Peugeot 2008 SUV Specificaties
- KEY SPECS
- AANDRIJFLIJNEN
- AFMETINGEN
- UITVOERINGEN
- ACCESSORIES
- PAKKETTEN
- KLEUREN
MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | PureTech 100 (Benzine) | Hybrid 136 e-DCS6 (Hybride) |
---|---|---|
Motor Type | 1199 cc, 3-cilinder | 1199 cc, 3-cilinder |
Versnellingsbak | 6-versnellingen | 6-versnellingen |
Aandrijving | Voorwielaandrijving (FWD) | Voorwielaandrijving (FWD) |
Transmissie | Handmatig | Automatisch |
Max Vermogen | 75 kW (100 pk) bij 5000 tpm | 100 kW (136 pk) bij 5500 tpm |
Max Koppel | 205 Nm bij 1750 tpm | 230 Nm bij 1750 tpm |
BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | PureTech 100 (Benzine) | Hybrid 136 e-DCS6 (Hybride) |
---|---|---|
Brandstoftype | Benzine | Benzine (Hybride) |
Brandstoftankcapaciteit | 44 liter | 44 liter |
Emissienorm naleving | EURO 6d | EURO 6d |
Top snelheid | 183 km/h | 206 km/h |
ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Kenmerk | Active | Allure | GT |
---|---|---|---|
Zitcapaciteit | 5 | 5 | 5 |
Bagageruimte volume | 434/1467 liter | 434/1467 liter | 434/1467 liter |
Achterstoelen split | 60:40 | 60:40 | 60:40 |
Voorstoelverstelling | Hoogte verstelbaar (bestuurder) | Hoogte verstelbaar (beiden) | Hoogte verstelbaar (beiden) |
Hoogte verstelbare stoelen | Bestuurdersstoel | Beide voorstoelen | Beide voorstoelen |
Voorstoelenverwarming | Optioneel | Optioneel | Optioneel (onderdeel van pakket) |
Bestuurdersstoel geheugenfunctie | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Optioneel (onderdeel van pakket) |
Bekleding | “Pneuma 3D” Leorki stof | Casual Lomsa stof/lederen look | Belomka stof/lederen look |
Ambiant verlichting | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Ambiant verlichting in 8 kleuren |
Glazen schuif-/kanteldak | Niet beschikbaar | Optioneel (Benzine: niet beschikbaar) | Optioneel |
TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES
Specificatie | PureTech 100 (Benzine) | Hybrid 136 e-DCS6 (Hybride) |
---|---|---|
Leeggewicht (kg) | 1.163 | 1.272 |
Bruto voertuiggewicht (kg) | 1.710 | 1.790 |
Max. trekgewicht, ongeremd (kg) | 630 | 685 |
Max. trekgewicht, geremd (kg) | 1.200 | 1.100 |
Max. trekhaak belasting (kg) | 61 | 61 |
Specificatie | PureTech 100 (Benzine) | Hybrid 136 e-DCS6 (Hybride) |
---|---|---|
Vanaf Prijs (Uitvoering) | โฌ32.420 (Active) | โฌ34.720 (Active) |
Beschikbare Uitvoeringen | Active, Allure | Active, Allure, GT |
Brandstoftype | Benzine | Benzine-Elektrische Hybride |
Cilinders | 3 | 3 |
Cilinderinhoud (cm3) | 1199 | 1199 |
Aandrijvingssoort | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd |
Transmissie | 6-versnellings handgeschakeld | 6-versnellingsautomaat e-DCS6 |
Brandstofverbruik (WLTP) | 5.6 l/100km | 4.9-5.0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 126-127 g/km | 110-113 g/km |
Maximale vermogen | 75 kW (100 pk) bij 5000 tpm | 100 kW (136 pk) bij 5500 tpm |
Acceleratie 0-100 km/h | 10.8 seconden | 8.3 seconden |
Maximaal koppel | 205 Nm bij 1750 tpm | 230 Nm bij 1750 tpm |
Top snelheid | 183 km/h | 206 km/h |
Exterieur afmetingen | |
---|---|
Hoogte | 1550 mm |
Breedte | 1770 mm |
Lengte | 4304 mm |
Wielbasis | 2605 mm |
Aspect | Active | Allure | GT |
---|---|---|---|
Aandrijflijn Beschikbaarheid en Prijzen | |||
PureTech 100 (Benzine) | Beschikbaar: โฌ32.420 | Beschikbaar: โฌ34.320 | Niet beschikbaar |
Hybrid 136 e-DCS6 | Beschikbaar: โฌ34.720 | Beschikbaar: โฌ36.620 | Beschikbaar: โฌ38.720 |
Motorspecificaties | |||
Benzinemotor | 1,2L 3-cilinder, 75 kW (100 pk) bij 5000 tpm, 205 Nm bij 1750 tpm | Hetzelfde als Active | N.v.t. |
Hybride motor | 1,2L 3-cilinder hybride, 100 kW (136 pk) bij 5500 tpm, 230 Nm bij 1750 tpm | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Prestaties | |||
Topsnelheid (Benzine/Hybride) | 183 km/u / 206 km/u | Hetzelfde als Active | N.v.t. / 206 km/u |
Acceleratie 0-100 km/u (Benzine/Hybride) | 10,8s / 8,3s | Hetzelfde als Active | N.v.t. / 8,3s |
Brandstofverbruik & Emissies | |||
Brandstofverbruik (Benzine/Hybride) WLTP | 5,6 l/100km / 4,9-5,0 l/100km | Hetzelfde als Active | N.v.t. / 4,9-5,0 l/100km |
CO2-uitstoot (Benzine/Hybride) WLTP | 126-127 g/km / 110-113 g/km | Hetzelfde als Active | N.v.t. / 110-113 g/km |
Exterieur | |||
Koplampen | LED-technologie met LED-dagrijverlichting | Hetzelfde als Active | Volledige LED-technologie met LED-dagrijverlichting |
Wielen | 16″ stalen wielen met “SILOM” wieldoppen | 17″ KARAKOY lichtmetalen wielen | 17″ KARAKOY lichtmetalen wielen (18″ optioneel) |
Dakrails | Niet gespecificeerd | Zwart | Zwart |
Buitenspiegels | In carrosseriekleur, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar | In carrosseriekleur, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar | In carrosseriekleur, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar met LED-welkomstverlichting |
Zwart Diamond dak | Niet beschikbaar | Niet beschikbaar | Standaard (behalve met Noir Perla Nera lak) |
Interieur | |||
Dashboard | Soft-touch met carbon-effect en glanzende afwerking | Hetzelfde als Active | Soft-touch met carbon-effect, glanzend zwarte inleg en chroomeffect |
Bekleding | “Pneuma 3D” Leorki stof | Casual Lomsa stof/kunstleer | Belomka stof/kunstleer met groene stiksels |
Stuurwiel | Met leer bekleed, multifunctioneel | Hetzelfde als Active | Geperforeerd leren sportstuurwiel met GT-logo |
Sfeerverlichting | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | 8-kleuren sfeerverlichting |
Achterbank | 1/3 – 2/3 neerklapbaar | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Voorstoelen | In hoogte verstelbare bestuurdersstoel | In hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoel | Hetzelfde als Allure |
Aandrijving en Chassis | |||
Transmissie (Benzine) | 6-versnellingen handgeschakeld | Hetzelfde als Active | N.v.t. |
Transmissie (Hybride) | 6-versnellingen e-DCS6 automatisch | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Rijmodi (Hybride) | Eco/Normaal/Sport | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Remmen (Benzine) | Schijf (voor) / Trommel (achter) | Hetzelfde als Active | N.v.t. |
Remmen (Hybride) | Schijf (voor en achter) | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Draaicirkel | 10,4 m | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Technologie en Comfort | |||
Infotainment | 10″ touchscreen met Bluetooth, DAB Radio & draadloze Mirror screen | 10″ touchscreen met Peugeot i-Connect | Hetzelfde als Allure |
Instrumentenpaneel | Analoog met 3,5″ TFT kleurendisplay | 2D digitaal | 3D digitaal |
Klimaatregeling | Standaard | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Parkeersensoren | Achter | Voor en achter | Voor en achter met HD-achteruitrijcamera |
Sleutelloos systeem | Niet gespecificeerd | Sleutelloos starten | Sleutelloos toegang & starten |
Draadloze telefoonlader | Niet beschikbaar | Optioneel | Standaard (15W) |
USB-poorten | 1 USB Type C | 2 USB Type C | Hetzelfde als Allure |
Veiligheid | |||
Veiligheidspakket | Standaard (inclusief Cruise control, Active Safety Brake, Lane Departure Warning) | Hetzelfde als Active plus geavanceerde Active Safety Brake | Hetzelfde als Allure |
Geavanceerde rijhulp | Niet gespecificeerd | Niet gespecificeerd | Adaptieve cruise control (optioneel) |
Aanvullende Kenmerken | |||
Bagageruimte volume | 434/1467 liter | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Brandstoftank capaciteit | 44 liter | Hetzelfde als Active | Hetzelfde als Active |
Trekvermogen (Benzine/Hybride) | 1200 kg / 1100 kg (geremd) | Hetzelfde als Active | N.v.t. / 1100 kg (geremd) |
Hoge middenconsole met armsteun | Standaard op Hybride, niet op Benzine | Standaard | Standaard |
Elektrische parkeerrem | Standaard op Hybride, niet op Benzine | Standaard | Standaard |
Categorie | Accessoire/Optie | Active | Allure | GT | Prijs (indien beschikbaar) |
---|---|---|---|---|---|
Styling | |||||
18″ Lichtmetalen velgen “EVISSA” | – | – | Optioneel | โฌ350 | |
Black Diamond dak | – | – | Standaard | N.v.t. (Standaard op GT) | |
Metallic lak | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Geen extra kosten | |
Speciale metallic lak (Bleu Vertigo en Rouge Elixir) | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โฌ250 | |
Comfort en Technologie | |||||
Panoramisch zonnedak | – | Optioneel (niet voor benzine) | Optioneel | โฌ1.000 | |
Keyless entry | – | Optioneel | Standaard | โฌ350 (op Allure) | |
Draadloze telefoonlader (15W) | – | Optioneel | Standaard | โฌ150 (op Allure) | |
Verwarmde voorstoelen | Optioneel | Optioneel | Onderdeel van pakket | โฌ300 (op Active en Allure) | |
Winterpakket | – | Optioneel | Optioneel | โฌ600 | |
Trekkraag (verwijderbaar) | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โฌ700 | |
Rijhulpsystemen | |||||
Drive Assist Pack | – | Optioneel (alleen handgeschakeld) | – | โฌ250 | |
Drive Assist Plus Pack | – | Optioneel (alleen Hybrid) | Optioneel | โฌ250 | |
VisioPark 1 & Navigatiepakket | Optioneel | Optioneel | – | โฌ600 | |
Vision Pack | – | Optioneel | – | โฌ250 | |
Vision & Navigatiepakket | – | Optioneel | – | โฌ850 | |
Infotainment | |||||
PEUGEOT i-Connect Advanced Navigatie | – | – | Optioneel | โฌ350 | |
Specifiek voor aandrijflijn | |||||
Warmtepomp (voor elektrische versies) | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โฌ450 | |
Praktisch | |||||
Voorbereiding voor reservewiel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | โฌ20 | |
Voorbereiding voor reservewiel met 18″ “EVISSA” wielen | – | – | Optioneel | โฌ370 |
Pakketnaam | Active | Allure | GT | Prijs | Inhoud | Opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|---|
Winterpakket | – | โ | โ | โฌ600 | – Gripcontrole – Hill descent assist – All-seasonbanden (3PMSF) | – Niet voor Allure Electric – Verbetert de grip onder uitdagende omstandigheden |
Drive Assist Pack | – | โ | – | โฌ250 | – Adaptieve cruisecontrol | – Alleen voor handgeschakelde modellen |
Drive Assist Plus Pack | – | โ* | โ | โฌ250 | – Adaptieve cruisecontrol – Stop & Go-functie – Rijstrookassistent – Rijstrookpositionering assistent | – *Allure: Alleen Hybrid – Voor Hybrid 136 e-DCS6 en elektrische versies – Maakt semi-autonoom rijden mogelijk |
VisioPark 1 & Navigatiepakket | โ | โ | – | โฌ600 | – PEUGEOT i-Connect Advanced Navigatie – HD achteruitrijcamera | Verbetert parkeermogelijkheden en navigatie |
Vision Pack | – | โ | – | โฌ250 | – HD voorcamera – Passieve dodehoekmonitoring – Instapverlichting | Verbetert zichtbaarheid en veiligheid |
Vision & Navigatiepakket | – | โ | – | โฌ850 | – PEUGEOT i-Connect Advanced Navigatie – HD voor- en achtercamera’s – Passieve dodehoekmonitoring – Instapverlichting | Combineert functies van het Vision Pack en Navigatie |
Alcantaraยฎ Executive Interieur | – | – | โ | โฌ1.400 | – Alcantaraยฎ/leren bekleding – Verwarmde voorstoelen – Elektrische bestuurdersstoel met massage | Luxe interieurupgrade voor GT-uitvoering |
Safety Pack | โ | โ | โ | Inbegrepen | – Cruisecontrol met snelheidsbegrenzer – Actieve veiligheidsrem – Actieve waarschuwing voor rijstrookverandering – Uitgebreide verkeersbordherkenning – Waarschuwing voor aandacht bestuurder | Standaard op alle uitvoeringen |
Safety Pack Plus | – | โ | โ | Inbegrepen | – Alle functies van het Safety Pack – Geavanceerde actieve veiligheidsrem met camera en radar | Standaard op Allure en GT |
Prijsstructuur van Peugeot 2008
Uitvoering | Aandrijflijn | Vermogen | CO2 Uitstoot | Energielabel | Consumentenprijs* | Fiscale waarde** | BTW | Basisprijs*** |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Active | PureTech 100 | 100 pk | 126 g/km | C | โฌ32.420 | โฌ31.500 | โฌ4.409 | โฌ20.993 |
Active | Hybrid 136 e-DCS6 | 136 pk | 110 g/km | B | โฌ34.720 | โฌ33.800 | โฌ5.272 | โฌ25.102 |
Allure | PureTech 100 | 100 pk | 126 g/km | C | โฌ34.320 | โฌ33.400 | โฌ4.738 | โฌ22.564 |
Allure | Hybrid 136 e-DCS6 | 136 pk | 111 g/km | B | โฌ36.620 | โฌ35.700 | โฌ5.572 | โฌ26.535 |
GT | Hybrid 136 e-DCS6 | 136 pk | 111 g/km | B | โฌ38.720 | โฌ37.800 | โฌ5.937 | โฌ28.270 |
*Consumentenprijs is inclusief BTW, BPM en afleveringskosten
**Fiscale waarde geldt als grondslag voor de fiscale bijtelling
***Basisprijs is exclusief BTW en BPM
Is Het De Moeite Waard Om De Peugeot 2008 Te Kopen?
De nieuwe Peugeot 2008 vertegenwoordigt een belangrijke facelift van deze geliefde compacte SUV met een nieuwe interpretatie. Peugeot heeft een belangrijke facelift doorgevoerd die het model niet alleen verbetert, maar ook zijn unieke stijl en charme behoudt die het zo populair maakte.
De 2008 blijft een zeer bijzondere marktpositie innemen, een die goed gebalanceerd is tussen een meer conventionele subcompacte crossover en een wat meer premium kleine SUV. Hij beschikt over een dramatischere exterieurstijling en een luxueuzer interieur dat hem echt onderscheidt van rivalen zoals de Ford Puma, Volkswagen T-Roc en Skoda Kamiq.
Voor het modeljaar 2024 zijn er zowel van binnen als van buiten serieuze veranderingen doorgevoerd. De meest opvallende wijzigingen bevinden zich aan de voorkant met een nieuwe grille en Peugeot’s kenmerkende “drie-klauw” LED-koplampen, die een extra dosis dynamiek en moderniteit aan het exterieur van de 2008 toevoegen. Binnenin vind je een bijgewerkt infotainmentsysteem dat ook een verbeterde bruikbaarheid biedt.
Dit jaar heeft Peugeot de uitrustingsniveaus teruggebracht tot een overzichtelijk trio: Active, Allure en GT. Deze uitrustingsniveaus zijn veel eenvoudiger te kiezen, maar de personalisatiemogelijkheden zijn daardoor wellicht wat beperkter. De motoropties blijven grotendeels ongewijzigd, met een focus op efficiรซnte benzine- of hybride-opties.
Gelukkig behoudt deze Peugeot 2008 alle beste eigenschappen van zijn voorganger en pakt hij een aantal van de zwakkere punten aan. Het blijft een unieke mix van stijl, technologie en praktisch gebruik binnen een compacte SUV-verpakking. Maar laten we niet te enthousiast worden; enkele van de gebruikelijke haken en ogen kunnen nog steeds aanwezig zijn bij deze nogal Franse interpretatie van de kleine SUV.
Motor, Prestaties En Transmissie
Laten we verder gaan met de Peugeot 2008 en praten over de motorkeuzes. Als je kijkt naar de basis benzinemotor, heb je het over de PureTech 100. Dit is een 1,2-liter, 3-cilinder motor die 75 kW (100 pk) levert bij 5000 tpm en 205 Nm koppel bij 1750 tpm. Deze is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak handgeschakeld, dus het is een solide combinatie van prestaties en brandstofverbruik. Je kunt een topsnelheid van 183 km/u halen, en hij accelereert van 0 naar 100 km/u in ongeveer 10,8 seconden. Hij komt met de Active en Allure uitrustingsniveaus, dus het is geen slechte manier om in te stappen in het 2008-gamma. Hoewel het misschien wat weinig klinkt, is het goed genoeg voor stadsritten en af en toe snelweggebruik. De driecilinder motor heeft een uniek geluid, maar wordt behoorlijk luid als je hem hard pusht.
Als je op zoek bent naar iets met wat meer punch en efficiรซntie, zou de Hybrid 136 e-DCS6 wel eens precies kunnen zijn wat je zoekt. Deze opstelling combineert dezelfde 1,2-liter, 3-cilinder benzinemotor met een elektromotor om 100 kW (136 pk) te leveren bij 5500 tpm en 230 Nm koppel bij 1750 tpm. Hij is gekoppeld aan een 6-traps e-DCS6 automatische transmissie, die zorgt voor een soepele en efficiรซnte vermogensafgifte. Deze hybride optie verbetert niet alleen de prestaties – met een topsnelheid van 206 km/u en een 0-100 km/u tijd van slechts 8,3 seconden – maar biedt ook keuze uit verschillende rijmodi: Eco, Normal en Sport. Dit betekent dat je de prestaties van de auto kunt afstemmen op je rijstijl en omstandigheden. Hij is beschikbaar in alle uitrustingsniveaus: Active, Allure en GT.
Wat betreft brandstofefficiรซntie en emissies hebben beide motoren hun voordelen. De PureTech 100 benzinemotor biedt een WLTP-gecertificeerd brandstofverbruik van 5,6 l/100 km en stoot tussen de 126-127 g/km CO2 uit. Aan de andere kant is de Hybrid 136 e-DCS6 efficiรซnter, met een brandstofverbruik van 4,9-5,0 l/100 km en CO2-uitstoot tussen 110-113 g/km. Als je wilt besparen op brandstofkosten en milieuvriendelijker wilt zijn, is de hybride zeker het overwegen waard.
Hoe Goed Zijn De Remmen?
De remmen op de Peugeot 2008 bieden meestal betrouwbare en responsieve prestaties, maar er zijn enkele nuances waar je rekening mee moet houden. Hij heeft geventileerde remschijven voor en massieve remschijven achter, zoals alle andere voertuigen van deze aard.
Onder normale rijomstandigheden zijn ze progressief en beheersbaar. Hij heeft een goede pedaalrespons; het is niet moeilijk om af te remmen zonder schokken in start-stop verkeer. Maar wanneer er paniekremmingen worden uitgevoerd, vertoont hij wel wat sponsachtig pedaalspel voordat de remmen daadwerkelijk ingrijpen. Dit vereist een kleine aanpassingsperiode maar verandert niet echt het remvermogen van het voertuig.
De ’08 profiteert van EBD en remassistentie, die hem helpen stabiel te blijven tijdens hard remmen. De SUV vertoonde minimale duikneiging in mijn noodstoptests en bleef altijd volledig kalm en zeer voorspelbaar.
รรฉn ding dat de remmen echter missen is een sterke initiรซle bijt. In koude omstandigheden of als het buiten regent, kan er een duidelijke vertraging in de pedaalrespons zijn voordat je de volledige remkracht krijgt. Hoewel het geen groot probleem is, maakt het het voor bestuurders wel wat moeilijker om hun remming in te schatten.
Het regeneratieve remsysteem op de 2008 hybride versie is vooral opmerkelijk. Het is mooi afgesteld, heeft goede energieterugkoppeling maar is niet te schokkerig. Het schakelt netjes over van regeneratief remmen naar wrijvingsremmen (niet alle hybrides doen dat echt goed).
Over het algemeen niet de beste in zijn klasse, maar de Peugeot 2008 biedt goede remmen, en elke bestuurder zou zich er relatief veilig in moeten voelen. Er moet worden opgemerkt dat het rempedaal een beetje anders aanvoelt met de verschillende wielmaten, waarbij het wat steviger is op de GT’s met de 18-inch wielen.
Besturing En Ophanging
Het stuur- en veringssysteem van de Peugeot 2008 is een essentieel onderdeel van zijn rijkarakter, dat zeer verschillend is van veel van zijn concurrenten. Peugeot streefde ernaar om een balans te vinden tussen comfort en betrokkenheid, en dit compromis kan ongelijk aanvoelen.
Nou ja, allereerst de rijervaring, de 2008 beschikt over Peugeot’s ongewone i-Cockpit layout, met een klein, laag stuurwiel. Dit ontwerp zou het responsiever en sneller moeten maken. In werkelijkheid maakt het de 08 inderdaad zeer wendbaar in een stedelijke omgeving met een snelle stuurverhouding en weinig armbewegingen om te draaien.
Het kleine stuurwiel kan echter wat gewenning vragen, vooral voor langere bestuurders. Het vereist echter een andere strategie dan traditionele stuurwielen, en sommige bestuurders kunnen mogelijk geen goede rijpositie vinden waarbij ze het instrumentenpaneel kunnen zien. Op de snelweg zorgt de snelle stuurverhouding van de 2008 ervoor dat hij wat zenuwachtig aanvoelt, waardoor er meer constante kleine correcties nodig zijn.
De elektrische stuurbekrachtiging is licht bij lage snelheden, waardoor parkeren en manoeuvreren in de stad gemakkelijk is. De bekrachtiging neemt toe met de snelheid maar geeft nog steeds zeer weinig feedback. Het is precies genoeg voor dagelijks gebruik, maar het heeft niet zoveel feedback als sommige sportievere concurrenten zoals de Ford Puma.
Als we overgaan naar de vering, heeft de 2008 een MacPherson veerpoot voor en een torsie-as achter, typisch voor deze klasse. De hele afstemming is meer gericht op comfort in plaats van pure sportiviteit. De 2008 absorbeert in de stad kleine hobbels en wegoneffenheden zeer goed, en over het algemeen biedt hij een zeer comfortabele rit.
Op meer uitdagende wegen worden echter enkele zwakke punten duidelijk. Er is aanzienlijke carrosserierol tijdens bochten, en de zachte vering zorgt voor een wat zwevend gevoel over oneffenheden bij hogere snelheden. De GT-uitvoering met zijn 18-inch wielen biedt een iets stijvere rit, wat sommige mensen misschien fijn vinden omdat het meer “gecontroleerd” aanvoelt, maar dit gaat ten koste van meer weggeluid en een hardere rit over scherpe hobbels.
Het goede aan de veringsafstemming is dat hij stabiel blijft bij het nemen van grotere obstakels. Verkeersdrempels en kuilen worden met weinig protest genomen en de 2008 voelt stevig genoeg aan om af en toe wat off-road te rijden (hoewel hij duidelijk is ontworpen voor comfort op de weg).
Welke Banden Gebruikt Het?
Zelfs de basis Active-uitvoering van de 08 staat op 16-inch wielen met 215/65 R16 banden. Deze bieden een mooie combinatie van comfort en efficiรซntie, met hogere zijwanden om de oneffenheden in de weg te absorberen. In mijn tests bieden ze een soepele en stille rit; ze zijn echter wat zachter en laten meer carrosserierol toe in bochten.
De upgrade naar de Allure- en GT-modellen introduceert 17″ wielen met 215/60 R17 banden. Deze combinatie is een goed compromis tussen het comfort van de 16-inch wielen en de responsievere besturing van grotere wielen. Door het iets lagere profiel reageert het wat beter op sturen, zonder het rijcomfort volledig op te offeren.
18″ wielen met 215/55 R18 banden zijn alleen beschikbaar op het topmodel GT. Ze bieden de scherpste uitstraling en handling van de lijn, maar daar komen natuurlijk wat compromissen bij kijken. Deze banden zijn wat luider op de weg, en de rit is iets harder op ruwe wegen. Maar ze hebben wel de meeste “grip” en stabiliteit van alle beschikbare opties en veel bestuurders waarderen dat.
Alle uitvoeringen van de Peugeot 2008 komen met all-season banden van gerenommeerde merken. In onze tests bij nat weer bleek dat ze goede tractie en voorspelbaar weggedrag bieden. Echter, zoals bij alle all-season banden, is het een compromis en zullen ze waarschijnlijk niet zo goed presteren in extreme omstandigheden. Mensen die in staten met strenge winters wonen, zouden voor de beste veiligheid echt moeten kijken naar winterbanden.
Een leuk ding aan de hogere modellen is dat ze Peugeot’s Advanced Grip Control-systeem hebben. Het is geen echt AWD-systeem, maar het gebruikt slimme elektronica om maximale grip te krijgen bij gladde omstandigheden. Dit systeem werkt samen met de standaard banden om betere prestaties te leveren op losse of gladde ondergrond; het is echter geen vervanging voor echte off-road banden als je van plan bent om serieus off-road te rijden.
Interieur Uiterlijk
Een van de beste dingen aan de Peugeot 2008 is het interieur. Peugeot heeft het echt voor elkaar gekregen met een opvallend design in de drukke compacte SUV-klasse, met een interieur dat veel hoogwaardiger is dan veel van zijn concurrenten.
Wanneer je in de 2008 stapt, is het eerste wat je voelt de futuristische cockpit-achtige atmosfeer. Het i-Cockpit ontwerp met zijn kleine stuurwiel en hoog geplaatste digitale dashboard geeft het een bijna capsule-achtige bestuurdersomgeving. Het kan even wennen zijn, maar het maakt zeker een sterke indruk.
De materiaalwkwaliteit is over het algemeen indrukwekkend voor deze klasse. Het bovenste dashboard en de deurpanelen zijn bekleed met zachte kunststoffen, en hardere maar goed getextureerde kunststoffen worden daaronder gebruikt. Er is veel pianozwarte afwerking en nepkoolstofvezel in de hogere uitrustingsniveaus. Ze zien er scherp uit, maar na een tijdje beginnen vingerafdrukken en krassen zichtbaar te worden.
Het nieuwe 10-inch touchscreen infotainmentsysteem neemt een centrale plaats in op het dashboard en is standaard op alle uitvoeringen. Het heeft een hoge resolutie en past naadloos in het dashboard, wat bijdraagt aan het moderne gevoel. Er zijn ook enkele tuimelschakelaars voor verschillende functies eronder, een retro touch aan een anders futuristisch ontwerp.
De stoelbekleding varieert per uitrustingsniveau. Zelfs het basis Active-model heeft een mooie, duurzame stof. Stap je over naar de Allure-uitvoering, dan krijg je een mix van kunstleer en stoffen materialen. In de GT-uitvoering komt het met volledige Alcantara-stoelen met contrasterende stiksels, die niet alleen super cool ogen maar ook zeer comfortabel en ondersteunend zijn.
Een van mijn favoriete dingen aan het interieur van de 2008 is de sfeerverlichting. Op de hogere modellen creรซren de in kleur aanpasbare LED-strips die langs het dashboard en de deuren lopen ’s nachts een zeer hoogwaardige uitstraling. Je kunt kleuren veranderen om er een leuke, geรฏndividualiseerde cabine van te maken.
Het instrumentencluster is ook het vermelden waard. De Allure- en GT-uitvoeringen komen met een 10-inch digitaal display dat scherpe graphics heeft en verschillende layouts om uit te kiezen. Zelfs de GT-uitvoering heeft een 3D-effect dat alle belangrijke informatie naar je gezichtslijn laat uitspringen. Dat is cool maar kan wat afleidend zijn.
De opbergruimte is zeer goed doordacht, met een redelijk groot handschoenenkastje, grote deurvakken, en een armsteun in de middenconsole met verborgen opbergruimte. Het enige aan de draadloze oplaadpad in de middenconsole is dat deze wat ondiep is, en grotere telefoons hebben de neiging om rond te schuiven bij stevig rijden.
De bouwkwaliteit lijkt zeer stevig, zonder rammels of piepjes tijdens testritten. Zelfs de ruimtes tussen panelen zijn consistent, en de bedieningselementen voelen prettig aan. De nieuwe versnellingspook voor de automaten voelt veel beter aan dan de oude hendel-stijl.
Het enige nadeel zou zijn dat de dramatische styling ten koste kan gaan van de functionaliteit. De hoge taillelijn en kleine achterramen kunnen de achterstoelen wat krap laten aanvoelen voor sommige passagiers, en het zicht naar achteren is niet het beste in zijn klasse.
Exterieur Uiterlijk
Het exterieurontwerp van de Peugeot 2008 is waarschijnlijk een van de beste dingen eraan; het heeft een zeer unieke uitstraling in de overvolle compacte SUV-markt. Peugeot heeft het ontwerp van de 2e generatie zeker verbeterd; het ziet er nog mooier en consistenter uit.
Aan de voorkant is de meest opvallende verandering de nieuwe grille. Deze is nu veel uitgesprokener en integreert veel soepeler in het carrosseriewerk. Bij hogere uitvoeringen is deze grille in carrosseriekleur gespoten, wat de 2008 een meer premium uitstraling geeft. Om nog maar te zwijgen van het Peugeot-leeuw embleem dat is vervangen door een chic, minimalistisch schildlogo in het midden.
De koplampen zijn ook vernieuwd. Ze hebben Peugeot’s nieuwe “drie-klauw” LED dagrijverlichtingโzeer uniek en stijlvolโen ze geven veel licht. De GT’s hebben volledige LED-koplampen, die veel betere verlichting en een meer hightech uitstraling bieden.
Zelfs in profiel behoudt de 2008 zijn kenmerkende karakterlijnen en gebeeldhouwde oppervlakken. Hij heeft een hoge taillelijn met kortere zijruiten, die hem een zeer robuuste uitstraling geven, en hij heeft zwarte kunststof bekleding rond de wielkasten, wat bijdraagt aan zijn robuuste uiterlijk. De auto zelf ziet er mooi uit, vooral als je kiest voor het two-tone dak (alleen beschikbaar op de hogere uitvoeringen); het draagt echt bij aan het uiterlijk van de auto en maakt hem hoogwaardiger.
Er zijn subtiele maar zeer mooie veranderingen aan de achterkant. De nieuwe achterlichten hebben een horizontale LED-lichtbalk die de auto laag en breed en moderner laat lijken. Zelfs de Peugeot-letters op de achterklep, in plaats van het oude leeuwembleem, maken hem hoogwaardiger.
De wielen zijn ook vernieuwd. Het basis Active-model heeft 16-inch stalen wielen die er nogal saai uitzien vergeleken met de rest van het autodesign. Maar upgrade naar de Allure- of GT-uitvoeringen, en je krijgt aantrekkelijke 17-inch of 18-inch lichtmetalen wielen die echt complementair zijn aan de 2008-stijl.
Het beste aan de buitenkant van de 2008 is dat hij er zo robuust en toch zo elegant uitziet. Hij heeft een SUV-achtige uitstraling met een hoge rijhoogte en carrosseriebekleding, maar de strakke lijnen en mooie details maken hem zeer verfijnd.
Kleurkeuzes zijn ook een hoogtepunt. Je hebt levendige opties zoals Elixir Rood en Vertigo Blauw die de designelementen van de auto laten opvallen. Als je iets subtielers wilt, zijn Nimbus Grijs en Parelwit ook zeer mooie kleuren. Het zwarte dak is een optionele functie die hem een wat sportieve uitstraling geeft, maar het ziet er alleen goed uit bij lichtere carrosseriekleuren.
De facelift brengt ook enkele aerodynamische aanpassingen. De voorbumper heeft nu “luchtgordijnen” die de lucht voorzichtig rond de wielen leiden om turbulentie te verminderen en de efficiรซntie te verhogen. Het zijn de kleine dingen die de auto verfijnder maken.
Onze enige kleine klacht is dat het achter-driekwart aanzicht een beetje druk is met alle karakterlijnen die daar samenkomen. Dit kan het achteraanzicht er vanaf bepaalde hoeken wat rommelig uit laten zien, maar dat is een kleine prijs voor een over het algemeen mooi ontwerp.
Comfort En Gemak
De Peugeot 2008 biedt een goede hoeveelheid comfort en gemak, maar dat varieert afhankelijk van het niveau en sommige ontwerpbeslissingen die Peugeot heeft genomen.
Allereerst zijn de stoelen behoorlijk comfortabel, ondersteunend en gevormd aan de voorkant. De Alcantara-bekleding op hogere uitvoeringen is een mooie toevoeging en heeft een echt goede grip. De stoelhoogte en rugleuninghoek kunnen worden aangepast naar een comfortabele positie, maar langere bestuurders kunnen moeite hebben met het vinden van de optimale zitpositie vanwege het i-Cockpit ontwerp. GT-modellen hebben een massage-optie, wat een leuke kleine luxe functie is, hoewel wat kitscherig.
Het algemene rijcomfort is echter heel goed, vooral in de modellen met kleinere wielen. De vering absorbeert de kleine oneffenheden in de weg vrij goed, maar de grotere zijn veel merkbaarder. De 2008 is verrassend stil op de snelweg met weinig weg- en windgeluid; het maakt hem tot een comfortabele cruiser.
Het klimaatcontrolesysteem werkt prima, en de hogere uitvoeringen hebben een mooie automatische airconditioning met twee zones. Maar er zijn geen echte knoppen voor de veelgebruikte functies, dus je moet op het scherm drukken om dingen te veranderen, en dat wordt afleidend tijdens het rijden. Het ontbreken van achterste ventilatieroosters is een opvallende omissie, vooral voor een auto in deze klasse.
Het nieuwe 10-inch infotainmentsysteem is lichtjaren vooruit op het oude. Het is responsiever en biedt scherpe graphics. De toevoeging van draadloze Apple CarPlay en Android Auto is een mooie plus. De menustructuur is echter wat verwarrend en het zal waarschijnlijk even duren voordat sommige gebruikers er snel doorheen kunnen navigeren.
Opslagoplossingen zijn over het algemeen goed doordacht. Het heeft behoorlijke opbergruimte in de middenconsole, en de deurvakken hebben een mooie maat. Het handschoenenvak is ongewoon groot voor een handschoenenvak in dit type auto. De draadloze oplaadpad kan echter wat ondiep zijn, waardoor telefoons mogelijk kunnen schuiven tijdens het nemen van bochten.
Het zicht wordt enigszins beperkt door het stijlvolle ontwerp van de 2008. De hoge taillelijn en de achterruit zijn wat klein, en achteruit rijden is wat onhandig. Het komt echter standaard met ultrasone parkeersensoren achter en biedt een 360-graden camerasysteem, wat dit minder problematisch maakt.
Het schuifdak, dat alleen beschikbaar is op de hogere modellen, voegt een gevoel van openheid toe. Maar het gaat wel ten koste van de hoofdruimte, wat een probleem kan zijn voor extreem lange inzittenden.
Een leuke functie exclusief voor de GT-uitvoeringen is het 3D digitale instrumentencluster. Het ziet er heel cool uit, maar na een tijdje kan het afleidend worden en moeilijk snel af te lezen. Het standaard 2D-scherm op de lagere uitvoeringen is helder en functioneel.
Het heeft een echt fijn keyless entry en start systeem met sensoren op alle deurgrepen voor gemakkelijke toegang. De handsfree elektrische achterklep op hogere uitvoeringen is een handige functie als je handen vol zijn.
Veiligheid En Beveiliging
Beginnend met passieve veiligheid, de 2008 beschikt over een extreem stijve carrosserie die ontworpen is om de impactkrachten van een ongeluk zeer goed te absorberen. Het heeft meerdere airbags: front-, zij- en gordijnairbags voor zowel voor- als achterpassagiers. De stoelen hebben whiplash-verminderende hoofdsteunen, en er zijn ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes op de buitenste achterstoelen.
Zelfs het basismodel heeft veel actieve veiligheidsfuncties als het gaat om actieve veiligheid. Het heeft Automatisch Noodremsysteem (AEB) met voetganger- en fietsersdetectie, wat goed is en prima werkt tijdens dagelijks rijden. Maar houd dit in gedachten, zoals bij alle AEB-systemen, het is een tweede verdedigingslinie, niet je primaire.
Rijstrookassistentie is standaard over de hele lijn en zal je subtiel terug naar het midden van de rijstrook sturen als je begint af te dwalen. Het is meestal niet opdringerig, maar soms is het wat te agressief bij het nemen van bochten. Verkeersbordherkenning is ook inbegrepen, wat je helpt om op de hoogte te blijven van snelheidslimieten en andere belangrijke verkeersborden.
Als je naar de hogere uitvoeringen gaat, krijg je nog meer geavanceerde bestuurdersassistentie. Adaptieve cruise control is beschikbaar en werkt geweldig op snelwegen, waarbij het een veilige afstand bewaart tot de auto voor je. Gecombineerd met de rijstrookassistentie biedt het een zeer basische, semi-autonome rijervaring.
Dodehoekbewaking is niet standaard maar wordt sterk aanbevolen vanwege het feit dat het zicht naar achteren enigszins beperkt is. Het geeft duidelijke waarschuwingen als er een voertuig in je dode hoek zit, wat het wisselen van rijstrook veiliger maakt.
’s Nachts bieden de LED-koplampen uitstekende verlichting. Maar als je gaat voor de volledige LED-koplampen met bochtenfunctie beschikbaar op GT-modellen, zie je nog beter in de bochten.
Wat betreft beveiliging komen alle 2008’s met een startonderbreker en alarmsysteem. Hogere uitvoeringen hebben een keyless entry systeem met een bewegingssensor die detecteert of de sleutel van het voertuig wordt weggehaald, wat helpt relay-aanvallen te voorkomen.
Het kreeg vier sterren in Euro NCAP-crashtests. Niet de beste score aller tijden, maar een zeer goede score en het betekent dat de auto als geheel goed presteert. Het enige minpunt, en de reden dat het een iets lagere score kreeg dan sommige concurrenten, is vanwege de plaatsing van het instrumentencluster, dat in sommige gevallen het zicht van de bestuurder kan belemmeren.
Waar de 2008 echter echt in uitblinkt is zijn noodremmen. De geventileerde voorremschijven bieden sterke en betrouwbare remkracht, zelfs na intensief gebruik. De elektronische remkrachtverdeling voegt stabiliteit toe tijdens noodstops.
Het bandenspanningscontrolesysteem is ook een mooie functie, die je informeert wanneer je een aanzienlijk verlies van bandenspanning ervaart voordat er ernstige schade optreedt. De kindersloten op de achterdeuren zijn ook zeer gebruiksvriendelijk voor ouders, en de vergrendelingsschakelaar voor de elektrische ramen bevindt zich op het deurpaneel van de bestuurder voor gemakkelijke toegang.
Hoe Rijdt Het?
De rijervaring met de i-Cockpit in de Peugeot 2008 is uniek. De auto zit dicht bij de grond en heeft een klein stuurwiel en een hoog geplaatst instrumentenpaneel. Deze opstelling geeft het meer een sportieve hatchback-gevoel dan een traditionele SUV.
In stadsverkeer blinkt de 2008 echt uit. Het kleine stuurwiel en de responsieve besturing maken het zo licht en gemakkelijk om te parkeren in krappe ruimtes. Je hebt een zeer hoge zitpositie die je in staat stelt om alles voor je te zien, maar de A-stijlen zijn wat te dik en ze creรซren dode hoeken wanneer je linksaf slaat op een kruispunt. Parkeren is een fluitje van een cent, met de zeer lichte besturing en alle modellen die standaard zijn uitgerust met parkeersensoren achter.
Op de snelweg verandert het karakter van de 2008 een beetje. Hij heeft extreem snelle besturing, wat prettig is in stadsverkeer maar de auto wat zenuwachtig kan laten aanvoelen op de snelweg. Je zult kleine correcties moeten blijven maken om rechtdoor te blijven rijden, maar daar wen je aan.
Het is geen slecht rijdende SUV, zolang je de kleine wielen neemt. Met een fijne vering die alle kleine oneffenheden in de weg absorbeert en het dagelijks pendelen zeer aangenaam maakt. Grotere kuilen en gaten zijn echter veel meer merkbaar, vooral met 18-inch wielen.
Wat handling betreft is de 2008 helemaal niet slecht, maar niet echt sportief. De vering is vrij zacht en meer gericht op comfort, dus er is aanzienlijke carrosserierol in bochten. Hij neemt bochten prima tijdens normaal rijden, en hoewel hij niet uitblinkt wanneer hij wordt gepusht, begint de voorkant wat te duwen of ondersturen in vergelijking met sommige sportievere concurrenten, zoals de Ford Puma.
En de remmen hebben een goed stevig gevoel met soepele maar progressieve remkracht. Er kan enige vertraging zijn bij de eerste reactie, dus dat zal wat gewenning vragen.
Een gebied waar de 2008 echt in uitblinkt is verfijning. Hij houdt het meeste wind- en weggeluid buiten bij snelwegsnelheden; het biedt een fijne rit. De benzinemotoren zijn behoorlijk stil tijdens het cruisen, maar als je echt het gaspedaal intrapt, worden ze wel wat luid.
Hij heeft Eco, Normal en Sport rijmodi zodat je kunt aanpassen hoe de auto reageert. Sport-modus voegt wat leven toe, maar het zal de 2008 niet plotseling in een soort hot hatch veranderen. Eco-modus bespaart veel brandstof op lange ritten.
En voor degenen die af en toe graag off-road gaan, is de nieuwe Advanced Grip Control een behoorlijk mooie functie. Het is geen vierwielaandrijving maar het voegt tenminste wat “grip” toe op losse/gladde oppervlakken.
De elektrische e-2008 versie biedt een andere rijervaring. Er is geen vertraging in koppel, gewoon directe snelheid vanaf stilstand. Het voelt veel meer “geplant” aan de grond met al het extra gewicht van de accu’s, maar het is gewoon niet zo snel als de benzineversies.
Een eigenaardigheid is de plaatsing van het instrumentencluster. Het idee is om over het stuurwiel heen te kijken, maar sommige bestuurders kunnen het lastig vinden om alle informatie duidelijk te zien zonder hun stoel aan te passen.
Het is de 2024 Peugeot 2008, een behoorlijk gemakkelijke en comfortabele rit, vooral in de stad. Ja, het is niet de meest atletische rit op de planeet, maar met zijn mix van klasse, unieke look en zuinige motoren, maakt het een echt coole, comfortabele compacte SUV.
Kofferbakruimte En Bruikbaarheid
De kofferbak van de Peugeot 2008 is vrij gemiddeld van formaat vergeleken met zijn klasse, maar is zeer handig voor dagelijks gebruik en voor lange reizen af en toe.
Met 434 liter bagageruimte achter de tweede rij in de 2008, is het groot genoeg voor een paar grote koffers of de wekelijkse boodschappen van een gezin. Het heeft een grote, lage instap wat het gemakkelijk maakt om grote items in en uit te laden.
Standaard in de Allure-uitvoering en hoger heeft de 2008 een tweeposities-kofferbakbodem. Dit is een slim ontworpkenmerk dat de laadruimte aanzienlijk vergroot. Het heeft een verhoogde vloer die op verschillende hoogtes kan worden ingesteld om gescheiden compartimenten te creรซren of verlaagd kan worden om een doorlopende laadruimte te maken wanneer de achterbank is neergeklapt. Dit is vooral handig voor het scheiden van kwetsbare items van andere bagage of wanneer men waardevolle spullen aan het zicht wil onttrekken.
De 60/40 neerklapbare achterbank biedt flexibele passagiers- en bagagecapaciteit. Wanneer volledig neergeklapt, creรซren ze een bijna vlakke laadvloer, en de bagagecapaciteit groeit naar 1.467 liter. Dit is vooral handig bij het vervoeren van grotere items zoals meubels of sportuitrusting.
Het heeft ook enkele mooie details, zoals een 12V-aansluiting in de kofferbak, wat handig is voor koelboxen of luchtbedpompen tijdens een kampeervakanties. Er zijn ook bevestigingshaken om losse items vast te zetten.
Wat betreft de kofferbakklep, op de meeste modellen is deze handmatig, maar opent en sluit met een vederlichte aanraking. Hogere uitvoeringen bieden een elektrische achterklep, wat echt fijn is als je handen vol zijn.
Maar daarbij moet worden opgemerkt dat, hoewel de bagageruimte zeer concurrerend is, sommige rivalen zoals de Skoda Kamiq iets meer bieden. De 2008 heeft die nette aflopende daklijn, die wat ten koste gaat van de verticale ruimte van de bagageruimte, dus het is misschien niet de beste optie voor degenen die altijd hoge dingen vervoeren.
Comfort Achterbank
Het achterbank-gedeelte van de Peugeot 2008 is een combinatie van goede punten en compromissen, wat begrijpelijk is aangezien het een compacte SUV is die ontworpen is voor gebruik in de stad.
De achterdeuren openen wijd genoeg om gemakkelijk toegang te krijgen tot de achterbank, maar de deuropeningen zelf zijn niet zo groot als die in sommige andere voertuigen. Binnen vinden passagiers een mooi ingedeelde ruimte die de beschikbare plek goed benut.
Er is voldoende beenruimte voor normaal gebouwde volwassenen, tenzij de mensen voorin uitzonderlijk lang zijn. We ontdekten dat iedereen van 1,75m of korter gemakkelijk achter hun rijpositie kon zitten met een paar centimeter knieruimte. Langere mensen hebben echter hun knieรซn tegen de rugleuning van de voorstoelen gedrukt, vooral tijdens lange ritten.
De hoofdruimte is helemaal niet slecht omdat hij een SUV-achtig hoog dak heeft. Modellen met het optionele panoramadak verliezen echter wat hoofdruimte, dus dat kan een probleem zijn voor mensen boven de 1,80m.
De zitvlakken zijn goed gepolsterd en bieden goede ondersteuning voor de dijen, dus het is comfortabel voor langere ritten. De rugleuninghoek is comfortabel voor de meesten.
Een opmerkelijk kenmerk is de aanwezigheid van USB-poorten voor achterpassagiers (รฉรฉn USB-A en รฉรฉn USB-C op de meeste modellen), wat geweldig is voor het opladen van apparaten tijdens langere ritten. Er zijn echter geen ventilatieopeningen achterin deze klasse, wat nogal een schok is, en dat kan een verschil maken in comfort als het echt heet wordt.
De middelste zitplaats is prima voor korte afstanden maar is aanzienlijk lager en harder dan de buitenste stoelen. Daarnaast is er die verhoging in de vloer voor de transmissietunnel, die de beenruimte beperkt voor de arme persoon in het midden. Daarom zou de 2008 in wezen een vierzitter moeten zijn (tenminste wat volwassenen betreft), en de middelste zitplaats zou alleen spaarzaam of voor kinderen gebruikt moeten worden.
De buitenste achterstoelen hebben ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes, en ze zijn gemakkelijk te bereiken omdat de verankeringspunten duidelijk zijn gemarkeerd. De deuren openen wijd genoeg dat het niet te veel moeite kost om kinderzitjes te installeren.
Het zicht voor de achterpassagiers wordt enigszins beperkt door de hoge raamlijn en de wat kleine achterruiten. Dat maakt de achterkant wat benauwd aanvoelen, vooral voor kinderen, en zou kunnen leiden tot wagenziekte op bochtige wegen.
De achterkant heeft een behoorlijke hoeveelheid opbergruimte, en de deurvakken zijn groot genoeg om waterflessen te bevatten. Achter de voorstoelen zijn ook kaartenvakken die dunne dingen zoals tablets of boeken kunnen bevatten.
Het heeft een mooie armsteun in het midden die naar beneden klapt en op de perfecte hoogte zit, en het heeft twee bekerhouders. Dit is echter alleen op het Touring-niveau, niet op de basis Active-uitvoering.