MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • Škoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroën
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
© 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2024 Renault Austral E-Tech Hybride Specificaties en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • Škoda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroën
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
© 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > SUV > Compacte Crossover SUV > 2024 Renault Austral E-Tech Hybride Specificaties en Review
HybrideCompacte Crossover SUVMild HybrideSUV

2024 Renault Austral E-Tech Hybride Specificaties en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 13/05/2025 2:29 am
Motor&Auto Team
Share
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride rouge flamme Kleur
rouge flamme Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc nacré Kleur
blanc nacré Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc glacier Kleur
blanc glacier Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
List of Images 1/10
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride rouge flamme Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc nacré Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc glacier Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
2024 Renault Austral E-Tech Hybride two-tone rouge flamme – noir étoilé Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride rouge flamme Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride rouge flamme Kleur
rouge flamme Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc nacré Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc nacré Kleur
blanc nacré Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc glacier Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride blanc glacier Kleur
blanc glacier Kleur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
2024 Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
SHARE
4.2 Erg Goed
2024 Renault Austral E-Tech Hybride
Contents
2024 Renault Austral SpecificatiesPrijsstructuur van 2024 Renault AustralIs Het De Moeite Waard Om De 2024 Renault Austral Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2024 Renault Austral Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSOIRES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieE-Tech full hybrid 200mild hybrid advanced 130mild hybrid 160
Motor Type1199 cc, 3-cilinder1199 cc, 3-cilinder1333 cc, 4-cilinder
VersnellingsbakE-TECH (8 versnellingen)6-versnellingshandmatigX-Tronic (CVT)
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieAutomatischHandmatigAutomatisch
Maximaal Vermogen147 kW (200 pk) gecombineerd96 kW (130 pk)116 kW (158 pk)
Maximaal Koppel205 Nm (benzine) + 205 Nm (elektrisch)230 Nm270 Nm
Motor- en transmissiespecificaties voor de Renault Austral-modellen

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieE-Tech full hybrid 200mild hybrid advanced 130mild hybrid 160
BrandstoftypeBenzineBenzineBenzine
Brandstoftankcapaciteit55 L55 L55 L
Voldoen aan emissienormEuro6Euro6Euro6
Topsnelheid175 km/u (electronisch begrensd)175 km/u (electronisch begrensd)175 km/u (electronisch begrensd)
Brandstof- en prestatie-specificaties voor de Renault Austral-modellen

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkEvolutionTechnoTechno esprit AlpineIconicIconic esprit Alpine
Zitcapaciteit55555
Bagageruimte volume487 L487 L487 L487 L487 L
Achterstoelen splitsen60:4060:4060:4060:4060:40
VoorstoelverstellingHandmatigElektrisch (optioneel)Elektrisch (optioneel)ElektrischElektrisch
Hoogte verstelbare stoelenBestuurderBestuurder & PassagierBestuurder & PassagierBestuurder & PassagierBestuurder & Passagier
Voorstoelen verwarmingOptioneelOptioneelOptioneelBeschikbaarBeschikbaar
Ontspanningfunctie voor voorstoelen–OptioneelOptioneelBeschikbaarBeschikbaar
Lendensteun voor bestuurdersstoel–OptioneelOptioneelBeschikbaarBeschikbaar
Geheugenfunctie voor bestuurdersstoel–OptioneelOptioneelBeschikbaarBeschikbaar
BekledingStof ‘Sonic’TEP/Stof ‘Aneto’Alcantara/StofTEP/Stof ‘Port de Cannes’Alcantara/Stof
Verwarmd stuurwiel–OptioneelOptioneelBeschikbaarBeschikbaar
Glazen schuif-/kanteldak–OptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
Zit- en bagageruimte specificaties voor de Renault Austral modellen

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatieE-Tech full hybrid 200mild hybrid advanced 130mild hybrid 160
Kentekengewicht (kg)149213961508
Bruto voertuiggewicht (kg)210119942003
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)750745750
Max. trekgewicht, geremd (kg)150015001800
Max. trekhaakafgift (kg)858585
Trekcapaciteit en gewichtspecificaties voor de Renault Austral modellen
SpecificatieE-Tech full hybrid 200mild hybrid advanced 130mild hybrid 160
Vanaf prijs (Nederland)€41.920€38.120€41.920
BrandstoftypeBenzineBenzineBenzine
Beschikbare uitrustingsniveausEvolution, Techno, Techno esprit Alpine, Iconic, Iconic esprit AlpineEvolution, TechnoTechno, Techno esprit Alpine
AandrijftypeVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
TransmissieE-TECH (8 versnellingen)6-versnellingshandmatigX-Tronic (CVT)
CO2-uitstoot102 g/km118 g/km140 g/km
Batterijcapaciteit (bruto)2 kWhN.v.t.N.v.t.
Maximale vermogen147 kW (200 pk)96 kW (130 pk)116 kW (158 pk)
Acceleratie 0-100 km/h8,4 s10,8 s9,7 s
Maximale koppel205 Nm (benzine) + 205 Nm (elektrisch)230 Nm270 Nm
Top snelheid175 km/h175 km/h175 km/h
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en kenmerken van de beschikbare aandrijflijnen van de Renault Austral-modellen, samen met de prijzen
Exterieur Afmetingen
Hoogte (zonder dakrails)1621 mm
Hoogte (met dakrails)1644 mm
Breedte (zonder spiegels)1843 mm
Breedte (met spiegels)2083 mm
Lengte4510 mm
Wielbasis2667 mm
Exterieur afmetingen Coupé van de Renault Austral
AspectEvolutionTechnoTechno esprit AlpineIconicIconic esprit Alpine
Startprijs
E-Tech full hybrid 200€41.920€43.420€45.020€46.920€47.920
mild hybrid advanced 130€38.120€39.620–––
mild hybrid 160–€41.920€43.520––
Exterieur
Wielen17″ lichtmetaal ‘Maha’19″ lichtmetaal ‘Komah’20″ lichtmetaal ‘Daytona’20″ lichtmetaal ‘Effie’20″ lichtmetaal ‘Daytona’
KoplampenLED pure visionAdaptieve LED met geïntegreerde mistlampenAdaptieve LED met geïntegreerde mistlampenAdaptieve LED met geïntegreerde mistlampenAdaptieve LED met geïntegreerde mistlampen
AchterlichtenLEDLED met moiré-effect en dynamische richtingaanwijzersLED met moiré-effect en dynamische richtingaanwijzersLED met moiré-effect en dynamische richtingaanwijzersLED met moiré-effect en dynamische richtingaanwijzers
Dakrails–ZwartZwartSatijn aluminiumZwart
Privacyglas–BeschikbaarBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaar
VoorbumperDeels in carrosseriekleurDeels in carrosseriekleurEsprit Alpine met F1-blade in grijsIconic met F1-blade in carrosseriekleurEsprit Alpine met F1-blade in grijs
RaamlijstenChroomChroomHoogglans zwartChroomHoogglans zwart
Interieur
BekledingStof ‘Sonic’TEP/Stof ‘Aneto’Alcantara/Stof ‘Saint-Martin-de-Belleville’TEP/Stof ‘Port de Cannes’Alcantara/Stof ‘Saint-Martin-de-Belleville’
StuurwielZacht TEP-lederZacht TEP-lederEsprit Alpine met speciale stikselsVerwarmdEsprit Alpine met speciale stiksels
Dashboard afwerking––Passend bij bekledingEcht houtPassend bij bekleding
Verschuifbare achterbank–StandaardOptioneelStandaardStandaard
Aluminium pedalen––Standaard–Standaard
MiddenconsoleStandaardStandaardHoog met opbergvak (hybrid 200)Hoog met opbergvakHoog met opbergvak
Aandrijving en Chassis
AandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijvingVoorwielaandrijving
Transmissie (E-Tech hybrid)E-TECH (8 versnellingen)E-TECH (8 versnellingen)E-TECH (8 versnellingen)E-TECH (8 versnellingen)E-TECH (8 versnellingen)
Transmissie (mild hybrid)6-versnellingen handgeschakeld (130)6-versnellingen handgeschakeld (130) of X-Tronic (160)X-Tronic (160)––
Multi-Sense rijmodiBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaar
4CONTROL advanced––OptioneelOptioneelOptioneel
Comfort en Gemak
KlimaatregelingElektronischElektronischElektronischElektronischElektronisch
ParkeersensorenVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achterVoor en achter
AchteruitrijcameraStandaardStandaardStandaard3D rondom zicht3D rondom zicht
Handenvrije kaartStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Elektrische achterklep–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Automatisch dimmende binnenspiegel–StandaardStandaardStandaardStandaard
Verwarmde voorstoelenOptioneelOptioneelOptioneelStandaardStandaard
Verwarmd stuurwiel–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Bestuurdersstoel verstellingHandmatige hoogteverstelling6-voudig elektrisch (optioneel)6-voudig elektrisch (optioneel)6-voudig elektrisch met geheugen en massage6-voudig elektrisch met geheugen en massage
Passagiersstoel verstellingHandmatigIn hoogte verstelbaarIn hoogte verstelbaarElektrischElektrisch
Infotainment
Infotainmentsysteem9″ openR link12″ openR link12″ openR link12″ openR link12″ openR link
Instrumentenpaneel12,3″ digitaal12,3″ digitaal12,3″ digitaal12,3″ digitaal12,3″ digitaal
Smartphone-integratieDraadloze Apple CarPlay & Android AutoDraadloze Apple CarPlay & Android AutoDraadloze Apple CarPlay & Android AutoDraadloze Apple CarPlay & Android AutoDraadloze Apple CarPlay & Android Auto
Draadloze telefoonlader–BeschikbaarBeschikbaarBeschikbaarBeschikbaar
GeluidssysteemArkamys ClassicArkamys ClassicArkamys ClassicArkamys Classic (Harman Kardon optioneel)Arkamys Classic (Harman Kardon optioneel)
Veiligheid
Adaptieve Cruise ControlStandaardStandaardStandaardContextueel adaptiefContextueel adaptief
RijstrookassistentStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Dodehoekwaarschuwing–OptioneelOptioneelStandaard met rijstrookafwijkingspreventieStandaard met rijstrookafwijkingspreventie
Actieve noodremassistentieStandaardStandaardStandaardStandaard met achterStandaard met achter
Veilige uitstap voor inzittenden–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Waarschuwing kruisend verkeer achter–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
VerkeersbordherkenningStandaardStandaardStandaardStandaardStandaard
Aanvullende Kenmerken
Panoramisch zonnedak–OptioneelOptioneelOptioneelOptioneel
Easy Park Assist–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Head-up display–––OptioneelOptioneel
Actieve grondverlichting–OptioneelOptioneelStandaardStandaard
Uitgebreid overzicht van alle kenmerken voor de verschillende categorieën van de Renault Austral modellen
CategorieAccessoireBeschrijvingCompatibiliteit
Exterieur Styling
Exterieur Personalisatie Pakket – Carbon EffectVoegt carbon-effect stylingelementen toeAlle uitvoeringen
Exterieur Personalisatie Pakket – LichtgrijsVoegt lichtgrijze stylingelementen toeAlle uitvoeringen
Exterieur Personalisatie Pakket – SatijngrijsVoegt satijngrijze stylingelementen toeAlle uitvoeringen
Exterieur Personalisatie Pakket – Gouden AccentenVoegt gouden accent stylingelementen toeAlle uitvoeringen behalve Iconic esprit Alpine
Spiegelkappen – Carbon EffectVervangt standaard spiegelkappen met carbon-effect afwerkingAlle uitvoeringen
Spiegelkappen – LichtgrijsVervangt standaard spiegelkappen met lichtgrijze afwerkingAlle uitvoeringen
Spiegelkappen – SatijngrijsVervangt standaard spiegelkappen met satijngrijze afwerkingAlle uitvoeringen
Spiegelkappen – Gouden AccentenVervangt standaard spiegelkappen met gouden accent afwerkingAlle uitvoeringen behalve Iconic esprit Alpine
SidestepsGeborsteld aluminium sidestepsAlle uitvoeringen
Wielen
20″ ‘Daytona’ Lichtmetalen VelgZwarte diamant-geslepen afwerkingOptioneel voor Techno en Iconic, standaard op esprit Alpine
20″ ‘Effie’ Lichtmetalen VelgZwarte diamant-geslepen afwerkingIconic en Iconic esprit Alpine
19″ ‘Komah’ Lichtmetalen VelgZwarte diamant-geslepen afwerkingTechno
18″ ‘Altao’ Lichtmetalen VelgZwarte diamant-geslepen afwerkingTechno
17″ ‘Maha’ Lichtmetalen VelgStandaard wielEquilibre
WieldoppenZwart en geborsteld aluminium met nieuw Renault logoAlle uitvoeringen
WieldoppenIJszwart en geborsteld aluminium met nieuw Renault logoAlle uitvoeringen
SlotboutenSet van 4 zwarte slotboutenAlle uitvoeringen
Alpine VentieldopjesDecoratieve ventieldopjes met Alpine brandingAlle uitvoeringen
Interieur Styling
Verlichte InstaplijstenMet Renault logoAlle uitvoeringen behalve Iconic en Iconic esprit Alpine
Roestvrijstalen InstaplijstenMet Renault logoAlle uitvoeringen behalve Iconic en Iconic esprit Alpine
SportpedalenVoor handgeschakelde versnellingsbakAlle uitvoeringen behalve Iconic esprit Alpine
SportpedalenVoor automatische transmissieAlle uitvoeringen behalve Iconic esprit Alpine
Comfort en Bescherming
Comfort VloermattenVoor 48V & E-Tech versiesAlle uitvoeringen
Premium VloermattenVoor 48V & E-Tech versiesAlle uitvoeringen
Premium Alpine Esprit VloermattenVoor 48V & E-Tech versiesAlle uitvoeringen
Rubberen VloermattenVoor 48V & E-Tech versiesAlle uitvoeringen
EasyFlex KofferbeschermingFlexibele, waterdichte kofferbekledingAlle uitvoeringen
Rubberen KofferbeschermingBasis kofferbeschermingAlle uitvoeringen behalve Equilibre
Horizontaal KoffernetHoudt items veilig in de kofferbakAlle uitvoeringen
Verticaal KoffernetHoudt items veilig in de kofferbakAlle uitvoeringen
Roestvrijstalen LaaddrempelbeschermerBeschermt de achterbumper bij het ladenAlle uitvoeringen
ScheidingsrekScheidt kofferbak van passagiersruimteAlle uitvoeringen
Multimedia en Technologie
Smartphone HouderMagnetisch, bevestigt aan ventilatieroosterAlle uitvoeringen
Smartphone InductieladerMagnetisch, bevestigt aan ventilatieroosterAlle uitvoeringen
Smartphone InductieladerVoor middenconsole, handgeschakelde versiesAlle uitvoeringen met handgeschakelde versnellingsbak
Transport en Trekken
Elektrisch Inklapbare TrekhaakVouwt weg wanneer niet in gebruikAlle uitvoeringen
Afneembare TrekhaakKan worden verwijderd indien niet nodigAlle uitvoeringen
Vaste Zwanenhals TrekhaakPermanente trekhaak oplossingAlle uitvoeringen
QuickFix Aluminium DakdragersVoor voertuigen zonder dakrailsAlle uitvoeringen behalve Iconic en Iconic esprit Alpine
QuickFix Aluminium DakdragersVoor voertuigen met dakrailsAlle uitvoeringen met dakrails
Thule SkidragerVoor 4 paar ski’s of 2 snowboardsAlle uitvoeringen
Thule SkidragerVoor 6 paar ski’s of 4 snowboardsAlle uitvoeringen
FietsdragerExpert voor 1 fiets, dakgemonteerdAlle uitvoeringen
FietsdragerEasyfold voor 3 fietsen, trekhaak gemonteerdAlle uitvoeringen
DakkofferZwart 380L met Renault logoAlle uitvoeringen
DakkofferZwart 480L met Renault logoAlle uitvoeringen
DakkofferZwart 630L met Renault logoAlle uitvoeringen
Veiligheid en Beveiliging
DashcamNextbase 332GW + 32GB SD-kaartAlle uitvoeringen
Perimeter AlarmAanvullend beveiligingssysteemAlle uitvoeringen
OBD-poort Anti-diefstal ApparaatVoorkomt ongeautoriseerde toegang tot OBD-poortAlle uitvoeringen
KinderzitjesVerschillende opties voor verschillende leeftijdsgroepenAlle uitvoeringen
SneeuwkettingenStandaard automatisch 9mm – maat 105Alle uitvoeringen behalve Iconic
Premium Grip SneeuwkettingenMaat 130Alle uitvoeringen behalve Techno esprit Alpine
SneeuwsokkenMaat 126Alle uitvoeringen behalve Techno esprit Alpine en Iconic
Lijst van accessoires voor de Renault Austral
PakketnaamInhoudBeschikbaar voor uitvoeringenPrijs (incl. BTW)Opmerkingen
pack harman kardon premium geluid• 12″ openR link met navigatie, Google-integratie
• Harman Kardon premium geluidssysteem met 12 luidsprekers
• Iconic
• Iconic esprit Alpine
€950Verbetert de audio-ervaring met een premium geluidssysteem
pack geavanceerde rijassistentie• Actieve rijassistent
• Contextuele adaptieve cruisecontrol
• Verwarmd stuurwiel
• Techno esprit Alpine€700Voegt geavanceerde rijhulpfuncties toe
• Actieve rijassistent
• Contextuele adaptieve cruisecontrol
• Head-up display
• Iconic€1,200Moet gecombineerd worden met pack veiligheid
pack rondomzichtcamera• 3D rondomzichtcamera
• Elektrisch verstelbare buitenspiegels met geheugenfunctie
• Easy park assist
• Actieve grondverlichting
• Techno
• Techno esprit Alpine
€800Standaard op Iconic en Iconic esprit Alpine. Moet gecombineerd worden met pack veiligheid
pack reservewiel• Reservewiel
• Dubbele bodem in de kofferbak
• Evolution€200Biedt een reservewiel en extra opbergruimte in de kofferbak
pack solid• Verwarmde voorstoelen
• Verwarmde akoestische voorruit
• 6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen- en massagefunctie
• Verwarmd stuurwiel
• Techno (hybride 200 alleen)€900Verbetert het comfort voor de Techno-uitvoering
pack comfort• Verwarmde voorstoelen
• 6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen- en massagefunctie
• Techno (milde hybride 130 alleen)€600Voegt comfortfuncties toe voor de Techno-uitvoering met mild hybride aandrijflijn
pack look• Panoramisch vast glazen dak
• Dakrails in satijn aluminium
• Techno€1,100Verbetert de esthetiek van het exterieur en voegt een panoramisch dak toe
pack veiligheid• Achterste kruisverkeeralarm met actieve noodremfunctie achter
• Dodehoekwaarschuwing met rijbaanpreventie
• Veiligheid voor inzittenden bij het verlaten van het voertuig
• Evolution
• Techno
• Techno esprit Alpine
€400Standaard op Iconic en Iconic esprit Alpine. Verbetert de veiligheidsfuncties
pack lounge• Verwarmde voorstoelen
• 6-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen- en massagefunctie voor de bestuurder
• Verwarmde akoestische voorruit
• Schuifbare achterbank
• Techno esprit Alpine€1,200Standaard op Iconic. Voegt premium comfortfuncties toe
pack extended grip• 18″ lichtmetalen velgen
• All-season banden
• Evolution
• Techno
€700Verbetert de weerbestendigheid
Gedetailleerde tabel van de beschikbare pakketten voor de Renault Austral uitvoeringen.
Renault Austral E-Tech blanc glacier Kleur
blanc glacier Kleur
Renault Austral E-Tech blanc nacré Kleur
blanc nacré Kleur
Renault Austral E-Tech bleu iron Kleur
bleu iron Kleur
Renault Austral E-Tech gris schiste Kleur
gris schiste Kleur
Renault Austral E-Tech noir étoilé Kleur
noir étoilé Kleur
Renault Austral E-Tech rouge flamme Kleur
rouge flamme Kleur
Renault Austral E-Tech two-tone blanc nacré - noir étoilé Kleur
two-tone blanc nacré – noir étoilé Kleur
Renault Austral E-Tech two-tone bleu iron - noir étoilé Kleur
two-tone bleu iron – noir étoilé Kleur
Renault Austral E-Tech two-tone gris schiste - noir étoilé Kleur
two-tone gris schiste – noir étoilé Kleur
Renault Austral E-Tech two-tone rouge flamme - noir étoilé Kleur
two-tone rouge flamme – noir étoilé Kleur

Prijsstructuur van 2024 Renault Austral

UitvoeringMotoriseringNetto Prijs (€)BTW (€)BPM (€)Consumenten Adviesprijs (€)Fiscale Waarde (€)
Evolutionmild hybrid advanced 13027.568,605.789,404.762,0039.190,0038.120,00
hybrid 20032.766,946.881,062.272,0042.990,0041.920,00
Technomild hybrid advanced 13028.532,235.991,775.096,0040.690,0039.620,00
mild hybrid 16027.672,735.811,278.436,0042.990,0041.920,00
hybrid 20033.880,997.115,012.424,0044.490,0043.420,00
Techno esprit Alpinemild hybrid 16028.995,046.088,968.436,0044.590,0043.520,00
hybrid 20035.203,317.392,692.424,0046.090,0045.020,00
Iconichybrid 20036.635,547.693,462.591,0047.990,0046.920,00
Iconic esprit Alpinehybrid 20037.461,987.867,022.591,0048.990,0047.920,00
Prijstabel voor de Renault Austral 2024

Is Het De Moeite Waard Om De 2024 Renault Austral Te Kopen?

De nieuwe 2024 Renault Austral is een gewaagde zet van de Franse fabrikant in de zeer competitieve compacte SUV-markt. De Renault Austral, die de Kadjar vervangt, probeert functionaliteit en zuinigheid te combineren met technologie, allemaal verpakt in een stijlvol pakket. Nu we deze Franse nieuwkomer grondig hebben getest, moeten we zeggen dat Renault echt een zeer overtuigend totaalpakket heeft dat door elke potentiële klant in dit segment zeer serieus moet worden genomen.

Het is gebaseerd op de CMF-CD architectuur die het deelt met alliance partner Nissan, specifiek de nieuwe Qashqai. Maar Renault voegde hun eigen stijl toe aan het ontwerp en gevoel van de Austral, die natuurlijk alleen komt met hybride aandrijflijnen, zowel mild als volledig, dus ja, dit voertuig wordt in de markt gezet als een hightech, zuinige SUV van de toekomst.

Het enige wat ze echt promoten aan de Austral is het op Google gebaseerde infotainmentsysteem dat vrijwel naadloos werkt en net zo goed is als vele premium systemen. De Austral biedt ook een verleidelijk technisch pakket voor je geld met allerlei rijhulpsystemen en ergonomische hoogstandjes.

Wat styling betreft, heeft de Austral Renault’s nieuwe designtaal met een agressief ogende voorkant, gebeeldhouwd plaatwerk en unieke LED-lichtsignaturen. Het heeft een moderne atletische uitstraling maar is niet te opdringerig. Het is een mooie auto, met fijne materialen en een sexy digitale cockpit.

Maar dat betekent niet dat de praktische kant is vergeten; de Austral heeft binnenruimte en laadcapaciteit die zich kan meten met alles in zijn klasse. Een andere leuke functie is de verschuifbare achterbank, die vele gezinnen zeker zullen waarderen.

Het is geen sportauto of zoiets, maar het rijdt gewoon erg prettig, is comfortabel en heeft voldoende vermogen voor dagelijks gebruik. Hij heeft een zeer goed brandstofverbruik en is behoorlijk vlot. Ze hebben allemaal hybride aandrijflijnen, maar sommigen klagen dat het gevoel in het rempedaal even wennen is.

Motor, Prestaties En Transmissie

Het aanbod bestaat uit een volledige hybride en twee mild hybrids, allemaal ontworpen om een beter brandstofverbruik te krijgen en minder uitstoot dan normale benzinemotoren.

De belangrijkste aandrijflijn is de E-Tech full hybrid 200, een 1,2-liter 3-cilinder benzinemotor met een elektromotor. Dit systeem levert een gecombineerd nettovermogen van 147 kW (200 pk) en biedt een compromis tussen prestaties en efficiëntie. De E-Tech hybride gebruikt een speciale 8-traps multimode transmissie die de interactie tussen de benzinemotor en de elektromotor optimaliseert.

Deze hele hybride systeemcombinatie zorgt echter voor een zeer soepele en responsieve rit. De elektromotor levert direct koppel, zodat de auto een geweldige initiële pick-up heeft en dan neemt de benzinemotor het over bij hogere snelheden. De sprint van 0-100 km/u wordt afgelegd in ongeveer 8,4 seconden, wat competitief is voor deze klasse en vlot aanvoelt in de dagelijkse praktijk.

Een van de dingen die echt opvalt aan de aandrijflijn van de Austral is de soepelheid. De overgang van elektrische naar benzinekracht is meestal nauwelijks merkbaar. Zelfs wanneer de motor aanslaat, is deze erg stil en goed geïsoleerd van het interieur.

Dit is de unieke transmissie-opstelling die de Austral zo efficiënt maakt en hem zijn vermogen zo soepel laat afgeven. Hij heeft een hondenkopping en synchronisatiering zodat het schakelen soepel verloopt zonder koppelomvormer zoals een normale automaat, wat betekent dat er minder vermogensverlies is en een beter brandstofverbruik.

Wat efficiëntie betreft stelt de Austral E-Tech hybrid niet teleur, met praktijkverbruikscijfers die gemiddeld rond de 5,2-5,9 l/100km liggen in gemengd gebruik. Dit maakt het een van de meest brandstofefficiënte auto’s in zijn klasse, vooral voor degenen die niet kunnen of willen omgaan met plug-in laden.

Voor de meer traditionele bestuurder die simpelweg wat elektrische ondersteuning zou willen, biedt Renault twee mild hybrids aan. De mild hybrid advanced 130 heeft een 1,2-liter, 3-cilinder motor die 96 kW (130 pk) produceert. Deze aandrijflijn is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak voor een meer “hands-on” rijervaring maar heeft nog steeds de mild hybrid assistentie.

De krachtigere mild hybrid 160 is uitgerust met een grotere 1,3-liter, 4-cilinder motor die 116 kW (158 pk) produceert. Deze heeft Renault’s X-Tronic continu variabele transmissie (CVT), dus hij heeft een zeer soepele en efficiënte vermogensafgifte. Beide modellen komen met een mild hybrid systeem dat helpt het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen, vooral in stop-and-go verkeer.

Ze zijn allemaal voorwielaangedreven omdat het de Austral-lijn is, zodat ze maximale binnenruimte kunnen hebben maar toch een redelijk brandstofverbruik. De E-Tech full hybrid 200 is zeer merkbaar het meest brandstofefficiënt met een gecombineerd WLTP-verbruik van slechts 4,5 l/100km. Zelfs hun mild hybrid versies hebben een beter brandstofverbruik dan een gewone benzinemotor, hun mild hybrid advanced 130 verbruikt 5,2 l/100km en de mild hybrid 160 verbruikt 6,2 l/100km gecombineerd.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

De Renault Austral Hybrid heeft een regeneratief remsysteem waar bestuurders die niet gewend zijn aan hybride voertuigen aan zullen moeten wennen. Het eerste deel van de pedaalweg voelt wat zacht aan, omdat het systeem eerst probeert wat regeneratief te remmen voordat het de wrijvingsremmen gebruikt. Dat is een eigenschap die veel hybriden en elektrische auto’s delen, maar het is de moeite waard om dit te melden aan potentiële consumenten.

Nadat je gewend bent aan het pedaalgevoel, is het remvermogen van de Austral ruim voldoende voor zowel normaal rijden als noodstops. De overgang van regeneratief remmen naar wrijvingsremmen verloopt relatief naadloos, maar kan soms wat abrupt zijn als je snel meer druk op de remmen moet uitoefenen.

Het regeneratieve remsysteem is een zeer goede energieterugwinner en stuurt deze direct terug naar de hybride accu. Dit draagt veel bij aan het uitstekende brandstofverbruik van de Austral, zoals in stadsverkeer met veel stoppen en optrekken.

Renault heeft ook een variabel regeneratief remsysteem ontwikkeld dat kan worden bediend met schakelflippers achter het stuurwiel. Hiermee kunnen bestuurders bepalen hoeveel regeneratie ze willen, wat betekent dat ze het bijna kunnen gebruiken als een vorm van motorremmen zonder daadwerkelijk het rempedaal te hoeven aanraken.

Als we het hebben over pure remkracht, heeft de Austral rondom geventileerde schijfremmen. Deze opstelling is prettig en geruststellend, vooral in een gezinsgerichte SUV, omdat het consistente prestaties levert, zelfs bij herhaaldelijk hard remmen.

De Austral heeft ook een elektronische parkeerrem met auto-hold functie, wat een handige toevoeging is voor stop-and-go verkeerssituaties.

Besturing En Ophanging

Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling
Renault Austral E-Tech Hybride Dashboardindeling

De besturing, tenminste op de Renault Austral, is zeer goed; hij is licht en zo gemakkelijk te gebruiken, maar houdt de bestuurder toch enigszins betrokken. Het is zeer gemakkelijk te manoeuvreren op krappe plekken, maar voelt zwaarder en stabieler aan bij hogere snelheden.

Een opvallende functie is de vierwielbesturing die ze alleen op de hogere modellen zetten. Deze technologie zorgt ervoor dat de achterwielen licht kunnen draaien, waardoor de draaicirkel wordt verkleind tot een compacte 10,1 meter. Dit maakt het een behoorlijk wendbaar voertuig in stadsverkeer en bij het parkeren, gezien zijn formaat.

De besturing is precies en responsief, waardoor de auto nauwkeurig op de weg kan worden geplaatst. Het biedt misschien niet zoveel feedback als sommige sportievere concurrenten, maar dat past bij de rol van de Austral als comfortabele gezinsgerichte SUV.

Wat de vering betreft heeft de Austral een MacPherson-veerpoot vooraan en een multi-link opstelling achteraan. Dit is een goed compromis tussen comfort en wegligging. Het biedt een zeer soepele rit – misschien niet het beste woord ervoor – maar het vangt alle oneffenheden in de weg op, zonder te zacht of zweverig te zijn.

De carrosseriehelling is goed onder controle voor een SUV, wat zorgt voor zelfverzekerd bochtenwerk zonder overmatig overhellen. Maar nogmaals, comfort is belangrijker dan pure sportiviteit, en dat is waarschijnlijk wat de koper van de auto ook zou willen.

De Austral heeft veel rijinstellingen die invloed hebben op de zwaarte van de besturing, de respons van het gaspedaal en de stevigheid van de vering (maar alleen in de modellen met adaptieve dempers). Hierdoor kunnen bestuurders het karakter van de auto afstemmen op hun rijstijl of wat ze op dat moment willen.

Welke Banden Gebruikt Het?

De Renault Austral komt met verschillende soorten banden die passen bij de diverse velgmaten van de verschillende modellen. De banden variëren van 17 inch op de basismodellen tot 20 inch op de hogere uitvoeringen, een goede middenweg tussen comfort, prestaties en stijl voor alle soorten kopers.

Zelfs het basismodel Equilibre Austral heeft 17-inch “Maha” lichtmetalen velgen. 17-inch wielen zorgen meestal voor een comfortabele rit en een redelijk brandstofverbruik omdat ze een kleinere diameter hebben en waarschijnlijk een hogere zijwand.

Hoger in de lijn staat de Techno, die 19-inch ‘Komah’ lichtmetalen velgen heeft met een zwarte diamond-cut afwerking. De grotere wielsmaat geeft het waarschijnlijk een levendiger uiterlijk en misschien betere besturing en bochtenwerk, maar waarschijnlijk niet zo’n zachte rit als de 17-inch wielen.

Voor de topuitvoeringen, waaronder de Iconic en Esprit Alpine versies, biedt Renault 20-inch lichtmetalen velgen, de “Daytona” en de “Effie”, beide in een zwarte diamond-cut afwerking. De grotere 20-inch wielen hebben de meest agressieve/sportieve look, waarschijnlijk de snelste stuurrespons, maar waarschijnlijk ook de hardste rit van alle keuzes.

Interessant is dat Renault ook een “Extended Grip Pack” aanbiedt voor de Evolution en Techno uitvoeringen, met 18-inch lichtmetalen velgen met all-weather banden. Het is een compromis qua wielgrootte en het heeft ook het voordeel van betere tractie in diverse weersomstandigheden. Renault heeft verschillende sneeuwkettingen beschikbaar voor mensen in gebieden met strenge winters voor verschillende wielmaten, waaronder premium grip sneeuwkettingen en sneeuwsokken, zodat de Austral indien nodig klaar is voor ruwe wegen.

Interieur Uiterlijk

Renault Austral E-Tech Hybride Interieur
Renault Austral E-Tech Hybride Interieur

Het interieur van de Renault Austral vertegenwoordigt een belangrijke stap voorwaarts op het gebied van design, materiaalwkwaliteit en technologie vergeleken met zijn voorganger. Alles is zeer modern en luxueus ogend met dit echt mooie horizontale dashboard design dat inspeelt op de breedte van de auto.

Het middelpunt van het interieur is het indrukwekkende OpenR infotainmentsysteem, dat een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel combineert met een groot 12-inch staand centraal touchscreen. Dit systeem, dat draait op Google’s Android Automotive OS, is een van de meest responsieve en gebruiksvriendelijke in zijn klasse, vergelijkbaar met systemen in auto’s die vele malen duurder zijn.

De kwaliteit van de materialen in het hele interieur is zeer goed met zachte oppervlakken vrijwel overal en realistisch kunstleer of echt leer, afhankelijk van het uitrustingsniveau. Zelfs het gebruik van aanpasbare sfeerverlichting, die in verschillende kleuren kan worden veranderd, maakt het hele interieur een soort cool.

De stoelen van de Austral zijn goed ontworpen; ze bieden ruim voldoende comfort en ondersteuning tijdens lange ritten. Zelfs de hogere modellen bieden een masserende bestuurdersstoel, wat enigszins verrassend is in deze klasse voertuig.

Een echt slim designelement is de verschuifbare middenconsole, die naar beneden kan worden geschoven om meer opbergruimte of meer bekerhouders te onthullen. Het zijn de kleine, doordachte, nuttige dingen die een verschil maken in de gebruikerservaring.

De Esprit Alpine edities hebben bijvoorbeeld een Esprit Alpine stuurwiel met unieke stiksels en Fraganza TEP lederen bekleding. Deze uitvoeringen hebben ook aluminium pedalen en een dashboard afwerking die past bij de bekleding, wat het interieur samenbindt in een sportief thema. De Iconic uitvoering daarentegen pronkt met een dashboard afwerking van echt hout, wat een vleugje luxe en verfijning aan het interieur toevoegt.

Renault biedt ook veel andere accessoires om het interieur nog mooier en meer op maat gemaakt te laten lijken. De meeste uitrustingsniveaus bieden verlichte dorpellijsten met het Renault-logo, een mooi detail bij het instappen. Ook sportpedaalkappen voor zowel handgeschakelde als automatische transmissies dragen bij aan de rijervaring en sportiviteit van het interieur. Voor wie het ultieme in interieur verfijning zoekt, zijn premium vloermatten beschikbaar, inclusief speciale Alpine Esprit versies voor de sportievere uitvoeringen.

Exterieur Uiterlijk

Het uiterlijk van de Renault Austral is de perfecte combinatie van klasse en sportiviteit, en toont de nieuwe huidige designtaal van Renault. Aan de voorkant is de grote, imposante grille met het nieuwe Renault-logo niet te missen. De slanke LED-koplampen met een scherpe C-vormige signatuur geven de Austral een modern, technisch uiterlijk waardoor hij opvalt.

Het zijprofiel van de Austral toont scherpe karakterlijnen en geprononceerde wielkasten, die hem een zeer actieve, atletische look geven. Het resultaat is een “zwevend dak” effect, bereikt door het zwart maken van de stijlen, waardoor de auto lager en eleganter lijkt.

Aan de achterkant heeft de Austral LED-achterlichten die over de achterklep lopen, waardoor de auto lager en breder lijkt. De kunstmatige diffusorelementen en skidplate-stijl afwerking op de achterbumper versterken het robuuste uiterlijk van de SUV, wat een vleugje avontuur suggereert.

De Esprit Alpine editie heeft sportieve details zoals speciale velgen, zwarte accenten en subtiele Alpine badges. Deze kenmerken voegen een prestatiegericht tintje toe zonder overdreven te zijn.

Renault biedt verschillende zeer mooie lakkleuren aan op de Austral, en in sommige gevallen biedt het two-tone combinaties – een tweede kleur dak met de hoofdkleur op de carrosserie. Dat geeft je veel ruimte voor individualiteit in je SUV.

Voor de mensen die hun Austral echt willen laten opvallen, biedt Renault ook een aantal exterieur personaliseringspakketten. Deze pakketten bevatten opties zoals carbon effect, lichtgrijs, satijngrijs en gouden accenten, waarmee je elementen zoals de voor- en achterbumper afwerking en zijspiegelkappen kunt aanpassen. Nog meer unieke styling is te vinden in de Esprit Alpine uitvoeringen met een F1-blade in de voorbumper in grijs om de sportiviteit te benadrukken.

Dakrails zijn beschikbaar in zwart of satijn aluminium, wat een praktisch tintje toevoegt aan de veelzijdige look van de SUV. Voor wat extra klasse is een vast panoramisch glazen dak beschikbaar op de topuitvoeringen, dit voegt echt iets toe aan zowel het uiterlijk als de sfeer binnen. Privacy glas, dat een optie is op de meeste uitvoeringen, voegt een vleugje klasse en privacy toe.

Renault heeft ook talrijke accessoires om de “Aussie” stoerder te maken, zoals geborsteld aluminium sidesteps (ze zijn erg handig om in en uit de Austral te stappen en voegen ook toe aan de robuustheid van de SUV). Je kunt je Austral ook beschermen met spatlappen en een roestvrijstalen laaddrempelbeschermer voor de achterbumper. Over het algemeen heeft de Austral echter goede proporties, het voelt als een luxe voertuig maar niet te groot om in de compacte SUV-klasse te vallen.

Comfort En Gemak

De Renault Austral is comfortabel en praktisch en biedt veel uitrusting die kan concurreren met sommige luxemerken. De zitpositie is uitstekend, met goed zicht en gemakkelijke toegang tot alle bedieningselementen. De stoelen zelf zijn ondersteunend en comfortabel genoeg voor lange ritten, en ze hebben meervoudige elektrische verstelling in de hogere uitvoeringen.

Een slim aspect is de verschuifbare achterbank zodat de passagiers meer beenruimte of meer bagageruimte kunnen hebben, afhankelijk van hun behoeften op dat moment. Deze aanpasbaarheid komt vooral van pas voor gezinnen met opgroeiende kinderen, of voor degenen die vaak grotere objecten moeten vervoeren.

De automatische dual-zone klimaatregeling werkt goed en is gemakkelijk te gebruiken, met fysieke knoppen voor de belangrijkste functies ter ondersteuning van de touchscreen interface. Deze combinatie van digitale en analoge bediening lijkt een mooi compromis te bieden tussen een moderne uitstraling en daadwerkelijke functionaliteit.

Het panoramadak, dat alleen beschikbaar is in de hogere uitvoeringen, vult het interieur met licht en maakt het zeer open, vooral voor de mensen op de achterbank. Het maakt het interieur ook veel ruimer lijken.

Alle opbergoplossingen door het hele interieur zijn zeer goed ontworpen, van de grote middenconsole tot de redelijk grote deurvakken, tot de kleine subtiele details zoals de verschuifbare middenarmsteun die meer bekerhouders kan onthullen.

Een andere functie die beschikbaar is op de hogere uitvoeringen is de elektrische achterklep; dit maakt het nog gemakkelijker om bagage in en uit te laden. Sprekend over de achterklep, de handsfree functie (je kunt de achterklep openen door simpelweg je voet onder de achterbumper te zwaaien) is erg handig als je handen vol zijn.

Het infotainmentsysteem is zeer responsief, met een uitstekende gebruikersinterface die vele systemen in veel duurdere voertuigen evenaart of zelfs overtreft. Het gebruikt Google-diensten, dus niet alleen zijn kaarten nooit verouderd, maar het heeft ook zeer nauwkeurige en responsieve spraakherkenning.

Het digitale instrumentencluster is zeer aanpasbaar, waardoor bestuurders de voor hen meest relevante informatie kunnen prioriteren. Het kan alles tonen, van ouderwetse snelheidsmeter- en toerentellernaalden tot navigatieaanwijzingen tot de energiestroom in het hybride systeem.

Een andere hightech functie is het beschikbare head-up display dat belangrijke informatie zoals snelheid, navigatieaanwijzingen en veiligheidswaarschuwingen direct op de voorruit projecteert in het gezichtsveld van de bestuurder. Dit helpt om de ogen van de bestuurder op de weg te houden terwijl cruciale informatie toch wordt getoond.

Veiligheid En Beveiliging

De 2024 Renault Austral is volledig uitgerust met veiligheidsuitrusting, zoals gebruikelijk is in de huidige rijhulptechnologie. Alle modellen krijgen Renault’s Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) als standaard, waaronder functies zoals autonoom noodremmen, rijstrookwaarschuwing en verkeersbordherkenning.

De hogere uitvoeringen hebben ook geavanceerdere uitrusting zoals adaptieve cruisecontrol met stop-and-go, rijstrookcentrering en een 360-graden camerasysteem. Deze systemen combineren om semi-autonoom rijden op de snelweg en in stop-and-go verkeer mogelijk te maken.

Het dodehoekwaarschuwingssysteem is erg fijn met duidelijke indicators in de zijspiegels en meer waarschuwingen als je probeert van rijstrook te wisselen met een voertuig in je dode hoek. Dit is ook gekoppeld aan een waarschuwingssysteem voor kruisend verkeer achter, wat extreem handig is bij het achteruit uitparkeren.

Renault heeft ook veel aandacht besteed aan passieve veiligheid, en de Austral heeft een zeer rigide passagierscel en talrijke airbags verspreid door het interieur. Hoewel de officiële crashtestresultaten ten tijde van dit schrijven nog niet bekend waren, geeft Renault’s eerdere prestaties aan dat de Austral goed zou moeten scoren op veiligheidsbeoordelingen. De Renault Austral (uitgebracht in 2022) behaalde een 5-sterren veiligheidsbeoordeling van Euro NCAP.

De Austral heeft ook het gemak van enkele goed doordachte beveiligingsfuncties, zoals een elektronische parkeerrem met auto-hold en een keyless entry systeem dat alle deuren en de kofferbak vergrendelt wanneer de sleutel meer dan een paar meter van de auto verwijderd is (wegloop-vergrendeling). Dit laatste vergrendelt de auto automatisch wanneer je wegloopt met de afstandsbediening, een geruststellende functie in drukke stedelijke omgevingen.

Op de achterbank zijn de ISOFIX-kinderzitjesbevestigingen, die gemakkelijk toegankelijk en duidelijk gemarkeerd zijn voor mensen met jonge kinderen. De achterdeuren hebben ook kindersloten die vanaf de bestuurdersstoel kunnen worden ingeschakeld.

Hoe Rijdt Het?

Achter het stuur levert de Renault Austral een verfijnde en comfortabele rijervaring die een breed scala aan kopers tevreden zou moeten stellen. De verhoogde zitpositie zorgt voor goed zicht, terwijl de lichte besturing het voertuig gemakkelijk manoeuvreerbaar maakt in stedelijke omgevingen.

De Austral voelt solide en beheerst aan op de open snelweg. Bovendien worden wind- en weggeluiden zeer goed onderdrukt, wat zorgt voor een meer ontspannen lange rit. De vering slaat een goede balans tussen comfort en controle, absorbeert de meeste oneffenheden in de weg zonder te zacht of zweverig aan te voelen.

De hybride aandrijflijn zorgt voor soepele en lineaire acceleratie, waarbij de elektromotoren eventuele vertraging van de turbomotor opvullen. Dit resulteert in een levendige rit, vooral in de stad, waar het directe trekvermogen van de elektromotoren het meest merkbaar is.

Een van de meest indrukwekkende aspecten van het rijden met de Austral is hoe naadloos het hybride systeem werkt. De overgangen tussen elektrische en benzinekracht zijn bijna onmerkbaar, en het start-stopsysteem is een van de beste die ik in deze klasse heb ervaren.

Er zijn zelfs verschillende rijmodi (Eco, Comfort, Sport en Personal) die kunnen worden gekozen om de auto een bepaald gevoel te geven, afhankelijk van wat de bestuurder op dat moment/in die situatie wil. De Sport-modus maakt het gaspedaal natuurlijk veel gevoeliger en voegt extra druk toe aan de besturing, maar de Austral is een comfortauto.

De regeneratieve remmen zijn, zoals bij alle hybriden, zeker iets om aan te wennen. De eerste respons van het pedaal is extreem gedempt omdat het systeem probeert zoveel mogelijk energie op te vangen, maar het wordt na een tijdje een tweede natuur. Een mooi detail is dat je de hoeveelheid regeneratie kunt regelen met de schakelflippers, wat zorgt voor wat extra betrokkenheid van de bestuurder.

De vierwielbestuurde versie laat echter zien dat de Austral een zeer wendbaar voertuig is in krappe ruimtes. Vooral bij het parkeren en het rijden door smalle straten in een stad maakt de kleinere draaicirkel echt een groot verschil.

Over het algemeen is de Austral geen zeer atletische auto, maar hij biedt een competente en plezierige rijervaring die de meeste kopers in dit segment tevreden zou stellen. Hij is comfortabel, verfijnd en zuinig, en deze drie eigenschappen leiden tot veel verschillende rijmogelijkheden.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte
Renault Austral E-Tech Hybride Kofferbakruimte

Zelfs de kofferbak van de Renault Austral heeft een grote mate van bruikbaarheid en functionaliteit voor een kleine SUV. Met alle stoelen omhoog heeft de bagageruimte een klassecompetitieve 500 liter, maar met de achterbank neergeklapt heeft hij een indrukwekkende 1.525 liter.

Een cool ding aan de Austral is dat hij een verschuifbare achterbank heeft. Dit stelt eigenaren in staat om ofwel meer bagageruimte ofwel meer beenruimte voor de achterpassagiers te hebben, afhankelijk van hun behoeften op dat moment. Met de bank helemaal naar voren geschoven groeit de bagageruimte tot 575 liter, wat voldoende ruimte is voor grotere objecten zonder de stoelen te hoeven verlagen.

Hij heeft een grote, lage kofferbakopening, wat het zeer gemakkelijk maakt om zware of onhandig gevormde dingen erin en eruit te krijgen. De laaddrempel is ook redelijk laag, wat helpt bij het naar binnen schuiven van grotere objecten.

In de kofferbak heeft Renault verschillende praktische details opgenomen. Er zijn bevestigingshaken voor losse items en zijopbergvakken voor kleinere objecten die anders zouden rondrollem. Er is ook een 12V-aansluiting, wat handig is voor koelboxen of andere zaken tijdens road trips.

Hij komt met een elektrische achterklep (op de hogere uitvoeringsniveaus), die handsfree kan worden geopend. Hij heeft die functie waarbij je je voet onder de achterbumper kunt zwaaien om de kofferbak te openen, wat erg handig is als je veel boodschappentassen hebt en je handen vol zijn.

De vloer van de kofferbak is vlak met de achterbank neergeklapt, perfect voor langere dingen. Het is echter vermeldenswaard dat er een kleine opstap is tussen de kofferbakvloer en de neergeklapte stoelen, wat voor sommige gebruikers een klein ongemak zou kunnen zijn.

Comfort Achterbank

Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
Renault Austral E-Tech Hybride Achterstoelen
Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten
Renault Austral E-Tech Hybride Achterste ventilatieroosters en USB-C oplaadpoorten

De achterbank in de Renault Austral heeft een goed doordachte indeling met voldoende ruimte en comfort voor de mensen die achterin zitten. Hij heeft een achterbank waar gemakkelijk drie volwassenen op kunnen zitten; echter, zoals bij de meeste voertuigen in deze klasse, is de middelste zitplaats alleen comfortabel voor korte ritten.

Een unieke eigenschap van de Austral is de verschuifbare achterbank. Hierdoor kunnen passagiers zoveel beenruimte hebben als ze willen of hij kan naar voren worden geschoven voor meer bagageruimte. De flexibiliteit is een groot pluspunt voor groeiende gezinnen of voor degenen die constant moeten afwegen tussen de behoefte om mensen te vervoeren versus de behoefte om spullen te vervoeren.

Er is voldoende been- en hoofdruimte voor de gemiddeld lange persoon. Zelfs met de bank helemaal naar achteren is er nog steeds voldoende ruimte voor volwassenen om achter voorpassagiers van normale lengte te zitten.

De stoelen zelf zijn goed gecapitonneerd en ondersteunend, met een goede rugleuninghoek om lange afstanden in te zitten. De buitenste zitplaatsen zijn meer gecontoureerd voor betere heupsteun, maar de middelste is vlakker voor het geval er een kinderzitje moet worden geplaatst.

Renault heeft verschillende comfortfuncties voor achterpassagiers opgenomen. De middenconsole heeft ventilatieroosters aan de achterkant, zodat de achterpassagiers daadwerkelijk wat klimaatcontrole krijgen. Er zijn ook USB-C oplaadpoorten, die een must-have zijn op langere ritten om alles opgeladen te houden.

De grote ramen zorgen voor goed zicht naar buiten, wat helpt om eventuele gevoelens van claustrofobie te voorkomen. Vooral met het panoramadak voelt het achtercompartiment bijzonder open en licht.

2024 Renault Austral E-Tech Hybride
Erg Goed 4.2
Rijdynamiek 3.9 out of 5
Besturing & Wegligging 4.0 out of 5
Features & Styling 4.4 out of 5
Brandstofefficiëntie 4.2 out of 5
Comfort 4.3 out of 5
Veiligheid 4.3 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.2 out of 5
Good Stuff Efficiënt hybridsysteem zonder noodzaak voor stekker opladen Soepele krachtlevering bij snelwegsnelheden Goed brandstofverbruik in stedelijke omgeving Toonaangevend Google-aangedreven infotainmentsysteem Verschuifbare achterbank voor extra veelzijdigheid Beschikbare massagefunctie voor voorstoelen Goede geluidsisolatie bij snelwegsnelheden LED-verlichtingssignatuur ziet er premium uit Fysieke klimaatregelingsknoppen behouden
Bad Stuff Merkbare vertraging vanuit stilstand Driecilinder motor kan ruw klinken bij harde acceleratie Sportmodus geeft geen dramatische verandering in rijkarakter Minder betrokken rijervaring dan sommige concurrenten Basis achteruitrijcamera kwaliteit Geen vlakke laadvloer bij neergeklapte achterbank Zicht in achterste kwartier kan beter Autosleutel voelt basic aan voor dit prijspunt
Summary
De Renault Austral 2024 vormt een overtuigende propositie in het competitieve C-SUV segment, met een geavanceerde combinatie van efficiëntie, technologie en praktisch gebruik. De uitblinker E-Tech full hybrid 200 versie, met zijn 147kW (200pk) aandrijflijn, biedt de beste balans tussen prestaties en efficiëntie, wat hem tot onze aanbevolen keuze maakt ondanks zijn hogere startprijs van €41.920. Voor kopers die de meeste waarde zoeken, biedt de Techno-uitvoering een uitstekende balans tussen functionaliteit en kosten, met het indrukwekkende op Google gebaseerde 12-inch OpenR infotainmentsysteem, adaptieve LED-koplampen en essentiële veiligheidsvoorzieningen. De Esprit Alpine-varianten voegen sportieve accenten en onderscheidende styling toe, maar vragen een meerprijs die puur praktisch gezien moeilijker te rechtvaardigen is. De mild hybrid varianten (130 en 160) bieden lagere instappunten maar missen de superieure efficiëntie en soepele elektrische werking van de full hybrid. De 130 handgeschakelde versie, vanaf €38.120, is logisch voor prijsbewuste kopers die eenvoud waarderen, terwijl de 160 CVT een goede middenweg biedt. Kies voor de Austral als je:Een geavanceerde, technologisch georiënteerde gezins-SUV wilt Brandstofefficiëntie waardeert zonder de complexiteit van plug-in laden Interieurkwaliteit en praktische functies belangrijk vindt Een comfortabele dagelijkse auto met goede veiligheidsvoorzieningen nodig hebtOverweeg alternatieven als je:Betrokken rijdynamiek zoekt Maximale laadruimte nodig hebt Een plug-in hybride optie wilt De voorkeur geeft aan een traditionele automatische transmissieBeste configuratie: E-Tech full hybrid 200 in Techno-uitvoering, die het zoete punt biedt tussen prestaties, efficiëntie en uitrusting. Voeg het Advanced Safety Pack en panoramadak toe als het budget het toelaat, maar zelfs de standaardspecificatie biedt uitstekende waarde. De Austral bewijst dat Renault een echt competitief product heeft gecreëerd dat zowel mainstream als premium rivalen kan uitdagen, vooral aantrekkelijk voor technologie-georiënteerde kopers die efficiëntie willen zonder in te leveren op comfort en functionaliteit.
TAGGED: 2024 Renault Austral E-Tech, 2024 Renault SUV, Benzine, Benzine Compacte Crossover SUV, Benzine SUV, Hybride SUV, Mild Hybride SUV, Renault, Renault Austral E-Tech
SOURCES: Renault
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Renault

2025 Renault Captur E-Tech Hybride
11

2025 Renault Captur E-Tech Hybride Specificaties en Review

2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch
10

2025 Renault Scenic E-Tech Elektrisch Specificaties en Review

Show More
2025 Renault 5 E-TECH
13

2025 Renault 5 E-Tech Elektrisch Specificaties Prijzen en Review

2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch
9

2024 Renault Megane E-Tech Elektrisch Specificaties en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
© 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.