MotorandAutoMotorandAuto
  • Home
  • Autonieuws
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Plug-in Hybride
    • Mild Hybride
  • Web Stories
Search
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
Reading: 2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review
Share
Notification Show More
Font ResizerAa
MotorandAutoMotorandAuto
Font ResizerAa
  • Autonieuws
  • Web Stories
Search
  • Autonieuws
  • Opgeslagen Artikelen
  • Web Stories
  • Over Ons
  • Home Cars
  • Populaire Automerken
    • BMW
    • BYD
    • Hyundai
    • Kia
    • Peugeot
    • Renault
    • ล koda
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Audi
    • DACIA
    • Citroรซn
    • Opel
    • Nissan
    • Polestar
    • Honda
    • MG
    • Ford
  • Autotypes
    • SUV
    • Sedan
    • Hatchback
    • Station Wagon
    • Compacte Crossover
  • Hybride en Elektrische Auto’s
    • Elektrisch
    • Hybride
    • Mild Hybride
    • Plug-in Hybride
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
ยฉ 2024 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.
MotorandAuto > Hatchback > Subcompacte Hatchback > 2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review
HybrideHatchbackSubcompacte Hatchback

2024 Peugeot 208 Specificaties Prijzen en Review

Motor&Auto Team
Last updated: 13/05/2025 2:34 am
Motor&Auto Team
Share
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208 Rouge Elixir Kleur
Rouge Elixir Kleur
2024 Peugeot 208 Noir Perla Nera Kleur
Noir Perla Nera Kleur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
List of Images 1/11
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208 Rouge Elixir Kleur
2024 Peugeot 208 Noir Perla Nera Kleur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208
2024 Peugeot 208 Rouge Elixir Kleur
2024 Peugeot 208 Rouge Elixir Kleur
Rouge Elixir Kleur
2024 Peugeot 208 Noir Perla Nera Kleur
2024 Peugeot 208 Noir Perla Nera Kleur
Noir Perla Nera Kleur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Interieur
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Stuurwiel
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Middenconsole
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 Achterstoelen
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
2024 Peugeot 208 Bagageruimte
SHARE
4.2 Erg Goed
2024 Peugeot 208
Contents
2024 Peugeot 208 SpecificatiesPrijsstructuur van 2024 Peugeot 208Is Het De Moeite Waard Om De Peugeot 208 Te Kopen?Motor, Prestaties En TransmissieHoe Goed Zijn De Remmen?Besturing En OphangingWelke Banden Gebruikt Het?Interieur UiterlijkExterieur UiterlijkComfort En GemakVeiligheid En BeveiligingHoe Rijdt Het?Kofferbakruimte En BruikbaarheidComfort Achterbank

2024 Peugeot 208 Specificaties

  • KEY SPECS
  • AANDRIJFLIJNEN
  • AFMETINGEN
  • UITVOERINGEN
  • ACCESSORIES
  • PAKKETTEN
  • KLEUREN

MOTOR EN TRANSMISSIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePureTech 75PureTech 100Hybrid 100 e-DCS6Hybrid 136 e-DCS6
Motor Type1199 cc, 3-cilinder1199 cc, 3-cilinder1199 cc, 3-cilinder1199 cc, 3-cilinder
Versnellingsbak5-versnellingen6-versnellingen6-versnellingen6-versnellingen
AandrijftypeVoorwielaandrijving (FWD)Voorwielaandrijving (FWD)Voorwielaandrijving (FWD)Voorwielaandrijving (FWD)
TransmissieHandmatigHandmatigAutomatischAutomatisch
Max Vermogen55 kW (75 pk) bij 5750 tpm74 kW (100 pk) bij 5000 tpm74 kW (100 pk) bij 5500 tpm96 kW (136 pk) bij 5500 tpm
Max Koppel118 Nm bij 2750 tpm205 Nm bij 1750 tpm205 Nm bij 1750 tpm230 Nm bij 1750 tpm
Motor- en transmissie specificaties voor de Peugeot 208

BRANDSTOF EN PRESTATIE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePureTech 75PureTech 100Hybrid 100 e-DCS6Hybrid 136 e-DCS6
BrandstoftypeBenzineBenzineBenzine-Elektrisch HybrideBenzine-Elektrisch Hybride
Brandstoftankcapaciteit44 L44 L44 L44 L
Emissienorm-nalevingEURO 6dEURO 6dEURO 6dEURO 6d
Top snelheid165 km/h194 km/h193 km/h210 km/h
Brandstof- en prestatie-specificaties voor de Peugeot 208

ZITPLAATSEN EN BAGAGERUIMTE BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

KenmerkActiveAllureGT
Aantal zitplaatsen555
Bagageruimte volume352/1106 dmยณ (met achterstoelen omhoog/omlaag)352/1106 dmยณ (met achterstoelen omhoog/omlaag)352/1106 dmยณ (met achterstoelen omhoog/omlaag)
Achterstoelen splitsing60:4060:4060:40
Verstelling voorstoelenBestuurdersstoel handmatig in hoogte verstelbaarBestuurdersstoel handmatig in hoogte verstelbaarBestuurdersstoel handmatig in hoogte verstelbaar
Hoogte verstelbare stoelenAlleen bestuurdersstoelAlleen bestuurdersstoelAlleen bestuurdersstoel
Voorstoelen verwarmingOptioneelOptioneelOptioneel
Bekleding“Pneuma Leorki” stof“Lomsa” stof/kunstleer“Belomka” stof/kunstleer met groene stiksels
OmgevingsverlichtingNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd8-kleurige omgevingsverlichting
Glazen schuif-/kanteldakOptioneel panoramadakOptioneel panoramadakOptioneel panoramadak
Specificaties voor zitplaatsen en bagageruimte voor de Peugeot 208

TREKKING EN GEWICHT BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES

SpecificatiePureTech 75PureTech 100Hybrid 100 e-DCS6Hybrid 136 e-DCS6
Kentekengewicht (kg)1008106511951203
Bruto voertuiggewicht (kg)1510159516901690
Max. trekgewicht, ongeremd (kg)500580645650
Max. trekgewicht, geremd (kg)500120012001200
Max. afhaaklast (kg)55555555
Treklast en gewicht specificaties voor de Peugeot 208
SpecificatiePureTech 75PureTech 100Hybrid 100 e-DCS6Hybrid 136 e-DCS6
Vanaf prijs (โ‚ฌ)24.900 (Active)26.350 (Active)28.200 (Active)32.800 (GT)
Beschikbare uitvoeringenActiveActive, Allure, GTActive, Allure, GTGT
BrandstoftypeBenzineBenzineBenzine-Elektrische HybrideBenzine-Elektrische Hybride
Cilinders3333
Cilinderinhoud (cmยณ)1199119911991199
AandrijftypeNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd
Transmissie5-versnellings handmatig6-versnellings handmatig6-versnellings automatisch6-versnellings automatisch
Brandstofverbruik (WLTP min-max l/100km)5.4 – 5.45.2 – 5.34.5 – 4.74.6 – 4.7
CO2-uitstoot (WLTP min-max g/km)120 – 120113 – 117101 – 106104 – 105
Maximale vermogen55 kW (75 pk) bij 5750 t/min74 kW (100 pk) bij 5000 t/min74 kW (100 pk) bij 5500 t/min96 kW (136 pk) bij 5500 t/min
Acceleratie 0-100 km/h (s)13.210.19.88.1
Maximale koppel118 Nm bij 2750 t/min205 Nm bij 1750 t/min205 Nm bij 1750 t/min230 Nm bij 1750 t/min
Top snelheid (km/h)165194193210
Vergelijking van de belangrijkste specificaties en functies van de beschikbare aandrijflijnen van de Peugeot 208
Exterieur afmetingen
Hoogte1745 mm
Breedte1430 mm
Lengte4055 mm
Wielbasis2540 mm
Exterieur afmetingen van de Peugeot 208
AspectActiveAllureGT
Startprijs
PureTech 75โ‚ฌ24.900Niet beschikbaarNiet beschikbaar
PureTech 100โ‚ฌ26.350โ‚ฌ27.650โ‚ฌ29.650
Hybrid 100 e-DCS6โ‚ฌ28.200โ‚ฌ29.500Niet beschikbaar
Hybrid 136 e-DCS6Niet beschikbaarNiet beschikbaarโ‚ฌ32.800
Exterieur
KoplampenPeugeot LED-technologie koplampenPeugeot LED-technologie koplampenPeugeot Full LED-technologie koplampen met LED-lichtklauwen
DagrijverlichtingLEDLEDLED-lichtklauwen
GrilleZwart met textuurZwart met carrosseriekleurige accentenZwart met carrosseriekleurige accenten
Grille-omlijstingZwart met textuur, boven en onderGlanzend zwart, boven en onderGlanzend zwart, boven en onder
BuitenspiegelsGlanzend zwart, elektrisch verstelbaar en verwarmdGlanzend zwart, elektrisch verstelbaar, verwarmd en inklapbaarGlanzend zwart, elektrisch verstelbaar, verwarmd en inklapbaar met welkomstverlichting
DeurgrepenCarrosseriekleurCarrosseriekleurCarrosseriekleur
Wielen16″ ‘MONTI’ stalen velgen16″ ‘NOMA’ lichtmetalen velgen, tweekleurig, gepolijst17″ ‘YANAKA’ lichtmetalen velgen, tweekleurig, gepolijst met inzetstukken
AchterruitenStandaardExtra getinte achterste zijruiten en achterruitExtra getinte achterste zijruiten en achterruit
AchterlichtenLED met 3 klauwenLED met 3 klauwenLED met 3 klauwen
SpoilerGlanzend zwartGlanzend zwartGlanzend zwart
Interieur
DashboardKoolstofdecor met glanzend zwarte stripSoft-touch met Carbon TPE afwerkingSoft-touch met Carbon TPE afwerking en dubbele Adamite/Tramontane stiksels
DeurpanelenKoolstofdecoratie met glanzend zwarte stripKoolstofdecoratie met glanzend zwarte strip en Quartz paneelCarbon TPE medaillon met glanzend zwarte strip en Adamite stiksel
StuurwielCompact, met leer bekleedCompact, met leer bekleedCompact, met geperforeerd leer bekleed met GT-badge
Instrumentenpaneel3,5″ kleurenscherm10″ 2D digitaal10″ 3D digitaal
MiddenconsoleLaagHoog met armsteun en elektrische parkeerremHoog met armsteun en elektrische parkeerrem
Bekleding‘Pneuma Leorki’ stof‘Lomsa’ stof/kunstleer‘Belomka’ stof/kunstleer met groene stiksels
SfeerverlichtingNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd8-kleuren sfeerverlichting
HemelbekledingLichtkleurigLichtkleurigZwart
VloermattenNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdVoor en achter
PedalenStandaardStandaardAluminium sportpedalen
Aandrijving en Chassis
Transmissie-opties5-versnellingen handgeschakeld (PureTech 75)
6-versnellingen handgeschakeld (PureTech 100)
6-versnellingen automaat (Hybrid)
6-versnellingen handgeschakeld (PureTech 100)
6-versnellingen automaat (Hybrid)
6-versnellingen handgeschakeld (PureTech 100)
6-versnellingen automaat (Hybrid 136)
OphangingNiet gespecificeerdNiet gespecificeerdNiet gespecificeerd
RemmenVoor: Schijf
Achter: Trommel (PureTech 75) of Schijf
Voor: Schijf
Achter: Schijf
Voor: Schijf
Achter: Schijf
RijmodiNormaal/Eco (handgeschakeld)
Normaal/Eco/Sport (Hybrid)
Normaal/Eco (handgeschakeld)
Normaal/Eco/Sport (Hybrid)
Normaal/Eco (handgeschakeld)
Normaal/Eco/Sport (Hybrid)
BesturingElektrische stuurbekrachtigingElektrische stuurbekrachtigingElektrische stuurbekrachtiging
Veiligheid en Rijhulpsystemen
VeiligheidspakketActieve noodrem, rijstrookassistent, verkeersbordherkenning, vermoeidheidsherkenningHetzelfde als ActiveHetzelfde als Active
ParkeersensorenAchterVoor en achterVoor en achter
AchteruitrijcameraOptioneelOptioneelStandaard (Visiopark 1: HD-camera achter)
Keyless entryNiet beschikbaarOptioneelStandaard (Proximity)
Cruise controlStandaardStandaardAdaptieve cruise control (optioneel)
Comfort en Gemak
KlimaatregelingHandmatige airconditioningAutomatische klimaatregelingAutomatische klimaatregeling
Infotainment10″ touchscreen10″ HD touchscreen met Peugeot i-Connect10″ HD touchscreen met Peugeot i-Connect
Smartphone-connectiviteitDraadloze Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto)Draadloze Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto)Draadloze Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto)
Draadloze opladerNiet beschikbaarOptioneelStandaard (15W)
USB-poorten1 Type-C (data + opladen) in middenconsole voor2 Type-C voor, 1 Type-C en 1 Type-A achter2 Type-C voor, 1 Type-C en 1 Type-A achter
AchteruitkijkspiegelHandmatig dag/nachtAutomatisch dimmendAutomatisch dimmend, randloos
Aanvullende Kenmerken
Brandstoftank capaciteit44L44L44L
Bagageruimte352/824 L352/824 L352/824 L
EmissienormEuro 6dEuro 6dEuro 6d
EnergielabelC (PureTech 75)
B (PureTech 100)
A (Hybrid)
B (PureTech 100)
A (Hybrid)
C (PureTech 100)
A (Hybrid)
Start-stopsysteemJa (Benzine)
N.v.t. (Hybrid)
Ja (Benzine)
N.v.t. (Hybrid)
Ja (Benzine)
N.v.t. (Hybrid)
RuitenwissersHandmatigAutomatischAutomatisch
Handsfree startStandaard op HybridStandaard op HybridStandaard
Uitgebreid overzicht van alle kenmerken voor de verschillende categorieรซn van elke Peugeot 208 modelvariant.
CategorieAccessoire/OptieActiveAllureGTPrijs (incl. BTW)
Styling
Metallic lakOptioneelOptioneelOptioneelโ‚ฌ600
Speciale metallic lak (Bleu Vertigo, Rouge Elixir)OptioneelOptioneelOptioneelโ‚ฌ780
Zwarte Diamant dakNiet vermeldNiet vermeldOptioneelโ‚ฌ300
16″ ‘NOMA’ lichtmetalen velgenNiet beschikbaarStandaardNiet beschikbaarStandaard op Allure
17″ ‘YANAKA’ lichtmetalen velgenNiet beschikbaarNiet beschikbaarStandaardStandaard op GT
Panoramisch glazen dakNiet vermeldOptioneelOptioneelโ‚ฌ500
Comfort en Technologie
Keyless entryNiet beschikbaarOptioneelStandaardโ‚ฌ350
Draadloze smartphone oplader (15W)Niet beschikbaarOptioneelStandaardโ‚ฌ150
Visiopark 1 (HD achtercamera)OptioneelOptioneelStandaardโ‚ฌ250 (op Active)
PEUGEOT i-Connect Advanced NavOptioneelOptioneelOptioneelโ‚ฌ400
Verwarmde voorstoelenNiet vermeldOptioneelOptioneelโ‚ฌ300
Drive Assist Pack (handgeschakelde transmissie)Niet vermeldOptioneelOptioneelโ‚ฌ450
Drive Assist Plus Pack (automatische transmissie)Niet vermeldOptioneelOptioneelโ‚ฌ450
Alcantaraยฎ Executive InterieurNiet beschikbaarNiet beschikbaarOptioneelโ‚ฌ1,200
Exterieur Uitrusting
TrekoogOptioneelOptioneelOptioneelโ‚ฌ700
Veiligheid en Beveiliging
Voorbereiding reservewielOptioneelOptioneelNiet vermeldโ‚ฌ20
Infotainment
10″ HD touchscreenStandaardStandaardStandaardStandaard
Verbonden 3D NavigatieOptioneelOptioneelOptioneelInbegrepen bij i-Connect Advanced Nav
Comfort
Automatische klimaatregelingStandaard op Hybrid, Optioneel op BenzineStandaardStandaardPrijs niet gespecificeerd
Tabel van beschikbare accessoires voor de Peugeot 208
Pakket NaamBeschrijvingBeschikbaar op UitvoeringenPrijs (incl. BTW)Inhoud
VeiligheidspakketStandaard veiligheidsfunctiesAlle uitvoeringen (Standaard)Inbegrepen in basisprijs– Actieve Veiligheidsrem
– Rijstrookassistent
– Snelheidslimietherkenning
– Waarschuwing voor rijbewustzijn
– Cruisecontrol / snelheidsbegrenzer
Drive Assist PakketGeavanceerde rijhulpfuncties voor handgeschakelde transmissieAllure, GTโ‚ฌ450– Adaptieve cruisecontrol
Drive Assist Plus PakketGeavanceerde rijhulpfuncties voor automatische transmissieAllure (Hybrid), GT (Hybrid)โ‚ฌ450– Adaptieve cruisecontrol met Stop & Go functie
– Rijstrookassistent en positioneringshulp
Vision PakketVerbeterde zichtbaarheid en veiligheidsfunctiesAllure, GTAllure: โ‚ฌ450
GT: โ‚ฌ200
– HD voor camera
– HD achtercamera (al standaard op GT)
– Dodehoekmonitoring
– Welkomsverlichting
Alcantaraยฎ Executive InterieurPremium interieurupgradeGTโ‚ฌ1,200– Alcantaraยฎ bekleding met Adamite groene stiksel
– Verwarmde voorstoelen
– Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie
PEUGEOT i-Connect Advanced NavGeavanceerde infotainment en navigatieAlle uitvoeringenโ‚ฌ400– TomTomยฎ verbonden navigatie
– Natuurlijke spraakherkenning
– Aanpasbare interface met widgets
– Over-the-air kaartupdates
Comfort Pakket (afgeleid van opties)Verbeterde comfortfunctiesVarieert per uitvoeringPrijs niet gespecificeerd– Automatische klimaatregeling (standaard op Allure en GT, optioneel op Active benzine)
– Keyless entry (optioneel op Allure, standaard op GT)
– Automatische ruitenwissers (standaard op Allure en GT)
ZichtbaarheidspakketVerbeterde verlichting en zichtbaarheidAlle uitvoeringen (Standaard)Inbegrepen in basisprijs– Automatische koplampen
– Follow-me-home verlichting
Uitgebreid overzicht van de beschikbare pakketten voor de Peugeot 208 over verschillende uitvoeringsniveaus
Peugeot 208 Blanc Banquise Kleur
Blanc Banquise Kleur
Peugeot 208 Bleu Vertigo Kleur
Bleu Vertigo Kleur
Peugeot 208 Gris Artense Kleur
Gris Artense Kleur
Peugeot 208 Gris Selenium Kleur
Gris Selenium Kleur
Peugeot 208 Jaune Agueda Kleur
Jaune Agueda Kleur
Peugeot 208 Noir Perla Nera Kleur
Noir Perla Nera Kleur
Peugeot 208 Rouge Elixir Kleur
Rouge Elixir Kleur

Prijsstructuur van 2024 Peugeot 208

UitrustingsniveauAandrijflijnVermogenPrijs (โ‚ฌ)CO2 (g/km)Energielabel
Active
PureTech 7555 kW (75 pk)24.900120C
PureTech 10074 kW (100 pk)26.350116B
Hybrid 100 e-DCS674 kW (100 pk)28.200101A
Allure
PureTech 10074 kW (100 pk)27.650116B
Hybrid 100 e-DCS674 kW (100 pk)29.500101A
GT
PureTech 10074 kW (100 pk)29.650119C
Hybrid 136 e-DCS696 kW (136 pk)32.800104A
Prijsoverzicht Peugeot 208 2024

Is Het De Moeite Waard Om De Peugeot 208 Te Kopen?

Ze hebben de Peugeot 208 net opnieuw ontworpen voor het jaar 2024. Het is de 208, een van Peugeots meer succesvolle modellen, waarbij het merk probeert voort te bouwen op wat het goed deed en enkele fouten uit het verleden te corrigeren. De belangrijkste verandering voor 2024 is dat hij leverbaar wordt met een nieuwe hybride aandrijflijn, een gedeeltelijk elektrische optie voor consumenten die nog niet volledig de overstap naar elektrisch willen maken.

Deze “facelift” zoals het wordt genoemd, omvat een nieuwe externe styling, voornamelijk aan de voorkant, met een nieuw grille-ontwerp en lichtsignatuur. Zelfs het interieur krijgt een kleine verandering, waarbij het nieuwe infotainmentsysteem het meest opvalt. De 208 heeft veel betere technologie en rijkarakteristieken; Peugeot is inderdaad enorm vooruitgegaan.

De 208 probeert nog steeds de nadruk te leggen op stijl en voelt “hoogwaardig” aan in de subcompacte klasse. Hij is zeer opvallend in vergelijking met de meer conservatieve modellen. Peugeot wil echter de kleine afmetingen van de 208 niet opofferen voor een slordige rijervaring.

Nu Peugeot de 208 deze facelift heeft gegeven, is het duidelijk dat ze willen dat de 208 blijft concurreren met de belangrijkste rivalen, namelijk de Renault Clio, Volkswagen Polo en Ford Fiesta. De hybride variant is er omdat veel kopers in deze klasse op zoek zijn naar iets zuiniger.

Over het algemeen is de 208 zeker de verfijning van iets goeds op vele belangrijke gebieden. Hoewel hij trouw blijft aan de aard van het model qua stijl en elegantie in een stadsauto, biedt hij nu nieuwe aandrijflijnopties en hightech functies om zijn bereik te vergroten.

Motor, Prestaties En Transmissie

De Peugeot 208 biedt nu een groot scala aan aandrijflijnen, waarvan de nieuwe hybride de belangrijkste is. Dit hybride systeem combineert een 1,2-liter driecilinder benzinemotor met een elektromotor voor een gecombineerd vermogen van 100 pk (136 pk in hogere specificatiemodellen). Het is belangrijk op te merken dat hoewel Peugeot dit een “mild hybrid” noemt, het eigenlijk meer functioneert als een volledig hybride systeem, dat bij lage snelheden volledig elektrisch kan rijden.

De hybride varianten van de Peugeot 208 bieden indrukwekkende acceleratie, waarbij de efficiรซntie van elektrische aandrijving wordt gecombineerd met de prestaties van een benzinemotor. Zelfs de Hybrid 100 e-DCS6, die is ontworpen voor efficiรซntie, presteert nog steeds heel goed met een 0-100 km/u tijd van 9 seconden.

Voor degenen die op zoek zijn naar meer dynamische prestaties, verbetert de Hybrid 136 e-DCS6-variant dit aanzienlijk, met een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 8,1 seconden. Het 136 pk model heeft een snellere initiรซle acceleratie omdat het een krachtigere elektromotor heeft die samenwerkt met de benzinemotor en meer koppel levert wanneer dat nodig is en gewoon meer algemene pit heeft. Nog meer dan dat heeft de elektromotor veel koppel bij lage toerentallen en voelt de auto gewoon levendig aan in het start-stop stadsverkeer.

De transmissie is een volledig nieuwe 6-versnellings automatische transaxle die is ontworpen voor het hybride systeem. Deze vervangt de vorige EAT8 8-versnellingsbak. De nieuwe transmissie schakelt voor het grootste deel mooi en soepel, maar we merkten wel enige aarzeling wanneer er om pittiger acceleratie wordt gevraagd.

Voor de meer ouderwetse motortypen levert Peugeot nog steeds gewone benzine. Deze omvatten 75 pk en 100 pk versies van de 1,2-liter driecilinder motor, gekoppeld aan een 5- of 6-versnellingsbak handgeschakeld. De 100 pk benzinemotor is meer dan adequaat voor vrijwel alles, maar heeft niet het lage-toerenkoppel van de hybride.

Iets anders om op te merken is dat Peugeot gestopt is met dieselmotoren in de 208, waarschijnlijk omdat niemand ze meer wil en de emissieregels steeds strenger worden. Voor de efficiรซntiefreaks is de volledig elektrische e-208 er nog steeds met 136 pk of een nieuwe 156 pk.

Hoe Goed Zijn De Remmen?

Het remvermogen van de Peugeot 208 is verfijnd voor zeker gedrag in de hele lijn. Hij heeft geventileerde schijfremmen voor en massieve schijven achter. Dat is een relatief typische opstelling voor deze klasse en levert bevredigend vermogen voor een voertuig van deze omvang en massa.

De hybride versie heeft het remsysteem gecombineerd met een regeneratief remsysteem. Hierdoor kan de auto energie terugwinnen bij het afremmen en die energie terug in de accu stoppen. De overgang van regeneratief naar wrijvingsremmen verloopt meestal naadloos, hoewel sommige bestuurders een ander gevoel in het rempedaal kunnen ervaren dan in een niet-hybride voertuig.

We merkten ook op dat het rempedaal een goede modulatie heeft (d.w.z. nauwkeurige controle in alledaagse rijsituaties). De eerste ‘bite’ is echt geleidelijk, wat het gemakkelijk maakt om te stoppen in stadsverkeer. Bij harder remmen blijft de 208 stabiel en beheerst.

Ook standaard op de hogere uitrustingsniveaus is de elektronische parkeerrem, wat een mooie toevoeging is. Die heeft een auto-hold functie wanneer gebruikt in combinatie met de adaptieve cruise control, wat prettig is in stop-and-go verkeer.

Een kleine kritiek van ons was dat het regeneratieve remeffect in het hybride model sterker zou kunnen zijn. Het heeft geen instelbare regeneratieniveaus, of een echte one-pedal rijmodus zoals sommige concurrenten (de 208 hybrid). Dat zou teleurstellend kunnen zijn voor die bestuurders die graag het maximale aan energieregeneratie uit hun hybride/elektrische auto’s willen halen.

Besturing En Ophanging

Peugeot 208 Stuurwiel
Peugeot 208 Stuurwiel

Hoewel het de Peugeot 208 is, heeft hij nog steeds de wendbare handling en soepele rit waar het model altijd om bekend heeft gestaan. De besturing heeft een zeer snelle overbrenging, is licht, en dit draagt ook bij aan de wendbaarheid van de auto in de stad. Dit gevoel van responsiviteit wordt verder versterkt door het kleine stuurwiel, een handelsmerk van Peugeot, maar sommige bestuurders zullen moeten wennen aan deze ongebruikelijke opstelling.

Hij heeft een mooie stabiliteit bij hogere snelheden omdat de besturing prettig verzwaart. We merkten op dat hoewel de besturing nauwkeurig is, deze wat meer feedback zou kunnen geven aan de fanatieke rijders. Maar voor de gemiddelde 208-klant is de installatie een mooi compromis tussen gemak en betrokkenheid.

Hij heeft een MacPherson veerpoot voorwielophanging en een torsieas achter. Dit is een typische opstelling voor auto’s in deze klasse, een balans tussen comfort, handling en prijs. Peugeot heeft goed werk geleverd bij het afstemmen van de ophanging om oneffenheden in de stad te absorberen zonder de carrosseriecontrole op te offeren.

De 208 rijdt goed op bochtige wegen met zeer weinig overhellen. De auto voelt stevig en zeker aan, wat vertrouwen geeft in bochten. Nou, het is geen hot hatch en degenen die het meeste rijplezier voor hun geld willen, zouden misschien andere dingen die Peugeot te bieden heeft moeten verkennen.

Het algemene rijcomfort is behoorlijk goed voor een auto van dit formaat. De 208 filtert op de een of andere manier de meeste onregelmatigheden in de weg weg zonder te zacht of wankel te zijn. De 17″ en grotere wielen voegen wel wat meer hardheid toe aan de rit, dus op comfort gerichte kopers kunnen beter kiezen voor de standaard 16″ wielen.

Welke Banden Gebruikt Het?

De Peugeot 208 heeft verschillende soorten banden, afhankelijk van het uitrustingsniveau en de maat van de lichtmetalen velg die wordt gekozen. 16-inch wielen met 195/55 R16 banden op de meeste. Het is een goed compromis tussen comfort, brandstofverbruik en gemakkelijk rijden voor het dagelijkse woon-werkverkeer.

De grotere uitvoeringen (GT Line) hebben echter 17″ wielen met 205/45 R17. Deze grote velgen maken de auto erg sportief aanvoelen, maar het is nogal luidruchtig op de weg en de rit is enigszins hard. De afweging is een marginaal verbeterde grip in bochten en responsiviteit.

Peugeot heeft echter ook nagedacht over de brandstofefficiรซntie van de banden, vooral bij het hybride model. Het heeft zelfs banden met lage rolweerstand om het hoogst mogelijke brandstofrendement en elektrische bereik te bereiken. Dit is te zien aan de iets kleinere wieldiameter in vergelijking met sommige meer “sportieve” tegenstanders.

We ontdekten ook dat de standaardbanden een belachelijk goede grip hebben, zowel op droog als nat wegdek. Maar voor degenen die in gebieden met sneeuw wonen, kunnen ze beter serieus nadenken over winterbanden, dat zal een enorm verschil maken in prestaties en veiligheid.

Interieur Uiterlijk

Peugeot 208 Interieur
Peugeot 208 Interieur

Het interieur van de Peugeot 208 blijft een van zijn beste aspecten, omdat het een hoogwaardige sfeer biedt die iets boven zijn klasse lijkt te zitten. Het heeft een eigentijds, uniek ontwerp, met Peugeots i-Cockpit-schema. Dit heeft een lage stoel, een klein stuurwiel, en het digitale instrumentenpaneel is boven het stuurwiel te zien in plaats van erdoorheen.

De materiaalskwaliteit is over het algemeen zeer goed voor het segment. Er zijn zacht aanvoelende kunststoffen op belangrijke plaatsen, en pianolak en gestructureerde oppervlakken worden veelvuldig gebruikt om de eentonigheid te doorbreken. De hogere uitrustingsniveaus hebben contrasterende stiksels en stof (of Alcantara) inzetstukken die de sfeer nog hoogwaardiger maken.

De Active-uitvoering heeft een lichtgekleurd interieur en hemelbekleding wat de auto veel ruimer doet lijken. De GT-versie daarentegen heeft een zwarte hemelbekleding, wat een soort smal, cockpit-achtig effect geeft. De GT-uitvoering voegt ook aluminium sportpedalen en aluminium dorpellijsten met het Peugeot-logo toe voor een mooie sportieve touch. Het centrale touchscreen, dat groeit van 7 inch in de Active naar 10 inch in de Allure- en GT-uitvoeringen, wordt het middelpunt van het interieur, waarbij het naadloos is geรฏntegreerd in het gehele ontwerp maar ook toegang biedt tot talrijke infotainment- en voertuigbedieningen.

Het belangrijkste punt van het interieur is het nieuwe 10-inch touchscreen infotainmentsysteem. Het zit hoog op het dashboard en is enigszins naar de bestuurder gericht. De graphics zijn scherp en gedetailleerd en het systeem reageert veel sneller dan in het verleden. Maar sommige bedieningselementen, zoals de klimaatregeling, zijn wat lastig te bedienen tijdens het rijden.

Het digitale instrumentenpaneel, aanwezig op alle uitvoeringen behalve de basisuitvoering, heeft een behoorlijke aanpasbaarheid. Het 3D-effect op de hogere uitvoeringen is een leuke extra, maar we vonden het eigenlijk vooral een gimmick. Het is wel prettig dat het navigatie-instructies in het instrumentenpaneel toont.

Het interieur ziet er ’s nachts mooi uit met sfeerverlichting, maar alleen op de hogere uitvoeringen. Het eindresultaat is een interieur dat luxueuzer is dan de meeste concurrentie, maar sommigen zullen het radicale ontwerp misschien wat te controversieel vinden.

Exterieur Uiterlijk

De 2024-vernieuwing is subtiel maar zeer effectief op de reeds agressief ogende Peugeot 208. De voorkant ondergaat de meest drastische veranderingen met een herontworpen grille die een meer “hoektand-achtig” thema heeft. Deze worden vergezeld door nieuw gestileerde LED-dagrijverlichting die nu drie verticale “klauw-achtige” elementen in de onderste bumper heeft.

De Active-uitvoering heeft Peugeot LED Technology koplampen en de GT heeft de Peugeot Full LED Technology koplampen die zorgen voor betere zichtbaarheid en een hoogwaardiger uitstraling. Het grille-ontwerp verandert ook door de hele line-up heen, de Active heeft een zwarte met textuur, en de Allure en GT hebben een meer verfijnde zwarte grille met reliรซf in carrosseriekleur. Dit wordt vergezeld door hoogglans zwarte omlijstingen van de bovenste en onderste grille op de hogere uitvoeringen, wat verder bijdraagt aan de agressieve uitstraling van het voertuig.

De algemene omtrek van de auto blijft vrijwel hetzelfde, met behoud van de sportieve en agressieve look van de 208. Het “dubbele bubbel” dak en scherpe karakterlijnen langs de zijkanten blijven uniek voor de 208 in vergelijking met meer conservatieve concurrenten.

Aan de achterkant hebben nieuwe LED-achterlichten een vernieuwd binnenontwerp met drie horizontale balken, die doen denken aan de dagrijverlichting aan de voorkant. De “PEUGEOT”-letters over de achterklep zijn veel groter omdat dat nu “in” is bij auto’s.

Er zijn ook enkele nieuwe wielontwerpen, sommige meer aerodynamisch om verder bij te dragen aan de brandstofefficiรซntie, die vooral in het hybride model sterk is verbeterd. Ze hebben ook het kleurenpalet uitgebreid, enkele opvallende nieuwe toevoegingen zijn onder andere het opvallende Agueda Geel.

De GT voegt enkele sportievere elementen toe, hoogglans zwarte wielkastranden, een grote achterspoiler en enkele agressief ogende bumperontwerpen. Deze kleine details brengen echt de jeugdige en energieke persoonlijkheid van de 208 over.

Voor degenen die hun 208 willen personaliseren, biedt Peugeot een reeks lakkleuren. Standaardkleuren worden aangevuld met optionele metallic lakken (โ‚ฌ600) en speciale metallic lakken zoals Bleu Vertigo en Rouge Elixir (โ‚ฌ780). De GT-uitvoering biedt ook een contrasterend Black Diamond dak (โ‚ฌ300), en zeer mooie two-tone kleurencombinaties. Een andere optie is het panoramische glazen dak dat beschikbaar is op de Allure- en GT-uitvoeringen voor โ‚ฌ500, dit voegt een extra dimensie toe aan het exterieur van de auto en vult het interieur met natuurlijk licht.

Comfort En Gemak

Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
Peugeot 208 Voorste Bedieningselementen en Luchtroosters
Peugeot 208 Middenconsole
Peugeot 208 Middenconsole

De Peugeot 208 is een onverwacht comfortabele en goed uitgeruste compacte auto. Zelfs het basismodel, de Active, heeft handmatige airconditioning om het koel te houden. Als je upgradet naar de Allure- of GT-uitvoeringen of kiest voor een hybride versie van de Active, geniet je van automatische klimaatregeling, die de temperatuur nauwkeuriger regelt met minder gedoe.

Comfort is een grote zaak in de 208. Alle uitvoeringen hebben een handmatig in hoogte verstelbare bestuurdersstoel die echt goed is voor het vinden van die perfecte rijpositie. En de Allure en GT hebben die hoge middenconsole met de armsteun – prettig voor die lange ritten. Als je op zoek bent naar een vleugje luxe, biedt de GT-uitvoering een optioneel Alcantara Executive Interior-pakket. Dit voegt verwarmde voorstoelen toe en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie – dat noemen we pas comfort van het volgende niveau!

Het infotainmentsysteem is ook een hoogtepunt. Alle modellen komen met een touchscreen-interface, de Active-uitvoering heeft een 7-inch scherm en de Allure- en GT-uitvoeringen hebben een 10-inch HD-touchscreen. Je krijgt DAB-radio, Bluetooth en draadloze smartphone-spiegeling met Apple CarPlay en Android Auto. Of je kunt het PEUGEOT i-Connect Advanced Nav-pakket toevoegen met connected navigatie, spraakherkenning en over-the-air kaartupdates.

Gemaksfuncties zijn ook goed doordacht. De Allure kan het als optie hebben en de GT komt er standaard mee. Alle modellen komen met elektrische ramen met รฉรฉn-druk bediening en anti-klembeveiliging. Het gaat naar een ander niveau met een frameloze automatisch dimmende achteruitkijkspiegel en een draadloze smartphone-oplader (15W), die je ook kunt kiezen bij de Allure. USB-connectiviteit is solide, met de Allure- en GT-uitvoeringen die twee Type-C-poorten voorin en รฉรฉn Type-C- en รฉรฉn Type-A-poort achterin bieden, zodat iedereen zijn apparaten opgeladen kan houden. De achterstoelen zijn behoorlijk goed voor deze klasse, hoewel langere ritten langere mensen zich misschien wat opgesloten kunnen laten voelen.

Alles is zeer gebruiksvriendelijk, en het zicht is uitstekend. Automatische koplampen zijn standaard op alle uitvoeringen, en de Allure- en GT-uitvoeringen voegen automatische ruitenwissers toe aan de vergelijking zodat rijden nog gemakkelijker wordt. Parkeren is een fluitje van een cent met parkeersensoren achter op de Active-uitvoering, terwijl de Allure- en GT-uitvoeringen zowel voor- als achtersensoren krijgen. De GT-uitvoering heeft ook Visiopark 1, die je een HD-achteruitrijcamera geeft voor nog betere parkeerhulp.

De klimaatregeling is goed, maar het is vervelend om de temperatuur op het touchscreen te veranderen. Gelukkig zijn er echte harde knoppen voor basis klimaatregeling dus dit is niet zo’n groot probleem. Voor kleine opbergvakken heb je redelijk grote deurvakken, een middenconsole opbergvak, en een draadloze oplaadpad op hogere uitvoeringen. Het dashboardkastje is verrassend ruim voor deze klasse.

Veiligheid En Beveiliging

Ongeacht welk uitrustingsniveau je kiest, de Peugeot 208 heeft de veiligheids- en beveiligingsaspecten goed voor elkaar. Alle 208’s komen standaard met het Safety Pack, en het zit vol met dingen om jou en je passagiers te beschermen. Dat bestaat uit Active Safety Brake (automatisch noodremsysteem), Lane Keeping Assist, Snelheidslimietherkenning en Driver Attention Warning. Deze werken allemaal samen om ongelukken te voorkomen, je in je rijstrook te houden en je te waarschuwen wanneer je slaperig wordt of niet oplet voor mogelijke gevaren.

Het voertuig is uitgerust met adaptieve frontairbags, zij-airbags voor en gordijnairbags voor zowel voor- als achterpassagiers. Daarnaast beschikt het over in hoogte verstelbare hoofdsteunen voor alle zitplaatsen, driepuntsveiligheidsgordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers, en ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes achterin. Met deze gecombineerde veiligheidsvoorzieningen kun je uitstekende bescherming verwachten bij een ongeval.

De veiligheid van de 208 wordt ook verbeterd door het Electronic Stability Program (ESP) en Hill Start Assist. Deze functies helpen de auto stabiel te houden in bochten en voorkomen dat hij terugzakt op hellingen. Om nog maar te zwijgen van ABS (Anti-lock Braking System) met EBD (Electronic Brakeforce Distribution) en Emergency Brake Assist, wat zorgt dat je de maximale remprestaties krijgt in geval van nood. Bandenspanningscontrole is standaard, zodat je weet of er een significante verandering in bandenspanning is die de veiligheid of brandstofefficiรซntie kan beรฏnvloeden.

Nog meer veiligheidsfuncties zijn beschikbaar als je kiest voor de Allure- of GT-uitvoeringen. Het Drive Assist Pack (alleen handgeschakelde modellen) voegt Adaptive Cruise Control toe, terwijl het Drive Assist Plus Pack (alleen automatische modellen, inclusief hybriden) Adaptive Cruise Control met Stop & Go functie, Lane Keeping Assist en Lane Positioning Assist toevoegt. Ook heeft de GT-uitvoering dodehoekbewaking als onderdeel van zijn Vision Pack zodat je altijd veilig van rijstrook kunt wisselen.

Beveiliging omvat centrale vergrendeling op afstand en een startonderbreker op alle uitvoeringen om diefstal te voorkomen. Het heeft een optie op de Allure of standaard op de GT van keyless entry, dus geen compromis op het gebied van beveiliging. Er zijn ook handige beveiligingsfuncties, zoals deuren die automatisch vergrendelen zodra je begint te rijden. Peugeot’s Connect SOS & Assistance systeem is ook inbegrepen, dat automatisch of handmatig contact kan opnemen met hulpdiensten als je een ongeluk hebt of pech krijgt, zodat hulp altijd binnen handbereik is.

De structurele veiligheid van de 208 is ook opgevoerd. Peugeot probeert een perfecte vijf te scoren in de Euro NCAP-crashtests, en om dit te bereiken gebruiken ze hoogwaardig staal in de dragende delen om de inzittendenbescherming te verhogen maar zonder te veel gewicht toe te voegen.

Hoe Rijdt Het?

Het rijden in de Peugeot 208 is precies en verfijnd. De auto is zeer wendbaar en gemakkelijk te besturen in de stad met zijn lichte besturing en kleine formaat. Het kleine stuurwiel waar Peugeot bekend om staat, draagt bij aan de sportiviteit maar kan wat gewenning vragen voor bestuurders die niet bekend zijn met dit type opstelling.

Op de open snelweg is de 208 zeer stabiel en beheerst. De rit is behoorlijk prettig voor een auto van deze klasse, waarbij de meeste oneffenheden worden geabsorbeerd zonder te zacht te zijn. We merkten ook op dat de modellen met grotere wielen wat meer hardheid aan de rit toevoegen.

De hybride aandrijflijn is zeer soepel en stil, vooral in elektrische modus. Wanneer de benzinemotor aanslaat, is deze niet erg opdringerig. Het koppel van de elektromotor helpt veel bij accelereren vanuit stilstand.

Over het algemeen is het zicht behoorlijk goed, maar we merkten wel op dat de grote A-stijlen blindspots kunnen veroorzaken bij het oversteken van kruispunten. Het 360-graden camerasysteem dat in de auto zit, compenseert dit bij achteruitrijden of het proberen te parkeren in een echt kleine ruimte.

Wind- en bandengeluid zijn minimaal bij 110 km/u, en de kleine afmetingen van de 208 betekenen niet dat er een gebrek aan verfijning is in de rijervaring. Al met al is de 208 een behoorlijk comfortabele auto maar heeft nog steeds veel rijbetrokkenheid, maar hij wordt niet verkocht als een hot hatch.

Kofferbakruimte En Bruikbaarheid

Peugeot 208 hatchback Bagageruimte
Peugeot 208 hatchback Bagageruimte

De kofferruimte in de Peugeot 208 is echter behoorlijk decent, maar niet de beste in zijn klasse. Hij heeft 352 liter bagageruimte met de stoelen omhoog, dus voldoende voor dagelijks gebruik zoals boodschappen doen of een weekendje weg. Nou, in ieder geval heeft het hybride model dezelfde kofferruimte als de benzinemodellen, wat niet slecht is aangezien er nu een accupakket in zit.

Hij heeft een grote opening, ook niet te hoog dus het is gemakkelijk om grotere items in te laden. Het is in principe een vierkante doos daar achterin, en het is zeer bruikbaar, het enige nadeel is dat de daklijn naar beneden loopt en ruimte wegneemt voor zeer hoge dingen helemaal achterin de bak.

Zelfs de oude 60/40 gedeelde neerklapbare achterbank draagt bij aan dit draaggemak van langere voorwerpen. Hij heeft een laadcapaciteit van 1106 liter met de stoelen naar beneden dus er is voldoende ruimte voor de grotere ladingen. Maar dan weer klappen de stoelen niet helemaal plat om een volledig vlakke laadvloer te maken, wat een beetje jammer is.

En sommige hebben zelfs die echt handige functie van de verstelbare kofferbakbodem. Het zorgt voor een mooie vlakke laadvloer met de stoelen neergeklapt, of een zeer diepe kofferbak met volledige zitcapaciteit. Sommige mensen waardeerden deze vernieuwing, bijvoorbeeld de mogelijkheid om dingen onder de vloer te verbergen.

Enkele zeer mooie kleine details, zoals tashaken, en een 12V-aansluiting in de kofferbak. Echter, het ontbreken van een bagageafdekking op de basismodellen kan een probleem zijn voor mensen die hun spullen willen verbergen.

Voor degenen die echter bijzonder lange voorwerpen moeten vervoeren, klapt de voorpassagiersstoel op sommige uitrustingsniveaus plat neer, zodat de auto nog meer een vrachtvervoerder wordt.

Dus over het algemeen is de kofferbak van de 208 niet de grootste in zijn klasse, maar het slaat een redelijk goede balans tussen grootte en praktisch gebruik voor een auto van dit formaat. Het zou de meeste potentiรซle klanten in deze categorie tevreden moeten stellen.

Comfort Achterbank

Peugeot 208 hatchback Achterstoelen
Peugeot 208 Achterstoelen
Peugeot 208 USB Oplaadpoorten
Peugeot 208 USB Oplaadpoorten

De achterbank van een Peugeot 208 is zo comfortabel als een achterbank kan zijn in een auto van dat formaat, maar er moeten compromissen worden gesloten. Er is voldoende beenruimte voor een volwassene van gemiddelde lengte op een korte rit, maar een lang persoon zou tijdens een lange rit extreem krap zitten. Er is behoorlijke hoofdruimte, dankzij de hoge daklijn van de auto.

De rugleuningen zijn mooi gevormd en ondersteunen de rug goed, ze leunen ook in een comfortabele hoek. De zitting zelf is wat kort wat betreft de zitbasis, wat kan betekenen dat er een gebrek aan bovenbeen-ondersteuning is voor lange mensen. Dat geldt ook voor auto’s van dit formaat, en zal waarschijnlijk geen groot nadeel zijn voor de gemiddelde consument.

Een coole functie is dat er USB-poorten zijn voor de mensen op de achterbank zodat ze hun spullen kunnen opladen tijdens het rijden. Dat is een mooie toevoeging, niet altijd gezien in dit soort auto.

De middelste zitplaats is smal en verhoogd, waardoor deze het beste geschikt is voor incidenteel gebruik of kinderen. Wanneer niet in gebruik, heeft deze een neerklapbare armsteun met bekerhouders, wat bijdraagt aan het comfort van de buitenste passagiers.

De buitenste achterstoelen hebben ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes voor eenvoudige installatie van kinderveiligheidsstoelen. Echter, aan de andere kant kunnen grote achterwaarts gerichte babyzitjes ervoor zorgen dat de voorstoelen te ver naar voren moeten worden geschoven en de beenruimte van de persoon voorin wegnemen.

Een kritiekpunt dat door ons werd opgemerkt, waren de relatief kleine achterportieropeningen, die het in- en uitstappen wat uitdagend kunnen maken, vooral voor grotere volwassenen of bij het installeren van kinderzitjes.

2024 Peugeot 208
Erg Goed 4.2
Rijdynamiek 4.1 out of 5
Besturing & Wegligging 4.2 out of 5
Features & Styling 4.4 out of 5
Brandstofefficiรซntie 4.3 out of 5
Comfort 3.9 out of 5
Veiligheid 4.2 out of 5
Prijs-kwaliteitverhouding 4.0 out of 5
Good Stuff Opvallende nieuwe voorkant met kenmerkende drievoudige LED-lichtsignatuur Premium uitstraling met strakke lijnen en sportieve verhoudingen Hoogwaardige interieurmaterialen die de segmentstandaarden overtreffen Aerodynamisch wielontwerp voor verbeterde efficiรซntie Nieuw 10-inch touchscreen met verbeterde respons Digitaal instrumentencluster met 3D-effect display Draadloos telefoon opladen met verhoogd 15W vermogen Meerdere USB-C poorten door de hele cabine HD-kwaliteit achteruitrijcamera met 180-graden zicht Geavanceerd hybride systeem geschikt voor volledig elektrisch rijden Soepele 6-traps automatische transmissie Sterk regeneratief remsysteem Tot 1km volledig elektrisch rijbereik (Alleen Hybride Uitvoeringen) Effectief klimaatcontrolesysteem Goede geluidsisolatie bij stadssnelheden Uitgebreide ADAS-functies
Bad Stuff Beperkte beenruimte achterin voor langere volwassenen Beperkte hoofdruimte achterin Geen vlakke laadvloer bij neergeklapte stoelen Middelste achterbank krap voor volwassenen Geen verschuifbare achterbank voor ruimte-optimalisatie Beperkte openingshoek achterportieren i-Cockpit layout vereist gewenningsperiode Klein stuurwiel kan zicht op instrumenten belemmeren Beperkt zicht naar achteren door dikke C-stijlen Soms vertraging in hybride systeemovergangen bij lage snelheden Niet de krachtigste in segment Enige aarzeling bij snelle acceleratie Meerprijs voor hybride variant Stevige rijervaring op grotere wielen Windgeruis merkbaar bij snelwegsnelheden
Summary
De Peugeot 208 van 2024 komt naar voren als een overtuigende optie in het subcompacte segment, met een veelzijdig pakket dat stijl, efficiรซntie en moderne technologie combineert. De introductie van de hybride aandrijflijnen (100pk en 136pk varianten) markeert een belangrijke evolutie, die een uitstekende middenweg biedt tussen conventionele benzinemotoren en volledig elektrische versies. Voor stedelijke rijders biedt de Hybrid 100 e-DCS6 (vanaf โ‚ฌ28.200) het zoete punt in het aanbod, met een indrukwekkende brandstofefficiรซntie (4,5-4,7 L/100km) zonder in te leveren op prestaties. Echter, wie op zoek is naar meer dynamische prestaties zou de Hybrid 136 e-DCS6 GT-variant moeten overwegen, die sterkere acceleratie biedt (0-100 km/u in 8,1 seconden) en extra premium functies, zij het tegen een hogere prijs (โ‚ฌ32.800). De basis PureTech 75 (โ‚ฌ24.900) is geschikt voor gebruik in de stad maar kan onderbemeten aanvoelen op snelwegen. De PureTech 100 (vanaf โ‚ฌ26.350) biedt een goede balans tussen prestaties en waarde, vooral in de goed uitgeruste Allure-uitvoering. Aanbevolen configuratie: - Voor prijsbewuste kopers: PureTech 100 in Allure-uitvoering - Voor efficiรซntie-gerichte gebruikers: Hybrid 100 e-DCS6 in Allure-uitvoering - Voor prestatie-enthousiastelingen: Hybrid 136 e-DCS6 GT Overweeg de Hybride varianten als: - U regelmatig in stedelijke omgevingen rijdt - U lagere gebruikskosten en uitstoot wenst - U de nieuwste technologie waardeert - U bereid bent extra te betalen voor efficiรซntie Sla de Hybride over en overweeg PureTech als: - U een strakter budget heeft - U voornamelijk op snelwegen rijdt - U de voorkeur geeft aan eenvoudigere mechanische systemen - U lagere aanschafkosten wenst De unieke i-Cockpit layout en technologisch gerichte interieur van de 208 vereisen mogelijk een proefrit om de compatibiliteit met uw voorkeuren te verzekeren. Hoewel de achterpassagiersruimte en enkele ergonomische eigenaardigheden beperkingen kunnen zijn, vormt het totaalpakket een verfijnde en efficiรซnte keuze in het segment.
TAGGED: 2024 Peugeot 208, 2024 Peugeot Hatchback, Benzine, Benzine Hatchback, Benzine Subcompacte Hatchback, HEV, Hybride Hatchback, Peugeot, Peugeot 208
SOURCES: Peugeot
Share This Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Copy Link Print
By Motor&Auto Team
Follow:
Het MotorandAuto Team bestaat uit ervaren autojournalisten en liefhebbers die zich toeleggen op het leveren van gedetailleerde autorecensies en het laatste autonieuws. Met jarenlange expertise in de industrie is ons doel om autoliefhebbers op de hoogte te houden van de nieuwste trends en innovaties.
Leave a review

Leave a review Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please select a rating!

Meer Auto's Van Peugeot

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor
23

2025 Peugeot E-3008 Dual Motor Test, Specificaties en Prijzen

Nieuwe Peugeot E-3008
11

Nieuwe Peugeot E-3008 Specificaties Prijzen en Review

Show More
2024 Peugeot E-208
11

2024 Peugeot E-208 Specificaties Prijzen en Review

Over Motor&Auto

  • Over Ons
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
MOTOR AND AUTO LOGO
ยฉ 2025 Motor&Auto. Alle rechten voorbehouden.