van zeer hoge kwaliteit, en de technologieรซn zijn gericht op een bestuurdergeoriรซnteerde cockpit waarin alles binnen handbereik is. De binnenruimte is ook goed – de royale achterbank en ruime bagageruimte maken dit de perfecte gezinsauto of ideaal voor wie grotere items moet vervoeren. De achterbank is in een 40:20:40-verhouding neerklapbaar voor verschillende configuraties, zodat je passagiers en vracht kunt vervoeren.
Kortom, met de nieuwe BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride hoef je niet te kiezen tussen rijplezier, praktisch gebruik en zorg voor het milieu. Het is een alles-in-รฉรฉn combinatie van verfijning, luxueus comfort en veelzijdige prestaties, perfect ontwikkeld en gecombineerd met een modern design.
Motor, Prestaties En Transmissie
De nieuwe BMW 3 Serie Touring plug-in hybride is niet zomaar een auto, maar een intelligente, prestatiegerichte machine. In het hart vind je niet รฉรฉn, maar twee aandrijflijnen: een turbocharged 2.0-liter benzinemotor en een elektromotor die perfect samenwerken. Deze krachtige combinatie levert een vermogen van 292 pk bij 420 Nm koppel, wat de auto ruim voldoende vermogen geeft voor zowel sportief rijden als moeiteloos cruisen. Ervaar de adrenalinestoot tijdens dagelijks woon-werkverkeer of sportieve weekenduitjes.
De benzinemotor zelf is een bewijs van technisch vakmanschap en is voorzien van geavanceerde TwinPower Turbo-technologie. Dit omvat een Twin Scroll turbocompressor, High Precision Injection, VALVETRONIC volledig variabele klepbediening en Double-VANOS nokkenastiming. Al deze termen betekenen in feite dat je een mix van prestaties en efficiรซntie krijgt, ongeacht hoe hard je het gaspedaal intrapt.
In plaats daarvan is er een elektromotor in de achttraps Steptronic-transmissie geรฏnstalleerd die direct koppel levert; acceleratie is naadloos en geruisloos. Je kunt tot wel 60 kilometer volledig elektrisch rijden, geschikt voor dagelijks woon-werkverkeer of boodschappen doen in de stad. Als je wat meer vermogen nodig hebt, springt de benzinemotor naadloos bij voor die extra vermogensstoot.
Als we het hebben over de achttraps Steptronic-transmissie, draait alles om precisie en vloeiendheid. De schakelingen zijn snel maar soepel, wat zowel de prestaties als de efficiรซntie ten goede komt. Maar er is meer – Launch Control zorgt voor optimale tractie en acceleratie zodat de sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 5,9 seconden kan worden gerealiseerd. Als je nog meer rijplezier wilt, kun je kiezen voor BMW’s intelligente xDrive vierwielaandrijving. Deze verdeelt het vermogen tussen de voor- en achterwielen voor optimale tractie en stabiliteit onder alle weersomstandigheden.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride is uitgerust met een ultramodern remsysteem voor uitstekende remkracht en grote controle. De auto heeft grote, geventileerde schijfremmen op elk wiel voor een fadingvrije werking, zelfs bij intensief gebruik. Speciale kenmerken van de voorremmen zijn onder andere vaste vierZuigerremklauwen die zorgen voor precies, zelfverzekerd remmen.
Van de twee opvallende kenmerken is รฉรฉn de regeneratieve capaciteit van dit remsysteem. Kinetische energie wordt omgezet in elektrische energie zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat of de remmen bedient. Een elektromotor fungeert in dergelijke gevallen als generator. Dit leidt tot het bijladen van het accupakket en verlengt zo de elektrische actieradius van de auto, naast het verminderen van slijtage aan de conventionele remmen.
Het regeneratieve remsysteem is naadloos geรฏntegreerd met de conventionele remmen, wat resulteert in een natuurlijk pedaalgevoel. Men merkt de overgang van regeneratief naar mechanisch remmen nauwelijks op, wat de bestuurder een groot gevoel van modulatie biedt om de remmen met precisie en vertrouwen te kunnen bedienen.
Geavanceerde remtechnologie in de 3 Serie Touring Plug-in Hybride zorgt voor extra veiligheid en gemak tijdens het rijden. Hieronder vallen het Anti-lock Brake System (ABS) dat ervoor zorgt dat de wielen niet blokkeren wanneer een bestuurder hard remt, en Dynamic Stability Control (DSC) voor stabiliteit en tractie onder moeilijke rijomstandigheden. Voor extra functionaliteit komt de auto met een elektronische parkeerrem met auto-hold functie, waarbij de parkeerrem wordt ingeschakeld wanneer de auto stopt en automatisch wordt vrijgegeven zodra je het gaspedaal indrukt. Deze functionaliteit maakt het zeer eenvoudig om te rijden in stop-and-go verkeer of op steile hellingen.
Besturing En Ophanging
De rijdynamiek en handling van de BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride staat voor veel meer. Het grootste deel hiervan kan worden toegeschreven aan de superieure stuur- en veringssystemen. De auto heeft elektrische stuurbekrachtiging (EPS) van BMW, die zeer responsieve en nauwkeurige besturing biedt met uitstekende feedback. Het EPS-systeem past de stuurbekrachtiging voortdurend aan op basis van de rijsnelheid en input van de bestuurder. Bij lage snelheden zorgt lichte besturing ervoor dat de auto gemakkelijk te controleren en te manoeuvreren is in krappe ruimtes. Bij hogere snelheden wordt de besturing stugger voor een betere verbinding met de weg.
Voor een nog intensere rijervaring wordt de 3 Serie Touring Plug-in Hybride aangeboden met de Variable Sports Steering van de premium autofabrikant. Dit zeer innovatieve systeem past de stuurverhouding aan op basis van de stuurhoek, wat zorgt voor een directere respons en scherpere bochten.
Even indrukwekkend is het veersysteem van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride, dat is uitgerust met een dubbele-gewricht veerpoot vooras en een vijfarms achteras. Deze assen zorgen voor de perfecte balans tussen comfort en wendbaarheid. De vering is afgestemd op een stevige maar sportieve rit die geen concessies doet aan verfijning of comfort.
Wie op zoek is naar de meest precieze handling moet kiezen voor BMW’s Adaptieve M-onderstel bij de 3 Serie Touring Plug-in Hybride. Dit systeem heeft elektronische demperregeling die zich continu aanpast aan de staat van de weg en je rijstijl. De bestuurder kan kiezen tussen Comfort, Sport of Adaptief – elk met zijn eigen specifieke mix van rijcomfort en handling-scherpte. Het veersysteem behoudt verder zijn stabiliteit, zelfs als de auto vol zit. De zelfnivellerende luchtvering achter past de hoogte automatisch aan op basis van de belading, zodat het voertuig waterpas blijft wanneer het volgeladen is met spullen.
Welke Banden Gebruikt Het?
High-performance banden zijn standaard op de BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride, die speciaal is afgestemd om de sportiviteit van de auto te benadrukken qua handling en acceleratieprestaties. De standaarduitrusting omvat 18-inch lichtmetalen velgen met 225/45 R18 banden voor en 255/40 R18 achter.
Deze banden bieden uitstekende grip en tractie onder uiteenlopende rijomstandigheden, of het nu gaat om droge, bochtige wegen of natte en gladde oppervlakken. De bredere achterbanden helpen het vermogen van de auto moeiteloos over te brengen, terwijl de geschrankte opstelling – bredere banden achter – zorgt voor stabiliteit en bochtengedrag.
Voor nog meer prestaties is de 3 Serie Touring Plug-in Hybride ook leverbaar met optionele 19-inch lichtmetalen velgen en prestatiebanden. Grotere wielen en banden vergroten niet alleen de visuele uitstraling, maar bieden ook meer grip en responsiviteit.
De nieuwe 3 Serie Touring Plug-in Hybride banden bieden een balans tussen prestaties, comfort en efficiรซntie. Ze zijn voorzien van geavanceerde profielpatronen en compounds die het bandengeluid en trillingen aanzienlijk verminderen terwijl ze topprestaties leveren in nat weer en een lange levensduur hebben.
Interieur Uiterlijk
Het interieur van de nieuwe BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride is een meesterwerk van premium design en vakmanschap. Deze cabine is perfect met de luxueuze, high-tech en sportieve mix van eigenschappen die zorgen voor een verfrissend uitnodigende sfeer.
De eerste indrukken bij het instappen van deze 3 Serie Touring Plug-in Hybride zijn inderdaad die van hoogwaardige materiaalkwaliteit. De stoelen zijn bekleed met het meest uitnodigende, premium leder – soepel, comfortabel en toch ondersteunend. Het dashboard en de deurpanelen zijn voorzien van zachte kunststoffen en hoogglans afwerkingen die klasse en kwaliteit uitstralen.
De interieurkleuren en afwerkingsopties variรซren van klassiek zwart tot rijke, warme bruintinten en moderne, sportieve combinaties. Er is een interieur dat aan ieders voorkeur voldoet.
De cabine is gericht op een groot touchscreen display met hoge resolutie bovenop het dashboard. Het scherm dient als hoofdinterface voor het infotainmentsysteem van de auto en werkt als toegangspunt voor verschillende functies. Het heeft een volledig digitaal instrumentencluster, waar alle essentiรซle rijinformatie wordt weergegeven via duidelijke graphics.
Deze 3 Serie Touring Plug-in Hybride legt de nadruk op praktisch gebruik binnenin. De voorstoelen zijn ruim verstelbaar, inclusief elektrisch verstelbare lendensteun en geheugenfuncties. Achterpassagiers hebben niets te klagen want de achterbank is ruim bemeten en comfortabel, met goede hoofdruimte en beenruimte voor volwassenen. De achterbank heeft ook een 40:20:40 split-fold ontwerp om verschillende soorten lading te kunnen vervoeren.
Deze cabine heeft verschillende opbergvakken en aansluitpunten, samen met een draadloze oplaadpad voor compatibele smartphones. Het is duidelijk dat deze aandacht voor detail zich uitstrekt tot alles – van de precisie van het stikwerk tot de knoppen en schakelaars.
Exterieur Uiterlijk
Exterieur Uitstraling [311 woorden] Aan de buitenkant maakt de BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride indruk met stijl en sportiviteit. Het ontwerp is tegelijk elegant en dynamisch, met perfect uitgebalanceerde proporties van een lange motorkap, korte overhangen en een gespierde, atletische uitstraling.
De voorzijde wordt gedomineerd door de klassieke nierengrille met spijlen en scherpe, hoekige koplampen met LED-technologie als standaard. Een gebeeldhouwde, aerodynamische voorbumper met grote luchtinlaten en de toevoeging van actieve luchtklepbediening hint naar het prestatiepotentieel.
Aan de zijkant loopt de vloeiende daklijn van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride in een elegante sweep naar achteren, wat de atletische aspecten benadrukt. Daarnaast omlijst hoogglans zwarte trim de zijruiten, en deurgrepen in de carrosseriekleur maken de look harmonieus af.
Aan de achterkant wordt de gespierde stance benadrukt door de breedte, en uitgeklopte wielkasten voegen karakter toe. Slanke, L-vormige LED-achterlichten met een driedimensionaal design omlijsten de achterklep. Het sportieve karakter van de auto wordt aan de achterzijde verder geaccentueerd door de gebeeldhouwde achterbumper en geรฏntegreerde uitlaatopeningen.
Exterieurkleuren van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride variรซren van conservatieve tinten, zoals wit en zwart, tot sportievere, levendigere tinten zoals Fire Rot Metallic Rood en Portimao Blauw. Er is een hele reeks M Performance onderdelen voor wie echt een statement wil maken: carbon fiber spiegelkappen, een achterspoiler en grotere lichtmetalen velgen.
Een van de meest onderscheidende kenmerken van het exterieur van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride is de laadaansluiting, die zich op het linker voorscherm bevindt. Als deze niet in gebruik is, wordt de laadaansluiting verborgen achter een discrete klep die naadloos opgaat in het plaatwerk van de auto. Achter de geopende klep bevindt zich een standaard Type 2-laadaansluiting, zeer handig bij het opladen van de auto, zowel thuis als bij openbare laadstations.
Comfort En Gemak
De BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride is ontworpen om het ultieme comfort en gemak te bieden, met een blijvend gevoel van plezier bij elke rit. De auto heeft een scala aan functies en technologieรซn die zijn ontworpen om de rijervaring te verbeteren en het leven gemakkelijker te maken voor zowel de bestuurder als de passagiers.
Een van de opvallende kenmerken die de 3 Serie Touring Plug-in Hybride zo competitief maakt, is het geavanceerde klimaatcontrolesysteem. Dit model komt met driezone automatische klimaatcontrole, waarmee de bestuurder, voorpassagier en achterpassagiers hun individuele temperatuur- en ventilatorsnelheidsinstellingen kunnen aanpassen. Andere geavanceerde functies zijn auto-recirculatie en een vochtigheidssensor die helpt te voorkomen dat de ramen beslaan.
De 3 Serie Touring Plug-in Hybride heeft verschillende opties voor extra zitcomfort, waaronder elektrisch verstelbare sportstoelen met geheugen- en verwarmingsfuncties. De achterstoelen zijn ook verwarmd om ervoor te zorgen dat iedereen aan boord op koude dagen van een warme rit geniet.
Andere comfortfuncties omvatten verschillende opbergoplossingen, waaronder een grote, gelaagde middenconsole met voldoende ruimte voor kleine items. De deurvakken zijn groot en hebben ingebouwde flessenhouders, terwijl achterpassagiers een neerklapbare middenarmsteun krijgen met ingebouwde bekerhouders.
Voor iedereen onderweg die het leven niet leefbaar vindt zonder muziek, biedt het 3 Serie Touring Plug-in Hybride gamma premium audiosystemen. Deze omvatten Harman Kardon surround sound systemen uitgerust met 16 luidsprekers en een 464-watt versterker. Bovendien heeft het connectiviteitsopties zoals Bluetooth, USB, en draadloze Apple CarPlay en Android Auto.
Andere comfortfuncties zijn de mogelijkheid om de elektrische achterklep te openen en te sluiten met de afstandsbediening of een knop op de bestuurdersportier, samen met een reeks actieve rijhulpsystemen om het rijden gemakkelijker en veiliger te maken. Deze omvatten een achteruitrijcamera, voor- en achterparkeersensoren, en een Parking Assistant die automatisch in parallelle en loodrechte parkeerplaatsen stuurt.
Veiligheid En Beveiliging
Als het gaat om veiligheid bij auto’s, staat BMW altijd voorop, en de 3 Serie Touring Plug-in Hybride is geen uitzondering. Het voertuig is uitgerust met een uitgebreid pakket aan passieve en actieve veiligheidsvoorzieningen die zijn ontworpen om inzittenden te beschermen en ongevallen te helpen voorkomen.
In het hart van het veiligheidssysteem van het voertuig staat een rigide carrosseriestructuur die is ontwikkeld om botskracht te absorberen en af te leiden bij een aanrijding. Het is ook uitgerust met een reeks geavanceerde airbags, waaronder front-, zij- en gordijnairbags, die alle inzittenden uitgebreid beschermen.
Deze geavanceerde rijhulpsystemen worden volop gebruikt in de 3 Serie Touring Plug-in Hybride om een ongeval te voorkomen. De lijst omvat Dynamic Stability Control (DSC) om stabiliteit en tractie te verbeteren, en Dynamic Traction Control (DTC) voor situaties waarin het wegdek plotseling glad wordt.
Andere veiligheidsfuncties zijn onder meer Blind Spot Detection, die de bestuurder waarschuwt wanneer een ander voertuig zich in de dode hoek van de auto bevindt, en Lane Departure Warning, die de bestuurder waarschuwt als de auto van zijn rijstrook afwijkt. Ook beschikbaar met Adaptive Cruise Control kan de auto automatisch een veilige afstand bewaren tot het voorliggende voertuig, en Collision Warning met City Braking-functie, die automatisch kan remmen om een ongeval te voorkomen of de gevolgen ervan te verminderen.
Extra gemoedsrust wordt geboden door de reeks beveiligingsfuncties die met de 3 Serie Touring Plug-in Hybride worden geleverd, waaronder een alarmsysteem met afstandsbediening en keyless entry, waarmee de bestuurder de auto kan ontgrendelen en starten zonder de sleutel uit de zak te hoeven halen.
Bij een ongeval is de 3 Serie Touring Plug-in Hybride uitgerust met een Emergency Call-functie die automatisch contact opneemt met de hulpdiensten en de positie van de auto en de ernst van het ongeval doorgeeft. Het heeft ook een reeks veiligheidsvoorzieningen voor na een ongeval, zoals automatische brandstofafsluiting en automatische deurontgrendeling, om de veiligheid van inzittenden en hulpverleners te ondersteunen.
Hoe Rijdt Het?
De BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride blijft een absoluut genot om in te rijden, met precies de juiste mix van prestaties en efficiรซntie die het in overvloed kan bieden. Geavanceerde aandrijflijn- en chassistechnologieรซn werken samen om een opwindende en belonende ervaring achter het stuur te bieden.
Zodra je accelereert in een 3 Serie Touring Plug-in Hybride, is een van de eerste dingen die je opmerkt hoe direct de koppelafgifte is van deze auto. Dankzij de elektromotor schiet de auto vanuit stilstand vooruit zonder de traditionele vertraging of kickdown van een reguliere verbrandingsmotor, waardoor hij pittig en responsief aanvoelt. Hij is zeer wendbaar in de stad en uitstekend voor inhalen.
Als je de auto harder pusht, springt de benzinemotor bij met een soepele, lineaire vermogensafgifte door de wielen, waardoor de inspanning bijna naadloos en beschaafd aanvoelt. Er is een achttraps Steptronic-transmissie met snelle en naadloze schakelingen die perfect zijn afgestemd op de vermogensafgifte van de auto.
De 3 Serie Touring Plug-in Hybride is in bochten een compleet ander beest. Hij voelt bijna vlak aan, met weinig carrosseriehelling; zijn grip is uitstekend dankzij geavanceerde chassistechnologieรซn. De besturing is een ander hoogtepunt, vol gevoel en zeer nauwkeurig. Het stelt de bestuurder in staat de auto precies daar te plaatsen waar hij wil op de weg.
Ondanks al zijn prestatiecredentials is de 3 Serie Touring Plug-in Hybride opmerkelijk comfortabel en verfijnd. Het geavanceerde veersysteem doet goed werk bij het absorberen van hobbels en oneffenheden op de weg, terwijl de cabine goed is geรฏsoleerd tegen wind- en weggeluid, wat dit een ontspannen en aangename auto maakt om tijd in door te brengen.
Misschien wel een van de meest opmerkelijke voordelen van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride is de efficiรซntie: de auto kan bijna zonder geluid rijden, omdat er geen geluid komt van een verbrandingsmotor of enige trillingen bij het rijden in pure elektrische modus, met een bereik tot 60 kilometer op รฉรฉn lading. In hybride modus werken state-of-the-art aandrijflijntechnologieรซn samen om uitzonderlijke brandstofefficiรซntie te leveren voor lagere gebruikskosten en emissies.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride heeft een zeer praktische en ruime bagageruimte, die goed inspeelt op de behoeften van het moderne gezin en de actieve levensstijl van vandaag, met een capaciteit van 410 liter met de achterbank omhoog, hoewel dit iets minder is dan zijn niet-hybride tegenhanger.
Een van de belangrijkste kenmerken van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride is zijn flexibiliteit. Met de achterbank neergeklapt, in een 40:20:40 split-fold ontwerp, kunnen verschillende configuraties worden gemaakt naar gelang de behoeften. Het neerklappen van de achterbank vergroot de bagageruimte tot een capaciteit van 1.420 liter, ideaal voor grote items zoals meubels of sportuitrusting.
Dit, in combinatie met praktische voorzieningen aan de achterzijde, vergemakkelijkt het in- en uitladen van vracht. Deze omvatten een lage laaddrempel voor het gemakkelijk tillen van zware items in en uit de bagageruimte, en een handsfree achterklep die opent en sluit met een voetbeweging.
Daarnaast zijn er verschillende haken en sjorpunten in de bagageruimte om losse lading vast te zetten, zodat deze niet verschuift tijdens het rijden. Maar zelfs met al deze praktische aspecten is de bagageruimte van de 3 Serie Touring Plug-in Hybride allesbehalve een stijl- of kwaliteitsnagedachte. Er zijn hoogwaardige materialen gebruikt voor deze bagageruimte, die duurzaam en gemakkelijk schoon te maken zijn. De achterklep wordt verder omlijst door stijlvolle LED-achterlichten, die een vleugje verfijning toevoegen aan het achteraanzicht van deze auto.
Comfort Achterbank
Bij de achterbank van een BMW 3 Serie Touring Plug-in Hybride draait alles om ruimte en comfort; het is perfect voor grote gezinnen of passagiers van elk formaat. Er is volop ruimte op hoofd-, been- en schouderniveau, dus of het nu gaat om lange ritten of gewoon dagelijks woon-werkverkeer, iedereen kan ontspannen en genieten van de rit.
Maar wat echt opvalt is hoe veelzijdig de stoel is. Het 40:20:40 split-fold ontwerp laat je de achterruimte configureren zoals je maar wilt. Je kunt ski’s of snowboards meenemen door delen van de stoel neer te klappen voor grotere items, terwijl er nog steeds ruimte overblijft voor passagiers. Naast de praktische elementen die deze achterbank heeft, zoals verstelbare hoofdsteunen, een neerklapbare middenarmsteun met bekerhouders, en verschillende opbergmogelijkheden waaronder kaartenvakken en deurvakken, kun je ook verwarmde stoelen hebben om iedereen warm te houden op koude dagen. Er zijn USB-poorten met een 12V-aansluiting om apparatuur op te laden. Op het gebied van veiligheid heeft het ook driepuntsgordels achterin, ISOFIX-bevestigingspunten voor het monteren van kinderzitjes, en vele andere geavanceerde functies om ervoor te zorgen dat iedereen veilig en beschermd is.