MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2024 Peugeot 3008 Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2024 Peugeot 3008 Specificaties Prijzen en Review
HybrideCompacte Crossover SUVPlug-in HybrideSUV

2024 Peugeot 3008 Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 13/05/2025 2:35 am
Motor&Auto Team
Share
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008 Bleu INGARO Kleur
Bleu INGARO Kleur
2024 Peugeot 3008 Noir PERLA NERA Kleur
Noir PERLA NERA Kleur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
List of Images 1/9
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008 Bleu INGARO Kleur
2024 Peugeot 3008 Noir PERLA NERA Kleur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008
2024 Peugeot 3008 Bleu INGARO Kleur
2024 Peugeot 3008 Bleu INGARO Kleur
Bleu INGARO Kleur
2024 Peugeot 3008 Noir PERLA NERA Kleur
2024 Peugeot 3008 Noir PERLA NERA Kleur
Noir PERLA NERA Kleur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Interieur
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
2024 Peugeot 3008 Bagageruimte
SHARE
4 Goed
2024 Peugeot 3008
Contents
2024 Peugeot 3008 SpecificatiesPrijsstructuur van 2024 Peugeot 3008Is Het De Moeite Waard Om De Peugeot 3008 Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2024 Peugeot 3008 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybride 136 e-DCS6Plug-in Hybride 195 e-DCS7
Motortype1.2L 3-cilinder1.6L 4-cilinder
Versnellingsbak6-traps automatisch7-traps automatisch
AandrijvingFWDAWD
TransmissieAutomatischAutomatisch
Max Vermogen136 pk (gecombineerd)195 pk (gecombineerd)
Max Koppel230 Nm (ICE)300 Nm (ICE)
Motor- en transmissie specificaties voor de Peugeot 3008

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybride 136 e-DCS6Plug-in Hybride 195 e-DCS7
BrandstoftypeBenzineBenzine
Tankinhoud55 L55 L
EmissienormEURO 6dEURO 6d
Topsnelheid201 km/u220 km/u
Brandstof- en prestatie specificaties voor de Peugeot 3008

BATTERIJ EN LADEN BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePlug-in Hybride 195 e-DCS7
AccutypeLithium-ion NMC
Accucapaciteit17,9 kWh
Elektrische Actieradius (WLTP)85 – 87 km
Accugewicht160 kg
Accuspanning360 V
Standaard Onboard Lader3,7 kW
Optionele Onboard Lader7,4 kW
Maximale Laadcapaciteit (1-fase AC)3,7 kW (standaard), 7,4 kW (optioneel)
Laadtijd (0% – 100%) met 3,7 kW Lader5 uur en 26 minuten
Laadtijd (0% – 100%) met 7,4 kW Lader2 uur en 55 minuten
Laadtijd (0% – 100%) via Standaard Stopcontact (2,3 kW)9 uur en 05 minuten
Geleverde LaadkabelGeschikt voor 10A / 2,3 kW 3-fase laden
Accu- en laad specificaties voor de Peugeot 3008

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

FunctieAllure (Hybride & PHEV)GT (Hybride & PHEV)
Zitcapaciteit55
Kofferruimte Volume520 L / 1480 L (stoelen neergeklapt)520 L / 1480 L (stoelen neergeklapt)
Achterstoelen splitsing40:20:4040:20:40
VoorstoelverstellingHandmatige hoogteverstellingHandmatige hoogteverstelling
Hoogte verstelbare stoelenJa (bestuurder en passagier)Ja (bestuurder en passagier)
Verwarming voorstoelenOptioneelOptioneel (in Executive Mistral interieur)
Ventilatie voorstoelen–Optioneel (in Executive Mistral interieur)
Verwarming tweede zitrij–Optioneel (in Executive Mistral interieur)
Lendensteun bestuurdersstoelOptioneelOptioneel
Geheugenfunctie bestuurdersstoel–Optioneel (in Executive Mistral interieur)
BekledingStof/Leatherette “UZIRIS”Alcantara/Leatherette
Verwarmd stuurwielNiet standaardStandaard
Sfeerverlichting–Ja, met 8 aanpasbare kleuren
Glazen schuif/kantel dakOptioneelOptioneel
Zit- en bagageruimte specificaties voor de Peugeot 3008

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieHybride 136 e-DCS6Plug-in Hybride 195 e-DCS7
Leeggewicht (kg)15481880
Max. toelaatbaar gewicht (kg)20802420
Max. aanhanggewicht, ongeremd (kg)750750
Max. aanhanggewicht, geremd (kg)10001550
Max. kogeldruk (kg)8080
Trekvermogen- en gewicht specificaties voor de Peugeot 3008
SpecificatieHybride 136 e-DCS6Plug-in Hybride 195 e-DCS7
Vanafprijsโ‚ฌ41.640 (Allure)โ‚ฌ50.640 (Allure)
BrandstoftypeBenzine/ElektrischBenzine/Elektrisch
Beschikbare uitvoeringenAllure, GTAllure, GT
Cilinders34
Cilinderinhoud (cmยณ)11991598
AandrijvingFWDAWD
Transmissie6-traps automatisch7-traps automatisch
Brandstofverbruik (Gecombineerd WLTP)5,5 – 5,6 L/100km0,9 L/100km
CO2-uitstoot (WLTP)123 – 127 g/km19 – 21 g/km
Elektrische actieradius (Gecombineerd WLTP)Niet gespecificeerd85 – 87 km
Accucapaciteit (bruto)0,4 kWh17,9 kWh
Laadtijd AC (0-100%)Niet van toepassing5u 26min (3,7kW) / 2u 55min (7,4kW)
Maximaal vermogen136 pk (gecombineerd)195 pk (gecombineerd)
Acceleratie 0-100 km/u10,2 seconden7,8 seconden
Maximaal koppel (ICE)230 Nm300 Nm
Topsnelheid201 km/u220 km/u
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare Peugeot 3008-aandrijflijnen, samen met de prijzen
Exterieur afmetingen
Hoogte1641 mm
Breedte1895 mm
Lengte4542 mm
Wielbasis2739 mm
Exterieur afmetingen van de Peugeot 3008
KenmerkAllure HybridGT HybridAllure Plug-in HybridGT Plug-in Hybrid
Startprijs
Basisprijsโ‚ฌ41.640โ‚ฌ46.140โ‚ฌ50.640โ‚ฌ55.140
Aandrijflijn
Motor1,2L 3-cilinder1,2L 3-cilinder1,6L 4-cilinder1,6L 4-cilinder
Gecombineerd vermogen136 pk136 pk195 pk195 pk
Max. koppel (ICE)230 Nm230 Nm300 Nm300 Nm
Elektromotor vermogen15,6 kW (21 pk)15,6 kW (21 pk)92 kW (125 pk)92 kW (125 pk)
Elektromotor koppel51 Nm51 Nm118 Nm118 Nm
Transmissie6-traps automaat6-traps automaat7-traps automaat7-traps automaat
Batterijcapaciteit0,4 kWh0,4 kWh17,9 kWh17,9 kWh
Elektrisch bereikNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd85-87 km (WLTP)85-87 km (WLTP)
Prestaties
Topsnelheid201 km/u201 km/u220 km/u220 km/u
Acceleratie (0-100 km/u)10,2 s10,2 s7,8 s7,8 s
Brandstofefficiรซntie & Emissies
Brandstofverbruik (WLTP)5,5-5,6 L/100km5,5-5,6 L/100km0,9 L/100km0,9 L/100km
CO2-uitstoot (WLTP)123-127 g/km123-127 g/km19-21 g/km19-21 g/km
EmissienormEURO 6dEURO 6dEURO 6dEURO 6d
Exterieur
KoplampenLEDPEUGEOT PIXEL LEDLEDPEUGEOT PIXEL LED
Wielen19″ lichtmetaal “BREDA”19″ lichtmetaal “BREDA”19″ lichtmetaal “LULEA”20″ lichtmetaal “SOFIA”
DakkleurCarrosseriekleurZwart DiamondCarrosseriekleurZwart Diamond
AchterlichtenLED3D LEDLED3D LED
Interieur
Infotainmentscherm2x 10″ HD-schermen21″ gebogen HD-scherm2x 10″ HD-schermen21″ gebogen HD-scherm
BekledingStof/Kunstleder “UZIRIS”Alcantara/KunstlederStof/Kunstleder “UZIRIS”Alcantara/Kunstleder
SfeerverlichtingNiet gespecificeerd8 aanpasbare kleurenNiet gespecificeerd8 aanpasbare kleuren
StuurwielMet leder bekleedGeperforeerd lederMet leder bekleedGeperforeerd leder
Dashboard afwerkingRIMINI stofRIMINI stofRIMINI stofRIMINI stof
Comfort & Gemak
KlimaatregelingDual-zoneDual-zoneDual-zoneDual-zone
Keyless EntryJaJaJaJa
Elektrische achterklepNiet gespecificeerdHandsfreeNiet gespecificeerdHandsfree
Verwarmd stuurwielNeeJaNeeJa
Verwarmde stoelenOptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
Bagageruimte589L / 1030L (stoelen neergeklapt)589L / 1030L (stoelen neergeklapt)589L / 1030L (stoelen neergeklapt)589L / 1030L (stoelen neergeklapt)
Rijden & Chassis
RijassistentStandaardAdaptieve cruisecontrolStandaardAdaptieve cruisecontrol
ParkeerassistentAchterVoor & AchterAchterVoor & Achter
OphangingNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd
Opladen (alleen PHEV)
Boordlader––3,7 kW (std), 7,4 kW (opt)3,7 kW (std), 7,4 kW (opt)
Oplaadtijd (0-100%)––5u 26min (3,7kW) / 2u 55min (7,4kW)5u 26min (3,7kW) / 2u 55min (7,4kW)
Oplaadkabel––10A / 2,3 kW 3-fase10A / 2,3 kW 3-fase
Veiligheid & Rijassistentie
VeiligheidspakketSafety Plus PackSafety Plus PackSafety Plus PackSafety Plus Pack
Adaptief grootlichtNiet gespecificeerdJaNiet gespecificeerdJa
360ยฐ CameraOptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
RijstrookpositioneringsassistentOptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
Connectiviteit
NavigatieOptioneelStandaard (TomTom)OptioneelStandaard (TomTom)
Smartphone-integratieDraadloze Apple CarPlay/Android AutoDraadloze Apple CarPlay/Android AutoDraadloze Apple CarPlay/Android AutoDraadloze Apple CarPlay/Android Auto
Draadloze opladerNiet gespecificeerdStandaard (15W)Niet gespecificeerdStandaard (15W)
USB-poorten2 USB-C4 USB-C2 USB-C4 USB-C
Gewichten & Capaciteiten
Leeggewicht1548 kg1548 kg1880 kg1880 kg
Maximaal toelaatbaar gewicht2080 kg2080 kg2420 kg2420 kg
Max. trekgewicht (geremd)1000 kg1000 kg1550 kg1550 kg
Brandstoftankinhoud55 L55 L55 L55 L
Uitgebreid overzicht van alle kenmerken voor de verschillende Peugeot 3008 modelvarianten.
CategorieAccessoire/OptieAllureGT
Styling
Metallic lakStandaard (geen extra kosten)Standaard (geen extra kosten)
Panoramisch schuifdakโ‚ฌ1.400โ‚ฌ1.450 (onderdeel van Panoramic sunroof Pack)
20-inch lichtmetalen velgen “SOFIA”Niet beschikbaarStandaard op PHEV, Optioneel op Hybrid (prijs niet gespecificeerd)
Black Diamond dak en achterspoilerNiet beschikbaarStandaard
Comfort en Technologie
PEUGEOT Panoramic i-Cockpitยฎ met 21-inch gebogen HD-schermโ‚ฌ750 (Panoramic Navigatiepakket)Standaard
Verwarmd stuurwielNiet beschikbaarStandaard
Verwarmde voorstoelenInbegrepen in Premium Mistral-interieur (โ‚ฌ1.400)Inbegrepen in Executive Mistral-interieur (โ‚ฌ2.200)
Geventileerde voorstoelenNiet beschikbaarInbegrepen in Executive Mistral-interieur (โ‚ฌ2.200)
Verwarmde achterstoelen (buiten)Niet beschikbaarInbegrepen in Executive Mistral-interieur (โ‚ฌ2.200)
AGR-gecertificeerde stoelenInbegrepen in Premium/Executive Mistral-interieurInbegrepen in Premium/Executive Mistral-interieur
Bestuurdersstoel met geheugenfunctieNiet beschikbaarInbegrepen in Executive Mistral-interieur (โ‚ฌ2.200)
Nappa lederen bekledingInbegrepen in Premium Mistral-interieur (โ‚ฌ1.400)Inbegrepen in Executive Mistral-interieur (โ‚ฌ2.200)
Handenvrije elektrische achterklepNiet beschikbaarStandaard
Randloze automatisch dimmende achteruitkijkspiegelNiet beschikbaarStandaard
Aluminium pedalen en voetsteunNiet beschikbaarStandaard
Roestvrijstalen dorpellijsten met ‘PEUGEOT’-logoNiet beschikbaarStandaard
Rijhulpsystemen
360ยฐ Vision & Drive Assist packโ‚ฌ1.450Niet beschikbaar
360ยฐ Vision & Drive Assist Plus packNiet beschikbaarโ‚ฌ1.450
Adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functieInbegrepen in 360ยฐ Vision & Drive Assist packStandaard
Semi-autonoom rijden (Drive Assist 2.0)Niet beschikbaarInbegrepen in 360ยฐ Vision & Drive Assist Plus pack
VisioPark 1 (HD-achteruitrijcamera)StandaardStandaard
Adaptieve grootlichtassistentNiet beschikbaarStandaard
Infotainment
PEUGEOT i-Connectยฎ Advancedโ‚ฌ750 (Panoramic Navigatiepakket)Standaard
Focalยฎ Hi-Fi pakketNiet beschikbaarโ‚ฌ850
Draadloze smartphone-oplader (15W)Inbegrepen in Panoramic NavigatiepakketStandaard
DAB-radioStandaardStandaard
Draadloos Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto)StandaardStandaard
Opladen (alleen PHEV)
7,4 kW boordladerโ‚ฌ400โ‚ฌ400
Laadkabel voor 10A/2,3kW 3-fase opladenStandaardStandaard
Trekkracht
Trekhaak (voor E-3008 & 3008 Plug-in Hybrid versies)โ‚ฌ700โ‚ฌ700
Trekhaak met verhoogde trekkracht (1.200 kg in plaats van 1.000 kg) voor Hybrid 136 e-DCS6โ‚ฌ700โ‚ฌ700
Comfort
Clean Cabin systeemNiet beschikbaarInbegrepen in Panoramic sunroof Pack (โ‚ฌ1.450)
Dual-zone automatische klimaatregelingStandaardStandaard
Keyless entry met ‘proximity’ vergrendeling/ontgrendelingStandaardStandaard
Aandrijflijn (alleen PHEV)
Warmtepompโ‚ฌ800โ‚ฌ800
Veiligheid
Anti-diefstalalarm met supervergrendelingInbegrepen in 360ยฐ Vision packsInbegrepen in 360ยฐ Vision packs
Safety Plus Pack (inclusief Advanced Emergency Braking System, Active Lane Keeping Assist, etc.)StandaardStandaard
Tabel van beschikbare accessoires voor de Peugeot 3008
PakketnaamInhoudBeschikbaarheidPrijs
360ยฐ Vision & Drive Assist pack– Anti-diefstalalarm met supervergrendeling
– Verwarmd leren stuurwiel
– VisioPark 360ยฐ HD-camera’s
– Voorsensoren voor parkeren
– Buitenspiegels met kantelfunctie bij achteruitrijden
– Adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie
– Achteruitrijverkeersdetectie
– Assistentie bij rijbaanwissel
– Dodehoekdetectie
– Grootlichtassistent
Allureโ‚ฌ1.450
360ยฐ Vision & Drive Assist Plus pack– Anti-diefstalalarm met supervergrendeling
– VisioPark 360ยฐ HD-camera’s
– Buitenspiegels met kantelfunctie bij achteruitrijden
– Drive Assist 2.0 (semi-autonoom rijden):
โ€ข Rijbaanpositioneringsassistent
โ€ข Semi-geautomatiseerde rijbaanwisselassistent
– Achteruitrijverkeersdetectie
– Assistentie bij rijbaanwissel
– Dodehoekdetectie
GTโ‚ฌ1.450
Panoramic Navigatiepakket– PEUGEOT Panoramic i-Cockpitยฎ met gebogen en “zwevend” 21″ HD-scherm
– PEUGEOT i-Connect Advanced:
โ€ข 3D Navigatie met TOMTOM-diensten en EV-routing met oplaadschema (elektrische versies)
โ€ข Gevarenzone-waarschuwingen (6 maanden abonnement inbegrepen)
โ€ข Spraakherkenning
– 4 USB-poorten: 1 USB-C (Data & Opladen), 1 USB-C (Opladen) voorin, 2 USB-C (Opladen) achterin
– Draadloze telefoonoplader (15W)
Allureโ‚ฌ750
Panoramic sunroof Pack– Panoramisch schuifdak
– Clean Cabin-systeem
GTโ‚ฌ1.450
Premium Mistral interieur– Zwart geperforeerd Nappa-lederen bekleding
– AGR-bestuurdersstoel met elektrisch verstelbare stoelhoek en pneumatische lendensteun
– Verwarmde voorstoelen
Allureโ‚ฌ1.400
Executive Mistral interieur– Zwart geperforeerd Nappa-lederen bekleding
– AGR-bestuurders- en passagiersstoelen, elektrisch verstelbaar (handmatig verstelbaar in lengte), pneumatische lendensteun, geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
– Verwarmde voorstoelen met massagefunctie en ventilatie
– Verwarmde achterstoelen (buitenste)
GTโ‚ฌ2.200
Focalยฎ Hi-Fi pakket– FOCAL premium HiFi-systeem met 10 luidsprekers
– Akoestisch gelamineerde zijruiten voor
GTโ‚ฌ850
Safety Plus Pakket– Cruise control/snelheidsbegrenzer
– Geavanceerd noodremsysteem met videocamera & radar
– Actieve rijbaanassistentie
– Uitgebreide verkeersbordherkenning en snelheidsaanbevelingen
– Bestuurdersalertheidwaarschuwing
Standaard op alle uitvoeringenInbegrepen
Uitgebreid overzicht van de beschikbare pakketten voor de Peugeot 3008 per uitvoering
Peugeot 3008 Blanc OKENITE Kleur
Blanc OKENITE Kleur
Peugeot 3008 Bleu INGARO Kleur
Bleu INGARO Kleur
Peugeot 3008 Bleu OBSESSION Kleur
Bleu OBSESSION Kleur
Peugeot 3008 Gris ARTENSE Kleur
Gris ARTENSE Kleur
Peugeot 3008 Gris TITANE Kleur
Gris TITANE Kleur
Peugeot 3008 Noir PERLA NERA Kleur
Noir PERLA NERA Kleur

Prijsstructuur van 2024 Peugeot 3008

VersieVermogenEnergielabelCO2 (g/km)Consumentenprijs (โ‚ฌ)Fiscale waarde (โ‚ฌ)BPM (โ‚ฌ)BTW (โ‚ฌ)Netto prijs (โ‚ฌ)Maandelijks lease* (โ‚ฌ)
PLUG-IN HYBRID
Allure Plug-in Hybrid 195 e-DCT7195 pkA1946.14045.2205327.75636.932306
GT Plug-in Hybrid 195 e-DCT7195 pkA2050.64049.7205608.53240.628337
HYBRID
Allure Hybrid 136 e-DCS6136 pkB12341.64040.7205.5976.09629.027276
GT Hybrid 136 e-DCS6136 pkB12446.14045.2205.7646.84832.608306
Prijslijst – 2024 Peugeot 3008

Is Het De Moeite Waard Om De Peugeot 3008 Te Kopen?

De 2024 Peugeot 3008 is volledig herontworpen, wat een significante verandering betekent ten opzichte van het vorige model qua design, technologie en brandstofefficiรซntie. Als middelgrote SUV streeft deze ernaar om stijl, functionaliteit en hightech functies te combineren in รฉรฉn indrukwekkend voertuig. Het nieuwe model is iets groter, met een lengte van 4,52 meter, breedte van 1,89 meter en hoogte van 1,64 meter, met een wielbasis van 2,73 meter, wat hem stevig in de middelgrote SUV-categorie plaatst.

De 3008 is gebouwd op Stellantis’ nieuwe STLA Medium platform en is het eerste voertuig dat de nieuwste technische en elektrificatie-expertise van de autofabrikant belichaamt. Je hebt verschillende opties wat betreft aandrijflijnen – mild hybrid, plug-in hybrid en volledig elektrische versies zijn allemaal beschikbaar. Laten we het voor nu hebben over de mild hybrid versie, die gebruik maakt van een 1,2-liter turbobenzinemotor en een 48V elektrisch systeem.

De nieuwe designrichting die Peugeot heeft gekozen met de 3008 is een zeer gedurfde aanpak, het heeft een veel dynamischere en futuristische uitstraling, zowel van binnen als van buiten. Deze is zeker gericht op iemand die een “luxe” ervaring wil in een typische SUV. Het interieur is indrukwekkend, met Peugeot’s panoramische i-Cockpit met grote digitale displays en zeer hoogwaardige materialen.

Peugeot heeft de 3008 duidelijk naar een hoger niveau getild ten opzichte van het oude model. Dat zie je aan de hoeveelheid standaarduitrusting, het materiaalgebruik en de hightech voorzieningen die je krijgt. Maar natuurlijk komt deze overgang naar meer luxe met een hoger prijskaartje, en voor degenen die de oudere versie gemakkelijk konden betalen, moeten nu misschien hun budget wat oprekken.

De 3008 is in een zeer competitieve sector terechtgekomen, met enkele grote hits zoals de Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai en Toyota RAV4. Peugeot hoopt dat de unieke styling, hightech features en geรซlektrificeerde aandrijflijnen hem zullen helpen zich te onderscheiden. Alleen de tijd zal leren of dit plan werkt, het hangt echt af van hoe consumenten reageren op de combinatie van styling, features en prijs.

Motor, Prestaties En Transmissie

Dit is de Peugeot 3008, in mild hybrid vorm, aangedreven door een 1,2-liter turbo driecilinder benzinemotor, die gekoppeld is aan een 48V elektrisch systeem. Deze krachtbron levert een gecombineerd vermogen van 136 pk en 230 Nm koppel. Dit is inclusief 21 pk en 55 Nm koppel van de elektromotor die in de transmissie is ingebouwd.

Het is geavanceerder dan een eenvoudig mild hybrid systeem, maar nog geen volledige hybrid. Hij kan tot 50 km/u op pure elektrische kracht rijden voor korte afstanden, dus perfect voor in de stad. Dit helpt om de geclaimde 20% brandstofbesparing ten opzichte van een niet-geรซlektrificeerde benzinemotor te behalen.

Hij heeft een unieke motor met variabele turbinegeometrie en kettingaandrijving, dus theoretisch zou hij efficiรซnter moeten draaien en mogelijk minder onderhoud nodig hebben op de lange termijn. Deze elektromotor is in de transmissie ingebouwd, wat zorgt voor een zeer soepele werking en een zeer vloeiende overgang van elektrische naar benzinekracht.

Wat betreft prestaties, gaat de 3008 mild hybrid van 0-100 km/u in 10,2 seconden, wat goed genoeg is voor een familie-SUV maar niet al te sportief. De topsnelheid is 201 km/u. Deze cijfers zijn niet de beste in de klasse, maar zouden voldoende moeten zijn voor vrijwel elke dagelijkse rijsituatie. De elektromotor helpt een beetje en zorgt voor een betere respons onder 15 km/u en bij het wegrijden.

De transmissie is een nieuwe 6-traps automatische transmissie met dubbele koppeling die standaard is in alle versies van de 3008. Deze heeft de 8-traps automaat met koppelomvormer van de vorige generatie vervangen. De DCT schakelt over het algemeen snel en soepel, maar is in sommige aspecten niet zo verfijnd als de oude 8-traps. Schakelflippers bevinden zich achter het stuurwiel voor handmatige versnellingskeuze, maar ze zijn vrij klein, waarschijnlijk omdat de meeste mensen geen SUV kopen om sportief te rijden.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De nieuwe Peugeot 3008 heeft traditionele frictieremmen en regeneratief remmen vanwege de hybride motor. De voorremmen hebben geventileerde schijven, terwijl de achterremmen massieve schijven hebben. Dat is een van die klachten die dit soort auto’s lijkt te plagen, maar het zou voldoende remvermogen moeten geven voor gemiddelde rijomstandigheden.

Het bijzondere aan het remsysteem is dat het regeneratieve remmen gebruikt. Wanneer de bestuurder het gaspedaal loslaat (of de remmen gebruikt), functioneert de elektromotor als generator en zet hij die kinetische energie om in elektrische energie om de accu op te laden. Het helpt bij het bereiken van een beter brandstofverbruik met dit systeem en maakt het voertuig efficiรซnter.

Het enige nadeel is dat het regeneratief remmen niet door de bestuurder te regelen is zoals in sommige hybride of elektrische auto’s. De 3008 heeft echter een vaste regeneratiesnelheid waarvan Peugeot heeft bepaald dat deze energieterugwinning mogelijk maakt zonder de rijervaring van de auto te compromitteren. Dit regeneratieve effect vergt wat gewenning, maar het is een verandering die de meeste bestuurders die uit een gewone auto komen wel opmerken, maar waar ze na korte tijd aan wennen.

Wat me doet denken, de 3008 heeft een behoorlijk remvermogen. Hij heeft bijvoorbeeld een remafstand van 100-0 km/u van 36 meter, niet slecht voor een grote auto als deze. Het rempedaal heeft een goed gevoel, met een progressieve werking die soepel remmen mogelijk maakt bij normaal rijden.

In dit verband zijn de remmen gekoppeld aan veel van de veiligheidsfuncties, zoals het autonome noodremsysteem. Dit systeem kan automatisch de remmen activeren als het een dreigende botsing detecteert, een zeer nuttige functie die bijdraagt aan het algemene veiligheidspakket van de auto.

Besturing En Ophanging

2024 Peugeot 3008 SUV Dashboardindeling
2024 Peugeot 3008 SUV Dashboardindeling

De Peugeot 3008 heeft een McPherson-veerpoot voorwielophanging en een torsieas achter. Dit is de gebruikelijke configuratie voor een auto in deze klasse, een poging om comfort en wegligging te combineren met lage kosten. Hoewel er geen geavanceerdere multilink achterwielophanging wordt gebruikt, bereikt de 3008 een goed compromis tussen rijcomfort en wegligging.

De vering is iets aan de zachte kant naar mijn smaak, maar dit is een familie-SUV. Hij absorbeert oneffenheden in de weg zeer goed, en met de standaard 19″ wielen rijdt hij behoorlijk soepel. Niet dat deze comfortgerichte aanpak de carrosseriecontrole in gevaar brengt. Hij neemt bochten goed voor zo’n hoge auto, met slechts een beetje overhelling.

De besturing is elektrisch bekrachtigd en is zeer licht en gemakkelijk te gebruiken, wat vooral prettig is in de stad en bij het parkeren. Het stuurwiel met kleine diameter, een kenmerk van Peugeot’s i-Cockpit ontwerp, draagt bij aan het wendbare en responsieve karakter van de auto. Het heeft een enigszins vreemde layout, en het duurt bij sommige bestuurders even voordat ze eraan gewend zijn, maar eenmaal gewend vinden bijna alle bestuurders het prettig.

Er zijn drie stuurinstellingen – Eco, Normal en Sport, dus het gevoel en de feedback van het systeem veranderen. De Sport-modus maakt de besturing iets zwaarder, met wat meer feedback, maar het blijft geen sportieve setup. De Normal-modus is goed voor dagelijks rijden.

De 3008 is echter geen sukkel in de bochten, maar het is geen “sportieve” handler. Hij rijdt hoog met een op comfort gerichte vering, dus hij is misschien niet zo leuk voor de meer enthousiaste bestuurder als sommige concurrenten. Echter, in zijn toepassing als comfortabele familie-SUV is die stuur- en veringsetup een solide keuze en zou de meerderheid van de kopers in deze klasse tevreden moeten stellen.

Welke Banden Gebruikt Het?

De 3008 SUV basismodel heeft 19-inch lichtmetalen velgen en is uitgerust met 225/55 R19 banden. Voor deze klasse is het een relatief groot wiel, en het draagt bij aan de coole uitstraling van het voertuig. Voor wie nog wat imposanter wil, zijn 20-inch wielen een optie op de hogere uitrustingsniveaus.

Ons testvoertuig is uitgerust met all-season banden die verondersteld worden goed te presteren onder alle weersomstandigheden. Die keuze past goed bij het doel van de 3008 als multifunctionele familie-SUV. Maar รฉรฉn ding om te onthouden is dat de all-season banden iets meer weggeluid maken dan zomerbanden, vooral bij hogere snelheden.

Zelfs met de grote wielen heeft de 3008 nog steeds een comfortabele rit. Dat is een compliment voor de vering, die goed genoeg is afgesteld om de hardheid te compenseren die soms gepaard gaat met grote wielen en lageprofielbanden. Maar, als waarschuwing voor potentiรซle kopers, de 20-inch wielen kunnen zorgen voor een wat hardere rit.

Ze hebben goede grip op droog wegdek, maar ook verrassend goede grip in natte omstandigheden, en dit draagt allemaal bij aan de zelfverzekerde handling van de 3008. Ze dragen ook bij aan het remvermogen van het voertuig, wat de indrukwekkende remafstanden die hierboven genoemd zijn verbetert.

Potentiรซle kopers moeten zich realiseren dat de grotere wielmaten hen op de lange termijn meer gaan kosten. Banden zijn veel duurder om te vervangen voor 19-inch wielen en vooral 20-inch wielen. Bovendien zijn deze lageprofielbanden veel gevoeliger voor schade door kuilen of ruwe wegoppervlakken.

Interieur Uiterlijk

2024 Peugeot 3008 SUV Interieur
2024 Peugeot 3008 SUV Interieur

Het interieur van de 3008 SUV is behoorlijk indrukwekkend; het heeft allerlei futuristisch ogende features die zeer functioneel en gebruiksvriendelijk zijn. Het middelpunt hiervan is de geheel nieuwe “Panoramic i-Cockpit” layout, met een wrap-around scherm dat bijna de hele breedte van het dashboard beslaat. Dit is een elegant ontwerp waarbij het digitale instrumentenpaneel en het centrale infotainmentscherm zijn geรฏntegreerd in รฉรฉn doorlopend, indrukwekkend ogend geheel.

Het heeft een dual 10-inch HD schermopstelling als je de Allure-uitvoering krijgt, maar als je voor de GT gaat, krijg je een enorm 21-inch gebogen zwevend HD-scherm. Het is niet alleen decoratief; het is het hoofdonderdeel van het infotainmentsysteem en het helpt om de cabine een moderne, hightech uitstraling te geven. De graphics zijn scherp, en de vloeiende animaties zorgen ervoor dat alles premium aanvoelt.

Wat materialen betreft heeft Peugeot niet bezuinigd. De cabine zit vol zachte oppervlakken, vooral op plekken die je vaak aanraakt. Het dashboard en de bovenste deurpanelen zijn bedekt met dit mooie stoffenmateriaal dat niet alleen mooi oogt maar ook geweldig aanvoelt, en dat onderscheidt de 3008 echt van veel van zijn concurrenten. Ga je voor de hogere uitvoeringen, dan kun je zelfs Alcantara krijgen, en dat maakt alles nog luxueuzer.

De ventilatieroosters zijn ook het vermelden waard. Ze zijn allemaal horizontaal en gestroomlijnd en passen perfect in het dashboard zodat alles er mooi en modern uitziet. Peugeot heeft zelfs de versnellingspook naar het dashboard verplaatst, waardoor er ruimte vrijkomt in de middenconsole voor een strakkere, meer gestroomlijnde look.

Een handige feature zijn de “Light Toggles” net onder het touchscreen. Dit zijn programmeerbare knoppen waarmee je direct je favoriete functies kunt uitvoeren, zonder ze in de menu’s te hoeven zoeken. Het is een slimme mix van het tactiele gevoel van fysieke knoppen en de flexibiliteit van een digitale interface.

Zelfs het stuurwiel krijgt een andere touch afhankelijk van de uitvoering. De Allure-uitvoering heeft een klein, met leder bekleed stuurwiel met glanzend zwarte bedieningsknoppen en Stene Grey accenten. Upgrade je naar de GT-uitvoering, dan krijg je een sportiever geperforeerd lederen stuurwiel met Cast Iron decoraties, Iced Clay stiksels, en een glanzend zwart inzetstuk met het GT-logo, wat een vleugje flair toevoegt.

De sfeerverlichting in de GT-uitvoering is behoorlijk cool. Je hebt een soort dag-en-nacht indirecte verlichting op het dashboard en het voorste deurpaneel, en onder het 21-inch panoramische display. Deze verlichting verandert met de rijmodi en kan worden aangepast naar acht verschillende kleuren zodat je je interieur eruit kunt laten zien zoals jij dat wilt. Daarnaast voegt de GT-uitvoering enkele mooie details toe zoals op aluminium lijkende pedalen, voetensteun, en roestvrijstalen dorpellijsten met ‘PEUGEOT’ erop gespeld, waardoor het interieur wat klassieker oogt.

Exterieur Uiterlijk

Het uiterlijk van de 3008 heeft een groot risico genomen met het design vergeleken met de oude versie, met een veel dynamischere en bijna futuristische uitstraling. Het profiel heeft een vloeiende, bijna coupรฉ-achtige verschijning gekregen, met een aflopende daklijn die het een sportieve look geeft zonder te veel hoofdruimte op te offeren.

Aan de voorkant valt Peugeot’s nieuwste designtaal direct op. De grote, gedurfde grille heeft een uniek ontwerp dat je aandacht trekt en de 3008 heeft een zeer sterke, zelfverzekerde uitstraling. Hij heeft smalle, puntige koplampen met Peugeot’s kenmerkende “drievoudige klauw” LED dagrijverlichting. Dit dramatische lichtontwerp is niet alleen esthetisch fraai, maar geeft ook uitstekend licht, dus het is niet alleen mooi maar dient ook zijn doel.

Als je het zijaanzicht bekijkt, zie je sterke karakterlijnen en een zwevend dak-effect, gecreรซerd door slimme zwarte afwerkingselementen. Een van de opvallende kenmerken is het C-stijl ontwerp. Het raam hier is eigenlijk kleiner dan het lijkt, wat een illusie creรซert van een groter glasoppervlak dat bijdraagt aan de moderne en slanke uitstraling van de auto.

De dorpels, wielkasten en onderrand van de deuren zijn uitgevoerd in een getextureerd zwart om de SUV een robuust contrast te geven tegen de carrosseriekleur. De extra donker getinte achterste zijruiten en achterruit dragen niet alleen bij aan het slanke uiterlijk, maar bieden ook extra privacy. Zelfs de verborgen afdichtstrips dragen bij aan het strakke, opgeruimde design. Als je voor de GT gaat, heb je het Black Diamond-dak en achterspoiler, en dat geeft je een zeer onderscheidende two-tone look.

De 3008 zet het gedurfde thema door aan de achterkant. De achterlichten imiteren ook het klauwthema van de voorkant zodat het hele thema doorloopt. Een glanzend zwarte strip tussen de achterlichten heeft de ‘PEUGEOT’-letters, zodat iedereen weet wat je rijdt. De achterbumper heeft ook Meteor Grey accenten en een onderrand in getextureerd zwart om bij de voorkant te passen. De achterklep heeft een spoiler in carrosseriekleur, of Black Diamond op het GT-model, wat er mooi uitziet en ook helpt bij de aerodynamica. Afhankelijk van het model zie je badges zoals ‘3008’, ‘E-3008’, ‘Hybrid’, of ‘Plug-in Hybrid’ die duidelijk je gekozen variant laten zien. Als je goed kijkt, zie je kleine vinnen of schubben ontworpen voor optimale luchtstroom.

Comfort En Gemak

De hoge zitpositie is een van de eerste dingen die je opvalt. Het geeft je een geweldig zicht op de weg, wat een groot pluspunt is voor een SUV in dit segment.

Zelfs de stoelen zelf zijn ergonomisch ontworpen, zodat je zelfs tijdens lange ritten niet oncomfortabel wordt. Als je voor de hogere uitvoeringen gaat, word je verwend met verwarmde en geventileerde stoelen, plus een massagefunctie voor de bestuurdersstoel. En als je op zoek bent naar een vleugje luxe, is de optionele Nappa lederen bekleding moeilijk te verslaan. De gewone stoffen stoelen zijn echter ook zeer prettig en kunnen op super warme dagen zelfs nog comfortabeler zijn omdat ze beter ademen.

Een leuke eigenschap van het interieur van de 3008 is het programmeerbare hotkey-paneel net onder het primaire touchscreen. Het heeft programmeerbare sneltoetsen voor je favoriete functies, waarbij het gemak van een touchscreen wordt gecombineerd met de tactiele feedback van echte knoppen.

Ook je achterpassagiers komen niets tekort. Er is veel been- en hoofdruimte (afgezien van de aflopende daklijn). De achterbank heeft ook een 40/20/40-split waardoor langere items kunnen worden vervoerd zonder het zitcomfort voor passagiers in gevaar te brengen. En ja, de middelste zitplaats is daadwerkelijk bruikbaar voor volwassenen, tenminste op kortere ritten – een prettige eigenschap die je niet altijd krijgt in deze klasse.

Wat betreft klimaatbeheersing werkt het systeem behoorlijk goed, maar de temperatuurregeling gebeurt voornamelijk via het touchscreen of die programmeerbare knoppen. Hoewel sommigen de traditionele fysieke bediening misschien zullen missen, is de gekoelde middenconsole opbergruimte een doordachte toevoeging, perfect voor het koel houden van drankjes tijdens lange reizen.

De 3008 heeft ook wat futuristische technologie met deze geweldige spraakassistent die ChatGPT gebruikt. Je hoeft dus niet als een robot te praten om hem te bedienen, dus het zou veel veelzijdiger kunnen zijn dan elk regulier spraaksysteem in een auto. De prestaties in de praktijk moeten nog blijken, maar het is een interessante blik op wat de toekomst in petto heeft voor autotechnologie.

Opbergruimte is een ander gebied waar de 3008 uitblinkt. De middenconsole is enorm en voorzien van rubber en er is ook een draadloze oplaadpad voor je telefoon. De deurvakken zijn echt groot en er zijn veel andere kleine vakjes en compartimenten in de cabine voor al je kleine spullen.

Terug naar de aandrijflijn, het mild hybrid systeem is mijlenver vooruit op de meeste concurrentie en het maakt zelfs een beetje elektrisch rijden mogelijk in de stad. Dit helpt niet alleen met brandstofefficiรซntie maar maakt je rit ook soepeler, vooral in stop-and-go verkeer.

Veiligheid En Beveiliging

De 3008 heeft een volledig scala aan veiligheidsfuncties, wat Peugeot’s toewijding aan passagiersveiligheid en botsingsvermijding demonstreert. Alle modellen komen standaard met Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Keeping Assist, en een high-definition achteruitrijcamera met een 180-graden zicht.

De Peugeot 3008 heeft adaptieve airbags voor bestuurder en voorpassagier (met deactiveringsmogelijkheid voor de voorpassagier-airbag), zij-airbags voor de voorstoelen, en gordijnairbags voor de voor- en achterste zitplaatsen. Deze multi-airbag opstelling zorgt voor bescherming vanuit vele impacthoeken, wat zeer geruststellend is in het geval van een botsing.

Standaard op alle uitvoeringen van de 3008 is het Safety Plus Pack, dat veel ADAS-functies bevat. Dit pakket bevat cruise control met snelheidsbegrenzer, een geavanceerd noodremsysteem dat gebruik maakt van zowel een videocamera als radar, een actief rijstrookassistentiesysteem, uitgebreide verkeersbordherkenning met snelheidsaanbevelingen, en een waarschuwingssysteem voor bestuurdersopmerkzaamheid. Deze systemen helpen samen de bestuurder om ongelukken te voorkomen in veel verschillende rijsituaties.

Meer geavanceerde ADAS komt standaard op hogere uitrustingsniveaus of optionele pakketten, zodat de 3008 Level 2 semi-autonoom rijden kan bereiken. Dat omvat adaptieve cruise control met stop-and-go functie, wat erg prettig is tijdens druk verkeer. De rijstrookassistentie werkt uitstekend; het houdt de auto in zijn rijstrook op snelwegen.

Het 360-graden camerasysteem, beschikbaar als optie, is vooral nuttig gezien de grootte van de 3008. Het heeft geweldig zicht rondom de auto, wat parkeren en rijden in kleine ruimtes veel gemakkelijker maakt. Dit wordt gecombineerd met voor- en achterparkeersensoren, die op vrijwel alle modellen zijn uitgerust.

Peugeot heeft ook enkele unieke veiligheidsfuncties, zoals een nachtzichtsysteem in de duurdere modellen. Het gebruikt een infraroodcamera om voetgangers of dieren buiten het bereik van de koplampen te detecteren en projecteert vervolgens het beeld in het digitale instrumentenpaneel.

De 3008 lijkt structureel solide, maar op het moment van schrijven heeft Euro NCAP nog geen officiรซle crashtest resultaten vrijgegeven voor dit nieuwe model. Dat gezegd hebbende, het is een Peugeot, en het heeft al deze geweldige veiligheidsfuncties, dus het zou goed moeten presteren in die crashtests.

Hoe Rijdt Het?

De 3008 SUV biedt een geheel nieuwe rijervaring met zijn focus op comfort en verfijning, in plaats van sportieve dynamiek, wat resulteert in een gemakkelijke en ontspannen voortgang. De zitpositie is hoog, wat goed zicht biedt, en de besturing is licht, dus het is gemakkelijk te manoeuvreren in de stad, ondanks dat het een groter voertuig is.

Hij ligt zeer stabiel op de snelweg en rijdt soepel. De standaard 19-inch wielen passen goed bij de vering en absorberen de oneffenheden in de weg behoorlijk goed. Hij helt wel iets over in de bochten (comfort-georiรซnteerde SUV immers), maar niet te veel, en het doet niet echt afbreuk aan de totale rijervaring.

Zelfs de mild hybrid aandrijflijn is zeer soepel en stil, vooral bij lage snelheden, waar de elektromotor veel van de belasting op zich neemt bij het voortstuwen van het voertuig. Wanneer de benzinemotor inschakelt, is dit nauwelijks merkbaar, maar er is een merkbare trilling, zoals bij driecilinder motoren, bij hard accelereren.

Op de snelweg komt de 3008 echt tot zijn recht. Het is zeer stil in de cabine, zelfs bij hoge snelheid, met weinig wind- en weggeluid. De adaptieve cruise control is geweldig in combinatie met de rijstrookassistentie, waardoor lange ritten veel minder stressvol zijn.

Qua prestaties is het vermogen van 136 pk ruim voldoende voor bijna elke situatie. De 0-100 km/u tijd van 10,2 seconden is niet bijzonder snel, maar het directe koppel van de elektromotor helpt om de auto responsiever te laten aanvoelen in alledaagse rijsituaties.

Een voordeel is het uitstekende brandstofverbruik – het hybride systeem betaalt zich echt uit in de stad. In de stad kan het verbruik oplopen tot 20 km/l (5 l/100km), wat niet slecht is voor dit type auto. Alleen op de snelweg (qua brandstofverbruik) blijft het wat achter, maar zelfs dan is het nog steeds zeer concurrerend in zijn klasse.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

2024 Peugeot 3008 SUV Bagageruimte
2024 Peugeot 3008 SUV Bagageruimte

De nieuwe 3008 heeft een zeer concurrerende bagageruimte met 520 liter ruimte met alle stoelen omhoog, wat gemakkelijk kan concurreren met de meeste middelgrote SUV-concurrenten. Dit zou voldoende moeten zijn voor gemiddeld gezinsgebruik, of het nu gaat om een paar koffers voor een weekend, of een grote boodschappen.

Een ander geweldig aspect van de bagageruimte is dat deze zeer praktisch van vorm is. De laadruimte is goed geproportioneerd, met minimale indringing van de wielkasten, waardoor de beschikbare ruimte efficiรซnt kan worden gebruikt. Het heeft een lage laaddrempel (voor een SUV in ieder geval) die het veel gemakkelijker maakt om grote/zware spullen in en uit te laden.

Peugeot heeft echter enkele zeer mooie stappen gezet in de richting van het gebruiksvriendelijker maken van de bagageruimte. Het heeft een variabele vloerhoogte die kan worden verlaagd om een doorlopende laadvloer te creรซren met de achterbank neergeklapt. Hij staat lager voor meer laadruimte maar staat hoger zonder opstap in de kofferbak, zodat het gemakkelijker is om zware spullen erin te zetten.

De achterbank klapt 40/20/40 neer, wat zorgt voor grote veelzijdigheid bij het vervoeren van langere items terwijl er nog steeds passagiers kunnen worden vervoerd. Hij heeft 1.480 liter laadruimte (met de stoelen volledig neergeklapt natuurlijk), dus hij kan grotere ladingen aan.

Andere kenmerken zijn sjor-ogen in elke hoek van de bagageruimte, een 12V-aansluiting en handige LED-verlichting. Sommige modellen hebben ook een handsfree elektrische achterklep, die kan worden geopend door een voet onder de achterbumper te zwaaien – een handige functie wanneer je met volle boodschappentassen bij de auto aankomt.

Comfort Achterbank

2024 Peugeot 3008 SUV Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 SUV Achterstoelen
2024 Peugeot 3008 SUV Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 SUV Achterste Luchtroosters
2024 Peugeot 3008 SUV Achterste USB-poort en 12V-aansluiting
2024 Peugeot 3008 SUV Achterste USB-poort en 12V-aansluiting

De achterbank van de Peugeot 3008 heeft meer ruimte dan het vorige model, dus er is meer comfort voor passagiers. De auto heeft een coupรฉ-achtige daklijn, maar er is nog steeds veel hoofdruimte, zelfs voor lange volwassenen. Dit komt deels doordat het heuppunt van de achterbank iets verhoogd is.

Er is veel beenruimte voor deze klasse, profiterend van de langere wielbasis van deze nieuwe generatie. Volwassenen van gemiddelde lengte zouden voldoende knieruimte moeten hebben, zelfs wanneer de persoon voor hen lang is. De vloer is bijna vlak behalve een lichte dip in het midden, wat het comfortabel maakt voor de middelste persoon op korte ritten.

De achterbank is goed gepolsterd en zeer ondersteunend, met een prettige rugleuninghoek, wat comfortabel zou moeten zijn op langere ritten. De buitenste zitplaatsen zijn gevormd, en de middelste zitplaats is vlak en iets hoger, zoals gebruikelijk is in dit type voertuig.

Wat comfort features betreft, heeft de GT-uitvoering enkele mooie luxueuze details voor de achterpassagiers. Onderdeel van de Executive Mistral interieuroptie is dat de buitenste achterstoelen verwarmbaar zijn. Dit voegt een mooi detail toe voor de achterpassagiers, vooral wanneer de auto koud is, waardoor de achterbank des te luxueuzer wordt.

Ook aan de achterpassagiers is gedacht met ventilatieroosters om te zorgen voor een goede luchtcirculatie achterin. Er zijn ook twee USB-C-oplaadpoorten en een 12V-aansluiting om aan de oplaadbehoeften van de huidige gadgets te voldoen. De deurvakken zijn ook groot genoeg om waterflessen in te houden.

Voor gezinnen met kleine kinderen zijn er ISOFIX-bevestigingspunten op de twee buitenste achterstoelen, zodat kinderzitjes gemakkelijk kunnen worden vastgezet. De achterdeuren openen wijd, waardoor het veel gemakkelijker is om kinderen of grote voorwerpen in te laden.

2024 Peugeot 3008
Goed 4
Rijdynamiek 3.8 out of 5
Besturing & Wegligging 4.0 out of 5
Features & Styling 4.4 out of 5
Brandstofefficiรซntie 4.1 out of 5
Comfort 4.0 out of 5
Veiligheid 4.2 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 3.5 out of 5
Bereik & Laden 3.8 out of 5
Good Stuff Opvallend fastback SUV-ontwerp met uniek zwevend dakeffect Kenmerkende drievoudige LED-lichtsignatuur Aerodynamische designelementen die zowel functioneel als esthetisch zijn Goed geรฏntegreerde zwarte sierlijsten en carrosseriebekleding Indrukwekkende 19-inch wielen als standaard (20-inch optioneel) Modern frontgrille-ontwerp met innovatief patroon Toonaangevend 21-inch gebogen panoramisch i-Cockpit display Premium materiaalkwaliteit in het hele interieur Innovatief Light Toggles snelkoppelingssysteem Aanpasbaar digitaal instrumentenpaneel Ruime achterbank ondanks coupรฉ-daklijn Meerdere USB-C poorten en draadloos opladen Gekoelde middenconsole opbergruimte Geavanceerde spraakassistent met ChatGPT-integratie Responsief infotainmentsysteem met vloeiende graphics Uitgebreide rijhulpsystemen Indrukwekkend brandstofverbruik Goed afgestelde vering voor comfort Goede geluidsisolatie bij snelwegsnelheden Behoorlijke bodemvrijheid (19,8 cm) Redelijk trekvermogen (Hybrid - 1.000 kg en Plug-in Hybrid - 1.550 kg)
Bad Stuff Beperkte motorkeuze (alleen 136 pk hybrid en 195 pk Plug-in Hybrid) Relatief trage acceleratie (0-100 km/u in 10,2s voor Hybrid-aandrijflijn) Merkbare turbovertraging Driecilinder motorvibraties merkbaar onder belasting Piano zwarte oppervlakken gevoelig voor vingerafdrukken Onbeklede deurvakken in sommige gebieden Hard plastic zichtbaar in achterportieren Beperkt zicht naar achteren door design Dikke C-stijlen creรซren dode hoeken Hoge tildrempel kofferbak Geen achterruitenwisser ondanks fastback-design Telefoonopbergruimte gevoelig voor schuiven Sommige menu-navigatie kan ingewikkeld zijn Af en toe vertraging in infotainment-reactie Kleine stuurwielpaddels Aanraakgevoelige bedieningselementen vergen gewenning Hogere startprijs dan belangrijke concurrenten Dure optionele pakketten Beperkte uitvoeringskeuze Lichte besturing kan voor sommigen onverbonden aanvoelen i-Cockpit layout past mogelijk niet bij alle rijposities
Summary
De Peugeot 3008 van 2024 betekent een gedurfde stap voorwaarts in het middelgrote SUV-segment, met een overtuigende combinatie van opvallend design, geavanceerde technologie en efficiรซnte aandrijflijnen. Het voertuig onderscheidt zich door zijn futuristische exterieurstijl en toonaangevend interieur met het indrukwekkende 21-inch panoramische i-Cockpit display. Voor potentiรซle kopers hangt de keuze grotendeels af van gebruikspatronen en budget. De mild hybrid variant (136pk) biedt een goede balans tussen efficiรซntie en betaalbaarheid, vanaf โ‚ฌ41.640. Hoewel de prestaties voldoende zijn voor dagelijks gebruik, kunnen sommigen het vermogen van de driecilinder motor bescheiden vinden voor een voertuig van dit formaat. De plug-in hybrid versie (195pk) biedt aanzienlijk betere prestaties en tot 87km elektrisch bereik, maar vraagt een forse meerprijs vanaf โ‚ฌ50.640. : - Onderscheidend design en premium interieurkwaliteit. - Geavanceerde technologie-integratie. - Comfortabele rit en verfijnde rijervaring. - Indrukwekkende brandstofefficiรซntie (vooral PHEV). - Uitgebreide veiligheidsvoorzieningen. : - Hogere startprijs dan concurrenten. - Beperkte motorkeuze. - Enkele ergonomische eigenaardigheden met i-Cockpit layout. - Aanraakbediening vraagt gewenning. Aanbeveling: Kies voor de mild hybrid als je voornamelijk in stedelijke gebieden rijdt en een voordeliger instapmodel zoekt. Ga voor de PHEV als je toegang hebt tot laadinfrastructuur en het elektrische bereik kunt benutten voor dagelijks woon-werkverkeer. De GT-uitvoering biedt extra luxe functies maar komt met een forse meerprijs - de Allure-uitvoering biedt betere waarde met behoud van de meeste essentiรซle functies. De 3008 is het meest geschikt voor technologie-georiรซnteerde kopers die stijl, comfort en efficiรซntie belangrijker vinden dan pure prestaties, en bereid zijn extra te betalen voor een onderscheidende, vooruitstrevende SUV-ervaring.
TAGGED: 2024 Peugeot 3008, 2024 Peugeot SUV, HEV, Hybride SUV, Peugeot, Peugeot 3008, PHEV, Plug-in Hybride SUV
SOURCES: Peugeot
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Peugeot

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor
23

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen

Nieuwe Peugeot E-3008
11

Nieuwe Peugeot E-3008 Specificaties Prijzen en Review

Show More
2024 Peugeot 208
11

2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review

2024 Peugeot E-208
11

2024 Peugeot E-208 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.